יום ראשון, 17 בפברואר 2019

החדשות הטובות של ישראל 17 בפברואר 19.


במהדורה ה -17 בפברואר 2019 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• הרופאים החלו בניסויים בבני אדם באמצעות שני מכשירים רפואיים ישראליים חדשניים.
• ישראל חוגגת את הנשים והנערות הבינלאומיות ביום המדע.
• ועידת ורשה במזרח התיכון מבשרת פריצת דרך ביחסים בין ישראל לערבים.
• מספר שיא של פטנטים ישראליים שהוגשו בארה"ב.
• קיבוץ מארח פרויקט משותף לרשת חשמל חכמה ישראלית-אירופית.
• מטהר אוויר ישראלי חדש מזהיר מפני עשן וגזים רעילים.
• מסלולי טיסה חדשים נוספים מתל אביב לארה"ב ולהודו.
• השחיין הנכים הישראלי שובר שיא עולמי כמעט 23 שניות.

הישגים רפואיים של ישראל

ניסויים בבני אדם עבור משקפי רנטגן. דיווחתי בעבר על Xvision (בעבר, VIZOR), מערכת הניווט הכירורגי של אוגמנטד, מאוגמדיקס. בעקבות בדיקות על גופות, Xvision עוברת כעת ניסויים בבני אדם ונבדקה בהצלחה בשישה פעולות בעמוד השדרה.

הראשון VAD אלחוטית. הרופאים בקזחסטאן השתילו מכשיר עזרה אלחוטי בחדר (VAD) לאדם בפעם הראשונה. VAD נעשה על ידי Jarvik Heart Inc אבל הטכנולוגיה להטעין את הסוללה פותחה על ידי ישראל לויטיקוס קרדיו מבוסס. VADs אלחוטי יש פחות סיכון לזיהום מאשר VADs חוטית.

קשרים טובים יותר לחולי דיאליזה. 50% מחולי הדיאליזה חווים כישלון של פיסטולה AV שלהם - צינורות המחברים בין העורקים והוורידים למכונת הדיאליזה. הרפואה הישראלית פיתחה את ה- Vasq - מכשיר תמיכה וסקולרית המגן על הקשר. נדרשת רק דקה אחת נוספת כדי להשתיל אותה.

הגנה ננו הפצע. הננו-רפואי הישראלי פיתח את מכשיר SpinCare - מערכת טיפול פציעה ניידת הפועלת מרחוק, המייצרת שכבת מגן ננו-סיבית על העור לצורך ריפוי רקמות. הפצע הוא מעולם לא נגע, מניעת זיהום תחבושות ניתן לשנות ללא דבק הפצע.

טיפול ביתר לחץ דם ריאתי. טבע השיקה את ALYQ - צורה כללית של Adcirca, כדי להפחית את הסימפטומים של לחץ דם ריאתי ריאתי (PAH).

שיעורי התמותה מסרטן בישראל. בין השנים 1995 ל -2016 ירדו בממוצע מקרי המוות מסרטן בקרב יהודים ישראלים ב -1.7% בממוצע לשנה ובנשים יהודיות ישראליות ב -1.6%. מקרי המוות מסרטן בקרב ערביי ישראל ירדו משמעותית. אמנם בישראל יש את שיעור הסרטן החמישי הגבוה ביותר בעולם, אך הוא מגיע ל -92 מקרי מוות מסרטן.

מציאת תורמים לחולי כליה מורכבים. בית החולים בילינסון יישם תוכנית חדשה המאתרת תורמים מתאימים לחולים להשתלת כליה הסובלים מרמות גבוהות של נוגדנים בשל השתלות קודמות או תרומות דם. זה כבר עזר לבית החולים לבצע השתלות מוצלחות עבור 39 חולים.

קשר בין מחלת צליאק לבין הפרעות אכילה. חתנו של קיי, ד"ר איתי טוקטלי-לאצר וצוות המחקר של אוניברסיטת תל-אביב, מצאו קשר בין מתבגרים לבין אנשים צעירים עם מחלת צליאק (CD) לבין מקרים גבוהים יותר של התנהגות אכילה מופרעת. חולי CD רבים מפגינים שליטה מופרזת על המזון שלהם.

קרן של 150 מיליון דולר של חברת הבריאות. רשת אסותא של מרפאות ובתי חולים פרטיים, בשליטת מכבי שירותי בריאות בישראל, הקימה קרן הון סיכון להשקעה במכשור רפואי בשלבים מאוחרים יותר של פיתוח. היא כבר גייסה 35 מיליון דולר ומתכננת להגיע ל -150 מיליון דולר עד אמצע 2019.

