יום ראשון, 6 בנובמבר 2022

החדשות הטובות של ישראל 06 בנובמבר 22

 

במהדורה ה-6 בנובמבר 2022 של החדשות הטובות בישראל, נקודות השיא כוללות:

• פרמדיקים ישראלים הפעילו מחדש את לבם של שני תינוקות שנולדו.

• כנסים בינלאומיים של פוד-טק באילת ובתל אביב.

• טכנולוגיית מיחזור ישראלית מסירה את הדיו מהנייר המודפס.

• כלכלת ישראל ממש "מעל העננים".

• היסטוריה שנעשתה על ידי רוכב אופניים אפגני בישראל וספורטאי ישראלי בסעודיה.

• הבחירות החמישיות של ישראל ב-4 שנים הניבו כמה סטטיסטיקות מעניינות.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

השתלת בלוטות הלימפה הראשונה בישראל. לראשונה בישראל, מנתחים במרכז הרפואי ברוך פדה, פוריה בטבריה, ביצעו ניתוח השתלת בלוטות לימפה. הם השתמשו בבלוטות לימפה מהבטן של אישה בת 34 שסבלה מחוסר מערכת לימפה ברגלה שגרמה לה להתנפח מאוד.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-720370

HBOT ואוטיזם. מחקר חדש של אוניברסיטת תל אביב הראה שטיפול בתא לחץ (Hyperbaric Oxygen Therapy - HBOT) שיפר משמעותית מיומנויות חברתיות במודלים של אוטיזם בבעלי חיים. זה גם מפחית דלקת עצבית, הידועה כקשורה לאוטיזם.

https://neurosciencenews.com/pressure-chamber-asd-21737/

 https://www.mdpi.com/1422-0067/23/19/11077

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36232395/

גילוי הסרטן הישראלי מתרחב ברחבי צרפת. Ibex Medical של ישראל הרחיבה את השותפות עם Medipath הצרפתית כדי לכסות ניתוח סרטן של סוגי רקמות מרובים ביותר מ-30 המעבדות של Medipath. Medipath מספקת שירותי פתולוגיה ל-250+ בתי חולים ומרפאות ברחבי צרפת.

https://ibex-ai.com/medipath-ai-expansion/

10,000+ שתלים. Ossio הישראלי דיווח כי מנתחים אורטופדים השתילו יותר מ-10,000 שתלי Ossiofiber מאז הצגתם בשנת 2019. Ossiofiber הביולוגי הידידותי של Ossio, וטכנולוגיית התחדשות עצם חכמה נועדו לפתור את החסרונות של שתלי מתכת קונבנציונליים.

https://www.massdevice.com/ossio-closes-38-5m-series-c/

https://www.ourcrowd.com/companies/ossio

https://www.youtube.com/watch?v=nvZsgpgfW7s

אחיות תאומות מפתחות מכשיר לחילוף חומרים. האחיות התאומות הישראליות מירב ומיכל מור, שתיהן בוגרות דוקטורט, התאמנו לטריאתלון איש ברזל והיו צריכים למדוד את קצב חילוף החומרים שלהן. לא היה קיים מכשיר, אז הם המציאו משלהם והקימו את הסטארט-אפ הישראלי Lumen.

https://www.israel21c.org/how-to-hack-your-metabolism-and-improve-your-health/

https://www.lumen.me/home-research

מדי-טק עולמי ישראלי. תערוכת שנגחאי לאחרונה חשפה שני סטארט-אפים ישראלים בתחום הטכנולוגיה הרפואית שלא דווחו בעבר בניוזלטר זה. הם Vitalerter (הגנה על חיישן ביולוגי), ו- RuiLuo Technology, חלק מפתרונות הנוירוטק (אבחון וטיפול ב-ADHD) של ישראל.

https://ischam.glueup.cn/event/chinese-investments-in-israeli-medical-tech-33640/

https://www.vitalerter.com/

 https://www.neurotech-solutions.com/

ילדה ניצלה בקניון הרצליה. מתנדבי מאוחדת הצלה החיו תינוקת בת 3 שבועות שסבלה מדום לב בקניון הרצליה. הצוות ביצעה החייאה עם שתי אצבעות בלבד ולאחר 30 דקות הדופק של התינוק חזר. מאוחר יותר בבית החולים התגלה מום בלב וטופל.

