יום ראשון, 16 בינואר 2022

החדשות הטובות של ישראל 16 בינואר 22.

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל, ה-16 בינואר, 22, נקודות השיא כוללות:

• ישראל בונה בתל אביב מרכז לטיפול בסרטן בסך 265 מיליון דולר.

• תלמידי בתי ספר ישראלים צופים בשמונה לוויינים שלהם שמשוגרים לחלל.

• אינטל משיקה את המיקרו-מעבד מהדור ה-12 שפותח בישראל.

• קל לנהוג במכונית - מדענים ישראלים מקבלים דג זהב כדי לעשות זאת!

• שבוע - עוד שלוש חברות ישראליות בשווי מיליארד דולר.

• הגיטרה הטובה של השנה מיוצרת בישראל.

• שתי תגליות ארכיאולוגיות עתיקות יהודיות מרכזיות.

• ישראל מתכוננת לט"ו בשבט - ראש השנה לעצים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

הטיפול בזאבת נמצא בדיוק על המטרה. הטיפולים הנוכחיים עבור זאבת נפריטיס משביתים חלק גדול ממערכת החיסון, עם תופעות לוואי רבות. טיפול חדש שפותח על ידי חוקרים, כולל פרופסור חיים פוטרמן בישראל, מכוון רק לתאי T הרלוונטיים ולכן הוא הרבה יותר בטוח.

https://www.israelnationalnews.com/news/319884

איך אנחנו מסתגלים לסביבה שלנו. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב גילו שהגוף הפיזי שלנו מגיב לשינויי מתח חשמלי בתוך תאי עצב במוח. לכן, אם אנו נתקלים בריח חזק, שינוי מתח אומר לקולטנים הרגישים למתח חלבון G שלנו להפחית את הרגישות לריח.

https://www.jpost.com/science/article-691568

 https://www.nature.com/articles/s41467-021-27593-x

דיאטה יכולה להאט את הזדקנות המוח. תזונה ים תיכונית ירוקה, עשירה בפוליפנולים ודלה בבשר אדום ומעובד, מאטה את ניוון המוח הקשור לגיל. חוקרי אוניברסיטת בן גוריון הובילו ניסוי ביקורת אקראי בינלאומי בן 18 חודשים על 300 משתתפים - אחד מניסויי MRI המוח הארוכים והגדולים בעולם.

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/green_med.aspx

https://academic.oup.com/ajcn/advance-article/doi/10.1093/ajcn/nqac001/6503596?login=true

אבחון אוטיזם אצל תינוקות. חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן הצליחו לאבחן תסמינים של הפרעת הספקטרום האוטיסטי (ASD) אצל תינוקות עד גיל 15 חודשים. לאחר מכן הם טיפלו בסימפטומים הללו באמצעות גישת מפנה החלוצית של בר-אילן כדי למנוע סטיות חמורות בהתפתחות הנוירולוגית של התינוקות שזוהו.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/mind-and-spirit/article-689985

מומחה ישראלי לקורונה. סמינר מקוון אחרון בהשתתפות ד"ר אשר סלמון, ממשרד הבריאות בישראל. (קישור שני נותן את הרקע שלו.) התחל מ-19 דקות 50 שניות (השיחה הראשית מ-23 דקות). בשעה אחת ו-12 דקות, המנחה מזכיר את אחד הרופאים המקומיים, שנשלח על ידי ישראל לקרואטיה, כדי לייעץ לגבי חיסונים.

https://mfafiles.azurewebsites.net/Shares/ca4af3c2-41d8-42e2-9870-206c581ab995

https://socialimpactil.com/dr-asher-salmon-health-for-israelis-the-world/

מרכז חדש לטיפול בסרטן. החלה בנייתו של מרכז לטיפול בסרטן בשווי 265 מיליון דולר במרכז הרפואי תל אביב איכילוב. הפילנתרופ שלדון אדלסון תרם 40 מיליון דולר לטובת הפרויקט לפני מותו. המרכז יכיל מאושפזים, טיפול בפרוטונים, שיקום, מחקר ועוד.

