יום ראשון, 15 בספטמבר 2019

החדשות הטובות של ישראל 15 בספטמבר 19


במהדורת ה- 15 בספטמבר 2019 של החדשות הטובות בישראל, נקודות השיא כוללים:

• שני ישראלים יכולים ללכת שוב בזכות שתלים מודפסים בתלת מימד.
• חולים אנושיים יכולים לקבל טיפול חדש בסרטן הכבד.
• ירושלים האירה בשמיים לציון 18 שנים ל- 9/11.
• ההמצאות המדהימות של מדען מולקולרי ישראלי-ערבי.
• באוגוסט היה מספר שיא של טיסות מתל אביב.
• בירושלים נמצא חותם בן 2600 שנה של פקיד ממשלתי יהודי.

ההישגים הרפואיים של ישראל:

שתלים מודפסים תלת ממדיים כדי לעזור לשתי נשים ללכת. לראשונה בישראל, שתי נשים קיבלו שתלים, של  סגסוגת טיטניום מודפסת תלת מימדית שתחליף טוס שבור (המחבר הראשי בין כף הרגל לרגל). רופאים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בטוחים ששתי הנשים בקרוב ילכו שוב כרגיל.

גילוי טיפול בסרטן העור. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב והמרכז הרפואי שיבא קישרו את התקדמות המלנומה הגרורתית למטבוליזם של השומנים (חומצות שומן) של המטופל. סרטן העור רגיש יותר לתאי T חיסוניים אם חילוף החומרים של השומנים גבוה. המדענים אומרים שהתגלית יכולה להוביל לטיפולים חדשים.

חולים עם פרקינסון ופיברומיאלגיה. זו דוגמה לאופן בו נתונים רפואיים ישראלים עוזרים למחקר מחלות. ד"ר יאיר זלוטניק מאוניברסיטת בן גוריון השתמש במאגר המידע של חברת הבריאות הישראלית כללית כדי לנתח חולים עם פרקינסון וגם פיברומיאלגיה. הממצאים עשויים להוביל לאפשרויות טיפול חדשות.

ניתן לקבל טיפול בסרטן הכבד. דיווחתי בעבר על הטיפול בסרטן הכבד של Namodenoson (CF102) מ- Can-Fite בישראל. לאחר בדיקת שלב 2, יוצר אספקה ​​של CF102 ל"שימוש בחמלה "על חולים אנושיים במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה.

אולטרסאונד אינטליגנטי. דיווחתי בעבר כש GE Medical שילבה את תוכנת ניתוח ההדמיה של ה- DiA של ישראל במכשירי האולטראסאונד שלה. כעת, DiA אמורה לספק את פתרונות הלב האינטיליגנטיים שלה באופן מלאכותי למכשירים המיועדים לטיפול נקודתי המיוצר על ידי חברת הדמיה אולטראסאונד אמריקנית Terason.

טקסט דו כיווני למלחמה בשחפת. שחפת הורגת 1.6 מיליון איש בשנה. הסטארט-אפ הישראלי "קהלה" פיתח מערכת "low-tech" לפיה קהלה שולחת תזכורות SMS לחולים בקניה לקחת את התרופות שלהם. על המטופל להגיב בהודעת SMS, אחרת מנטור קהלה יתערב. הניסויים הצליחו 96%.

יותר כספים למחקר בסרטן. מדי שנה מעניקה הקרן לחקר הסרטן (ICRF) מענקים לחוקרים ישראלים הפועלים למציאת תרופות וטיפולים בסרטן. השנה 69 מענקים של 4.3 מיליון דולר מתמקדים בגנטיקה של סרטן, טיפולים ממוקדים לסרטן ואימונותרפיה. תקראו על כמה מהעבודות המדהימות.

ביטול נעילת נתונים רפואיים למחקר. מערכת MDClone הישראלית מייצרת נתוני מחקר רפואי אנונימיים מרשומות רפואיות אמיתיות. הלקוחות כוללים חברות בריאות ישראליות מכבי וכללית, ובארה"ב (בית חולים אוניברסיטת וושינגטון) ואת אינטרמונטיין. MDClone גייסה עכשיו 26 מיליון דולר.

