יום ראשון, 15 בינואר 2023

החדשות הטובות של ישראל 15 בינואר 23

 

במהדורה ה-15 בינואר 23 של החדשות הטובות בישראל, נקודות השיא כוללות:

• בית חולים ישראלי מטפל בחולי לב בחליפת גוף הייטק.

• רופאים ישראלים טסו לניגריה כדי לטפל בילדים חולי סרטן עיניים.

• ארגון חסד ישראלי מעניק מיומנויות דיגיטליות למקופחים.

• ארגון לא ממשלתי ישראלי הפיץ מאות גנרטורים באוקראינה.

• הצגת חידושים ישראלים ב-CES בלאס וגאס.

• מוצרים ישראליים מהצומח כוללים שימורים של טונה וחשמל.

• ישראל גייסה 2 מיליארד דולר כדי לסייע בהשגת יעד אפס פליטות.

• ארכיאולוגים ישראלים חשפו עוד אוצרות היסטוריים ופרה-היסטוריה.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

חליפה רפואית לחולי לב. חליפת המיקרו אקלים החדשה שפותחה בישראל חוסמת בהצלחה גודש בחולי אי ספיקת לב בבית החולים רמב"ם בישראל. הוא מאדה את נוזלי הגוף, מקל על תסמינים של אי ספיקת לב על ידי הפחתת רמת הורמון הסטרס BNP (פפטיד נטריאורטי מסוג B) עד 50%.

https://www.rambam.org.il/en/rambam_news/breakthrough_heart_failure_treatment.aspx

הגברת רמות החמצן. העדכונים לגבי מכשיר ה-ART של Inspira Technologies הישראלי להגברת רמות החמצן של המטופלים באופן מיידי, תוך הפחתת הצורך לעורר תרדמת ולהניח אותם במכונות הנשמה. המכונה מוציאה מהגוף דם נמוך בחמצן, מוסיפה חמצן, מסירה CO2 ומחזירה אותו למטופל.

https://nocamels.com/2023/01/oxygen-boosting-device-provides-immediate-relief-to-patients/

https://inspira-technologies.com/art/

1,000 שתלי ברכיים. מאז הניסוי הראשון ב-2019, השתלים הפעילים של ישראל ביצעו כמעט 1,000 השתלות של המיניסקוס הסינטטי NUsurface בישראל ובאירופה. היא מצפה שאישור ה-FDA יאפשר השקה בארה"ב ב-2024. https://www.youtube.com/watch?v=tB8aWsXbGhg

https://www.israel21c.org/new-hope-for-people-who-kneed-a-new-meniscus/

גלגל המזל. לפני שלוש שנים, אחד מקבוצת רוכבי אופניים ישראלים מת כשהוא לקה בהתקף לב, קילומטרים מבית החולים הקרוב. מאז, הקבוצה נושאת בכל הטיולים דפיברילטור נייד. לאחרונה זה הציל את חייו של חבר נוסף בקבוצה, שלקה בדום לב במדבר הנגב.

https://afmda.org/news/cycling-group-defibrillator/

עקירת שן - מהריאה שלה. כשילדה ישראלית בת תשע איבדה שן, היא שאבה אותה בטעות לריאה, וחסמה את דרכי הנשימה שלה - מצב חירום רפואי ומסכן חיים. רופאי היחידה לטראומה חירום ילדים ברמב"ם בחיפה הפכו ל"פיות שיניים" והשתמשו במצלמה מונחית כדי למשוך את השן מהריאה שלה.

https://www.rambam.org.il/en/rambam_news/saved_life_after_swallowed_tooth_enters_lung.aspx

יתרונות מוכחים של ליצנים רפואיים. IsraelActive.com מכיל למעלה מתריסר מאמרים המתארים כיצד ליצנים רפואיים ישראלים עוזרים לחולים בבתי חולים. כעת חוקרים מאוניברסיטת תל אביב תיעדו 40 מיומנויות שונות שהליצנים מפעילים כדי לאפשר לחולים להתגבר על משברים ולהתקדם לעבר ריפוי.

