יום שני, 10 ביוני 2019

החדשות הטובות של ישראל 10 יוני 19


במהדורת 10 ביוני 2019 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• חדשות חיוביות נדירות בחיפוש אחר סרטן הלבלב.
• מומחים ישראלים מסייעים לשבע מדינות מוסלמיות להציל את שוניות האלמוגים שלהם.
• אינטל ישראל השיקה מעבד דור 10 שלה.
• הרדיפה של אירופה אחר החדשנות הישראלית גדלה.
• קניות ב- Google Express ארוזות באמצעות פלסטיק ביו מתכלה מישראל.
• ילד ישראלי בן 15 הוא אלוף הלייזר האירופי.
• צוללנים ישראלים גילו מבצר תנ"כי - מתחת למים.

הישגים רפואיים של ישראל

טיפול בסרטן הלבלב הגנטי. לחולים במרכז הרפואי שיבא בישראל קבלו תוצאות חיוביות בניסויים של לינפרזה (olaparib) לטיפול בסרטן הלבלב במובילי מוטציות BRCA. ניסוי בינלאומי של 154 מטופלים הראה שיפור בתגובה, זמן התקדמות ואיכות החיים.

מבחן חדש מקדים של פרקינסון. מדענים מאוניברסיטת תל אביב גילו שיטה חדשה לאיתור הצבירה של חלבון אלפא-סינולאין, לפני שהתסמינים של פרקינסון מופיעים. לאחר מכן הרופאים יכולים לפקח על האופן שבו טיפולים משפיעים על צבירה זו.

העברת מסרים עצביים לדור הבא. חוקרים באוניברסיטת תל אביב זיהו מנגנון של מערכת העצבים שיכול להעביר מסרים עצביים לדורות הבאים. הם הראו כי נתונים על גורמים סביבתיים מאוחסנים בתאי המוח (נוירונים) ומופיעים בגנים לילדים.

אישור אמריקאי עבור חליפת Exo רכה. בשבוע שעבר קיבלה השלד החיצוני של רולק אישור אירופי (CE). השבוע אישר ה- FDA האמריקני את החדשנות הישראלית.

מעקב אחר התגובה לטיפול בסרטן. מבוסס בישראל Techsomed מפתח מערכת ניתוח תמונה המסייעת לעקוב אחר רקמת התגובה לאבלציה תרמית - תהליך של להרוס גידולים באמצעות חום קיצוני או קור. זה עובד עם אולטרסאונד כדי לדמות את ההשפעות לאורך זמן ולספק מנתחים עם שליטה טובה יותר.

התזונה הישראלית טובה למוח. דיווחתי בעבר כי בישראל יש את השיעור הנמוך ביותר של מקרי מוות הקשורים לדיאטה בעולם. עכשיו, האקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה כתב העת הרפואי מצא כי הדיאטה יכולה גם לסייע בשמירה על הזיכרון ועל יכולות החשיבה.

רשימת מלאי של אמבולנס. שלושה סטודנטים מהמכללה הטכנולוגית של ירושלים זכו בפרס הראשון בקקטור השנתי הגדול של המכללה הגדולה. הם המציאו מערכת באמצעות חיישנים כדי למנוע טעויות אנוש בעת בדיקת מלאי חיוני על אמבולנסים לפני שהם נשלחים מן התחנות שלהם.

ישראל מקובלת וגלובלית

אפליקציה כדי לפשט את ההתנדבות.דוגמנית העל הישראלית לשעבר מיכאלה ברקו ויזם הטכנולוגיה הישראלי רון צוקרמן פיתחו את טריבו - אפליקציה המקשרת בין צרכי ההתנדבות לבין אלה המעוניינים לסייע. זה נמצא בשימוש בכל רחבי הארץ ואב טיפוס כבר הותקן לאחרונה באוניברסיטה בקליפורניה.

