יום ראשון, 6 בדצמבר 2020

החדשות הטובות של ישראל 06 בדצמבר 20.

 

במהדורת ה- 6 בדצמבר 2020 של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• בתי החולים המובילים בישראל משתמשים כולם בטכנולוגית AI ישראלית לניתוח סריקות CT.

• ישראלים מסייעים לקורבנות הוריקן בהונדורס ולחולי קורונה איטלקיים.

• חלב טבעוני ישראלי חדש הוא חלב רגיל בלי פרות.

• לווין שנבנה על ידי סטודנטים מהאוניברסיטה החדשה בישראל נמצא כעת במסלול.

• אזרחי מדינות ערב ישתו בקרוב מים מיוצר מהאוויר.

• ישראלים זכו במדליות זהב בינלאומיות בהתעמלות, גלישת רוח וטאקוונדו.

• מאות אזרחים אתיופים חדשים הגיעו לישראל.

• שני ישראלים בני 100 מוכיחים כי הגיל אינו מהווה מחסום במדינה היהודית.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

טיפול נגיש יותר בסרטן. הטיפול בסרטן ה- Car-T שהומצא על ידי פרופסור זליג אשחר מרפא אלפי חולי סרטן הדם. אבל המאמץ הידני הוא יקר מאוד. כעת ה- ADVA ביוטכנולוגיות בישראל מפתחת תהליך אוטומטי ופשוט יותר. ובזכות זה יותר נפשות ייחסכו בעלות נמוכה יותר.

https://www.advabio.com/

https://www.jpost.com/health-science/adva-biotechnology-643385

AI בתחום בתי החולים בישראל. טוב לראות כי ששת המרכזים הרפואיים הגדולים בישראל משתמשים בתוכנות מבוססות AI מ- Aidoc בישראל לניתוח סריקות CT ולאיתור דימום מוחי, תסחיף ריאתי, שבץ ושברים בעמוד השדרה. הם מרכזים שיבא, הדסה, סוראסקי (איכילוב), רבין, שערי צדק ואסותא.

https://www.timesofisrael.com/6-biggest-israeli-hospitals-use-aidoc-software-to-read-ct-scans-firm-announces/

https://unitedwithisrael.org/israelis-discover-brain-injuries-in-record-time-with-new-ai-tech/

לכו יחפים כדי להפחית את כאבי כף הרגל. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב גילו תרופה פשוטה לאנשים הסובלים מאוסטאופיטים (דורבני עצם) - גושים שצומחים בעקבי כפות הרגליים. מחקר מבוקר של חודש אחד של 50 חולים מצא הליכה יחפה של 10-30 דקות בבית, או על הליכון, הפחיתה משמעותית את הכאב.

https://unitedwithisrael.org/foot-pain-israeli-researchers-discover-simple-cure-for-most-common-cause/

בכלל לא עוצר לב. רפואת המיטראסיסט הישראלית התקדמה לניסויים בבני אדם בהשתלת שסתום הלב החדשני שלה, המונעת את הסיכונים לעצירת הלב במהלך ניתוח לב פתוח. המטרסיסט גייס כספים לגיוס עובדים נוספים והתמודדות עם מחלות לב מבניות נוספות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3878551,00.html

http://mitrassist.com/

מנתחי בדיקות דם לאוסטרליה. חברת PixCell Medical בישראל תפרוס את מנתחי בדיקות הדם שלה במעבדות ובמחלקות חירום בניו סאות 'ויילס, אוסטרליה. מנתח ההמטולוגיה הנייד בעלות נמוכה של PixCell יכול לבצע ספירת דם מלאה בנקודת הטיפול.

https://www.timesofisrael.com/pixcell-to-deploy-blood-test-analyzers-in-australias-new-south-wales/

הפגת הלחץ על בתי חולים בקפריסין. בית החולים הדסה בירושלים יקבל מטופלים שאינם חולי קורונה מקפריסין עם מצבים רפואיים חמורים ומסכני חיים כדי להקל על בתי חולים מקומיים הנמצאים במתח של קוביד 19. הדסה רוצה גם לבנות מתחם בית חולים ומרכז שיקומי בקפריסין.

