יום ראשון, 5 ביוני 2022

החדשות הטובות של ישראל 5 ביוני 22.

 

במהדורה ה5 ביוני 2022 של החדשות הטובות בישראל, נקודות השיא כוללות:

• חוגגים את חייו של אימונולוג פורץ דרך.

• כבאים ערבים ישראלים חדשים ושומרי בית מוסלמים.

• הגז הטבעי הישראלי פונה לאירופה.

• עוד פתרונות ישראלים לרעב ובצורת עולמיים.

• שתי מדינות נוספות שנהגו להחרים את ישראל משקיעות בה כעת.

Deep Purple משמח מעריצים בתל אביב ובירושלים.

• סורינאם הודיעה כי תפתח שגרירות בירושלים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

קטמין כנוגד דיכאון. מדענים במכון ויצמן בישראל ובגרמניה, גילו את ההשפעה המולקולרית הנגרמת על ידי קטמין, שמובילה להשפעות נוגדות הדיכאון המתמשכות. הם גילו שהגן Kcnq2 מאפשר ליוני אשלגן לעבור דרך המוח, ולשמור על פעילותם ויציבותם של נוירונים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-german-study-hopes-to-pave-way-for-use-of-ketamine-as-an-antidepressant/

ניתוח תאי דם הייטק. דיווח וסרטון חדש ומרתק המציג את התכונות של המיקרוסקופ X100 ומערכת התמיכה להחלטות ממעבדות סקופיו בישראל.

https://nocamels.com/2022/05/scopio-labs-cell-microscope/

https://www.youtube.com/watch?v=FT3vF1UT4HM

30 מיליון דולר לבריאות דיגיטלית. ישראל בחרה 19 תוכניות ליוזמת בריאות דיגיטלית חדשה. הם כוללים שיתוף בדיקות, סרטוני אנדוסקופיה למו"פ, והפיכת נתונים על בריאות הנפש ומיילדות לנגישים יותר. מאגרי המידע בהם נעשה שימוש אנונימיים וגישה טובה יותר אמורה לתרום לפריצות דרך נוספות בטכנולוגיית הבריאות הישראלית.

https://www.timesofisrael.com/israel-approves-19-programs-for-30-million-digital-health-initiative/

חיים מדהימים - מיכאל סלע. פרופסור מיכאל סלע, ​​לשעבר הנשיא השישי של מכון ויצמן בישראל, הלך לעולמו בגיל 98. פרופ' סלע היה שותף להמצאת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, ארביטוקס לסרטן וטיפולים נוספים. הוא עזר ליצור את תחום האימונולוגיה, זכה בפרסים רבים ודיבר תשע שפות.

https://www.israelnationalnews.com/news/328454

תאומים זהים נולדו באותו יום. אחיות תאומות זהות, יעל ואביטל ילדו במרכז הרפואי שערי צדק את תינוקן הרביעי (שני הבנים) באותו היום. לכל אחד כבר היו שתי בנות ובן. ולפני כן, קבוצת תאומים נולדה במרכז הרפואי הדסה, בשעה 02:22 ב-22 בפברואר 2022.

https://www.israelnationalnews.com/news/328464

https://www.israelnationalnews.com/news/322774

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

קמפוס JCT חדש לנשים. החלה הבנייה בקמפוס טל לנשים של המכללה הטכנולוגית בירושלים. הוא יספק השכלה גבוהה ל-3,000 סטודנטיות בסיעוד, מדעי המחשב, הנדסת תעשייה, חשבונאות וניהול ויסייע לנשים דתיות לשבור את מעגל העוני.

https://baltimorejewishlife.com/news/news-detail.php?SECTION_ID=37&ARTICLE_ID=154643

https://www.israelnationalnews.com/news/328533

כבאים ערבים. 31 מאנשי השירות הלאומי מהקהילה הערבית בישראל סיימו את הקורס להיות עוזרי כיבוי אש וכעת ישרתו בתחנות כיבוי ברחבי ישראל. בטקס שנערך לכבודם השתתפו השר לביטחון פנים ונציב הכבאות וההצלה.

https://unitedwithisrael.org/arab-israeli-integration-continues-with-31-new-arab-firefighters/