https://www.israelnationalnews.com/news/361365

פג נולד והונשם. מתנדבי איחוד הצלה היו עסוקים. בקריית גת ילדו פג בתנוחת עכוז ולאחר מכן השתמשו בהחייאה ובאוורור בשתי אצבעות כדי להחזיר לה את הדופק. הם טיפלו גם באם שאיבדה כמות גדולה של דם במהלך חירום.

https://unitedwithisrael.org/miracle-delivery-israeli-emts-revive-pulse-less-preemie-during-home-birth/

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

שלוש נשים ישראליות חזקות. שלוש נשים ישראליות - עינת גז, עדי טטרקו ודפנה קולר - נכללות ברשימת "15 הנשים החזקות ביותר בסטארט-אפים" של מגזין Fortune לשנת 2022. כל שלוש חברות החד-קרן הראשיות (Houzz, Papaya Global, Coursera ואינסיטרו) מוערכות ב- מיליארד דולר או יותר.

https://www.israel21c.org/3-of-fortunes-most-powerful-women-in-startups-are-israeli/

https://fortune.com/2022/10/06/most-powerful-women-in-startups-2022/

בית ספר הייטק כולל. גוגל ואוניברסיטת רייכמן בישראל מקימות את בית הספר להייטק. היא תעניק הזדמנויות שוות לכולם, על סמך כישוריו האישיים והתאמתו לתכנית. אוכלוסיות חסרות ייצוג יתקבלו, ללא קשר ליכולתן לשלם עבור הקורס.

https://www.i24news.tv/en/news/israel/technology-science/1666679141-google-opens-school-for-high-tech-professionals-in-israeli-university

 https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/skml78nvs

ראשי ערים יהודים, ערבים ודרוזים מתאמנים יחד. 20 ראשי עיריות ישראלים אמורים להשתתף בתוכנית הכשרת מנהלים אינטנסיבית בת שנה במרכז למנהיגות ערים של אוניברסיטת תל אביב. הם כוללים את ראשי אום אל-פחם הערבית, כסייפה הבדואית, הדרוזית דלית אל-כרמל, אזור יהודה בנימין ובני ברק.

https://www.jpost.com/israel-news/article-720795

אילת יכולה להאכיל את העולם. הפסגה הבינלאומית הראשונה אי פעם בנושא "טכנולוגיות מזון מים המלח והמדבר", באילת, באה בעקבות החלטתה של ישראל להשיק תוכנית רב שנתית בסך 170 מיליון שקל לפיתוח אילת ואזור אילת למרכז לאומי ובינלאומי ייצור מזון מהים והמדבר.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/article-720167

הסכם חקלאות נחתם עם בחריין. ישראל ובחריין חתמו על הצהרת שיתוף פעולה חקלאי בפסגת המזון-טק האחרונה באילת. השתתפו 25 משלחות בינלאומיות, כולל מרוקו, ירדן, איחוד האמירויות, ארה"ב, צ'ילה, גאנה, סינגפור, הולנד ואיסלנד.

https://www.jns.org/israel-bahrain-sign-accord-on-agricultural-cooperation/

פתרון הבעיות הגדולות בעולם. The Movement by Good Company משקיעה בסטארטאפים ישראלים ש"פותרים את הבעיות הגדולות בעולם" - אקלים-טק, סושיאל-טק, אנרגיה, חקלאות, עבודה וחינוך, כלכלה מעגלית ובריאות דיגיטלית. היא בוחרת סטארט-אפים להשתתף ביום הפעולה "להגיע לאפס נטו (RNZ)".

