יום ראשון, 9 בספטמבר 2018

החדשות הטובות של ישראל 09 לספטמבר 18.


במהדורה ה -9 לספטמבר של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:
• ילדים בבריטניה יקבלו טיפול בלוקמיה שפותח בישראל.
• ישראל בנתה את הקאנטרי קלאב הראשון עבור הבדואים.
• גינקולוגים ישראלים הצילו אם ותינוק במיאנמר.
• אפליקציית סמארטפון ישראלית יכולה לנתח את רמות הלחץ האנושי.
• זמין בקרוב - העוזר האישי שלך -רובוט הישראלי.
• הסכמי סחר חדשים עם הונג קונג, הפיליפינים והולנד.
• סיור וירטואלי חדש בירושלים.

 הישגים רפואיים של ישראל

קרינת אלפא הורסת גידולים מוצקים בבטחה. אלפא טאו מדיקל ישראל משתמשת בקרינת אלפא לטיפול בגידולים מוצקים מסוגים שונים. אלפא דערט (Alpha DaRT), המתפתח באוניברסיטת תל אביב, אמור להתחיל בניסויים קליניים במסצ'וסטס בארה"ב.

טיפול לוקמיה ישראלי מאושר לילדים בריטים. טיפולי לוקמיה מותאמים אישית של Car-T, שהומצאה על ידי פרופ 'זליג אצהר ממכון ויצמן, זמינים כיום בבריטניה. שירות הבריאות הלאומי יממן את קימרייה - טיפול ה- CAR-T שמוסחר ע"י נוברטיס.
 
תוצאות טובות לסריקת המעי הגס. הביו-טכנולוגיה הישראלית הכריזה על תוצאות ביניים חיוביות עבור בדיקת האישור שלאחר CE של מערכת C-Scan גרסה 3. הקפסולה של צ'ק-קאפ מזהה פוליפים (סרטניים או טרום סרטניים) בחולים, מבלי שיצטרכו לעבור קולונוסקופיה או אפילו הכנה.
 
מניעת הלם דימומי. חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון והמרכז הרפואי הדסה פיתחו תוכנה בשם VitalMiner לחזות חוסר יציבות בלחץ הדם בקרב מטופלים לטיפול נמרץ. זה יכול לתת בכמה שעות נוספות "אזהרה של לחץ דם מתרחש, שבו איברים חיוניים מורעבים מדם מחומצן.
 
"טבעי" חלבון לטיפול אוסטאופורוזיס. מדעני אוניברסיטת בן-גוריון גילו חלבון טבעי בגוף שיכול להיות מותאם לטיפול באוסטיאופורוזיס. חלבון יכול להיות שונה כדי לעכב את הפונקציה הרסנית העצם שלה, אשר נמנע רבות מתופעות הלוואי הנפוצות עם טיפולים הנוכחי.
 
השתלות בטוחות יותר. דיווחתי בעבר על Orgenesis בישראל אשר פיתחה טיפול לסוכרת על בסיס החלפת תאים בגוף. אוגינסיס עובדת כעת עם אוניברסיטת בן-גוריון כדי לפתח תהליך השתלת תאים המונע התקפות על-ידי המערכת החיסונית.
 
כוונון אוטומטי של סכינים אורטופדיות. חברת הסטארט-אפ הישראלית אורתוספין מפתחת סורג חשמלי כדי לסייע בהארכת העצמות, בקביעת שברים מורכבים ובשיפור עיוותים. המערכת קובעת את המיקום של הסד מהנחיות מתוכנתות מראש על ידי אורתופד שמפקח על התהליך מרחוק.

 
טיפות עיניים לתיקון ראייה מרחוק. דיווחתי בעבר כי מדענים ישראלים פיתחו טיפות עיניים כדי לשפר את הראייה. חברת הסטארט-אפ הישראלית אוראסיס עובדת גם על טיפות עיניים לטיפול בפרסביופיה - ירידת יכולות ראייה הקשורה לגיל עקב אובדן גמישות בעדשת העין.
 
