יום ראשון, 4 באוגוסט 2019

החדשות הטובות של ישראל 4 באוגוסט 19


במהדורה ה4 של אוגוסט 2019 לחדשות הטובות של ישראל, הנושאים כוללים:

• מדענים ישראלים המציאו סריקות MRI לאיתור מחלות מוח.
• השדרוג של יחידות הלידה בגאנה הציל מאות תינוקות.
• ישראלים לוקחים מאות חולים ערבים פלסטינים לבית חולים מדי יום.
• ארבעה חידושים ישראליים חדשים מועילים לסביבה.
• שתי חברות בעלת מיליארד דולר חדשות בישראל.
• 57,000 מעריצים ישראלים נהנו מהמסיבה של ג'ניפר לופז בלייב פארק.
• רומן אברמוביץ 'עוזר להפריח את המדבר בנגב.


ההישגים הרפואיים של ישראל:

הצתה מחודשת של תאים להרוג סרטן. מדעני אוניברסיטת בן גוריון גילו חלבון בקרום של תאי סרטן המסייע לסרטן להתפתח על ידי השבתת תאי הדם הלבנים של מערכת החיסון. הם זיהו גם נוגדן פוטנציאלי וקיבלו מימון לפיתוח ומסחור.

MRIs מזהים שינויים מולקולריים במוח. מדעני האוניברסיטה העברית בירושלים שינו את הדמיית התהודה המגנטית (MRI) לאיתור שינויים מיקרוסקופיים באיפור הביולוגי של רקמת המוח. רופאים יכולים לקבל אזהרה מוקדמת אם חולה מפתח מחלה כמו אלצהיימר או פרקינסון.

ניתוח תאי מוח לאלצהיימר. הביולוגיה הכמותית של ישראל משתמשת ב- AI כדי לנתח תמונות של אותם תאים במוח האחראים לתקשורת חשמלית בין נוירונים. ההפעלה מסייעת לחוקרים לטיפולי אלצהיימר על ידי זיהוי השפעתם על תאי המפתח הללו.

גן להגנה מפני נגיף הזיקה. דיווחתי בעבר על העבודה הישראלית למיגור נגיף הזיקה הקטלני. כעת מדענים מאוניברסיטת תל אביב זיהו את הגן IFI6, הנלחם בנגיף הזיקה על ידי הגנה על תאים מפני זיהום ומניעת מוות של תאים. זה יכול להוביל לטיפול אנטי-ויראלי חדש.

איתור פגיעות ראש שאינן מאובחנות. יותר מ 50 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים מפגיעות מוח טראומטיות (TBI) בכל שנה. סריקות CT ו- MRI לרוב לא מצליחות לאתר זעזועי מוח קלים. הנוירוביולוג הישראלי ד"ר אדריאן הראל הקים את מדיקורטקס פינלנד המגלה נזק לתאי TBI בסמן ביולוגי ברוק ובשתן.

שלום לב. Hello Heart הוקמה בישראל היא אפליקציית סמארטפון המסייעת למשתמשים להוריד את לחץ הדם שלהם ולהפחית את הסיכון למוות קרדיווסקולרי, שבץ מוחי ומחלות לב כליליות. הוא מספק כלים לניהול יתר לחץ דם על ידי עידוד שינוי התנהגות בקרב עובדי החברות. אישור ה- FDA ותואם HIPAA.

דיאטה חדשה לילדים עם מחלת קרוהן. חוקרים ישראלים וקנדיים פיתחו דיאטה שתוך 12 שבועות הכניסו 75% מהילדים הסובלים ממחלת קרוהן להפוגה. התזונה כללה ביצים, עוף, תפוחי אדמה, תפוחים ובננות פירה ואסרה בתחילה חיטה, חלב, דגים, אורז ופירות וירקות אחרים.

לחיות זמן רב ולשגשג. התוכנית הלאומית להזדקנות של ישראל כוללת תקציבים מוגדלים למו"פ לאריכות חיים בריאה; חינוך בריאותי והגברת המודעות למחלות הקשורות להזדקנות; מערכות ציבוריות טובות יותר לגילוי מוקדם ומניעה של מחלות הקשורות להזדקנות. ראו גם דוח "אריכות ימים בישראל".