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/r1zaoadnj

 https://goodcompanyhq.com/fund

5 יחידות ישראליות בטופ 50 ליזמים מייצרים. הדירוג של PitchBook לשנת 2022 של 100 האוניברסיטאות המייצרות את היזמים הנתמכים ביותר, כולל את תל אביב (7), הטכניון (15), Hebrew U (31), רייכמן (38) ובן-גוריון (45). מלבד ישראל, רק שתי 50 אוניברסיטאות מובילות היו מחוץ לצפון אמריקה.

https://www.timesofisrael.com/5-israeli-universities-feature-among-top-50-producers-of-entrepreneurs/

https://www.aftau.org/news_item/tau-climbs-to-seventh-place-in-global-entrepreneurship-ranking/

https://pitchbook.com/news/articles/pitchbook-university-rankings

תרומת ערכות בריאות טלפון. בעקבות תרומת ערכות ה-Telehealth לאוקראינה, TytoCare הישראלית השיקה יוזמת גיבוי, TytoCareS. היא מאפשרת לחברה ולשותפיה לתרום מכשירים למדינות אחרות במצוקה, מה שמרחיב משמעותית את הגישה הגלובלית לשירותי בריאות באיכות מרפאה.

https://www.israel21c.org/tytocare-telehealth-kits-donated-to-countries-in-need/

https://www.tytocare.com/tytocares/

 

מדע וטכנולוגיה

 

18 מיליון דולר למוזיאון אלברט איינשטיין. ממשלת ישראל אישרה הקמת מוזיאון אלברט איינשטיין בשווי 18 מיליון דולר בקמפוס ספרא של האוניברסיטה העברית בירושלים בגבעת רם. הוא יכלול שחזור של הספרייה והמשרד של איינשטיין ויהווה מרכז חינוך מדעי וטכנולוגי.

https://www.jns.org/israel-approves-18-million-for-albert-einstein-museum-at-hebrew-university/

מחפש כוכבי לכת ראויים למגורים. פרויקט בראשות האוניברסיטה העברית בירושלים פיתח בהצלחה מסגרת לחקר האטמוספרות של כוכבי לכת מרוחקים ואיתור כוכבי לכת המתאימים למגורי אדם, מבלי צורך לבקר בהם פיזית. הצוות בחן את TRAPPIST-1e, כוכב לכת במרחק של 40 שנות אור מכדור הארץ.

https://campaign.huji.ac.il/news/innovative-system-developed-hebrew-u-evaluates-habitability-distant-planets

https://iopscience.iop.org/article/10.3847/1538-4357/ac866f

זרעים שיכולים לצמוח על הירח. זרעי צמחים מאוניברסיטת בן גוריון ילוו את בראשית 2, הניסיון הבא של SpaceIL של ישראל לנחות על הירח בשנת 2025. הצמחים נבחרו כדי לעמוד בטמפרטורות הקיצוניות שיתמודדו איתם בחלל.

https://www.timesofisrael.com/israel-nation-that-made-desert-bloom-now-aims-to-grow-plants-on-the-moon/

מגה כנס של אוכל. כנס FoodTechIL של תל אביב מתחיל ב-7 בנובמבר, בעיצומו של שבוע AgriFood של ישראל. הוא יכלול 70 סטארט-אפים וכ-1,600 מובילים ומשקיעים בתעשיית המזון העולמית. אחד מהסטארטאפים הוא CreamCol של ישראל - שממיר כל משקה אלכוהולי לקרם אלכוהולי טבעי לחלוטין.

https://www.israel21c.org/foodtechil-mega-convention-in-tel-aviv-to-focus-on-scaleup/

https://www.israel21c.org/who-says-you-cant-get-tipsy-from-a-croissant-or-cookie/

https://www.creamcol.com/

חתך בקר משויש בהדפסת תלת מימד. ה-Steakholder Foods של ישראל (שנודע בעבר בשם MeaTech 3D) ייצר בשר בקר משויש בהדפסת תלת מימד באמצעות ביו-דיו. Steakholder's Omakase Beef Morsels נוצרו בהשראת תקן השייש של בקר Wagyu וניתן להדפיס אותם בכל יחס, צורה או רוחב משוישים רצויים.

