יום ראשון, 19 באפריל 2020

החדשות הטובות של ישראל 19 באפריל 20.


במהדורת ה- 19 באפריל 2020 של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• שלושה טיפולים ישראליים הצילו חיים של חולי נגיף קורונה.
• ישראל העניקה הכשרה לווירוס קורונה לחובשים ברשות הפלסטינית מעזה.
• שלוש פתרונות חדשניים ישראליים למחסור במכונות הנשמה.
• ההשקעה בחברות סטארט-אפ ישראליות נמשכת למרות המגיפה.
• הזדמנויות רבות נוספות ליהנות מתרבות ובידור ישראלית און ליין.
• פסח אחר - שרו ישראלים עם שכניהם מהמרפסות

ההישגים הרפואיים של ישראל

חדשות חיוביות בנושא טיפול בנגיף קורונה. שישה ישראלים חולי וירוס קורונה הסובלים מאי-ספיקת איברים עדיין בחיים לאחר הטיפול בתא PLX של פלוריסטם לאחר שבוע, בשלושה מרכזים רפואיים ישראליים נפרדים. ארבעה מראים פרמטרים נשימתיים משופרים - שלושה מהם עומדים בקרוב לרדת מהמכונות הנשמה עם שניים שמראים התאוששות קלינית.
• לאחרונה - החולה הראשון הקשה בוירוס אמריקני בארה"ב קיבל את הטיפול של פלוריסטם (בניו ג'רזי).

איטליה מאשרת טיפול ישראלי בווירוס. איטליה אישרה את אופגניב מטעם Redhill Biopharma בישראל לטפל בכ -160 חולי COVID-19 קשים עם בעיות נשימה חמורות בשלושה בתי חולים בצפון איטליה. בדיקות שלב 2 על 131 חולים בארה"ב היו חיוביות ושני חולים ישראלים חולים אנוש, משתפרים.

חיסון פסיבי מציל חולה בן 29. חולה קורונה בן 29 באשדוד השתפר ממצב חמור לרציני אך יציב, לאחר שקיבל מנות מרובות של פלזמה מתורם שהחלים מקורונה. חולה אחר שקיבל פלזמה השתפר אף הוא.

מיקוד לחלבוני וירוס קורונה. מדענים ממכון ויצמן הישראלי עובדים עם מעבדה בבריטניה ואחרים על מנת לפתח טיפול אנטי-נגיפי המכוון לפרוטאז - חלבון החיוני לפעילות וירוס קורונה. בתוך כך, מדעני האוניברסיטה העברית בירושלים בודקים כימיקלים רבים כנגד חלבונים דומים.

מפקחים מלכודת וירוס קורונה. מדעני הטכניון משתמשים בטכנולוגיית NanoGhost שלהם בכדי לשלוח תאי גזע של NanoGhost לריאות. לאחר מכן, תאי הנגיף נקשרים לתאי הפיתוי של NanoGhost ולא עם התאים שבריאה, ובכך מקטינים את יכולתו של הנגיף להתפשט.

מכ"ם לריאות. ה- Sensible Medical של ישראל פיתחה מערכת מבוססת מכ"ם המפקחת ללא הרף על רמות נוזל הריאות של המטופל כדי למנוע הידרדרות. הוא פועל כבר בארבעה בתי חולים איטלקיים ובית חולים בארה"ב קנה 20 יחידות. ישראל עומדת גם לאמץ אותה.

בדיקת וירוס קורונה חדשה מהירה פי 10. מדענים מהאוניברסיטה העברית בירושלים פיתחו ויישמו בדיקה חדשה לזיהומים בנגיף קורונה, שהיא מהירה, זולה בהרבה ואינה נושאת המשאבים של הבדיקות הנוכחיות. זה מחלץ RNA מקליפות כמו עכשיו, אך עם תהליך ניקוי מגנטי מבוסס חרוזים הנקרא SPRI.

התאושש. חולי נגיף הקרונה הישראלים הרבים שנמצאים בריפוי כוללים זוג מאשקלון בני 90 ו -87 שיכולים לחגוג כעת את יום הנישואים ה -70 שלהם. אלי ביר, מנכ"ל הצלה המאוחדת בישראל התעורר מתרדמת.

