יום ראשון, 1 במאי 2022

החדשות הטובות של ישראל 1 במאי 22.

 

במהדורת ה-1 במאי 2022  של החדשות הטובות בישראל, נקודות השיא כוללות:

• לסטארטאפ ישראלי יש פתרון למחסור בדם לעירויים.

• מנהיגים ישראלים אירחו ארוחות צום שלאחר הרמדאן למוסלמים ישראלים.

• מפתח סוללות חכמות ישראליות זכה בפרס "חלוץ טכנולוגיה דל פחמן".

• האסטרונאוט של ישראל נחת בשלום בחזרה על כדור הארץ.

• עוד שלוש חברות רב לאומיות מובילות השקיעו בכלכלת ישראל.

• מתעמלת ישראלית זכתה במדליית זהב עולמית במצרים.

• המדע והיהדות נחשפים, 400 ק"מ מעל כדור הארץ.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

מקום טוב. גל הקורונה האחרון הסתיים מבחינת ישראל. מומחים אומרים שהסיבות כוללות חסינות מגל האומיקרון הקודם, בתוספת גורמים התנהגותיים כמו הגנה על קשישים. אם אין וריאנטים משמעותיים באופק, ישראל נמצאת במקום טוב (והוא מקום טוב לבקר בו!)

https://www.timesofisrael.com/the-wave-that-never-was-did-israelis-common-sense-help-stop-a-new-covid-spike/

הגנה מפני קורונה. מומחים מאוניברסיטת תל אביב הראו שתוספי תזונה נפוצים יכולים לסייע בהגנה עלינו מפני נגיף הקוביד וכן ממספר מחלות חורף נפוצות. הם כוללים אבץ ונחושת, בשילוב עם פלבנואידים - תרכובות פוליפנוליות המצויות בירקות כמו דלעת ואפונה.

https://www.israelnationalnews.com/news/325628

 https://www.mdpi.com/1424-8247/15/3/377/htm

https://www.timesofisrael.com/israeli-made-dietary-supplement-fights-off-viruses-in-lab-tests-scientists-say/

https://www.mdpi.com/1424-8247/15/3/377/htm

חיישנים חכמים להבטחת בטיחות החיסונים. חוקרי אוניברסיטת תל אביב השתמשו בחיישנים חכמים מבית BioBeat בישראל כדי למדוד תגובות פיזיולוגיות של 160 נבדקים למינון השני של חיסון פייזר. הם הראו שתופעות הלוואי עלו במהלך תקופה של 48 שעות, ולעתים קרובות סותרות את הדיווחים של החולים עצמם.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-703840

https://www.nature.com/articles/s43856-022-00090-y

אוזן קטועה משוחזרת. רופאי המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים הצילו את אוזנו הכרותה של נגר שעבר תאונת עבודה קשה. כדי למנוע דחייה, הם השתמשו ברקמה מקרקפתו ומרגלו כדי ליצור תבנית סחוס מלאכותית של החלק הקטוע של האוזן והשתלו אותו על החלק הנותר.

https://worldisraelnews.com/miracle-surgery-israeli-doctors-save-mans-severed-ear/

AI מוצא מקור לבעיית לב מסתורית. מידן שוורצמן הישראלי עמד בפני ניתוח משנה חיים כדי להתחקות אחר הפרעת קצב לב מסתורית. אחר כך הוא קרא על ד"ר איציק ביטון, קרדיולוג בכיר במכון הלב של הדסה, שהשתמש לאחר מכן בבינה מלאכותית כדי לאתר ולתקן את הבעיה באזור הסינוס בליבו של מידן.

https://www.israelnationalnews.com/news/325140

כניסה מתחת לעור של מחלה אוטואימונית. חוקרים מהמרכזים הרפואיים ויצמן, הדסה ורמב"ם גילו ירידה משמעותית בסוג מסוים של פיברובלסט (פיגום תאים) המתרחשת עם הופעת סקלרודרמה - מחלה אוטואימונית נדירה. המחקר יכול לשפוך אור על מקורן של מחלות אחרות.