https://steakholderfoods.com/omakase-cultured-beef-morsels/

חומר משמר בטוח למוצרי מזון. הבונטיקה הישראלית משתמשת בחיידקים ובתסיסה מדויקת כדי ליצור חלבונים שיכולים לשמר מזון בבטחה. לחלבונים אלו אין אף אחד מהדאגות הבריאותיות הקשורות לבנזואטים, סורבטים, פרופיונטים, ניטריטים, BPA וכימיקלים אחרים שניתן לראות ברשימה על תוויות המזון.

https://nocamels.com/2022/10/israeli-scientists-teach-bacteria-to-preserve-food-safely/

https://www.bountica.com/

איתור זיהום שפכים. הקנדו הישראלי עסוק לאחרונה בסיוע באיתור מקור הנגיף (קורונה ופוליו) וזיהום מי ים דרך מערכת הביוב של ישראל.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/flush-with-data-kando-transforms-public-health-with-wastewater-intelligence/

 https://www.youtube.com/watch?v=hb6pbcQu_7E

 https://www.ourcrowd.com/companies/kando

השקיה בת קיימא. קווי ההשקיה מפלסטיק של נטפים בישראל ממוחזרים בקליפורניה, אוסטרליה, ישראל, פרו, צ'ילה וספרד. צינורות ישנים נגרסים, נשטפים, מגולפים, ולאחר מכן עוברים למחזור. המפעל של נטפים בשטח של 40,000 מ"ר בקוליאקאן ממחזר גם את שפכיו ומופעל על ידי אנרגיה סולארית.

https://www.israel21c.org/taking-a-bite-out-of-plastic-agricultural-waste-in-mexico/

הדפס נעלם. Reep Technologies של ישראל משתמשת בלייזר כדי להסיר דיו לחלוטין מהדפים המודפסים, כך שניתן לעשות שימוש חוזר בנייר. ריפ המציאה מחדש את "דה-מדפסת", הגנה עליו ב-20 פטנטים וכעת מתכוננת להפיץ אותו ברחבי העולם. זה חוסך עצים, מים, אנרגיה, פסולת, זיהום והוא שלילי לפחמן.

https://nocamels.com/2022/10/now-you-see-it-miracle-de-printer-wipes-the-words-off-a-page/

https://www.youtube.com/watch?v=TeGLC8k7ww4

 https://www.youtube.com/watch?v=RofKzrXBkOo

הפיכת בניינים לאינטליגנטיים. רזונאי הישראלית מעניקה לבעלי ומפעילי נדל"ן מסחריים להפוך את הנכסים הפיזיים שלהם לנכסים וירטואליים. פלטפורמת Vera שלה יוצרת "תאום דיגיטלי" עם AI משובץ כדי לאפשר שליטה תפעולית רבה יותר, תובנות לקוחות בזמן אמת וחוויות מרתקות חדשניות.

https://www.resonai.com/

 https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rkxfxvsvs

לתת לעובדים את התשובות הנכונות. Ask-AI הישראלי משתמש בעיבוד שפה טבעית (NLP) כדי לענות על שאלות של עובדי ומנהלי החברה ולתת להם תובנות לגבי העסק והלקוחות שלהם. הוא עוקב אחר מיילים, צ'אטים, מסדי נתונים, תקשורת במוקד טלפוני ועוד, כדי לשפר את קשרי הלקוחות.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/h1yembseo

 https://www.ask-ai.com/

היכן נפגשים גורואי אבטחת סייבר (וירטואלית). הסטארט-אפ הישראלי WadiDigital השיק את Cyfluencer - פלטפורמה לחיבור בין משפיעני אבטחת סייבר שרוצים לשתף תוכן, רעיונות ותובנות באיכות מעולה. הקהילה מורכבת מאנשי מקצוע מנוסים ("משפיענים") וחברות אבטחת סייבר שרוצות פרסום.

https://www.israel21c.org/a-new-platform-made-just-for-cybersecurity-influencers/

https://www.cyfluencer.com

החלף חיווט נחושת כבד. ימאר הישראלית מפתחת התקני מוליכים למחצה הממזגים נתונים על קווי חשמל. הטכנולוגיה מפחיתה את עלות החיווט ואת המשקל תוך הגברת האמינות. לקוחות ב-51 מדינות משתמשים במכשירים במגוון יישומים בתחום הרכב, התעופה והחלל, תאורה, תעשייה ועוד.