תרומה למימון מחקר וירוסים. קרן אדמונד דה רוטשילד תרמה 15 מיליון שקל לאוניברסיטה העברית בירושלים למחקר וירוסים. היא תממן 60 צוותי מחקר ב- HU העובדים על חיסון, שיפור שיטות בדיקה ופיתוח טיפולים לחולי COVID-19.

ישראל היא מכילה וכוללת

הרופא החרדי הראשון בישראל בשורה הקדמית של נגיף הלב. הרופא החרדי הראשון מיומן בישראל. ד"ר יהודה סבינר החל את התמחותו במחלקה הנגיף בבית החולים שיבא. ד"ר סבינר סייע גם ליזום הכרזה רבנית המורה לקהילות חרדיות לשמור על הנעילה בנגיף הנגיף.

אחים דרוזים מובילים בקרב המגזר הערבי COVID-19. שני אחים דרוזים מדליאת אל-כרמל במחוז חיפה עומדים בראש הקרב של צה"ל נגד מגיפת הנגיף בקרב מגזר הערבי. אל"מ במיל 'סאלם ווהבי הוא מדריך הנחיות ואחיו, רס"ן (מיל') זוהר הוא מפקד הקשר.

ישראלים מכשירים חובשים בעזה. עשרות רופאים, אחיות ואנשי רפואה בעזה הוכשרו על ידי צוותים ישראלים בטכניקות לטיפול בחולים הנגועים בנגיף הקורונה. ישיבות התקיימו במעבר גבול ארז, במרכז הרפואי ברזילי באשקלון ובשיחות ועידה. חמאס אפילו הכיר בכך.

ישראל מסייעת לשייחים ערבים פלסטינים לחזור מאינדונזיה. על אף שלא התקיימו יחסים דיפלומטיים, סייעה ישראל בפינוי חמישה שייחים ערבים פלסטינים מאינדונזיה לשכם, לאחר שהיא אסרה על זרים בגלל התפשטות נגיף הקורונה.

מים נקיים מפחיתים את הסיכון של אפריקה מ- COVID-19. חדשנות ארגונית לא ממשלתית ישראלית: אפריקה מרוצה למניעת זיהומים המוניים על ידי התקנת טכנולוגיות שמש ומים ישראליות בכפרים נידחים באוגנדה, מלאווי, טנזניה, זמביה, קמרון ודרום אפריקה. מים נקיים יכולים למנוע מחיקת COVID-19 כפרים שלמים.

תורמים סיניים שולחים לישראל ציוד רפואי. תורמים סיניים, המזוהים עם מדינת היהודים, הציפו את שגרירות ישראל בשנחאי בחומרים רפואיים למשלוח לתל אביב. הם כוללים תיירים לשעבר ובוגרים מתכניות חילופי סטודנטים שיש להם זיכרונות חביבים מישראל.

המדינה הבטוחה ביותר. המגזין פורבס כלכלי פרסם מחקר שערך Deep Knowledge שמדרג כיצד 60 מדינות מתמודדות עם נגיף הקורונה. הוא ניתח את הבטיחות, רמת הסיכון, יעילות הטיפול והתמיכה הממשלתית באנשים שנפגעו. ישראל דורגה הכי בטוחה מבין 200 המדינות שהוערכו.

מדע וטכנולוגיה:

פורטל ישראלי לקורונה-טק. העמותות הטכנולוגיות הישראליות למלכ"רים Start-Up Nation Central ו- HealthIL הקימו אתר חדש, CoronaTech Israel, שיהפוך לאחת הפתרונות COVID-19 טכנולוגיים מהארץ ומחוצה לה. ניתוחים, חדשות, התפתחויות, אתגרים, מענקים וכו 'נועדו ליזום פרויקטים למאבק במשבר.

הפיכת מיכלי חמצן למכונות הנשמה. סיפור נוסף "מכה חרבות למחרשות". יחידת השייטת 13 של חיל הים בשייטת 13 משתמשת במומחיותה בצלילה עם חמצן בכדי להמיר את קו ייצור מיכלי החמצן שלה לייצור מערכות דחיסת חמצן רפואיות (מכונות הנשמה) לחולי נגיף קורונה.