https://www.israelhayom.com/2022/01/03/adelson-family-donates-40-million-to-tel-aviv-sourasky-medical-center/

כל הידיים למשאבה. מתנדב חובש של איחוד הצלה אבינועם החיה את יענקל בן ה-40 שלקה בדום לב בבאר שבע. עוברי אורח סייעו בהחייאה ובסיוע באוורור. הדפיברילטור של אבינועם נתן 4 זעזועים ולבו של יענקל התניע מחדש. למחרת אבינועם ביקר את יענקל האסיר תודה בבית החולים.

https://www.israelnationalnews.com/news/319904

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

פרס עולמי למרכז הילדים הטוב ביותר. הסטודיו של שרית שני היי בישראל זכה בפרס הקורא של Dezeen על פרויקטים ותערוכות מצטיינים המטפחים חוויות ממוקדות בילדים. הוא כולל את חדר המשחקים בנושא המדבר במלון החדש "ששת החושים שחרות" וחדר משחקים בנושא ירושלים במצודת דוד.

https://www.israel21c.org/award-for-cool-kids-spaces-in-hospitals-hotels-museums/

חברי כנסת ערבים הופכים לסגני יו"ר הכנסת. סגני יושבי ראש הפרלמנט הישראלי כוללים את הערבים ע'אידה רינאווי זועבי (מרצ), מנצור עבאס (רעם - הרשימה הערבית המאוחדת), ואחמד טיבי (הרשימה הערבית המשותפת). בתמונה בכתבה השנייה נראה מנצור עבאס בכיסא היושב-ראש מקיים ישיבת מליאת כנסת מרכזית.

https://main.knesset.gov.il/EN/News/PressReleases/Pages/press4121q.aspx

https://www.jpost.com/israel-news/article-691814

מיליונים ניגשים לספרייה הלאומית בערבית. בשנת 2021 היו למעלה מ-2 מיליון ביקורים מקוונים בספרייה הלאומית של ישראל בערבית - 125% יותר מאשר בשנת 2020. למעלה ממחצית מהביקורים הללו היו מחוץ לישראל.

https://www.jns.org/doubled-in-2021-online-visits-to-national-library-of-israel-in-arabic-top-2-million-globally/

נשים ישראליות זוכות במענקי מחקר של האיחוד האירופי. שתי חוקרות מהאוניברסיטה העברית בירושלים זכו במענקי התחלה של מועצת המחקר האירופית ב-1.5 מיליון אירו. ד"ר יונית הוכברג (פרויקט: חומר אפל בהיר: כיוונים חדשים) וד"ר מור ניצן (פענוח רב הפנים של הזהות הסלולרית מנתונים חד-תאיים).

https://www.efhu.org/index.php/news/awards/613-promising-hebrew-university-researchers-awarded-prestigious-erc-starting-grants

רופאות ישראליות טסות לעזור לנשים הודיות. קבוצת רופאות ישראליות בילתה 8 ימים בהודו בסיוע לנשים עם בעיות בריאות, במסגרת משלחת מיוחדת שאורגנה על ידי משרד החוץ הישראלי. הם בדקו כ-1,000 נשים, וסיפקו שירותים כגון בדיקת בדיקת פאפ, אולטרסאונד ובדיקות שד.

https://www.jns.org/delegation-of-female-israeli-doctors-visit-india-to-assist-with-womens-health-issues/

500,000 דולר לפליטים אפגנים. ישראל תרמה 500,000 דולר לאומות המאוחדות עבור מזון, סיוע רפואי וסיוע אחר לפליטים אפגנים בטג'יקיסטן. אלון אושפיז, מנכ"ל משרד החוץ הישראלי, אמר כי הסיוע הוא חלק מהמחויבות של ישראל לקהילה הבינלאומית.

https://www.timesofisrael.com/israel-donates-500000-for-afghan-refugees-in-tajikistan/

 

מדע וטכנולוגיה

 

8 לוויינים שוגרו לחלל. ראו את ההתרגשות של התלמידים הישראלים כשהם צופים בשמונת הלוויינים הזעירים שלהם משוגרים לחלל על גבי רקטת SpaceX Falcon 9 מקייפ קנוורל. תלמידים מבתי ספר ברחבי הארץ התכנסו בהרצליה כדי לראות את שיא 3 שנות עבודתם.

