יום ראשון, 8 במאי 2022

החדשות הטובות של ישראל 8 במאי 22.

 

במהדורת החדשות הטובות בישראל, ה8 במאי 2022 נקודות השיא כוללות:

• שתי תגליות מחקר ישראליות נותנות תקווה לסובלים ממחלות מוח.

• דו"ח ארגון הבריאות העולמי חושף שישראלים תורמים הכי הרבה כליות.

• טכנולוגיה ישראלית מייצרת חשמל מחפצים נעים.

• כלכלת ישראל נמצאת בעוצמה טרום-מגיפה.

• בדנמרק אמור להיפתח מפעל ענק ישראלי לחלב טבעוני.

• ארבעה אלופי ספורט בינלאומיים ישראלים חדשים.

• יום הולדת 74 שמח לישראל.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

בית חולים שדה טיפל ב-6,000. בית החולים השדה הישראלי כוכב מאיר באוקראינה נסגר לאחר שישה שבועות, לאחר שטיפל ב-6,000 חולים. בית החולים תוכנן במקור לפעול למשך חודש. 100 אנשי הצוות הראשונים (80 רופאים ואחיות) הוחלפו בצוות חדש מהמרכז הרפואי שיבא בישראל.

https://www.timesofisrael.com/israel-shuts-ukraine-field-hospital-after-6-weeks-medical-team-returns-home/

https://www.israelnationalnews.com/news/326670

טיפול לב מציל חיים לילדה אוקראינית. ארגון לא ממשלתי ישראלי, Save A Child's Heart, הביא את קרינה בת ה-5 מאוקראינה לישראל לניתוח לתיקון הפגם במחיצה הפרוזדורית (חור בלב). בעקבות ניתוח הצנתור צפויה קרינה ליהנות מחיים נורמליים.

https://www.timesofisrael.com/5-year-old-ukrainian-girl-receives-lifesaving-treatment-in-israel/

גן ב-DNA "זבל" מגן מפני ALS. חוקרים במכון ויצמן הישראלי מצאו גן בחלק הלא-מקודד ("זבל") של הגנום שמפחית פי חמישה את הסיכון ללקות בטרשת צדדית אמיוטרופית (ALS). הגן IL18RAP יכול להכיל מוטציות המפחיתות דלקת במוח.

https://weizmann-usa.org/news-media/news-releases/mutations-in-noncoding-dna-protect-the-brain-from-als/

https://www.timesofisrael.com/identifying-als-preventing-mutation-israeli-researchers-hope-for-path-to-treatment/

חקר מוח פורץ דרך. מדענים ישראלים פרסמו מאמר בביקורת עמיתים המזהה את הדנדריטים בנוירונים של המוח כמרכז הלמידה של המוח, במקום סינפסות הנחשבות כיום. זה יכול לעזור לפתח סוגים חדשים של טיפולים למחלות ניווניות, כמו אלצהיימר ופרקינסון.

https://www.timesofisrael.com/bold-new-israeli-brain-theory-touted-as-breakthrough-for-medicine-computing/

https://www.nature.com/articles/s41598-022-10466-8

ניסוי שלב 3 של אינסולין דרך הפה מתחיל. אורמד הישראלית השלימה את הגיוס של מטופלים לניסוי שלב 3 של האינסולין הפומי שלה לטיפול בסוכרת מסוג 2. התוצאות הראשונות של הניסוי צפויות בתחילת 2023. https://www.prnewswire.com/news-releases/oramed-completes-patient-enrollment-in-pivotal-phase-3-oral-insulin-study-ora-d- 013-1-301538222.html

בנק הדם המוגן ביותר בעולם. לאחר בנייה של 4 שנים, מגן דוד אדום פתח את מרכז שירותי הדם הלאומי מרקוס בשווי 135 מיליון דולר. המתקן התת-קרקעי מכפיל את קיבולת הזרם והוא מוגן מפני טרור, התקפות רקטות, רעידות אדמה והתקפות סייבר.

https://baltimorejewishlife.com/news/news-detail.php?SECTION_ID=37&ARTICLE_ID=154008

https://www.timesofisrael.com/israel-opens-worlds-most-protected-blood-bank-rocket-proof-and-underground/

ניסויים רפואיים בחלל הישראלי. מאמר מאיר עיניים על כמה מהניסויים הרפואיים פורצי הדרך שביצע האסטרונאוט הישראלי איתן שטיבה על סיפון תחנת החלל הבינלאומית. הוא כולל את המעבדה הממוזערת הנשלטת מרחוק על שבב שפותח על ידי SpacePharma הישראלית.

