יום ראשון, 7 במרץ 2021

החדשות הטובות של ישראל 7 במרץ 21.

 

במהדורה ה7 במרץ 2021 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• 90% מאזרחי ישראל בסיכון גבוה מחוסנים כעת מפני קוביד 19.

• אישה הראשונה שעומדת בראשות חברה הישראלית בשווי מיליארד דולר.

• השגריר הראשון של איחוד האמירויות הערביות בישראל הגיע למדינת ישראל.

• פיתוח ישראלית הופכת טרקטורים לרכבים עם נהיגה עצמית.

• ישראל היא אחת המובילות בעולם בתחום העבודה מרחוק.

• תחרות שחמט ישראלית משכה שחקנים ממדינות מוסלמיות רבות כולל איראן.

• גיבורי על ישראלים שימחו ילדים חולים בחג פורים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

90% מבני 50 ומעלה חוסנו או החלימו. שר הבריאות של ישראל יולי אדלשטיין הודיע כי 90% מהישראלים מעל גיל 50 חוסנו או החלימו מ קורונה. 75% מהם זכאים לתו ירוק, מכיוון שקיבלו את החיסון השני לפני למעלה משבוע או שיש להם נוגדנים לאחר החלמה מהנגיף.

https://www.jns.org/israels-health-minister-says-90-percent-of-those-over-50-vaccinated-or-recovered/

https://www.timesofisrael.com/88-of-israelis-aged-50-have-been-vaccinated-or-recovered-from-covid-19/

מחקר חיסונים ישראלי עונה על השאלה העולמית. חוקרים במרכז הרפואי שיבא בישראל פרסמו את תוצאות המחקר שלהם על צוותים רפואיים, והראו כי חיסון של פייזר יעיל ב 75% שבועיים עד ארבעה שבועות לאחר זריקה אחת. מדינות רבות שמחו לדעת שהם צודקים בתיעדוף הזריקה הראשונה.

https://www.timesofisrael.com/75-protection-from-1st-covid-shot-alone-so-okay-to-delay-2nd-israeli-study/

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00448-7/fulltext

מירוץ לתרופה של קוביד 19. סיכום מצוין של מעורבותה של ישראל בחמישה טיפולים מבטיחים ביותר לנגיף קורונה. כמו כן, חדשות נפרדות על ניסויים שלב 2 בשני טיפולי Covid-19 מ- Redhill בישראל.

https://unitedwithisrael.org/corona-cure-five-israeli-teams-racing-toward-prize/

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3895977,00.html

חיסונים לבעלי חיים ממיקרו אצות. TransAlgae בישראל פיתחה מיקרו אצות למסירת אבקת חיסון דרך הפה לבעלי חיים. הבדיקות הנוכחיות כוללות נגד מחלות הפוגעות בדגים. בסופו של דבר הטכנולוגיה יכולה לייצר חיסונים דרך הפה לבני אדם. TransAlgae חתמה על הסכם עם Virbac הצרפתית הענקית.

https://www.israel21c.org/microalgae-deliver-animal-vaccines-orally-covid-next/

שימוש במיקרוביום למאבק בזיהומים. MyBiotics של ישראל שיתפה פעולה עם Ferring חברה בין-לאומית שוויצרי כדי להשתמש בטיפולים מבוססי המיקרוביום של MyBiotics לבריאות האישה. מטרת השיתוף פעולה היא להפחית את הצורך בשימוש באנטיביוטיקה ולתת מענה טיפולי לטווח ארוך.

https://mybiotics-pharma.com/

https://www.timesofisrael.com/ferring-israels-mybiotics-look-to-microbiome-to-treat-vaginal-infection/

מרכז מחקר מגיפה נפתח. אוניברסיטת תל אביב השיקה כעת את המרכז החדש שלה למאבק במגפות. המרכז נחשב לראשון מסוגו ומחבר בין בתי חולים, מוסדות ממשלתיים ואקדמיים בישראל ובעולם כדי להתכונן למגיפות עתידיות.

https://www.israel21c.org/tel-aviv-u-opens-unique-center-for-combating-pandemics/