https://www.timesofisrael.com/8-tiny-satellites-built-by-israeli-students-launched-into-space/

https://www.youtube.com/watch?v=1sjQxRZgko4&t=5032s

יוצאים ברעש. פרופסור אבישי גל-ים ועמיתיו במכון ויצמן הישראלי פרסמו את הממצאים שלהם על גילוי סופרנובה ב-2019 שמעולם לא נצפתה קודם לכן. כוכב Wolf-Rayet התפוצץ במרחק של כמעט מיליארד שנות אור מכדור הארץ, ופלט קרינה קוסמית ואלמנטים כבדים.

https://wis-wander.weizmann.ac.il/space-physics/going-out-bang

https://www.nature.com/articles/s41586-021-04155-1

לוויין ננו יבדוק קרינה קוסמית. לוויין הננו TauSat-3, שנבנה על ידי מדעני אוניברסיטת תל אביב, הגיע לתחנת החלל הבינלאומית. הוא מכיל את ניסוי "COTS-Capsule" שיבצע האסטרונאוט הישראלי איתן שטיב במרץ, כדי לנתח מנגנונים להגנה על אלקטרוניקה מקרינה קוסמית.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3926853,00.html

https://www.eng.rakiamission.co.il/

מחוץ לעולם הזה. ישראל העניקה סך של 18.5 מיליון שקל ל-11 חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום טכנולוגיות החלל - Eicha, Paxis, Terra Space Lab, NSLComm, GorillaLink, GreenOnyx, Helios, SCD, Space Plasmatics, NewRocket ו-Ramon.Space. מטרת התוכנית היא לעזור להצמיח סטארט-אפים בתחום טכנולוגיות החלל ולחזק את שוק טכנולוגיות החלל הישראלי.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3926773,00.html

https://www.ayecka.com/

https://www.paxisceramics.com/

 https://www.paxisceramics.com/

 https://www.gorilla.link/

https://www.greenonyx.ag/

 https://space-plasmatics.com/

 https://www.linkedin.com/company/terra-space-lab/

הפיכת עדשה בודדת למולטיפוקל. חברת Addon Optics הישראלית פיתחה פלטפורמה טכנולוגית המשלבת עדשה חד-מוקדית מהמדף עם עדשה גמישה קניינית ליצירת עדשה פרוגרסיבית איכותית. באמצעות מכונה בעלות נמוכה, היא יכולה להפוך משקפי מולטיפוקל במחירים סבירים לזמינים למי שזקוק להם.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3926799,00.html

https://finder.startupnationcentral.org/company_page/addon-optics

41 טורבינות רוח חדשות. אנרג'יקס מתחדשת אנרגיות ישראלית תקים 41 טורבינות רוח ברמת הגולן. כל טורבין יהיה בגוב 200 מטר, וייצור את חוות הרוח הגדולה והמתקדמת בישראל עד כה. הפרויקט יאפשר אספקת אנרגיה נקייה לעשרות אלפי בתים בישראל.

https://www.jns.org/defense-ministry-teams-up-with-renewable-energy-company-to-build-41-wind-turbines-in-the-golan/

 https://www.energix-group.com/

כיבוי אש באמצעות טכנולוגיה. TeleFire היא היצרנית הגדולה בישראל של מערכות בטיחות אש. הוא מספק את החומרה והתוכנה הדרושים כדי לעזור למנוע, לזהות ולכבות שריפות. הוא מאפשר פינוי מהיר של בניין עם קול, צופרים ותמיכה בכבאים. הוא כולל כיבוי אש, ניהול עשן ואבטחת סייבר.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3926640,00.html

 https://telefire.com/en/

אירועים וירטואליים ב-BGU. הירשם לעד 3 אירועי אינטרנט בחינם בהנחיית אוניברסיטת בן גוריון בישראל. 26 בינואר - "המשך לתואר M.D. או MBA באנגלית"; 9 בפברואר - "SheSpace - העצמת נשים צעירות במדע"; 16 בפברואר - "האם רובוטים הם העתיד של הפיזיותרפיה?" הכל מתחיל בצהריים שעון מזרח ארה"ב.

