יום ראשון, 12 בפברואר 2023

החדשות הטובות של ישראל 12 בפברואר 23

 

במהדורת החדשות הטובות בישראל ה12 בפברואר 2023 נקודות השיא כוללות:

• בתי חולים שנבנו על ידי ישראלים מטפלים בכל החולים בכל מקום.

• צוותי חיפוש והצלה של צה"ל הצילו עשרות קורבנות רעידת אדמה.

• סטארטאפ אנרגיה ישראלי זוכה בפרס קלינטק באבו דאבי.

• כנס משקיעים ענק בירושלים.

• ג'ודוקא ישראלית זוכה במדליית זהב בפריז.

• הערכים היהודיים הם בעלי חשיבות עליונה לצוות ההצלה הישראלי.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

חלבונים במוקד עבור AMD. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב זיהו שני חלבונים גנומיים LHX2 ו- OTX2 המשפיעים על הסיכויים להידבק בניוון מקולרי הקשור לגיל (AMD). הגילוי הוא שלב מרכזי בהבנת המנגנונים הגנטיים הקשורים ל-AMD ולמחלות גנטיות מורכבות אחרות.

https://english.tau.ac.il/risk_factor_amd

https://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.3001924

פפטידים חדשים למיקוד הגורם לאלצהיימר. מדענים מאוניברסיטת בר-אילן בישראל, העובדים עם מדענים קנדיים, פיתחו פפטידים (חלבונים קטנים) שבבדיקות מעבדה מונעים ייצור של אוליגומרים - פולימרים קטנים שהם האשמים האמיתיים לנזק הנוירונים במחלת האלצהיימר.

https://www.israel21c.org/treatment-for-very-early-alzheimers-under-development/

https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2210766119

בית החולים לילדים המתקדם בעולם. בית החולים לילדים אדמונד ולילי ספרא שנחנך במרכז הרפואי שיבא, כולל בדיקות גנטיות מוקדמות ייחודיות לאיתור וטיפול במחלות נדירות. היא תטפל גם בילדים מהרשות הפלסטינית, עזה, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.

https://www.ynetnews.com/health_science/article/byhmjk1to

מרכז רפואת שיניים למטופלים עם מוגבלות. בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית-הדסה מקים את המרכז לבריאות הפה של רוברט א' שאטנר לאנשים עם מוגבלות. המתקן החדש יעניק טיפול נגיש ואופטימלי למטופלים והכשרה ייעודית לרופאי שיניים.

https://www.afhu.org/hebrew-university-hadassah-school-of-dental-medicines-robert-i-schattner-oral-health-center-for-people-with-disabilities/

 https://www.youtube.com/watch?v=lGLPsB_EQjs

AI לבניית מרכז טיפול בבריטניה. טכנולוגיית AI מבית Buildots בישראל בונה את המרכז החדש ליולדות, ילדים, חירום וטיפול קריטי בבית החולים Royal Bournemouth. זהו מתקן הבריאות הראשון בבריטניה שנבנה באמצעות טכנולוגיה אינטליגנטית מלאכותית כדי להגביר את היעילות ולהפחית עלויות.

https://www.israel21c.org/israeli-ai-construction-technology-helps-build-uk-hospital/

שותפות לשירות חילוץ אווירי רפואי. מגן דוד אדום והצלה אייר האמריקנית משתפים פעולה כדי לספק כל פינוי רפואי חירום עתידי בישראל. חובשי הטיסה של מד"א יעלו על מסוקי הצלה אייר ומד"א מדבק לביצוע חילוץ באמצעות בסיסי טבריה ובאר שבע של מד"א.

https://www.israelnationalnews.com/news/366974

אוניברסיטאות שותפות לחקר המוח. האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת קנטקי קיבלו מענק משותף של מיליון דולר לחקר היבטים חדשים של ביולוגיה של RNA. הם ינסו לגלות מדוע לבני אדם יש מוח מורכב יותר מאשר לאורגניזמים אחרים בעלי אותו מספר גנים בערך?

https://www.bfhu.org/2023/02/03/university-of-kentucky-and-hu-partner-to-study-brain-complexity/

ניסויים ללא בעלי חיים בדובאי. MBZUAI של איחוד האמירויות חתם על הסכם עם Quris-AI הישראלי להקמת מרכז Bio-AI ברמה עולמית באבו דאבי, שיתמוך בפיתוח תרופות מותאמות אישית, המותאמות במיוחד לאוכלוסיית אזור ה-MENA (המזרח התיכון צפון אפריקה).

