יום ראשון, 6 ביוני 2021

החדשות הטובות של ישראל 6 ביוני 21.

 

במהדורת ה -6 ביוני 2021 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• טיפול ישראלי של Covid-19 מרפא 10 חולים קשים ביום אחד.

• מחקר ישראלי מוכיח כי להיות חיובי יכול להגדיל את אריכות החיים.

• חברת תעופה ישראלית מתחילה בטיסות למרקש.

• ישראלים פיתחו משי עכביש סינטטי ודבש "ללא דבורה".

• סיורי קבוצות תיירים זרים לישראל התחילו מחדש.

• האישה הישראלית הראשונה שהגיעה לפסגת הר האוורסט.

• התבוננו בהייטק בתוך מוזיאון מגדל דוד המחודש בירושלים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

חולים קורונה קשים נרפאו ביום. ה- BioGroup של בונוס בישראל בדק את הטיפול ב- MesenCure MSC על 10 חולי Covid-19 החולים בסיכון גבוה בבית החולים רמב"ם בחיפה. כל העשרה השתפרו מספיק כדי להשתחרר יום אחד בלבד לאחר הטיפול. MesenCure עובר כעת לניסויים שלב 2.

https://www.jpost.com/health-science/10-serious-covid-patients-given-israeli-drug-leave-hospital-in-one-day-669564

https://www.israel21c.org/israeli-biotech-company-aces-phase-i-covid-cure-trial/

הניסוי לטיפול בסרטן הוארך. ניסוי שלב ראשון מתוך2  ב- DSP107 של KAHR Medical בישראל החל וכעת יורחב כך שיכלול חולי סרטן דם בנוסף לגידולים מוצקים. KAHR קיבלה השקעה נוספת של 5 מיליון דולר למימון המשפט המוגדל.

https://www.timesofisrael.com/immuno-oncology-startup-kahr-gets-5-million-for-trial-of-drug-on-blood-cancers/

סודה לשתיה עוזרת להרוג תאים סרטניים. בוגר הדוקטורט הישראלי בטכניון הערבי חנן אבומנאל גילה נתרן ביקרבונט (סודה לשתיה) מגביר את העוצמה של כימותרפיה. לדוקטורט, היא פיתחה חלקיקי ננו כדי להפחית את חומציות הגידולים, מה שאפשר לחדור לכמויות מופחתות של כימותרפיה.

https://unitedwithisrael.org/israeli-researcher-discovers-baking-soda-helps-chemotherapy-kill-cancer-cells/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30615983/

איזון בין ביטוי גנים למניעת סרטן. חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון גילו אירוע ביולוגי חדש שיכול לשלוט בייצור יתר של גנים המעורבים ביצירת תאים סרטניים. גילוי "המתילציה של BRD4" מקדם את ההבנה המדעית לגבי התקדמות הסרטן האנושי וטיפול בו.

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/breast_cancer.aspx

https://www.jpost.com/health-science/bgu-researchers-find-promising-target-for-cancer-treatment-669488

תאי החיסון המאיצים את מחלת הכבד. מדענים במכון ויצמן בישראל גילו כי תאי החיסון הדנדריטים cDC1 מגבירים את חומרת מחלת הכבד השומני ו- NASH, שסובלים מ- 90% מהאנשים הסובלים מהשמנת יתר. הגילוי עשוי להוביל לטיפולים שיכולים להועיל למיליוני חולים.

https://www.jpost.com/health-science/israeli-scientists-find-cell-involved-in-fatty-liver-disease-progression-668743

https://www.nature.com/articles/s41591-021-01344-3

תוכנה המסייעת לתקן פגמים גנטיים. התפתחות טכנולוגיית CRISPR למניעת מחלות גנטיות נפגעת משינויים מחוץ למטרה (לא מכוונת) בגנים. תוכנה חדשה בשם CRISPECTOR ממרכז הבינתחומי בישראל ואוניברסיטת בר-אילן יכולה למנוע מההשלכות להשתיל תאים שהשתנו בטעות.