אלביט מייצרת מכונות הנשמה. חברת האלקטרוניקה הביטחונית הישראלית אלביט מערכות שינתה את קווי הייצור לייצור אלפי מכונות הנשמה אוטומטיות. תחילה הוא צופה לייצר כ -300 מכונות בשבוע, מה שמאפשר למרכזים רפואיים לספק טיפול לחולים הסובלים ממצבי נשימה חמורים פחות,

תכין לי מכונת הנשמה. בוגרי מכון הטכניון בישראל פיתחו פיתרון גאוני לייצור מהיר של מכונות הנשמה. עם 40 השותפים שלה בפרויקט AmboVent הם עיצבו מוצר בשם AmboVent-1690-108 שניתן לייצר המונית בעזרת העיצוב ה"פתוח" שפירסמו ברשת.

מסכה חדשה להגנה אולטימטיבית. הטכניון והמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה פיתחו מסכת פנים למטפלים ב- COVID-19. משאבה שנלבשת בסמוך למותניים שולחת אוויר מסונן קריר למכונת הנשמה בתוך המסכה ויוצרת וילון אוויר שיגן על עובדים רפואיים מפני כל טיפות המכילות את נגיף הקורונה.

מוריד את הסיכון לפיקוח על חולים. ניטור מכשירים מרחוק אחר מכונות הנשמה נבחן בימים אלו בבית החולים לניאדו בנתניה. הוא פותח על ידי הנהלת כלי רכב קרביים משוריינים (תוכנית תקיפת טנקים) של משרד הביטחון, ומצמצם את הצורך באנשי רפואה להיות באזור המזוהם.

סטודנטים בונים COROBOT. תלמידים מבית הספר הריאלי העברי בחיפה, בהנחיית מהנדסים מהטכניון הישראלי, פיתחו את COROBOT - רובוט למסירת ציוד, רפואה ומזון לחולי נגיף הקורונה. זה יכול לעזור בהגנה על הצוות הרפואי של בית החולים מפני COVID-19. מכשיר לבקרת רדיו מכוון את הרובוט.

גילוי נגיף קורונה על ידי אובדן ריח. פרופסור נועם סובל ממכון ויצמן לישראל בנה smelltracker.org כדי לסייע באבחון חולי וירוס. אלפים נרשמו לאתר ומדווחים על יכולתם להריח מוצרים ביתיים חריפים. איבוד חוש הריח הוא סימפטום של נגיף קורונה.

מצלמות תרמיות לגילוי נשאות וירוסים. חברת AnyVision של ישראל פורסת מצלמות תרמיות במרכז הרפואי סוראסקי בתל אביב (בית החולים איכילוב). המצלמות יכולות למדוד את טמפרטורת הגוף מרחוק ויכולות לקבוע אם טמפרטורה גבוהה נגרמת על ידי מחלות.

מענקי האיחוד האירופי, המליצים מיליונים, לשלושה פרופסורים באוניברסיטה העברית. שלושה פרופסורים באוניברסיטה העברית בירושלים זכו במענקים מתקדמים של מועצת המחקר האירופית. הם כוללים 3.2 מיליון יורו לפרופ 'ינון בן-נריה לטיפול בלוקמיה ו -1.6 מיליון יורו לפרופ' פרופ אלכס לובוצקי (מענק ה- ERC השלישי שלו).

שיא ייצור של אנרגיה מתחדשת. ביום ראשון ה- 5 באפריל קבעה ישראל שיא כל הזמנים לייצור אנרגיה מתחדשת. השיא נקבע על 1610 מגוואט, והיוו 27% מכלל הייצור של המדינה.

כלכלה ועסקים:

שיא מכירת אגרות חוב. העלון הקודם הצהיר כי האוצר של ישראל מכר אג"ח ארוכות טווח של 5 מיליארד דולר כדי לסייע בהפחתת ההשפעות הכלכליות של מגיפת נגיף הקורונה. למעשה, הנושא היה מוגדר כה מוגזם, עד שגייס שיא של 25 מיליארד דולר, מה שמדגיש את האמון הבינלאומי בכלכלת ישראל.

