יום ראשון, 13 באוקטובר 2019

החדשות הטובות של ישראל 13 באוקטובר 19


במהדורת ה- 13 באוקטובר 2019 לחדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• ניסויים ראשונים של המטופלים מראים כי טיפול ALS ישראלי חדש מאט את המחלה באופן משמעותי.
• מנתחים השתמשו במערכת מציאות מדומה ישראלית לטיפול באלפי חולים.
• שלוש דוגמאות ישראליות טיפוסיות לאירועים מצילים חיים "יוצאי דופן".
• חידושים טכניים בתחום המזון הישראלי כוללים בשר ללא בשר וביצים ללא ביצה.
• סטארט-אפים ישראלים גייסו מיליארד דולרים בחודש שעבר.
• הגעתו הראשונה של מטוס VIRGIN ATLANTIC לתל אביב.
• מרכז השימור הישראלי משחרר לים 200 צבים ירוקים לתינוקות נדירים.
• כיצד ליהנות מחג הסוכות בישראל.

ההישגים הרפואיים של ישראל

תוצאות חיוביות בניסוי אנושי לטיפול ב- ALS. כפי שפורסם בעבר, טיפול ALS בתאי הגזע שפותח על ידי קדימהסטם בישראל מראה הצלחה במעבדה. כעת, תוצאות מוקדמות מבדיקות אנושיות בבית החולים הדסה בירושלים מראות כי הוא האט את התקדמות המחלה באופן משמעותי ללא תופעות לוואי משמעותיות.

עוזרים לרופאים להתמקד בטיפול. ה- AI של חברת Maverick Medical הישראלית פיתחה תוכנה לקריאת תווי חולים לניתוח מצבים וגורמי סיכון. מערכות בריאות אמריקאיות (USHS), בשותפות עם Arizona Complete Health, אמורות לפרוס את התוכנה של מאווריק בתוך הארגון שלה.

חיזוי חולי לב בסיכון גבוה. כפי שדווח בעבר, האלגוריתמים של Medial EarlySign בישראל מגלים מחלה מוקדמת. האלגוריתם האחרון שלו מזהה חולי לב עם סיכון גבוה לסיבוכים לאחר השחרור מבית החולים בעקבות הליך התערבות כלילית פרוקטיבית.

חסימת סרטן העצמות אצל ילדים. מדענים ממכון ויצמן בישראל הציגו תוצאות מבטיחות במעבדה עם טיפולים ניסיוניים לסרקומה של יואינג - סרטן עצמות שכיח בקרב בני נוער עם גן ספציפי לקוי. Mifepristone - חוסם קולטני גלוקורטיקואיד - הפסיק את התפשטות הסרטן לאיברים אחרים.

אזהרה מוקדמת נוספת לאלצהיימר. כפי שדווח בעבר, ישנם לפחות שני סימנים להתקדמות מוקדמת של מחלת האלצהיימר. כעת פיתחו רופאים במרכז הרפואי הדסה בירושלים את קלרה - צ'טוט AI השואל את המטופל ומשווה את התשובות לקו הבסיס. זה מדויק ב 95% מהמקרים.

מרכז דם חדש קורם עור וגידים. מאמר מצוין על התקדמות מרכז הדם החדש שנבנה ברמלה. זה גם מתאר מדוע הוא נבנה. מתקנים קיימים אינם מוגנים. ולמרות שהם מספקים ליהודים ולכל המיעוטים, הם נבנו עבור אוכלוסייה ישראלית המונה 5 מיליון - לא את 9 מיליון האזרחים הנוכחיים.

מהפכה בתיאטרון הניתוח. כפי שפורסם בעבר, מערכות המציאות המדומה מהתיאטרון הכירורגי הישראלי משנות את אופי הניתוח. כעת הותקנו ב -15 בתי חולים בארה"ב. הם שימשו באלפי פעולות מצילות חיים.

הגנה על בריאות ישראל. מהדורת ראש השנה של הידיעון של המרכז הרפואי "ידידי סורוקה" האמריקנית מתארת ​​כיצד הצוות הרפואי בבית החולים הציל חיים רבים. הוא מתאר גם את פתיחת מרכז האוטיזם החדש, בניית מחלקות חדשות, אירועי חברים בניו יורק, משימת 2020 לישראל ועוד ועוד.