https://www.timesofisrael.com/new-israeli-tech-gives-accuracy-boost-to-microscopic-scissors-for-dna-editing/

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/306746

https://www.nature.com/articles/s41467-021-22417-4

בקשר עם החושים. התיקונים של ישראל מפתחים טכנולוגיה לאיתור הידרדרות במצב הקוגניטיבי של בני האדם בגלל נמנום, עייפות, תשישות, שיכרון, גיל ובריאות. חיישן עוקב אחר שינויים קלים, ייחודיים, במגע או בתנועה האנושית. זה יכול למנוע תאונות או טעויות בעבודה של אנשי מקצוע.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3908719,00.html

https://www.corractions.com/

לבישת מיגרנה זוכה בפרס Medtech. התלבושת הטיפולית Nerivio לטיפול בכאבי מיגרנה מטראניקה הישראלית זכתה בפרס "הפיתרון הטכנולוגי החדש הטוב ביותר לניהול כאבים" בתוכנית פרסי הפריצות דרך 2020 של MedTech. היא ניצחה יותר מ -3,850 מועמדויות מ -17 מדינות.

https://unitedwithisrael.org/israelis-invent-first-wearable-migraine-device-for-acute-pain/

כלי לאבחון אוטיזם. הסטארט-אפ הישראלי Cell-El Therapeutics.is מפתח כלי אבחון לאוטיזם "משולש A" (נוגדן אוטואימוני). היא זיהתה 30 סמנים ביולוגיים אימונולוגיים ומפתחת בדיקת דם תוך שימוש בחמישה הטובים ביותר. זה יכול לעזור בזיהוי ילדים אוטיסטים קשים וביישום טיפולים מוקדמים.

https://www.israel21c.org/a-diagnostic-tool-that-treats-autism-like-cancer/

https://www.cell-el.com/

VeryGoodNews ישראל יכולה להיות טובה לבריאות שלך. זה רשמי. חוקרים באוניברסיטה העברית בירושלים פרסמו את ממצאי מחקר אריכות הימים שלהם על 1200 ישראלים שהחל בשנת 1990. למשתתפים בגילאי 85-90 עם ציון אופטימיות גבוה היה שיעור הישרדות גבוה ב -20% ביחס לאנשים שפחות אופטימיים.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/307287

https://academic.oup.com/biomedgerontology/advance-article-abstract/doi/10.1093/gerona/glab051/6145793

 

ישראל היא כוללנית ועולמית

סיגריות מגיעות לסיומן בחופי ישראל. מתנדבים מארגונים לא ממשלתיים ישראליים "נקו את הבדלים" סורקים את החופים היפים של ישראל כדי להסיר קצוות סיגריות מושלכים. רבים הופכים ליצירות אמנות, ואילו השאר נשלחים למתקן מחזור באירלנד. מתנדבי הארגונים הלא ממשלתיים מוכרים מאפרות כיס גם לחובבי החוף.

https://www.israel21c.org/meet-the-people-on-a-mission-to-make-beaches-butt-free/\

https://www.secrettelaviv.com/best/services/clean-the-butts

נשים מטפסות על סולם הטכנולוגיה. ארגונים ישראליים רבים שואפים לסייע בקידום הזדמנויות של נשים להצטרף לתעשיית ההיי-טק הישראלית. כעת FEM JLM הירושלמית השיקה תוכנית - FemForward, המציעה הרצאות, מנטורים ורשתות שיעזרו לנשים בטכנולוגיה להתקדם לניהול.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3908699,00.html

טיפול בבעלי חיים שנפגעו מרקטות חמאס. ספארי רמת גן של ישראל הציל מקוק שחור שנפצע כאשר רסיסים מטיל חמאס שוכנו בעמוד השדרה. הוא מטפל גם בבעלי חיים שנפצעו מהטילים שהובאו על ידי רשות הטבע והגנים. התבוננו בפילים כשהם שומעים את צפירות הרקטות.