https://www.jpost.com/science/article-705829

תשמע את זה. מנתחים פלסטיים במרכז הרפואי לגליל הצמידו אוזן תותבת בהדפסה תלת מימדית לילד בן שש, שנולד עם מיקרוטיה, כדי לתקן את המום המולד שלו. אף על פי שהאוזן לעולם לא תתפקד, פעולת ציון הדרך תפחית כאב, תמנע סיבוכים עתידיים והיא חשובה מבחינה חברתית, ואסתטית.

https://www.israel21c.org/israeli-surgeons-print-an-ear-to-correct-boys-deformity/

חזרה שמחה. כשפראמדיקית מאוחדת הצלה לאה עזרה ליולדת תינוקת בירושלים, היא נזכרה בכתובת. שלוש שנים קודם לכן נדרשו 40 דקות של החייאה וכמה זעזועים מדפיברילטור, כדי להחזיר את הדופק לאביו של התינוק לאחר שלקה בדום לב.

https://www.israelnationalnews.com/news/326507

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

טיפול בדובונים. מתחם הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בצפת הפך לבית חולים לדובונים כאשר כ-500 ילדים הביאו את הדובונים והבובות שלהם ל"טיפול". האירוע השנתי כלל מיון, כירורגיה, רוקחות, קרדיולוגיה, אף אוזן גרון, מד"א, משטרת ישראל, צה"ל ועוד.

https://www.jns.org/bar-ilan-university-medicine-complex-in-tzfat-transforms-into-teddy-bear-hospital/

https://www.israelnationalnews.com/news/326851

סעודה משותפת לציון סוף חג הפסח והרמדאן. למעלה מ-300 יהודים וערבים בבאר שבע חגגו במשתה משותף של איפטר ומימונה לציון סיום צום הרמדאן היומי וחגיגת יהדות מרוקו המסורתית בתום חג הפסח. הוא אורגן על ידי אגודת הגר בבאר שבע.

https://www.timesofisrael.com/jewish-arab-feast-marks-coinciding-of-passover-and-ramadan/

למעלה מ-100 ערביי ישראל מבקרים באושוויץ. 103 בני נוער ערבים-ישראלים מרחבי הארץ צעדו לצד ניצולי שואה וצאצאיהם במצעד החיים. לפני שעזבו את ישראל ביקרו ביד ושם ובמוזיאון לוחמי הגטאות, כדי להתכונןן לטיסה לפולין וסיור באתר אושוויץ.

https://www.jpost.com/israel-news/article-705316

מפקד דרוזי של מרכז בקרת האש בישראל. סגן-אלוף. א', הדרוזי הראשון שסיים את בית הספר לטיסה של חיל האוויר, משמש כיום כמפקד מוקד כיבוי האש של פיקוד הדרום. למרבה האירוניה, סבו שירת בכוחות הצבא הערבי הסורי שפלשו לישראל ב-1948, לפני שהחליף צד.

https://www.jpost.com/israel-news/article-705814

נקודת הריפוי המובילה בעולם. מגזין הנסיעות הבינלאומי Travel + Leisure's שם את ים המלח בראש רשימת 2022 של 10 יעדי ריפוי גלובליים מומלצים. היתרונות כוללים כתרופה לאסטמה, דלקת פרקים ואוסטיאופורוזיס; הבוץ שלו מקל על פסוריאזיס, והשמש המסוננת UV כמקור בטוח לויטמין D.

https://www.israel21c.org/travel-leisure-names-dead-sea-1-healing-spot-for-2022/

תורמי הכליה הכי חיים בעולם. ישראל היא המדינה עם הכי הרבה תורמי כליה חיים בעולם לנפש, על פי דו"ח עדכני של ארגון הבריאות העולמי של שנת 2020. עמותה ישראלית מתנת חיים הקלה בתרומת 1,170 כליות - שני שלישים מכלל התרומות הישראליות.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-694257

http://www.transplant-observatory.org/2020-international-activities-report/

(ראה את הפס הצהוב בעמוד 13)

 

מדע וטכנולוגיה

 

הסוף נראה באופק ל"חרדת טווח". StoreDot של ישראל (זוכה בפרס BloombergNEF לשנת 2020) נמצאת בדרך ליצירת עתיד שבו נהגים של רכבים חשמליים יכולים לטעון סוללה במלואה תוך 5 דקות. זה יזום יתרונות עצומים לתחבורה העולמית ולכוכב לכת נקי יותר. https://www.youtube.com/watch?v=-2NS9xWwgOI

