יום ראשון, 2 בספטמבר 2018

החדשות הטובות של ישראל 02 לספטמבר 18.


במהדורת ה -2 בספטמבר 18 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• מולקולה שפותחה בישראל הורסת לוקמיה מיאלואידית חריפה.
• היוזמת המעצימה ביותר של האו"ם במערב אירופה היא ישראלית.
• חברה ישראלית מגינה על צבאות בריטניה ואוסטרליה.
• אינטל ישראל פיתחה מעבדי מחשבים מהירים עוד יותר.
• רובוט הצלה ישראלי כמעט בלתי ניתן לעצירה.
SodaStream של ישראל נרכשה על ידי פפסיקו תמורת 3.2 מיליארד דולר.
• מתעמלת ישראלית זכתה בשני מדליות זהב בעולם ושברה שיא עולמי.
• הקוראים יכולים לסייע בהשקת סרט שמטרתו לתת דחיפה גדולה למדינת ישראל.

הישגים רפואיים של ישראל

הצלחה נוספת בלוקמיה. דיווחתי בעבר על טיפולים חדשים בישראל עבור לוקמיה מיאלואידית חריפה (AML). עכשיו, האוניברסיטה העברית בירושלים וביוטכנולוגיה BIOTHEORY X מפתחת מולקולה אחת שתוקפת בו זמנית חלבונים של לוקמיה. בדיקות מעבדה מראות שיעור הצלחה של 50%.
ינשוף עבור פרקינסון ועוד. דיווחתי בעבר על מנת לנתח את הסרטן שפותח על ידי אוניברסיטת בן-גוריון ונא-נט מדוקטור  הייק של הטכניון. עכשיו יש לצוות של ד"ר הייק מכשיר כף יד כדי לזהות את מחלת הפרקינסון, מחלת האלצהיימר ו -16 מחלות אחרות.
ארה"ב מאשרת את ה- EpiPen הגנרי של טבע. רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה את הגרסה הגנרית של טבע למכשיר EpiPen להזרמת חירום לאלו הסובלים מתגובות אלרגיות "אנאפילקטיות". הורים מטורפים בארה"ב דיווחו על מחסור ארצי של המותג המקורי Mylan NV "EpiPen.

טיפול ישראלי נוסף עבור כינים. דיווחתי בעבר על שני טיפולים ישראליים חדשניים להסרת כינים. עכשיו יש שלוש - ספינקס ישראל מפתחת מכשיר שמשמיד כינים וביצים בהליך של 5 דקות שניתן לבצע על ידי ילדים בני 7 ומעלה.
חיידקי קרקע מרפא זיהומים פטרייתיים. חוקרי הטכניון בישראל ריפאו זיהומים פטרייתיים באמצעות חיידקים הנפוצים בשכבות העליונות של הקרקע. הם השתמשו בג'ל ובנוסחה "מפעל" חדשנית לייצר חיידקים מסוג Bacillus, הנפוצים יותר בשורשי צמחים, כדי לרפא במהירות עור נגוע.
אפליקציה שתעזור לך לישון. חברת הסטארט-אפ הישראלית דאיז משיקה אפליקציה למעסיקים המבוטחים בעצמם להציע לעובדיהם. האפליקציה משתמשת בנתונים גדולים ובאלגוריתם כדי לאבחן את בעיית השינה הספציפית של כל משתמש ומקימה תוכנית אישית לאימוני שינה. המעסיק משפר את איכות השינה של הצוות שלו ומקטין את עלויות הבריאות.
 https://www.israel21c.org/app-helps-fulfill-dreams-of-a-good-nights-sleep/
בית הספר לרפואה חדש נחנך. דיווחתי קודם על הקמת בית הספר לרפואה החדש של אוניברסיטת אריאל. היא נפתחה רשמית בטקס בו השתתפו נשיא המדינה וכמה שרים. 70 תלמידים נרשמו לשנה א 'הפתוחה לכל האזרחים ולערבים הפלסטינים....
גלוקוז מטרים עבור וייטנאם. דיווחתי בעבר כי GlucoMe של ישראל שלח 200,000 צגים גלוקוז שלה לחולי סוכרת הודית. עכשיו גרמניה של Merck KGaA בודקת את הצגים של GlucoMe כדי לעזור רבים של 3.5 מיליון וייטנאמים הסובלים מסוכרת - כ 5.5% מכלל האוכלוסייה.
ראש ממשלת בריטניה מכבד התרמה של 11 אמבולנסים של מד"א. מנתח בריטניה הבריטית, נורמן רוזנבאום, קיבל את פרס נקודות האור של ראש ממשלת בריטניה תרזה מאי על סיוע ברכישת 11 אמבולנסים לשירות החירום של מגן דוד אדום. היה לי מזל להיות נוכח בהקדשה של העשירי.