משמר הבית הישראלי הוא 12% מוסלמי. משטרת ישראל ומשרד הביטחון פתחו בקמפיין 'משמר הבית', הכשרת אזרחים לפטרל את עיר הולדתם ולהיות מגיבים ראשונים למקרי תקריות. כ-4,000 אזרחים נרשמו עד כה - 12% מהם מוסלמים.

https://www.ynetnews.com/article/b1lafggwq

"מנהיגי המחר" של מרוקו מבקרים בישראל. 40 צעירים - 20 ישראלים ו-20 מרוקאים - השתתפו בתכנית "מנהיגי המחר", המבקשת להתבסס על השורשים ההיסטוריים והתרבותיים ארוכי השנים בין שתי המדינות. הם ראו את "ישראל האמיתית, הלב של ישראל, לא זו שאנו רואים בתקשורת".

https://www.algemeiner.com/2022/05/15/returning-from-israel-young-moroccans-hope-to-change-minds-back-home/

ביקור שלישי בישראל עבור מושל אריזונה. מושל אריזונה דאג דוסי שהה בישראל לחמישה ימים של שיחות עם מנהיגים פוליטיים ועסקיים. כמו ב-2015 ו-2019, המוקד שלו היה מסחר, עם עניין נוסף בטכנולוגיית המים של ישראל ובמומחיותה באבטחת גבולות.

https://www.timesofisrael.com/arizona-governor-visits-israel-for-talks-on-trade-water-and-security/

ועידת ישראל-יוון הראשונה. יזמים, פוליטיקאים ומומחים עסקיים התכנסו ביוון לכנס ישראל-יוון הראשון בהנחיית כלכליסט ומלונות בראון. בין הדוברים היו נשיא ישראל יצחק הרצוג וכן שרי יוון וישראל. הנושאים כללו נדל"ן, חדשנות ונסיעות.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/r1hqufg00q

https://newmedia.calcalist.co.il/conferences/2022/greece/index.html

ועידת החדשנות בחינוך של ה-OECD. ישראל שוב מארחת את ועידת החדשנות הבינלאומית לחינוך של ה-OECD - הפעם בבירת ישראל, ירושלים. 15,000 משתתפים צפויים מ-48 מדינות כולל אנשי מקצוע מובילים בתחום החינוך מרחבי העולם.

https://www.jns.org/israel-hosts-oecd-international-education-innovation-conference-in-jerusalem/

https://www.jerusalem.muni.il/en/events-and-culture/allevents/education-week/

https://www.jlmedweek.co.il/

אירופה מבקשת גז ישראלי. מנכ"ל משרד האנרגיה הישראלי, ליאור שילת, אמר כי האיחוד האירופי מנהל משא ומתן לייבוא ​​גז טבעי ישראלי דרך שני מתקני הנזלת הגז של מצרים. הוא אמר כי חיפושיה של ישראל אחר שדות גז טבעי חדשים יימשכו עד לסיום משבר הגז באירופה. https://www.timesofisrael.com/israel-to-issue-new-gas-exploration-bids-in-reversal-amid-europe-supply-crunch/  https://www.jpost.com/business-and-innovation/energy-and-infrastructure/article-707371

https://www.youtube.com/watch?v=UjwvA43kwg0

 

מדע וטכנולוגיה

 

התיכון הגיע במקום שני בתחרות הרובוטיקה. צוות Steampunk1577 מתיכון אביב ברעננה הגיע למקום השני בסך הכל מבין 9,000 קבוצות בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית באליפות הראשונה ביוסטון, טקסס. תשע קבוצות ישראליות הגיעו לשלב חצי הגמר ו-Steampunk1577 ניצחה לגמר "איינשטיין".

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/r1h11w0xrq

מלווי רובוט לקשישים בניו יורק. משרד מדינת ניו יורק להזדקנות (NYSOFA) שותף ל-Intuition Robotics של ישראל כדי לספק רובוטים המופעלים קוליים של ElliQ ל-800 אנשים מבוגרים שחיים לבד. ElliQ מבצעת צ'ק אין יומי ויכולה לשלוח הודעות טקסט, לנהל שיחות וידאו ולהציג תמונות.

https://www.israel21c.org/israeli-robots-to-be-care-companions-for-800-new-york-seniors/

חידוש שותפות המו"פ עם יוון. ישראל ויוון אמורות לחזק את שיתוף הפעולה במדע, טכנולוגיה וחדשנות. זה כולל שותפויות בתוכנית המחקר Horizon Europe של האיחוד האירופי, ו-PRIMA (השותפות לפתרונות מחקר וחדשנות באזור הים התיכון).