ישראל מקובלת וגלובלית

נשים ונערות במדע. וידאו זה שוחרר לציון הבינלאומי נשים ונערות ביום המדע. הנשים הישראליות הן פרופ 'ורדה רוטר, ד"ר אור-ים רווח ואורית שחר.

הכשרה לנשים בטכנולוגיה חברתית. קבוצה של 27 נשים יוצאות דופן עובדת ולומדת במחזור הראשון של כרמל 6000 - תוכנית הכשרה לשירות לאומי למתנדבים לפיתוח פתרונות בעלי תועלת חברתית. לא-ישראלים יכולים גם להתנדב (כמו חיילים בודדים) להצטרף לתוכנית זו.

פסגת נשים בירושלים. מגזין העסקים האמריקאי פורבס מארח לראשונה מסוגו - כנס פורבס תחת 30 נשים ברחבי העולם בישראל (31 במרץ - 4 אפריל). אירוע זה עבור המייסדים הצעירים המובילים, מנהיגים ומדריכים בעקבות 2018 פורבס מפגש תחת 30 כאשר פורבס הביא 800 מנהיגים עסקיים לישראל.

ספריה לילדים חרדים עם קשיי למידה. דיווחתי קודם על עמותת "בני עקייה" בבני ברק, המסייעת לאלפי ילדים חרדים עם קשיי למידה. אחיה רק פתחה ספרייה חדשה ובה כ -10,000 ספרים ועוד מתקנים לילדים לקויי ראייה ו"צרכים מיוחדים ".

תלמידי תואר שני-ערבי כפול. המועצה להשכלה גבוהה בישראל מדווחת על הכפלת המועמדים לתואר הערבי בישראל בעשור האחרון. בשנה שעברה למדו 48,627 ערבים ישראלים לתארים, הודות להשקעה כדי לשלב את האוכלוסייה הערבית ולשפר את מעמדם החברתי-כלכלי.

היתרים רפואיים מוגברים לערבים פלסטינים. בשנת 2018 הוענקו למעלה מ -20 אלף היתרים לערבים פלסטינים תושבי יהודה ושומרון, כדי להיכנס לישראל ולקבל טיפול או תמיכה בחולה שקיבל טיפול במדינה היהודית. מדובר בגידול של כ -3,000 בשנת 2017. ישראל גם מכשירה את הרופאים ברשות.

ראש הממשלה נפגש עם מנהיגי ערב בפסגת פולין. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף למנהיגים ערביים בוועידה המזרח תיכונית המאורגנת בארה"ב בוורשה. הוא ישב ליד שר החוץ של תימן והוזמן שוב לבקר בעומאן. ה- BBC לא נתן לו שום חשיבות, כצפוי.

סיוע ישראלי לפליטים בוונצואלה. ידידי המרכז הרפואי זיו גייסו כספים עבור פליטים מוונצואלה עם אירוע במועדון הלילה "סאונד" בהוליווד. בינתיים, המרכז הרפואי זיו שולח רופאים לפרובינציה הצפונית של ברזיל, ליד הגבול עם ונצואלה, לטיפול באלפים רבים המחפשים טיפול רפואי.

בר-אילן אוני מקשרת עם מקדוניה אוני. אוניברסיטת בר-אילן ואוניברסיטת UKIM, האוניברסיטה הגדולה של מקדוניה, חתמו על הסכמי שיתוף פעולה חדשים. הם מכסים את מתקני הרפואה, מדעי הרוח והחברה.

מדע וטכנולוגיה

חדשנות ישראלית ב- MWC ברצלונה. עשרות חברות סטרט-אפ ישראליות ישתתפו בקונגרס העולמי הנייד בברצלונה (25 - 28 בפברואר 2019) יש להן פתרונות לספקי שירותי טלקום, ספקי ציוד, יצרני מכשירים חכמים; רכב, בית חכם, עיר חכם ומפעלים האוצר ומשתמשים.

תערוכה של 50 חברות סטארט-אפ חדשניות. "אקספו הישראלי", תערוכה המציגה 50 חברות סטארט-אפ ישראליות, נפתחה במרכז החדשנות במרכז פרס לשלום וחדשנות בתל אביב. הם מתמקדים באינטליגנציה מלאכותית, ב- IT, בבריאות דיגיטלית, ב- AG ובטכנולוגיה. התערוכה תעודכן על בסיס שנתי.