חידוש מעגל החיים. הביו-טכנולוגי של ישראל (BTG) מפתח טיפולים לבריאות הרבייה, אנדוקרינולוגיה (הורמוני גדילה), אורטופדיים (חומר לברך), עיניים והקלה בכאבים מפרקים. BTG רק חנכה קו ייצור חדש שיאפשר הרחבה באתר באר טוביה.

סימפוזיון של ניו יורק - שוברים את המחסומים במדעי המוח. שלושה מדעני המוח הבכירים בישראל מאוניברסיטת בן גוריון בנגב יגישו בסימפוזיון בעיר ניו יורק ביום ראשון 27 באוקטובר. הנושאים שלהם - עיבוד זיהוי פנים, מאבק באוטיזם וטיפול בטראומת ראש. כרטיסים רק עולים 18 $.

ישראל מכילה וכללית

חובש מציל חיים בזמן ההריון בן 9 חודשים. אושרת מועלם היא סגנית נשיא לשיווק ברדיו קול ברמה וחובשת מתנדבת עם הצלה המאוחדת של ישראל. היא גם בהריון 9 חודשים, מצפה לילדה השישי. אך היא מעולם לא היססה כאשר נאלצה להציל צעיר שהתחשמל בבריכה.

ראש הפרמדיק מציל את חייה של האישה הערבית. אלי באר, נשיא איחוד הצלה, היה בנתב"ג בדרך לאירוע התרמה בלונדון. לפתע התמוטטה ערבייה בת 80. אלי החל בהחייאה והזעיק פרמדיקים נוספים. האישה נלקחה לבית חולים ואלי ניחם את ילדיה.

עזרה לנוער בסיכון. כפי שדווח בעבר בית שאנטי ביפו מספק דיור זמני ותמיכה ארוכת טווח לצעירים החיים ברחובות. סרטון ILTV חדש מדווח כי בית שאנטי מספק כ -116,000 ארוחות חמות מדי שנה ועזר ל -54,000 נערים בסיכון מאז שהחל בשנת 1984.

קיבוץ עכו מקדם דו קיום. מנוי הידיעון דיאנה בלטר כותב על קיבוץ המחנכים בעיר עכו הצפונית. מטרתה היא לשנות את דמותה של עכו מ"עיר מעורבת "ל"עיר משותפת". בעכו חיים 50,000 תושבים, רובם יהודים, פלוס מוסלמים, נוצרים ודרוזים.

עיר עתיקה נחשפה. רשות העתיקות חשפה עיר עצומה, בת 5000 שנים בערך, הגדולה ביותר שהתגלתה אי פעם בישראל. באזור עין עירון בצפון השרון. כ -6,000 תושבים היו גרים בעיר 650 דונם, שהוקמה על ראש ישוב קדום יותר בן 7,000 שנה.

סטארט-אפים מבטיחים ביותר. חברת המחקר הניו יורקית CB Insights בחרה בארבע חברות ישראליות ברשימת הפירמות הגלובליות המבטיחות ביותר בתחום הבריאות הדיגיטלית. Aidoc, Zebra, HealthIQ ו- MDClone נבחרו מתוך מאגר של 5,000 חברות על בסיס פטנטים, משקיעים, שוק, שותפויות, מתחרים, חוזק צוות וחידוש טק.

רופאים טסים לקפריסין בכדי להציל אישה בלידה. רופאים מבית החולים שיבא ישראל הצילו אישה מניקוסיה שסבלה מבעיית לב משמעותית במהלך הלידה. תוך 7 שעות ארבעה מומחי לב הביאו ציוד מומחה לקפריסין, ייצבו את המטופלת והטיסו אותה חזרה לארץ, שם היא מתאוששת כעת.

ארמניה תפתח את השגרירות בהקדם האפשרי. בהתחשב בקשרים דיפלומטיים קרובים צמודים, ארמניה הודיעה כי תפתח שגרירות בישראל "במהירות האפשרית" - ככל הנראה בתחילת 2020. זו תהיה השגרירות הזרה ה -90 בישראל. כ -11,000 נוצרים ארמנים הם אזרחי ישראל מלאים.

מדע וטכנולוגיה

נס הטכנולוגיה של ישראל. בתוכנית של ארמסטרונג וויליאמס ג'ון מדבד מ- OurCrowd מזכיר מספר חידושים ישראלים ומביא סיבות להצלחה הטכנית והכלכלית של ישראל. הם כוללים הפיכת קללות לברכות, השכלה, מיומנויות שנלמדו בצבא, עולים שונים וחוצפה.