https://americansforbgu.zoom.us/webinar/register/WN_eon5KeHoSaabRJTz-SYQ3g

https://americansforbgu.zoom.us/webinar/register/WN_FWFQOzd-T_eYkD9zTC5t3w

https://americansforbgu.zoom.us/webinar/register/WN_9tUDSvp3SUKEUcURMLuXcA

מזון על מחלב מושלך. Maolac הישראלית היא החברה הראשונה בעולם המייצרת תוסף מזון עשיר בחומרי תזונה מקולוסטרום לפני חלב בקר - תוצר לוואי של תעשיית החלב, שמתוכו 5 מיליארד ליטר מושלכים כיום לטמיון במחלבות מדי שנה.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/israeli-startup-creates-superfood-from-discarded-cows-milk-byproduct/

הושק שבב דור 12 של אינטל-ישראל. אינטל השיקה בתערוכת מוצרי האלקטרוניקה (CES) 2022 בלאס וגאס את מעבד הדור ה-12 לנייד Core i9 12900HK שפותח בישראל. אינטל גם אמורה להתקין את מוצר הסנכרון הרב-תכליתי מ-Screenovate החדש שנרכש בישראל במחשבי ה-Evo הפרימיום שלה.

https://en.globes.co.il/en/article-intel-unveils-two-israel-developed-products-at-ces-1001397666

בדיקת מעגלים אוטומטית. ה-CADY של ישראל משתמשת בטכנולוגיית AI לביצוע בדיקות אוטומטיות של לוחות מעגלים מודפסים במכוניות, מחשבים, טלפונים וכו'. היא מצליבת את גליונות הנתונים של שבבים ורכיבים חשמליים בסכימה החשמלית מול חיבורים בתכנון כדי לזהות שגיאות בשלב מוקדם שלב.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3926875,00.html

 http://cadysolutions.com/

סופר-שבב לנהיגה עצמית. Mobileye הישראלית של אינטל חשפה שבב "מחשב-על" להפעלת נהיגה אוטונומית. Mobileye אומר שה-EyeQ Ultra system-on-chip (SOC) יבצע 176 טריליון פעולות בשנייה (TOPS) ותטפל בכל הצרכים והיישומים של נהיגה אוטונומית ADAS Level 4 (L4).

https://www.timesofisrael.com/mobileye-unveils-super-computer-chip-to-power-fully-autonomous-driving/

פתרון פקקים בשעות העומס. בקרת התנועה החכמה של ישראל שואפת להקל על בעיית הפקקים בשעות העומס על ידי תגובה מהירה אליהם. ITC צובר נתונים, מנתח ומנבא דפוסי תנועה, ומיישם תוכנית רמזור ברגע שהדפוס מזוהה.

https://www.youtube.com/watch?v=DRr57oMEXh0

האם דג זהב יכול לנהוג במכונית? דג זהב ניווט בהצלחה מכונית רובוטית במחקר חדש של אוניברסיטת בן-גוריון בישראל. דג הזהב במיכל מים הצליח לנווט רכב רובוטי על פני חדר כדי לקבל פרס. הוא אפילו הצליח לתמרן רכב על כביש ציבורי. כמו דג על אופניים? לא עוד.

https://imagelibrary.bgu.ac.il/pf.tlx/O6ORSOx-nut

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/goldfish_drive.aspx

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0166432821005994?via%3Dihub

 

כלכלה ועסקים

 

ההשקעה היפנית משולשת. לפי חברת הייעוץ הראל-הרץ, חברות יפניות השקיעו בשנה שעברה כ-2.9 מיליארד דולר ב-85 עסקאות בחברות ישראליות, כמעט פי שלושה מזה בשנת 2020. יפן מהווה 15.8% מכלל ההשקעות הזרות בהייטק הישראלי, לעומת 1.8% בלבד ב-2016 .

https://www.timesofisrael.com/japan-israel-ties-strengthen-as-2021-investments-nearly-triple-to-record-2-9b/