האמונות משתפות פעולה לניקוי העיר העתיקה. ישראל, ירדן, מדינות המפרץ ומנהיגים נוצריים הסכימו לרשות לפיתוח ירושלים לפנות את המזבלה ארוכת השנים של הוואקף מחוץ לכותלי העיר העתיקה. טיילת חדשה נבנית כעת באתר כדי לשפר את הנגישות לתיירים.

האפיפיור מברך את פרויקט ינשוף חוצה גבולות. מומחי ציפורים ישראליים, ירדנים, פלסטינים וערבים שווייצריים נסעו לאחרונה לוותיקן כדי לדון בפרויקט המוצלח שלהם מעבר לים באמצעות ינשופי אסם למניעת הדברה טבעית.

הרמדאן בישראל. סרטון זה מציג את החגיגה של חודש הרמדאן, שנמשכה חודש ימים, בערים עין נקובה ואבו גוש - בין ירושלים לתל אביב. תושבים ומנהיגים מדגישים את החשיבות של שיפור ההתנהגות האתית ובמיוחד היחסים עם הלא-מוסלמים.

המזרח התיכון מתאחד כדי להציל את שוניות האלמוגים. פרופ 'מעוז פיין מאוניברסיטת בר-אילן הקימה את מרכז המחקר לחקר הים האדום על מנת לסייע בשמירת שוניות האלמוגים בעולם. המרכז מאגד מומחים מישראל ושבעה מדינות מוסלמיות - ערב הסעודית, מצרים, ירדן, אריתריאה, סודן, תימן וג'יבוטי.

ישראל מארחת פסגה משותפת של ארה"ב ורוסיה. בפגישתו הראשונה, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ומקבילו הרוסי והישראלי, ייפגשו בירושלים כדי לדון בסוגיות הביטחון האזוריות ובסוריה בפרט.

חיות נדירות שנולדו בירושלים. ישראל הפגינה שוב את עבודתה להצלת מינים נדירים. שני קופי תמר אריה נדירים נולדו בגן החיות התנ"כי בירושלים. הודות למאמצים כמו זו של ישראל, אוכלוסיית הקופים האלה עלתה מ -80 ב -1980 לכ -3,200 כיום. כמו כן נשרטו חמישה נשרי גריפין.

יום הסביבה העולמי. סרטון זה המיועד ליום איכות הסביבה ב -5 ביוני, מדגיש את התקדמות ישראל עם אנרגיה מתחדשת, מיחזור שפכים, התפלה. ישראל מקדמת את מטרות הפיתוח בר קיימא של האו"ם ועובדת עם מדינות רבות במאמציהן להשגתן.

חדשנות ישראלית במיטבה. סיכום גדול של עבודתה של החברה הישראלית : אפריקה הביאה מים נקיים וחשמל ליותר ממיליון כפריים באפריקה.

איך ארגון סיוע זעיר אחד שינה אי. לאחר הוריקן מריה, חילקה ישראיד מסנני מזון ומים לקהילות פורטוריקניות מרוחקות. הם הפעילו מרפאות ניידות, טיפלו בקורבנות טראומה ואנשי צוות רפואי. אבל זה שני פרויקטים ארוכי טווח (מים וחוסן) כי הפכו את חייהם של פורטוריקני.

מדע וטכנולוגיה:

שבעה כנסים טכנולוגיים בתל אביב החודש. אלפי משקיעים, יזמים ומומחי טכנולוגיה יגיעו לניו-יורק בחודש יוני כדי להשתתף באדטק (4 - 5), EcoMotion (10th-13), Travel Tech (11), Mobile Summit (12), IBM Think (13) , שבוע Cyber ​​(23-27) ו CalTealist של FinTech (24).

פטנטים מובילים. האקדמיה הלאומית למממנים ועובדי קניין רוחני (IPO) הציגה את אוניברסיטת תל אביב כאוניברסיטה 66 בעולם, לאחר שנרשמה ל -37 פטנטים אמריקאיים בתחום הזרוע להעברת טכנולוגיה. מכון טכנולוגי לישראל היה במקום ה -75 עם 32 פטנטים.