ישראל מקובלת וגלובלית
האו"ם מכבד את ישראל. דיווחתי בעבר על חברת ECOncrete הישראלית, המפתחת מוצרי בטון ידידותיים לסביבה. מייסדה, הביולוגית הימית שמרית פרקול-פינקל זכתה במועמדותה במערב אירופה לתחרות הראשונה של האומות המאוחדות "אנו מעצימים" את היזמים.

חופש הפולחן לכולם. לקראת פתיחת חגי עיד אל-אדחא, פרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סרטון וידאו על "עיד אל-אדחא מובארק". הוא היה גאה שבישראל יש לנו חופש פולחן לכולם: מוסלמים, דרוזים, נוצרים, בהאים, יהודים - כולם.
דו-קיום במחנה קיץ לילדי סרטן. במחנה הקיץ של מחנה סאנרייז לילדים עם סרטן בבית יהושע יש 20% ילדים ערבים. אלה בבאר שבע וברמת יוחנן קרובים יותר ל -50% ערבים. הילדים היהודים והערבים שוכחים את המחלות וההבדלים ביניהם ומעורבים זה בזה - בדיוק כמו ילדים.
הבאת מוסיקה מתוקה למדינה מוסלמית. התזמורת הסימפונית ירושלים הופיעה בפסטיבל המוסיקה הבינלאומי של גבאלה במדינה המוסלמית של אזרביג'אן. ה- JSO התקבל בחום על ידי חובבי מוסיקה במהלך הופעתם השנייה באחד מאירועי המוסיקה הקלאסיים החשובים ביותר באזרבייג'ן.
ישראלים מסייעים לקורבנות המבול ההודי.ממשלת ישראל וארגון ISRAAID שלחו צוותים לקראלה בדרום-הודו כדי לסייע לנפגעי השיטפונות שהביאו לעקירתם של 725,000 איש. הצוותים מספקים שירותי סיוע דחוף ומעריכים את הצרכים ארוכי הטווח של הקהילות שנפגעו.
ראש הממשלה הישראלי הראשון בביקור בליטא. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, טס לווילנה, ליטא, כדי להשתתף בפסגה של המדינות הבלטיות ונפגש עם ראש ממשלת ליטא, סוליוס סקברנליס, ראש ממשלת לטביה, מריס קוצ'ינסקיס וראש ממשלת אסטוניה ג'ורי ראטאס. ארבעת המנהיגים ידונו בהידוק שיתוף הפעולה בין ארצותיהם.
הגנה על בריטניה וצבאות אוסטרליה. משרד הבטחון הבריטי רכש שש מערכות של מערכות אנטי-דופוניות חדשות שפיתחה רפאל הישראלית ב -20 מיליון דולר להגנה על מתקנים רגישים ממל"טים, וכוח ההגנה האוסטרלי רכש את מערכת הגיבוי של רפאל לרכב המשוריין.
מים נקיים לקמרון. דיברתי בעבר על טכנולוגיית טיהור המים של NUFILTRATION של ישראל. עכשיו החברה תספק מערכות סינון המים הייחודית שלה לאלפי אנשים בקמרון, אשר כיום אין גישה למים נקיים וסובלים ממגיפת כולרה חמורה.
זולו המלך מגייס תמיכה בישראל. נקוסי זוולאקה מת'אווה, מלך זולו משבט מת'תווה שבדרום אפריקה, שב מביקור בישראל עם התחייבות לגייס נוצרים בכל רחבי העולם לתמיכה במדינה היהודית. "כי המקום הזה [ישראל] הוא אתר המורשת הממשי והבלתי מוחשי שלנו".
ישראל מכשירה מצילים. קצינים ישראלים בפיקוד העורף חזרו זה עתה מדאלאס שבטקסס, שם הם קיימו את המפגש החמישי שלהם בהכשרת אזרחים מקומיים בטכניקות התגובה של החירום הישראלי. בינתיים, בישראל, ארגון הזק"א הישראלי וצה"ל התאמנו 40 מנהיגי הצלה מ -5 מדינות.
שנה לאחר מכן - ישראל עדיין שם. מי יכול לשכוח את הוריקן ההרס הארווי, אירמה, מריה, חוסה נאט עשה לארה"ב והקאריביים? ארגוני הסיוע הישראליים, ישראיד וקואליציית הטראומה הישראלית, לא. הם נשארו באזור כדי להמשיך ולהבריא פצועים ולהכין את התושבים לסערה הגדולה הבאה.