https://cyprus-mail.com/2020/11/26/israels-hadassah-to-accept-critical-non-covid-patients-from-cypriot-hospitals/

מסכות ישראליות טובות בשבילך. מאמר נחמד ב- TravelTrend אודות האופן שבו מסיכות הפנים של SonoMask מסונוביה בישראל מגנות על הלובשים והציבור מפני נגיף הקורונה.

https://www.trvltrend.com/technology/sonovia-antiviral-facemask/

https://sonoviatech.com/

 

ישראל היא כוללנית ועולמית

 

נשים הן עושי השלום. דיפלומטיות ישראליות, איחוד האמירויות הערביות ובחריין קיימו אירוע פאנל "רשת נשים בדיפלומטיה" לבחינת תפקידן של נשים בנציגות. זה מלאו 20 שנה להחלטת האו"ם 1325, הקוראת לשילוב והשתתפות פעילה של נשים בקידום השלום והביטחון.

https://www.jpost.com/middle-east/female-diplomats-from-israel-bahrain-uae-discuss-equality-in-diplomacy-651139

https://www.jns.org/top-women-diplomats-from-israel-uae-bahrain-stress-need-for-mideast-peace/

נבחר ישראלי לוועדת הנכים של האו"ם. אודליה פיטוסי, ילידת ניוון שרירים, היא הישראלית הראשונה שנבחרה לוועדת האו"ם היוקרתית לזכויות אנשים עם מוגבלות (CRPD).

https://www.jns.org/israeli-advocate-for-disability-rights-to-serve-on-expert-un-committee/

הסכמי סחר עם בחריין. שר התעשייה, המסחר והתיירות של בחריין, זייד בן ראשיד אלזיאני ערך ביקור בן יומיים בירושלים. שלוש עסקאות נחתמו להגברת המסחר והתיירות. השר אמר כי ההסכמים יובילו לשגשוג כלכלי של שתי המדינות וליציבות רבה יותר באזור.

https://unitedwithisrael.org/peace-prosperity-and-friendship-israel-signs-3-agreements-during-bahraini-ministers-visit/

https://www.jns.org/netanyahu-welcome-bahraini-tourism-minister-in-jerusalem/

שותפות עם איחוד האמירויות הערביות להצלת ציפור בסכנת הכחדה. הקרן הבינלאומית לשימור חוברה שבאבו-דאבי עובדת עם רשות הטבע והגנים בישראל וקרן הטבע והמורשת כדי להציל את הכחדה של מיני החוברה הנמצאים בסכנת הכחדה. במדבר הערבה בישראל יש כ -400 Houbaras.

https://www.youtube.com/watch?v=KZiyJ_grfn8

סיוע לקורבנות הוריקנים בהונדורס. שרי ההגנה והחוץ של ישראל שלחו משלחת סיוע של 15 קציני פיקוד העורף של צה"ל להונדורס. הם נותנים מענה לשעת חירום לאוכלוסיות באזורים שנחרבו על ידי ההוריקנים אתא ויוטה, יד ביד עם מתנדבים מקומיים.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/292566

עוזר לקרב קוביד -19 באיטליה. המרכז הרפואי שיבא בישראל שלח צוות של 20 רופאים ואחיות שיסייעו למחוז פיימונטה בצפון איטליה, שם 169,000 חולים נגועים בקוביד -19. המשימה בת 10 הימים באה בעקבות פנייה של מושל פיימונטה לשגריר ישראל באיטליה.

https://www.israel21c.org/israeli-medical-team-aiding-covid-battle-in-n Northern-italy/

https://www.youtube.com/watch?v=HfWv5zxqMMk

 

מדע וטכנולוגיה

 