תל אביב היא עיר ההיי-טק ה -18. סוכנות הנדל"ן סבילס מדורגת בתל אביב ה -18 ברשימת הערים המובילות בעולם בתחום ההיי-טק. נקודות עיקריות כללו צמיחה של נוסעים באוויר, חברות סטארט-אפ לנפש, בריכת כשרונות, גידול אוכלוסין ועלות שכירות משותפת.

בישראל נרשמו כמעט 5,000 פטנטים בארה"ב. מתוך 340,000 הפטנטים שהוגשו בארה"ב בשנת 2018, כמעט 5,000 (1.44%) מקורם בממציאים בישראל. מספר הפטנטים הישראליים עולה בהתמדה ב -15 השנים האחרונות. בשנת 2004, פטנטים שמקושרים לישראל היוו רק 0.68% מסך כל הפטנטים בארה"ב.

מדענים ישראלים צעירים זוכים בפרסים בשווי של 100,000 דולר. פרסי בלובטניק היוקרתיים מכירים במדענים ישראלים 42 או צעירים יותר "מנהלים פורצי דרך" במדעי החיים, בכימיה, בפיסיקה או בהנדסה. השנה זכו מיכל ריבלין, ארז ברג ומורן ברקוביץ ', בטכניון, ב -100 אלף דולר.

סקיי אינה מגבלת בוגרי אניירס. בשנת 2016, השיקה האקדמיה עילית עלית ("נארואל") "Aeronautics בעמק" - תוכנית העשרה ללמד את תלמידי תיכון את היסודות של הנדסה וחלל. כיום, 15 בוגרי התכנית למכינה האקדמית של הטכניון, לפני שהצטרפו לחיל האוויר הישראלי כמהנדסים.

ברית ההגנה של האוניברסיטה. מערכות הביטחון המתקדמות של רפאל ו- BGN Technologies (חברת העברת הטכנולוגיה של אוניברסיטת בן-גוריון) הן לנהל מחקר משותף בתחום האבטחה הסייברסיבית, הניידות החכמה, הרובוטיקה והאינטליגנציה המלאכותית רפיון. הפרויקטים הראשונים הם על איומים הקיברנטי על חיישנים כלי רכב אוטונומיים.

הדפסה כבדה חובה. דיווחתי בעבר על קורנית הישראלית ועל מערכות הדפוס הדיגיטלי שלה. Kornit יש רק השיקה את Kornit אטלס - מערכת חובה כבדה עבור תעשיית קישוט בגדים תעשייתיים סופר לייצר עד 350,000 הופעות בשנה.

חיישן חכם מנתח ניתוח החווה. יורופיינס אגרו בריטניה משתפת פעולה עם חברת SCIO הישראלית ועם החיישן החכם המקושר שלה, להשיק פתרון מתקדם לניתוח הזנה בחוות. SCiO מספק חקלאים עם תובנה בזמן אמת לדרישות תחמיץ. המערכת המבוססת על ענן מתאימה לגשם תחזית, שלג וכד '.

בזיליקום עמיד בפני פטריות. מגפת טחב יש הרס יבולים בזיליקום מתוק בכל רחבי העולם. חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן ומומחים בג'נסיס בישראל פיתחו בזיליקום מתוק עמיד למחלה עם הסימן המסחרי "פרוספרה". ישראל מייצאת בזיליקום בשווי של 40 מיליון דולר לאירופה, רוסיה וארה"ב מדי שנה.

קיבוץ רשת חשמל חכמה. הקנצלר האוסטרי לשעבר, כריסטיאן קרן, מכהן כיו"ר אגף הזינוק האוסטרי-ישראלי. קרן נמצאת בימים אלה בקיבוץ מעלה גלבוע, שם משרתת FSIGHT פלטפורמה חכמה לניהול רשתות אנרגיה מבוזרות. גם חברות האנרגיה הישראליות והאירופאיות משתתפות בטייס.

מניעת ספינות מהתנגשות. אורקה ישראל מפתחת טכנולוגיית הדמיה מבוססת חיישנים כדי למנוע התנגשות בין כלי שיט ימי. זה כבר מותקן על כמה כלי רכב Car כלי רכב כחלק תוכנית פיילוט. אורקה גייסה רק 2.3 מיליון דולר.