https://www.jpost.com/business-and-innovation/all-news/article-708425

חיזוק החקלאות האפריקאית. שותפויות בינלאומיות של ריליף ווולקני ארה"ב, המבוססות באפריקה, אמורות להתמודד עם אתגרי ביטחון תזונתי באפריקה בסיוע מומחיות וחדשנות ישראלית. חבר מועצת VIP-ארה"ב, לורד סטיוארט פולק, אמר שהוא מקווה שחידושים ישראלים ישנו את החקלאות ברחבי אפריקה.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rykd3xmoc

עכביש לתפוס את העכביש. BioBee הישראלית מפתחת פתרונות טבעיים למזיקים חקלאיים. המטרה האחרונה שלו היא העכביש האדומה, המשמידה צמחי תות. BioBee משתמשת ברחפנים כדי להפיל מיליוני Phytoseiulus persimilis, עכביש זעיר, שהמאכל האהוב עליו הוא... העכביש האדומה.

https://www.timesofisrael.com/israeli-companys-tiny-arachnids-provide-alternative-to-pesticide/

מיחזור פסולת לגידול פירות ים. חברת Mermade Seafoods הישראלית מורידה את מחירם של פירות ים שגדלו במעבדה, כמו צדפות, על ידי הזנת תוצרי הפסולת של תהליך תרבית התאים למיקרו אצות. לאחר מכן, המיקרו-אצות עוברות מחזור לתוך פירות הים. אבל האם זה כשר?

https://nocamels.com/2022/05/mermade-seafoods-process-lab-cells-scallops/

https://mermadefoods.com/

מים מהאוויר ההודי. Watergen הישראלית שותפה לקבוצת SMV Jaipuria של הודו כדי להביא את טכנולוגיית ה-AWG המוגנת בפטנט "GENius" של Watergen להודו. SMV תבנה את מכונות המים-מאוויר של Watergen באופן מקומי כדי לסייע ל-30% מהמחוזות ההודיים המדווחים על מפלס מי תהום קריטי או מנוצל יתר על המידה.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/energy-and-infrastructure/article-707711

תחנות כוח סולאריות צפות. כמה סטארטאפים ישראלים פיתחו פאנלים סולאריים הצפים על המים. הנה עוד אחד - Xfloat. הלוחות המבוקרים של הבינה המלאכותית שלו נעים ועוקבים אחר השמש תוך כדי ציפה. הם יותקנו על מאגרי המים של מקורות - חברת המים הלאומית של ישראל.

https://nocamels.com/2022/05/xfloat-mekorot-solar-panels-energy-floating/

https://www.youtube.com/watch?v=py4xy2FuyuI

הפעלה לאחסון אנרגיה. חברת האנרגיה המתחדשת הישראלית Solegreen, חתמה על הסכם של 130 מיליון דולר עם קבוצת תדיראן הישראלית לרכישת מערכות אחסון אנרגיה בהיקף כולל של 600MW שעות עבור פרויקטי התקנת האנרגיה הסולארית שלה. זוהי עסקת אחסון האנרגיה הישראלית הגדולה ביותר אי פעם.

https://en.globes.co.il/en/article-solegreen-to-buy-tadiran-energy-storage-systems-for-130m-1001412767

https://solegreen-group.com/

שילוב מוזיקה והיי-טק. "מוזיקה היא בעצם הקשר בין מתמטיקה לרגש", אומר יוני בלוך, מייסד סטארטאפ הווידאו האינטראקטיבי הישראלי Eko. מאמר זה מציג מוזיקאים שמיזגו את כישוריהם המוזיקליים והטכנולוגיים כדי לשפר את היצירתיות שלהם.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/r1xhau0wq

 

כלכלה ועסקים

 

ישראל משיקה את קרן העושר הריבונית. קרן העושר הריבונית של ישראל תחל לפעול ב-1 ביוני, כעת לאחר שהמיסים על רווחי גז טבעי ומשאבים אחרים עברו את המינימום של מיליארד שקל. רווחי הקרן יוקצו למטרות חברתיות, כלכליות וחינוכיות של ישראל.

https://www.reuters.com/markets/funds/israels-sovereign-wealth-fund-begin-june-1-finmin-2022-05-30/