שיתוף פעולה מדעי צ'כי-ישראלי. קיימים פרויקטים רבים של מחקר צ'כי-ישראלי העושה שימוש ברובוטים ו- AI בתחומים שונים. הם כוללים ברכבים אוטונומיים, תמרון עם מזל"טים וטיפול בפיזיותרפיה. המאמר מקשר בהומור קסם לרובוטים למסורת היהודית של גולם מפראג!

https://www.jpost.com/international/from-the-golem-of-prague-to-artificial-intelligence-650713

חלב בריא ללא פרות. הרמילק בישראל פיתח מוצר, זהה כימית לחלב, אך ללא כולסטרול או לקטוז. רמילק משתמש בחיידקים לייצור חלבוני חלב. ללא פרות, ללא התעללות בבעלי חיים, ללא שימוש אדיר בקרקע, ללא פסולת. הטעם של רמילק זהה לחלב ואפשר להפוך אותו בקלות לגבינה, יוגורט וכו '.

https://www.timesofisrael.com/dont-have-a-cow-israels-remilk-serves-up-dairy-products-made-without-animals/

https://www.re-milk.com/

https://www.youtube.com/watch?v=lq0btKzqYk4

טק כדי להפוך את התיירות לבטוחה. אריאלי קפיטל בישראל שותפה לענקיות התיירות Booking.com, חברת הנסיעות בספרד אמדאוס ואתיחאד איירווייס להשקת תוכנית מאיצים של 10 מיליון שקל. נקרא OnBoard, זה יטפח חברות סטארט-אפ ישראליות ובינלאומיות המפתחות פתרונות טכניים המפחיתים את הסיכונים למגיפה למטיילים.

https://www.timesofisrael.com/uaes-etihad-airways-joins-new-israeli-program-to-foster-travel-tech/

הטכנולוגיה הישראלית מגנה על אנשי VIP ספרדיים מקוביד 19. ארמון פרדו של מדריד, שבו המלוכה הספרדית מאכלסת אורחי הממשלה, התקין מטהרי אוויר מהאורה החכמה של ישראל. המערכת הורגת 99.9% מהווירוסים באוויר, כולל נגיף הקורונה.

https://jewishbusinessnews.com/2020/12/01/spains-royal-palace-chooses-israeli-technology-to-purify-the-air-from-covid-19/

https://techtime.news/2020/10/15/aura-air/

זוכים בביולוגיה סינתטית. בתחרות iGEM (מכונה בינלאומית מהונדסת גנטיקה) לביולוגיה סינתטית, צוות אוניברסיטת תל אביב זכה בקטגוריה "כלי התוכנה הטוב ביותר". הטכניון של ישראל זכה בזהב על הג'ל הפעיל שלו הלוכד את נגיפי SARS-CoV-2 ומונע מהם להיכנס לתאי הגוף.

https://biotech.technion.ac.il/congratulations-to-igem-2020-team-for-winning-the-gold-medal/

https://english.m.tau.ac.il/news/igem-2020

מיחזור פלסטיק לחלקי רכב. כמעט מדי חודש יש שימוש חדש בתרמופלסטיק מפסולת פלסטיק ממוחזרת המיוצרת על ידי חומרי ה- UBQ בישראל. השותף החדש של UBQ הוא יצרן רכיבי הרכב ההודי Motherson Group, שישתמש בחומר לייצור חלקי רכב.

https://nocamels.com/2020/11/waste-ubq-materials-auto-conversion/

מכונית חשמלית לקשישים. סטודנטים מאוניברסיטת אריאל בישראל פיתחו מכונית חשמלית שיכולה לחנות בניצב למדרכה ולהוריד את נוסעיה לעמידה. זה היה הפרויקט הישראלי היחיד שנבחר לתערוכת גראד העולמית לשנת 2020 - תערוכת השפעה חברתית וירטואלית שהתקיימה בדובאי.

https://www.timesofisrael.com/israeli-students-electric-car-for-elderly-to-compete-in-dubai-based-show/