פרוביוטיקה אישית. שני מחקרים של מדענים במכון ויצמן למדע הפכו את הידע על הפרוביוטיקה על ראשה. ראשית, פרוביוטיקה יעילה רק אם המיקרוביום שלך אינו מתנגד לפרוביוטיקה. שנית, שימוש בפרוביוטיקה לצד אנטיביוטיקה אינו יעיל בשיקום המיקרוביום הטבעי שלך.
 
ועידת בריטניה-ישראל בנושא ההזדקנות. קרוב ל 80 מדענים ישראלים מובילים הצטרפו לעמיתיהם בבריטניה בלונדון בשני כנסים אקדמיים חסרי תקדים במשך 3 ימים. הנושאים כללו את התפקיד של גנטיקה ו "רפואה מדויקת" במחלות הקשורות לגיל כגון מחלות לב וכלי דם, סוכרת, סרטן ודמנציה.
 
תוכנית בריאות הנפש של עזר מציון. קוראי ידיעון יודעים ש- עזר מציון היא ארגון צדקה שמפעיל רישום מח עצם מציל חיים. אבל זה רחוק מכל מה שהיא עושה, כפי שאמא הזאת גילתה כשחיפשה אחר הפוגה מבעלה הסכיזופרני. חברת "עזר מציון" מספקת שירותים ליותר מ -660 אלף ישראלים.

ישראל מקובלת וגלובלית
חינוך כמעשה של לב. מלמד ירושלים היא בית ספר תיכון חלופי לסטודנטים יהודים שנאבקו להשתלב במערכת החינוך הדתי בישראל. את בית הספר מוביל מייסדו, פסיכולוג הפיתוח, ד"ר מנחם גוטסמן, ומתואר בספרו "לא בסיכון".
 
2.3 מיליון ילדים מתחילים את בית הספר יחד. למעלה מ -2,310,000 תלמידים החלו את שנת הלימודים בכ -5,000 בתי ספר ישראלים. יוזמות חינוכיות חדשות כוללות ציוד מחקר חדשני, תוספת צוות ב -6,000 גני ילדים, כיתות קטנות יותר והרחבת לימודים במתמטיקה, אנגלית ושפה עברית.
 
פרס ג'נסיס מעצים את הנשים הישראליות. קרן ג'נסיס וקרן קאהן העניקו מלגות בסך 1 מיליון דולר ל -37 מלכ"רים. הם מייצגים קהילות יהודיות, ערביות, דרוזיות ובדואיות המתמקדות בהזדמנויות חברתיות-כלכליות, שוויון בין המינים, זכויות מיעוטים או מניעת אלימות לנשים.
 
הכשרת חרדים למנהיגות בשירות המדינה. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, העניק פרסים לבוגרים חרדים בתוכנית "משפיעים". 19 הגברים החרדים ימלאו תפקידים ממשלתיים, כולל תחומי הכלכלה, המדע, החינוך והמשפט.
 
עוד על כנפיים של קרמבו. דיווחתי בעבר כי הארגון הישראלי לא ממשלתי כנפיים של קרמבו זכה למעמד יועץ מיוחד לאו"ם על עבודתו בשילוב ילדים עם מוגבלויות עם ילדים אחרים. הנה עכשיו וידאו חדש המדגיש את העבודה של הארגון.
 
קאנטרי קלאב לערבים ערבים. ממשלת ישראל הקימה מועדון כפרי בעיר הבדווית רהט שבדרום ישראל. הוא כולל חדר כושר, סאונות, מתקני ספורט ובריכת השחייה הראשונה בהתיישבות בדואית בישראל. המועדון ישרת אלפי ערבים בדווים מאזור הנגב.
 
איכות החיים של ערביי ישראל. מאמר זה מתאר היטב את ההתקדמות חסרת התקדים בעשור האחרון באיכות החיים של האזרחים הערבים. זה מכסה בריאות, חינוך, קהילות, תעסוקה ופיתוח עסקי.
/
ביקור ראשון אי פעם על ידי נשיא הפיליפינים. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בירך את נשיא הפיליפינים רודריגו דוטר ואת משלחתו של 400 איש בירושלים. שתי המדינות חתמו על הסכמים, במסחר, במדע ובסיעוד. מר Duterte שיבח את תנאי העבודה של 30,000 עובדים פיליפינים בישראל.