מציל תינוקות בגאנה. ישראל שידרגה את המתקנים לידה בבתי החולים קומאסי דרום ובסונטרסו באשנטי, גאנה. אנשי רפואה ישראלים מהמרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע הכשירו גם עובדים בבתי החולים. הרופאים שם מעריכים שכ -700 תינוקות ניצלו כתוצאה ישירה.

שיפור שירותי החירום במקסיקו. מקסיקנים רבים מאבדים את חייהם מדי שנה מכיוון ששיחות חירום מטלפונים ניידים אינן מצביעות במדויק על מיקום המתקשר. Carbyne של ישראל אמורה לספק בזמן אמת את ELS (שירות מיקום חירום) של גוגל. למאמרי עלון קודמים בנושא קרבין.

ישראל הינה מכילה וכללית:

חברות סטארט-אפ מעוטי יכולת. Unistream של ישראל מפעילה תוכניות לאחר שעות הלימודים המיועדות לבני נוער ומבוגרים צעירים ללמוד להיות מנהיגים ויזמים. 80 סטארט-אפים מתוכנית זו התחרו על פרסי השפעה עסקית וחברתית. הזוכים היו ג'ני (חיתולים), הומט (בישול), נעליים חכמות ושגב שלום (חינוך בדואי).

הכוח שמאחורי העצמת Access Israel. גישה לארגונים לא ממשלתיים ישראל יוצרת מודעות לצרכים של אנשים עם מוגבלות. המייסד, טייס מחיל האוויר, יובל וגנר, הושבת לאחר התנגשות מסוק בשנת 1987. בעיות נגישות הניעו אותו להגדיר את נגישות ישראל באמצעות תמיכה מטייס חיל-האוויר לשעבר, הנשיא אז עזר ויצמן.

יוצאי אתיופיה הם גשר היי-טק. דיווחתי בעבר על קריירה טק קריירה ישראלית שעזרה ל -550 יוצאי אתיופיה להשיג משרות בחברות ההיי-טק המובילות בישראל. קריית טק קיימה אירוע שנערך לאחרונה כדי להראות כי הקהילה האתיופית-ישראלית יכולה להוות גשר בין ישראל לשוק הטכנולוגי באפריקה.

חפירות של כנסייה עתיקה. לפני מספר שבועות דיווחתי כי ארכיאולוגים ישראלים חשפו מסגד עתיק, והראה כי ישראל מכבדת את ההיסטוריה של כל הדתות. כעת, בחפירות בגליל ישראל נחשפו שרידים של כנסייה עתיקה שנאמר לציון ביתם של השליחים פטרוס ואנדרו.

הובלת ערבים פלסטינים חולים לבית חולים. 900 מתנדבים בדרכי ההחלמה הלא ממשלתית הישראלית לוקחים ערבים פלסטינים (בערך 150 בכל יום) לקבלת טיפולים מצילי חיים בבתי החולים בישראל. העמותה זכתה לאחרונה בפרס IIE ויקטור ג'יי גולדברג לשלום במזרח התיכון. זה גם מסדר ימי חוף והציל חיי ישראל.

הצבא הבריטי מאמץ על אופנועים חשמליים ישראלים. על פי הדיווחים, כוחות מיוחדים בריטים אימצו אופנוע חשמלי שפותח בישראל. בתרגיל שנערך לאחרונה צנח הצבא הבריטי את האופנועים ממסוק יחד עם חיילים, שנסעו לאחר מכן 10 מיילים על כלי הרכב הדוממים.

חיבור מורים לישראל. מאות אנשי חינוך יהודים ולא יהודים ביקרו בישראל בכנס חינוך עולמי שאורגן על ידי קק"ל. מטרת הטיול הייתה לחזק את הקשר של המורים לישראל ולהבנתם, על מנת ללמד על ישראל בצורה מושכלת יותר.

