יום ראשון, 9 באוקטובר 2022

החדשות הטובות של ישראל 9 באוקטובר 22

 

במהדורת החדשות הטובות לישראל ה9 באוקטובר 2022 נקודות השיא כוללות:

• פריצת דרך ישראלית מספקת כימותרפיה ללא תופעות לוואי.

• ארגון חירום ישראלי לא ממשלתי סייע לנפגעי הוריקן בפורטו ריקו ובפלורידה.

• טכנולוגיית הלוויין הישראלית חוסכת באספקת המים העולמית.

• המטוס החשמלי של ישראל ממריא.

• הסכם הסחר החופשי של ישראל עם דרום קוריאה אושר.

• כדורגל הישראלי חוגג שתי הצלחות גדולות.

• מאה תינוקות נולדו בבית חולים אחד בירושלים במהלך ראש השנה.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

ננוטק למתן כימותרפיה מדויקת. מדענים במכון הטכניון הישראלי פיתחו ננו-חומר שיכול לספק טיפולים שונים בסרטן רעילים ישירות לגידולים, מבלי לפגוע בתאים בריאים. נעשה שימוש בכימיה של רובוט לבדיקת חומרים שונים. פריצת הדרך יכולה להפחית במידה ניכרת את תופעות הלוואי של הכימותרפיה.

https://www.timesofisrael.com/israeli-tech-can-reduce-side-effects-and-increase-range-of-cancer-drugs-scientists/

 https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0142961222004409?dgcid=author

איתור גידולים באמצעות פטריות. מדענים במכון ויצמן הישראלי גילו שלרוב הגידולים יש פטריות שצומחות בתוכם. הם גם תיעדו את הסוגים באמצעות רשומות של 17,000 חולי סרטן. DNA מפטריות ניתן לזיהוי בדם וניתן להשתמש בו לפיתוח שיטת סקר סרטן חדשה.

https://www.timesofisrael.com/fungus-is-telltale-cancer-sign-possibly-screenable-by-blood-test-israel-us-study/

אבחון CJD. מחלת קרויצפלד-יעקב (CJD) הייתה מוכרת היטב במהלך מגיפת "הפרה המשוגעת". אבל זה יכול להיגרם גם ממוטציה גנטית תורשתית. המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי (איכילוב) בתל אביב הוא אחד מתריסר בתי חולים בלבד בעולם שמשתמשים בבדיקת נוזל עמוד השדרה מדויקת של 92% להופעה מוקדמת של CJD.

https://www.timesofisrael.com/cutting-edge-test-for-fatal-brain-disorder-now-available-in-israel/

סטארט-אפ בינה מלאכותית להערכת טיפולים חדשים. AION Labs - מעבדת החדשנות הישראלית לסטארטאפים השיקה בעצמה סטארטאפ. OMEC.AI שואפת לחזות אם טיפול חדש יצליח בעקבות ניסויים פרה-קליניים. הפלטפורמה החישובית של הדור הבא שלה תמדוד את האפקטיביות ותחשוף בעיות בטיחות.

https://www.timesofisrael.com/israeli-innovation-lab-backed-by-pharmaceutical-biotech-giants-mints-1st-ai-startup/

 https://www.prnewswire.com/il/news-releases/aion-labs-launches-ai-startup-addressing-drug-trial-improvement-301635181.html

מנוע AI חושב כמו רופא. קהון הישראלי התרחב ממערכת אבחון קורונה בלבד ל"יועץ רפואי דיגיטלי" מלא. מנוע ה-XAI שלו מבסס את החלטות ההנמקה הקלינית שלו על המפה הקניינית של Kahun של למעלה מ-30 מיליון תובנות רפואיות מבוססות ראיות.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bkswkgqmo

תו CE עבור אקזוסקופ עיניים AR. ל-Beyeonics Vision של ישראל יש כעת אישור אירופי וגם אמריקאי לאקסוסקופ העין Beyeonics One™. האוזניות הניתוחיות במציאות רבודה (AR) מעניקה לרופאי עיניים עם יכולות משופרות מאוד בעת ביצוע ניתוחי עיניים (למשל, קטרקט).