המרת תנועה לחשמל. Enervibe של ישראל מפתחת ומייצרת קוצרי אנרגיה קינטית נטולי ליתיום הממירים תנועה לאנרגיה חשמלית. הטכנולוגיה החדשנית והידידותית לסביבה שלה יכולה להפעיל חיישנים אלחוטיים והתקני IoT בתעשיות רבות, למשל, רכב, אלקטרוניקה וחפצים לבישים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rj6fc3ubq

 https://enervibe.co/

https://www.youtube.com/watch?v=QboEre0npNs

מכון הודי שותף להייטק. אוניברסיטת תל אביב והמכון להנדסה וטכנולוגיה תפאר בהודו (TIET) אמורות לבנות מרכז מחקר משותף - מרכז המצוינות של אוניברסיטת תל אביב בייצור מתקדם. זה יקדם מחקר כולל עבור ביו-רפואה, רכב, חלל והגנה.

https://www.jpost.com/israel-news/article-704047

https://tautrust.org/tau-launches-manufacturing-research-center-in-india/

AI לחיזוי סופות שמש. מדענים מאוניברסיטת אריאל בישראל המציאו שיטת חיזוי סופות סולארית חדשה, המכונה ה-Convolutional Neural Network. הוא משלב למידה עמוקה של בינה מלאכותית של התפרצויות קרינה בעבר עם מדידות קרני רנטגן מלוויינים גיאוסטציונריים מבצעיים סביבתיים (GOES).

https://www.israel21c.org/artificial-intelligence-can-forecast-damaging-solar-storms/

מגנטיות על הקצה. מדענים מהאוניברסיטה העברית בירושלים שחקרו ננו-חומרים בעובי של 100 אטומים בלבד, גילו שהם שומרים על מגנטיות רק כ-10 ננומטר מהקצה שלהם. התגלית עשויה להוביל לפיתוח של מכשירים ננו-אלקטרוניים בעלי אנרגיה נמוכה בתפקוד גבוה.

https://campaign.huji.ac.il/news/working-tiniest-magnets-hebrew-u-discovers-new-magnetic-phenomenon-industrial

 https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.nanolett .1c04665

סונוביה צובעת. סונוביה הישראלית, יצרנית מסכות פנים קוטלות קורונה, מגוונת. היא משתפת פעולה עם יצרנית הג'ינס האיטלקית PureDenim כדי לפתח תהליך צביעת אנרגיה מופחתת, מים וכימיקלים ידידותית לסביבה כדי לשנות את תעשיית צביעת האינדיגו המיושנת והמזהמת.

https://www.israel21c.org/denim-set-to-be-disrupted-by-ecofriendly-indigo-dyeing/

https://fashionforgood.com/accelerator-programme/

כיסא גלגלים לטיולים. עומר צור, מייסד פאראטרק הישראלי פיתח את ה-Trekker, כדי שאביו המרותק לכיסא גלגלים יוכל ליהנות מטיולים. הסלוגן של הפרטרק הוא "היכן שיש גלגל, יש דרך". https://www.israel21c.org/a-hiking-wheelchair-that-is-changing-peoples-lives/

https://www.paratrek.org/home

 https://www.youtube.com/watch?v=_zfLNKTIAQg

אפליקציה להוריד אותך מהספה. הסנסי של ישראל משתמשת בבינה מלאכותית, ראייה ממוחשבת וטכנולוגיות ניידות כדי למקד דרכים ל"שיפור תנאי גוף האדם". הטכנולוגיה של סנסי לומדת להכיר את האדם על ידי מעקב ותרשים תנועותיו בזמן אמת. המעקב נעשה באמצעות שימוש במצלמת סמארטפון.

https://nocamels.com/2022/05/sency-tech-sports-computer-vision/

 https://www.sency.ai/

 

כלכלה ועסקים

 

כלכלה בעוצמה של טרום קורונה. עם סיום גל התחלואה החמישי (גל האומיקרון) חזרה הפעילות הכלכלית הישראלית לרמה החזקה שלפני משבר ה-COVID-19. הייצור התעשייתי, יבוא תשומות הייצור וההכנסות משירותים כולם גדלו והמשרות הפנויות נותרו בשיא.