https://weizmann-usa.org/news-media/news-releases/getting-under-the-skin-of-an-autoimmune-disorder/

סטטוסקופ מזהה צלילים שאף אדם לא יכול לשמוע. הסנולה הישראלית קיבלה את אישור ה-FDA האמריקאי ל-VoqX שלה, הסטטוסקופ הראשון והיחיד שיכול להאזין לאינפרסאונד - גלי קול אקוסטיים (3 עד 40 הרץ) שאינם ניתנים לזיהוי על ידי האוזן האנושית אך מספקים מידע אבחוני חשוב.

https://nocamels.com/2022/04/sanola-fda-infrasound-stethoscope/

 https://sanola.com/

אישור אמריקאי למיקרו-קטטר ניתן לכיוון. המיקרוקטטר Bendit21 מבית Bendit Technologies בישראל קיבל את אישור ה-FDA האמריקאי. המכשיר כבר שימש להצלת חיים של שניים בארה"ב והוא מתואר כמשנה משחק ברפואה אנדוסקולרית.

https://nocamels.com/2022/04/bendit-microcatheter-fda/

לא יהיה עוד מחסור בדם. RedC Biotech של ישראל מפתחת תהליך לייצור המוני של כדוריות דם אדומות לעירוי. בעבודה עם Accellta, סטארט-אפ ספין-אוף ממכון הטכניון הישראלי, הם משתמשים בתאי גזע מתורמים O-שליליים לייצור המוני של תאי דם אדומים עבור רוב בני האדם, אפילו ללא בדיקה.

https://www.israel21c.org/the-startup-aiming-to-make-blood-donations-a-thing-of-the-past/

https://www.redcbiotech.com/

 https://www.youtube.com/watch?v=DChkGXSFVbA

הקלה לרגליים נפוחות. הגרב הרובוטית של ElastiMed הישראלית לטיפול במחלות לימפה ורידיות נבדקת במחקר קליני במרכז הרפואי שיבא. זה כבר מראה שיפור של פי 5 בהפחתת נפח הרגליים, בהשוואה לתחבושות הדחיסה הסטנדרטיות של בית החולים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rjjz4csec

בית חולים שדה משתמש ב-VR כדי לטפל בפליטים. חובשים בבית חולים השדה בישראל כוכב מאיר הביאו משקפי מציאות מדומה ומכשירי בריאות טלפון כשביקרו במחנה פליטים לאוקראינים. הם השתמשו במשקפי ה-VR כדי לאבחן מטופלים מרחוק. והמשקפיים גם סיפקו הקלה לילדי הפליטים שנפגעו מטראומה.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/skbbgulnc

רופא לרפא את עצמך. לפני שש שנים, המדענית הראשית של ישראל לשעבר ד"ר אורנה ברי אובחנה כחולה בסרטן צוואר הרחם, השחלות ובלוטת התריס עם שישה חודשים לחיות. הסטארט-אפ הישראלי Curesponse השתמש ברצף גנום כדי למצוא את הטיפול הטוב ביותר לה. ד"ר ברי כעת נקי מסרטן ובגיל 72 הוא מנהל הטכנולוגיה של Google Cloud.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/sk7fwvbv5

 https://www.curesponse.com/

מקום טוב מאוד. מתנדב מד"א עידו, בן 15, הבחין באוטובוס שעצר באופן מוזר באמצע הכביש. לאחר מכן הבחין שנהג האוטובוס לופת את חזהו. עידו התריע מיד לעמיתיו שהקדישו 20 דקות לביצוע החייאה ו-11 זעזועים של דפיברילטור עד שהנהג חזר להכרה.

https://www.israel21c.org/teen-emts-quick-action-helps-save-tel-aviv-bus-driver/

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

שדרוג נכסים לשיכון פליטים. ממשלת ישראל מציעה לערים ולמועצות אזוריות מענק כספים לשדרוג פרויקטי דיור לעולים מאוקראינה, רוסיה ומדינות נוספות באזור. כ-10,000 עולים חדשים הגיעו לישראל בשבועות האחרונים, מתוכם שני שלישים מאוקראינה.