נפגע הטרור הופך לפרמדיק מד"א. דביר שנרב שוחרר מבית החולים שבועיים לאחר שנפצע אנושות מפצצת טרור שהרג את אחותו. כעבור כמה שעות קיבל את הסמכתו כחובש מתנדב של מגן דוד אדום. הוא אמר שהוא יכבד את זיכרונה של אחותו בכך שיפעל להצלת חיים.

ישראל מכילה וכוללת:

צוות הטכנולוגיה האתיופי הולך לאדיס אבבה. דיווחתי בעבר על אירוע הטק-קריירה האחרון עבור חברי הקהילה הישראלית-אתיופית. הזוכים בהאקתון של האירוע נסעו לבירת אתיופיה אדיס אבבה בכדי להציג את יוזמותיהם בתחרות SolveIT החדשנות של אתיופיה.

מכניסה צלמות לתמונה. ד"ר נועםגל שומר על תערוכת "אהבה מודרנית" - צילום בין 1900 ל -1945 במוזיאון ישראל. הוא ראה שהתערוכה חסרה דוגמאות של קבוצה פורה - צלמות. לאחר מכן הוא חיפש במתנות הרבות למוזיאון כדי ליצור תערוכה מאוזנת הרבה יותר.

הצלת לטאות הגלפגוס. התזונה של הלטאות של איי גלפגוס תלויה באצות ייחודיות, ילידי האיים. אך במהלך אירועי אל-נינו, האצות מתות, וכך גם 90% מהלטאות. מדענים מישראל, ארה"ב, גרמניה ואקוודור מצאו חיידקים במעיים של איגואנות ששרדו ויכולים להציל את המין.

הכשרה לניגרים ששומרים יהדות. העמותה שבי ישראל ארגנה שבוע מנהיגות ולמידה יהודית באוניטה, ניגריה, ליותר מ- 250 בני נוער מקומיים ועשרים מבוגרים. ניגרים אלה חברים בקבוצה האתנית איגבו שמתוכם כ -4,000 מתנהגים כיהודים, כשהם מתיימרים ממוצא משבט אבוד.

פגוש את מנכ"ל ישראייד. אם אתה יכול להגיע להוליווד קליפורניה ב -19 בספטמבר, אני ממליץ בחום להירשם להרצאה של הנבל "וווני" גליק, מנכ"ל משותף בישראייד. הוא יתאר כיצד מגיב ארגון הסיוע ההומניטארי הישראלי שלו כשאסונות פוגעים ברחבי העולם. לחץ לפרטים.

ישראל מכבדת את זכרם של קורבנות 9/11. ישראל ציינה את יום השנה ה -18 לפיגועי הטרור ב -11 בספטמבר עם טקס הזיכרון השנתי שלה לכבוד הנספים. לראשונה הוא כלל את "מחווה באור" - 2 קרני אור, המוארות עד לגובה 300 מטר מעל ירושלים, בדומה למחווה "גראונד זירו" בניו יורק.

סיור אחדות משטרת ארה"ב בישראל. כמעט 50 שוטרים אמריקאים בכירים הגיעו לישראל במסגרת הסיור השנתי שלהם ביחידות המשטרה. במהלך ביקורם בן 9 הימים, הם ציינו את יום השנה למתקפות הטרור ב -11 בספטמבר ויצאו לטיול אופנועים בן יומיים ברחבי ישראל כדי לכבד את הקצינים שנהרגו בתפקיד.

מפקד חיל-האוויר העניק לגיון-הכשרון. לגיון הכשרון הוא הכבוד השישי בגובהה של ארצות הברית. זה הוענק לאחרונה למפקד חיל האוויר הישראלי, אלוף עמיקם נורקין, על "שירותו המצטיין במיוחד" לאחר ש"העצים את שיתוף הפעולה והשותפות בין ארצות הברית לישראל. "

מדע וטכנולוגיה

השקעה רבה יותר במיחזור פלסטיק. רשות החדשנות אישרה את הקמת קונסורציום CIRCLE והשקעה של 30 מיליון שקל לקידום פיתוח טכנולוגיות מיחזור ושימוש בחומרים ממוחזרים בתעשיית הפלסטיק בישראל.

