יום ראשון, 26 במאי 2019

החדשות הטובות של ישראל 26 במאי 19


במהדורת 26 במאי 2019 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• מדענים ישראלים יכולים להגן על מחסום הדם במוח כדי למנוע מחלות מוח.
• ישראלים מייצרים מים מהאוויר לאוזבקיסטן.
• רובוט הצלה ישראלי יכול לטוס מעל או לנסוע דרך השטח הקשה ביותר.
• שריפת יער הכרמל עוררה בגוגל ישראל לפתח מערכת למענה בטרגדיות.
• האיחוד האירופי שילש את תמיכתו הפיננסית בחברות סטארט-אפ ישראליות.
• אירוויזיון הייתה הצלחה טכנולוגית ויחסי ציבור גדולה עבור ישראל.
• 80 ילדים לקויי שמיעה חגגו את בר מצוה שלהם בירושלים.

הישגים רפואיים של ישראל

טיפול כפול לטיפול בהפרעות נוירולוגיות. חברת BGN Technologies, חברת העברת הטכנולוגיה של אוניברסיטת בן-גוריון, הציגה טיפול בהפרעות נוירולוגיות כגון שבץ ואלצהיימר. Memantine ו Losartan מעורבבים כדי להגן על מחסום דם מוח ממוצרי דם עצביים.

שילוב רפואה עם חיוביות. סנופי של צרפת שותפה עם חברת Happify Health הישראלית שנוסדה בישראל על מנת לפתח פתרונות טיפול דיגיטליים. הרפואה כמעט תמיד פועלת טוב יותר כאשר המטופל נמצא במצב רוח חיובי. השותפות שואפת ליצור פתרונות חדשים המשלבים טיפולים עם משחקים לשיפור מצב הרוח.

מערכת למניעת שבץ מתרחב לסין. דיווחתי בעבר על הרפואה הרפואית בישראל לאחר ניתוח ה 500 באמצעות מכשיר רשת הקומאנצ'י החדשני שלה. מוצריה בקרוב ישווקו בסין להסרת קרישי דם מהמוח. רפיד מדיקל גייסה  20 מיליון דולר.

אימון סימולציה לאנשי מקצוע רפואיים. מערכות 3D רכשה את סימביוניקס בישראל ב -2014, אך המרכז הישראלי למו"פ הוא עדיין הלב החיוני של החברה החדשה. היא פיתחה סביבה וירטואלית שבה המנתחים יכולים לקבל ניסיון מעשי בטכנולוגיה חדשה ובהליכים רפואיים חדשים.

השקעה במחקר רפואה מדויקת. הקרן הלאומית למדע העניקה מענקים בהיקף של 60 מיליון ₪ ל -14 צוותי המחקר הראשונים בישראל במסגרת השותפות הישראלית לרפואה מדויקת. הם בין המענקים הגדולים ביותר שהוענקו לחוקרים ישראלים על ידי גוף ישראלי.

לרפא את עצמך - לחבק דובי. מחקרים הוכיחו את ההשפעות הפסיכולוגיות החיוביות של חיבוקים. מאז 2002, עמותות הריפוי של ישראל מחוננות ל -37,000 דובים לחולי סרטן, לניצולי טראומה ועוד. החולה הורה לחבק את הדוב במשך 10 דקות, שלוש פעמים ביום כדי "להפעיל" את היכולות שלו.

הספקטרום המלא של שירותי הבריאות. כנס "Mixyei-Biomed 2019" בתל אביב התמקד ב "מגוון רחב של שירותי בריאות". 6.000 נציגים מ -45 מדינות דנו בטיפול הרפואי מרפואה למניעה, וכן בחשיבות השיקום לאיכות החיים. בנוסף, בתערוכה הוצגו כ -150 מציגים.

העתיד של הרפואה הוא בהיר. קרן הון סיכון ישראלית ארגנה שותפות לפתיחת יזמים בתחום ההיי-טק וממשקיעים העוסקים בטכנולוגיות עתידניות. הרעיונות שהוצגו כללו רופאים וירטואליים, גיוס כספים למחלות משותפות ומיפוי בריאות אישיות כמו WAZE.

