יום רביעי, 25 בספטמבר 2019

החדשות הטובות של ישראל 22 בספטמבר 19


במהדורה ה -22 בספטמבר 2019 של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• טיפול בסרטן ישראלי בפיתוח: מאתר, מתייג וחוסם גידולים.
• אירופה מממנת פיתוח מולקולה ישראלית למניעת עיוורון.
• ישראל הוזמנה להציג את חידושיה בדובאי.
• מדענים ישראלים עיצבו מושג חדש לחלוטין במיקרו-שבבים.
• 100 חברות סטארט-אפ ישראליות התייצבו בפני מנהיגים עסקיים בלונדון.
• שחיין Paralympic ישראלי קבע שיא עולם חדש ב -400 מטר חופשי.
• 12 תורמים ישראלים העניקו חיים חדשים לזרים לחלוטין.

ההישגים הרפואיים של ישראל:

טיפול בסרטן כפול. חברת Khar Medical מתכננת להתחיל בניסויים בבני אדם בטיפול DSP-107 שלה בחולי סרטן ריאות. זה יבדוק הן עצמאיות והן בשילוב עם Tecentriq של Roche (atezolizumab) .DSP-107 מוצא ומסמן תאים סרטניים, ואז מתריע על מערכת החיסון וחוסם את הסרטן.

תגלית נוספת בטיפול במלנומה. מדענים ממכון ויצמן בישראל מצאו שטיפול במלנומה באמצעות אימונותרפיה מצליח רק אם תאי הסרטן הומוגניים (פשוטים / מורכבים ממספר קטן של תת-סוגים). יש להשתמש בטיפולים אחרים אם הם הטרוגניים (מורכבים / מגוונים).

מערכת בטיחות היי-טק בבית החולים אשדוד. דיווחתי בעבר על Medaware של ישראל ועל מערכת ההגנה שלה על שגיאות תרופות. הפיתרון שעשוי להציל חיים זה עתה יושם בבית החולים אסותא באשדוד. זה כבר פרוס במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

גורם לסלמונלה להחליק. חיידקים כמו סלמונלה משתמשים בשכבה של ביו-פילם כדי להצמיד את עצמם למשטחים כמו עור, מכשירים רפואיים, רקמות וכו '. מדענים ממכון הטכניון הישראלי השתמשו בטיפולים של אלצהיימר כדי לשבש את הפילומים הביולוגיים. נגיף הסלמונלה לא יכול היה להיצמד למשטחים והפך לאגרסיבי הרבה פחות.

בדיקות גנטיות עשויות להציל חיים. חברת Igentify של ישראל מפתחת מנתח בדיקות גנטיות דיגיטליות שיכול לספק לאנשי מקצועי רפואה את האמצעים להתמקד, לטפל ולייעוץ לחולים בסיכון גבוה. Igentify כבר בשימוש בשני בתי חולים ישראליים גדולים, גייסה 10.5 מיליון דולר כולל מחברת מימון ההמונים OurCrowd.

בדיקת דם לסרטן ריאות. דיווחתי בעבר על Savicell של ישראל ועל בדיקת הדם ImmunoBiopsy שלה לגילוי סרטן ריאות בשלב מוקדם. בבדיקת סביצל בודקים את התגובות המטבוליות שמערכת החיסון מייצרת כאשר היא מגלה גידול ותוקפת אותו. מומחים אומרים שהשיטה מבטיחה מאוד.

מענק האיחוד האירופי לטיפול ישראלי במחלות עיניים. תוכנית המחקר והחדשנות של האיחוד האירופי אופק 2020 העניקה מענק של 2.4 מיליון יורו לטרסיוס הישראלי. המולקולה החדשה של טרסיוס "מהנדסת מחדש" את מערכת החיסון לטיפול במחלות עיוניות אוטואימוניות ודלקתיות שעלולות לגרום לעיוורון.

מזעור את הטראומה של ניתוח עמוד השדרה. מנתחים השתמשו כעת במערכת דריל ממחלת הקרוויאטורה של ישראל במעל 1600 הליכי דיכאון של עמוד השדרה. המערכת מסייעת בהסרת הכמות המינימלית של חסימת רקמות, הפחתת הטראומה של המטופל ומהירות ההחלמה. זמין כעת בבית החולים סקריפס גרין בקליפורניה.