מיחזור שפכים באופן טבעי. דיווחתי בעבר על הטיפול הביולוגי בסינון הטבעי של פרופסור עמית גרוס בשפכים. בחוות הגבינות והמסעדה של קורנאהל גבינת עזים שבמדבר הנגב, ענת ודניאל קורנמל משתמשים בטכניקות אלה כדי לגרום לפריחת נווה המדבר שלהם.

מיחזור בנגב. דיווחתי בעבר כאשר אקולוגיה של נגב ישראל פתחה את מפעל לטיפול בפסולת חרוב בנגב. היא גם מפעילה את מפעל המיחזור דודאים בנגב וכעת בונה שם מתקן חדש של כ -70 מיליון שקל כדי להגדיל משמעותית את מיחזור הפסולת בדרום הארץ.

מהמולקולרית למקרו. פרופסור מוחמד בשאוטי (ערבי ישראלי) מאוניברסיטת בן גוריון השתמש במחקר שלו על תכונות מולקולריות כדי להמציא כמה מכשירים מדהימים. סנסור ביולוגי אופטי לאבחון מחלות; מסנני עדשות לחולי סוכרת; ותאים סולאריים מולקולריים. אלה ממוסחרים כעת.

חממה חדשה בנושא אבטחת סייבר בבאר שבע. חברת OurCrowd הישראלית השיקה את חממת המעבדות / 08 בבאר שבע. בדומה למעבדות ירושלים / 02, הוא תומך בחברות הזנק של תוכנה המתמקדות בנתונים מאסיביים הנובעים מ- 5G. מעבדות / 08 שותפות עם המרכז הרפואי של אוניברסיטת סורוקה והמינהל הסייבר הלאומי בישראל.

גן ילדים STEM בירושלים. דיווחתי בעבר על יוזמות ישראליות להכנסת מיומנויות טכנולוגיות ועסקיות לילדים בגן. כעת, לוקהיד מרטין, קרן רש"י, עיריית ירושלים והמשרד השיקו גן ילדים חדש "מדקידס" בירושלים שמתמקד בטכנולוגיה ומדע.

שימוש ב- DNA לאחסון נתונים. חוקרים במכון הטכניון הישראלי ובמרכז הבינתחומי בהרצליה אופטימיזציה משמעותית של התהליך הדרוש לאחסון מידע דיגיטלי. הם הדגימו לאגור עשרה מיליון גיגה-בייט, בגרם בודד של DNA סינטטי. התפתחויות נוספות עשויות לצמצם את גודל חוות שרתי המחשבים.

מבחן הרכבת החשמלית הצליח. רכבת ישראל השלימה בדיוק את הרצת הניסיון המלאה הראשונה של שירות הרכבות החשמלי החדש שלה מתל אביב לירושלים. הקו אמור להיות פעיל בסוף השנה ולספק שירות של 28 דקות בין ההגנה של תל אביב לתחנות יצחק נבון בירושלים.

ישראל מתעדפת 32 סטארט-אפים בתחום האג-טק. 32 מחברות הטכנולוגיה החקלאיות הטובות בישראל אמורים לקבל גישה רבה יותר לכספי הממשלה. הם יוצגו בפני משקיעים המחפשים חדשנות בחקלאות, בעיקר ביוטכנולוגיה, רובוטיקה, חיישנים, הגנת הצומח, החקלאות, בעלי החיים ומערכות IT.

מודיעין מערכות מזון. אחד מ -32 הסטארט-אפים הישראלים בתחום האג-טק הוא טרליס. היא משתמשת בבינה מלאכותית כדי לעזור לחברות מזון ומשקאות לייעל את שרשראות האספקה ​​שלהן. מערכות ה- AI שלה מנטרלות חוסר יציבות עונתית והסיכון לבציר יבולי מיותר עם תחזיות יבול בזמן אמת.

