יום ראשון, 20 במרץ 2022

החדשות הטובות של ישראל 20 במרץ 22.

 

במהדורת החדשות הטובות בישראל ה20 במרץ 2022 נקודות השיא כוללות:

• ישראל מרחיבה את הסיוע הרפואי וההומניטרי לאוקראינים.

Pepsico מקדמת טכנולוגיה ישראלית לחיסכון במים ברחבי העולם.

• ישראל מחזקת את הקשרים הכלכליים עם קנדה, מרוקו ומצרים.

• ישראלים הם האנשים ה-9 המאושרים בעולם.

• חג הפורים היהודי נתן תקווה ליהודי אוקראינה רבים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

טונות של ציוד לבית חולים שדה ישראלי באוקראינה. ישראל העבירה כ-17 טון של ציוד כדי לבנות את בית החולים השדה "כוכב מאיר" באוקראינה בשווי 6.5 מיליון דולר, אשר צפוי לטפל בכ-100 חולים ביום. כמו כן, מגן דוד אדום שולח לאוקראינה 4 אמבולנסים חסיני כדורים.

https://www.jns.org/el-al-planes-take-off-with-17-tons-of-equipment-for-israeli-field-hospital-in-ukraine/

לא ממשלתי שיניים מקל על כאב לילד אוקראיני. פייגה בת ה-4 הגיעה לישראל מאוקראינה, כשהיא לא יכולה לאכול בגלל מצבה הדנטלי הירוד. רק 24 שעות לאחר פנייה למתנדבי שיניים לישראל, פייגה עברה טיפול שורש כדי להקל על כאביה, בעוד שרופאי שיניים לילדים הכינו אותה בעדינות להמשך טיפול.

https://dental-dvi.org.il/feige-a-4-year-old-jewish-refugee-from-ukraine-newly-arrived-in-jerusalem/

טיפול קורונה חדש זמין. המרכז הרפואי זיו בצפת מציע כעת את AMOR-18 מהאמורפי הישראלי לכל חולי COVID-19 בינוני עד חמור. הוא גם עובר ניסויים קליניים בארבעה בתי חולים ישראלים. כל 18 החולים בניסויי AMOR-18 של זיו החלימו במהירות.

https://unitedwithisrael.org/new-israeli-covid-drug-offered-to-ziv-medical-center-patients/

בדיקת דם אבחנתית מתקדמת. OncoHost הישראלי פתח מעבדה חדשה בצפון קרוליינה לבדיקת דם PROphet שלה כדי לזהות אילו טיפולים בסרטן עשויים לעבוד. זוכה פרס נובל ישראלי אהרון צ'חנובר ​​הוא היועץ של OncoHost. PROphet עשוי לסייע גם לסובלים ממחלות אוטואימוניות.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/lifting-the-veil-of-uncertainty-around-cancer-treatments/

הצלחת פיילוט ניטור מרחוק. Essence SmartCare הישראלית השלימה פיילוט מוצלח של מערכת ניטור המטופלים מרחוק VitalOn שלה. מטופלי שירותי בריאות כללית ומטפלת הבית שרן המרכז הרפואי שרן היו במעקב בבית במעבר מבית החולים. VitalOn אפילו הצילה מטופל שסובל מחמצן נמוך.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-701244

 https://www.essencesmartcare.com/

חברה רפואית עזה. MeMed של ישראל זכתה בתואר אחת מחברות הטכנולוגיה הרפואויות המבטיחות ביותר "Fierce MedTech Fierce 15". הרשימה השנתית מופקת על ידי המגזין הרפואי והמשאב היוקרתי Fierce Biotech.

https://www.me-med.com/_files/ugd/6a0f21_298b9f7e9e074852a576b8bf12773912.pdf

https://www.fiercebiotech.com/special-reports/fierce-medtechs-2021-fierce-15

בדיקת נשיפה לכל מחלה. נשמת הבריאות של ישראל הוצגה בחדשות I24. הניסוי שלה בבתי חולים בישראל הראה שהיא יכולה להחליף את בדיקת ה-PCR לגילוי COVID. ניתן להתאים את ניתוח דפוס בדיקת המכה שלו כדי לזהות כל פתוגן - למשל, סוגי סרטן שונים, אלצהיימר או סוכרת וכו'.