בדיקות גנטיות בריאות. MyHeritage, הגנאלוגיה המקוונת בישראל ובדיקת DNA, יתחיל להציע ללקוחות דו"ח בריאות גנטי. הוא יזהה נשאים של מחלות גנטיות רצסיביות, או את הגן BRCA בירושה או סמנים גנטיים לסיכון של מה שמכונה מחלות "פוליגניות", כמו מחלות לב וסוכרת מסוג 2.

ישראל מקובלת וגלובלית

הכוכבים האמיתיים של האירוויזיון. להקת "שלוה" הישראלית, המיוחדת, לא הצליחה לייצג את ישראל באירוויזיון, בשל דרישת התחרות לחזרות בשבת. אבל הביצועים שלהם "מיליון חלומות" במהלך הפסקה בחצי הגמר היה מעורר השראה. ושני ערוצי טלוויזיה ישראליים לקויי ראייה.

רשת חברתית לחתימה על הקהילה. קרן סיגנטק, עמותה ללא מטרות רווח, המקדמת את המודעות הציבורית לקהילת החרשים, השיקה את הרשת החברתית המקוונת שלה, סיגנטאלקרס, בישראל. דגלס רידלוף, שחקן חרשים בניו יורק, הציג סדנאות ומופעים ברחבי הארץ.

יהודים וערבים מופיעים יחד בעכו. הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קלאסית ואנדלוסית בערבית מתקיים במבצר הצלבני בעכו העתיקה. בערב הפתיחה של הפסטיבל הערביסקית מופיעים תזמורת "פרקת אלנור" של מוזיקאים ערבים וחרדים.

המדינה הדיגיטלית הששית הטובה ביותר עבור expats. ישראל הגיעה למקום השישי בדו"ח INTERNATION של המקומות הטובים בעולם הדיגיטלי בחו"ל. על פי סקר Expat Insider האחרון, ישראל דורגה במקום השלישי לגישה חופשית לשירותים מקוונים (למשל מדיה חברתית) וקלות לקבלת מספר טלפון נייד מקומי.

מסוף חדש לבעלי חיים בנתב"ג. מסוף חדש של 2,200 מ"ר צפוי להיפתח בשנת 2020 בנתב"ג. זה יספק את 80,000 + משפחות נסיעה עם חיות מחמד מדי שנה.

חיילים בריטים פצועים במשחקים עם פצועי צה"ל בישראל. אנשי השירות לשעבר של בריטניה ומשפחותיהם ישתתפו בקרוב באירוע של חמישה ימים של משחקים בתל אביב, כדי לחגוג את התפקידים החיוניים של ספורט ומשחק משפחתי בשיקום. היוזמה תכלול כנס על PTSD ובריאות הנפש.

יצרנים עבור גיבורים. 200 מתנדבים ועוד 19 פצועים בילו שלושה ימים בטקס ריסטארט / טום בתל-אביב. הם פיתחו מכשירים ללא פטנט כדי להקל על פציעות של אנשים ספציפיים, ולאחר מכן יכולים להוציא אותם לייצור המוני כדי לסייע למיליוני ברחבי העולם עם פציעות דומות.

מים עבור יתומים באוזבקיסטן. ווטרגן, חברת הסטארט-אפ הישראלית שמייצרת מים נקיים מאוויר, תרמה גנרטור נייד GEN-350 כדי לספק מים ליותר מ -120 ילדים בבית יתומים בבוכרה, אוזבקיסטן. העיר חווה מחסור חמור במים ולאחרונה היו בחוסר של מים לכמעט יומיים.

סיוע ישראלי נוסף לפליטים בוונצואלה. דיווחתי בעבר על הסיוע שמספק המרכז הרפואי זיו לפליטים ונצואלה בברזיל. כמו כן, מפיץ ארגון ISRAAID הישראלי חומרי סיוע ותמיכה לאלפי פליטי ונצואלה בקוקולטה בגבול קולומביה עם ונצואלה.