תגלית לאקדמאים. דיווחתי בעבר על עידו אהרוני כשהוא מפרסם את הישגי ישראל בעבודתו בשגרירות ישראל בניו יורק. כעת, באוניברסיטת ניו יורק, פרופסור אהרוני עדיין "משנה את השיחה" עם תוכנית "תגלית לאקדמאים" לתוכנית מיתוג מחדש של ישראל.

מדע וטכנולוגיה:

הלוויין המתקדם ביותר באפריקה. SpaceCom הישראלית אמורה לשגר בקרוב את לוויין העמוס 17 שלו על רקטת SpaceX פלקון 9 ממרכז החלל קנדי. מטרתו העיקרית היא לשפר את שירותי הטלוויזיה, הסלולר והאינטרנט לאפריקה. ל- SpaceCom כבר יש הזמנות של 53 מיליון דולר לשירותים. הלוויין יפעל לעוד 20 שנה.

ירושלים לחולל מהפכה במחזור הפסולת. עיריית ירושלים החלה להחליף את מתקני המיחזור הנוכחיים שלהן נדרשו התושבים למיין פסולת לנייר, בקבוקים, זכוכית, פלסטיק וכו '. בעתיד, המיון ייעשה במרכז, על ידי GreenNet הממוקם באזור התעשייה עטרות, צפונית לירושלים.

משאיות זבל חכמות יותר. ההפעלה הישראלית GreenQ משתמשת בחיישנים במשאיות זבל ובניתוח נתונים גדולים כדי לייעל את לוחות הזמנים והנתיבים לאיסוף האשפה. זה עוזר להימנע מאיסוף פחים ריקים או מחסרים על גדותיהם. GreenQ אומר שהיא יכולה לחסוך 30-50% מעלויות העיר בגין איסוף מקלט ולהפחתת עומסי התנועה.

מיחזור פסולת לפחי מחזור. דיווחתי בעבר על ה- UBQ של ישראל שהופך את האשפה לחומר בנייה תרמופלסטי לשימוש חוזר. זה משלוח של 2,000 פחי מיחזור העשויים מחומר UBQ לרשות ניהול פסולת מרכז וירג'יניה, למשלוח לתושבי וירג'יניה.

כפרים בר קיימא. היזמים הישראלים ג'ונתן הרן וויקטור חג'ג 'הם מייסדי הקבוצה בר קיימא. הם מתכננים להקים את הכפר השלילי הראשון בפחמן בקיבוץ ליד מצפה רמון. הם מפתחים גם תוכנת AI המיועדת לערים לניהול מזון, מים, אנרגיה ופסולת לבני אדם ולסביבה.

עין רואה. חברת Mobileye, שהוקמה בישראל, הדגימה את מצלמת EyeQ4 החדשה שלה בלונדון. זה יכול לעקוב ולנתח המוני נתונים, כולל רמזורים, תחנות אוטובוס ואפילו כיסויי ביוב. זה יכול לחשב נפחי תנועה בשעות העומס, לאתר סדקים ותאונות. נתונים מועברים לענן בזמן אמת.

הפיצ'ר הישראלי החדש של Waze Waze., שפותחה בישראל, שיחררה בישראל פיצ'ר חדש. נהגים יוכלו כעת להזמין נוסעים מרובים להצטרף לקרוליפ שלהם, ואם ברכב יש לפחות שלושה נוסעים, מסלולם יותאם כך שיכלול נתיבי HOV (High Occupancy Vehicles).

ביצוע עבודה קלה בפס רחב. Juganu הישראלית פיתחה את "העולם הדיגיטלי" המשלב תאורת רחוב חכמה וקישוריות מתקדמת לעיריות. הוא מאפשר בקרת תנועה חכמה, ניטור אבטחה ותאונות, תיאום הצלה, תמיכה במכוניות חכמות וכמובן תאורה ועוד - והכל ללא כבלים.