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/01/18/2590734/0/en/Quris-AI-and-MBZUAI-to-launch-world-class-Bio-AI-center-in- Abu-Dhabi.html

https://www.youtube.com/watch?v=MTKg274ehgU

הכשרת חיל הים הקנייתי לטיפול בנפגעים. לראשונה אי פעם, מומחים מהמרכז הרפואי שיבא בישראל, כולל רופאים, אחיות ומומחי סימולציה, עזרו להכין את חיל הים של קניה לתרחישי נפגעים המוניים. הם עבדו לצד אנשי צבא ואזרחים מקניה, הצי החמישי של ארה"ב, קטאר ודנמרק.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-730225

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

פרויקט טיולי פרא. "Wild Walks" Israel הוא פרויקט ירושלמי המסייע לבני נוער עייפים במלחמה מאוקראינה, רוסיה ובלארוס להסתגל לחיים חדשים בישראל. זה מספק מרחב בטוח לצעירים ולצעירות האלה להשתמש באמנות, משחק ושיחה כדי לבנות את עולמם עם המקומות, החברים והפעילויות שלהם.

https://www.dikieprogulki.org/wild-walks-project/

אפוטרופוסים צעירים - יהודים ובדואים. השומר החדש שומר על אדמות ישראל על ידי חקלאות וחינוך. תנועת הנוער החזקה של 25,000 תנועת "החדשה" כוללת כיום כ-3,000 ילדים בדואים, רובם נפגשים בחווה החינוכית זרזיר של העמותה.

https://www.israel21c.org/youth-group-instills-love-of-the-land-in-bedouins-and-jews/

https://eng.hashomer.org.il (ראה תכניות ופרויקטים - ארגון נוער השומר החדש)

חדשנות לשיפור הקשרים עם ניו זילנד. מרכז החדשנות של ניו זילנד ישראל (NZIIH) נפתח לאחרונה בתל אביב. המייסד ג'וש בראון ויועצת הסטארט-אפים אלינור סווי מקדמים 23 יוזמות לטיפוח מיזמים עסקיים, כולל פודטק, אגטק, קלימטק וחלל טק.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rj7zesani

ציוד לבתי חולים לתינוקות מולדובה. ישראל תרמה ציוד סב-לידתי בשווי 250,000 דולר לתשעה בתי חולים במולדוביה. הוא כולל אינקובטורים ושולחנות החייאה, החלפת ציוד בן למעלה משני עשורים. https://www.moldpres.md/en/news/2023/01/27/23000648

הצלת חיים בטורקיה. ל"מבצע ענפי זית" של צה"ל יש מאות חובשים ומומחי חיפוש והצלה בטורקיה (טורקיה). הם משכו עשרות ניצולים מהריסות רעידות האדמה העצומות. גם איחוד הצלה, מגן דוד אדום וזק"א שלחו משלחות סיוע.

https://www.timesofisrael.com/great-privilege-to-reach-out-to-our-neighbor-idf-aid-delegation-heads-to-turkey/

https://www.jpost.com/israel-news/article-730836

https://www.israelnationalnews.com/news/367108

https://www.israelnationalnews.com/news/367187

https://www.israelnationalnews.com/news/367141

https://www.israelnationalnews.com/news/367283

 

מדע וטכנולוגיה

 

הטכנולוגיה הישראלית מצילה חיים בטורקיה. ה-NGO הישראלי United Hazlah משתמש בטכנולוגיה מבוססת ענן מ-Carbyne הישראלית כדי לשתף נתוני מיקום, וידאו ותמונות בזמן אמת עם הצוותים הרפואיים המרוחקים שלה בטורקיה. בנפרד, אבחון הראייה של ישראל יפרס את מכשירי ספירת הדם שלו בבית החולים השדה של צה"ל.