https://www.i24news.tv/en/news/israel/technology-science/1673469606-not-just-clowning-around-israeli-study-shows-importance-of-medical-clowns

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/10497323221139781

טיפול עיניים בניגריה. רופאים ישראלים מטפלים באופן קבוע במחלות עיניים באפריקה. המרכז הרפואי שיבא השיק כעת משימה הומניטרית לאילורין, ניגריה, לטיפול בסרטן עיניים בילדים ולשפר טיפול אופטי איכותי לטווח ארוך, על ידי הקמת מרכז כימותרפיה תוך עורקי.

https://worldisraelnews.com/world-renown-israeli-hospital-launches-humanitarian-mission-to-nigeria-treating-children-with-eye-cancer/

סטארט-אפים בתחום הבריאות. תשעה סטארטאפים ישראלים נבחרו לתוכנית הראשונה של Google for Startups Growth Academy לסטארטאפים בתחומי הרפואה ואיכות החיים. הם Olive Diagnostics, Kai, Emble, Droxi, BoBo Balance, Agado Live, AIVF, X-Trodes ו-Ritual Health Technologies.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/pgg54w4uw

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

עידוד נשים ב-STEM. בדצמבר, אירח המכון הישראלי 700 תלמידות תיכון מכל רחבי ישראל באירוע TechWomen השנתי ה-8 שלו. הוא כלל דוברים אורחים, סיורים בקמפוסים ופעילויות אחרות כדי לעורר יותר נשים צעירות להמשיך לתארים אקדמיים במדעים ובהנדסה.

https://www.technion.ac.il/en/2022/12/8th-techwomen-women-stem/

מחבר את הלא מחובר. העמותה Appleseeds עוזרת ל-80,000+ ישראלים בכל שנה לפתח מיומנויות אוריינות דיגיטלית חיוניות. היא גם נותנת חסות לתנועת Net@ של ישראל המעניקה הכשרה טכנית לצעירים יהודים, נוצרים, דרוזים ומוסלמים מוחלשים. בינתיים קרנות 44 ונצ'רס של ישראל יזמים "נשכחים".

https://www.israel21c.org/spreading-digital-literacy-to-the-citizens-left-behind/

https://appleseeds.org.il/en/en-home/

 https://appleseeds.org.il/en/en-neta/

https://44ventures.com/

פתרונות גלובליים. המכון המשותף קאסר הוא שותפות של הקרן הקיימת לישראל-ארה"ב, אוניברסיטת אריזונה ועמק הערבה בישראל. מטרתו היא לפתור בעיות מזון, מים ואנרגיה גלובליות באמצעות מחקר והכשרת סטודנטים, תוך הדגשת חדשנות ישראלית ותמיכה בפיתוח בערבה.

https://jointinstitute.jnf.org/

 https://www.youtube.com/watch?v=8s-GfzMoJqs

https://www.kkl-jnf.org/people-and-environment/community-development/arava/

http://www.aicat-arava.com/

שייח' איחוד האמירויות משבח את הטיפול הרפואי הישראלי. השייח' חאליד קאסמי מאיחוד האמירויות הערביות הוא המלוכה הערבי הראשון שידוע לו שטופל בישראל. לדבריו, מדובר בטיפול הרפואי הטוב ביותר שקיבל מאז התאונה ונדהם מאיכות הצוות, מהיכולות המתקדמות, מהאירוח ומהאהדה.

https://unitedwithisrael.org/israel-provided-best-medical-treatment-ever-says-senior-royal-figure-from-uae/

השגריר החדש של טורקיה. סאקיר אוזקאן טורונלר, השגריר החדש של טורקיה בישראל, העניק את תעודתו לנשיא יצחק הרצוג בירושלים, כשהוא ממלא תפקיד ריק כבר יותר מארבע שנים.