מדע וטכנולוגיה

פרס ממשלת ארה"ב על הביטחון הקיברנטי הישראלי. CyberArk הישראלי זכה בפרס הזוכה בפרס לביטחון פנים של ה- US Security Security News (GSN), זו השנה השלישית ברציפות. CyberArk הוא הזוכה פלטינה עבור "הטוב ביותר בניהול פלטפורמת זיהוי"

MIT שותפים שבעה מוסדות אקדמיים בישראל. ארה"ב עובדת בשיתוף עם הטכניון, ויצמן, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בר-אילן, חיפה ומוסדות להשגת מימון בהיקף של עד 30,000 דולר לפרויקטים בתחום ההיי-טק.

הרובוט הצלה יכול עכשיו לעוף. בעבר דיווחתי כי מהנדסי אוניברסיטת בן-גוריון בנו את RSTAR - רובוט חיפוש והצלה. רק חודשים לאחר מכן, הם פיתחו אותו לתוך FSTAR - רובוט שיכול להפוך נהיגה על הקרקע לטוס כמו quadcopter.

זהב באולימפיאדת פיזיקה. הקבוצה הישראלית זכתה במדליית זהב, כסף וברונזה באולימפיאדת הפיזיקה באסיה באוסטרליה. אביב טילינגר זכה במדליית הזהב ובמקום הרביעי המוחלט, הפרס הגבוה ביותר שניתן לישראל בתחרות זו. ישראל מארחת 80 מדינות באולימפיאדת הפיזיקה הבינלאומית בחודש יולי.

AI כדי להעריך נזק לרכב. ראובן משתמש בראייה ממוחשבת ובלמידה ממוחשבת לאיתור ולניתוח של נזק לרכב. זה הופך מצלמות CCTV רגיל או מצלמות smartphone לכלי בדיקה חכם, גילוי נזק יותר מאשר העין האנושית יכול לזהות, ובכך להפחית את עלויות הבדיקה. Shell ונצ 'רס עכשיו השקיעו בהם.

AI לתקן את מכונת הכביסה מרחוק. חברת הסטארט-אפ הישראלית Veego משתמשת באלגוריתמי בינה מלאכותית כדי לפתח מוצרים שבהם מותקנים על התקני שער יכולים לזהות באופן אוטומטי, לנתח ולתקן בעיות במערכות בית חכמות. Veego קיבלה גיבוי כספי מזרוע המיזם של קבוצת בוש.

מבשל את הבירה הגדולה בעולם. מדענים בשלוש אוניברסיטאות ישראליות (HIJ, אוניברסיטת תל-אביב ובר אילן) מבשלים בירה באמצעות שמרים שנמצאו בננו-נקבוביות של כדים בירה בן 5000 שנה. מיקרוביולוגים ריצדו את הגנום שבו מבושל מקומי השתמשו בו להכנת בירה - בפעם הראשונה שהאלכוהול נעשה משמרים עתיקים.

גידול עצים במדרכות. חברת הסטארט-אפ הישראלית פריזוויד פיתחה את Treetube - מערכת טכנולוגית לגידול עצים עירוניים בבטחה מבלי לפגוע במדרכות (מדרכות).צינורי פלדה קלה מותקנים במנהרה ששומר על שורשי העץ במקום ומספק את כל התזונה שהעץ צריך.

גוגל ישראל הפכה מצבי חירום למוצר. במהלך שריפות יער הכרמל של חיפה 2010, מרכז המחקר והפיתוח בחיפה של Google השתמש במידע משטרתי כדי לשלב הנחיות חירום בחיפוש Google. בשנת 2017, מוצר התגובות של גוגל התראות SOS נולד. מאז הוא עזר להקל על 250 אסונות טבע טבעיים ואנושיים.

כלכלה ועסקים

ערכי ההזנק הישראליים מואצים. דו"ח של שתי חברות עורכי דין (Shibolet ו- Fenwick & West) מראה כי 89% מהסטארט-אפים הישראלים שגייסו כספים ב -2018 עשו זאת בהערכות שווי גבוהות יותר מאשר ב -2017. זאת לעומת 81% ב -2017. כך לא רק שהסטארט-אפים הישראלים גדלים בשווי , הם עושים זאת בקצב הולך וגובר!

3 מיליארד שקל הרחבה. משרד התחבורה הישראלי אישר תוכנית הרחבה ענקית לנמל התעופה בן-גוריון לטיפול בנתונים צפויים של 30 מיליון נוסעים בשנה. התוכנית של 3 מיליארד שקל תוסיף 90 דלפקי רישום ו -80,000 מ"ר של שטח רצפה, בעיקר בטרמינל 3.