https://finder.startupnationcentral.org/company_page/yamar-electronics

 https://yamar.com/

מכשיר אדים בהשראת מברשת שיניים. אריה טנץ' הישראלי המציא מכשיר אדים עם חלק נע אחד בלבד. הוא אומר שזה יותר זול, נקי ויעיל יותר מכל אחד אחר. זה עובד כמו מברשת שיניים מסתובבת - החוטים מפרקים מים לטיפות זעירות. אין חום, עיבוי או חיידקים. אבות טיפוס נבדקים כעת.

https://nocamels.com/2022/10/changing-the-air-we-breathe-with-a-toothbrush-inspired-device/

 

כלכלה ועסקים

 

ענני תהילה. לפי היועצים האמריקאים Sage Intacct, בישראל יש את הכי הרבה חברות סטארט-אפ מחשוב ענן לנפש בעולם - 8.4 למיליון ישראלים. מעל 2 מיליארד דולר הושקעו בסטארטאפים בענן שבסיסם בישראל מאז 2017.

 https://www.israel21c.org/israel-leads-world-in-cloud-startups-per-capita/

https://blog.sageintacct.com/blog/cloud-computing-startups-hubs

ישראל הופכת לאזור Google Cloud. גוגל פתחה את אזור Google Cloud בתל אביב (me-west1), והצטרפה לרשת אזורי הענן שלה ברחבי העולם. גוגל מעריכה שעד 2030, האזור החדש יתרום 7.6 מיליארד דולר מצטבר לתמ"ג של ישראל ויתמוך ביצירת 21,000+ מקומות עבודה בשנה זו בלבד.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/sjq7lb67s

קרן חדשנות בחקלאות. עמותת השומר החדש השיקה חברת השקעות חדשה, ארץ נושבת, לתמיכה וקידום חקלאות חדשנית בישראל. כמו כן, היא גייסה 20 מיליון דולר, עבור תמיכה במיזמים של חקלאים צעירים, פרויקטים טכנולוגיים אגריטק ופיתוח קרקעות.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rkwsltaqo

 https://eng.hashomer.org.il/

ייעוץ חקלאי גלובלי. סטארט-אפ ישראלי נוסף שהציג לאחרונה בשנחאי היה אצה חקלאות. קשריה עם חברות זרעים, חברות כימיקלים, חברות היי-טק חקלאיות ומוסדות אקדמיים, מאפשרים לעץ לספק פתרונות מהירים ויצירתיים לבעיות המתעוררות בתחום.

https://www.etza-agri.co.il/

הופרס טבעוני בבורגר קינג ישראל. בורגר קינג ישראל החלה להגיש בסניף הפופ-אפ שלה בכיכר דיזנגוף בתל אביב, הופרס ונאגטס טבעוניים מבית "Meat The End" הישראלי. היא מתכננת להרחיב זאת לתשעה מקומות נוספים במטרופולין תל אביב רבתי. לכמה מהסניפים אפילו יש כשרות.

https://unitedwithisrael.org/kosher-burger-kings-to-serve-israeli-startups-vegan-burgers/

https://www.jpost.com/business-and-innovation/article-720439

 https://www.meattheend.tech/

 המועמדים הסופיים לתחרות FoodTech. שישה סטארטאפים ישראלים הגיעו לגמר תחרות FoodTech של תנובה וכלכליסט. BioBetter, Eggmented Reality (חלבונים טבעוניים ליצרני מזון), E-FISHient Protein, Exosomm (חומרי הזנה בחלב לחולי IBD), Meala Foodtech ו-Watersight.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/s17vtwa4o

 https://eggmented.com/

 https://www.exosomm.com/

הגנה על אפריקה מפני פשע פיננסי. MFS Africa, מרכז התשלומים הדיגיטלי הגדול באפריקה, בחר ב-ThetaRay של ישראל כדי להגן על הרשת שלה מפני הלבנת הון והונאות. פתרון ה-SONAR SaaS של ThetaRay כולל ניטור עסקאות המופעל על ידי בינה מלאכותית ובדיקת רשימת סנקציות.