טורונלר שימש בעבר כקונסול הכללי של טורקיה בירושלים.

https://www.timesofisrael.com/turkeys-envoy-to-israel-presents-credentials-after-four-years-of-suspended-ties/

היחסים עם הודו. מומחה המזרח התיכון ג'ונתן ספיר כתב מאמר מעמיק המסביר את גורמי המפתח מאחורי השיפור ביחסי ישראל-הודו בשנים האחרונות.

https://jiss.org.il/en/spyer-israel-india-relations-in-recent-years/

פורום הנגב מצליח. ישראל, איחוד האמירויות, מצרים, בחריין, מרוקו וארה"ב קיימו את מפגש הפתיחה של פורום הנגב באבו דאבי. שש קבוצות עבודה התמקדו בביטחון תזונתי וטכנולוגיית מים; אנרגיה נקייה; תיירות; בְּרִיאוּת; חינוך ודו קיום; וביטחון אזורי.

https://www.jns.org/us-success-of-this-weeks-negev-forum-meetings-should-entice-amman-ramallah-others-to-join/

עוד גנרטורים לחשמל לאוקראינה. מתנדבים מארגון החירום הישראלי "איחוד הצלה" חילקו כ-100 גנרטורים חשמליים רבי עוצמה לבתי ספר, בתי יתומים ומרפאות רפואיות בקייב, אומן, לבוב ואודסה. מאות נוספים אמורים להיות מסופקים בשבועות הקרובים.

https://www.israelnationalnews.com/news/365757

 

מדע וטכנולוגיה

 

עוד מרכז לאומי. הטכניון הישראלי שוב שותף לאוניברסיטת בר-אילן בישראל, הפעם לבניית מרכז מחקר לאומי לאגירת אנרגיה. מטרתו היא לפתח טכנולוגיות חדשות לאגירת אנרגיה בכמויות גדולות. תקציבה יעמוד על כ-130 מיליון שקל על פני 5 שנים.

https://www.technion.ac.il/en/2023/01/energy-storage-national-research-institute/

טכנולוגיה חדשה ב-CES 2023. מתוך 23 סטארטאפים ישראלים ב-CES לאס וגאס השנה, 5 אלה חדשים. Cardiokol מזהה בעיות לב מהדיבור; Eye-Minders עוקב אחר תנועות העיניים במכשירי VR; פולין מייצר שבבים למכשירי האזנה; Radix מנהלת מכשירי אנדרואיד TV; SparX Augmented Reality עבור בתים חדשים.

https://www.israel21c.org/over-the-phone-voice-analysis-detects-atrial-fibrillation/

https://www.cardiokol.com/

https://www.eye-minders.com/

 https://polyn.ai/

 https://www.radix-int.com/

https://www.sparx.ai/

ישראל גונבת את ההצגה בתערוכת CES 2023. הביתן של מכון היצוא הישראלי היה באמצע רצפת התצוגה בתוך ביתן הסטארט-אפים של CES, Eureka Park, והיה רעש! הוא הכיל תריסר סטארטאפים המייצגים חתך רוחב של חידושים ישראלים והיה כנראה העמוס ביותר מכל הדוכנים. הסרטון כולל את Mobileye.

https://www.israel21c.org/23-of-the-israeli-startups-making-a-stir-at-ces-2023/

https://www.israel21c.org/at-ces-israeli-technology-makes-the-biggest-buzz/

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/j57k1dx43

www.youtube.com/watch?v=UCBlR4QFQCA

לוויין ישראלי נוסף שוגר. ה-BeetleSat של ישראל (לשעבר NSLComm) שיגרה את הלוויין הקטן האחרון שלה, על אותה רקטה של לוויין ישראלי אחר. BeetleSat מסרה כי הלוויין יספק שירותי תקשורת חשובים לאחד מלקוחותיו במגזר הציבורי.