לנקות את האוויר בבית שלך. חברת הסטארט-אפ הישראלית Aura Smart Air פיתחה שילוב של מטהר אוויר, אזעקת עשן וגלאי גז רעיל, וכן אפליקציה למדידת איכות האוויר בתוך ומחוץ ולספק טיפים ועצות. מטרת הפרויקט שלה היתה לגייס 15 אלף דולר והיא כבר הגיעה ל -100 אלף דולר.

הנה לך. היזם המוביל לתחבורה הציבורית בישראל, Moovit, יחד עם מפת Azure של מיקרוסופט, ומפתחת הניווט ההולנדית TomTom השיקו מתכנן טיולים משותף. זה נותן את כל האופציות (רכב, הציבור, שיתוף אופניים, הליכה, חניה) לטיול והושק בכנס MOVE 2019 ניידות בלונדון.

כלכלה ועסקים

שיא חדש של יתרות מט"ח. יתרות מטבע החוץ של ישראל בסוף ינואר 2019 עלו לשיא חדש של 118.151 מיליארד דולר, עלייה של 2.872 מיליארד דולר בסוף דצמבר 2018,

סטארט-אפים ישראלים בדרך לסין. בפורום הפיננסי האסיאתי 2019 בהונג קונג אמר היזם הישראלי, ג'ון מדבד, כי ישראל זעירה מפתחת פתרונות טכנולוגיים וסין מספקת הרחבה מסיבית של הפעילות. דוגמה לכך היא אג'ק ישראלי, שמגדיל את ייצור המזון לכולם.

הבאת סטארט-אפים ישראלים לניו-יורק. חברת B-Seed Investments מארגנת שמונה חברות סטארט-אפ ישראליות חדשניות ב -24 בפברואר בברוקלין ניו-יורק. הם הם Swathly (שיווק), Class.Me, (חינוך), Fertigo (רפואי), Verto (הדמיה), Enerjoy (שיווק), Innovesta (כספים), MyTower (IoT0 ו MYTech (מדיה)

ארקיע תפתח שני מסלולים ישירים של תל אביב להודו. חברת התעופה הישראלית ארקיע איירליינס תתחיל בטיסה שבועית ישירה למדינת גואה בהודו, ופעמיים בשבוע לעיר קוצ'ין (קוצ'י) שבקרלה. זמני הטיסה הם סביב שבע שעות ויחל בספטמבר לאחר סוף העונה המונסון.

אל על לטוס ישירות לאורלנדו. אל על הודיעה, במהלך תערוכת IMTM הבינלאומית לתיירות בתל אביב, כי היא תשיק טיסות ישירות לאורלנדו, פלורידה בקיץ 2019. כרטיסים ל 13.5 שעות תל אביב ו -12 שעות אורלנדו לחזור טיסות ימשיך מכירה לזמן קצר במחיר מוזל.

שתף קטנוע חשמלי. חברת הסטארט-אפ הישראלית "אנוקים" תשיק בחודש מרץ את שירות ליאו קטנוע חשמלי. זה יהיה בתחילה לפעול 500 קטנועים, הגדלת עד 3,000 על ידי מאי. לאחר מכן יוגדל השירות לחיפה ואילת עם 10,000 קטנועים עד סוף 2019.

אינטל מינתה 7 סמנכ"לים גלובליים חדשים. אינטל מינתה שבעה מנהלים ישראלים לתפקידי סגן נשיא בפעילותה הגלובלית, והוסיפה את מספר הישראלים בתפקידים בכירים אלה לכמעט 20 מתוך 150 סמנכ"לים גלובליים.

אכסניות בוטיק לתל אביב. דיווחתי בעבר כי סלינה הישראלית, שנוסדה בישראל, בוחנת אתרים אפשריים בתל אביב לפתוח אכסניות אירוח בוטיק. היא הודיעה היום כי היא תפתח את המתקן הראשון שלה בתל אביב בקיץ הקרוב. סלינה כיום יש 10,000 מיטות ב 44 אתרים באמריקה הלטינית ופורטוגל.

MIND THE TECH סיכוי לזכות 1 מיליון דולר. חצי הגמר של טריפקטה, בתחרות סטארט-אפ בהיקף של 1 מיליון דולר, תתקיים במהלך הכנס השנתי השלישי של Mind Tech The Calcalist, בניו יורק, ב-10-12 באפריל. הגמר יהיה בישראל בחודש יוני, בו ההשקעה של 1 מיליון דולר תוענק על ידי חברת פיטנגו הישראלית.