https://www.israel21c.org/israeli-zoo-elephants-protect-young-during-air-raid-siren/

ערבים בעכו מסייעים בתיקון עסקים יהודיים. מהמומות של ערבים הרסו את מלון ערבסק, שבבעלות אוון פאלנברג, ואת מלון אפנדי ומסעדת אורי בורי, בבעלות אורי ירמיאס, בעיר עכו. אך רוב הקהילה הערבית נחרדה מהאירועים והתכנסה כדי לסייע בתיקון הנזק.

https://www.nbcnews.com/think/opinion/arab-jewish-violence-israel-threatens-coexistence-my-neighbors-i-won-ncna1267982

https://www.israel21c.org/israeli-hotelier-restaurateur-to-rebuild-after-akko-arson/

https://www.israel21c.org/sadness-turns-to-resolve-and-optimism-after-akko-violence/

יותר סולידריות יהודית-ערבית. צוות רפואי ערבי ויהודי במרכז הרפואי שיבא בתל השומר ובמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה הצטרף לאירועי סולידריות בשבוע שעבר. רמב"ם השתמש ברשתות החברתיות כדי להציג יהודים וערבים העובדים יחד, והציגו מסרי שלום בעברית ובערבית.

https://unitedwithisrael.org/jewish-and-arab-health-professionals-in-israel-unite-in-solidarity/

ערבים מציעים בירושלים. 60 ערבים ישראלים, ערבים פלסטינים וערביי איחוד האמירויות הערביות הציגו את רעיונות הסטארט-אפ שלהם באירוע "טק-פיט" של JVP בירושלים. הם כללו מלון ידידותי לסביבה המנוהל על ידי יהודים וערבים, הכשרת מוסיקה לצעירים ערבים ויהודים, ואפליקציה ללמוד עברית וערבית.

https://www.timesofisrael.com/israeli-arab-palestinian-tech-pitch-night-brings-sliver-of-hope-to-fraught-ties/

סמינר טק יהודים וערבים בדרום. ישראלים-יהודים, ערבים ישראלים וערבים פלסטינים השתתפו בסמינר טכנולוגי בן שבועיים שערך חברת Tech2Peace במושב חצבה במדבר הערבה. המטרה היא לקדם שלום ויחסים אישיים באמצעות טכנולוגיה - למשל. תלת מימד, פיתוח אפליקציות ובניית אתרים.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3909039,00.html

הערבי הישראלי שהקים חד קרן. ווגדה זביט מתאר את ההתבגרות בעיירה כפר מנד הישראלית בגליל המוסלמי. כשהיה בן חמש הוא קיבל במתנה המחשב הראשון שלו. הרבה יותר מאוחר סיים את לימודיו בטכניון בישראל והקים יחד את חברת הסטארט-אפ הישראלית לאבטחת סייבר אורקה אבטחה, ששוויה כיום מעל למיליארד דולר.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3908829,00.html

עמיד ביותר לקורונה. ישראל הגיעה לראש מדד החוסן העולמי של מגיפה, שפורסם על ידי קבוצת הצרכנים העולמית מרכז הצרכנים. 40 מדינות הושוו באשר לאישור חיסון, נסיעת חיסונים, פיגורי זמן שהניבו הפסקות למתן חיסונים, יכולת מיטת טיפול קריטי ובדיקות המוניות.

https://www.israel21c.org/israel-comes-first-in-global-pandemic-resilience-index/

https://consumerchoicecenter.org/pandemic-resilience-index-2021/

איחוד האמירויות פותח את שגרירות ישראל. איחוד האמירויות הערביות פתחה את השגרירות החדשה שלה בבניין הבורסה בתל אביב. ישראל פתחה בינואר שגרירות משלה באבו דאבי.