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/beyeonics-vision-has-completed-the-ce-mark-registration-for-its-beyeonics-one-ophthalmic-exoscope-301636525.html

Matricelf זוכה במקום השלישי בגביע העולם בסטארט-אפים. Matricelf של ישראל הוצב במקום השלישי מתוך 17,000 המתמודדים למונדיאל הסטארט-אפים 2022 בסן פרנסיסקו. Matricelf פיתחה את הטכנולוגיה ללב תלת-ממדי שהודפס על ידי מדעני אוניברסיטת תל אביב ב-2019.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/r1vns800fo

כנס WHO בתל אביב. לראשונה, ארגון הבריאות העולמי הגיע לישראל כדי לקיים את המושב ה-72 שלו בוועדה האזורית של ארגון הבריאות העולמי לאירופה. 53 מדינות השתתפו בוועידה בין התאריכים 12-14 בספטמבר שבמהלכה חתמה ישראל על עסקאות שיתוף פעולה בריאותי דו-צדדי עם גרמניה, קרואטיה, קפריסין וקזחסטן.

https://www.jns.org/opinion/heart-of-the-middle-east-israel-a-medical-and-ethical-leader/

https://www.youtube.com/watch?v=5tvOeu-ETf0

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

אף ילד לא רעב בבית הספר. בשנה שעברה, ארגון החסד הישראלי "נבת"-ארוחת בוקר לכל ילד", חילקה בדיסקרטיות 1.8 מיליון כריכים לחטיף בשעה 10:00 ל-11,000 ילדים ב-238 בתי ספר ברחבי ישראל. הילדים היו מכל המגזרים כולל חילונים, חרדים, ערבים, בדואים ודרוזים.

https://www.jns.org/nevet-ngo-works-to-ensure-that-israeli-children-dont-spend-the-school-day-hungry/

ערבי ישראלי הוא סמנכ"ל אינטל. אינטל מינתה שלושה ישראלים לעמיתי אינטל - סגני נשיא טכנולוגיים. הם כוללים את פאדי עבוד מקבוצת ההנדסה העולמית, שהוא המהנדס הערבי הראשון שמונה לתפקיד כה בכיר באינטל. עבוד עבד באינטל במשך 31 שנים, ופיתח חידושים בביצועי מעבדים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hjwkzkabi

מה שהמשלחת הפקיסטנית ראתה. הנה כמה פרטים על הביקור האחרון של ששת הימים בישראל של משלחת של מנהיגי קהילה פקיסטנית. הם סיירו במדינה כחלק מיוזמת שלום אזורית שנועדה לטפח קשרים עמוקים יותר בין שתי המדינות, שאין להן יחסים דיפלומטיים.

https://www.timesofisrael.com/visiting-israel-pakistani-delegation-promotes-vision-of-peace-one-step-at-a-time/

שיתוף פעולה אנרגטי עם מרוקו. ישראל ומרוקו חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בחקר האנרגיה. היא משלבת 20 קבוצות מאוניברסיטאות מרוקו ו-33 קבוצות משבעה מוסדות אקדמיים מובילים בישראל. זה מכסה סוללות נטענות, מימן, מיחזור, שמש, אחסון ותחבורה.

https://www.israelnationalnews.com/news/360558

טכנולוגיה ישראלית מוצגת בבואנוס איירס. יותר מ-700 איש השתתפו בתערוכת אקספו עתיד בבואנוס איירס. הם קיבלו סקירה מלאה של הטכנולוגיה העדכנית ביותר בישראל, כולל ניהול מים, חקלאות ואנרגיות חלופיות.

https://www.israel21c.org/israel21c-presents-picture-of-future-at-buenos-aires-expo/

עוד סיוע אוקראיני. ישראל תרמה ציוד רפואי קריטי בשווי של יותר ממיליון דולר לבית החולים לילדים בקייב. ישראל גם הקצתה מיליוני שקלים לשיקום של עד עשרים אוקראינים פצועים וקטועים בישראל. שניים מהפצועים כבר נמצאים במרכז הרפואי שיבא.

https://unitedwithisrael.org/israel-sends-1-million-in-equipment-to-ukrainian-childrens-hospital/

https://www.israelnationalnews.com/news/360395

עזרה לנפגעי הוריקן בפורטו ריקו. רגע לפני ראש השנה, מומחים רפואיים ופסיכולוגיים מארגון רפואת החירום של "איחוד הצלה" טסו לדרום האי פורטו ריקו. הם יספקו טיפול רפואי לקורבנות הוריקן פיונה והשיטפונות כתוצאה מכך.

https://www.israel21c.org/israelis-offer-psychological-medical-aid-in-puerto-rico/