מדע וטכנולוגיה

ועידת הננוטכנולוגיה. כנס Nano.IL (9 - 11 אוקטובר) בירושלים יחבר בין חברות, אוניברסיטאות, מדעני מחקר של חברות, משקיעים ונציגי ממשלה מרחבי העולם. הוא כולל חידושים חדשניים, טכנולוגיות חדשות ומצגות על ידי מדענים מובילים.
פסטיבל חדשנות - DLD תל אביב 2018. DLD (עיצוב דיגיטלי) תל אביב (ספטמבר 3 - 6), חוגגת את המערכת האקולוגית והטכנולוגית של ישראל. אלפי אורחים מ -110 משלחות בינלאומיות ישתתפו בוועידה הדיגיטלית בת יומיים, ובפסטיבל חדשנות בן שלושה ימים. הנה רשימה של אירועים חינם, בעיקר פתוח לציבור.
המעבדים הישראלים של אינטל הולכים מהר יותר. דיווחתי בעבר כי אינטל חשפה מעבדים דור 8 שלה שמיוצר בישראל - המהיר ביותר אי פעם. כעת, צוות של אינטל, בחיפה, הודיע על כך מהר יותר. הסדרה U ו- Y, בשם ויסקי לייק ואגם אמבר, מיועדות למחשבים ניידים.
קריאה באינטרנט לקויי ראייה. הודות לטכנולוגיית AI שפותחה בישראל, אפליקציית Go של Google יכולה כעת לקרוא מאמרים ותוכן אינטרנט בקול רם ב -28 שפות נתמכות. GO היא גרסה קלה ומהירה יותר של מנוע החיפוש הדגל של גוגל, בעיקר עבור מכשירים עם שטח קטן וחיבורי אינטרנט לא אמינים.
שלט רחוק למכוניות ללא נהיגה. דיווחתי בעבר על ה- LiveU של ישראל, שהזרמים הטכנולוגיים שלו חיים בווידיאו עבור ה- BBC, Fox News, Sky, CNN, Facebook וכו '. טכנולוגיית השליטה מרחוק שלה מבוקשת כעת על ידי יצרני רכב אוטונומיים בקליפורניה, אשר נדרשים לפקח על בדיקות כביש על ידי שלט רחוק.
מיני חומת אש כדי להגן על האינטרנט של דברים. ענקית ה- Cybersecurity הישראלית, צ'ק פוינט, מתמקדת בהגנה על האינטרנט של דברים (IoT) - כל מכשיר המחובר לאינטרנט. על פי דיווחים בחברה, מנכ"ל גיל נוויד, גיל שווד, מחזיק במוצר האבטחה של חברת צ'ק פוינט, הנקרא "ננו סקיוריטי".
באמת שירות לקוחות חכם. מטרתה של חברת סטארט-אפ הישראלית היא ליצור לקוחות ועסקים בהיכון לעידן הדיגיטלי. בין אם באמצעות הטלפון, מדיה חברתית, דוא"ל, צ'אט, וידאו וכו ', ארגונים, כגון BNP Paribas, יכולים לתקשר בצורה יעילה עם הלקוחות שלהם, באמצעות פלטפורמת ההיי טק החדשני של 7Twenty.
סטארט-אפ זוכה בפרס אירו-טק. מסלול ישראל 160 זכה בתחרות הספורטק האירופית 2018 בהמבורג. Track160 מפתחת צוות אוטומטי לחלוטין לניתוח ספורט באמצעות טכנולוגיית למידה עמוקה. המערכת עוקבת אחר מיקום השחקן והכדור ומייצרת ביצועים וערכים טקטיים.
דובדבנים צ'יליאנים לסין. סטפאק הישראלית, יחד עם Tadbik בישראל, פיתחו Xgo שינוי אווירה אריזה חדשנית להאריך את חיי המדף של פירות טריים ולהפחית את הפסולת. זה יהיה בתצוגה בתערוכת סחר אסיה לוגיסטיקה אסיה בהונג קונג, המשמש בתחילה כדי לשלוח דובדבנים מצ'ילה לסין.
למה דבורים ישראליות משגשגות. למרות שהעליתי את הסרטון ביום דבורה העולמי (20 במאי), מאמר זה מסביר מדוע אוכלוסיית הדבורים בישראל גדלה, בניגוד לזו של שאר העולם. זה בעיקר בשל נטיעה עצומה של עצים חיוניים להגנה על בית הגידול של הדבורים.
עין סאורון מעצימה. מגדל תרמי סולארי חדש בגובה 240 מטרים ליד באר שבע בנגב הישראלי מחובר לרשת החשמל של המדינה. מכונה "עין סאורון" מתוך הרומן וסרט "שר הטבעות", המגדל יפיק 121 מגה וואט של כוח כאשר הושלמה בתחילת 2019.
פתרונות נוספים. דיווחתי קודם לכן על הספר "פתרון האומה" של דוד ונטיק, המתאר 62 חברות סטארט-אפ ישראליות מפתחות פתרונות לכמה מבעיותיה העיקשות של העולם. דוד שלח לי בנדיבות עותק של ספרו, שאותו אני מוצא מרתק. עוד יבוא בהמשך...
לא לעצור את הרובוט הזה. מהנדסים באוניברסיטת בן-גוריון ד"ר דוד זרוק ולירן יחזקאל פיתחו את RSTAR (כוכב עולה) - רובוט חדש חילוץ והצלה. זה יכול לזחול, ולטפס על פני השטח מחוספס או רך בלי להיתקע; דרך חללים צפופים ואפילו אנכית.