https://www.youtube.com/watch?v=ZIpBD_5Hk_U

שיפור התוצאות עבור חולי סרטן. פלטפורמת ה-Intelligent Care שפותחה בישראל של Canopy שבסיסה בארה"ב משפרת טיפול מציל חיים הניתן לחולי סרטן. חבילת הכלים החכמים, המשולבים בתיעוד בריאות אלקטרוניים של Canopy מסייעת למרכזי סרטן לעסוק במטופליהם ולייעל תהליכים קליניים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rkgqe9lfc

 https://www.canopycare.us/

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

עוזרים לדרוזים ישראלים בעברית. משרד החינוך פותח כיתות ב-64 בתי ספר יסודיים בישראל כדי לספק הוראה אינטנסיבית בשפה העברית לקהילה הדרוזית בישראל. היא תשפר את ההזדמנויות של הדרוזים להתקדם אקדמית בישראל ולרכוש מקומות עבודה טובים יותר.

https://www.israelhayom.com/2022/03/13/new-hebrew-language-program-aims-to-improve-opportunities-for-druze/

אישה דרוזית מחברת בין ערבים ליהודים. ג'נאן פרג' פלאח הייתה האישה הדרוזית הישראלית הראשונה שקיבלה דוקטורט והלא יהודייה הראשונה שקיבלה את פרס אחדות ירושלים על תרומות לישראל. היא הקימה את עמותת חזון נשות עכו, לקידום מעמד האישה ולחבר בין ערבים ליהודים

https://www.israel21c.org/the-druze-woman-helping-israelis-learn-to-live-together/

שבירת מחסום הקול. הטיסה הראשונה של רויאל אייר מרוק ממרוקו לישראל נחתה בתל אביב בשבוע שעבר. הטייס שלה קארים טייזר הוא גם מייסד התזמורת הסימפונית המרוקאית והיה במדינת היהודים שבוע קודם לכן להופעה ייחודית בתמנע עם תזמורת מזרח ומערב ירושלים.

https://www.i24news.tv/en/news/israel/culture/1647188615-israeli-conductor-moroccan-pilot-break-sound-barriers

https://www.jpost.com/israel-news/culture/article -693889

https://moroccolatestnews.com/music-partnership-between-jerusalem-east-west-orchestra-and-symphonyat/

ביקור של איחוד האמירויות בספרייה הלאומית. מנהלי הארכיון הלאומי של איחוד האמירויות ערכו את ביקורם הראשון בספרייה הלאומית של ישראל, שם הוצגו להם חפצים נדירים המתעדים את חייהם של תושבי המפרץ הפרסי בתחילת המאה ה-20. https://www.jpost.com/middle-east/article-700831

שיתוף פעולה אקדמי עם איחוד האמירויות הערביות. אוניברסיטת חיפה חתמה על מזכר הבנות עם הספרייה הלאומית והארכיון של איחוד האמירויות. הוא מתמקד בחילופי חוקרים, מומחים ואוספים; מחקר ארכיוני; גישה למשאבי הספרייה; ואירועים וכנסים משותפים.

https://www.jns.org/uae-israel-sign-academic-cooperation-agreement-in-another-move-to-enrich-ties/

הגנה מפני מל"טים של דאעש. מוזמביק דיווחה כי השתמשה במערכת הטקטית MC-Horizon D360BP V3 שלה, שנבנתה על ידי MCTECH RF של ישראל, כדי ליירט ולנטרל שלוש חוליות מזל"טים של דאעש בצפון המדינה. המערכות סופקו למוזמביק בסוף 2021.

https://www.israeldefense.co.il/en/node/53816

הצלת ערבים באוקראינה. בתחילת הסכסוך צייצה ישראל בטוויטר אזהרה בערבית כדי להזהיר את כל הישראלים לעזוב את אוקראינה. ישראל זכתה לשבחים על כך שהצילה מאות מאזרחיה הערבים, כולל מוסלמים בדואים ישראלים רבים. ישראל גם חילצה עזתי, איראני, סורי וכמה מרוקאים.

https://drive.google.com/file/d/14x3oZyQbKuQSdy44BEC7wBe4-sbvFZlf/view

חרדים מסייעים לאוקראינים. 12 חרדים מארגון ההצלה זק"א פעלו בלבוב, מספקים מזון לכל מי שזקוק לו ומפנים יהודים לישראל. בבניין ה-IT בישראל, פליטים יכולים לישון, להתקלח ולקחת את ילדיהם לחדרי משחקים. https://www.timesofisrael.com/with-haredi-volunteers-an-israeli-entrepreneur-28-rescues-jewish-refugees-in-lviv/