מצא מקום חניה. דיווחתי בעבר באפליקציות ישראליות כדי לעזור בחיפוש חניות לרכבים בערים סואנות. מאמר זה מתאר שניים נוספים - ParKam ו- Parknav.  PARKAM  משתמש בתשתית טלוויזיה במעגל סגור ותחזיות. Parknav משתמש במגדלי תאים, תשלומים ניידים, נתוני שיתוף מכוניות, חיישני רכב ותמונות לוויין.

ציד אחר פגיעויות בקוד. סטארטאפ הביטחון הקיברנטי הישראלי Snyk מסייע למפתחי אפליקציות לאתר ולתקן פגיעויות אבטחה בקוד במחשב. לסניק יש משרדים בתל אביב, לונדון, בוסטון ואונטריו, ועל לקוחותיה גוגל, מיקרוסופט ו- Salesforce. גוגל הובילה זה עתה סבב גיוס של 70 מיליון דולר עבור סניק.

כלכלה ועסקים

ההצלחה הכלכלית העולמית של ישראל. כמה נתונים סטטיסטיים חיוביים על כלכלת ישראל. היצוא הישראלי עלה במחצית הראשונה של שנת 2019 ב -3% ל -55 מיליארד שקל, למרות הייסוף הערך של השקל. היצוא לאירופה גדל ב -12% ו -30% מכלל היצוא היה היי-טק.

החודש העמוס ביותר בשדה התעופה בן גוריון אי פעם. שדה תעופה בן גוריון באוגוסט רשם שיא של 2.8 מיליון נוסעים - מעל 2% יותר מאוגוסט 2018. 2.4 מיליון הנוסעים ביולי היו 10% יותר מיולי 2018. בינתיים, תנועת הנוסעים בין ישראל לסין עולה ב 23% השנה לעומת לשנת 2018.

ארבע מתוך 50 האוניברסיטאות היזמיות המובילות הן ישראליות. מכון המחקר Pitchbook מדרג את 50 התוכניות המובילות בעולם לתואר ראשון המייצרות את היזמים המגובים ביותר VC. ברשימה האחרונה יש אוניברסיטת תל אביב (8), מכון הטכניון (14), האוניברסיטה העברית בירושלים (34) ואוניברסיטת בן גוריון (49).

עוזר לעסקים קטנים לצמוח. ההפעלה הישראלית vCita טוענת שיש לה כל מה שעסק קטן זקוק לו. פגישות, קשרי לקוחות, תשלומים ושיווק. וממשק אפליקציות אינטרנט ידידותי ללקוח מאוד. עם כ 100,000 לקוחות, vCita גייסה 15 מיליון דולר לקרנות בכדי לגדל את עצמה.

בקסטר תופס את צ'יטה. דיווחתי בעבר על צ'יטה רפואי ומערכותיו למעקב אחר חולים בבית החולים. מערכות הצ'יטה משמשות כיום ב -400 בתי חולים ב -30 מדינות. הצמיחה המהירה של צ'יטה הרשימה את בקסטר אינטרנשיונל שרכשה את צ'יטה ב -190 מיליון דולר לפחות.

מקדונלד'ס אוכל מפעילה זיהוי דיבור ישראלי. חברת Apprente, שהוקמה בישראל, מפתחת טכנולוגיות אוטומציה של שירות לקוחות מבוססות שיחות לשימוש בסביבות רועשות. היו בו רק התכנים שענקית המזון המהיר מקדונלד'ס רצתה להקים את מעבדות ה- McD Tech החדשות שלה.

שדה נראה להרחיב את שדהו. דיווחתי בעבר על שדה ישראל וטכנולוגיה המפחיתה את השימוש בחומרי הדברה בגידולים. פילדין עוקב כעת אחר למעלה ממיליון דונם של יבולים בקליפורניה בלבד וגייס רק 12 מיליון דולר למימון ופיתוח ולהרחבת צוותי המכירות וניהול הלקוחות.