ניטור Femtech בבית חולים. המרכז הרפואי שיבא בישראל אומר כי זהו בית החולים הראשון בעולם שהציג מכשירים המופעלים על ידי מטופלים לאמהות בהריון הנגועות בקוביד המאושפזות כדי לפקח על תינוקותיהן שטרם נולדו. מכשירי ה- HeraBEAT וה- PulseNmore בישראל נתמכים מרחוק על ידי עובדי בית החולים.

https://www.timesofisrael.com/hospital-launches-system-to-remotely-monitor-fetal-health-in-covid-ward

https://israelactive.com/?s=femtech+sheba

חולה בהתקף לב ניצול בניתוח פולשני מינימלי. הרופאים במרכז הרפואי בילינסון ביצעו את ניתוח השתלת הלב הראשון בישראל. חולה סבל מאי ספיקת לב במהלך החלפת מסתם הלב. רופאים נמנעו מניתוח לב פתוח באמצעות הליך תת עורי (מתחת לעור).

https://www.jpost.com/health-science/first-ever-heart-accessory-implant-surgery-performed-at-beilinson-hospital-660580

מיליונים יכולים ליהנות מקרנית סינטטית. הקרנית הסינתטית של CorNeat KPro בישראל, שהושתלה בהצלחה בג'מאל פוראני בפברואר, עומדת כעת לניסויים בישראל, קנדה, צרפת, ארה"ב והולנד. 30 מיליון איש עיוורים לפחות בעין אחת, בגלל פגיעה בקרנית ומחלות.

https://nocamels.com/2021/02/israeli-startup-corneat-vision-corneal-blindness/

הכשרת אחיות ורוקחים. המכללה הטכנולוגית בירושלים פתחה קורס תואר שני להכשרת אחיות ברפואה פנימית להערכה וטיפול באנשים הסובלים ממחלות מסובכות. JCT גם השיקה תואר 4 שנים ברוקחות בשיתוף האוניברסיטה העברית כדי לפתור מחסור חמור ברוקחים.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/297272

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

אקזיט ישראלי מיטיב עם ארגוני צדקה. האקזיט האחרון של MyHeritage בישראל תמורת 600 מיליון דולר הועיל לעמותות הנוער הישראליות. MyHeritage תרמה אופציות למניות בשנת 2013 לעמותה "תמורה" המחלקת את ההכנסות. 718 חברות סטארט-אפ בישראל תרמו אופציות לתמורה מאז 2002 - 62 חדשות ב -2020.

https://www.timesofisrael.com/how-israeli-tech-shares-some-of-its-wealth-by-donating-options/

תוכנית תמיכה כלכלית מסיבית. ישראל אישרה פרויקט של 700 מיליון שקל לסייע ל 200,000 משפחות הנזקקות ביותר עקב משבר הקורונה. כולל חב"ד ופתחון לב ינהלו את התוכנית הכוללת חלוקת כרטיסי חיוב לרכישת אספקת מזון קריטית באופן השומר על כבוד המשפחה.

https://www.jns.org/interior-ministry-taps-colel-chabad-for-massive-food-distribution-project-in-israel/

חד-הקרן הראשון של ישראל בראשות האישה. חברת פפאיה העולמית הישראלית שמנכ"לה היא עינת גוז, גייסה 100 מיליון דולר של קרנות לפי שווי שוק של מיליארד דולר. זה הופך את פפאיה לחברה הראשונה בהנחיית אישה עם מעמד כלכלי של "חד קרן". עינת סיימה את עסקת הכספים תוך כדי הריון.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3896671,00.html

זוגות נשואים מצילי חיים. סרטון יפהפה של ארבעה זוגות נשואים ששני בני הזוג הם פרמדיקים באיחוד הצלה. הם מצליחים להשיג איזון בין עבודה לחיים, למרות שהם נקראים בכל רגע להציל חיים.

https://www.youtube.com/watch?v=GehsyxAAV60

מייסד זק"א זוכה בפרס ישראל. יהודה משי-זהב, מייסד שותף ויו"ר קבוצת התגובה לשעת חירום זק"א, הוכרז כזוכה בפרס ישראל. הוא זכה בפרס מפעל החיים על תרומתו לחברה הישראלית ועל היותו מודל לחיקוי לרוח ההתנדבות.