https://ffnews.com/newsarticle/mfs-africa-selects-thetaray-ai-tech-to-boost-global-expansion/

https://www.ourcrowd.com/companies/thetaray

וסטו הופכת לחד קרן. היו מעט חדי קרן חדשים באקלים הכלכלי הנוכחי. Vesttoo של ישראל הפכה לאחת, לאחר שגייסה 80 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. Vesttoo פיתחה פלטפורמה גלובלית להעברת סיכונים בביטוח. היא רווחית ומתכננת להשתמש בכספים לביצוע רכישות.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hj3h0nbvs

50 מיליון דולר עבור סטארט-אפים בינה מלאכותית. קרן ICI, שבסיסה בארה"ב, הודיעה על סגירת קרן ICI Fund II, קרן חדשה שאמורה לכלול 50 מיליון דולר אך ורק עבור חברות בינה מלאכותית ישראליות בתחילת דרכן וחברות שהוקמו על ידי יזמים ישראלים. ICI הודיעה בנוסף כי תגדיל את ההשקעות בקרנות בראשות נשים ובחברות בראשות נשים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/ryhooajno

השקעה בסטארט-אפים ישראלים עד 6/11/22: Mobileye גייס 861 מיליון דולר (IPO); סלינה גייסה 170+ מיליון דולר (IPO); OpenWeb גייסה 170 מיליון דולר; אפיירו גייסה 100 מיליון דולר; טריגו גייסה 100 מיליון דולר; Vesttoo גייסה 80 מיליון דולר; רזונאי גייסה 36 מיליון דולר; אוסיו גייסה 35.5 מיליון דולר; Valence Security גייסה 25 מיליון דולר; Navina גייסה 22 מיליון דולר; Sepio גייסה 22 מיליון דולר; Tarci גייסה 17 מיליון דולר; YOOM (לשעבר טטאווי) גייסה 15 מיליון דולר; Revuze גייסה 12 מיליון דולר; Ask-AI גייסה 9 מיליון דולר; ארניקה סקיוריטי גייסה 7 מיליון דולר; פורט גייסה 7 מיליון דולר Forsea גייסה 5.2 מיליון דולר; Tensorleap גייסה 5.2 מיליון דולר; Ritual גייסה 2 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

איזון של אורח חיים אלטרנטיבי ומסורתי. לדברי רבים מ-43,000 תושביה, לפרדס חנה-כרכור יש קסם מיוחד, תחושה אומנותית ואיכות קרקעית. באורוות שוכנים בוטיקים של אמנים, בתי קפה, מסעדות ואפילו חללים למטפלים. בפסטיבל הנדיב (10-12 בנובמבר) כל האירועים בחינם.

https://www.israel21c.org/a-slice-of-life-of-the-hipster-israeli-town-pardes-hanna/

https://2021.hanadiv.org/

תבקרו במוזיאון תל אביב לאמנות במיינקראפט. מוזיאון תל אביב לאמנות השיק העתק דיגיטלי מלא של מתחם המוזיאון שלו במיינקראפט, משחק המחשב הפופולרי בעולם. שחקנים יכולים לצפות ב-100 יצירות אמנות ולהשתתף באתגרים כדי לזכות בפרסים. כחצי מיליון שחקני Minecraft בגילאי 10-24 חיים בישראל.

https://nocamels.com/2022/10/visit-tel-aviv-museum-of-art-virtually-on-minecraft/

חוות לבנדר הופכות את הגולן לסגול. עזיזו במושב כנף היא אחת מכמה חוות לבנדר השוכנות ברמת הגולן, ליד בית כנסת שנחפר מהמאה ה-6. סגול כהה לבנדין גרוסו משתרע על החווה המשתרעת על פני 60 דונם (14.8 דונם), עורכת סיורים ומייצרת שמן לבנדר, דבש לבנדר ועוד.