MyHeritage מרחיב את משפחתו. חברת הגנאלוגיה הישראלית MyHeritage רכשה את River Road Bio (RRB) מיוטה. משמעות הדבר היא ש- MyHeritage יורש את אתר ה- SNPedia של RRB ואת מנתח הדוחות של ה- Promethease. SNPedia מסביר את ההשפעות של וריאציות ב- DNA.

תרבות, בידור וספורט:

פסטיבל עוד חוגג 20 שנה. פסטיבל העוד השנתי מציין את השנה העשרים שלו עם עשרה ימים של 13 אירועים, בין התאריכים 21 - 30 בנובמבר, במספר אולמות ירושלמים. בהופעה משתתפים מוזיקאים מטורקיה, ארמניה, ארה"ב, הודו וישראל, שרבים מהם שורשים במדינות ערב.

כפכפים וגמלים. מנוי VeryGoodNews לישראל רוברט ברזליי הוא העורך של קלומפן וקמלן (כפכפים וגמלים). 48 סיפורים קצרים מאת 30 סופרים הולנדים ופלמיים על החיים והישרדות בישראל. ההכנסות הן לשני ארגוני צדקה ישראלים - ישראייד ועלה. אנא העבירו את הפרטים האלה לקוראים ההולנדים.

רשומות פוטנציאליות אך לא מהירות. חלום ילדותו של האמן הישראלי בוריס שפייזמן היה להחזיק אופנוע. עכשיו הוא בנה אחד - כולו מזכוכית. שפיזמן עובד עם "זכוכית חמה", טכניקה בה מחממים זכוכית לנוזל כך שניתן לייצר אותה בצורות כמו הגלגלים והכידון של אופנוע.

חותמות ישראליות חדשות. בולים ישראלים חדשים שהונפקו לספטמבר 2019 כוללים פרחי דבש (לראש השנה), פסטיבל סרנה (יהודי כורדיסטן), מאבק בסרטן השד, פרחי סתיו, 25 שנה ליחסי ישראל-ותיקן ומטוסי חיל האוויר הישראלי.

המדינה היהודית:

בולה בית ראשון שנמצאה בירושלים. בולה שנחשפה ליד הכותל המערבי נחשפה בת 2,600 שנה (בצורה של חותם) של קצין בכיר במלך יהודה. על הבולה כתוב "אדניהו אשר אל-הבית", כלומר "עדניהו לפי מינוי הבית".

היכן נכתב מגילת המקדש? מחקר חדש שנערך על מגילת מקדש ים המלח בן 2000 שנה, מראה שהוא מוגן בנוסף על ידי שכבה של חומר אורגני ששימש את הבבלים והיוונים. המינרלים המרכיבים אותו לא היו זמינים באזור ים המלח.

נערים מעוטי יכולת חוגגים בכותל. 15 נערים ממשפחות מעוטי יכולת חגגו את בר המצוות שלהם בכותל (הכותל המערבי). המשפחות מומנו על ידי עיריית ראשון לציון והמועצה הדתית האזורית.

נוצרים הולנדים תורמים חנוכיה ענקית לשדרות. ציונים נוצרים הולנדים תרמו חנוכיה הגדולה באירופה לעיר שדרות הישראלית. הם רצו לגלות הזדהות עם תושבי שדרות במצבם על התקפות הטילים מעזה. החנוכייה בגובה 36 מטרים מעוצבת כמו מגן דוד ובסיסה של 6 טונות.

אירוע תגלית הגדול ביותר מחוץ לישראל. 2,500 בוגרי תגלית השתתפו באירוע מגה באודסה, אוקראינה, שנועד לעודד מועמדים פוטנציאליים להירשם לטיול בישראל. החגיגות כללו הופעה של הלהקה האוקראינית Boombox והשתתפה בה סגן ראש העיר של אודסה.

גורלנו המשותף. 30 חוקרים יהודיים עולמיים פגשו את נשיא ישראל ראובן ריבלין בירושלים לפני שהכינו "הצהרת גורלנו המשותף" על הערכים והעקרונות המשותפים לפיהם יהדות העולם תציית. זה כולל להיות "אור לגויים", ולסייע בפיתוח ושיפור העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.