https://unitedwithisrael.org/historic-this-arab-ally-opened-new-embassy-in-israel/

https://www.youtube.com/watch?v=hn81GSznrdc

טיסות ישראל למרקש ביולי. חברת התעופה ישראייר ישראלית תשיק טיסות ישירות בין מרקש למרוקו ב -19 ביולי. ישראייר מצפה שהמסלול ימשוך מאות אלפי ישראלים ומתזמן חמישה שירותים בשבוע.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/307323

 

מדעי הטכנולוגיה

מדע הרקטות לטובת הכלל. מפתח מערכות כיפת ברזל בישראל, רפאל מערכות הגנה מתקדמות, הציב אתגר עבור המרתון הנשי השנתי של המכללה הטכנולוגית בירושלים (JCT) - עיבוד תמונות לטובת האנושות. ההגשה שזכתה זיהה אם קשיש נפל והודיע ​​לאיש קשר בחירום.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/307286

מכשיר התרעה ללקויי שמיעה. צוות אחד בהאקתון הנשים JCT LevTech פיתח אזעקת צמיד אלקטרונית לכבדי שמיעה. הוא רוטט כאשר הוא מזהה צפירת רקטות וכך מתריע בפני הלובש על הצורך להגיע למקלט פצצה. זה יכול אפילו להבדיל בין אזעקות אחרות או צלילים דומים.

https://unitedwithisrael.org/israeli-women-hackers-invent-rocket-alert-for-hearing-impaired/

אלגוריתמים לנהיגה עצמית. SAIPS של ישראל נרכשה על ידי פורד בשנת 2016. כעת היא נערכת לסייע לפורד לבחון את מכוניותיה האוטונומיות בתל אביב. SAIPS מפתחת אלגוריתמים בזמן אמת המסייעים לרכב להבין את סביבתו ולהתחבר למפות תלת ממדיות של הסביבה של הרכב העצמי.

https://nocamels.com/2021/05/ford-saips-self-driving-vehicles-autonomous/

פיפ"א לבדיקת מכשיר הנעליים החכם הישראלי. פליימרקר הישראלית מייצרת מכשיר המותקן בנעליים המשמש למעקב אחר ביצועים של כ -150 אקדמיות וקבוצות כדורגל כולל ליברפול וארסנל. כעת היא התקבלה על ידי הפדרציה הבינלאומית לכדורגל ההתאחדות (FIFA) לתכנית החדשנות שלה.

https://www.timesofisrael.com/step-up-israeli-shoe-tracking-startup-playermaker-joins-fifa-innovation-program/

עזרה במאבק בפשע. הסטארטאפ הישראלי Forenza פיתח פלטפורמת נתונים מבוססת מנויים חדשה שתסייע לכוחות המשטרה וחוקרים פרטיים לפתור פשעים. Forenza משתמש במקורות פתוחים זמינים לציבור (ללא בעיות פרטיות), ראיות משפטיות דיגיטליות ומודיעין עסקי מפלטפורמות מדיה חברתית ציבורית.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3908083,00.html

https://forenza.net/

https://www.youtube.com/watch?v=qfS_nExiYQU

חיבור קסום למערכות מפעל. תוכנת הקסמים של ישראל השיקה את FactoryEye כדי לעזור למפעלים בינוניים להגדיל את התפוקה והיעילות. הוא מחבר את כל מכונות הייצור ומערכות ה- IT תחת פלטפורמה אחת המספקת כלי AI, תחזיות וניתוח.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3908412,00.html

למדו באינטרנט ללא מחשב. הקלאסי של ישראל הופך כל טלוויזיה לפלטפורמת חינוך. הורד את התוכנה לכל ממיר אנדרואיד TV (בעלות נמוכה מ- $ 100). הוסף מצלמת רשת ומקלדת ועכבר אופציונליים והטלוויזיה שלך הופכת לחלופה למחשב נייד המספקת זום, יוטיוב, וורד ואקסל.