לשים את ישראל בצל. הנציבות הארצית לתכנון ובנייה בישראל מבטלת את הביורוקרטיה המונעת צל מלאכותי במרחב הציבורי. היא מעריכה את עלות הצללת רחוב בסביבות 1000 ש"ח למ"ר - טריוויאלי, לעומת עלות 800,000 ש"ח של טיפול באדם אחד בסרטן עור.

מובילה בדרך בראיית מחשב. מאמר חיובי נדיר (וידאו) על טכנולוגיית הדמיה ישראלית מבית Financial Times בבריטניה. קטעים מהסרטון - "ההשפעה של הטכנולוגיה הזו מורגשת בתחומים מרפואה ועד מכוניות בנהיגה עצמית ואפילו קניות." "יש מדינה אחת קטנה בחזית התעשייה הזו, ישראל."

רובוט קטיף עגבניות. ההפעלה הישראלית MetoMotion מפתחת מערכת רובוטית למשימות עתירות עבודה בחממות. הרובוט של החברה יכול לקטוף עגבניות, באמצעות אלגוריתמים של ראיית תלת מימד וראיית מכונות כדי לזהות ולאתר עגבניות בשלות. MetoMotion קובע כי הרובוט יכול גם לגזום את העלים.

התגוננות נגד הלא נודע. דיווחתי בעבר על ההפעלה הישראלית לאבטחת הסייבר ThetaRay. זה עתה השיקה את גרסה 4.0 של פלטפורמת האנליטיקס המתקדמת שלה שיעזור לבנקים גלובליים לאתר ולמנוע פשעי רשת "לא ידועים", שקשה לאתרם במוצרי אבטחת סייבר ישנים.

פעוטות צריכים לדעת מיהו הבוס. מחקר שנערך על 120 פעוטות בני 17 חודשים על ידי חוקרים מאוניברסיטאות בר אילן ואילינוי, מראה שיש להם הבנה מפותחת היטב של ההיררכיות החברתיות ודינמיקת הכוח. הם הגיבו אחרת במצבים שבהם טופלו בהתנהגות לא נכונה בהשוואה למצב שלא היה.

כלכלה ועסקים:

ביקוש עצום למניות בבורסה. מניות בחברת הבורסה בתל אביב הונפקו בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הביקוש לנתח של 31.7% בהצעה עלה על ההיצע בגורם של חמש לאחד.

תמיכה ברזילאית ואיחוד האירופי במיץ ישראלי דל סוכר. דיווחתי בעבר על טכנולוגיית מיץ הסוכר המופחת של מיץ טוב יותר של ישראל. מיץ טוב יותר זכה מאז במענק של 50,000 אירו מתוכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי ומקים מפעל ראשון בזכות סיטרוסוקו הברזילאית, יצרנית מיצי התפוזים הגדולה בעולם.

הישאר על עבודתך. COM.MONDAY משמשת 350,000 איש בכ -80,000 ארגונים, מ -76 מדינות לניהול ולעקוב אחר פרויקטים, קווי ייצור ולוחות זמנים. עכשיו גייס 150 מיליון דולר והעריך את החברה בכמעט 2 מיליארד דולר. אז איך זה שמעולם לא דיווחתי על זה? אני צריך Monday.com!

Lightricks הוא עכשיו חד קרן. דיווחתי בעבר על Lightricks של ישראל - המפתח של Facetune, Enlight ו- Swish. ההפעלה גייסה רק 135 מיליון דולר בכספי הערכה של החברה בכמיליארד דולר ולהעניק לה את התואר הכספי של "חד קרן". הכנסות Lightricks בשנת 2018 היו 150 מיליון דולר - פי 3 מזה של 2017.

מחזקת עסקים במקדונלד'ס. דיווחתי בעבר שמקדונלד'ס קנה את התשואה הדינמית של ישראל תמורת 300 מיליון דולר. הרכישה כבר מחזירה השקעה גדולה מכיוון שרשת ההמבורגרים ראתה עלייה גדולה במכירות בזכות התפריטים הדיגיטליים המותאמים אישית של AI.