כלכלה ועסקים
ישראל משקיעה 16 מיליארד דולר במו"פ אזרחי. בשנת 2017 עלתה ההוצאה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי בישראל ב -5% לשיא של 57.8 מיליארד שקל (כמעט 16 מיליארד דולר), או 4.5% מהתמ"ג.
הכלכלה ממשיכה לגדול. לאחר שקיבלה זה עתה דירוג אשראי של S & P, דירוגה של ישראל מעולם לא ירד ב -30 השנים האחרונות. יש לה את הכלכלה השנייה בצמיחה המהירה ביותר ב- OECD בעשור האחרון. האבטלה נמצאת ברמה נמוכה. בישראל יש מעל 350 מרכזי מו"פ לחברות טכנולוגיה גדולות. ועוד הרבה.
פרויקטים תיירותיים בישראל. תיירים תורמים יותר מ -20 מיליארד שקל למשק הישראלי. 3.6 מיליון תיירים בשנת 2017 היה גבוה ב -25% מ -2016 ו -2018 אף יותר. הפרויקטים החדשים כוללים את הרכבל של ירושלים, את הרכבת תל אביב לירושלים, ואת שדה התעופה החדש של אילת, חוף הים והחינוך. ובאוגוסט 2018 לבדה, כ -2.7 מיליון נוסעים מתכוננים לנסוע דרך נמל התעופה בן גוריון.
ישראל מייצאת למדינות המפרץ שווי של מיליארד דולר. היצוא הישראלי למדינות המפרץ הערביות היה שווה כמעט מיליארד דולר בשנת 2016, למרות סירובם להכיר בישראל או לנהל עימה יחסים דיפלומטיים. הייצוא הישראלי עלה על בעלי ברית וכלכלות ענק כמו רוסיה ויפן.
Sodastream יוצא 3.2 מיליארד דולר. פפסיקו רוכשת את SodaStream הישראלית, מפיקה של יצרני סודה, תמורת 3.2 מיליארד דולר. פפסי אומרת כי היא רוצה להציע אפשרויות בריאה יותר בקבוקים ידידותיים לסביבה של סודה סטרים. SodaStream תישאר בישראל ותשלם בונוסים גדולים לכל 3,000 העובדים שלה. בינתיים, פפסיקו בחרה 3 חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום ההיי-טק.
חברה בריטית ממנת חברת סייבר ישראלי.דווחתי בעבר כי חברת האנרגיה של בריטניה, סנטריקה, משקיעה ורכשה חברות סטארט-אפ ישראליות. היא השתתפה כעת בסבב גיוס של 18 מיליון דולר עבור חברת הסטארט-אפ הישראלית Indegy, המספקת טכנולוגיה לבטחון סיבי-ביטחוני למערכות בקרה תעשייתיות.
עוד טיסות ישירות. סיצ'ואן איירליינס מפעילה מסלול ישיר חדש המחבר בין תל אביב לבין צ'נגדו, בירת מחוז סיצ'ואן בדרום מערב סין. השירות פעמיים בשבוע מתחיל ב 26 ספטמבר ואת זמני הטיסה הם רק 8 שעות 20 דקות. בינתיים, דלתא אייר לינס תפעיל שירות ישיר יומי נוסף משדה התעופה של ניו-יורק לתל אביב, בקיץ 2019.
עוד קישוריות פס רחב רוסית. דיווחתי על כך על עסקאות קודמות של גילת רשתות לוויין ישראליות עם שתי מפעילות לוויין רוסיות. כעת תקים גילת שני שערים של SkyEdge II-C עבור לוויין Yamal 601 Ka, המופעל על ידי חברת Gazprom Space Systems, כדי לספק שירותי פס רחב באזורים מרוחקים של רוסיה.