https://news.satnews.com/2023/01/03/the-beetlesat-leo-smallsat-gains-orbit-via-the-spacex-transporter-6-launch/

 https://beetlesat.com/

עוד סטארט אפ אבטחת סייבר עטור פרסים. SeeMetrics של ישראל זכתה בפרס כסף 2022 'ASTORS' לביטחון פנים מטעם American Security Today עבור פלטפורמת ניהול כוח העבודה האבטחה הטובה ביותר. זה עוקב אחר פרס הזהב בו זכתה Seraphic של ישראל.

https://seemetrics.co/resources/seemetrics-wins-silver-2022-astors-award-for-best-security-workforce-management-platform

אנרגיה ירוקה. מדעני הטכניון גילו דרך נוספת להשיג אנרגיה מצמחים. הם יצרו תא סולארי ביולוגי שיצר חשמל "ירוק" באמצעות פוטוסינתזה, תוך איסוף אלקטרונים המועברים באופן טבעי בתוך תאי הצמח, מבלי להשפיע על צמיחת הצמח.

https://www.eurekalert.org/news-releases/974327

שימורי טונה טבעוני. Vgarden של ישראל השיקה כעת טונה משומרת טבעונית, העשויה באמצעות חלבון אפונה. למוצר יש את אותו המראה, המרקם והטעם כמו למוצר המטבח המשומר. חלופות דגים נוספות צפויות להתפרסם עד סוף השנה הנוכחית.

https://www.foodingredientsfirst.com/news/fin-free-tuna-vgarden-turns-tide-on-overfishing-with-alternative-canned-kitchen-staple.html

 https://www.vgardenfoods.com/

מענק אירופאי לתרסיס גידולים על בסיס שעווה. המועצה האירופית לחדשנות (EIC) העניקה מענק Pathfinder בסך 1.5 מיליון דולר לשני מדענים במכון הטכניון הישראלי. זה יעזור לממן את הפיתוח של טיפול ביבול אנטי-פתוגניים SafeWax שלהם, בהשראת עלי השעווה של פרחי ברוקולי ולוטוס.

https://www.technion.ac.il/en/2022/12/learning-from-the-lotus-flower/

הערכת איכות הפרי מתוך תמונה. Clarifruit של ישראל משתמשת בבינה מלאכותית כדי לדרג פירות שנקטפו ולאחר מכן להתאים אותם לדרישות הקונים. זה מפחית בזבוז וממקסם את הרווח של המגדל. ל-Clarifruit יש כעת 25 מהמותגים הגלובליים הגדולים ביותר כלקוחותיה, כולל Dole, חוות Mucci של קנדה, Zespri (פרי קיווי) ו-Pink Lady (תפוחים).

https://nocamels.com/2023/01/smartphone-can-tell-quality-of-fruit-and-veg-from-a-photo/

https://www.youtube.com/watch?v=aO5ATsK5zzY

טעינה באוויר הופכת למסחרית. ה-Wi-Charge של ישראל היא ככל הנראה חברת הטעינה האלחוטית הראשונה שקיבלה הכנסות. הוא נמצא בשימוש מסחרי להפעלת מנעולי דלת חכמים ותצוגות פרסומות אלקטרוניות בארה"ב, קנדה, ברזיל וישראל וזכה בשני פרסי חדשנות בתערוכת CES 2023.

https://nocamels.com/2023/01/world-without-wires-charge-your-device-from-ceiling-transmitter/

https://www.prnewswire.com/news-releases/wi-charge-extends-innovation-and-leadership-in-over-the-air-wireless-charging-with-two-ces-2023-innovation-awards- 301680463.html

הסטארטאפ הטוב ביותר בתחום הספורט-טק. ה-Griiip הישראלי הגיע לציון דרך משמעותי בטקס OTT SportsPro בנובמבר, וזכה בפרס היוקרתי עבור 'חברת הסטארט-אפ הטכנולוגית הטובה ביותר'. פלטפורמת המדיה RAMP Racing Media של Griiip מספקת נתונים בזמן אמת לחובבי הספורט המוטורי, המדיה, תעשיית המשחקים ויצרני OEM.