איך ישראל יכולה להציל את הכוכב שלנו. AgriVest 2019 ב- 24 בספטמבר בתל אביב אירחה יותר מ- 750 משתתפים, נואמים, חברי פאנל, חברות מציגות וספונסרים. חברות סטארט-אפ ישראליות הדגימו כיצד לגדל יותר יבולים ויותר אוכל עם פחות אדמה, פחות מים ופחות אנרגיה.

חברות גלובליות זוכות לטעימה של אוכל טק ישראלי. צירים מרב-לאומיות כמו פפסיקו, דנונה ומונדלז (קדבורי אוראו, טובלרון וכו ') השתתפו ב- FoodTechIL השנתי של ישראל בתל אביב. 50 סטארט-אפים ישראלים הציגו כ- 1500 משתתפים טכנולוגיות עדכניות בתחום המזון (כולל חלופות לחלבון).

תחליף טבעוני לביצים. אחד הסטארט-אפים הישראלים שהציגו ב- FoodTechIL בתל אביב היה אפס ביצה, עם האלטרנטיבה הצמחית שלה לביצים. יש לו טעם, ונראה ומתפקד כמו ביצה אמיתית. ניתן להשתמש בו להכנת חביתה, "ביצה מקושקשת", עוגות, פסטה ורטבים מבלי להשתמש בביצים.

הצלת אפרוחים זכריים משחיטה. ידיעונים קודמים דיווחו על EggDetect ו- TeraEgg של ישראל, שפיתחו טכנולוגיה למניעת בקיעה של 8 מיליארד אפרוחים זכרים. עכשיו יש עוד - eggXYt המשתמש באולטרסאונד כדי לאתר זכר אפרוח פוטנציאלי מיד לאחר הטלת הביצית.

החלפת סוכר בחלבון. צריכת סוכר גבוהה הינה נושא בריאותי עצום. ב- FoodTechIL המדען הישראלי אילן סמיש מהסטארטאפ חלבוני אמאי הדגים את חלבון התאומטין הסינתזה ההיפר-מתוק שלו. כעת הוא התאים את החלבון להמתקת אוכל ומשקאות בטמפרטורות הגבוהות הנדרשות על ידי תעשיית המזון.

איתור אלרגנים. ההפעלה הישראלית Allerguard מפתחת מכשיר כף יד הסורק ומנתח אדים ממזון מוכן כדי לקבוע את נוכחות האלרגנים (למשל בוטנים). חיישנים אלקטרוכימיים מגלים רמות מולקולריות לא בטוחות של אלרגנים באמצעות שלוש טכנולוגיות. אלרגוארד גייסה זה עתה 1.5 מיליון דולר.

עוד בשר ללא בשר. ההפעלה הישראלית MeaTech מפתחת טכנולוגיה להדפסת ביו באמצעות תאי גזע. הוא מצפה להשיג אב-טיפוס בר-קיימא תוך שנה. בתוך כך, MeaTech התמזגה עם Ophectra נדל"ן והשקעות בישראל.

גידול יהלומים ממתאן. בני לנדא הישראלי הוא מייסד חברת לנדה דפוס דיגיטלי. המיזם האחרון שלו הוא Lusix, שמייצר יהלומים איכותיים של עד 3 קראט מגז מתאן. המכונות שלו קושרות אטומי פחמן לזרע יהלום בטמפרטורה של 5000 מעלות צלזיוס. המוצר זהה כימית לאבני חן מכורה.

חוות רוח לסרביה. אנרגיה מתחדשת Enlight מתחדשת של ישראל חנכה את חוות הרוח החדשה שלה 104.5 מגה-ואט בקובצ'יקה, סרביה. זוהי חוות הרוח הגדולה ביותר בסרביה ותספק חשמל ל -68,000 בתי אב.
כפי שדווח כאן בעבר אנלייט בנה חוות רוח באירלנד ובגולן של ישראל.

אינטל אוהבת קישוריות ישראלית מהירה. משדרים וכבלים אופטיים פעילים מ- DustPhotonics הישראלית מאפשרים חיבורים מהירים במיוחד בין שרתים במרכזי נתונים. DustPhotonics קיבלה 25 מיליון דולר בסבב גיוס שהובילה אינטל קפיטל.

האיחוד האירופי קרנות להפעלת הגנת תוכנות רנסומטיות.  חברת הסטארט-אפ הישראלית לאבטחת סייבר ישראלית Odix (הרשומה כפעילות ושילוב נתונים) זכתה במענק של 2 מיליון אירו מתוכנית המחקר והחדשנות של האיחוד האירופי. הטכנולוגיה של Odix מנתקת את תוכנות זדוניות שונות, כולל תוכנת ransomware.