https://www.boi.org.il/en/NewsAndPublications/PressReleases/Pages/1-5-22.aspx

האבטלה בשפל של 50 שנה. שיעור האבטלה הבסיסי של ישראל ירד ל-2.9% באפריל מ-3.7% במרץ, הנמוך ביותר מזה 50 שנה. היו 120,000 מחפשי עבודה ו-150,000 משרות פנויות. השיעור הכולל, כולל אלו שנפגעו מהמגיפה, ירד ל-4.4% באפריל מ-4.8% במרץ, הנמוך ביותר מאז 2020.

https://www.timesofisrael.com/israels-unemployment-rate-drops-to-its-lowest-since-onset-of-covid/

https://www.jns.org/unemployment-rate-in-jewish-state-hits-50-year-low/

פולקסווגן תבחן את טכנולוגיית הקירור הישראלית. חברת SoCold הישראלית משתפת פעולה עם פולקסווגן כדי לבדוק את טכנולוגיית הקירור הידידותית לסביבה שלה ולפתח במשותף רכב קונספט. באתר ההדגמה שלה, המוצר של SoCold הפחית את הטמפרטורה של פולקסווגן פולו ב-12-14 מעלות צלזיוס (53.6-57.2 מעלות פרנהייט).

https://www.timesofisrael.com/israeli-startup-harnessing-suns-rays-for-cooling-tech-touts-new-volkswagen-deal/

אוטובוסים ישראליים לפי דריש בBBC. Sangita Myska של BBC Radio 4 הציגה את מוניות הנסיעה המשותפות של Via של ישראל בתוכנית "חשיבה חיובית" שלה על חדשנים מרכזיים במשימה לשנות את העולם שלנו לטובה. Via מגדירה מחדש את התחבורה העירונית על ידי התאמת מספר נוסעים הנוסעים באותו כיוון.

https://www.bbc.co.uk/programmes/m0016prv

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/m0016prv

אינוביז מקבלת הזמנה של 4 מיליארד דולר. חברת Innoviz Technologies הישראלית זכתה בעסקה של 4 מיליארד דולר על ידי אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם כדי להפוך לספקית חיישני ה-LiDAR הישירה שלה על פני מספר מותגים. לחיישני Innoviz 360 החדשים יש רזולוציה משופרת וראייה היקפית של 360 מעלות.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hjlrortb5

מתקן חלב ללא פרות הגדול בעולם. Remilk של ישראל אמורה לפתוח מתקן לייצור חלב ללא פרות בשטח של 750,000 רגל רבוע בפארק אקולוגי בקלונדבורג דנמרק. החלבונים שלו ייצרו גבינות, יוגורט, גלידה וכו', בנפחים השווים לזה שמייצרים 50,000 פרות בכל שנה.

https://www.timesofisrael.com/israels-remilk-to-open-worlds-largest-facility-for-cow-free-milk-in-denmark/

מ-NBA ל-VC. עומרי כספי הישראלי עבר מכוכב כדורסל NBA בדימוס למנהל קרן הון סיכון. זה עתה השיק את "שבע", קרן הון סיכון חדשה, שגייסה 30 מיליון דולר מיעד של 50 מיליון דולר, עבור השקעה של 1-2 מיליון דולר בכל אחד מ-20 סטארט-אפים בשלב מוקדם.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hyfm4u6s5

חד הקרן הישראלי של אמריקה. קליפורניה מארחת כעת את המטה העולמי או האמריקאי של 32 Unicorns שנוסדו בישראל - חברות פרטיות בשווי של מיליארד דולר או יותר. 17 מהחברות הללו הפכו לחדי קרן ב-12 החודשים האחרונים. רובם נמצאים בעמק הסיליקון. בינתיים, העיר ניו יורק מארחת 26 חדי קרן ישראלים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/sjvefwdhq

https://nocamels.com/2022/05/new-york-israel-unicorns-home/

השקעה בסטארטאפים ישראלים עד 8/5/22: Hello Heart גייסה 70 מיליון דולר; LinearB גייסה 50 מיליון דולר; אימג'נה גייסה 21.5 מיליון דולר; Salignostics גייסה 8 מיליון דולר; קאהונה גייסה 4.5 מיליון דולר; Enervibe גייסה 3.4 מיליון דולר; ART AI גייסה 1.8 מיליון דולר.