https://www.israel21c.org/no-computer-no-problem-classi-brings-remote-school-to-tv/

https://en.classi-website.com/

מאבק רובוטי לחממות. ארוגה הישראלית מפתחת רובוט אוטונומי לטיפול וניטור צמחים בודדים בחממות. המודול הראשון שלה - TRATA - הוא מאבק רובוטי עבור עגבניות מגדלות חממה. הוא מזהה פרחים מוכנים להאבקה ומפעיל פעימות אוויר מכוילות על הפרח שנבחר.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3908415,00.html

https://www.arugga.com/

https://www.youtube.com/watch?v=F5WyVLKcmjo

באמצעות גוגל לזיהוי נגיעות של שורש הדקל האדום. הנזק שנגרם על ידי קשקשי הדקל האדום הוא מונומנטלי. מדענים מאוניברסיטת בן גוריון בישראל השתמשו בבינה מלאכותית כדי לזהות עצי דקל בריאים ועצים שורצים מתמונות Google Aerial ו- Street View. עבודתם עשויה להציל מיליוני עצי דקל.

https://www.jpost.com/jpost-tech/israeli-scientists-find-way-to-detect-weevil-infestations-with-ai-google-669383

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/palm_weevils.aspx

הגנה על עובדים במשרד. קנריו בישראל פיתחה שני מכשירים לבישים חכמים שיעזרו להגן על הצוות מפני וירוסים וזיהומים. הקרבה של קנריו תזהה את כל מי שהיה בטווח של 2 מטרים מאדם נגוע כדי שיהיה ניתן להסגר. המכשיר האחר מזהה מזהמי אוויר וקרינה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3908488,00.html

https://canario.co.il/en/home/

חזק כמו משי עכביש. מדעי החומר של Seevix בישראל פיתחו SVX - סיבי משי עכביש סינטטיים חזקים פי חמישה מפלדה בעלת מתיחה גבוהה אך רק חמישית ממשקלם. SVX תוכנן גנטית באמצעות רצף DNA ייחודי בתוספת תהליך תסיסה תוך שימוש בחיידקים, סוכר, שמרים ומים.

https://www.timesofisrael.com/the-other-web-startup-says-it-has-produced-material-as-strong-as-spider-silk/

https://www.seevix.com/

דבש ללא דבורים. בארץ חלב ודבש, דבש הדבורים של ישראל מפתח דבש תרבותי במעבדה. היא משתמשת בצוף טבעי וב"קיבה של דבורים מלאכותיות ", כדי לדמות את הפעילות האנזימטית, התנאים והתהליכים המתרחשים בקיבה של הדבורה. בי-איו האני נרשמה זה עתה לבורסה לניירות ערך בתל אביב.

https://nocamels.com/2021/05/bee-io-honey-merge-whitestone-group/

https://bee-io.com/

חומרים לעולם המחר. אזור החומרים של ישראל פיתח פלטפורמת AI חכמה לגילוי תרכובות חדשניות חדשות. הוא מנתח נתוני מחקר כדי לסייע בפיתוח זכוכית המייצרת חשמל, בטון דל פחמן, מסנני רנטגן אישיים וכל כך הרבה יישומים מכפי שעדיין לא ניתן לדמיין.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/israeli-startup-aids-hunt-to-discover-materials-for-tomorrows-world/

https://www.materials.zone/

https://www.youtube.com/watch?v=zy88fjXSSwY

 

כלכלה ועסקים

 

2 מיליארד דולר מקרנות השקעה. חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו בחודש מאי כמעט 2 מיליארד דולר. סך הכל בחמשת החודשים הראשונים של 2021 הגיע כעת ל -8.6 מיליארד דולר, לעומת 10 מיליארד דולר לכל שנת 2020. חברות הבריאות הדיגיטליות גייסו 700 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021 - כמעט שווה לכל שנת 2020.

https://en.globes.co.il/en/article-israeli-startups-raised-nearly-2b-in-may-1001372852

https://www.timesofisrael.com/israel-digital-health-startups-raise-700m-in-q1-nearly-equal-to-all-2020/