https://www.timesofisrael.com/zaka-emergency-group-co-founder-awarded-israel-prize-for-contribution-to-society/

אפליקציה לשמירה על בטיחות נשים. אפליקציית SafeUP של ישראל הורדה על ידי כ 12,000 נשים ישראליות. כל אישה הנמצאת בסיכון להתקף יכולה לפתוח בשיחת וידאו לזימון עזרה מנשים בסביבה. שמונה עיריות ישראליות חיברו ל- SafeUP וקהילה אף הושקה בבוסטון ארה"ב.

https://www.youtube.com/watch?v=EvvnoA_kepY

https://www.safeup.co/

השגריר הראשון של איחוד האמירויות הערביות בישראל. באמצע פברואר הושבע מוחמד מחמוד אלחג'ה לשגריר הראשון בישראל מאיחוד האמירויות הערביות. הוא נאלץ להמתין שבועיים לפני שהגיע לישראל, בגלל מגבלות קוביד 19.

https://www.youtube.com/watch?v=2d1k5Ewvs4Q

https://www.jpost.com/breaking-news/uaes-first-ambassador-to-israel-sworn-in-658958

https://www.jns.org/first-uae-ambassador-to-israel-presents-credentials-to-rivlin-in-jerusalem-ceremony/

https://www.timesofisrael.com/a-shared-mission-israel-officially-receives-first-ever-uae-ambassador/

פסגת ישראל. 5,000 סטודנטים ממאה אוניברסיטאות עולמיות השתתפו בפסגת ישראל המקוונת. טל זקס, קצין הרפואה הראשי במודרנה, אמר כי "חילופי הרעיונות היצרניים ברפואה ובטכנולוגיה בין ארה"ב לישראל מבוססים על" יישור ערכים בסיסיים לגבי קדושת החיים ".

https://www.jns.org/modernas-tal-zaks-us-israel-exchange-of-ideas-based-on-sanctity-of-life-belief-in-science/

בית החולים ה -10 הטוב בעולם (שוב). זו השנה השלישית, המגזין "ניוזוויק" דירג את המרכז הרפואי שיבא בישראל ב" -10 בתי החולים הטובים ביותר בעולם ". המקום העשירי שלו נבע מטיפול מעולה, חדשנות ומחקר חלוצי. ניוזוויק סקר 2,000 בתי חולים ברחבי העולם בשנת 2021 - כפול מזה בשנת 2019.

https://www.jns.org/for-third-year-in-row-sheba-medical-center-ranks-as-one-of-worlds-top-10-hospitals/

 

מדע וטכנולוגיה

 

תוכנית AI משותפת עם איחוד האמירויות הערביות. בעקבות ההסכם של ספטמבר, מכון ויצמן למדע בישראל (WIS) ואוניברסיטת מוחמד בן זייד מאיחוד האמירויות הערביות (MBZUAI), הקימו כעת תוכנית משותפת WIS-MBZUAI לחקר בינה מלאכותית.

https://wis-wander.weizmann.ac.il/-/weizmann-institute-science-and-mbzuai-establish-joint-ai

בניין כימיה חדש הוקדש. אוניברסיטת בן גוריון ערכה טקס הקדשה לבניין הכימיה החדש של חמש קומות בגודל 6,300 מ"ר, לורי I. לוקי כימיה. המעבדות המודולריות והחדישות שלה וסביבות העבודה מאפשרות לקרב את כל קבוצות המחקר של BGU קרובות אחת לשניה בפעם הראשונה ב 40 שנה.

https://in.bgu.ac.il/en/Pages/news/lokeybuilding_dedication.aspx

צמצום פסולת נייר. העיתון ePaper של ישראל פיתח טכנולוגיה להפחתת הרס הסביבתית של עבודות משרדים. היא משתמשת במערכות הדפסה אבטחה ובקרה חזקות יותר כדי להפחית את צריכת הנייר בשיעור של עד 35% ומעל 40% מצריכת החשמל במשרד. השפעות אחרות כוללות הרבה פחות זיהום, CO2 ויעור יערות.