https://www.timesofisrael.com/israel-first-responders-in-turkey-use-real-time-tech-for-remote-victim-care/

CyberTech Global 2023. Cybertech Global היא פלטפורמת הרשתות העסקית-לעסקים המובילה בתעשיית הסייבר. אירוע תל אביב 2023 היה פופולרי כתמיד בקרב דוברים כולל מנהיגים ישראלים, מנהיגי סייבר מממשלות ותעשייה, ישראלית ועולמית כאחד. https://www.cybertechisrael.co/speakers

https://www.i24news.tv/en/news/israel/defense/1675170832-israel-s-cybersecurity-authority-foiled-over-1-000-major-attacks-in-2022

 https://english.news.cn/20230201/50075bc54e78471d8d168486967c17b5/c.html

שותפות מיקרוסופט לחינוך קוונטי. פלטפורמת המחשוב הקוונטי מ-Classiq הישראלית, בתוספת הענן של Microsoft Azure Quantum, הועמדו לרשות פרופסורים, סטודנטים וחוקרים ישראלים לצורך ביצוע קורסים וביצוע מחקרים בכל ההיבטים של המחשוב הקוונטי.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/syqgngwto

קידום חדשנות בהנדסה. קרן עזריאלי תרמה 3.75 מיליון דולר להקמת מרכז עזריאלי למצוינות בחינוך הנדסי בישראל (עזריאלי E3). המרכז החדש יפתח ויקדם שיטות חדשניות לחינוך הנדסי, תוך טיפוח מהנדסים במהלך הקריירה.

https://www.jns.org/azrieli-foundation-donates-3-75-million-to-boost-engineering-education-in-jerusalem/

פרס הקלינטק באיחוד האמירויות. ברנמילר אנרג'י היא החברה הישראלית הראשונה שזכתה בפרס הקלינטק העולמי ממועדון הקלינטק העסקי - קבוצה של מובילי תעשייה, ממשלה והשקעות מ-36 מדינות. המנכ"ל אבי ברנמילר קיבל את פרס הסטארט-אפ המצטיין באבו דאבי.

https://www.israel21c.org/brenmiller-energy-wins-world-cleantech-award-at-uae-event/

רובוט לקטיף עגבניות מגביר את הקצב. רובוטי קציר העגבניות של MetoMotion הישראלי עובדים כעת אצל שני מגדלי חממות בהולנד. MetoMotion מעוניינת להתקין 10 עד 20 מהמכונות הרובוטיות השנה, לכיוון מערב אירופה, ואחריה בסופו של דבר קנדה וארה"ב.

https://www.timesofisrael.com/israeli-startup-develops-first-ai-robot-for-picking-tomatoes/

יערות יפן בישראל. באתר קהילתי אקולוגי בדרום ישראל, ליאור רבינוביץ וקבוצת מתנדבים מגדלים יער בשיטת מיאוואקי היפנית. הם שתלו שתילים צמודים זה לזה, מה שעוזר לעצים להגן זה על זה מפני מזיקים, להחיות אדמה דלה, ונאמר שהם גדלים הרבה יותר מהר.

https://www.timesofisrael.com/in-crowded-japanese-style-forest-israeli-trees-find-space-to-grow/

מ-Startup Nation ועד WaterTech Nation. סיכום נהדר מאת סת מ. סיגל (מחבר "תנו מים") לאסטרטגיה המוצלחת של ישראל להתגבר על מחסור המים שלה. סת הוא מנהל קיימות ראשי ב-N-Drip של ישראל. https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rjefnmftj

 

כלכלה ועסקים

 

אוהיו קונה יותר איגרות חוב ישראליות. ממשלת אוהיו רכשה 20 מיליון דולר של איגרות חוב ישראליות כדי להעלות את אחזקתה הכוללת ל-182.5 מיליון דולר ולהפוך לאחד הבעלים הממשלתיים הגדולים של איגרות חוב ישראליות בארצות הברית. מאז 1993, כל גזבר מדינת אוהיו רכש איגרות חוב של ישראל.