 

תרבות, בידור וספורט

 

בניית בית לאמנות בשומרון. אופרה שושטרי הקימה את מרכז מארה לאמנות יהודה ושומרון. היא שואפת לספק מרחב אמנות ציבורי קבוע לאמנים מקומיים, ומרכז חינוך לאמנות לתושבי השומרון. אופרה עובדת עם הקרן לפיתוח אריאל וכ-250 אמנים.

https://unorthoboxed.com/2022/04/01/under-the-radar-ophra-shoshtari/

Exodus 91 בניו יורק ושיקגו. הזמינו מקום כדי לראות את שמות 91, הדוקו-דרמה המדהימה על המשימה להעלות אלפי יהודים אתיופים לישראל. הקרנות כוללות שאלות ותשובות עם הבמאי וחברי השחקנים, והקרנות יסייעו בגיוס כספים להפצת הסרט לבתי ספר ברחבי העולם. (ניו יורק 19 במאי; שיקגו 23 במאי)

https://exodus91.com/new-york-annual-gala-lincoln-center/

https://exodus91.com/chicago-annual-gala-holocaust-museum/

החודש במרכז הבמה. אירועי חודש מאי בתיאטרון הקבוע של ישראל ברעננה לדוברי אנגלית כוללים את אלי ומפעל השוקולד (14), Songtalk III Jokers & Thieves (23), פסטיבל יין ואמנות בלילות קיץ (26), ערב קברט (28), וליל הקוסמים (30). https://www.centerstageisrael.com/

דברים אחרים לעשות במאי. חלק מהאירועים בלוח השנה של החודש כוללים קונצרט מארון 5 תל אביב (9-10); פסטיבל היוגה הבינלאומי של ישראל (12-14); קונצרט דיפ פרפל תל אביב (22); בתים מבפנים, בתים תל אביב (26-28); יום ירושלים (28-29) ופסטיבל דוקאביב תל אביב (26 במאי - 5 ביוני).

https://www.touristisrael.com/things-to-do-in-israel-in-may/6138/

נטפליקס תקרין את "מלכת היופי של ירושלים". פלטפורמת הסטרימינג של נטפליקס אמורה לשדר את המלודרמה ההיסטורית הישראלית "מלכת היופי של ירושלים". 10 הפרקים הראשונים (מתוך 20) יהיו זמינים ב-20 במאי במקומות נבחרים, כולל ארה"ב, בריטניה, צרפת וספרד.

https://www.timesofisrael.com/netflix-picks-up-ottoman-era-israeli-drama-beauty-queen-of-jerusalem/

אלוף אירופה בשחמט בן 8. נועם ששון הישראלי זכה באליפות אירופה לשחמט לבתי ספר לילדים מתחת לגיל 9 ברודוס, יוון. כששיחק במועדון "Chess4All", הוא ניצח בשבעה מתוך תשעה משחקים מול מתחרים מטורקיה, יוון, גאורגיה, רומניה ואוקראינה.

https://www.timesofisrael.com/8-year-old-israeli-wins-european-chess-championship/

זוכי מדליית ג'ודוקא. הג'ודוקא הישראלית תמנע נלסון-לוי זכתה במדליית זהב (מתחת ל-57 ק"ג) באליפות אירופה בג'ודו בבולגריה, רק הג'ודוקא הישראלית השנייה אי פעם שעשתה זאת. רז הרשקו הישראלי (מעל 78 ק"ג) זכתה במדליית כסף, בעוד גילי שריר (מתחת ל-63 ק"ג) ושירה ראשון (מתחת ל-48 ק"ג) זכו במדליות ארד.

https://www.i24news.tv/en/news/israel/sport/1651424648-four-israelis-bring-home-medals-in-european-judo-championships

https://www.israelnationalnews.com/news/326672

מדליית זהב ג'ודואים לצרכים מיוחדים. ניר אבלסון הישראלי, בן 12, זכה בזהב במשחקי עולם הג'ודו לצרכים מיוחדים בהולנד. הוא ניצח בקבוצת הגיל 12-15, והתגבר על יריבים מבוגרים. שילה עומר זכתה גם במדליות זהב ועוד שתיים ארד, בעוד רים פרייברגר ואור חודה זכו שניהם בארד.

https://www.israel21c.org/israeli-boy-wins-gold-at-special-needs-judo-world-games/

https://www.ynetnews.com/culture/article/skfxmghxq

 

המדינה היהודית

 

לג'ניפר לופז היהודייה יש תינוק "נס" בירושלים. לאחר שלקתה בשבץ מוחי, ג'ניפר לופז בת ה-29 (לא לא זו) נאמרה על ידי הרופאים שהריון נוסף יהיה קטלני. אבל הודות לפרופסור חוסה כהן, מנהל היחידה לצנתורי מוח בהדסה עין כרם, לג'ניפר יש עכשיו בן.