בדיקת איכות הציוד הרפואי. ישראל גייסה את הסטארט-אפ המקומי קלריום למסך של ספקי ציוד רפואי למאבק בהתפרצות נגיף הקורנו. קלריום משתמשת בבינה מלאכותית (AI) בכדי לתת תמונה אינטליגנטית לגבי אמינות הספקים, כולל השוק הסיני.

הגנה על צבא שוויץ. חברת אלביט מערכות לישראל זכתה בחוזה בשווי 15 מיליון דולר לאספקת מערכות פיקוד ובקרה (C2) עבור מערכת הסיור הטקטי (TASYS) של כוחות הצבא השוויצרי. זה יעזור ליצור תמונה מבצעית משותפת ולאפשר קבלת החלטות מהירה ויעילה.

איך אתה אוהב את המיקרו-אצות שלך? הסטארטאפ הישראלי ימוג'ה, מטפח על פי דרישה מיקרו-אצות המותאמות אישית לכימן תרופות. הוא עושה שימוש בטכנולוגיית פוטו-ריאלקטורים מהירה ודיוק גבוהה. ימוג'ה שואף לפתח "יבולי-על" ימיים אלה, ולהעצים את כל שרשרת הערך המיקרו-אצות עם זנים ותשואות חדשים.

מענקים לחברות המאבקות בוירוס קורונה. ישראל הנפיקה 22 מיליון שקל מהקרן שניהלה 50 מיליון שקל לסטארט-אפים ישראלים נגד נגיף הקורונה. הם כוללים NEAT Applied Technologies (זרימת אוויר במכונות הנשמה), Ezmems (חיישנים במכונות הנמשה) ו- NanoScent (זיהוי ריח של זיהום).

התמקדות בישראל. למרות ההאטה הכלכלית העולמית, פירמה חברת הכספים הראשית לישראל, Entrée Capital, 100 מיליון דולר לקרן חדשה ושלישית הממוקדת בישראל. היא תתמקד בסטארט-אפים שהוקמו בתחילת דרכם, ופועלים בתחומים הכוללים טכנולוגיות עמוק, SaaS, פייטק, מחשוב קוונטי, AI, AR / VR ובריאות.

השקעה בסטארטאפים ישראלים. למרות המשבר הכלכלי, Vast Data של ישראל גייסה 100 מיליון דולר; קאטו נטוורקס גייסה 77 מיליון דולר נוספים; Tyto Care גייסה 50 מיליון דולר; גלאסבוקס דיגיטל גייסה 40 מיליון דולר. ברנג גייס 30 מיליון דולר; CyberMDX גייסה 20 מיליון דולר; סייולו גייסה 4.2 מיליון דולר ואגרוסקוט גייסה 3 מיליון דולר.

Viacom רוכשת את אנייני. ViacomCBS Networks International (VCNI), הבעלים של MTV, קומדי סנטרל וניקלודיאון, השתלטה על ספקית ערוצי הטלוויזיה בשכר אנאני תקשורת. שתי החברות יקימו גם את Gazella - קרן חדשה המתמקדת בהשקעותיה בתקשורת ובעסקים הקשורים לטכנולוגיה ישראלית.

תרבות, בידור וספורט:

פסח שמח מהפילהרמונית הישראלית. בידוד חברתי לא מנע מהפילהרמונית הישראלית, התזמורת הבכירה של ישראל, לבצע את הקונצרט הקשור לפסח זה בפני קהל וירטואלי.

ירושלים הוירטואלית. הרחובות האמיתיים של ירושלים אולי ריקים, אבל יש המון לתייר ברשת. צפו בכותל (הכותל המערבי), מוזיאון מגדל דוד, מוזיאון ארצות התנ"ך, מנהרות הכותל המערבי ומופע עיר הצליל והאור. אתה יכול אפילו לראות סרטים או אופרה בסינמטק ירושלים.

סיור וירטואלי בירושלים. בכל שנה, במהלך פסח וחג הפסחא, אלפי מתפללים נוהרים לאתרים הקדושים ביותר בירושלים. לרוע המזל, השנה זה לא יהיה אפשרי, ולכן האתרים עוצרי הנשימה והרוחניים מובאים אליכם לסיור וירטואלי מיוחד.