https://www.timesofisrael.com/cities-offered-money-for-renovating-buildings-to-house-ukrainian-migrants/

הישראלים מארחים ארוחות איפטאר לערבים מוסלמים. כ-200 אורחים השתתפו בארוחת האיפטר השנתית של נשיא ישראל הרצוג, הארוחה המסורתית לשבירת צום הרמדאן, במעונו הרשמי. ויוסי דגן, יו"ר המועצה האזורית שומרון, אירח מנהיגים ערבים פלסטינים מקומיים לארוחת הבוקר האיפטאר.

https://www.timesofisrael.com/ramadan-meal-brings-together-unlikely-group-of-jewish-settlers-and-palestinians/  https://www.timesofisrael.com/politics-and-security-mar-the-festivities-at-herzogs-iftar-meal/

100,000+ מוסלמים מתפללים בהר הבית. למעלה מ-100,000 מתפללים מוסלמים השתתפו בתפילות המוניות בהר הבית (מתחם חראם אל-שריף / אל-אקצא) בירושלים בליל ה-27 באפריל, למען לאילת אל-קאדר (ליל הגורל) במהלך הרמדאן. https://www.timesofisrael.com/over-100000-muslim-worshippers-gather-on-temple-mount-for-nighttime-prayers/

יוסף מהמם את הפרלמנט האירי. הערבי הישראלי יוסף חדד נשא נאום מבריק בפני הפרלמנט האירי. חברי האויראכטאס היו המומים מהרהיטות והרטוריקה של חדד. שיחתו כללה את ילדותו, שירות הצבא, חופש הדת והדיבור, מנהיגי ערביי ישראל, דמוקרטיה, מערכת המשפט והרשות.

https://vinnews.com/2022/03/01/yoseph-haddads-brilliant-defense-of-israel-in-the-irish-parliament/

הסכם אברהם מביא יתרונות גלובליים. משלחת בינלאומית ביקרה באיחוד האמירויות, בחריין וישראל כדי לראות כיצד מודל הסכם אברהם יכול להפיץ יתרונות כלכליים למרחקים. הם כוללים קשרים חדשים בין איחוד האמירויות הן לפרגוואי וליבריה. ובין בחריין לרפובליקה המרכז אפריקאית.

https://www.jns.org/international-delegation-visits-israel-to-take-abraham-accords-to-next-level/

משימה לסיוע לאתיופיה. רוב העולם שכח את המשבר ההומניטרי באתיופיה. אבל לא ישראל, ששלחה צוות רפואי לגונדר ולאדיס אבבה כדי ליצור תוכנית שבה בתי חולים ישראלים יאמצו, יאמנו, יציידו ויתמכו בבתי חולים ליד אזור מלחמת האזרחים באתיופיה הנמשך שנתיים.

https://www.israel21c.org/israelis-fly-to-ethiopia-to-alleviate-humanitarian-crisis/

מד"א מגיב. מגן דוד אדום הגיב למשבר באוקראינה עם שישה אמבולנסים נוספים שיוסיפו לארבעה שכבר תרם. מד"א גם הקימה מרפאת שדה חירום במולדובה. https://mdauk.org/mda-responds-to-humaintarian-crisis-in-ukraine/

ילד אוקראיני הובא לישראל כדי להציל את ראייתו. מסדרון – סיוע ישראל לאוקראינה הביא את מיכאילו בן ה-7 מאוקראינה למרכז הרפואי שיבא, יחד עם אמו ואחיו התאום. מיכאילו סובל מצורה אגרסיבית של רטינופתיה ורופאים ישראלים ינסו להציל את ראייתו.

https://unitedwithisrael.org/israel-evacuates-ukrainian-boy-for-eyesight-saving-treatment/

 

מדע וטכנולוגיה

 