https://www.griiip.com/post/winning-the-ott-award-best-startup-tech-company-puts-griiip-on-the-global-sports-stage

 https://awards.sportspro-ott.com/winners-2022/

https://www.youtube.com/watch?v=TvvESEXp_X0

 

כלכלה ועסקים

 

עודף תקציבי של 10 מיליארד שקל. לראשונה מזה 35 שנה, ישראל השיגה ב-2022 עודף תקציבי - של 2.85 מיליארד דולר, שמומן ברובו על ידי גידול של 14% בהכנסות ממסים. יש לקוות שזה יעזור לתוכניות להורדת יוקר המחיה של ישראל. צמיחת התמ"ג בשנת 2022 הייתה 6.3%, מהגבוהות ב-OECD.

https://www.timesofisrael.com/for-first-time-in-35-years-israel-posts-budget-surplus-driven-by-higher-tax-revenue/

 

איגרות חוב ירוקות. ישראל מכרה 2 מיליארד דולר של אג"ח ירוקות ל-10 שנים, כדי לתמוך ביעד שלה של כלכלה ללא פליטות עד 2050. ישראל היא המדינה ה-24 בעולם שמוכרת אג"ח ירוקות, שנועדו לממן יעדים סביבתיים מרכזיים. המכירה הייתה כל כך פופולרית עד שהיא נרשמה יתר על המידה פי שישה מהסכום המוצע.

https://www.timesofisrael.com/israel-raises-2-billion-in-its-first-ever-suance-of-10-year-green-bonds/

ישראל בפנים. ניתוח קצר אך מעניין של חשיבותה של ישראל באסטרטגיה של תאגיד אינטל. לאינטל יש כעת 34 סגני נשיא ישראלים. 10% מהעובדים במטה אינטל הם ישראלים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/un7gmjw52

לומדים לעשות עסקים בארה"ב. מכון Merage מכשיר שוב את מנהיגי החברות הישראליות לעזור להם לשפר את השיווק שלהם בארצות הברית. https://www.merageinstitute.org/programs/

https://www.merageinstitute.org/merage-programs/hls-cyber-security-2023/

בואו נתחיל ממש בהתחלה. הרב נוסון רודן מהמכללה להנדסה בראודה בגליל ארגן אירוע לייעץ ליזמים מתחילים בצפון הארץ כיצד להקים סטארטאפ. הרב רודן הוא מייסד פרויקט UP-START לצעירים חסרי רקע עסקי.

https://www.jns.org/how-to-startup-event-appeals-to-israels-underserved-communities/

הסטארטאפ המבטיח ביותר בישראל. ה-proteanTecs של ישראל הוא הסטארט-אפ הישראלי המבטיח ביותר של גלובס לשנת 2022, שנבחר על ידי חברות השקעות מקומיות וזרות מובילות. מייסדי proteanTecs גם היו שותפים להקמת מלאנוקס, שהגיעה בראש דירוג גלובס ב-2005, ולבסוף נרכשה על ידי NVIDIA תמורת 6.9 מיליארד דולר.

https://en.globes.co.il/en/article-1-proteantecs-1001432356

שותפים לאבטחת רכבים אוטונומיים. ספקית הרכב הצרפתית Valeo משתפת פעולה עם C2A Security של ישראל כדי לשפר את היצע אבטחת הסייבר של Valeo על המוצרים שלהם בפיתוח ובתפעול. תעשיית הרכב ממשיכה להבין את החשיבות של אבטחת סייבר.

https://finance.yahoo.com/news/c2a-security-partners-valeo-enhance-010000459.html

https://www.youtube.com/watch?v=il4e6rGNg-c

בדיקת משאיות דיימלר לנהיגה עצמית. Torc Robotics, חברת בת של Daimler Truck AG, הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי רב שנתי עם Foretellix הישראלית. הפלטפורמה של Foretellix תבדוק את המערכות של Torc כדי להבטיח פריסה בטוחה של משאיות דיימלר אוטונומיות.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/b1sqorfcs