רובוטי מחסן שמסתגלים. חברת Caja Robotics בישראל מתקינה מערכות אחסון ושליפה אוטומטיות של מחסן רובוטי (ASRS). היתרון של Caja הוא שניתן להתקין אותו כמעט בכל מחסן, מכיוון שהוא מסתגל לתשתית קיימת. הוא מורכב משני סוגים של רובוט, בתוכנה מבוססת ענן מלאכותית.

https://jewishbusinessnews.com/2020/12/01/israels-caja-robotics-makes-warehouse-management-easier/

מנועי רקטות המופעלים על ידי ג'ל. ה- NewRocket הישראלית חשפה את מנועי הרקטות "מהדור החדש" עבור לוויינים, המונעים על ידי דלק הג'ל בעלות נמוכה וידידותית לסביבה. מנועי לווין משתמשים כיום בדלק על בסיס הידרזין רעיל ביותר - בקרוב צפוי להיות אסור באירופה.

https://www.timesofisrael.com/startup-unveils-new-generation-rocket-engines-with-powergel-fuel/

מעקב אחר בעיות בצינור הנתונים. חברות רואות בימינו את הנתונים חשובים כמו אספקת החשמל או המים שלהם. מאגר המידע של ישראל מסייע למדענים ומהנדסי נתונים לפתור בעיות בנתונים שלהם, כגון תהליכים כושלים, מדוע עדכוני הנתונים מאחרים וכיצד שינויים במערכת משפיעים על איכות פלט הנתונים.

https://databand.ai/

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3878320,00.html

מפעילה את לקוחות AWS של אמזון. שירותי האינטרנט של אמזון אמורים להציע ללקוחותיה מאיצי גאודי AI שפותחו על ידי חברת הבת הבינה מעבדה בישראל של אינטל. בקרוב הם יוכלו להשתמש בשירותי ענן של למידת מכונות AWS בעלות נמוכה בהרבה. אינטל רכשה את מעבדות Habana בישראל תמורת 2 מיליארד דולר בשנת 2019.

https://www.timesofisrael.com/israeli-tech-gives-intel-breakthrough-in-market-dominated-by-competitor/

הלוויין הראשון של אריאל. ננו-צללית הראשונה SATLLA-1 של אוניברסיטת אריאל שוגרה מתחנת החלל הבינלאומית וכעת מקיפה את כדור הארץ כל 97 דקות. בסופו של דבר, שלושה ננו-לווייני SATLLA יעבדו כ"נחיל "המאפשר מחקר סביר, הנשלט ומעקב אחר תחנת קרקע מפותחת באריאל.

https://www.israel21c.org/israeli-university-nanosatellites-aim-to-democratize-space/

https://www.youtube.com/watch?v=bIUZZvE5yl4

מסעדת בדיקות לבשר טבעוני. Supermeat של ישראל פתחה מסעדה ליד מפעל הייצור שלה בנס ציונה, דרומית לתל אביב. זהו מטבח בדיקה ל"עוף תרבותי "שגדל במעבדה. הסועדים אינם נדרשים לשלם עבור הארוחה שלהם, אך הם מתבקשים לתת משוב.

https://www.israel365news.com/160829/first-lab-grown-meat-restaurant-opens-in-tel-aviv-miraculous-food-from-heaven/

 

כלכלה ועסקים

 

פרויקטים לחיזוק הכלכלה העסקית. משרד הכלכלה הישראלי משקיע כ -50 מיליון שקל במיזמים שיעזרו לעסקים להתאושש מהמגפה. הם כוללים פלטפורמת מימון המונים המספקת הלוואות לעסקים קטנים וחברה המסייעת בהקמת פלטפורמת מסחר מקוונת לעסקים.

https://www.jpost.com/israel-news/economy-ministry-to-invest-nis-50m-to-help-companies-impacted-by-covid-19-650882

מרכזי חינוך ישראלים לאיחוד האמירויות הערביות. בינואר איחוד האמירויות יפתח מכון עברי חינוכי בארבעה מקומות באבו דאבי ובדובאי. ישראלים ילמדו את השפה העברית ואת התרבות הישראלית ויכירו אנשי עסקים מקומיים בתקשורת ובמטבח בסגנון ישראלי "בצורה מהנה ואינטראקטיבית".