ארבע מדליות באולימפיאדת המתמטיקה. ארבע המתחרות של ישראל באולימפיאדת המתמטיקה האירופית לבנות 2022 (EGMO) בהונגריה זכו במדליית זהב ובשלוש מדליות ארד. בסך הכל הגיעה נבחרת ישראל למקום התשיעי מתוך 56 מדינות. מדליסטית הזהב נגה פרידמן מדורגת כעת במקום השלישי בעולם.

https://www.jns.org/israel-takes-home-four-medals-in-mathematics-competition/

אדיוניקס זוכה בפרס האקולוגיה. מפתחת הסוללות החכמות הישראלית Addionics זכתה בפרס BloombergNEF על טכנולוגיה פורצת דרך לכלכלה דלת פחמן. Addionics הייתה אחת מ-12 הזוכים מ-270 מועמדים מ-27 מדינות. https://www.timesofisrael.com/israeli-maker-of-smart-3d-battery-tech-among-12-winners-of-bloombergnef-award/

מאיר את תל אביב. המבקרים בפארק ההייטק עתידים בתל אביב ייהנו מהבד החדשני Lumiweave שיצר אנאי גרין הישראלי. המערכת הידידותית לסביבה תספק צל במהלך היום ותשמש כמתקן תאורה לאחר שקיעת השמש.

https://www.timesofisrael.com/tel-aviv-pilots-shade-giving-solar-powered-fabric-that-lights-up-at-night/

הצלת הדבורה והדבש שלה. ה-Bee-IO של ישראל מייצרת דבש נטול דבורים במעבדה, ומוציאה את הדבורה מייצור דבש מתועש. היצורים העסוקים יכולים כעת להתמקד בהאבקת צמחים כדי שבני האדם יוכלו להמשיך לאכול את ה"פירות" האמיתיים של עמלם. לסרטון Nas זה יש למעלה מ-4.4 מיליון צפיות בפייסבוק.

https://nocamels.com/2022/04/bee-honey-cultivated-startup/

https://www.youtube.com/watch?v=e6uC8pEQKag

תחבורה חכמה. סרטון קצר ומעניין שמציג כמה מהסטארטאפים הישראלים שמחוללים מהפכה בזירת התחבורה. בנוסף, תחנת רכבת נבון והקו החדש של ירושלים למודיעין הפכו את ירושלים למוקד תחבורה המאפשר גישה לכל הארץ.

https://www.youtube.com/watch?v=fzyr3WzUEbY

https://betelfriends.blogspot.com/2022/04/new-train-puts-jerusalem-in-center.html?m=1

דגם וירטואלי. מעצבי אופנה עובדים עם Styletech בישראל כדי להציג את העיצובים שלהם באמצעות מודל וירטואלי של AI. אין צורך בסטייליסט, איפור, שיער, צלם או מיקום. בחר מתוך מסד נתונים של 20,000+ דגמי בינה מלאכותית בתוספת המין, הצורה, הגיל, הגובה, המשקל, צבע השיער, גוון העור ואפילו הבעה המתאימים.

https://nocamels.com/2022/04/alon-livne-virtual-model-fashion/

https://styletech.ai/

זירוז עסקאות בלוקצ'יין. bloXroute של ישראל מגדילה את מהירות העיבוד של עסקאות בלוקצ'יין בפקטור של מאה. זה פותר את בעיית המדרגיות שמונעת את אימוץ נרחב יותר של מנגנון המסחר המאובטח של בלוקצ'יין. https://www.youtube.com/watch?v=FEWU9CFv43E

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rkuvolvvq

 https://bloxroute.com/

סיפורה של אוניברסיטת אריאל. האוניברסיטה ה-8 והאחרונה של ישראל החלה כמכללה בשנת 1982. בית הספר לאדריכלות שלה נפתח בשנת 1995; מרכז מאיץ החלקיקים (1999); המרכז לחקר היין (2010); סטטוס אוניברסיטה (2012); בית הספר לרפואה (2019); מעבדת רכב אוטונומי (2020) ולוויינים שוגרו (2022).