7-Eleven פותחת חנות ישראלית ראשונה. חנויות הנוחות בארה"ב מגה-רשת 7-Eleven פתחה את החנות הראשונה שלה בישראל עם שורה ארוכה של לקוחות שעומדים בתור מחוץ לחנות בתל אביב כדי לבצע את הרכישות הראשונות שלהם. שמונה חנויות נוספות מתוכננות להיפתח ב-2023, ועוד 30 ב-2024.

https://www.timesofisrael.com/dozens-flock-to-taste-iconic-slurpee-as-7-eleven-opens-first-store-in-israel/

אקזיטים, מיזוגים ורכישות עד 15/1/23: TipRanks בישראל רכשה את The Fly האמריקאית תמורת 15 מיליון דולר;

השקעה בסטארטאפים ישראלים עד 15/1/23: Opsys Tech גייסה 51.5 מיליון דולר; אוטופיה גייסה 14.5 מיליון דולר; Hotelmize גייסה 12 מיליון דולר; 40Seas גייסה 11 מיליון דולר; Coho AI גייסה 8.5 מיליון דולר; ננוסונו גייסה 2 מיליון דולר.

 

 

תרבות, בידור וספורט

 

סיור וירטואלי בתל אביב גרפיטי. אביתר מושל BE Tel Aviv Tours יערוך סיור זום בכתובות הגרפיטי בסמטאות פלורנטין, תל אביב. ביום רביעי, 25 בינואר (19:30 ישראל, 17:30 בבריטניה או 12:30 בערב מזרח). הירשם למצגת זו של ESRA כאן. https://esra.org.il/events-listing-view/details/2023-01-25/629-virtual-tour-of-tel-aviv-graffiti-in-with-eviatar-gover.html

"מלכה אתיופית בתל אביב". בשבוע שעבר פגשתי את הסופר הישראלי אלברט רוסו שביקר בנתניה. אלברט כתב מספר ספרים כולל הרומן הזה עם זיוה, צעירה אתיופית שמנהלת מקלט בתל אביב לבני נוער בסיכון. מבוסס על סיפור אמיתי. ראה גם מאמרים רלוונטיים בקישור השני.

https://www.amazon.com/Tel-Avivs-Ethiopian-Queen-Hamalka/dp/9176379426

https://israelactive.com/?s=tel+aviv+ethiopian

 http://www.albertrusso.com/

לראות את פריחת המדבר. אנחנו אולי חושבים על המדבר כעל עקר, אבל מהסתיו ועד תחילת האביב הופך הנגב למקלט בלתי צפוי עבור נרקיסים חורפיים, אירוסים, שרוול, רקפות, כלניות ועוד.

https://www.israel21c.org/when-and-where-to-see-israels-desert-flowers-bloom/

 

קומדיה של קובי. הקומיקאים שמבצעים קומדיה לקובי מגייסים כסף לקרן קובי מנדל המסייעת לאמהות, אבות, אלמנות, יתומים ואחים שכולות לבנות את חייהם מחדש. סיור החורף שלהם בין ה-17 ל-23 בינואר מבקר בבית שמש, רעננה, ירושלים, גוש עציון, מודיעין ותל אביב.

https://www.comedyforkoby.com/

פסגת IAC. תזכורת לגבי הפסגה השנתית ה-8 של IAC (המועצה הישראלית האמריקאית) באוסטין טקסס בין התאריכים 19-21 בינואר. https://events.bizzabo.com/IACSummit2022/home

https://www.israeliamerican.org/

 

המדינה היהודית

 

חופר את ההיסטוריה היהודית. סרטון של החפירות המתמשכות בתוך מערות במדבר יהודה בהן הסתתרו מורדים יהודים שנלחמים ברומאים במהלך מרד בר כוכבא לפני 2,000 שנה.

