יום ראשון, 21 במאי 2023

החדשות הטובות של ישראל 21 במאי 23

 

במהדורת ה-21 במאי 2023 של החדשות הטובות בישראל, נקודות השיא כוללות:

· ניסוי סרטן העור הישראלי בקרינת אלפא הצליח ב-100%.

· חובשים ישראלים הצילו את חייו של חולה התקף לב ערבי פלסטיני.

· מחשב נייד ישראלי חדש ומהפכני לא צריך מסך מחשב.

· יוצאי יחידה אחת של צה"ל הקימו 25% מהחברות הכי שוות בישראל.

· שחיין ישראלי איתר ספינת משא רומית שטבעה לפני 1,800 שנה.

· ישראל זכתה במדליית זהב באליפות עולם לאיגרוף תאילנדי, בתאילנד.

· אדם בשם משה תרם לישראל את התנ"ך היקר בעולם.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

טיפול מוצלח בסרטן העור. ניסוי קטן של Alpha DaRT מבית Alpha Tau הישראלי הצליח ב-100% בטיפול ב-10 חולים עם סרטן עור. כולם היו ברורים ב-100% לאחר 12 שבועות ללא הישנות או רעילות ב-24 שבועות.

 

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/05/11/2667240/0/en/Alpha-Tau-Announces-the-Publication-of-its-US-Multicenter-Pilot-Skin-Cancer-Trial-Results-in-JAMA-Network-Open.html  

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2804784

 

ניסויים בטיפול בסרטן פרוטונים. המרכז הרפואי הדסה בירושלים שותף ל-P-Cure של ישראל והחל בניסויים בטיפול בקרינת פרוטונים ממוקדת בחולי סרטן. בינתיים, המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי (איכילוב) בתל אביב יתקין מכונות קרינת פרוטונים מרשות השידור של בלגיה.

https://www.timesofisrael.com/proton-therapy-touted-as-cancer-killer-without-side-effects-set-for-israel-debut/

 

מניעת שבץ מ-CAD. ה-InspireMD של ישראל השלימה זה עתה את הניסוי הראשון בבני אדם של הסטנט CGuard Prime שלה שפותח עורקי צוואר חסומים ולוכד תסחיפים מסוכנים ששוחררו. מחלת עורקי הצוואר (CAD) יכולה לעצור את זרימת הדם למוח ולגרום לשבץ מוחי.

 

https://www.inspiremd.com/en/press-center/inspiremd-announces-successful-first-in-human-procedure-utilizing-cguard-prime-its-next-generation-carotid-artery-stent-cas-platform/

https://www.youtube.com/watch?v=f6xXfhcT4zs

 

מדוע חולות אלצהיימר יורדות במהירות. חוקרים מהאוניברסיטה העברית גילו שנשים מאבדות מולקולות RNA מסוימות במיטוכונדריה (התורשתי אימהית) במוחן הרבה יותר מהר מאשר גברים. הדבר משפיע לרעה על הנוירוטרנסמיטר שמשחק תפקיד בזיכרון, למידה, קשב ועוד.

https://www.timesofisrael.com/israeli-study-reveals-molecular-basis-for-female-alzheimers-patients-rapid-decline/

 https://www.israelnationalnews.com/news/371219

https://alz-journals.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/alz.13095

 

מאיפה מגיעה היצירתיות? מחקר בבית החולים בילינסון בישראל בוחן מדוע חולי פרקינסון רבים מפתחים תשוקה אובססיבית לעסוק באמנות או בכתיבה יצירתית בפעם הראשונה. חוקרים חוקרים אם אזור המוח שנפגע מהמחלה אחראי גם ליצירתיות.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/mrkqcjrrt

 

בדיקת בית החולים הופכת וירטואלית. המרכז הרפואי שיבא בישראל שיתף פעולה עם Mpcheck הישראלית וטבע ישראלית כדי לאפשר לעובדי טבע לבצע בדיקות רפואיות במקום עבודתם או בבית. בדיקות "מעבר" של בית החולים הוירטואלי שיבא כוללות דם, שתן, סרטן צוואר הרחם, שמיעה ועוד.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/tech-and-start-ups/article-741898

https://mpcheck.co.il/

 

מספר אחד להתקשר לכולם. ישראל תאחד את מספר מוקד רפואת החירום. נכון להיום, לכל שירות חירום רפואי יש מספר משלו - 101 למגן דוד אדום, 1221 לאיחוד הצלה ועוד. בכפוף לאישור הכנסת, הציבור פשוט יתקשר ל-101, אליו כל השירותים יכולים להגיב.

https://www.jpost.com/israel-news/article-742420

 

ביומד ישראל 2023. אחד המפגשים בביומד 2023 הוא תזונה אישית. זהו תחום טכנולוגיה המבוסס על מחקר רב תחומי המשתמש ב-AI ולמידת מכונה כדי להתאים המלצות תזונה ייחודיות.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/tech-and-start-ups/article-742081

https://kenes-exhibitions.com/biomed/

 