https://www.israel21c.org/hebrew-language-and-israeli-culture-institute-opens-in-uae/

מרכז הסחורות בדובאי פותח את משרד ישראל. רשות מרכז הסחורות הרב דובאי פתחה נציגות במרכז היהלומים בישראל ברמת גן, צפון תל אביב. המשרד החדש יתמוך בעסקים ישראלים, מכל הענפים והמגזרים, המעוניינים להקים נוכחות בדובאי.

https://www.israelhayom.com/2020/12/02/dubai-commodities-center-opens-office-in-tel-aviv-to-boost-israeli-trade-through-uae/

הסכם סחר חופשי עם אוקראינה. הסכם הסחר החופשי המורחב בין ישראל לאוקראינה ייכנס לתוקף ב -1 בינואר 2021. נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי שיבח את שיתוף הפעולה ההדוק עם ישראל. "היחסים בין מדינותינו עולים לרמה חדשה", כתב.

https://www.jns.org/zelensky-announces-ukraine-israel-free-trade-agreement-to-take-effect-in-janu/

התחנה הבאה היא טולסה. טולסה, אוקלהומה מבקשת לעזור לסטארט-אפים ישראלים בהעסקה מרחוק ובכניסה לשוק בארה"ב. טולסה עברה מנפט וגז להיי-טק. תוכנית עבודתה מהבית (WFH) "מרחוק" משכה אנשי מקצוע מיומנים הנמלטים מערי חוף צפופות. כמה סטארטאפים ישראלים כבר עברו להתגורר.

https://www.israel21c.org/the-surprising-us-city-where-israeli-tech-is-heading-next/

125 מיליון דולר עבור חברות סטארט-אפ שהוקמו על ידי ישראל. חברת ההון סיכון אנטרי הון גייסה כעת את קרן ההזדמנות הישראלית שלה בסך 125 מיליון דולר. הקרן החדשה תמקד לצמיחה מוקדמת של חברות סטארט-אפ שהוקמו על ידי ישראל, ותתמקד בתחומים כמו טכנולוגיה עמוקה, SaaS, פינטק ובריאות דיגיטלית.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3878810,00.html

מים מהאוויר למפרץ. ווטרגן הישראלי מביא את פתרונות המים המהפכניים שלה לאיחוד האמירויות הערביות ולמדינות אחרות באזור. השותפות של ווטרגן עם אמירתי אלדהרה יגיע למלונות, משרדים ובנייני דירות, חקלאות, תעשייה ועוד.

https://www.jns.org/abu-dhabi-company-to-bring-israeli-drinking-water-technologies-to-gulf/

אנשי הספרים. פרויקט ניהול ספרייה של האוניברסיטה העברית בירושלים בשנת 1980 סוחר לאלף-יסום והועבר מספר פעמים. כעת נקרא אקס-ליבריס, ומשרדו עדיין נמצא בירושלים. מערכות הלמידה מרחוק של אקס-ליבריס משמשות 7,500 מוסדות אקדמיים ב -90 מדינות.

https://nocamels.com/2020/12/ex-libris-remote-education-covid/

השקעה בסטארטאפים ישראליים: ביזאבו גייסה 138 מיליון דולר; שליח גייס 81 מיליון דולר; חברת Mitrassist Medical גייסה 50 מיליון דולר; Logz.io גייסה 23 מיליון דולר; Databand גייסה 14.5 מיליון דולר; Caja Robotics גייסה 12 מיליון דולר; טיפה גייסה 4 מיליון דולר; NewRocket גייסה מיליון דולר;

 

 

תרבות בילוי וספורט

 

מראות וצבעים ירושלמים. שרון טייל בשמש יפה בסוף נובמבר דרך הרחובות, הגנים והפארקים של בירת ישראל.