https://www.israel21c.org/a-lavender-farm-turns-the-golan-purple/

 https://azizolavender.com/

https://www.israel21c.org/10-sights-you-dont-want-to-miss-in-the-golan-heights/

https://www.noviks.co.il/fields

מדליית ארד של נבחרת הג'ודו. הנבחרת המעורבת של ישראל זכתה במדליית ארד כשגברה על הולנד 4-2 באליפות העולם בג'ודו 2022 שנערכה בטשקנט, אוזבקיסטן. האליפויות נקבעו במקור ליום כיפור אך נדחו לבקשת נשיא איגוד הג'ודו בישראל.

https://www.timesofisrael.com/israels-mixed-judo-team-wins-bronze-at-world-championships-in-uzbekistan/

רוכבת אופניים אפגנית מצטרפת לנבחרת ישראל. אלופת אפגניסטן ברכיבה על אופניים, פאריבה האשימי, קיבלה חוזה עם קבוצת WorldTour לנשים ישראל-Premier Tech Roland (IPT). זה נותן לפאריבה הזדמנות למרוץ בטור דה פראנס. הבעלים של ה-IPT, סילבן אדמס, עזר למאות אפגנים להימלט מאפגניסטן בשנה שעברה.

https://www.israel21c.org/afghan-woman-cycling-champ-to-join-israels-cycling-team/

הספורטאי הישראלי הראשון שהתחרה בסעודיה. הטריאתלט האולימפי שחר שגיב הפך לספורטאי הישראלי הראשון שהתחרה בערב הסעודית כאשר השתתף בסבב החמישי בטריאתלון ליגת העל בעיר נאום שבחוף הים האדום. ערב הסעודית מאפשרת להיכנס רק לאזרחים ישראלים שנבחרו במיוחד.

https://www.timesofisrael.com/shachar-sagiv-becomes-first-israeli-athlete-to-compete-in-saudi-arbia/

 

המדינה היהודית

 

הוכחה מגנטית. באמצעות גילוי השדה המגנטי של כדור הארץ שנרשם בשרידים שרופים חוקרים תארכו במדויק 17 אתרים מקראיים ישראלים. ממצאים אלו מאמתים את הדיווחים על המערכות הצבאיות של מצרים, ארם, אשור ובבל נגד ממלכות ישראל ויהודה.

https://phys.org/news/2022-10-geomagnetic-fields-reveal-truth-biblical.html

https://www.youtube.com/watch?v=7aEI0kJaqWA

https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2209117119

ליקוי חמה חלקי. ב-25 באוקטובר הייתי על ספינה עם 2,000 ישראלים שהפליגו מחיפה. בשעה 14:00 קראתי שליקוי חלקי של השמש ייראה בישראל, בשיאו בשעה 14:00. מיהרתי לסיפון העליון והקרנתי את תמונת השמש על משטח שחור. רב הספינה עבר על פניו, ואמרנו את ברכת "עשה מעשה בראשית".

https://www.israelnationalnews.com/news/361672

הוא הצביע בכל מערכת בחירות. יוסי ברש, בן 94, מעולם לא החמיץ הזדמנות להצביע בקלפי מאז הקמתה של ישראל ב-1948. ברש נולד בתל אביב בשנת 1927 וכיום מתגורר בכפר יהושע. הוא הצביע בגשם, סערות וחום עז ומעולם לא תעידף תוכניות חופשה על פני הצבעה. לדבריו, ההצבעה היא החובה האזרחית החשובה ביותר.

https://www.ynetnews.com/magazine/article/sjo31hseo

המדינה הכי דמוקרטית. הבחירות האחרונות בישראל חשפו כמה עובדות מעניינות. ישראל נמצאת כעת במקום הראשון בעולם מבחינת תדירות הבחירות מאז 1996. אחוז ההצבעה עמד על 71% - הגבוה ביותר מאז 1999. לבוחרים הייתה אפשרות לבחור בין 39 מפלגות נפרדות. ולמרות היותו חג לאומי, המכירות הקמעונאיות עלו.

https://unitedwithisrael.org/11-surprising-figures-about-todays-israeli-election/

https://worldisraelnews.com/retail-therapy-israelis-spend-over-a-billion-nis-on-election-day/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.