מכון ויצמן למדע 25 במכון למחקר ופיתוח. מכון ויצמן למדע מונה כ -25 מכוני מחקר מובילים בעולם. הוא קיבל את הדירוג הגבוה בשתי קטגוריות עיקריות: פרסומים מובילים ופטנטים הוענקו.

למעבדים החדשים של אינטל יש AI. רק לאחרונה דיווחתי כי אינטל חיפה השיקה דור 9 שלה של מיקרו. אינטל משלמת כעת את שבבי הדור ה -10 שלה - קוד בשם "אגם הקרח" ופותח שוב על ידי הצוות הישראלי. אינטל אומרת שזה יביא אינטליגנציה מלאכותית רחבה (AI) למחשב.

מעבדים עטורי עטורת פרסים. בדיוק כמו שאינטל משיקה המיקרו AI החדש שלהם, יצרנית השבבים AI הישראלי Hailo (שדווח כאן בחודש יוני 2018) נבחרה כמנצח של פרס הריד העליון של 100 צפון אמריקה בפרס AI / Machine Learning במגזר.

רדיו תדר רדיו. הזכרתי בקצרה את InMode של ישראל כשהיה נקרא Invasix ומכרה את הטיפולים הקוסמטיים שלה לנשים הלבנוניות. InMode קובע כי המוצרים שלה ישתשמשו בתדר רדיו אנרגיות כדי להדק את העור, להסיר שומן, שיער, כתמים, נגעים כלי הדם וכו 'רשימת NASDAQ יקרה קרוב.

לתפוס את היתוש. חברת הסטארט-אפ הישראלית Bzigo מפתחת מכשיר המשתמש בלייזרים כדי לעקוב אחר יתושים בתוך חדר. לאחר מכן הוא מסמן את המיקום המדויק של יתוש עם לייזר אדום פעם זה נוחת ומשתמש WiFi כדי לשלוח התראות למשתמשים. זה כרגע בשלב אב טיפוס.

מורידים מל"טים ובלונים. לבסוף, פתרון של פצצות תבערה ומזל"טים בעזה. צה"ל מעמיד לדין את "סמאש 2000".

תשלום תמלוגים עבור מוסיקה. חברת הסטארט-אפ הישראלית Revelator משיקה אפליקציית מוסיקה לנייד בשם ארנק. כאשר השיר של אמן הוא מנגנן ברדיו, בעלי זכויות מקבלים הודעה ותמלוגים מופצים לפי חוזה דיגיטלי blockchain. הפלטפורמה תומכת ב -90 אלף בעלי זכויות ב -25 מדינות.

שמן אראגן ישראלי. כתבתי בעבר על גידול של עצי אראגן לישראלים. לאחרונה ביקר ידידנו סטיוארט פאלמר בחוות אורן בישראל. עצי האראגן שלהם גדלו במקור על ידי ישראל למרוקו אך נדחו בשל החרם הערבי. עצים אלה מייצרים 5 פעמים יותר שמן מאשר עצים מרוקאי.

הטכנולוגיה הישראלית הופכת לסטנדרט בינלאומי. ארגון התקנים העולמי MIPI Alliance (כולל אינטל, טקסס אינסטרומנטס, נוקיה, מוטורולה וסמסונג) בחרה בטכנולוגיה של וולנס סמיקונדקטור הישראלית, כסטנדרט לקישורים מהירים עבור מצלמות, תצוגות וחיישנים לרכב אוטונומי.

Grab & Go קניות סופרמרקט. אני כבר דיווחתי בעבר על מערכות לסריקה וקנייה של חברות הזנק הישראליות SuperSmart ו ShelfX. כעת, חברת "טריגו ויז'ן" הישראלית מתחילה אב טיפוס מתקדם של טכנולוגיית ראיית המחשב שלה עם ענקית הסופרמרקטים הישראלית שופרסל.