https://www.israelnationalnews.com/news/366917

הכל קורה ב-Investor Summit. הרמקולים שהתייצבו לפסגת המשקיעים העולמית של OurCrowd, בשבוע הקרוב, כוללים את נשיא ישראל הרצוג, שגריר ארה"ב נידס, הסופר שאול זינגר, שחקן "פאודה" ליאור רז, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, נתן שרנסקי ועוד רבים וטובים.

https://summit.ourcrowd.com/

 https://summit.ourcrowd.com/speakers/

125 מיליון דולר עבור טכנולוגיית החלל הישראלית. Earth & Beyond Ventures של ישראל גייסה 125 מיליון דולר להשקעה באקו-סיסטם החלל המסחרי המתפתח של ישראל. הוא יתמקד בסטארט-אפים של הנדסת תעופה וחלל ולוויינים. המשקיעים כוללים את ספקית נאס"א קורנינג, Kyocera היפנית וחברת Spacecom הישראלית.

https://www.timesofisrael.com/earth-beyond-launches-new-125-million-fund-to-invest-in-israeli-space-tech/

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/r1611pgai

קרן הון סיכון אוניברסיטאית מגיעה ליעד שלה. אוניברסיטת רייכמן בישראל גייסה בהצלחה את 30 מיליון הדולר שעליה הכריזה בעבר ביוני עבור סטארטאפים שהקימו בוגריה. RUNI Ventures, תציע כ-500,000 דולר לכל סטארטאפ מבטיח, בתוספת סביבת עבודה, מנטורים (אוני ו/או חיצוניים), ומתמחים או עובדים סטודנטים.

https://nocamels.com/2023/01/university-raises-30m-for-student-startups/

הזדמנויות עסקיות לארה"ב מישראל. הפדרציה של לשכות המסחר הישראליות פרסמה את "הזדמנויות עסקיות מישראל". המאגר מכיל מאות הצעות עדכניות בכל הענפים מיבואנים ישראלים, יצואנים, נותני שירותים ועוד, המחפשים שותפים עסקיים ברחבי העולם.

https://www.chamber.org.il/37679/40433/

ראש טקסס אינסטרומנטס ישראלי. חביב אילן הישראלי אמור להיות המנכ"ל החדש של יצרנית השבבים טקסס אינסטרומנטס. אילן הצטרף לחברה האמריקאית בשנת 1999 כאשר TI רכשה את הסטארט-אפ הישראלי של אילן, Butterfly.

https://www.timesofisrael.com/israeli-appointed-ceo-of-chip-manufacturer-texas-instruments/

הבאת רזילין ידידותי לסביבה לשוק. ה-Smart Resilin של ישראל משתפת פעולה עם הביוטק האירופאי Acies Bio כדי למסחר את ה-resilin כחומר מועיל לסביבה עבור תעשיות רבות. החלבון הלא רעיל והמתכלה יכול להחליף פלסטיק סינתטי ביישומים מהנעלה ועד לתעופה וחלל.

https://www.prnewswire.com/news-releases/smart-resilin-and-acies-bio-join-forces-to-commercialize-resilin-301716447.html

יין סוסון ים. יקב סוסון הים הבוטיק בבר גיורא בהרי יהודה מייצר כ-50,000 בקבוקי יין בשנה. ביקב 2,200 גפנים לדונם, לעומת 880 גפנים לדונם במקומות אחרים בישראל. המשמעות היא שהענבים גדלים תחת לחץ, נשארים קטנים בזמן הבציר ומייצרים יינות טעימים במיוחד.

https://www.israel21c.org/the-little-winery-where-every-bottle-is-a-labor-of-love/

אישור FAA לאספקת מזל"ט. מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב אישר לשותפה של Flytrex הישראלית להשתמש ברחפנים שלה כדי לספק ברחבי ארה"ב. נכון לעכשיו, Flytrex פועלת בחמש ערים בטקסס ובצפון קרולינה, ומספקת הכל מהמבורגרים ועד סושי.