אימון החייאה לקניה. צוות המרכז הרפואי רמב"ם, חיפה, קיים קורס מיומנויות מתקדמות בתחום החייאה לצוות הרפואה והסיעוד המקומי בנאקורו, קניה. הקורס נערך בשיתוף פעולה עם הטכניון, כולל הרצאות, הדמיות והדרכה אישית.
 
הצלת חיים במיאנמר. שני גינקולוגים מובילים מבית החולים איכילוב בתל אביב בילו שבועיים בפינדאיה, מיאנמר, ועזרו לאמן רופאים מקומיים. ביום הראשון הם הצילו שני חיים. תמותת תינוקות במיאנמר היא 40.1 מקרי מוות ל -1,000 לידות חי. ממוצע ה - OECD הוא 5.9; בישראל זה 2.9.

מדע וטכנולוגיה
הבאת חברות לעידן הדיגיטלי. חברת התוכנה הישראלית CodeOasis עברה בשקט את מערכות החברה ל -13 שנים. פתרונות עבור לקוחות כמו ישראכרט, סופר-פארם, ויקס, שטראוס וסודסטרים, מנכ"ל אמיר גולן, רואיין ב- ILTV על השירותים החדשניים של CodeOasis.
 
תשתה אותי. התייבשות גורמת ליותר מ -1.5 מיליון ביקורי חוץ, 200,000 אשפוזים ו -300 מקרי מוות בארה"ב בשנה. חברת הסטארט-אפ הישראלית Water.io פיתחה "תזכורות" - כובע חכם וחיישן לבקבוקי מים חד פעמיים, מהבהב, רוטט או נשמע אזעקה כאשר אתה צריך לשתות.
 
הטלפון החכם מנתח מצב נפשי. חברת הדמיה תלת מימדית הישראלית, מנטיס ויז'ן, רכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית (אינטליגנציה מלאכותית). BrainVu משתמש בחזון מכונה (למשל דינמיקה בעין וזרימת דם) כדי לזהות את המצב הנפשי (למשל רמות לחץ) של אדם מתמונות שצולמו על ידי מצלמה חכמה.
 
סקייטריין נתניה. המועצה המקומית שלי אישרה את התוכניות הראשונות של ישראל לרכבת השמים הראשונה של ישראל. קו 600 מטר מתוכנן להתגבר על עומס התנועה ולקשר את אזורי המגורים והתעשייה של נתניה. כל תרמיל 2 SkyTran אדם יפעל באמצעות ריחוף מגנטי.
 
רחפן שיציל אותך מטביעה. חברת הסטארט-אפ הישראלית בלוסקימר פיתחה מזל"טים לסיכול עפיפונים ובלונים מעזה, ועכשיו הותאמו המטוסים לשחרור מטוסים להצלת אנשים בסכנת הטביעה, המזל"ט נשלט על ידי מצילים ויש לו מערכת של כריזה ציבוריות.
 
בית הספר קיץ לתלמידי מדע. 73 בוגרי תיכון בינלאומיים הגיעו לישראל בקיץ השנה כדי להשתתף בתכנית מחקר מדעית במכון ויצמן למדע. למעלה מ -3,000 תלמידים (יהודים ולא יהודים) השתתפו במהלך 4 השבועות במשך השנים.
 
חדשות Untold על Buzzfeed. אחד מארגוני Untold האהובים עליי, פרסם מאמר נוסף על Buzzfeed המדגיש 10 חידושים ישראליים עתידניים. 300,000 ראו את המאמר האחרון שלהם ואת אחד זה שווה קריאה.
 