https://www.israel21c.org/the-print-technology-that-tackles-wasteful-printing-habits/

הריגת יתושים המפיצים מלריה. Zzappmalaria של ישראל משתמש בניתוחים טופוגרפיים כדי לקבוע היווצרות גופי מים. זה עוזר לאנשי מקצוע לסרוק את השדות, למצוא את גופי המים הללו שבהם יתושים עלולים להתרבות ולהעלות אותם למערכת כדי שצוות הריסוסים יוכל להיכנס ולהתחיל טיפול.

https://nocamels.com/2021/02/israeli-zzappmalaria-startup-ibm-watson-ai-xprize/

https://www.zzappmalaria.com/

https://www.youtube.com/watch?v=Xr1g2IdSD-k

אמוניה ירוקה. GenCell הישראלית שותפה עם TDK ביפן לייצור אמוניה ידידותית לסביבה בעלות נמוכה. התהליך האלקטרוכימי המוגן בפטנט משתמש באנרגיה סולארית לייצור אמוניה ללא פליטת CO2. השלב הבא הוא פיתוח והוכחת מושג.

https://www.timesofisrael.com/israels-gencell-joins-forces-with-japans-tdk-to-create-green-ammonia/

מסמן את הסוף לאוטובוסים ריקים. חברת אופרטי בישראל מפתחת אפליקציית תחבורה ציבורית חכמה שתשלח רכבים בגודל המתאים לאסוף מטיילים במסלולים קבועים, על פי דרישה. זה חוסך דלק, מפחית זיהום ומבטיח שימוש יעיל ביותר בנהגים. מתוכננים פיילוט בישראל ובצ'כיה.

https://www.timesofisrael.com/israeli-startup-wants-to-bid-farewell-to-late-empty-buses/

מרכז בריטניה חדש לגלגלים ישראליים. מפתחת מערכות הגלגלים המשולבת בישראל REE Automotive פתחה מרכז מצוינות חדש בפארק MIRA הטכנולוגי בבריטניה - מרכז המו"פ לניידות באירופה. זה יעזור לתוכניות של REE להביא את טכנולוגיית ה- REEcorner שלה לייצור עד שנת 2022.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3894298,00.html

להפוך את הטרקטורים שלך לאוטומטי. הרובוטיקה הכחולה-לבנה בישראל השיקה ערכה שיכולה להמיר כל טרקטור ליחידה או צי אוטונומית לחלוטין בהנפת מתג. חיישניו, זיהוי המכשולים והבינה המלאכותית מאפשרים לטרקטורים מרובים לעבוד 24 x 7, תוך פיקוח על ידי מפעיל אנושי יחיד.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3894475,00.html

https://bluewhiterobotics.com/agriculture/

https://www.youtube.com/watch?v=WpFxTCr7uhk

חקלאות חכמה באיים הקריביים. השותפויות הבינלאומיות של וולקני בישראל וקואליציית מנהיגות ישראל בקריביים השיקו סדרה של סמינרים ברשת בחינם. בהם, מומחים ישראלים מסבירים חקלאות חכמה בפני פקידי ממשל, חקלאים ויזמים באיי בהאמה, אנגווילה, ארובה וברבדוס.

https://www.jpost.com/jpost-tech/israeli-ngo-to-teach-israeli-smart-farming-to-the-caribbean-660022

המרת פסולת של בעלי חיים לדשן חסר ריח. גידול בעלי חיים אינטנסיבי הוביל לבעיות עצומות בהשלכת גללים. חברת פאולה קלינטק (Paulee CleanTec) בישראל פיתחה את ה- BioLizer להמרת פסולת של בעלי חיים לדשן אורגני חסר ריח. מערכת הדגמה מוצגת בחווה בקיבוץ.