חברות פיננסיות ישראליות משקיעות בישראל. משקיעים מוסדיים ישראלים הגדילו את הקצאתם לסצנת הסטארט-אפים הישראלית, לראשונה מזה עשרות שנים. למרבה הפלא, ההון שהוקצה למגזר הסטארט-אפים הטכנולוגיים הישראלי ב-2021 גדל פי 6.5 והוא מוערך ב-864 מיליון דולר, לעומת 134 מיליון דולר בלבד ב-2020.

https://www.ivc-online.com/Insights/Industry-Maps

נמל התעופה בן גוריון נפתח מחדש במלואו. למעלה מ-60,000 נוסעים יצאו מטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון ביום הראשון לפתיחתו מחדש לאחר שנסגרו עקב מגיפת הקורונה וצמצום התנועה האווירית. 75,000 היו אמורים לצאת מטרמינל 1 למחרת. https://video.i24news.tv/details/_6307085127112

קרן של 2 מיליארד דולר. קבוצת הליקווידיטי של ישראל משתפת פעולה עם קבוצת MUFG היפנית וקבוצת ספארק האמריקאית להקמת קרן השקעות בסך 2 מיליארד דולר. היא מתכננת להשקיע 25 - 30 מיליון דולר בחברות צמיחה בודדות, בעיקר סטארט-אפים טכנולוגיים בשלב מאוחר. https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bkfmz11lo9

המסחר הגואה עם איחוד האמירויות. בשנה האחרונה גדל הסחר עם איחוד האמירויות הערביות מ-270 מיליון דולר ל-2.5 מיליארד דולר. שתי המדינות חתמו זה עתה על הסכם סחר חופשי.

https://www.arabianbusiness.com/politics-economics/uae-israel-bilateral-trade-crosses-2-5bn-within-two-years-of-abraham-accords-uae-minister

 https://www.arabianbusiness.com/politics-economics/uae-israel-sign-trade-agreement-to-boost-non-oil-trade-to-over-10bn-in-5-years

https://www.youtube.com/watch?v=cYov1P-BJqU

ערב הסעודית וישראל. סעודיה הסירה את האיסור על כניסת ישראלים למדינה באמצעות דרכונים ישראלים. עשרות אנשי עסקים ישראלים בתחום ההיי-טק ביקרו מאז בריאד ובנאום וסיכמו שתי עסקאות חקלאות מדבריות בהיקף של מיליוני דולרים, בנוסף לחוזה לציוד רפואי.

https://en.globes.co.il/en/article-israeli-passport-saudi-arabia-welcomes-you-1001413475

Qatar Airways משקיעה בסטארט-אפ ישראלי. לפני הנפקה מתוכננת, Freightos של ישראל קיבלה כספים פרטיים, כולל מקטאר איירווייס, חברת המטען האווירית הגדולה בעולם. הפלטפורמה של Freightos מחברת בין מספר חברות תעופה, חברות שילוח והובלות, משלחים, יבואנים ויצואנים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/ryzdg54dq

טליפוניקה משקיעה בישראל. Wayra, זרוע החדשנות של ענקית הטלקום הספרדית Telefónica ביצעה את ההשקעה הראשונה שלה בישראל, על ידי מימון Upword, כלי בינה מלאכותית שיוצר סיכום של מסמך ארוך בהרבה. החברה מציעה גם לספק הון ומתקני בדיקה לסטארטאפים ישראלים אחרים.

https://www.israel21c.org/telefonica-makes-first-israeli-investment-more-to-come/

https://www.upword.ai/

וולט פותחת מכולת תל אביב. ענקית המשלוחים הפינית וולט פתחה חנות מכולת ישראלית ראשונה בשכונת נווה צדק בתל אביב. לקוחות יכולים להזמין כל אחד מ-3,000 מוצריה און ליין ולשלם 16 שקלים עבור משלוח או איסוף חינם בחנות. וולט כבר מספקת עבור 2,500+ עסקים ל-28 ערים בישראל.

https://www.timesofisrael.com/wolt-launches-grocery-delivery-from-new-market-store-in-tel-aviv/

Fundbox משיקה כרטיס חיוב. Fundbox של ישראל משתפת פעולה עם Visa כדי לחזק את פלטפורמת התשלומים הדיגיטליים שלה. התוצאה הראשונה של השותפות היא השקת כרטיס החיוב של Fundbox Flex Visa, שיעזור ללקוחות עסקיים קטנים לנהל טוב יותר את תזרים המזומנים שלהם.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/b1g4kqvoq