נוסעי אל על מביאים סיוע לאוקראינים. נוסעי אל על שטסו מתל אביב לבוקרשט פעלו כשליחים, ולקחו קופסאות שהכילו פריטים מתרופות ועד מזון לתינוקות וחיתולים למשלוח לפליטים אוקראינים שהגיעו לרומניה. בטיסה היו גם שני רופאים ושתי אחיות דוברות רוסית.

https://www.timesofisrael.com/passengers-on-el-al-flight-to-bucharest-carry-boxes-of-aid-for-influx-of-refugees/

עזרה של צה"ל לעלייה של אוקראינים. חיילי צה"ל דוברי רוסית ואוקראינית יסייעו לעולים ולפליטים חדשים מאוקראינה ורוסיה בתהליך הקליטה בהגיעם לנתב"ג. כ-8,000 פליטים הגיעו לישראל בשבועיים האחרונים, ואלפים נוספים צפויים.

https://tps.co.il/articles/idf-deploying-troops-to-help-with-ukrainian-refugees/

הטבות לפליטים אוקראינים. ישראל תספק שירותים רפואיים לאלפי הפליטים האוקראינים בישראל (וצפויים) אך אינם זכאים להגירה. כמו כן יקבלו דיור זמני, סיוע במזון, שירותים סוציאליים, ביטוח בריאות, הרשמה למערכת החינוך ועוד.

https://www.timesofisrael.com/israel-to-offer-healthcare-temporary-housing-to-ukrainian-refugees/

עוד מלגות לפליטים אוקראינים. בעקבות היוזמות של אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית בירושלים, כעת השיקה אוניברסיטת חיפה קרן ל-100 אוקראינים לקבלת מלגות, לינה וגישה לייעוץ.

https://www.jns.org/university-of-haifa-launches-emergency-fund-to-support-100-scholars-from-ukraine/

 

מדע וטכנולוגיה

 

חיבור ישראל לסעודיה. מתחת לים האדום מונח כבל נתונים מהיר שיחבר (לראשונה) את ישראל לסעודיה. חלק מהקשר בין צרפת להודו, הוא מבטיח לשפר את המהירות ולהוזיל את עלות העברת הנתונים בין אירופה לאסיה ולשפר את היחסים בין אויבים לשעבר.

https://www.economist.com/middle-east-and-africa/2022/03/05/israel-hopes-new-data-cables-can-make-friends-of-former-enemies

נשות הסייבר של ישראל. חוקרת האבטחה הישראלית ואנליסטית התעשייה קרן אלעזרי הקימה את Leading Cyber ​​Ladies, תנועה עולמית של נשים מובילות בתחום הסייבר-טק. החל מ-30 ישראלים, הוא מונה כיום כ-3,000 ברחבי העולם, מתוכם 1,000 ישראלים. מטרתו היא להגדיל את המספרים וההשפעה של נשים באבטחת סייבר.

https://nocamels.com/2022/03/cyber-ladies-network-women/

גני מדע בצפון ישראל. לוקהיד מרטין השיקה שלושה גני ילדים מדעיים נוספים של MadaKids, הפעם בעיר הצפונית בישראל, בית שאן. הוא מביא לשבעה את מספר גני הילדים מבוססי המדע שנפתחו בישראל על ידי ענקית התעופה והחלל העולמית.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/all-news/article-701419

מניע מהפכת IoT.  Ayecka הישראלית פיתחה פלטפורמת תקשורת של האינטרנט של הדברים (IoT), המוטמעת בלוויינים במסלול נמוך (LEO) ובמסופי קרקע. האלגוריתמים שלו יכולים לעזור לשלוט ברכבים אוטונומיים, להשקות יבולים, להעביר קבצי סרטים ועוד הרבה יותר - הכל מהחלל.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/skg33yd11q

מניעת הונאה עטורת פרסים. ה-AU10TIX הישראלי זכה בפרס גלובוס כסף לחברת השנה בבינה מלאכותית באבטחה בפרסי המצוינות העולמית של אבטחת סייבר לשנת 2022. בינואר-אוגוסט 2021, INSTINCT של AU10TIX מנע יותר מ-700 מיליון דולר בהפסדים הקשורים להונאה.