https://www.fastcompany.com/90841917/flytrex-partner-causey-aviation-unmanned-gets-faa-approval-for-drone-deliveries-across-u-s

פתרון Wisor להעברת מטענים. Wisor AI הישראלית פיתחה פתרון תוכנה המותאם לצרכיהם של 300,000 המשלחים. זה ממכן הן את התהליך הידני של צבירת נתוני התמחור והן את האופטימיזציה של נתיבי שילוח בין חברות תעופה, ספינות אוקיינוס, הובלות וחברות רכבת.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hkquctjaj

https://www.youtube.com/watch?v=gRyZW_A1Tt0

חוסך הון לעסקים. Anodot של ישראל מנתחת נתונים של חברה כדי להדגיש בעיות הכנסות פוטנציאליות להנהלה. מאז רכשה את Pileus האמריקאית, Anodot גם עוזרת להנהלה לשלוט ולהפחית את עלויות מחשוב הענן שלה.

https://thesiliconreview.com/magazine/profile/optimize-business-cloud-anodot-solutions/

חברת פרסום מקבלת הסמכה של GOOGLE .   Adnimation של ישראל קיבלה סטטוס Google Certified Publishing Partner (GCPP), המשותף רק ל-57 חברות אחרות ברחבי העולם. Adnimation עובדת עם בעלי אתרים כדי לייצר רווח מהתוכן שלהם באמצעות פרסום חדשני. https://www.youtube.com/watch?v=QyT9RlwKUAw

https://worldisraelnews.com/israeli-startup-nets-prestigious-google-status/

https://www.adnimation.com/

השקעה בסטארטאפים ישראלים עד 23/12/23: Mediwound גייסה 27.5 מיליון דולר; One Zero Bank (לשעבר First Digital Bank) גייס 62 מיליון דולר; Wisor AI גייסה 8 מיליון דולר; Meala FoodTech גייסה 1.9 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

בתוך מוזיאון הכנסת. מוזיאון הכנסת של ישראל מאחסן רבות מ-1,200 המתנות שקיבלה מדינת היהודים ממדינות אחרות ומדמויות חשובות. הנה הצצה. זה ייחשף במלואו לציבור כדי לחגוג את יום הולדתה ה-74 לישראל. https://www.youtube.com/watch?v=08EMkypMSOM

https://unitedwithisrael.org/watch-what-secrets-does-the-knessets-chamber-of-treasures-hold/

חרוז זהב בן 1600 שנה נמצא בירושלים. חרוז זהב נדיר מסוף התקופה הרומית התגלה בעיר דוד בירושלים במהלך חפירת דרך העלייה לרגל. זה נעשה תוך שימוש בביצוע עדין ייחודי כדי להצמיד עשרות כדורים זעירים יחד בצורת טבעת ליצירת חרוז אחד קטן.

https://www.jpost.com/archaeology/article-730923

שמש וגשם בירושלים. רחובות ירושלים בשבוע שעבר היו ניגוד של עננים, גשם זלעפות ושמש. כך גם חלק מאירועי ירושלים. ושימו לב לקשיש הערבי עוזב את בית החולים הדסה הר הצופים בכיסא גלגלים של יד שרה. מזל טוב לשרון על הנכד החדש.

http://rjstreets.com/2023/02/05/in-jerusalem-february-got-off-to-a-busy-start/

יו לורי בטהרן. השחקן האנגלי הוותיק יו לורי (הידוע בתור ד"ר גרגורי האוס) מצטרף לצוות השחקנים של מותחן הריגול הישראלי טהראן לעונתו השלישית. זה מסמן עוד ליהוק בעל פרופיל גבוה אחרי אייקון הסרט גלן קלוז שהופיע בעונה השנייה. לורי צפויה לגלם מפקחת גרעינית.