השקעה בסטארטאפים ישראלים עד 6/5/22: Pixellot גייסה 161 מיליון דולר; Coralogix גייסה 142 מיליון דולר; Freightos גייסה 80 מיליון דולר; Hourly.io גייסה 27 מיליון דולר; Seemplicity גייסה 26 מיליון דולר; אייר דוקטור גייסה 20 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

מוזיאון אגם נפתח מחדש. מוזיאון אגם בראשון לציון, שנפתח לאחרונה מחדש לאחר יותר משנה של סגירה במגיפה, מלא בדוגמאות לאמנות הקינטית הייחודית והצבעונית של יעקב אגם שנוצרה בששת העשורים האחרונים. זהו אחד המוזיאונים הבודדים בעולם המוקדש לאמנות קינטית.

https://www.jns.org/unique-colorful-kinetic-yaacov-agam-museum-in-rishon-letzion/

יקב שילה, שם הכל התחיל. שילה הייתה בירת ישראל במשך 369 שנים לפני שהקים דוד המלך את ירושלים. כעת, יקב מקומי, יינות שילה, רתם את ההיסטוריה של העם היהודי בארצו לפיתוח אחד היינות המשובחים בארץ ואולי בעולם.

https://www.jns.org/spotlight/a-winemaking-paradise-shiloh-winery-brings-ancient-israel-back-to-life/

https://www.youtube.com/watch?v=nqZh37rYbUg

יופי פוגש אחריות חברתית. במרכז העיצוב Yvel במוצא, כמה קילומטרים מערבית לירושלים, משתלבים יופי, יצירתיות ואחריות חברתית. במיקום השליו, כ-22 ישראלים אתיופים מתאמנים לייצר תליונים מצופים זהב, עגילים, צמידים, טבעות ואפילו מסכת יהלומים וזהב מלא של קוביד-19.

https://www.jns.org/beauty-meets-social-responsibility-at-yvel-design-center/

ילד פלא פסנתרן מדהים את העולם. כתבה עדכנית על הפסנתרן הישראלי בן ה-18 יואב לבנון שכשרונו המדהים בפסנתר זיכה אותו בפרסים רבים. הוא הופיע בקרנגי הול בניו יורק, בפסטיבל Verbier בשוויץ ורק הוציא את אלבום הבכורה שלו "Monument to Beethoven".

https://www.israel21c.org/the-modest-18-year-old-piano-prodigy-wowing-the-world/

סגול עמוק הוא נצחי. להקת הרוק הבריטית דיפ פרפל ניגנה באולם סולד-אאוט של מנורה מבטחים בתל אביב. הם שיחקו גם בירושלים. הם נוסדו ב-1968, ניגנו קלאסיקות מכל הזמנים פלוס מהאלבומים של 2020 ו-2021. דון איירי אפילו עשה ביצוע סולו מקלדת ל"ירושלים של זהב" של נעמי שמר.

https://www.jpost.com/israel-news/culture/article-707477

https://www.youtube.com/watch?v=bgXkNhUM-kY

https://www.youtube.com/watch?v=NdhNidN-yq8

ישראל מומלצת - על ידיCNN . CNN Travel כינה את ישראל כאחד מאחד עשר היעדים המובילים לבקר בקיץ הזה. הוא מייחד את אילת, ים המלח, מצדה, ירושלים, תל אביב וארוחת בוקר ישראלית קלאסית. https://www.youtube.com/watch?v=REkGC5xbvUA

18 דברים מגניבים לעשות בחינם בתל אביב. למרות שתל אביב מדורגת כאחת הערים היקרות בעולם למגורים, המבקרים ימצאו שפע של פעילויות שלא עולות שקל. וקרא להלן על שמות הרחובות.

https://www.israel21c.org/18-cool-things-to-do-in-tel-aviv-for-free-2/

https://www.youtube.com/watch?v=A1dBivg7Z0Q

https://www.youtube.com/watch?v=RN_pJmuTtzw

https://www.israel21c.org/tracing-the-history-of-tel-aviv-through-its-street-names/

אמן לחימה מכבד ניצולים. אמן לחימה מעורב ישראלי קל משקל  נתן לוי זכה במשחק הראשון שלו באליפות הלחימה האולטימטיבית (UFC). כאות הוקרה ליום השואה, הוא אמור למכור את הציוד שלו מהמאבק לגיוס כספים לניצולי השואה.