ערים צפות. הצופים של הסרט Waterworld יכולים לדמיין עתיד עם ערים שצפות על האוקיינוסים. אדריכל הצי הישראלי גיל וואנג ושלושה עמיתים פיתחו דרך חכמה וחסכונית לבניית פרברים עירוניים על המים. המבנה הצמחי שלהם (MFS) הוא כיום דוקטור בטכניון.

כלכלה ועסקים

מיליוני תיירים נוספים. 1.8 מיליון תיירים ביקרו בישראל בחמשת החודשים שחלפו מאז תחילת 2019. במאי 2019 נרשמה עלייה של 11% במאי 2018 עם 400 אלף תיירים. ובניגוד לדו"חות של כלי תקשורת משוחדים, ביקרו בירושלים בשלום מאות אלפי נוצרים, מוסלמים ויהודים.

האיחוד האירופי מימן למעלה מ -1,000 פרויקטים ישראליים. אופק 2020, תוכנית חדשנות הדגל של אירופה, העניקה מענקים ל -423 פרויקטים ישראליים ב -2018. מאז הקמתה של אופק 2020, היא מימנה 1,062 ישראלים בהיקף של 742 מיליון יורו. השיתוף פעולה חגגו בטקס חלוקת פרסים ביפו ב -4 ביוני.

ענקי האיחוד האירופי מתחדשים בישראל. יש 41 חברות אירופאיות מובילות עם משרדי חדשנות ישראלים - כמעט מחציתן הוקמו בשלוש השנים האחרונות. להבדיל מעמק הסיליקון, מרבית המשרדים הישראלים הם מרכזי מו"פ מלאים עם למעלה מ -50 עובדים - לא רק מאחזים. רוב העבודה בתחום הרכב, האלקטרוניקה ומדעי החיים.

חידוש המטוסים של אמזון. ענקית הקמעונאות אמזון יש חברת התעופה שלה בשם "ראש האוויר", הכוללת 40 מטוסים בואינג 767 יד שנייה. התעשייה האווירית הישראלית שינתה 80% מהצי ממטוסי נוסעים למטוסי מטען והמטוסים המחודשים כבר טובים ל -20 שנות שירות נוספות.

PayPal מעבירה את שירות הלקוחות שלה לישראל. ענקית התשלומים העולמית PayPal מקימה מרכז שירות לקוחות חדש בישראל. היא תחליף את פעילותה הנוכחית, המנוהלת על ידי חברה חיצונית בבולגריה. ל- PayPal יש כיום מרכז מחקר ופיתוח בתל אביב עם 230 עובדים.

עוד חדקרן ישראלי. דיווחתי בעבר, כאשר החברה הקימה את החברה הישראלית ל - SentinelOurity, שגייסה 70 מיליון דולר. היא גייסה עוד 120 מיליון דולר, להצטרף לשורות "יוניקרן" - חברות בשווי של כמיליארד דולר.

אתר שיתוף פעולה חדש ברמת גן. מינדספייס הישראלית פותחת מתחם "רודהובין תדהר" ברמת גן, תל אביב. זה יתאים ל640 אנשים שרוצים מתקני משרדים משותפים. זה יהיה האתר 29 של MindSpace, שמצטרף לאלו שנמצאים בארה"ב, בריטניה וגרמניה.

גוגל משמתמש בפלסטיק מתכלה ביו. דיווחתי בעבר על אריזה ידידותית לסביבה של קומפוסטבל שפותחה על ידי חברת הסטארט-אפ הישראלית TIPA. עכשיו אתר הקניות של Google Express,  רכשה חבילות של פלסטיק ביולוגי מתכלה של TIPA. סופרמרקט בבריטניה Waitrose ואחרים כבר משתמשים TIPA.

תרבות, בידור וספורט:

שבוע הספר העברי. אנשי הספר חוגגים את שבוע הספר העברי, 12-22 ביוני בתל אביב (כיכר רבין), ירושלים (התחנה הראשונה) וחיפה (גן הכט) ועוד ימים ספציפיים בערים אחרות. ב -16 ביוני יתקיים קריאה משולשת ב3 ערים במקביל.