https://www.israel21c.org/a-no-bs-answer-to-the-worlds-massive-manure-problem/

תוכנה ישראלית לחברת האוטובוסים המובילה בבריטניה. Stagecoach, מפעילת האוטובוסים הגדולה בבריטניה, שותפה באופטיבוס בישראל כדי לסייע בתכנון רשתות האוטובוסים לעתיד ככל שאנשים יוצאים ממגפת ה- COVID-19. פלטפורמת התוכנה מבוססת ה- AI של אופטיבוס משמשת כבר ביותר מ -450 ערים בכדי לספק לוחות זמנים ורשתות חכמות יותר.

https://www.israelhayom.com/2021/03/02/uks-largest-bus-operator-partners-with-israeli-ai-firm-optibus/

https://vimeo.com/390685425

 

כלכלה ועסקים

 

עוד הסכמים עם איחוד האמירויות הערביות. משרד ההשקעות באבו דאבי (ADIO) יצר קשרים עם Invest בישראל ורשות החדשנות הישראלית - גופים ממשלתיים המסייעים להאיץ השקעות וחדשנות. כמו כן, מיזמים ירוקים של מפרץ ישראל וקבוצת הכוכבים המאוחדת של איחוד האמירויות הערביות שותפים לפיתוח בר קיימא.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3895345,00.html

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/297620

מספר 2 בעולם לעבודה ביתית. משרד העבודה והרווחה בישראל מדווח כי בשל מספר העובדים הגבוה בתחום החינוך והטכנולוגיה, 47% מעובדי ישראל יכולים לבצע את עבודתם מהבית. ישראל נמצאת במקום השני רק בלוקסמבורג בהעסקה מרחוק והרבה לפני הממוצע של 38% ב- OECD.

https://www.israelhayom.com/2021/02/21/israel-ranked-2nd-in-the-world-for-work-from-home-opportunities/

מפעלי חיסונים בישראל. ישראל מנהלת שיחות עם מפתחי החיסונים Covid-19 פייזר ומודרנה בנוגע להקמת ייצור חיסונים בישראל. אוסטריה ודנמרק הביעו עניין בתוכניתה של ישראל להגביר את חיסוני פייזר לטיפול במוטציות וירוסים, מכיוון שאינן רוצות להסתמך על אסטרטגיית החיסונים של האיחוד האירופי.

https://www.timesofisrael.com/austria-denmark-turn-to-israel-to-make-future-vaccines-wont-rely-on-eu/

https://www.i24news.tv/en/news/israel/1613424578-netanyahu-in-talks-with-pfizer-moderna-on-setting-up-vaccine-production-in-israel

ההשתלטות מרחיבה את הבדיקה. Qualitest של ישראל רכשה את QA InfoTech  של הודו. 1,000 העובדים של InfoTech ישלשו את יכולת בדיקת האוטומציה הימית הקיימת לקווליטסט.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3894492,00.html

אריזות טריות מגיעות לסן דייגו. הטעם האלוהי, מפיץ של פירות וירקות בבעלות מגדלים בסן דייגו, וחלק מגרופו אלטה, אימץ את שקיות העמידות החדשות של Xgo מבית StePac בישראל. הלקוחות ממש שמחו על רעננותם המורחבת וקיימות האריזה.

https://www.israel21c.org/cute-standing-pouches-cut-fresh-food-waste/

שווי Wix הוא 20 מיליארד דולר. חברת כלי בניית אתרים Wix.com הפכה לחברה היקרה ביותר בישראל. שווי השוק שלה עומד על כמעט 20 מיליון דולר גבוה מזה של צ'ק פוינט, סולאר אדג ', נובוקיור, ניס מערכות וטבע. Wix הרוויחה הכנסות של כמעט מיליארד דולר בשנת 2020 ובגלל ההתרחבות היא עדיין לא מרוויחה!

https://en.globes.co.il/en/article-wix-becomes-israels-most-valuable-company-1001361448

עוד חד קרן. חברת הסטארט-אפ Fintech Earnix מפתחת תוכנת בינה מלאכותית המאפשרת לבנקים ומבטחים להתאים אישית את ההיצע ללקוחות. רק עכשיו גייסה 75 מיליון דולר לפי שווי חברה של מיליארד דולר המקנה לה מעמד פיננסי של "חד קרן". ארניקס זכתה להכרה הן מ- CB Insights והן מ- P&C 360.