https://www.youtube.com/watch?v=TM7xI8YG97s

הכוכב העתיק ביותר שנראה אי פעם. פרופסור מאוניברסיטת בן-גוריון עדי זיטרין היה חבר מפתח בצוות האמריקני-ישראלי שזיהה את ארנדל - הכוכב הכי רחוק שנראה אי פעם. לאור ארנדל לקח 12.9 מיליארד שנים להגיע לכדור הארץ, דרך טלסקופ החלל האבל.

https://www.timesofisrael.com/us-israeli-scientists-document-oldest-star-ever-seen-13-billion-light-years-away/

Splashdown! האסטרונאוט הישראלי איתן שטיב ועמיתיו ב-Ax-1 נחתו בשלום מול חופי פלורידה לאחר משימה ממושכת של 17 יום, כולל 15 ימים בתחנת החלל הבינלאומית. קרא גם על כמה מהניסויים והפעילויות של נציגות רקיע הישראלית שניהל וניהל.

https://www.israel21c.org/israeli-astronaut-splashes-down-safely-from-17-day-mission/

https://www.eng.rakiamission.co.il/all-in-space

 https://www.eng.rakiamission.co.il/blog

https://www.eng.rakiamission.co.il/post/zero-gravity-hovering-eytan-stibbe

 

כלכלה ועסקים

 

גיוס של 5.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון. חברות טכנולוגיה ישראליות גייסו 5.6 מיליארד דולר ב-212 עסקאות ברבעון הראשון של 2022 - מעט יותר מ-5.4 מיליארד דולר שגויסו ברבעון המקביל אשתקד. היו גם 39 אקזיטים (כולל 7 הנפקות) שגייסו כמעט 9 מיליארד דולר. https://nocamels.com/2022/04/quater-funding-first-startups/

השמיים פתוחים. למעלה מ-50 מדינות השתתפו בשוק התיירות הים תיכוני הבינלאומי ה-28 של תל אביב. בתערוכה הצהיר נשיא ישראל הרצוג: "ישראל מציעה חוויה שאין כמותה של אתרים קדושים עתיקים, ערים שלא ישנות לעולם, יופי טבעי מופלא, פסיפס של תרבויות וחברה חדשנית".

https://www.jns.org/at-tourism-fair-in-tel-aviv-israeli-minister-announces-skies-are-open/

https://www.israelnationalnews.com/news/324831

שותפות תעשיית הבשר שגדלה במעבדה. תנובה הישראלית משקיעה 7.5 מיליון דולר בשותפות הביוטק הישראלי Pluristem Therapeutics. הם הקימו חברה משותפת NewCo ליצירת בשר ומוצרי חלב מתאי בעלי חיים, תוך שימוש בטכנולוגיה בת קיימא.

https://www.timesofisrael.com/israeli-companies-at-nasdaq-want-to-bring-lab-grown-meat-to-the-masses/

https://www.timesofisrael.com/tnuva-beefs-up-food-tech-operations-with-new-cultured-meat-venture/

שותפי הפצה חכמים. רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל שופרסל שותפה ל-Via הישראלית כדי ליצור מערכת הפצה דיגיטלית יעילה. זו הפעם הראשונה ש-Via תעבור מתחבורה חכמה (שיתוף נסיעות) למרחב הלוגיסטי. זה יעזור לשופרסל להפחית עלויות, צריכת דלק וזיהום אוויר.

https://nocamels.com/2022/04/via-supermarket-shufersal-distribution/

אמזון משקיעה במערכת מחסנים רובוטיים ישראלית. BionicHIVE הישראלית קיבלה מימון מקרן החדשנות התעשייתית של אמזון החדשה, המשקיעה בטכנולוגיות מתפתחות. בעבר אילון מאסק המליץ ​​על BionicHIVE ל-42 מיליון העוקבים שלו בטוויטר.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/r1qg2lkbq