תרבות, בידור וספורט:

ארץ הפלאות של החלון. "סיפורי חלונות" של ירושלים הוא ארמון מתנשא עשוי 550 חלונות שחולצו מרחבי העיר, במגוון צורות וסגנונות מתקופות שונות. זה בחינם לציבור עד 21 בספטמבר בגן הסוס (גן הסוסים) ברחוב קינג ג'ורג '. בלילה הוא הופך למגדלור נוצץ.

J.Lo דופק אותו מהפארק. הקונצרט "It’s My Party" של ג'ניפר לופז לחגיגת יום הולדתה החמישים בפארק הירקון בתל אביב הוכרז כאחד הטובים אי פעם. הזמר / הרקדנית הביאה צוות של 100 איש, כולל רקדנים, מוזיקאים ו -45 טונות של ציוד למופע של 90 דקות מול 57,000 מעריצים.

הופעת בכורה לסרט זוכה האוסקר. דיווחתי בעבר כאשר הבמאי הישראלי גיא נתיב זכה בפרס האוסקר על סרטו הקצר "עור". עור נפתח זה עתה בבתי הקולנוע בארה"ב ויוצג בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בחיפה באוקטובר. (ראו קישור ראשון לראיון עם גיא.)

בכורה עולמית של רומנטיקה פלמנקו. כוכבת הפלמנקו הספרדית מריה ג'ונקל עתידה לערוך בכורה את היצירה האחרונה שלה, Life is Romance, ב -9 באוגוסט במרכז סוזן דלל במסגרת פסטיבל המחול הבינלאומי בתל אביב. ג'ונקל מופיעה מדי שנה בישראל.

ליל קיץ של שני חיבוקים. שני מפגשים רגשיים שהתקיימו לאחרונה בירושלים כללו את הרב הראשי לשעבר ישראל מאיר לאו ובנו של הכומר של יחידת צבא ארה"ב ששחרר אותו מבוכנוולד. כמו כן, הנשיא ריבלין מברך את ד"ר רות ווסטהיימר בסרט התיעודי של פסטיבל ירושלים על חייה.

כריש לוויתן חוזר לחוף ישראל. בפעם הרביעית מעקב אחר המינים הגדולים ביותר של דגים - כריש לוויתן - כשהוא שוחה במפרץ אילת. ישראל היא מקלט למין בסכנת הכחדה הזו, בגלל מים חמים והיעדר דיג כרישים. (N.B. פיגוע הכרישים היחיד המדווח במים ישראליים היה בשנת 1974.)

המדינה היהודית:

הרצל מעורר השראה לנצח. הזכרתי בקצרה קודם את קרן ישראל לנצח. זה בדיוק השיק את "תחרות המאמרים הבינלאומית שלי להרצל," לרגל יום הולדתו של תיאודור הרצל. בני נוער ברחבי העולם, בני 13 עד 17, מוזמנים לכתוב על חזונם להמשך חלומו של הרצל.

פרסים לשלוש נשות  ציוניות מעוררות השראה. ההסתדרות הציונית העולמית כיבדה את אילנה מצגר, את ג'וי וולף (StandWithUs נשיא בריטניה ותומכת VeryGoodNews ישראל) ואת רות ג'ייקובס על הפעילות הציונית שלה בכך שהעניקה להם פרסי גולדה זהובים - על שם ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר.

אברמוביץ 'עוזר להחזיר את המדבר לאחור. המיליארדר הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ 'תרם תרומה גדולה לקק"ל כדי לסייע ביערות, בשיקום יערות ובמאבק במדבור בנגב. המתנה תממן גם יער חדש המוקדש ליהודי ליטא שנרצחו בשואה.

ישראל מברכת 121 עולים אוקראינים. טיסה מיוחדת, שאורגנה על ידי העמותה הבינלאומית של נוצרים ויהודים, הביאה לארץ 121 עולים חדשים מאוקראינה. הם התקבלו בברכה בטקס מיוחד בו השתתפו ראש ממשלת ישראל, שר הקליטה ונשיאת ארגון ה- IFCJ יעל אקשטיין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.