https://www.ynetnews.com/culture/article/rjn1ciwps

מרתון ירושלים. 17 במרץ הוא התאריך למרתון ירושלים. ארגון חירום EMT של ישראל מאוחדת הצלה הקים צוות שיפעל להצלת חיים. ישראלים יכולים גם להצטרף לצוות כדי לסייע בגיוס כספים. הרשמה בכתובת www.israelrescue.org/jlmmarathon23

https://www.youtube.com/watch?v=-WCe7zVYgZo

ג'ודוקא זהב. הג'ודוקא הישראלית גילי שריר זכתה במדליית הזהב בקטגוריית הנשים מתחת ל-63 ק"ג בתחרות הגראנד סלאם בפריז 2023. גפן פרימו הישראלית זכתה במדליית ארד לנשים עד 52 ק"ג. הישראלי פיטר פלצ'יק לקח הביתה גם את מדליית הארד בקטגוריית הגברים מתחת ל-100 ק"ג.

https://www.ynetnews.com/culture/article/hk0011f63i

https://www.youtube.com/watch?v=mn8HF0yrh2w

https://www.algemeiner.com/2023/02/07/israeli-judoka-gili-sharir-wins-her-first-gold-medal-in-paris-grand-slam/

 

המדינה היהודית

 

עוד 120 אתיופים עולים לארץ. הטיסה הראשונה ב-2023 של "מבצע צור ישראל" הביאה זה עתה לישראל 120 עולים חדשים מאתיופיה. הם בילו זמן רב באדיס אבבה ובגונדר, אך בעקבות הסכמת אתיופיה להנפיק אשרות יציאה, הם יכולים כעת להתאחד עם משפחותיהם הישראליות.

https://www.youtube.com/watch?v=2wTR523oZak

עוד 90 יהודים אוקראינים חוזרים הביתה. תשעים פליטים יהודים אוקראינים הגיעו זה עתה לישראל בטיסת שכר שהתאפשרה על ידי הארגון הבינלאומי של נוצרים ויהודים (IFCJ). הפליטים בחרו במקור להישאר מאחור באוקראינה, אך מאז נאלצו לצאת מבתיהם הקודמים בגלל הקרבות.

https://www.jns.org/90-ukrainian-jewish-refugees-come-home-to-israel/

הכנס העולמי של קק"ל לישראל. אני יודע שזה רחוק, אבל אולי תרצו לתכנן את הכנס העולמי של JNF-USA לישראל ב-30 בנובמבר - 3 בדצמבר בדנוור קולורדו. צפו בחדשנות ישראלית מקרוב וקחו חלק באחת מארוחות השבת הגדולות אי פעם. https://jnf-usa.force.com/s/lt-event?id=aBH6T000001UJDGWA4

המברכים את ישראל. לקוראים נוצרים החיים בבריטניה.

https://www.youtube.com/watch?v=i56X8-cvXbI

חיילים בודדים אינם לבד. 120+ חיילים מ-27 מדינות השתתפו ביום החיילים הבודדים של אגודת חטיבת גבעתי במצודת יואב ליד קיבוץ שדה יואב. פגישות אישיות התייחסו לצרכים האישיים. סדנאות קבוצתיות בחנו סבסוד דיור, הוצאות מחיה, ארוחות שבת וסביבות משפחתיות.

https://www.jns.org/gathering-of-elite-idf-soldiers-shows-theyre-far-from-lone/

https://www.enjoyingisrael.com/attractions/6548/metzudat-yoav-givati-brigade-center

עבודת קודש. בהמתנה לפקודה לעבור לאזור המשבר, עצרו חברי משלחת צה"ל להתפלל. לאחר מכן הנחה הרב הראשי לישראל את עובדי ההצלה היהודים הישראלים להמשיך בפעילות במהלך השבת היהודית, שכן ההלכה היהודית קובעת שהצלת חיים גוברת על מצוות התורה.

https://unitedwithisrael.org/watch-idf-soldiers-pray-immediately-after-landing-in-turkey-to-save-lives/

https://www.algemeiner.com/2023/02/09/israeli-chief-rabbi-grants-special-dispensation-to-earthquake-rescue-teams-in-turkey-and-syria-to-work-through-jewish-sabbath/

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.