תרבות, בידור וספורט
המגילות הנסתרות המלצתי קודם לבקר במוזיאון משה קסטל במעלה אדומים. תערוכה חדשה נפתחת במוזיאון ב 14 לספטמבר (עד אוקטובר). הוא כולל את עבודתה של האמנית הישראלית מאירה אוהד דורי, שציוריה האחרונים באמצעות אספלט ומלח נבעו ממגילות ים המלח.
לראות את המלך דוד בירושלים. הצטרפו למסע לאורך סיפורו המלכותי של דוד המלך, מהרועה למלך, כפי שנאמר בחוויית לילה צבעונית במגדל מגדל דוד.
אנחנו הילידים. מוזיאון ג'סי כהן (CJCM) השוכן בפרבר תל אביב, שוכן במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית. ה- CJCM מתעד את שנות החמישים של שכונת העוני של ג'סי כהן, ובספטמבר נפתחת תערוכת "אנחנו הילידים" של חפצי ברונזה שנמצאו במהלך חפירות 1965 של האזור.
המתעמל הישראלי זוכה בשני זהב ושובר שיא עולמי. המתאמן הישראלי לינוי אשרם, קלע שיא עולמי 20.65 במועדון טיפול במועדונים בגביע האתגר האתני העולמי במינסק. היא המשיכה לזכות במדליית הזהב בכל הקטגוריות, ובזהב השני בהתעמלות הקצבית.

המדינה היהודית
שום אבן לא הפוכה. מאות שוטרים, יחידות הצלה של כלבים ומתנדבים חיפשו אחר גבר בן 84 שנראה לאחרונה ברחוב הרצל בחיפה. טייס משטרה הבחין באדם השרוע ביערות חיפה. באמצעות מערכות מעקב חדשות, האיש הקשיש חולץ - מותש, אך ללא פגע
בלי לעצור. שוטר בבני ברק רדף אחר חובש מד"א שדילג אורות אדומים והתעלם מקריאותיו לעצור. עם זאת, השוטר זיהה את הכתובת שבה הפאראמדיק נעצר לבסוף והציל את חייו של קורבן התקף לב לא מודע בן 64 - אביו של השוטר.
הגנה על מדינת היהודים. הארגון NGO מדווח על המאבק נגד הטיה בתקשורת במשך שנים רבות. ב- 26 באוגוסט נפתחה המטה הבינלאומי החדש שלה בלב ליבה של ירושלים.
400 עולים חדשים מאוקראינה. 400 עולים חדשים מאוקראינה הגיעו זה עתה לישראל באמצעות שתי טיסות מיוחדות המתואמות על ידי הקרן הבינלאומית של נוצרים ויהודים (IFCJ).
ההשראה למנכ"ל SodaStream. באירוע להודיע על ההשתלטות על החברה, בסך 3.2 מיליארד דולר, כיבד מנכ"ל החברה, דניאל בירנבוים, את אביו. ארווין בירנבאום שרד את השואה, הפליג באקסודוס הידוע והקים את עמותת "שערים נתניה" עטורת הפרסים התומכת בעולים רוסים.
אבן ירושלמית. סרט חזק זה, בהפקה, יכול לפתור את בעיית יחסי הציבור של ישראל ... אחת ולתמיד. סודות עתיקים קבורים מתחת לכיפת הסלע יש פוטנציאל להביא את האנושות יחד בצורה החיובית ביותר שאפשר להעלות על הדעת. ואתה יכול להיות חלק מזה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.