SYTE כל כך מגניבה. גרטנר הכירה את חברת SYTE הישראלית ב -2018 כאחד הספקים מגניבים ב- AI. חברת SYTE מספקת טכנולוגיה חכמה לחיפוש תמונות אינטליגנטי ופתרונות בחנות כדי לעקוב אחר מדיה חברתית וליצור חוויית קניות חלקה יותר. הלקוחות כוללים את הסימנים של בריטניה & ספנסר, Intu ו Boohoo.
 
הרובוט הישראלי האישי שלך. תמי הוא רובוט אישי שפותח על ידי ישראל, שמטרתו להיות תוספת חיונית לכל בית. תמי חוצה את הבית ללא התנגשות עם הרהיטים, תוך מתן שירותים מגוונים. חברת סטארט-אפ ישראלית נוספת, Newsight Imaging תספק את החיישנים למערכת החזותית התלת-ממדית של טמי.

כלכלה ועסקים
האוניברסיטאות הטובות ביותר עבור יזמים. חברת המחקר פיצ'בוק, שבסיסה בסיאטל, דירגה את אוניברסיטת תל אביב במספר שמונה (עלייה מ -9) ברשימת התוכניות לתואר ראשון בעולם, המייצרות יזמים מגובי הון סיכון. הטכניון הגיע למקום ה -14 והאוניברסיטה העברית בירושלים הייתה ב 35.
 
הסכם פיננסי עם הונג קונג. שר האוצר של הונג קונג, פול צ'אן, ביקר בישראל עם משלחת של 20 שנה. הוא חתם על הסכם עם שר האוצר, משה כחלון, לקידום שיתוף פעולה בתחום פינטק. יוזמות אחרות שנחקרו כללו את תחומי הבינה המלאכותית והביוטק.
 
הנסיך ההולנדי מחפש השקעה בהיי-טק. הנסיך קונסטנטין ואן אוראנג 'מהולנד, ראש ארגון "סטארט-דופלטה" החדשני ההולנדי, נמצא בישראל עם משלחת של משקיעים הולנדים. מטרתו היא למשוך חברות סטארט-אפ ישראליות להולנד וללמוד כיצד להקים מרכזי טכנולוגיה וחדשנות.
 
יפן פותחת מאיץ סטארט-אפ ישראלי. ארגון הסחר היפני (JETRO) - סוכנות ממשלתית - פותח מרכז עסקים ותוכנית מאיצים לחברות סטארט-אפ ישראליות שיעזרו להם להרחיב את עסקיהם ליפן.
 
השקעה רב לאומית יותר. במהלך 18 החודשים האחרונים החלו לפעול בישראל 16 חברות פיננסיות רב לאומיות, או הגדילו את הפעילות הקודמת באמצעות שותפויות אסטרטגיות והשקעות. בין הבאים: AXA SA, Bank of Montreal, Fosun, TD Bank, AmTrust ו- Mastercard. האטרקציה? - טכנולוגיה ישראלית. בנוסף שתי תזכורות וידאו של 4 מיליארדי דולרים יציאות עד כה בשנת 2018.

עטורת הפרסים הוכחת קונספט. בעבר דיווחתי על פרוטוקול סטארט-אפ ישראלי ושירותו המאפשר לחברות לבצע בדיקות של הוכחה קונספט על טכנולוגיה חדשה. קבוצת הבינה העסקית מכרה כעת את ה- ProoV כזוכה בפרס סטרס לשנת 2018, על פתרון טכנולוגיית הענן הייחודי שלה.

תרבות, בידור וספורט
הזדמנות נדירה לראות מחזור של וורמס. לראשונה מזה 30 שנה, ולפני החגים, יוצג הספר בספרייה הלאומית של ישראל. התערוכה "הלבבות שלנו הגיבו בתפילה עתיקה ..." כולל כתבי יד עבריים יפים רבים מימי הביניים.
 
תנודות עדיין טובות לבריאן וילסון. ביץ בויס, מייסד ומלחין בריאן וילסון, הופיע בהיכל התרבות של צ'רלס ברונפמן בתל אביב. שנתיים לאחר הופעת הבכורה הישראלית שלו, וילסון ונגינתו בת 10 החלקים ניגנו באמצעות שירי קלאסיקות מצטיינים. בגיל 76, איך הוא עושה את זה? התשובה היא בסרטון.
 