ג'נרל אטלנטיק ייפתח בישראל. חברת ההשקעות האמריקאית המובילה ג'נרל אטלנטיק פותחת משרד בתל אביב. ג'נרל אטלנטיק מנהלת כ-84 מיליארד דולר של נכסים והשקיעה 750 מיליון דולר בשמונה חברות טכנולוגיה ישראליות מאז 2019. לדבריו, ישראל "מתבלטת כמרכז של יזמות גלובלית וטרנספורמציה דיגיטלית".

https://www.timesofisrael.com/leading-us-investment-firm-general-atlantic-opens-tel-aviv-office/

מלון חדש בתל אביב. מלון היוקרה דוד קמפינסקי נפתח עם נוף לחוף הים ברחוב הירקון בתל אביב. זהו המלון ה-80 בקבוצת המלונות האירופית קמפינסקי, עם 34 קומות ו-250 חדרים. הוא כולל 43 סוויטות, חלונות מסיביים מהרצפה עד התקרה בכל חדר, כדי להכניס את אוויר הים והנוף.

https://www.timesofisrael.com/tel-aviv-welcomes-latest-luxury-hotel-david-kempinski/

עוד סטארטאפים נדלקו. אינטל בחרה בעוד 10 סטארטאפים ישראלים לתוכנית ההאצה השישית שלה Intel Ignite Tel Aviv. Redefine.dev, Verobotics, Xyte, Senser, Predicta Med, Kahoona, Volumez, PxE, Dual Bird Technologies ו-Oligo Security. זהו האזכור הראשון בניוזלטר זה עבור כל הסטארט-אפים הללו.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/sygls4bhc

השתלטות ומיזוגים. OpenWeb הישראלית רכשה את ADYOULIKE הצרפתית תמורת 100 מיליון דולר;

השקעה בסטארטאפים ישראלים עד 1/5/22: bloXroute גייסה 70 מיליון דולר; סילברפורט גייסה 65 מיליון דולר; FundGuard גייסה 40 מיליון דולר; Riverside.fm גייסה 35 מיליון דולר; Demostack גייסה 34 מיליון דולר; ארמו גייסה 30 מיליון דולר; RiseUp גייסה 30 מיליון דולר; מקור ההגנה גייסה 27 מיליון דולר; סנטרה גייסה 23 מיליון דולר; TULU גייסה 20 מיליון דולר; קונסורציום בשר תרבותי קיבל 18 מיליון דולר מרשות החדשנות; נוגטה גייסה 16 מיליון דולר; Loris.ai גייסה 12 מיליון דולר; Copyleaks גייסה 6 מיליון דולר; ElastiMed גייסה 0.85 מיליון;

 

תרבות, בידור וספורט

 

אמנות עם ישראל כמודל. חיה אסתר אורט פתחה את סטודיו קיור בנחלאות, ירושלים בשנת 2019 כדי להפיץ את היופי והאור של אדמת ישראל ורוחה לעולם. היא משתמשת בחמר הארץ כדי שלקוחותיה יוכלו לקבל עימם חלקת ישראל יפה, שימושית ומשמעותית, מבחינה גשמית ורוחנית.

https://www.jns.org/the-art-of-making-art-using-israel-as-a-model/

חוגגים את יום ההולדת של ישראל בלונדון. אם אתם בבריטניה ולא מצליחים להגיע לישראל ליום העצמאות, אולי תרצו להצטרף לאירוע הצהריים של הטכניון בריטניה ב-5 במאי. לחץ למטה כדי להירשם.

https://technionuk.org/event/israel74/

מיליון שעות של כדורגל. Pixellot של ישראל חגגה את ציון הדרך של שידור מיליון שעות חיים של כדורגל אוטומטי בינה מלאכותית. באירוע השתתף כוכב הכדורגל הברזילאי בדימוס רונאלדיניו. Pixellot משדרת 150,000+ משחקים בחודש מ-67 מדינות, ללא מפעילי מצלמה או צוות הפקה.