תיירים זרים חוזרים. שר התיירות הישראלי בירך את התיירים הראשונים לישראל מזה למעלה משנה. קבוצה של 12 עולי רגל נוצרים הגיעה מסנט לואיס. קבוצות של עד 30 תיירים מחוסנים יכולות להיכנס כעת לישראל. ממשרד התיירות נמסר כי כ -20 קבוצות צפויות במהלך תקופת הפיילוט עד ה -15 ביוני.

https://www.jns.org/first-foreign-tourists-arrive-in-israel-after-more-than-a-year/

https://www.youtube.com/watch?v=IibQktyoVhs

כל כך הרבה בחירות. בישראל יש כל כך הרבה תוכניות קידום / חממה התומכות בחברות ויזמים צעירים, עד כי יכול להיות שקשה לסטארטאפים חדשניים להחליט לאיזה גישה יש להם מנטור, שטחי משרדים וחסות. מאמר זה מדגיש שש תוכניות אופייניות המניעות את המערכת האקולוגית החיונית של ישראל.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3907917,00.html

מעקב אחר המדד "הירוק" של ישראל. הבורסה בתל אביב השיקה בחודש דצמבר את מדד TA-125 המאובנים שלה. כעת שוק מגדל שוק ההון בישראל עקב אחר האירוע והפך לבית ההשקעות הראשון שהשיק קרן סל (ETF) העוקבת אחר המדד החדש.

https://www.timesofisrael.com/migdal-capital-markets-becomes-first-investment-house-to-track-new-green-index/

ביטוח למערכות קריטיות למשימה. ביטוח Parametrix בישראל מגן על חברות אם ספק שירותי הענן שלהם מתקלקל. הוא מספק כיסוי לאובדן כספי כולל כשל במוניטין ופיצוי בגין הסכמים ברמת השירות עם לקוחות וצדדים שלישיים.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3908607,00.html

https://parametrixinsurance.com/

https://www.youtube.com/watch?v=juCbFgNYjcs

למוצרי Seagate יש "ישראל בפנים". ענקית ארה"ב סיגייט אמורה לשלב את תוכנת האבטחה VCode מקרמבה הישראלית במערכות האחסון שלה. קרמבה נהנית מהדרישות החוקיות החדשות של יצרני מכשירי IOT (Internet of Things) כדי להגן על מוצרים מפני איומי אבטחה.

https://www.timesofisrael.com/karamba-security-gets-multi-year-contract-with-us-firm-seagate-for-software/

קירות של ירקות לקשישים בקליפורניה. השדה האנכי של ישראל נבחר לספק את מערכות החקלאות האנכיות שלה לבתי מגורים בקליפורניה המנוהלים על ידי Calson Management. אם תצליח, תוכנית הפיילוט בוואלג'ו בקליפורניה תורחב לשבעה מרכזים נוספים.

https://www.timesofisrael.com/vertical-field-to-erect-farm-installations-for-seniors-in-california/

OURCROWD מתפתח במהלך מתקפת חמאס. ג'ון מדבד כותב כיצד בשנת 2012, הרקטות של חמאס לא הרתיעו את המשקיעים הראשונים בניו יורק של OurCrowd. ההפך!, הם הכפילו את חלקם בפלטפורמת החדשנית הישראלית למיקור המונים.

https://blogs.timesofisrael.com/startups-need-resilience-especially-in-israel/

השקעה בסטארטאפים ישראלים: גונג גייס 250 מיליון דולר; Exabeam גייסה 200 מיליון דולר; וון גייס 60 מיליון דולר; ALD גייסה 50 מיליון דולר; DayTwo גייסה 37 מיליון דולר; קומוניקס גייסה 30 מיליון דולר; נובידאה גייסה 30 מיליון דולר; DealHub גייסה 20 מיליון דולר; רשת SAM חלקה גייסה 20 מיליון דולר; CorrActions גייסה 2.7 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