קבלת משוב מדויק. ההפעלה הישראלית Dooblo מספקת תוכנת סקר סלולרי לתעשיית מחקרי השוק. המוצר SurveyToGo שלו מקטין את העלות של סקרים מבוססי נייר אך מעלה באופן משמעותי את האיכות. Dooblo משמש בלמעלה ממאה מדינות וזה עתה קיבל השקעה מהאנאקאפה בקליפורניה.

אינשטיין בשנגחאי. "אלברט איינשטיין: חיים בארבעה מימדים", מאת האוניברסיטה העברית בירושלים, מוצג בימים אלה במוזיאון האקספו העולמי בשנגחאי סין. הוא כולל מסמכים בכתב יד, תמונות מקוריות, חפצים אישיים ומשפטים מדעיים. התערוכה תעבור לבייג'ינג בסוף אוקטובר.

כלכלה ועסקים

למעלה ממיליארד דולר גייסו בחודש אחד. חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו מיליארד דולר לפחות בספטמבר 2019 והם בדרך לנצח את נתון שובר השיא של 6.4 מיליארד דולר בשנה שעברה. הנתון בפועל גבוה עוד יותר מכיוון שחברות מסוימות אינן חושפות נתוני השקעה.

תמיכה אמריקאית בחברות סטארט-אפ ישראליות. 18 ביו-טק ישראליות שהוצגו באירוע בבוורלי הילס, קליפורניה. כולם נהנו מתכניות המנהיגות של מכון Merage למנהלי מדעי החיים בישראל ומארגון יזמי העילית - רשת יזמים עולמית.

שבוע החדשנות מביא את הישראלים לעמק הסיליקון. ארגון העמותות הישראלי ICON אירגן את שבוע החדשנות השנתי שלו בעמק הסיליקון בקליפורניה. בהשתתפות כ -450 צירים מרחבי העולם. ICON ללא כוונת רווח מגשר בין קהילות ההתחלה הטכנולוגיות הישראליות וסן פרנסיסקו.

חברות ישראליות מצליחות מתמזגות. מפיצי התוכן הישראלים Taboola ו- Outbrain מרוויחים מיליארדי דולרים על ידי משיכת משתמשי אינטרנט לאתרי האינטרנט של חברות מקוונות גדולות. כעת הם מבינים שהם יכולים להצליח עוד יותר על ידי עבודה משותפת - כך שהם מתמזגים. מסטארטאפים לגדולים.
https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3771413,00.html
עוברים לערים נוספות. כפי שדווח בעבר, Moovit של ישראל שילבה את אפליקציית התחבורה הציבורית שלה באפליקציית שיתוף הרכיבה של Uber. השותפות הורחבה כעת ל -15 ערים נוספות ברחבי העולם, כולל פריז וסן פרנסיסקו. Moovit פועלת ב -3,000 ערים ומונה מעל 500 מיליון משתמשים.

וירג'ין מתחילה את טיסות לונדון - תל אביב. טיסת הבכורה של וירג'ין אטלנטיק מלונדון הית'רו נחתה בתל אביב ב- 25 בספטמבר. היא תספק תחרות בקו הפופולרי של לונדון לתל אביב עם אל על ובריטיש איירווייס, כמו גם עם חברות תעופה זולות easyJet ו- Wizz שטסות מלונדון ללוטון.

דינמו מדעי. הביולוגיה המרתקת של מומחה והיזם הישראלי לסרטן ד"ר איה יעקובוביץ. נוסדה ב- Adicet Bio בשנת 2014 והיא עדיין מנהלת. מייסד את עפיפון בשנת 2010, מכר אותו תמורת 12 מיליארד דולר. סמנכ"ל Exec של אגנסיס (יציאה של 0.5 מיליארד דולר בשנת 2007). מדען עקרוני בחברת אבגניקס (יצא ב -2.2 מיליארד דולר בשנת 2005).

אקזימו יוצא ב -46 מיליון דולר. כפי שפורסם בעבר, Eximo של ישראל פיתחה צנתר לייזר לטיפול במחלות עורקים היקפיים (PAD). Eximo נרכשה זה עתה על ידי חברת המכשור הרפואי האמריקני AngioDynamics עבור מינימום 40 מיליון דולר. הפיתוח יימשך בישראל.