8 מיליון דולר עבור 9 פרויקטים ארה"ב-ישראלים. קרן BIRD מעניקה 8 מיליון דולר לתשעה פרויקטים משותפים ארה"ב-ישראלי חדשים. החברות הישראליות הן Civan Lasers, TempraMed, Cordio Medical, Mego Afek, Ko-Medida, Sixgill, Agridrones, HIL Applied Medical ו-SirT6 (נס ציונה).

https://www.israelhayom.com/2022/01/11/bird-to-invest-in-8m-in-9-new-israeli-us-projects/

https://www.civanlasers.com/

 https://tempramed.com/

 https://www.megoafek.com/

https://kav-medida.co.il/en/home-eng/

 https://www.agridrones.co.il/

הייצוא לאירלנד גדל באחוז "מטורף". היצוא של ישראל לאירלנד גדל ב-517% בתשעת החודשים הראשונים של 2021. המספרים המפתיעים מראים שכל המדינות זקוקות לטכנולוגיה ישראלית.

https://worldisraelnews.com/israeli-exports-to-ireland-increased-by-517-in-2021/

https://irelandisraelbiz.com/en/

 https://irelandisraelbiz.com/en/2021/04/01/leprechaun-economics/

הגירעון התקציבי ירד. הגירעון התקציבי של ישראל לשנת 2021 היה רק ​​4.5% מהתמ"ג, לעומת 11.7% לשנת 2020. השיפור נבע מהכנסות גבוהות יותר ממסים והוצאות נמוכות יותר הקשורות לקורונה.

https://en.globes.co.il/en/article-israels-2021-budget-deficit-narrowed-to-45-1001397999

משדרגים את ישראל. רעיון מעניין - ספקית האינדקס העולמית MSCI שוקלת להקצות מחדש את ישראל מהמזרח התיכון, לאזור חדש, ככל הנראה אירופה. זה יפתח דלת לכמויות גדולות של תזרים פסיבי עבור שוקי ההון הישראליים. זה יועיל לישראל יותר מאשר כאשר MSCI שדרגה את ישראל ל"מפותח" ב-2010.

https://www.reuters.com/markets/europe/msci-considers-new-region-israeli-index-with-potential-windfall-2021-12-16/

עוד מלונות ישראלים. למרות התפוסה הנמוכה עקב קורונה, בניית בתי המלון בישראל נמצאת בשיא של חמש שנים. מחצית משטחי 148,000 המ"ר הנבנים נמצאים בתל אביב, עם אתרים נוספים בירושלים, בכנרת, בחיפה ובצפון. תעשיית התיירות הישראלית מקווה לחזרה מהירה לשיא של 4.55 מיליון מבקרים זרים ב-2019.

https://en.globes.co.il/en/article-hotel-construction-in-israel-booming-1001397875

וירג'ין אטלנטיק יחדש את הטיסות. הפתיחה המחודשת של ישראל לתיירים זרים עודדה חברות תעופה זרות להתחיל מחדש את שירותי הטיסות שלהן לתל אביב. Virgin Atlantic תחדש את פעילותה בלונדון בבריטניה ב-20 בינואר. חברת התעופה מציעה שינויים בתאריכים ללא הגבלה בחינם, העברה אחת לנוסע אחר, בתוספת הטבות נוספות.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/transport-and-infrastructure/article-691998

איך צה"ל עוזר לך להשיג עבודה. ראיון וידאו המסביר כיצד השירות הצבאי של ישראל מעצב קריירה לאחר צבא. https://www.youtube.com/watch?v=kXxApRhoMNc

יריד התעסוקה של OurCrowd. - OurCrowd, חברת המיזמים הפעילה ביותר בישראל, תארח את יריד התעסוקה הווירטואלי שלה ביום שני, 17 בינואר (17:00-19:00 שעון ישראל). האירוע המקוון ידגיש אלפי משרות פנויות בחברות הפורטפוליו של OurCrowd. מנכ"לים ומומחי משאבי אנוש ייעצו לגבי קורות חיים, ראיונות, שיווק עצמי ושימוש בלינקדאין.

https://events.ourcrowd.com/ourcrowd-job-fair/

חד הקרן האחרון של ישראל. Pentera (סייבר סקיוריטי) גייסה 150 מיליון דולר (שווי מיליארד דולר). Placer.ai(מחקר) גייסה 100 מיליון דולר (שווי מיליארד דולר). BigPanda (Israeli R&D AI Ops) גייסה 190 מיליון דולר (שווי של 1.2 מיליארד דולר).