סיוע לפלורידה. הארגון הישראלי לתגובת חירום מרצון מאוחדת הצלה שיגר צוות סיוע שני, הפעם כדי לסייע לתושבי פלורידה בעקבות ההרס שנגרם על ידי הוריקן איאן. הארגון שלח בעבר משלחות סיוע לפלורידה לאחר הוריקן אירמה ב-2017 ואסון סרפסייד בשנה שעברה.

https://unitedwithisrael.org/israeli-relief-workers-rush-to-aid-florida-hurricane-victims/

שבת שלום מהחלל. מפקדת תחנת החלל הבינלאומית, סמנתה כריסטופורטי, פרסמה בשבת האחרונה תמונות של ישראל בחשבון הטוויטר שלה, בסימן "שלום". האסטרונאוט האיטלקית היא האישה הראשונה שפיקדה על ISS.

https://www.timesofisrael.com/international-space-station-commander-snaps-nighttime-photos-of-israeli-city-lights/

 https://www.i24news.tv/en/news/international/technology-science/1664734480-astronaut-posts-photos-of-israel-taken-from-space

 

מדע וטכנולוגיה

 

איתור נזילות מים ב-65 מדינות. אסטרה הישראלית מוצאת כעת דליפות מים ב-65 מדינות. טכנולוגיית המכ"ם המותקנת בלוויין שלו משולבת באלגוריתמים שמחפשים את החתימה של מי שתייה מעורבבים באדמה. בבריטניה, אסטרה חוסכת 83 מיליון ליטר מים מדי יום.

https://nocamels.com/2022/10/satellites-spot-leaking-water-pipes-from-way-above-earth/

https://www.youtube.com/watch?v=HiG_1lIIYZ8

תקשורת לוויינית מהדור הבא. Scorpio Space, שהוקמה בישראל, מפתחת מסופי סאטקום במחירים נוחים וחזקים לחלל. הטכנולוגיה שלו מאפשרת ללוויינים במסלול נמוך (LEO) לקלוט ולשדר אלומות תקשורת רבות בבת אחת, מה שמפחית את העלות ואת צריכת החשמל הדרושים להפעלתם.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/b1zsw9tzs

 https://scorpio-space.com/

לירח. Ramon.Space ו-Lulav Space הישראלים בונים את מערכת הניווט עבור נחתת הירח SpaceIL בראשית 2 של ישראל. המחשבים המוקשים בקרינה של רמון יפעילו את חיישן הנחיתה והאלגוריתמים מבוססי הראייה של לולב. הניסוי הראשון של SpaceIL יבחן תרופות קריטיות בתנאי ירח.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/tech-and-start-ups/article-717218

https://www.jpost.com/science/article-718219

 https://lulav.space/

ישראל בחלל. אוניברסיטת בן גוריון מארחת סמינר וירטואלי "ישראל בחיינו - חדשנות והשפעה" בהשתתפות מדענים ישראלים חלוצים בחידושים בחלל. 25 באוקטובר 12 בצהריים PT. הירשם כאן.

https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_-65HsZw2QYm43NSZoMkNXQ

"אליס בארץ הפלאות". אליס - המטוס החשמלי של הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי Eviation - השלים בהצלחה את טיסת הבכורה שלו מנמל התעופה הבינלאומי גרנט קאונטי, מוזס לייק, במדינת וושינגטון. המטוס התרומם לגובה 3,500 רגל במהלך טיסתו בת 8 דקות. טייס הניסוי העיר כי המנועים של אליס היו שקטים לחלוטין.

https://unitedwithisrael.org/first-of-its-kind-israeli-electric-plane-takes-flight-in-us/

https://www.eviation.com/wp-content/themes/eviation/videos/First%20Flight_Option%20A.mp4

טכנולוגיית האקלים של ישראל מוצגת. מאמר זה מתאר את ועידת הטכנולוגיה האקלימית הראשונה אי פעם של ישראל בתל אביב. הוא כולל את Tomorrow.io, SeeTree, Terra Space Lab, שהיו בעבר בניוזלטר זה. חדשים בניוזלטר הם Solato (מכונת גלידה) ו- Cellomat (סמארטפונים מחודשים). ראה קישורים וסרטונים למטה.