טסקו ליישום קופה ללא מזומנים ישראלית. לאחר ניסויים מוצלחים, ענקית הסופרמרקטים הבריטית טסקו החליטה לשלב את מערכת הקופות ללא מזומנים מטריגו הישראלית. טסקו השקיעה כספים בסטארט-אפ הישראלי, והיא תשלב את הטכנולוגיה של טריגו באפליקציה שלה.

ביטול נעילת טריליוני חובות. כפי שפורסם בעבר, FundBox של ישראל מלווה כסף לעסקים קטנים הנאבקים בתזרים המזומנים שלהם. הרעיון תפס כל כך הרבה ש- FundBox גייסה 326 מיליון דולר כדי לאפשר את מטרתו לשחרר חלק גדול מהטריליון הדולר 3.1 שנכלא בחייבים.

תרבות, בידור וספורט

הביאנלה הירושלמית. בביאנלה הירושלמית לאמנות יהודית עכשווית (10 באוקטובר - 28 בנובמבר) יציגו 200 אמנים מ -15 מדינות את עבודותיהם ב 12 מקומות במרכז העיר.

מעצב חוזי חתונה יהודיים זוכה בפרס עולמי. נעמי שיק של ישראל מחיתוכי הנייר וודלנד מעצבת כתובות נייר יפהפיות ומורכבות. היא הייתה אחת ממספר הזוכים בפרסי העיצוב הבינלאומיים הראשונים של עטסי, אתר המסחר האלקטרוני לפריטים וסחורות בעבודת יד או וינטג '.

פתרונות מצחיקים לבעיות יומיומיות. ישראל שאול כהן הכין כ -50 חפצי "הומור ישראלי" ייחודיים במסגרת קורס התואר שלו בבצלאל בירושלים. הם כוללים גלובוס שלג יוצא דופן, צדף מדבר וטבעת סוכריות לטקסי בר ובת מצווה.

סלין דיון הולכת לישראל. כוכבת העל הצרפתית-קנדית סלין דיון תעלה בקיץ הבא את הופעת הבכורה שלה בישראל בתל אביב. היא אמורה להופיע ב -4 באוגוסט בפארק הירקון במסגרת סיבוב ההופעות העולמי שלה (על שם אלבומה החדש). היא פרסמה את "בקרוב תל אביב, אהבה, סלין" בדף הטוויטר שלה.

גולשת רוח זוכה בכסף באליפויות העולם. קטי שפיצ'קוב בישראל הגיעה למקום השני באליפות העולם בגלישת רוח לנשים: X בגלישת רוח על אגם גארדה באיטליה. זו המדליה הישראלית הראשונה בתחרות העולמית מאז 2014.

מדינה היהודית

קבלת פנים לשגרירים. רגע לפני ראש השנה קיים נשיא ישראל, ראובן ריבלין, קבלת פנים לשגרירים של כל המדינות שקיימות יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל. בין שגרירי ירדן ומצרים ישב מזכיר הצבא של הנשיא תא"ל עלאא אבו-רוקאן.

מציל את הצב הירוק. קרן חיות הבר העולמית הגדירה צבים ירוקים כזן בסכנת הכחדה. ישראל החלה בתכנית רבייה בשנת 2002 ומרכז הצלת צב הים הימי בחוף מכמורת שחרר זה עתה 60 מתוך 200 בקע לים. בשנים הקרובות זה אמור לעלות ל -1,000 בשנה

תורה וטכנולוגיה. המכללה הטכנולוגית בירושלים (JCT) השיקה את המרכז לחקר התורה והטכנולוגיה הראשון מסוגו. עם שילוב ייחודי של חוקרי רבני פרופסורים להנדסה, הוא יספק את המומחיות הדרושה כדי לענות על סוגיות אתיות והלכתיות מורכבות של ימינו.

בונה מחדש את ירושלים. עיריית ירושלים אישרה חלק מתכנית התחדשות עירונית קידמת גונן פינוי ובינוי בשכונת קטמון. הוא כולל חמישה בנייני דירות רבי קומות, 998 יחידות דיור בר השגה, שטחי מסחר, שטחים ציבוריים חדשים ושטח ציבורי משודרג.

חג סוכות. בישראל כל מה שאתה יכול לשמוע הוא צליל הפטיש על עץ ומתכת כאשר אלפי משכן (דוכנים) נאספים לחגיגת חג הסוכות. להלן כמה מהאירועים והפעילויות המתקיימים בישראל במהלך פסטיבל שבעה הימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.