אירופה מגבירה גיבוי לחברות סטארט-אפ ישראליות. דיווחתי בעבר כי קרן ההשקעות האירופית (EIF), מבטיחה הלוואות של בנק לאומי לישראל לחברות סטארט-אפ ישראליות בהיקף של עד 200 מיליון דולר. הם הגדילו כעת את ערבויותיהם לסך של 620 מיליון דולר כחלק מתוכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי.

10 סטארט-אפים לתוכנית ברקליס טקסטארס. 10 חברות סטארט-אפ ישראליות נבחרו לקחת חלק במאיץ ברקליס בתל אביב. בשיתוף עם Techstars בארה"ב, תוכנית אינטנסיבית ל13 שבועות יעזור לחברות הזנק להאיץ את הפיתוח של הטכנולוגיות שלהם ולהביא אותם לשוק.

מאדים רוצה פתרונות ישראליים בתחום המזון. מארס, יצרנית M & M's, סניקרס ו- Skittles, יצרה שותפות עם קרן הון סיכון ירושלים (JVP) במטרה לקדם פתרונות חדשניים בתחום המזון בישראל. מאדים יחזיר לחברות סטארט-אפ ישראליות, וכן עבודה עם מוסדות אקדמיים ישראליים, כגון העברית, וייצמן וטכניון.

ביטוח על המהלך. חברת הסטארט-אפ הישראלית (לשעבר SkyWatch) החלה בביטוח חיים לפי דרישה, לבעלים של רחפנים. כעת הוא הורחב וכולל קטנועים אלקטרוניים, סירות מנוע ומטוסים קטנים. למעשה, כל דבר שאתה יכול לרכוב, להפליג או לעוף. האפליקציה לנייד שולחת אזהרות, משוב ותובנות על סיכונים בזמן אמת.

חדשנות ישראלית בניו יורק. הישיבה אוניברסיטת של ניו יורק השיקה את מעבדת החדשנות של YU בשיתוף עם יישום, חברת העברת הטכנולוגיה של האוניברסיטה העברית בירושלים. היא תשמש כאינקובטור ליזמים סטודנטים ובית לחברות סטרט-אפ ישראליות המבקשות לחקור את השווקים בארה"ב.

טייס הארנק הדיגיטלי של תל אביב. עיריית תל אביב-יפו השיקה פרויקט ניסיוני לבחינה באמצעות "מטבע עירוני דיגיטלי". תושבים אשר מוציאים לפחות 20 ש"ח בחמישה עסקים מקומיים באמצעות יישום קולו מקבלים פרס של 25 מטבעות דיגיטליים. גם מוסד צדקה לנוער נהנה מכל עסקה.

SafeCharge יוצאת באקסיט של -890 מיליון דולר. חברת SafeCHarge הישראלית, שנוסדה על ידי ישראל, נרכשה על ידי חברת Nuvei האמריקנית תמורת 890 מיליון דולר. SafeCharge רשום ב- AIM של לונדון ומתמחה בעיבוד תשלומים, תשלום חכם וטכנולוגיות ניהול סיכונים. יש לה מרכז מחקר ופיתוח בתל אביב.

פורד פותחת את מרכז החדשנות הישראלי. יצרנית הרכב האמריקנית פורד מוטור משיקה מרכז חדשנות בתל אביב. בחודש יוני יוביל יו"ר ההנהלה ביל פורד (נינו של הנרי) משלחת של מנהלי פורד לישראל כדי לחפש טכנולוגיה ישראלית שתכסה את AI, נהיגה אוטונומית וסייברסקוריטי.

מכון AI פותח סניף ישראלי. סיאטל, מכון אלן לבינה מלאכותית בסיאטל, יפתח סניף ישראלי בהשקעה ראשונית של כ -30 מיליון שקל. הסניף הישראלי יהיה הראשון מחוץ לבית של ארה"ב ויתמקד בעיבוד שפה טבעית.