https://www.timesofisrael.com/in-booths-of-recycled-waste-israels-fast-growing-climate-tech-sector-holds-confab/

https://www.solato.com/

 https://vimeo.com/560530434

https://www.kioskmarketplace.com/articles/cellomat-mobile-phone-repair-service-kiosk-comes-to-the-us/

https://www.youtube.com/watch?v=ha0QL4lmxR8

קוטף פירות רובוט טס גבוה. תבל אירובוטיקה טכנולוגיות הישראלית פורסת כעת קוטפי פירות רחפנים אוטונומיים ברמת הגולן (אגסים אסייתיים), איטליה (תפוחים, אפרסקים ונקטרינות) וקליפורניה (נקטרינות ושזיפים). השווקים הבאים הם ספרד, בריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד ואסיה.

https://nocamels.com/2022/09/flying-robots-pick-fruit-24-7-and-know-exactly-when-its-ripe/

https://www.youtube.com/watch?v=xzOf4-WaXzE

אוכל טבעוני שייוצר באוסטרליה. חברת המזון הטבעוני הישראלית Vgarden תקים את מתקן הייצור הראשון שלה בחו"ל - בבריסביין, אוסטרליה. הלקוחות של Vgarden כוללים את Papa John's, Domino's Pizza, Pizza Hut, Costco ו-Woolworths.

https://www.timesofisrael.com/israeli-plant-based-vegan-food-company-to-build-production-facility-in-australia/

3 חברות סטארט-אפ ישראליות של FoodTech נמצאו ברשימה הקצרה. המהדורה השנייה של אתגר ה-FoodTech של איחוד האמירויות קיבלה 667 נרשמים מ-79 מדינות. מתוך 30 הרשומים הקצרים, שלושה הם ישראלים. Neolithics, FreezeM (גידול חלבון חרקים), ו-Yeap (חלבון משמרים). ארבעת המועמדים הסופיים יזכו בפרסים בשווי של עד 2 מיליון דולר.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hjoiftgfi

https://www.freeze-em.com/

 https://yeap-proteins.com/

פירות ישראלים חדשים. פירות בן דור בישראל פיתחו זנים ייחודיים של פירות אבן במטעי עמק החולה. היצירות האחרונות הן שזיפים רימונים, שזיפים אבטיחים ומשמשים שחורים. כל זני הפירות החדשים מציעים עמידות נוספת לתנאי אקלים קשים.

https://www.timesofisrael.com/black-apricots-and-watermelon-plums-israeli-farm-grows-unique-hybrid-fruits/

שמירת ירקות "מכוערים". אנינה הישראלית יצרה את תרמיל אנינה - ארוחה שלמה העשויה מירקות שנפסלו למכירה בגלל מראה פחות מושלם (מקור עיקרי לפסולת תוצרת טרייה). כל ארוחה שלמה בתרמיל היא לגמרי טבעית ומלאה בחומרים מזינים.

https://www.labiotech.eu/trends-news/anina-reshaping-the-future-of-food-by-upcycling-rejected-vegetables/

https://www.youtube.com/watch?v=LmGL_04tUeg

חיבור שירותי החירום. בניגוד לרוב המדינות, ישראלים מתקשרים למספרים נפרדים למקרי חירום רפואיים (101), משטרה (102) או אש (103). הם מתחברים לנציג שירות שיכול מיד להתחיל לעזור למתקשר. כעת, תוכנת בינה מלאכותית חדשה תחליט אוטומטית אם יש צורך גם באחד מהשירותים האחרים.

https://www.jns.org/new-ai-software-will-link-israeli-police-ambulance-and-fire-services/

דיסלקציה מעוררת השראה במפתח אפליקציות שפה. כשמייקל הדיסלקט שאל את אביו הדיסלקט איך הוא לומד אנגלית, התשובה שלו הייתה "מהשירים של ג'ון לנון ובוב דילן". מיכאל פיתח אז את Singit - תוכנה ללימוד אנגלית, המשמשת כיום 60,000 תלמידים ב-800 בתי ספר בישראל.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hyhesik11i

https://welcome.singit.io/english-pages/home-teachers-en

https://www.youtube.com/watch?v=ovp-z59MYnM

לעיניים יש את זה. EyeJets של ישראל מפתחת פלטפורמה שתאפשר הקרנה של מידע דיגיטלי ישירות לתוך הרשתית, שתחליף את הצורך במסכי מחשב או סמארטפון. טכנולוגיית מעקב העין תשתמש במשקפיים במראה רגיל כדי ליישר את התצוגה באופן ייחודי, גם כשהעין נעה.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/axq23c0k5

 https://eyejets.net/

3 מענקים אירופיים לפרופ' חייק. פרופסור חוסאם חייק ממכון הטכניון בישראל זכה בשלושה מענקי מחקר אירופיים יוקרתיים בסך 4.2 מיליון יורו עבור קבוצת המחקר שלו. הוא גם ישמש כיו"ר ורכז של אחד הפרויקטים שיש לו 22 שותפים ובסך הכל מימון של 14 מיליון יורו.