סיור וירטואלי בירושלים. דיווחתי בעבר על כמה VR (Virtual מציאות) סיורים שבו אתה יכול צעד אחורה בזמן כדי לראות את ישראל העתיקה. עכשיו מוזיאון מגדל דוד משיק את "צעד לתוך ההיסטוריה" - סיור של VR בירושלים כפי שנראה לפני 2000 שנה.
 
טיולים בישראל. יש אתר חדש באנגלית לתיירים מחו"ל, המוקדש לטבע ולטיולים בישראל. זה חדשות טובות עבור המטייל שרוצה לחקור את ישראל באופן עצמאי אבל לא מדבר עברית. התיאורים מלווים במפות טיולים באיכות גבוהה, בקובצי GPS ובקובצי תחבורה.

המדינה היהודית
היסודות היהודיים בהר ציון. מאונט ציון, דרום מערב העיר העתיקה בירושלים, יושב על גבי אלפי שנים של היסטוריה. ארכיאולוגים גילו לאחרונה עדויות לבנייה החשמונאית מימי הבית השני.

חשיפת עיר דוד. דורון שפילמן, מקרן עיר דוד, התראיין ב- ILTV על הממצאים האחרונים בעיר דוד בן 4,000 השנים, שרק התגלה מחדש לפני מספר שנים. שכבות נקלעו כבצל כדי לחשוף את כביש העלייה לרגל המוביל להר הבית.
 
התגלו 1,020 חותמות חרסית עתיקות. ארכיאולוגים חשפו חורש של 1,020 טביעות חותם חרס מתקופת המכבים, לפני למעלה מ -2,100 שנה. הם נמצאו במתחם מערה בן 7 חדרים שהתגלה לאחרונה בעיר העתיקה מרשה, כחלק מפארק לאומי בית גוברין-מרשה שבמרכז הארץ.
 
הטייס האמריקאי-ישראלי שעצר את הצבא המצרי. אזרח ארה"ב, גדעון ליכטמן, שנפטר לאחרונה בגיל 94, עשה היסטוריה ב -1948, כאשר התנדב לחיל האוויר הישראלי והפיל את מטוס האויב הראשון שלו. טייסת "מח"ל 101" מנעה מהצבא המצרי לכבוש את תל אביב.

ירושלים מתכוננת לשנה החדשה. בבירת ישראל אנשים עסוקים מאוד. הפעילויות כוללות עדכון לגן סאקר, אירועים מוסיקליים ברחובות ובבתי כנסת. תמונה "ייחודית" אחת מציגה את המועמדים לתפקיד ראש עיריית ירושלים הבא רוקדים יחד. ואת הסוכה הראשונה (המשכן).

מדינה, לא סיבה. דיווחתי בעבר על קרן החדשנות הישראלית (TIIF). מייסד אדם בלוס קורא ליהודי אמריקה להביט מעבר לפוליטיקה ולעלות לישראל, ללמוד את השפה, לפגוש את העם, להאזין למוסיקה, לשתות את היין וליהנות מהארץ. לישראל יש כל כך הרבה מה להציע.
 
עץ עתיק עשוי לעזור לרפא מחלות. בקיבוץ קטורה, ראיתי את מתושלח - דקל יהודה, שהמדענית איליין סולוביי נטעה בט"ו בשבט מזרע בן 2000 שנה שנתגלה על ידי ארכיאולוגים במצדה. עכשיו המדענים מאמינים כי תכונות גנטיות עתיקות של העץ יכול להיות יתרונות רפואיים גדולים.
 
מתנה חינם בנתב"ג. כדי למנוע ייבוא של מחלות, משרד החקלאות הישראלי אסר על הנוסעים להביא 3 מתוך 4 המינים (ענף דקל, הדס, ערבה) הנדרשים לשימוש בחג הסוכות. סט חינם ינתן לנוסעים שרוצים אחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.