https://unitedwithisrael.org/watch-israelis-make-amazing-discoveries-in-judean-desert-excavations/

https://www.youtube.com/watch?v=9dDpvB7haMs

עדויות מסחריות במידות תנ"כיות. ארכיאולוגים ישראלים גילו את העדויות המוקדמות ביותר לכך שכסף שימש כמטבע בלבנט, יותר מ-3,600 שנים. מטמון הכסף נמצא במגידו, גזר ושילה בישראל. (התורה מתעדת את אברהם שוקל 400 שקלים לקניית חלקת קבורה).

https://www.timesofisrael.com/study-claims-hoards-of-3600-year-old-cut-silver-pieces-are-first-currency-in-levant/

ביצים קשות בחול. רשות העתיקות הודיעה על גילוי שמונה ביצי יען בנות 4,000+ שנים, במהלך חפירה ארכיאולוגית בחולות ניצנה, בדרום הנגב סמוך לגבול מצרים. הם נמצאו קרוב לשרידי שריפה, מה שמעיד כי נאספו בכוונה.

https://www.jns.org/ancient-ostrich-eggs-found-in-israel-shed-light-on-early-humans/

הכל התחיל כאן. פרופסור ראובן ישורון מאוניברסיטת חיפה מעביר הרצאת זום (ובשידור חי) ביום שני 23 בינואר (19:30 ישראל, 17:30 בריטניה או 12:30 מזרח). הכותרת היא "החברה המיושבת הראשונה בתולדות האנושות" שאותה הוא מתאר התרחשה בארץ ישראל לפני 15,000 שנה. פרטים והרשמה כאן.

https://esra.org.il/events-listing-view/details/2023-01-23/645-the-first-settled-society-in-human-history-with-reuven-yeshurun-live-and- via-zoom.html

בבקשה תביא אותי לבית הכנסת בזמן. עקב מסע הלוויה של רבי שמעון בעדני (ז"ל), לא הצליחה כלה להגיע לחתונתה. אז, ראש איחוד הצלה בבני ברק שלח אמבולנס, שזה עתה סיים את משמרתו בשמירה על ההלוויה, לאסוף את הכלה ולקחת אותה לאולם החתונות.

https://www.israelnationalnews.com/news/365763

המבקר הנוצרי ה-10,000 של NGO בישראל. פסאז'ים לא ממשלתיים נוצרים ציוניים בארה"ב הביאה את הסטודנט ה-10,000 שלה לביקור בארץ הקודש. בחורף הזה השתתפו 450 תלמידים בתכנית החורף של פסאז'ים. https://www.israelnationalnews.com/news/365634

מברכים את כל הבאים. 40 סטודנטים אמריקאים יצאו לסיור בן 10 ימים בישראל ובאיחוד האמירויות הערביות - מסע הפתיחה של מלגת גלר הבינלאומית של קואליציית ישראל בקמפוס (ICC). הסטודנטים היו מכל הרקעים ולמדו בקולג'ים ממלכתיים, בקולג'ים שחורים היסטוריים ובמוסדות ליגת הקיסוס.

https://www.jns.org/student-leaders-trip-to-israel-and-uae-taps-into-the-magic-of-diversity/

 https://israelcc.org/

מצא את קרוביך הישראלים. חברת הגנאלוגיה הישראלית MyHeritage פרסמה 1.7 מיליון רישומי הגירה ישראלים באינטרנט, תוך שימוש ברשימות נוסעים סרוקות של ספינות ומטוסים המאוחסנות בארכיון מדינת ישראל. הרשומות הן משנת 1919 עד 1979 בסביבות. הנתונים ניתנים לחיפוש חופשי לכולם (ראה קישור שלישי למטה). https://www.timesofisrael.com/israeli-immigration-records-dating-back-to-1919-now-accessible-online/

https://blog.myheritage.com/2023/01/myheritage-publishes-exclusive-huge-collection-of-israel-immigration-records/  

https://www.myheritage.com/research/collection-11018/israel-immigration-lists

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.