https://www.technion.ac.il/en/2022/08/hossam-haick-grants-horizon-europe/

בעיה בת 200 שנה נפתרה. לפני למעלה מ-200 שנה תיאודור גרוטוס הציע תיאוריה של איך פרוטון נע במים - מנגנון גרוטוס. מדענים ניסו מאז להוכיח או להפריך את התיאוריה. כעת פרופ' אהוד פינס מאוניברסיטת בן גוריון גילה והוכיח את המנגנון בפועל.

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/grotthuss_mechanism.aspx

 

כלכלה ועסקים

 

סחר חופשי עם דרום קוריאה. הסכם סחר חופשי (FTA) בין ישראל לדרום קוריאה ייכנס לתוקף ב-1 בדצמבר. ה-FTA נחתם על ידי פקידים ישראלים וקוריאנים במאי וכעת אושרר על ידי שני הפרלמנטים. מעל 95% מהסחורות הישראליות יהיו פטורות ממכס - חיזוק כלכלי של 0.5 מיליארד שקל.

https://worldisraelnews.com/south-korea-ratifies-free-trade-deal-with-israel/

https://en.globes.co.il/en/article-israel-ratifies-free-trade-agreement-with-south-korea-1001410267

שגריר איחוד האמירויות פתח את מושב הבורסה לניירות ערך בתל אביב. פתיחת הבורסה לניירות ערך בתל אביב על ידי שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל חאג'ה, הייתה סימן נוסף לקשרים ההדוקים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. כתבה חיובית נדירה על ישראל, מה-BBC.

https://www.bbc.com/news/business-63045930

מימון פתרונות בריאות פורצי דרך. OurCrowd של ישראל וקרן ארגון הבריאות העולמי השיקו קרן בריאות עולמית משותפת בסך 200 מיליון דולר. היא תתמקד בפתרונות טכנולוגיים פורצי דרך שיכולים לשפר את שירותי הבריאות ברחבי העולם.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/emergency-assistance-health-equity-for-those-who-need-it-most/

https://info.ourcrowd.com/ghf/

 https://www.youtube.com/watch?v=vgQN6emqZVI

יריבה לויזה ומאסטרקארד. ה-SensePass הישראלי משתמש במהפכת ההיי-טק כדי לחדש את עסקי כרטיסי האשראי. רשת התשלומים שלה פועלת סביב כל אמצעי תשלום דיגיטלי או ארנק דיגיטלי. זה נותן שירות לדור הלא-בנקאי והצעיר, תוך הפחתת עלויות לקמעונאים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/b1ifdxvgi

אקזיטים, השתלטות ומיזוגים ל-9/10/22: Guesty של ישראל רכשה את YieldPlanet האירופית, את Kigo הספרדית ואת HiRUM האוסטרלית

השקעה בסטארט-אפים ישראלים עד 9/10/22: OX Security גייסה 34 מיליון דולר; CytoReason גייסה 20 מיליון דולר מפייזר; קאהון גייס 8 מיליון דולר; LayerX Security גייסה 7.5 מיליון דולר; Onyxia גייסה 5 מיליון דולר; אנינה גייסה 3.3 מיליון דולר; SensePass גייסה 3 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

ירושלים חופשית. לפניכם רשימה מעודכנת של NoCamels של 18 פעילויות חינמיות בירושלים. העיר העתיקה, פארק טדי, הכנסת, בית המשפט העליון, גן הוורדים ווהל, מצפה הציפורים, יד ושם, הר הרצל, עמק הצירים, טחנת רוח מונטיפיורי, סקייטפארק, עין כרם, תחנה ראשונה, גן סאקר, מחנה יהודה ועוד.

https://www.israel21c.org/top-18-things-to-do-in-jerusalem-for-free/

מוזיאון ישראל – פסטיבלי סיורי תשרי. ראה סיור מודרך זה (בתשלום) במוזיאון ישראל ב-11 באוקטובר, אחד מימי הביניים של חג הסוכות. בנוסף, דברים אחרים לעשות בישראל באוקטובר.