זרם את ישראל. IZZY היא פלטפורמת סטרימינג חדשה הדומה לנטפליקס, שתכלול סרטים, תכניות טלוויזיה וסרטים דוקומנטריים. בקש הזמנה מיוחדת; או לחכות עד IZZY יושק בסתיו. איזי מעניק מושב בשורה הראשונה לישראל תמורת תשלום חודשי נמוך.

אלופת הג'ודו בישראל מוכרת מזכרות לרכישה של מכונות הנשמה. אלוף הג'ודו הישראלי שגיא מוקי מבצע מכירה פומבית של מזכרות כולל המדים מהניצחון שלו באליפות העולם בג'ודו ביפן 2019. הכסף שגויס יקנה מכונות הנשמה לבית החולים לניאדו בעיר הולדתו נתניה.

המדינה היהודית:

שרנסקי תורם כסף בפרס ג'נסיס. נתן שרנסקי תרם את פרס ג'נסיס בסך מיליון דולר לסייע לסובלים מנגיף הקורונה. האסיר הסובייטי לשעבר הישראלי דחק באנשים "לחשוב על המסע הגדול שלנו ביחד ועל האתגרים החדשים העומדים בפנינו יחד וננצח יחד."

לצה"ל אכפת. כאלף חיילים ישראלים מסייעים ב -200 מתקני דיור מוגן ברחבי הארץ, ומספקים את העזרה הדרושה להם בתקופה זו, כאשר הם אינם מסוגלים לעזוב את בתיהם. מפקד וארבעה חיילים הוקצו לכל מתקן,

הפיכת ישראל לבטוחה יותר ביחד. יתאר ישראל היא יחידת טרור נגד המאומצת מאוד של כוחות הביטחון הישראליים המגנה על אזרחים פגיעים. מתנדביו הם או קציני צה"ל המובחרים או בעלי רקע הגנתי נרחב, שלוקחים הוראות ותומכים במשמר הגבול ומשטרת ישראל הלאומית.

ישראל שולחת מצה למצרים. ממשלת ישראל שלחה מצות ושאר פריטי פסח חיוניים לקהילה היהודית הזעירה במצרים. שגרירות ישראל בקהיר וארגונים יהודיים הצליחו להשיג ארגזי אוכל כשרים לפסח לעשרים היהודים בקהיר ובאלכסנדריה - שריד זעיר מבין 80,000 בשנות הארבעים.

אנתולוגיית ההגדה של הציוני הלא-חסוי. הארגון הציוני האמריקני "חרות" פרסם לקראת חג הפסח את "ההגדה של הציונות הלא-חסונית". זה כלל מאמרים שקשה למצוא אותם של אבות המייסדים של הציונות. חוברת ה- PDF של 20 עמודים סיפקה הפוגה מבורכת מדאגות נגיף הקורונה.

קיום משותף בבית חולים ישראלי. בבית חולים ישראלי, אחות ערבית קוראת את המה נשתנה, תפילה יהודית, לחולים קשישים שאינם מסוגלים להיות עם ילדיהם ונכדיהם בפסח בגלל הנגיף.

פסח בירושלים לפני 2,400 שנה. מכתב האלפנטין לפסח הוא התיאור הקדום ביותר הידוע לשעבר מחוקי הפסח. נשלח על ידי חנניה, גורם בכיר בירושלים, לאחיו "ידנייא" ולחיילים יהודה באי האלפנטין במצרים. הפופרי מבוגרים ב -400 שנה ממגילות ים המלח.

סדר פסח בכלא. השנה בתי הכלא בישראל לא ניהלו את ליל הסדר הקהילתי הרגיל לאסירים. במקום זאת כל תא מחזיק ליל הסדר האישי שלו. למעלה מ -2,000 סדרים התקיימו, עם הדרכה לפני כן.

לילה שונה. בליל הסדר, מאות אלפי ישראלים עלו למרפסותיהם לשיר 'מה נשתנה' - ארבע השאלות, "מדוע הלילה הזה שונה מכל האחרים ושירים נוספים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.