https://www.timesofisrael.com/fintech-startup-earnix-raises-75m-attains-unicorn-status-at-valuation-of-1b/

https://earnix.com/

https://earnix.com/press/earnix-announces-75m-growth-funding/

https://www.youtube.com/watch?v=P31MiZzmo0A

https://www.youtube.com/watch?v=8DltmoZGxA4

עוד חד קרן. אקסוניוס בישראל מעניק לארגונים מלאי מקיף של נכסי אבטחת סייבר, חושף פערי כיסוי של פתרונות אבטחה ומאמת אוטומטית ואוכף את מדיניות האבטחה. אקסוניוס גייסה 100 מיליון דולר לצורך הערכת שווי של מיליארד דולר ומעמד "חד קרן".

https://jewishbusinessnews.com/2021/03/01/israels-axonius-is-now-a-unicorn-with-1-billion-plus-valuation/

העסק הכירורגי של לומניס נמכר תמורת מיליארד דולר. יצרנית המכשור הרפואי האמריקני, בוסטון סיינטיפיק, רכשה את עסק הניתוחים של לומניס בישראל מ- Barings PE Asia תמורת 1.07 מיליארד דולר. היחידה תישאר בישראל ותהפוך למרכז המצוינות העולמי של בוסטון סיינטיפיק בטכנולוגיות לייזר.

https://www.timesofisrael.com/lumenis-sells-surgical-business-to-us-firm-boston-scientific-for-1-1-billion/

מדי-טייט יוצאת תמורת 300 מיליון דולר. מדי-טייט של ישראל נרכשה על ידי תאגיד הרפואה היפני אולימפוס תמורת 300 מיליון דולר. אולימפוס השקיעה במדי-טייט בשנת 2018 והפיצה את הפתרונות של מדי-טייט להיפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH).

https://jewishbusinessnews.com/2021/02/28/israels-medi-tate-bought-by-olympus-for-300-million/

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3895672,00.html

השקעה בסטארטאפים ישראלים: יוטפו גייסה 200 מיליון דולר; אקסוניוס גייס 100 מיליון דולר; פפאיה גלובל גייסה 100 מיליון דולר; ארניקס גייסה 75 מיליון דולר; TytoCare גייסה 50 מיליון דולר; פומבום גייסה 40 מיליון דולר; מדיספה גייסה 30 מיליון דולר; רווייר גייסה 20 מיליון דולר; סיבו גייסה 15 מיליון דולר; בלנד גייסה 10 מיליון דולר; טוריי גייסה 10 מיליון דולר; X-trodes גייסה מיליון דולר;

 

תרבות, בילוי וספורט

 

אירועי תרבות ידידותיים לקורונה. בזכות התו הירוק החדש שהונפק לאזרחים מחוסנים לחלוטין, ישראל השיקה כמה פעילויות תרבות ובידור. הם כללו את "עקוב אחר האורות" של ירושלים, קונצרט של נורית גלרון בתל אביב, תערוכת בנאי מגדל דוד והצגה בתיאטרון החאן בירושלים.

https://nocamels.com/2021/02/covid-friendly-cultural-events-israel/

https://www.timesofisrael.com/jerusalems-iconic-locations-light-up-for-driving-tour/

https://www.youtube.com/watch?v=EUYtDnkUt_Y

שמירה על איכות סביבה! מגן דוד אדום הישראלי לקח יחידת חיסונים ניידת ליער בדרום ישראל, שם ביקרו אלפים כדי לראות את פרחי האביב. משירות החירום נמסר כי עשרות מבקרים ביער שוקדה התחסנו במבצע בגן הלאומי.

https://www.timesofisrael.com/vaccination-unit-set-up-to-inoculate-israelis-on-forest-stroll/

אנחנו מפליגים. רויאל קריביאן מתחילה שוב בהפלגות מישראל. הספינה החדשה ביותר שלה, אודיסיאה אוף דה סיז, תעלה את הפלגה הבכורה שלה מחיפה ביוני עם נוסעים ישראלים מחוסנים. רויאל קריביאן הודיעה כי תהיה זו חברת ההפלגה הראשונה שתציע "הפלגות מחוסנות לחלוטין". השייט יבקר ביוון ובקפריסין.