http://rjstreets.com/2020/11/29/jerusalem-sights-and-colors/

לא עוצר. בקמפיין "העיר ללא הפסקה מסרבת להפסיק" בתל אביב יש מאות אירועים, כולם לפי הנחיות של משרד הבריאות. מופעי גג, פסטיבלי אמנות וצילום בחוץ, פעילויות לקשישים, שיעורי יוגה על חוף הים, מכוני כושר על גלגלים, סיורים בעיר ללא תשלום ומקום ההיכרויות הטוב ביותר השבוע הוא תחנת מציל.

https://www.telavivpress.com/refuses-to-stop

https://nocamels.com/2020/11/tel-aviv-city-date-beach-lifeguard-tower-coronavirus/

היכנס לאינטרנט לפסטיבל יפו. פסטיבל התיאטרון הבינלאומי ביפו 2020 (3 - 8 בדצמבר) יורכב מכל התוכן הדיגיטלי בעברית, רוסית ואנגלית. הפסטיבל כולל הצגות וסיור שמע בעברית בן יום בעקבות המחזאי הישראלי ניסים אלוני ברחובות תל אביב.

https://www.israel21c.org/2020-jaffa-fest-takes-off-online-this-winter/

https://www.jaffafest.com/

ללכת בהליכה ולדרוך על הקרשים. למי שמעוניין לצאת מבתיהם לאחר סיום הנעילה, הנה 10 טיילות מומלצות וטיולי חוף בישראל. תיהנו משמש החורפית של ישראל.

https://www.israel21c.org/top-10-boardwalks-and-beach-hikes-in-israel/

מתעמלות זהב. המתעמלת הקצבית לינוי אשרם זכתה בתואר הסביבתי האישי באליפות אירופה בקייב. נבחרת ההתעמלות הקצבית של ישראל לקחה זהב בקטגוריית הקבוצות הכל. דריה אטאמנוב זכתה בזהב באירוע מועדוני ג'וניור. מתנצל - מדליית הזהב בג'ודוקא בשבוע שעבר היה פיטר פלטצ'יק.

https://www.timesofisrael.com/israeli-gymnast-linoy-ashram-wins-gold-at-european-championships/

https://www.youtube.com/watch?v=Tm57ebVD5CM

https://www.youtube.com/watch?v=ka_N6B_ZHS0

גולש רוח אלוף. גולש הרוח הישראלי יואב כהן, 21, זכה באלופת אירופה בגלישת רוח 2020, שנערכה בפורטוגל. שחר צוברי, חבר נבחרת השייט האולימפית בישראל, זכה בכסף, וכך גם חברתה לקבוצה הישראלית קייטי ספיצ'קוב בקטגוריית הנשים. זו הייתה מדליית אליפות אירופה החמישית של צוברי.

https://unitedwithisrael.org/israelis-rake-in-the-gold-medals-at-international-competitions/amp/

עוד מדליות וזוכות ספורט. לוחם הטאקוונדו הישראלי אבישג סמברג זכה בזהב באליפות אירופה למועדונים בקרואטיה. נמרוד קריבישקיי זכה בכסף, ואילו אור פטישי ואלון כץ זכו בארד. לבסוף, רב-אמן ישראלי יבגני פוסטני, זכה באירוע סולידריות שחמט מקוון עם מדינות ערב.

https://www.israel21c.org/israeli-contenders-rake-in-international-gold-medals/

הטבעה בכדורסל. ישראל העפילה לטורניר היורובאסקט ה -14 ברציפות שלה וגברה 78-72 על פולין. בשל נגיף הקורונה היה צריך לשחק את המשחק "הביתי" של ישראל בספרד. עם שני משחקים לשחק, הקבוצה מחזיקה בשיא 4-0 בקבוצה שניצחה בעבר את רומניה, ספרד ופולין (בחוץ). EuroBasket מתחיל בספטמבר 2022.

https://www.jpost.com/israel-news/sports/israel-clinches-eurobasket-2022-berth-650763

https://www.jpost.com/israel-news/sports/israel-breezes-into-eurobasket-in-style-651099

 

המדינה היהודית

 