https://www.timesofisrael.com/israeli-fighter-secures-his-first-victory-in-top-level-ufc/

 

המדינה היהודית

 

נחשף קטע של אמת מים בת 2000 שנה. חפירות בשכונת ארמון הנציב בירושלים חשפו חתיכה באורך 40 מטר ממוביל המים הראשי העתיק של הבירה המתוארכת לתקופת החשמונאים לפני 2100+ שנה. אמת המים השלמה של 21 ק"מ הייתה בשימוש עד שהבריטים החליפו אותה במשאבות חשמליות.

https://www.timesofisrael.com/new-segment-of-jerusalems-2000-year-old-low-level-aqueduct-revealed/

https://www.israelnationalnews.com/news/328406

מזל"ט מעל יהודה ביום העצמאות. כשישראל חגגה את יום העצמאות, צילם עזרי טובי את הנופים היפים האלה של יהודה ושומרון מהאוויר, באמצעות מזל"ט ומצלמתו.

https://www.youtube.com/watch?v=IRuS5nBGhY4

יום העצמאות בבחריין. בבחריין, מאות חגגו לראשונה את יום העצמאות לישראל. האירוע משך אליו חברי ממשלה, מועצת השורא, אנשי צבא ממשרדי ההגנה והפנים ומכוח ההגנה של בחריין, ושגרירים בבחריין ממדינות אחרות.

https://themedialine.org/by-region/in-bahrain-hundreds-celebrate-israel-independence-day-for-1st-time/

https://www.israelnationalnews.com/news/328301

סורינאם תפתח שגרירות בירושלים. הרפובליקה הדרום אמריקנית של סורינאם תפתח שגרירות בבירת ישראל. בתמורה, ישראל הציעה לשלוח עובדים הומניטריים לצפון סורינאם, כדי לסייע במאמצי הסיוע לאחר שיטפונות קשים הותירו תושבים רבים ללא קורת גג. סורינאם היא פי שמונה משטחה של ישראל.

https://www.israelnationalnews.com/news/328452

יום ירושלים. תהנה מההתרגשות של יום השנה ה-55 של ישראל לאיחודה מחדש של ירושלים. למעלה מ-50,000 השתתפו בצעדת הדגלים.

https://www.israelnationalnews.com/news/328421

https://www.youtube.com/watch?v=MYpJDdaGmHY

הצלת חיים ביום ירושלים. עובד בית ספר לקה בדום לב פתאומי בפתח תקווה. חובש באיחוד הצלה  שריאל נטש את תפילות יום ירושלים ויחד עם חובשים עמיתים החזירו לאיש את הדופק והנשימה. שריאל חזר בזמן לבית הכנסת שלו לשיר הלל - שבח ותודה.

https://www.israelnationalnews.com/news/328420

ההגירה מאתיופיה מתחדשת. 181 עולי אתיופיה נחתו בנמל התעופה בן גוריון ב-1 ביוני כאשר ישראל חידשה את הטיסות שהביאו עולים חדשים מאתיופיה לישראל. עוד 160 היו אמורים להגיע ב-2 ביוני עם סך של 3,000 צפויים עד סוף נובמבר. רובם קרובי משפחה של יוצאי אתיופיה שכבר נמצאים בישראל.

https://www.timesofisrael.com/181-ethiopian-immigrants-land-in-israel-as-aliyah-from-african-nation-restarts/

https://worldisraelnews.com/ethiopian-immigration-to-restart-wednesday-3000-expected-this-year/

https://www.jns.org/ethiopian-families-prepare-for-immigration-to-israel-many-after-decades-of-waiting/

מנקה מוצא ומחזיר צ'ק בנקאי בסך מיליון שקל. אחד מצוות הניקיון של תחנת רכבת יצחק נבון בירושלים מצא ארנק ובו צ'ק בנקאי על סך מיליון שקלים. לאחר שניסתה ליצור קשר עם הבעלים, התקשרה מחלקת החפצים האבודים של רכבת ישראל לבנק, שהגיע לאחר השבת לאסוף את הצ'ק.

https://worldisraelnews.com/jerusalem-train-station-cleaner-finds-returns-1-million-shekel-bank-check/

https://www.jpost.com/omg/article-707965

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.