https://www.au10tix.com/press-releases/au10tix-recognized-with-silver-globee-award-in-the-2022-cyber-security-global-excellence-awards/ https://globeeawards.com/cyber-security-global-excellence-awards/winners/

על מפת היהלומים. שלוש דוגמאות לסטארטאפים טכנולוגיים ישראלים שהחזירו את ישראל למפת היהלומים. Lusix יוצרת יהלומים במעבדה. האתר של מזלית מעריך את מחיר היהלומים ומקל על סוחרים לקבל מימון. Sarine משתמשת בסריקה תלת מימדית לעיצוב חיתוכי יהלומים.

https://nocamels.com/2022/03/israel-innovation-diamonds-jewlery/

 http://mazalit.com/

 https://sarine.com/

אחסון נתונים בחלל. Ramon.Space הישראלית פיתחה את NuStream - אחסון במצב מוצק מוקשה בקרינה בצפיפות גבוהה שיכול לאחסן את כמות הנתונים העצומה הנדרשת למשימות חלל ארוכות שנים. הטכנולוגיה של Ramon.Space נפרסה ב-50+ משימות חלל ברחבי מערכת השמש.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hjmoozaw9

חללי עבודה גמישים. תשכחו ללכת למשרד או לעבוד מהבית. פלטפורמת "Workspace-as-a-Service" של Anywell ישראל מאפשרת לחברות לאפשר לעובדים שלהן לעבוד מחללים בקהילות המקומיות שלהן. anywell שיתפה פעולה עם יותר מ-200 בתי קפה, חללי עבודה, בתי מלון, חדרי כושר וכו' בניו יורק, ניו ג'רזי וישראל.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bjyi61azc

 https://www.anywell.com/

זעפרן ישראלי מניב פרי. Saffron Tech של ישראל (חלק מ-Seedo של ישראל כיום Sativus Tech) משתפת פעולה עם נוה בישראל לייצור תוספי מזון וקוסמטיקה מזעפרן. Saffron Tech משתמשת בטכנולוגיית חווה אנכית מקורה חדשנית כדי לגדל את פרח התבלין היקר הנדיר (crocus sativus).

https://www.jpost.com/business-and-innovation/article-700384

 https://navehpharma.com/

שותפות גלובלית לחיסכון במים. פפסיקו שיתפה פעולה עם חברת טכנולוגיית ההשקיה הישראלית בעלות נמוכה N-Drip כדי לעזור לחקלאים ברחבי העולם לאמץ טכנולוגיית יעילות מים. N-Drip נמצא כיום בשימוש בחוות ב-17 מדינות ברחבי העולם, כולל כמה בגידולים של ספקי פפסיקו.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/tech-and-start-ups/article-701580

 

כלכלה ועסקים

 

החדשני ביותר 2022. "החברות החדשניות ביותר" של המגזין האמריקאי Fast Company בשנת 2022 כוללות 11 ישראלים. הם כללו את Liveperson, במקום ה-21 בטופ 50 הכללי ובמקום הראשון של AI. פלטפורמת הבנקאות הדיגיטלית הישראלית לילי הייתה במקום ה-41 הכללי והראשונה בקטגוריית המימון האישי.

https://nocamels.com/2022/03/israeli-companies-fast-company-innovative/

https://www.israel21c.org/fast-company-lauds-11-firms-with-israeli-ties-in-2022-most-innovative-list/

https://www.fastcompany.com/most-innovative-companies/2022

הסטארטאפים המבטיחים ביותר בתחום הפינטק. חברות הון סיכון והמוסדות הפיננסיים המובילים בישראל התבקשו לדרג את חברות הפינטק המבטיחות ביותר בישראל - בחסות סיטי ובנק דיסקונט. בראש 8 הקטגוריות עמדו Balance, Access Fintech, 8Fig, Parametrix Insurance, Graulate, Noname Security, ZenGo ו-Sedric.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bjny671zq

ישראל המתעוררת. מאמר טוב של שושנה בריאן על ההשפעה הגוברת של ישראל מבחינה דיפלומטית וכלכלית. הוא מצטט את המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה, היחסים עם טורקיה, תרגילים צבאיים משותפים וצינור EastMed.