AI בתחום הבריאות הישראלי. העיתון "וול סטריט" מדווח כי ישראל הופכת למדינת מבחן עבור כוח הבינה המלאכותית לשיפור שירותי הבריאות. הוא מציע כי רשומות דיגיטליות ונתונים גדולים עשויים להפוך את הרפואה לזולה ויעילה יותר.

ישראל הינה מכילה וכוללת

שף סלבריטי אונס כדי לעזור להאכיל ילדים רעבים. השף הישראלי העליון, אייל שני, התלהב בסרטון יוטיוב כדי לגייס כסף ל- NEVET: סנדוויץ 'לכל ילד. NEVET מספקת כריכים מדי יום בבתי ספר לאלפי ילדי ישראל, כולל חרדים, חילונים, ערבים, בדואים ודרוזים.

הכשרה טכנית לנשים דתיות. דיווחתי בעבר על כ -50 מאמרים הנוגעים לנשים דתיות בהיי-טק. מאמר זה עוסק בתוכנית אדווה שאושרה על ידי רבנית בה נשים צעירות חרדיות בסמינר ירושלמי לומדות את הכישורים הדרושים לקריירה בתחום הטכנולוגי הפורח בישראל.

צ'לסי FC מצטרפת לאירוע הכדורגל של בנות הדו קיום. מועדון הכדורגל הבריטי צ'לסי השתתף בסדרת אירועים שאורגנו על ידי המועדון וההתאחדות לכדורגל. הם עסקו בבנות מוסלמיות מהרשות הפלסטינית יחד עם קבוצות של בנות מירושלים, תל אביב, רעננה, פרדסיה ובאר שבע.

גיבורים ישראלים חוזרים מברזיל. צוות הכבאים שנשלחה על ידי ממשלת ישראל כדי לסייע להילחם בשריפות בברזיל, הגיעה הביתה לקבלת פנים הרואיות. כישוריהם, ניסיונם ועזרתם היו חיוניים בסיוע לשלטונות ברזיל וכוחותיה לכבות את השריפות.

הגנה על יערות הגשם של ברזיל. הסטארט-אפ הישראלי VeganNation חכר כ -15,000 דונם ביער הגשם של ברזיל במשך עשר שנים. היא תפתח את האדמה בפני קבוצות שימור ופעילים לנסות ולהגן עליה מפני דילול יערות וציד של חיות בר.

מים ישראלים זוכים להסכמה המלכותית של מונקו. דיווחתי בעבר על פרס של הנסיך אלברט השני של מונאקו ל- Emefcy של ישראל על מערכות הטיפול בשפכים שלה. הנסיך התקין בארמונו גנרטור “מים מהאוויר” GEN-350 מבית Watergen של ישראל - מתנה ממיכאל מירילשווילי הישראלי.

המערכת הישראלית מגנה על כלי רכב של הצבא ההולנדי. צבא הולנד המלכותי אמור להטמיע מערכות הגנה בחיל הרגלים על ידי מערכות אלביט הישראליות ב -150 כלי רכב. מערכת ההגנה האקטיבית של אלביט משתמשת בחיישנים אופטיים עצמאיים, מכ"מים מעקב, משגרים ותחמושת כדי לאתר, לעקוב ולנטרל איומים נכנסים.

חדשנות ישראלית להציג לראווה בדובאי. באינדיקציה נוספת למעמדה העולה של ישראל בעולם הערבי, הוזמנה מדינת היהודים להציג את מוצרי טכנולוגיית המים, הבריאות וההיי-טק שלה בתערוכה העולמית בדובאי מאוקטובר 2020 ועד אפריל 2021. כ -25 מיליון מבקרים יראו חידושים ישראלים לטובת האנושות.

מדע וטכנולוגיה

הבניין החכם ביותר בעולם. דיווחתי בעבר כי אינטל בונה את מה שהיא מכנה "הבניין החכם ביותר בעולם" בעיר פתח תקווה. בניין 75,000 מ"ר הושלם כעת. כ -14,000 חיישנים שולטים באורות, טמפרטורות, מעליות חכמות, צריכת מים וחשמל נמוכה, מיחזור ועוד.

מיקרו-שבבים קוליים וקלים. מדענים מאוניברסיטת בר-אילן בישראל עיצבו קונספט חדש למעבדי מיקרו. הם משלבים פוטוניקה (אור) עם אקוסטיקה (סאונד) כדי לאפשר לשבבי סיליקון לעבד אותות. זה יכול לספק בסיס לשימוש יעיל בכוחן של רשתות 5G עתידיות.