400 שנות אג"ח של ארה"ב וישראל. האבות המייסדים הפליגו מאנגליה לאמריקה בשנת 1620, בהשראת יציאת בני ישראל ממצרים לארץ ישראל המובטחת. ניתן לראות סמלים של המורשת המקראית של אמריקה ברחבי ארה"ב ורוב נשיאי ארה"ב תמכו במדינה היהודית.

https://thefederalist.com/2020/11/23/how-the-bible-inspired-the-american-founding-from-the-beginning/

עושים את הדרך הביתה. זוג שעשה עלייה בשנת 1989 חזר לבקר בברית המועצות לשעבר. הם מצאו בתי כנסת ריקים ושרידים של קהילות גדולות שעברו מאז למדינת היהודים.

https://www.aish.com/jw/s/Jews-in-Exile-Making-their-Way-Home.html

מבצע סלע ישראל. בטיסת הפתיחה של מבצע "סלע ישראל" נחתו ביום חמישי בבוקר 316 חברי קהילת פלאש מורה מאתיופיה בטיסה מגונדר. כ- 100 נוספים היו אמורים להגיע ביום שישי ובסך הכל 2,000 עולים חדשים עד סוף ינואר 2021. אפילו ה- BBC דיווח על כך.

https://www.jpost.com/israel-news/first-ethiopian-falash-mura-land-in-israel-watch-651019

https://unitedwithisrael.org/joyful-ethiopians-kiss-the-ground-after-making-aliyah-to-israel/

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-55171742

עוזר לחובשים צרפתים לעשות העלייה. קק"ל, עיריית נהריה והעמותה קהילות ישראל החלו בפרויקט של 3 מיליון שקל להביא מאות רופאים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות מצרפת ולהתיישב בגליל. בפרויקט פיילוט 14 רופאים ומשפחותיהם עברו לנהריה לפני שלושה חודשים.

https://www.jpost.com/israel-news/kkl-jnf-helps-doctors-make-aliyah-from-france-651044

מכבדים את מגן ישראל הקנדי. עורך הדין הלא יהודי בטורונטו ז'אק גוטייה זכה בפרס עורכי הדין הראשונים של חינוך האנטישמיות לקנדה. עבודת הדוקטורט של 1,100 עמודים תומכת ומוכיחה את הריבונות היהודית על ירושלים כולה. לקח לו 25 שנה להשלים.

https://canadianjewishrecord.ca/2020/12/02/scholar-honored-for-work-on-100th-anniversary-of-san-remo-conference/

לגיבור הישראלי בן 100 יש טיסה חזרה. הרולד "סמוקי" סימון יליד דרום אפריקה, שטס במלחמת העצמאות של 1948, חגג את יום הולדתו ה -100 בהטסת עש נמר וינטאג 'סביב שדה התעופה שדה תאמן, ליד באר שבע. שני בניו, שניהם טייסי חיל האוויר לשעבר, נסעו איתו לנסיעה.

https://www.thejc.com/news/world/israeli-war-of-independence-hero-celebrates-high-flying-100th-birthday-1.509214

צעיר בן 100 שנה. קורט רוטשילד, נשיא מזרחי העולמי, בתקווה יציין את יום הולדתו ה -100 ביום הראשון של חג החנוכה. מדי יום, עד שהמגפה של נגיף הקורונה התרחש בתחילת השנה, הוא דיווח לתפקיד במשרדו בירושלים. כל מוסד בעולם הציוני הדתי נהנה מהסיוע שלו.

https://www.israelhayom.com/2020/11/29/honoring-kurt-rothschild-at-100/

על גלגול. עם כל כך הרבה גילויים חדשים של חפצים יהודיים קדומים בישראל, זה היה רק ​​עניין של זמן עד שארכיאולוגים יזדמן חלק ממשחק שהיהודים אולי שיחקו בחנוכה לפני 2,000 שנה. באתר חרבת כפר מור בבית אל נחשפה קוביית למות מתקופת בית המקדש השני.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/292027

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.