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3926960,00.html

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3927078,00.html

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3927085,00.html

השקעה בסטארט-אפים ישראלים: BigPanda גייסה 190 מיליון דולר; פנטרה גייסה 150 מיליון דולר; Placer.ai גייסה 100 מיליון דולר; MeMed גייסה 93 מיליון דולר; WEKA.io גייסה 73 מיליון דולר; קוריס גייסה 28 מיליון דולר; Nucleix גייסה 22 מיליון דולר; שילד גייסה 15 מיליון דולר; Second Nature גייסה 12.5 מיליון דולר; Addon Optics גייסה 12 מיליון דולר; יוריקה גייסה 8 מיליון דולר; CADY Solutions גייסה 3 מיליון דולר; ProfiSea Labs גייסה 2 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

ארכיון סרטים לתולדות ישראל. הארכיון הדיגיטלי של סינמטק ירושלים מכיל כיום שני חלקים. בתשלום על פי דרישה, "נוף אמנותי", מכיל 300 סרטים עלילתיים ישראלים. ה-"תצוגה ההיסטורית" החינמית כוללת את כל סרטי החדשות שנוצרו בישראל מ-1927 עד 1972, בתוספת סרטים ביתיים ואוספים משפחתיים.

https://jfc.org.il/?lang=eng

https://www.jta.org/2022/01/02/culture/the-israel-film-archive-collects-more-than-a-century-of-israeli-historical-footage-online-here-are-the-highlights  https://www.jta.org/2021/10/18/culture/on-netflix-and-elsewhere-new-collections-of-palestinian-and-israeli-films-are-now-available-for-streaming

צבעי ירושלים ותקווה. ניתן לראות אמנות ברחבי רחובות ירושלים שטופי השמש. אמנות בכיכר העירייה, על מלאכות האסורות בשבת. אמנות מסביב לתיאטרון ירושלים. תערוכה של הצייר אילן ברוך בגלריה משכנות שאננים. בנוסף, שמיים ופרחים יפים. אנו מקווים שתיירים יבואו בקרוב לראות הכל.

http://rjstreets.com/2022/01/09/jerusalem-colors-and-hopes/

ישראל "תתנדנד" במאי. צמד מוזיקת ​​הרוק האוסטרלי Air Supply חוזר לישראל בפעם החמישית, להופיע בשני מופעים, ב-27 במאי בחיפה וב-28 במאי בראשון לציון. כמו כן, אגדות הרוק דיפ פרפל, חלוצות סמליות של הבי מטאל והארד רוק מודרני, מבקרים בפעם ה-6 להופעה בתל אביב ב-22 במאי.

https://www.israelnationalnews.com/news/320029

https://www.israelhayom.com/2021/12/14/hard-rock-icons-deep-purple-to-perform-in-israel/

הגיטרה הכי טובה. מגזין גיטרה בחר בגיטרה מתוצרת ישראלית כ"גיטרה החשמלית הטובה ביותר של השנה". הסטינגר מיוצר על ידי מקמול קאסטום גיטרות במעלה אדומים, ליד ירושלים.

https://www.israel21c.org/guitar-mag-picks-an-israeli-instrument-as-the-best-of-2021/

https://guitar.com/review/electric-guitar/macmull-stinger-review-contemporary-finesse-meets-vintage-tone/

https://www.macmull-guitars.com/

ישראלי לשחק בליגת הכדורסל המרוקאית. מוחמד אבו ערישה, שחקן עבר בנבחרת ישראל בכדורסל, הוא הישראלי הערבי הראשון ששיחק בליגה הלאומית הגבוהה של מרוקו. הפורוורד בן ה-24 חתם על חוזה לשנה בהתאחדות מרוקו מיכליפן איפראן כדורסל, הידועה גם בשם AMI Basket.