https://www.israelnationalnews.com/news/325800

גיבורי מצווה ועמותות. ארני דריימן מ-Dreiman Consulting תיעד את אנשי הצדקה והארגונים האהובים עליו שהוא מדורג בין העמותות הישראליות היעילות והיעילות ביותר. חיוני לתורמים, לפילנתרופים ולכל מי שרוצה לתת צדקה בחוכמה. ראה גם בדף הבית שלו.

https://draimanconsulting.com/my-favorite-mitzvah-heroes/

https://draimanconsulting.com/

עליה בשיא של 20 שנה. בהתאם למקור המידע, מספר העולים הישראלים החדשים ב-12 החודשים שקדמו ליום העצמאות היה 38,000 (הסוכנות היהודית) או 42,675 (משרד העלייה והקליטה). כך או כך, זו הייתה הרמה הגבוהה ביותר מזה שני עשורים. רובם הגיעו מרוסיה ואוקראינה.

https://worldisraelnews.com/peak-year-for-aliyah-42000-immigrants-will-celebrate-first-independence-day-in-israel/  https://www.jns.org/ahead-of-israels-74th-birthday-immigration-smashes-20-year-record/

עולה חדש ה-74,000 של NbN. ממש לקראת יום הולדתה ה-74 של ישראל, קיבל ארגון העלייה נפש בנפש את פני העולה ה-74,000 שלו. צ'רלי, מפלורידה, אמרה "זה מיוחד להפליא סוף סוף להיות כאן, ואנחנו מצפים להתחיל את הפרק החדש הזה בחיינו ולהגדיל את המשפחה שלנו כאן."

https://www.jns.org/nefesh-bnefesh-welcomes-74000th-new-immigrant-ahead-of-israels-74th-year/

תראה מי מבקר בישראל. טיולי הקיץ של תגלית תגלית לישראל החלו ב-1 במאי. כ-14,000 משתתפים מ-900 אוניברסיטאות ומכללות בצפון אמריקה צפויים להגיע ממאי עד ספטמבר. עבור אלה מתחת לגיל 32, עדיין לא מאוחר להצטרף אליהם. https://israeloutdoors.com/choose-your-trip/trip-dates/

https://www.jns.org/birthright-prepares-for-wave-of-college-students-planning-summer-travel-to-israel/

ביקור מחדש ביציאת מצרים. בזמן שרבים מאיתנו חגגו את חג הפסח היהודי, קבוצה של יהודים ישראלים שמרה בקפדנות את הציווי "לראות את עצמם כאילו הם עזבו את מצרים באופן אישי". בראשות פרופסור בר-אילן יהושע ברמן, הם ממש שבו על עקבותיהם מהעבדות לפני כ-3,300 שנה.

https://www.jns.org/journeying-back-to-where-it-all-started-revisiting-the-egyptian-exodus/

גידול הנגב. ישראל תקים עיר יהודית חדשה בנגב, בשם העבודה "טלה", הממוקמת ליד להבים, מצפון לבאר שבע לאורך כביש 25. זה, בתוספת תוכניות לעוד 5 ישובים חדשים והרחבת עיר אובות, יחמירו. אוכלוסיית הנגב ב-80,000.

https://unitedwithisrael.org/israel-green-lights-new-jewish-city-in-the-negev/

הכרזת מדינה - הקוורום ששינה את ההיסטוריה היהודית. סרטון חדש מאת המזרחי העולמי על האירועים ההיסטוריים שהובילו להכרזת מדינת ישראל ב-14 במאי 1948, ה' באייר תש"ח.

https://www.youtube.com/watch?v=qkPya3GQYR8

תהנה מהתוכנית האווירית. אם פספסתם את תצוגת יום העצמאות ותעוף על פני חיל האוויר, צפו בה כאן. https://www.youtube.com/watch?v=NuT-e0Baxh4

בגיל 74, "כל חלום בהישג יד". הצהרה זו של האסטרונאוט הישראלי איתן שטיב מציגה מספר מאמרים המסכמים את עתידה החיובי של ישראל כמדינה יהודית מתקדמת, היי-טקית, דמוקרטית.

https://www.jpost.com/israel-news/article-705831

https://www.youtube.com/watch?v=Y8tsqUDerLM

https://www.timesofisrael.com/israel-at-74-economy-shows-resilience-though-clouds-loom-large-on-the-horizon/

https://files.webversion.net/i/i38RLnnt/Israel_Island_of_Success___2022-compress0.pdf

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.