שליחות "דו מפלגתית" של פלורידה. המושל הרפובליקני של פלורידה, רון דסנטיס, מוביל 90 מנהיגי מדינות במשלחת פיתוח עסקי לישראל. במקביל, נציבת החקלאות הדמוקרטית של פלורידה, ניקי פריד, נמצאת בישראל ומחפשת טכנולוגיה לחקלאות, מים, ביטחון ורפואה.

תרבות, בידור וספורט

פרס ירושלים הוא ההישג הגדול ביותר שלה. הסופרת האמריקנית היוקרתית ג'ויס קרול אוטס עשתה את ביקורה הראשון בישראל על מנת לקבל את פרס ירושלים היוקרתי. מחברם של 60 רומנים, שזכו בפרס הספר הלאומי ובחמש מועמדות לפוליצר, כינה את פרס ירושלים "נקודת השיא" בקריירה שלה.

האתר הטוב ביותר ביריד הספרים בואנוס איירס. ביתן ישראל ביריד הספרים של בואנוס איירס זכה בפרס על האתר הטוב ביותר בקטגוריית "מדינות", במה שנחשב ליריד הספרים היוקרתי ביותר בעולם הדובר ספרדית. בתא, תרם אורקם של ישראל מכשיר המסייע לעיוורים לקרוא.

פסטיבל המזון הגדול ביותר בעולם. מתחם "שרונה" בתל אביב מארח פסטיבל טבעוני - "הפסטיבל הטבעוני הגדול בעולם" מ -6 ל -7 ביוני. 50,000 משתתפים צפויים לדגום אופציות טבעוניות מ -100 דוכני מזון. האירוע ללא תשלום כולל הופעות חיות, סדנאות, הרצאות ובידור לילדים.

הזוכה האמיתי באירוויזיון היה ישראל. ישראל הקטנה הראתה כי היא יכולה לארח את תחרות המוסיקה הגדולה ביותר בעולם. הופעה חלקלק, מלוטש, ייצור דינמי על במה נהדרת. כפר האירוויזיון של תל אביב היה כוורת של פעילות במשך כל השבוע והוייב של האירוע הדהדה בכל רחבי הארץ.

האישה החרדית זוכה בחצי מרתון בריגה. ביטי דויטש מירושלים סיימה במקום הראשון בחצי מרתון ריגה בלטביה. אם לחמישה ילדים, דויטש החלה לרוץ רק לפני 3 שנים, והיא החרדית הראשונה שזכתה בתחרות אתלטיקה בינלאומית. כעת היא מתאמנת באולימפיאדת טוקיו ב -2020.

מדינת היהודים

סטודנטים ישראלים נוטעים עצים במכתשי טילים. תלמידי מכללת "מיתרים" בנחל עוז, הממוקמים סמוך לרצועת עזה, יזמו פרויקט חדש שבו הם ממלאים את המכתשים שנוצרו כתוצאה מפצצות רקטות בעצים. ממשהו רע, הם עושים משהו טוב.

בר ובת מצוות לילדים לקויי שמיעה. שמונים ילדים חרשים וחסרי שמיעה קיימו טקס בר ובת מצווה משותף בירושלים. בחסות תנועת הנוער הצעירה העולמית והסוכנות היהודית הם ביקרו גם בכותל המערבי, בסיור המוצג בשפת הסימנים.

להיות שגריר דיגיטלי. היישומים פתוחים כעת לתכנית השגריר הדיגיטלי של ישראל 2019 - מאי 2020. תלמידים בגילאי 18-25 הלומדים באוניברסיטה בצפון אמריקה שרוצים לעשות משהו למען ישראל יכולים לפתח תקשורת דיגיטלית, עיתונאות ומיומנויות מדיה חברתית.

הציונות של הרמן ווק. רוב אמצעי התקשורת הבינלאומיים (וושינגטון פוסט, ניו יורק טיימס וכו ') התעלמו מהציונות בסיכומיהם על חייו של הסופר הרמן ווק. אלא שהציונות היא שהנחתה את חייו. מאמרו של משה פיליפס מספק את העובדות.

כיצד הפכה ישראל לאומת האתחול. זהו פרק 1 של "ישראל פרקו" מאוניברסיטת ירושלים.

נוצריי ישראל, אנו מודים לך. אני בטוח שהסרטון הזה הוא מובן מאליו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.