https://www.jns.org/opinion/israel-emerging/

ביקור פורה של שר הסחר הקנדי. מרי נג, שרת הסחר הבינלאומי של קנדה, סיימה ביקור בן 3 ימים בישראל. היא קיימה פגישות פוריות עם שר הכלכלה והתעשייה ושר החדשנות, המדע והטכנולוגיה של ישראל. הדיונים התרכזו בבניית קשרי מסחר וטכנולוגיה.

https://www.timesofisrael.com/canadian-trade-minister-lauds-productive-israel-trip-touts-science-tech-collab/

הטיסה הראשונה של רויאל אייר מרוק. רויאל אייר מרוק (RAM) מפעילה כעת ארבע טיסות ישירות בשבוע בין קזבלנקה לתל אביב. טיסת הפתיחה נשאה משלחת עסקית מרוקאית שהיתה חיובית מאוד לגבי פיתוח קשרים כלכליים בין שתי המדינות.

https://www.israelnationalnews.com/news/323879

 https://www.youtube.com/watch?v=M0BoXeUXXuI

https://en.globes.co.il/en/article-royal-air-maroc-inaugurates-tel-aviv-casablanca-flights-1001405375

טיסות ישירות לשארם א-שייח'. התחממות הקשרים בין ישראל למצרים הביאה להרחבת הנסיעות האוויריות בין שתי המדינות. מסלול חדש מתל אביב לאתר הנופש שארם א-שייח' בדרום סיני יחל באפריל. זה בא בעקבות הפגישה האחרונה בין ראש ממשלת ישראל לנשיא מצרים.

https://www.israelnationalnews.com/news/324060

עוד סחר עם ניו ג'רזי. הסחר בין ניו ג'רזי לישראל זינק במהלך המגיפה. היצוא לישראל גדל ב-41% ל-461 מיליון דולר. היבוא עלה ל-1.9 מיליון. ניו ג'רזי מייצאת לישראל מוצרי צריכה, ציוד רפואי ומוצרים טבעיים. היבוא כולל אספקת אנרגיה ומינרלים.

https://www.jns.org/trade-between-new-jersey-israel-burgeons-in-past-two-years-despite-pandemic/

מאיץ טכנולוגי ימי. חברת נמל אשדוד שיתפה פעולה עם חברת ההון סיכון העולמית 500 גלובל כדי להשיק תוכנית מאיץ חדשה המוקדשת לטכנולוגיה ימית. סטארטאפים מקומיים כוללים את DockTech, Naval Dome ו-Eco Wave Power.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bybw5kizq

 https://navaldome.com/

זיהוי קולי בינה מלאכותית עבור הזמנות מהרכב. Checkers Drive-In Restaurants בחרה בהזמנה הקולית האוטומטית של Presto עבור כל מסעדות ה-Drive-Thru בבעלות החברה. פותח תוך שימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של שיחה מ-Hi Auto בישראל, והוא שואף להיפרס בכל המסעדות של Checkers & Rally's בארה"ב בשנת 2022.

https://hospitalitytech.com/checkers-rallys-rollout-drive-thru-ai-voice-assistant

https://www.youtube.com/watch?v=zX_NcqN67Zs

חד הקרן היקר ביותר בישראל. חברת הפינטק הישראלית Rapyd הגיעה להערכת שווי של 15 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לחברה הפרטית בעלת הערך הגבוה ביותר בישראל. ראפיד מעסיקה 600 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 330 בישראל. https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rkyicgswc

השתלטות ומיזוגים. SentinelOne, שנוסדה בישראל, תרכוש את Attivo Networks האמריקאית תמורת 616.5 מיליון דולר. Overwolf הישראלית רכשה את Tebex הבריטית תמורת 29 מיליון דולר.

השקעה בסטארטאפים ישראלים עד 20/3/22: Run:AI גייסה 75 מיליון דולר; SuppPlant גייסה 27 מיליון דולר; Bright Security (NeuraLegion) גייסה 20 מיליון דולר; Competewith.com גייסה 15 מיליון דולר; חופה גייסה 13 מיליון דולר; anywell גייסה 10 מיליון דולר; Affogata גייסה 4 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

ישראל היא המדינה ה-9 המאושרת ביותר. הישראלים שוב הפגינו תחושת רווחה גבוהה. ישראל עלתה למקום התשיעי, במדד האושר העולמי השנתי בחסות האו"ם, המקום הגבוה ביותר אי פעם. הוא היה במקום ה-12 ב-2021 ובמקום ה-14 ב-2020. המדד לוקח בחשבון גם את התוצר, התמיכה החברתית, החופש האישי ורמות השחיתות.