מרכז הבמה - ריבה ארוזה ביוני. מרכז הבמה הוא התיאטרון המקצועי המוביל בישראל בשפה האנגלית ברעננה. אירועי יוני כוללים ג'וקרים וגנבים Songtalk (9); צורות האהבה (12); 100 חשדות (20) יוהיי ספונדר (26); השער (30). בנוסף, קומדיה, חידונים, ג'אם סשן, קריוקי ועוד.

https://www.centerstageisrael.com/

ישראלי על הפודיום במירוץ F2 מונקו. רועי ניסני הישראלי, שנהג בוויליאמס דאמס, השיג את גמר הפודיום שלו באליפות FIA בפורמולה 2. דיסני, שהוא נהג המבחן הרשמי של וויליאמס רייסינג, סיים שלישי במרוץ הספרינט הראשון במונאקו.

https://www.automobilsport.com/dams-monaco-f2-podium-roy-nissany---224009.html

ישראל תארח גמר אופניים בינלאומי. תל אביב היא מקום הגמר של תחרות מסלול הרכיבה על אופני ליגת האלופות (Union Cycliste International (UCI) הראשונה אי פעם (נובמבר-דצמבר 2021). סיבובים מוקדמים יותר ביקרו בספרד, צרפת, ליטא ולונדון, והגיעו לשיאה בוולודרום הלאומי סילבן אדמס בתל אביב ב -11 בדצמבר.

https://www.israel21c.org/tel-aviv-to-host-uci-track-champions-league-finale/

עוד מדליות ללינוי. לינוי אשרם הישראלית זכתה ב -3 מדליות בגביע העולם בהתעמלות אומנותית בפזארו, איטליה. היא זכתה במדליית זהב באירוע הכדורים ובכסף גם בחישוקים וגם במועדונים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-gymnast-ashram-snags-gold-two-silvers-at-italy-world-cup/

אישה ישראלית מטפסת על האוורסט. דניאל וולפסון הישראלית, עורכת דין בת 43 מרמת גן, תלתה דגל ישראל על ראש הר האוורסט - ההר הגבוה בעולם. היא הישראלית הראשונה שהגיעה לפסגת הפסגה של 8,849 מטר (29,032 רגל) ורק הישראלית הרביעית שעושה זאת.

https://www.israel21c.org/israeli-woman-makes-history-as-she-summits-mt-everest/

https://www.youtube.com/watch?v=zaIjjuzI0Ww

 

המדינה היהודית

 

מגדל דוד נולד מחדש. הנה הקלטה של ​​הסמינר המקוון "מוזיאון מגדל דוד - חלון לעבר, להווה ולעתיד של ירושלים" שאורגן על ידי ליגת הידידות אמריקה-ישראל (AIFL). השיפוץ בסך 40 מיליון דולר הופך את המוזיאון לאתר "חייבים לראות" במהלך ביקורכם הבא בירושלים.

https://www.youtube.com/watch?v=KcRn-HpIQ-E

בזיליקה רומאית באשקלון. ארכיאולוגים בגן הלאומי תל אשקלון מצאו בזיליקה רומאית מפוארת בת 2,000 שנה - הגדולה מסוגה בישראל. מטבעות הרודיאניים בקומה מראים שהוא נבנה בתקופת שלטונו של הורדוס הגדול, בערך בזמן שהרחיב את המקדש היהודי בירושלים.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/307198

https://www.youtube.com/watch?v=I5O_w8hWUHQ

חיבור בין עבר לעתיד. הרחובות בירושלים האמיתיים של השבוע מציגים את הבנייה המחודשת של מתחם שנלר, בו ישכון מוזיאון אינטראקטיבי חדש שיכלול קהילות יהודיות היסטוריות ועדכניות מרחבי העולם.

http://rjstreets.com/2021/05/30/schneller-compound-connecting-past-and-future/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.