סימנטק קונה Luminate תמורת 200 מיליון דולר. דיווחתי בעבר כי ענקית הסייבר-סיסטמס האמריקאית סימנטק רכשה את החברה הישראלית השלישית שלה. זה עכשיו רכשה 4 - Luminate, עבור דיווח 200 מיליון דולר - כדי "להרחיב עוד יותר ... את הכוח של סימנטק משולבת של סייבר פלטפורמה הביטחון"

הסיפור הפנימי על מגמות מזון. הסטארט-אפ הישראלי טאסטוויז יכול להפוך את האסטרטגיה ואת קבלת ההחלטות של חברות בעסקי המזון עם נתוני התעשייה בזמן אמת שלה ואת האנליזה החזוי. טסטוויז מתמקדת כיום בשוק האמריקאי הגדול, אך מתכננת להרחיב, כולל לישראל, היכן שמבצעת פעילות המו"פ שלה.

ג'ורג'יו ארמאני ושאנל מגיעים לישראל. ארמני ביוטי, מותג היופי של בית האופנה האיטלקי ג'ורג'יו ארמאני, צפוי לפתוח חנות בקניון רמת אביב בתל אביב. החנות תציע מוצרי קוסמטיקה, מוצרי טיפוח העור וניחוחות. שאנל נפתח גם בקניון רמת אביב ובקניון גינדי קניון תל אביב.

תרבות, בידור וספורט

סלבריטאים השפים לקבל טיפול תגלית. היזם הקולינרי הרב קרליץ הביא משלחת של שפים אמריקאים בכירים, מבקרי מזון, כוכבים של תוכניות אוכל פופולריות באמריקה, ובעלי מסעדות ידועות כדי לחקור את חוויות המזון בישראל.

האזנה למוסיקה הישראלית. הספרייה הלאומית, יחד עם משרד התרבות והספורט ופרויקט פינג'אן הדיגיטלי, שיחררו את שירי ("השיר שלי"), אפליקציה לטלפונים ניידים להאזנה לכ -40 אלף שירים קלאסיים. זמין להורדה מחנות Android Play או מחנות Apple.

הווידאו האחרון של נטע יש 6 מיליון צפיות. הקליפ החדש של נטע ברזילי, "באסה סבאבה", זכה ליותר מ -1.8 מיליון צפיות רק שלושה ימים לאחר שחרורו ב -31 בינואר. נכון ל -13 בפברואר, זה עלה ליותר מ -6 מיליון כניסות.

לישראל יש קסם. אני מתנצל, אבל לא היה לי זמן לכלול את הסרטון הזה של תומר דודי בהופעה של זכייה בשנה שעברה. ובכן מעל שישה מיליון צפיות ברחבי האינטרנט.

השחיין הנכים מנפץ שיא עולם. השחיין האולימפי הישראלי מארק מלייאר, 19, קבע שיא עולמי חדש ב -1,500 מטרים שחייה נכים. Malyar, שיש לו שיתוק מוחין, התחרו בתחרות וינגייט הפתוחה ושיפרו את השיא הקודם שנקבע בשנת 2011 על ידי כמעט 23 שניות.

מדינת היהודים

שגרירי ישראל הצעירים. סטנד-וואט'ס השיקה את השנה ה -13 למלגת ישראל. היא גייסה 150 צעירים ישראלים צעירים ומפורסמים, שסיימו את שירותם הצבאי, לבנות גשרים ולחנך אנשים מכל הדתות והגילים על ישראל. בסוף שנת 2019 תסיים התכנית את עמיתה הישראלי ה -2000.

כתב יד יהודי-הודי המוצג בישראל. הספרייה הלאומית של ישראל רכשה כתב יד ששימש במקור את קהילת בני ישראל בישראל. הספר בן ה -80 מכיל 94 עמודי תפילה באורדו, החל מברית המילה ועד לקבורה, מתורגם לכתב עברי ומתורגם לעברית.

התחל את היום בדרך היהודית. בארץ ישראל הקדומה שירתו תפילת שחרית בשם "פסוקי דזמרה". סרטון זה הוא גרסה מוסיקלית של תהילים 150. הספר האלקטרוני החדש של הרב ג'רמי גימפל כולל תהילים של בוקר מוסיקלי והוא מזמין אתכם לטייל בהרי יהודה כדי לחוות דרך חדשה-ישנה להתחיל את היום.

המשטרה לשמור חתול תועה. בלשים של משטרת ישראל באילת היו בתפקיד כשהם ראו חתול תועה שראשו נלכד בפח. הם חתכו בזהירות את הפחית ושחררו את החתול. החתול לא נשאר בסביבה מספיק זמן כדי להודות להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.