https://www.israelnationalnews.com/news/320269

 

המדינה היהודית

 

חותמו של גזבר בית המקדש. עשרות טביעות של חותמות חרס (בולות) שנחפרו ליד הר הבית מציגות עדות לאוצר בית המקדש בירושלים בסוף המאה ה-8 לפנה"ס. לחלקם יש דוגמאות של תיקים ארוגים שהיו מכילים מטבעות כסף. לאחד יש את שמו של מנהל האוצר היסליהו בן אימר.

https://www.timesofisrael.com/tiny-clay-seals-reveal-first-temple-royal-treasuries-in-jerusalem-researchers-say/

סטארטאפ הנחושת של העולם העתיק. מחקר חדש של אוניברסיטת תל אביב קבע כי לפני כשלושת אלפים שנה הפכה תעשיית הנחושת של עמק הערבה למרכז ההתכה הגדול והמתקדם ביותר בעולם העתיק. זאת בזכות שיטות ניהול מתקדמות ויצירתיות טכנולוגית מרשימה.

https://www.israelnationalnews.com/news/320154

יחידת צה"ל לנשים בלבד. בחודש מרץ מתכננים בצבא ההגנה לישראל להשיק חברה חדשה לחיילות בלבד, כדי לתת מענה לנשים דתיות. זה בא בעקבות בקשות של ראשי המכללות ללימודי דת נשים, שסטודנטיות שלהן רוצות לשרת ביחידות קרביות אך אינן יכולות, בשל הרקע הדתי שלהן.

https://www.jns.org/idf-to-open-new-unit-for-religious-female-soldiers/

יוזמות תגלית. Onward Israel, ותוכניות העבודה והלימוד של 6 עד 10 שבועות שלה, מתמזגים עם תגלית ישראל והטיולים החינמיים של 10 ימים בישראל. תגלית השיקה גם את 'Birthright Israel Labs', כדי להביא תוכן ישראלי ויהודי לבוגרים ולמשתתפים פוטנציאליים במסע עתידי, בשפה ובפורמט שהם יכולים להתייחס אליהם.

https://www.jns.org/onward-israel-merges-with-birthright-as-part-of-an-effort-to-appeal-to-new-audiences/

https://www.jns.org/with-travel-largely-on-hold-due-to-covid-19-birthright-israel-disseminates-content-in-new-ways/

 https://www.youtube.com/channel/UC8yrqyRy4m2qrcIo5_MdMCQ

ההיסטוריה האמיתית של ישראל. סרטון מרגש מהיר (17 דקות) המראה את כל העובדות המספרות את הסיפור על העם היהודי והקשר הנצחי שלו לארץ ישראל. האומה היחידה עלי אדמות ששוכנת באותה ארץ, נושאת את אותו שם, מדברת באותה שפה וסוגדת לאותו אלוהים שהוא עשה לפני 3,000 שנה.

https://www.youtube.com/watch?v=b9kj-h1w2tA

 https://therealhistoryofisrael.com/

שיחות על ציונות - החזרת הנרטיב. הקרן הקיימת לישראל-ארה"ב מארחת בזום סדרה של ראיונות, דיוני פאנל ועוד - כדי להדגיש את ההיבטים היפים והמגוונים של הציונות המודרנית, והשפעתה החיובית על היבטים רבים בחיינו. צפו בפרטים והרשמו ב:

https://www.jnf.org/events-landing-pages/conversations-on-zionism(פרקים 13 ואילך)

https://www.youtube.com/zionismstudios (פרקים קודמים)

משאבים חינוכיים לט"ו בשבט. למרות היותה שנת שמיטה בישראל (למשל, אין נטיעת עצים בגבולות התנ"כיים של ישראל) ישנן פעילויות רבות שניתן לערוך כדי לחגוג את ט"ו בשבט - ראש השנה לעצים. כמו כן, ראה כיצד חגגו ישראל בעבר את ט"ו בשבט.

https://jr.co.il/hotsites/tu-b-shvat.htm

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.