כשר וטעים. מםורסמים ישראלים, מאיר עדוני, יורם ניצן, אייל שני וכמה אחרים עברו לתחום הכשר בשנים האחרונות, תוך התאמת מספרם הגדל של סועדים כשרים בתל אביב לחפש אוכל משובח, ואת החומרים (ורשימות היין), ללכת עם זה.

צבע טרי הוגן. כאירוע האמנות הגדול ביותר בישראל, יריד אמנות הצבעים הטריים הציגו תערוכות ברחבי תל אביב ויפו. אקספו תל אביב אירחה את "חממת האמנים העצמאיים", "קומפלקס העיצוב הטרי", "ניו מדיה" ו"איזור וידאו ". עשרה מוזיאונים, בתי מלון, בוטיקים ומסעדות אירחו אירועים בתל אביב וביפו.

ירושלים באמת רחובות תרבותיים. מאמר זה, "יום ירושלים, מה הבא" משלב אירועים אחרונים וקרובים, כולל אנדרטה ליהודי אתיופיה, פתיחתו מחדש של פרויקט הסינון, איפתר, פסטיבל ישראל, תערוכת התכשיטים האיסלאמית, Beat / Second, Nabucco (Jun 20 ), לילה לבן ועוד.

תמיכה מתכת כבדה. קבוצת מטאל כבד "Disturbed" ביססה את הסיבוב האירופאי הקרוב שלהם סביב הקונצרט השני של חודש יולי. דוד דריימן יושב על הגוף המייעץ של הקהילה היצירתית לשלום. אנא צפו בסרטון של ראיון מרתק באופן בלתי צפוי שלו מילים חכמות שלו נגד BDS.

ארבעה מטבעות זהב עבור מלח בן 15. יוגב אלקלעי בן ה -15, מלך קיסריה, זכה בארבע מדליות זהב באיירליקה (איגוד הלייזרים הבינלאומי) 2019 לייזר 4.7 אירופאים צעירים בהייירס, צרפת. יוגב עשה את ההיסטוריה זכייה העליון U-16 ו- U-18 מדליות לפני המתחרים מ 50 מדינות.

מדינת היהודים:

מבצר המקרא גילה. ארכיאולוגים ימיים מצאו מצודה ימית בת 2,200 שנה מול חופי תל דור, מדרום לחיפה. האתר, המוזכר בכתבי הקודש, נבנה על ידי שליט הלניסטי בתקופת החשמונאים. המבצר מתחת למים בגלל גובה פני הים עולה במשך מאות שנים.

העיר המקראית אכזיב. העיר אכזיז בצפון הארץ מתוארכת לשבט אשר שבמקרא. הוא נזכר גם בספר שופטים. לחוף שלה יש נוף עוצר נשימה.

דיפלומטים ברזילאים מוצאים מטבע עתיק בשילה. משלחת של מושלים וחברי קונגרס מברזיל ביקרה בחפירות ארכיאולוגיות בשילה, שם עמד המשכן היהודי לפני למעלה מ -3,000 שנה. במהלך הביקור התגלה מטבע מתקופת החשמונאים, לפני כ -2,000 שנה.

ניו יורק חוגגת את ישראל. 40,000 השתתפו במצעד החגיגה השנתי במנהטן. משלחת של דיפלומטים מרחבי העולם השתתפה, כולל שגרירי האו"ם מאוסטרליה, גרמניה, אוקראינה, נורבגיה, ניגריה ומדינות נוספות. נושא האירוע היה "רק בישראל - רק בישראל"

חוגגים את יום ירושלים. עשרות אלפי ישראלים מנופפים בדגל ישראל צעדו בירושלים כדי לאיחוד המגזרים המזרחיים והמערביים של ירושלים במלחמת ששת הימים. ראה תמונות של יעקב ריצ'מן - לחץ על הקישור הראשון ולאחר מכן על החצים. שווה לראות את מלחמת ששת הימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.