https://www.timesofisrael.com/israel-jumps-to-9th-in-world-happiness-index-its-highest-ever-ranking/

האוסף הגדול בעולם של מגילות אסתר. בעוד האומה מציינת את חג הפורים היהודי, הספרייה הלאומית של ישראל סיפקה הצצה נדירה לאוסף הענק שלה של מגילות אסתר.

https://www.jpost.com/judaism/article-701355

שיווי משקל של בעלי חיים. גן החיות התנכי בירושלים ערך תערוכת צילומים מעבודותיו של העולה האחרון גבריאל רוזנפלד בשם "שיווי משקל בעלי חיים". בגיל ארבע, גבריאל אובחן עם ניוון שרירים דושן והוא מרותק לכיסא גלגלים. זה לא הגביל את הישגיו.

https://baltimorejewishlife.com/news/news-detail.php?SECTION_ID=37&ARTICLE_ID=152947

 

המדינה היהודית

 

כיתוב סילואם להחזיר. אחת התוצאות של התחממות הקשרים הדיפלומטיים בין טורקיה לישראל היא שטורקיה הסכימה להחזיר את כתובת הסילואם. זה נכתב על חומת המנהרה של חזקיהו, שנחפרה לפני כ-2,700 שנה כדי להגן על מקור המים של ירושלים. העות'מאנים לקחו את הכתובת לטורקיה.

https://worldisraelnews.com/turkey-to-return-israels-most-important-ancient-inscription/

כיצד ישראל מובילה את עתיד מקורות האנרגיה. הפרק המלא של TBN ישראל בן 23 הדקות. הוא מחבר בין נבואות המקרא לעתיד ישראל באנרגיות השמש, הנפט והגז.

https://www.youtube.com/watch?v=wQNtDvqeKeE

ירושלים - שבוע לפני פורים. לפני חגיגות פורים שרון צילמה תמונות של ביקוריהם של מייק וקארן פנס, פרויקט שער ירושלים, תצוגות אמנות חדשות בקניון ממילא, מזרקת פריז החדשה בכיכר הצרפתית, ברק, "תיירים ברוכים הבאים", "אהבה" ו" שלטי ספורט אקספו, ופרחים יפים.

http://rjstreets.com/2022/03/13/11-firsts-the-week-before-purim-in-jerusalem/

תחפושות פורים מטורפות. עם הסרת ההגבלות של קוביד בישראל, חגיגות מחופשות היו אמורות להתחיל במלוא עוצמתן ברחבי הארץ. מי שמייצר אאוטפיטים מיוחדים, מקוריים וייחודיים מאפס, התחילו את התהליך חודשים מראש. https://www.i24news.tv/en/news/israel/society/1647290112-israelis-prepare-for-purim-festivities-with-custom-costumes

נוצרים עוזרים להציל יהודים מאוקראינה. חבריה של ישראל גם עוזרים להביא יהודים אוקראינים לישראל.

https://www.youtube.com/watch?v=T5J9EFIFKjk

 https://www.cufi.org.uk/ukraine/

מגילת התקווה. צפו ביהודי דנירפו אוקראינה משדרים את קריאת פורים במגילת אסתר. לאחר מכן ראו מתנדבים ממקום לא ממשלתי ישראלי, קוראים מגילה מיוחדת בטיסה שלהם לגבול אוקראינה כדי להקים מרכז סיוע לפליטים. לבסוף, פליטים אוקראינים בירושלים חגגו את פורים הראשון בישראל.

https://www.youtube.com/watch?v=CRqce6uSv2I&t=826s

https://www.israelnationalnews.com/news/324091

 https://www.israelnationalnews.com/news/324167

חולץ מאוקראינה. עוד סיפורים מחממי לב. ישראל חילצה את אביו האוקראיני של חייל בודד בצה"ל שנפל בקרב לפני 20 שנה. והנכדה הישראלית של ניצולת שואה אפשרה את חילוץ מאוקראינה של שתי נכדות של האישה הלא יהודייה שהצילה את סבתה במהלך השואה.

https://www.israelnationalnews.com/news/324016

 https://www.youtube.com/watch?v=LKzttbkQNGs

https://worldisraelnews.com/holocaust-survivors-granddaughter-saves-grandchildren-of-ukrainian-rescuer/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.