https://www.museumtours.co.il/event-details/festivals-of-tishrei-in-the-israel-museum-english-2022-10-11-10-00

 https://www.imj.org.il/he/content/bezoek-information

https://www.touristisrael.com/things-to-do-in-israel-in-october/8223/

ישראלי באליפויות עולם מצילות חיים. שני ספורטאים ישראלים נבחרו לייצג את ישראל באליפות העולם להצלת חיים לראשונה אי פעם. האליפויות מתקיימות כל שנתיים - השנה באיטליה. צפו באחת הספורטאיות, שרה ואנונו, דנה בטורניר ההיסטורי ב-ILTV.

https://unitedwithisrael.org/watch-israel-joins-lifesaving-world-championships-for-the-first-time/

https://www.youtube.com/watch?v=cZ307j4W-2I

אהבתו של כוכב הטניס לישראל. נובאק ג'וקוביץ' זכה באליפות תל אביב הפתוחה - הפעם הראשונה של הספורטאי בישראל מאז 2008. הוא דיבר על קבלת הפנים החמה שקיבלה במדינת היהודים וכתב בספר אורחים בטרמינל שדה התעופה, "שלום ישראל. אני מאוד שמח ונרגש לחזור לישראל".

https://www.timesofisrael.com/novak-djokovic-wins-tel-aviv-tennis-tourney-for-89th-career-title/

https://unitedwithisrael.org/love-love-israel-embraces-tennis-champ-who-adores-the-holy-land/

https://www.youtube.com/watch?v=DbqqRWcsvD4

שותפות שיקגו בולס. קבוצת פינטק מרובת נכסים גלובלית שנוסדה ישראלית, Plus500, הכריזה על הסכם חסות רב-שנתי חדש כדי להפוך לשותפה גלובלית רשמית של שיקגו בולס מה-NBA. עוד בשנת 2015, ל- Plus500 הייתה שותפות מוצלחת של 7 שנים עם אתלטיקו מדריד.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hkzetrdfs

ישראל מעפילה לאליפות יורו לנוער בכדורגל. נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 21 ניצחה את אירלנד 3-1 בדו קרב פנדלים כדי להעפיל לאליפות אירופה עד גיל 21. ראה אותם חוגגים את המטרה המכריעה.

https://www.timesofisrael.com/israel-youth-soccer-squad-defeats-ireland-to-win-spot-in-european-championships/   https://www.youtube.com/watch?v=pI0LTG11o54&t=252s

ישראל זוכה במקום פלייאוף הכדורגל של אופ"א. נבחרת הכדורגל הבוגרת של ישראל ניצחה את אלבניה 2-1 וזכתה במקום בפלייאוף מוקדמות אופ"א 2024. טאי בריבו הישראלי כבש את השער המכריע, שתי דקות לסיום הפציעה.

https://www.timesofisrael.com/israels-soccer-team-beats-albania-2-1-securing-spot-in-2024-play-offs/

 

המדינה היהודית

 

הרחובות החגיגיים של ירושלים. תפילות טרום יום כיפור כוללות תפילות לבקשת סליחה - "סליחות". בירושלים מדובר באירועים מרכזיים, המתקיימים בכותל, במשכן הנשיא, בבריכת הסולטן ובכיכר ספרא. לאחר יום כיפור מתחילות ההכנות לסוכות ולנטיעת עצים.

http://rjstreets.com/2022/10/02/jerusalem-selihot-and-more/

800 יתומים חוגגים בר ובת מצווה. כמו בשנה שעברה, 800 ילדים שאיבדו הורה אחד או יותר חגגו את בר ובת המצווה שלהם בלונה פארק סופרלנד. סניף השיקום של המוסד לביטוח לאומי נתן חסות לאירוע ביחד עם כולל חב"ד.

https://www.israelnationalnews.com/news/360580

100 תינוקות שנולדו בבית חולים אחד בראש השנה. 100 תינוקות נולדו בראש השנה, במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים - 51 בנות ו-49 בנים. פרופ' סורינה גריסארו, מנהלת רפואת האם-עובר, אמרה "... אין אושר גדול יותר מאשר להתחיל שנה חדשה עם תינוק חדש במשפחה.

https://www.israelnationalnews.com/news/360399

מעגל החיים. אייל בן 50, אב לחמישה מחולון, קיבל השתלת תאי גזע כדי להציל את חייו מתורם ישראלי שהתאים בצורה מושלמת למאגר מח העצם של עזר מציון. בתו של אייל הייתה כל כך אסירת תודה, שהיא נרשמה בעזר מציון ותאי הגזע שלה הצילו לאחרונה חיי תינוק.

https://www.israelnationalnews.com/news/360719

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.