https://www.washingtonpost.com/travel/2021/03/01/cruise-vaccine-royal-caribbean-israel/

https://worldisraelnews.com/royal-caribbean-chooses-israel-to-launch-new-flagship/

שחמטאים איראניים וישראלים מתחרים יחד. לראשונה, שחקני השחמט האיראניים השתתפו בתחרות Chess4Solidarity - יוזמה ישראלית. הם הצטרפו לשחמטאים ממעל 40 מדינות, כולל אינדונזיה, עירק, אלג'יריה, תוניסיה, מרוקו, סודן ותימן. הפרסים הסתכמו ב 1000 יורו.

https://www.jpost.com/israel-news/iranian-israeli-chess-players-compete-in-international-event-660137

https://www.jns.org/iranian-chess-players-join-global-competitors-in-israeli-led-virtual-tournament/

 

המדינה היהודית

 

שמע ישראל. יהושע סודקוף, הרב החירש היחיד בישראל, מביא את התורה כולה לחיים עבור 15,000 לקויי השמיעה בישראל. הוא וצוותו מתרגמים את התנ"ך (חמשת ספרי משה, הנביאים והכתבים) לפורמט חזותי תוך שימוש בשפת הסימנים הישראלית.

https://www.timesofisrael.com/deaf-rabbi-translates-torah-into-sign-language/

הרצל 125. התנועה הציונית האמריקאית (AZM) השיקה יוזמה של הרצל 125 להדגשת ימי השנה הציוניים החשובים בשנים 2021-22. ה- 14 בפברואר היה 125 שנה לפרסומו של הר יהלנד (מדינת היהודים) בשנת 1896 בהרצל - חזון המנהיג הציוני למדינה יהודית מודרנית בארץ ישראל.

https://www.jns.org/azm-launches-herzl-125-to-mark-zionist-anniversaries/

אבנים מתגלגלות. רשות העתיקות גילתה מתחת לרחבת הכותל המערבי את אוסף הקוביות הקדום הגדול ביותר בישראל, והן זהות לקוביות מודרניות. נראה שגם הרומאים רימו - קוביה אחת היתה עם שני צדדים של ארבעה נקודות, אך אין צד עם שלושה נקודות.

https://www.youtube.com/watch?v=7TXFrU1hcGo

ניצול סרטן מגן כעת על ארצו. נתן תמיד חלם להצטרף לצה"ל, אך בגיל 6 אובחן כחולה סרטן. שנים לאחר מכן, לאחר שהתאושש, נאסר עליו מצה"ל בגלל ההיסטוריה הרפואית שלו. אבל הוא התעקש וסמל נתן עכשיו סיים את הכשרתו בגדוד העילית של חטיבת הנח"ל בצה"ל.

https://www.newsrael.com/post/-MSynVNaWzNl7_Z9OzWJ

גיבורי על חוזרים. וירוס הקורונה לא התכוון למנוע מגיבורי העל הישראלים להביא שמחת פורים לילדי ישראל המאושפזים. גיבורי על אמיתיים מיחידות מובחרות של משמר הגבול והכבאים סנפו מהגג של בית החולים לילדים רות רפפורט בחיפה כדי להעביר ממתקים לחולים הצעירים.

https://www.newsrael.com/post/-MUJyu8iEZoEEkDfs19x

https://www.youtube.com/watch?v=diki4LVjaVE

https://www.rambam.org.il/en/rambam_news/Purim_at_Rambam_2021.aspx

פורים בירושלים. בגלל השבת, פורים השנה בירושלים נפרש על פני שלושה ימים והתושבים חגגו במשך שבוע שלם. המשמעות של המגפה הייתה קריאה מרובה ומרוחקת חברתית של מגילת אסתר, האזנה בטלפונים ניידים עם ארוחות חצרות ומוסיקה, לבושה בתלבושות מרהיבות.

http://rjstreets.com/2021/03/01/jerusalem-purim-highlights/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.