מרכז הקוונטים של אוניברסיטת תל אביב. דיווחתי בעבר על מרכזי הפיזיקה הקוונטית שנבנו על ידי הטכניון הישראלי, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת בר אילן. כעת אוניברסיטת תל אביב אמורה להקים מרכז למחקר קוונטי, תוך התמקדות בתוכניות לימוד ושיתוף פעולה בינלאומי.

ניתוח משבש. חברת GlobalData קבעה כי חברת ההפעלה Panorama של חברת נתוני ישראל היא אחת משבשי שוק הטלקום שלה. Necto, הפיתרון הספציפי שלה לטלקום, משלב טכנולוגיות AI ולמידת מכונות בכדי לספק ניתוחים בשירות עצמי עם דוחות שאינם מהקופסה, לוחות מחוונים, תובנות חזויות ורשומות.

חלב מהברז. סטארבקס מתקין את מערכת חלוקת החלב החשמלית מההפעלה הישראלית מילקיט בלפחות 140 מבתי הקפה שלה. המכונות של מילקיט מספקות מינון חלב במדויק בלחיצת כפתור, וחוסכות כסף ובזבוז. לקוחות אחרים כוללים את מלון קרלטון בתל אביב ורשת השוקולד מקס ברנר.

הסועדים אוכלים בשר מודפס בתלת מימד. "בשר הגדרה מחדש של ישראל" הגיש את "הבשר" המודפס התלת-ממדי לסועדים במסעדה ישראלית יוקרתית. 85% דירגו אותו כמו בשר. Redefine Meat גייסה 6 מיליון דולר מכספים ומתכננת להשיק את מדפסת הבשר התלת-ממדית הגדולה שלה "אלפא" בשנה הבאה.

גידול יבולים במים מלוחים. הסטארט-אפ הישראלי-הודי Salicrop פיתח טיפולים המאפשרים לגידולים מסוימים לגדול במים מליחים. בדיקות על פלפלים, עגבניות, תרד, תירס, חיטה ואורז העלו את תשואות היבול בעד 30%.

מה הלקוחות שלך רוצים? הסטארט-אפ הישראלי Revuze משתמש בבינה מלאכותית בכדי להעניק ללקוחותיו תובנות על חוויות הלקוחות והעדפותיהם. זה מייצר תמונת מצב רב ממדית של מוצרים, מותגים והנוף התחרותי שלהם - באופן אוטומטי. קרן SAP.io בדיוק השקיעה בRevuze.

כלכלה ועסקים

אתוס יזמי. מאמר חיובי נדיר על ישראל במגזין "אקונומיסט". זה נותן סיבות לחדשנות ויזמות ישראלית מוצלחות, כולל גישה "הכל אפשרי", לקיחת סיכונים, סובלנות והתגברות על כישלון, "שיבוש" (רעיונות מהפכניים מחוץ לקופסה), שאיפה ומנטורינג.

ה- FT בבריטניה משבח את הכלכלה הישראלית. מאמר חיובי נוסף נדיר על ישראל מאת Financial Times בבריטניה. לדבריה, השקל הישראלי הוא המטבע בעל הביצועים הטובים ביותר, בזכות מעמדה הנתפס של ישראל כמקום מקלט של שווקים מתעוררים ושיפור היסודות הכלכליים.

אין פוליטיקה. אני מדגיש ללא הרף שאינני כולל את הפוליטיקה בעלון זה. אז שמחתי מאוד לראות את היזם ואת מנכ"ל OurCrowd ג'ון מדבד ב- CNN מסביר כיצד תחום הטכנולוגיה הישראלי אינו מושפע מהאי ודאות הפוליטית הנוכחית במדינה.

טיולי ירושלים הופכים לתמריץ תאגידי. חברות מתגמלות כעת עובדים מצליחים בנסיעות חינם לירושלים - בירת ישראל. הם כוללים כ -5,000 עובדים של בניית המערכת העולמית בקליפורניה וכ -3,300 עובדים בחברת Omnilife של מקסיקו.

מיליארד שקל רכזת מזון-טק הושקה. דיווחתי בעבר על קונסורציום של אנשי הצוות שלנו, תנובה וטמפו, ובנוסף, Finistere Ventures האמריקאית, הבניית מוקד מזון-טק בקריית שמונה. רכזת "התחלה טרייה" הושקה כעת. בסופו של דבר היא מתכננת להשקיע מיליארד שקל בלמעלה מ -40 חברות סטארט-אפ מתקדמות.