https://nocamels.com/2022/04/pixellot-ronaldinho-sports-tech/

מתעמלת ישראלית זוכה בזהב בקהיר. המתעמל הישראלי מדליית זהב אולימפית ארטם דולגופיאט לקח הביתה את הזהב בשגרת הרצפה בגביע העולם בהתעמלות אמנותית בקהיר. הניצחון מבטיח את מקומו של דולגופיאט באליפות העולם בהתעמלות באוקטובר בליברפול, אנגליה.

https://www.timesofisrael.com/israeli-gymnast-artem-dolgopyat-takes-gold-at-world-cup-in-cairo/

נבחרת ישראל לאלימפיאדת Deaflympics. נשיא ישראל הרצוג אירח את המשלחת הישראלית לאלימפיאדת הדיפלימפית בבית הנשיא בירושלים. ה-Deaflympics תתקיים בחודש מאי בברזיל, עם משלחת ישראלית של ספורטאים חירשים וכבדי שמיעה שזכו במדליות בטורנירי ספורט בינלאומיים.

https://www.israelnationalnews.com/news/325354

 

המדינה היהודית

 

יבוא יוקרה של הממלכה היהודית הראשונה. ארכיאולוגים ישראלים גילו שרידים של תבלין וניל בצנצנות יין הנושאות את סמל המסחר מממלכת יהודה במאה ה-7 לפנה"ס בתקופת בית ראשון. מקורו של התבלין האקזוטי במזרח הרחוק ולא היה מוכר במערב עד לתקופתו של קולומבוס.

https://www.timesofisrael.com/6th-century-bce-jerusalemite-oenophiles-had-a-taste-for-exotic-vanilla-spice-wine/

https://www.israelnationalnews.com/news/324890

הצוות החרדי מגן על כיפת ברזל. לרפאל מערכות הגנה מתקדמות יש חטיבת סייבר מיוחדת בירושלים הכוללת 55 עובדים חרדים, חלקם תלמידי ישיבות לשעבר, שעוזרים לוודא שאיש לא יחדור למערכת ההגנה האווירית. https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rylojgre9

אדלסון נותן חסות ל-500 פליטים אוקראינים. בני משפחת אדלסון, ילדיהם של ד"ר מרים אדלסון ושלדון אדלסון ז"ל, תמכו לאחרונה בטיסות של יותר מ-500 פליטים אוקראינים יהודים למציאת מקלט בישראל. הטיסות היו חלק ממבצע "כנפיים כתומות" של יונייטד הצלה.

https://www.israelnationalnews.com/news/325350

בא הביתה. לפני ארבע שנים היגר אליהו מאוקראינה לישראל והשאיר את הוריו מאחור. הודות לחב"ד קייב הייתה למשפחה מפגש מיוחל ודומע בנמל התעופה בן גוריון. כמו כן, רגע לפני יום השואה חולצו מאוקראינה 21 ניצולי שואה והוטסו לישראל.

https://www.timesofisrael.com/fleeing-a-war-yet-again-9-holocaust-survivors-touch-down-in-israel-on-rescue-flight/

 https://www.israelnationalnews.com/news/326540

 https://www.jpost.com/diaspora/article-703448

האם ניתן להדליק נרות שבת בחלל? האסטרונאוט הישראלי איתן שטיבה העביר לתלמידי כיתות ד' שיעור שנקרא "הדלקת נרות שבת בחלל - אתגר ההלכה והמדע". מדענים עדיין לומדים כיצד אש מתנהגת באפס כבידה ועשויים להשתמש בידע כדי לפתח מנועי בעירה יעילים יותר.

https://unitedwithisrael.org/israeli-kids-test-sabbat-in-space-with-candle-experiment/

נפילה חופשית. איתן שטיב, היהודי הראשון שחוגג את פסח בחלל, חושף כיצד הוא מתייחס לילדים את משמעות סיפור יציאת מצרים בעידן הטכנולוגי הנוכחי.

https://www.eng.rakiamission.co.il/post/the-first-passover-in-space-eytan-stibbe.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.