אכפת לטכנולוגיה. 100 סטארט-אפים ישראלים פגשו את מנהיגי העסקים בבריטניה בכנס Mind the Tech השלישי של כלכליסט בלונדון. מאמר זה כולל דואליות (הצפנת נתונים, Supersmart (סריקת סופרמרקט), הפעלה: AI (אופטימיזציה ממוחשבת), פפאיה (ניהול שכר), Vicarius (הגנת סייבר) ו- Loop (תנועת טק לנוער).

הצלחת מערכת מעקב חילוף החומרים. דיווחתי בעבר על Metaflow של ישראל ועל מכשיר המעקב אחר מטבוליזם נשימתי לומן המסייע למשתמשים להגיע ליעדי כושר. הצלחת מימון הקהל הבורח השיגה מכירות של 11,000 מכשירים בשווי 2.3 מיליון דולר. Metaflow גייסה  עכשיו 8.5 מיליון דולר נוספים.

בית החולים הישראלי משקיע בטכנולוגיית בריאות. קרן VC הממוקדת בתחום הבריאות Triventures הצטרפה לשיתוף עם מרכז הרפואי שיבא בישראל להשקת קרן לבריאות הזרע של 40 מיליון דולר שתתמקד בתחומי הבריאות הדיגיטליים וסטארט-אפים בתחום הרפואה. Triventures ההשקעה הראשונה של ARC היא Lynx.MD, תל אביב, המפתחת פלטפורמת נתונים רפואית מאובטחת.

ניתן לרכוש כעת. ניתן לרכוש את המוצרים הישראלים שעשויים להציל חיים ברגע זה. בודק מים Lishtot TestDrop Pro (לחץ כאן); דוחה מדוזה של מדף הים (לחץ כאן); ביגוד Sunway להפסקת קרינת UV (לחץ כאן) ו- eClip של Elepho כדי למנוע את השארת התינוק במכונית חמה (לחץ כאן).

מערכות אלביט להדרכת טייסי ארה"ב. אלביט ישראל חתמה על חוזה של 500 מיליון דולר עם חיל האוויר האמריקני. אלביט תספק מוצרים, כולל תצוגות תא הטייס, למערכת ההדרכה המתקדמת של טייסי T-X של בואינג, שנבחרה על ידי חיל האוויר של ארצות הברית שתחליף את מערכת האימונים הישנה שלה.

שוק הפקת מוזיקה. SoundBetter, שהוקמה בישראל, מציעה שוק הפקות מוסיקה מקוון בו מוזיקאים יכולים לרכוש שירותים כמו שליטה ושילוב של קטעים. יש בה קהילה של יותר מ -180,000 אמנים רשומים. SoundBetter נרכשה זה עתה על ידי חברת הסטרימינג למוזיקה האמריקאית ספוטיפיי.

הכוונת אוהדי הכדורגל הצרפתי. קבוצת הכדורגל הצרפתית אולימפיקה דה מרסיי הצטרפה לשותף עם מפתח אפליקציות התחבורה הציבורית, Moovit. האפליקציה תכוון את האוהדים לאצטדיון באמצעות תחבורה ציבורית, אופניים או ברגל, ותציע הנחיות לשערים ספציפיים באצטדיון הביתי של הקבוצה ולחנות הרשמית של המועדון.

סרטוני ספורט בהתאמה אישית הם להיט ענק. דיווחתי בעבר על ספורט ה- WSC הישראלי והזמן אמת שלו, על פי דרישה, של שידורי ספורט טלוויזיה. עם לקוחותיה נמנים WarnerMedia, NBA, US Open, PGA Tour ו- Bundeslig. עכשיו גייסו עוד 23 מיליון דולר למימון הצמיחה הפנומנלית שלה.

תרבות, בידור וספורט

מכשירים שבורים הופכים שלם הרמוני. למעלה ממאה מוזיקאים (יהודים, מוסלמים ונוצרים) ביצעו קונצרט של כלים שבורים ב"שלם "(שלם), בגן מיטשל בירושלים, במסגרת פסטיבל מקודשת.

נתח הפיצה הטוב ביותר בעולם השביעי. פיצה בזו בתל אביב דורגה במקום השביעי ברשימת Big 7 Travel עבור "50 פרוסות הפיצה הטובות ביותר בעולם". ביג נסיעות 7 אמרו, "הם גם טובים להמיס בפה. פיצה של בזו נמצאת שם עם פרוסות הפיצה הטובות בעולם. "המתכון המקורי של בזו נובע מהתרבות התימנית.

חדשות טובות ב- ILTV. אתר החדשות הישראלי ILTV החל סרטון שבועי ובו סיפורי חדשות טובות מישראל. להלן קישור למהדורה הראשונה שלה.

שחיין Paralympic מנפץ את שיא העולם. מארק מליאר של ישראל, שיש לו שיתוק מוחין, שבר את השיא העולמי כשזכה ב -400 מטר חופשי S7 באליפות העולם בשחייה פארה בשנת 2019. האירוע התרחש בלונדון לאחר שמלזיה הוסרה כמארחת בגלל שסירבה לתת לישראלים להתמודד.

המדינה היהודית

העיירה הישראלית עם הכי הרבה תורמי כליה. לקהילה הדתית יצהר שבשומרון יש את החלק הגבוה ביותר של תורמי כליה בישראל. עשרת התורמים היהודים לא הכירו אף אחד מהמקבלים, שכללו אנשי שמאל חילוניים. החרטה היחידה שלהם הייתה שהם יכולים לתרום רק פעם אחת. סרטון מדהים.

שני דורות של תורמים. אביו של נריה כבר תרם כליה לזר מוחלט. לכן, טבעי שנריה תירשם במאגר מח העצם של העמותה הישראלית עזר מציון. לאחר מכן הוא קיבל את השיחה - הוא היה השידוך הגנטי היחיד הידוע שיכול להציל את חייו של חולה סרטן. אז באופן טבעי, הוא תרם את התאים שלו.

הכיתה של הלל. לפני למעלה מארבע שנים, לאחר פטירת ראש הישיבה הרב הלל זקס, הורים רבים במודיעין עילית כינו את בניהם "הלל" לזכרו. אז עכשיו בכיתה החדשה בגן של תלמוד תורה מדרש מאיר בקריית ספר, מבין 29 הילדים, 21 יש את השם הפרטי הלל. יכול להיות מבלבל?

ציונים נוצרים עוזרים לחקלאים יהודים לקצור ענבים. הקבוצה האוונגליסטית האמריקאית היובל ("הקציר") מביאה לישראל מתנדבים נוצרים כדי לעזור לחקלאים יהודים. כרגע הם קוצרים ענבים ביישוב השומרוני בשילה - שם עמד המשכן המקראי, לפני בית המקדש בירושלים.

בית במולדת. דינה ואלי קמיונסקי, באמצע שנות ה -30 לחייהם, עם ארבעה ילדים, עזבו את ארה"ב לחיים חדשים בישראל. הם תיעדו את מסעם העלייה בסדרה של כ -50 סרטונים קצרים שכותרתם "הקאמי קלן" כדי לעזור לאחרים שמתכוונים לצאת לדרך דומה. (חלקם ביוטיוב; רובם בפייסבוק).

35 שנה לג'יי.אר מאז עלייה. הקוראים הקבועים יידעו כי ג'ייקוב ריצ'מן הוא בלוגר פורה ומספק מידע ותמונות חיוניים על ישראל וחגי ישראל. הוא עשה את הסרטון הזה לחגיגת 35 שנה לעלייתו מברוקלין. הוא מציג את זה, "זו הייתה ההחלטה הטובה ביותר בחיי. אני ממליץ עליו בחום! "

חיפוש AI ביומני דוד בן גוריון. אוניברסיטת בן-גוריון ומיקרוסופט ישראל התחברו לחיים את הארכיון של דיוויד בן-גוריון. הם מפתחים מערכת מתקדמת מבוססת בינה מלאכותית שתוכל לחפש בארכיון כולו, חומרים מודפסים וכתובים ביד כאחד.

מה זה נופל מהשמיים? כמה אזורים בישראל חוו בשבוע האחרון את גשמי הסתיו הראשונים. זה הגיע בתחילת השנה ועשה שינוי נעים למזג האוויר הקיץ הארוך, החם והיבש. זה כל כך חשוב, שיש לו שם עברי מיוחד - "יוֹרָה" והוא נכלל בתפילת שמע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.