דבר עם מומחה AI בכל עת. המרכז הרפואי וולפסון בישראל בחולון משתמש בבינה מלאכותית כדי לנטר חולות סרטן שעוברות כימותרפיה בשיתוף עם XOLTAR ai הישראלית. המטופלים מקבלים תמיכה אישית מסביב לשעון המותאמת לצרכיהם האישיים בהתבסס על נתונים שניתחו בינה מלאכותית.

https://nocamels.com/2023/05/cancer-patients-get-revolutionary-ai-carers

https://xoltar.com/

 https://www.youtube.com/watch?v=flYMdOfz7pQ

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

בתי חולים ידברו בשפה שלנו. יד לעולים השיג מימון קבוע ממדינה לבתי חולים ציבוריים כדי להעסיק מומחים רפואיים הדוברים את שפות העולים כשפת האם שלהם כדי לסייע למטופלי עולים בתרגומים. הם כוללים אנגלית, צרפתית, רוסית ואמהרית (אתיופית).

https://www.israelnationalnews.com/news/371517

 https://www.yadlolim.org/

 

הרעים עושים טוב. ב-4 במאי ("שהרביעי יהיה איתך") בעיר בירה ישראלית לא כל כך רחוקה... מעריצי מלחמת הכוכבים נהרו למוזיאון מגדל דוד. הם פגשו נבלים מהלגיון ה-501 של תהילת מלחמת הכוכבים שמכנים את עצמם "רעים עושים טוב", וביקרו ילדים בבתי חולים, בתי ספר ובפריפריה.

https://www.jpost.com/israel-news/culture/article-742730

 

הכשרת בדואים להצלת חיים. עמותות חירום ישראליות מאוחדת הצלה, בתמיכת מכון ריפמן, העניקו הדרכות עזרה ראשונה לתלמידים ביישובים בדואים בדרום ישראל. לאחר מכן הם יכולים להגיב למקרי חירום, לסייע למגיבים של UH ולהיות שגרירים בקהילה הבדואית.

https://www.israel21c.org/first-responders-team-up-with-bedouin-teens-to-save-lives/

https://www.youtube.com/watch?v=VlAcrahJnnI

 https://www.rifman.org/english

 

החייאה לערבי הרשות חסרת החיים. גבר ערבי פלסטיני בן 63 הובא למעבר חשמונאים על ידי קרובי משפחה לאחר שלקה בדום לב. מאבטחים ישראלים יזמו מיד החייאה. מתנדבי איחוד הצלה פלוס פרמדיקים נוספים הצליחו לבסוף לקבל דופק והחולה פונה לבית החולים.

https://www.israelnationalnews.com/news/371468

 

כנס ג'רוזלם פוסט בניו יורק. הכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט מתקיים בניו יורק ב-5 ביוני. הרשימה הנרחבת של הדוברים המתוכננים כוללת דיפלומטים ישראלים מהשורה הראשונה, פוליטיקאים, בדרנים, חדשני הייטק ומובילי מחשבה. כרטיסים זמינים באתר הבא.

https://congress.jpost.com/the-jerusalem-post-new-york-conference-2023/

 

הסכם ויזה עם יפן. נחתם הסכם אשרת עבודה-חופשה בין יפן לישראל. בכל שנה 200 צעירים ישראלים בגילאי 18 - 30 יכולים לשלב עבודה ולימודים ביפן עד שנה. בנוסף, אנשי הייטק, סייבר, בריאות וחקלאות ישראלים יוכלו לעבוד ביפן.

https://www.ynetnews.com/article/hjudikyxh

 

מדע וטכנולוגיה

 

שבוע החלל הישראלי. המשימה הישראלית הראשונה לירח הסתיימה בנחיתה בהתרסקות. אבל הדור החדש של נחתות הירח עבור Beresheet 2 של SpaceIL הוא השראה לדור חדש של ישראלים. https://video.i24news.tv/#/content/6327467640112

 

תחבורה ישראלית עתידנית. Mobility 360 הוא הנושא של שבוע EcoMotion השנתי ה-11 (22 - 24 במאי) ב-Expo TLV. זה המקום שבו מגזר הניידות החכמה מצטלב בפיתוח של ערים חכמות, תחבורה, קישוריות, מכוניות, תשתיות, לוגיסטיקה, שרשרת אספקה ועוד ועוד.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/tech-and-start-ups/article-742723

https://www.ecomotionweek.com/

 

טכנולוגיה עמוקה מציתה. אינטל בחרה ב-10 סטארט-אפים ישראליים נוספים לקבוצת המאיץ ה-8 שלה Ignite, המכסה תחומי טכנולוגיה של AI/ML, אבטחת סייבר, חומרה ו-Web 3.0. הם Akooda, Hossted, InsidePacket, Ox Security, Pelanor, Phononics, PVML, Speedb, Tweed ו-VOCAI.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rjisirmr2 https://www.akooda.co/ https://hossted.com/

https://www.insidepacket.com/ https://www.pelanor.org/ https://phononicstech.com/ https://pvml.com/

https://www.speedb.io/

 https://www.paytweed.com/

 

מרכז החקלאות וולקני. ארגון המחקר החקלאי של מרכז וולקני בישראל, פרי יצירתו של יצחק אלעזרי וילקנסקי, סייע להפוך את ישראל לאחת מאלופות העולם בחדשנות חקלאית. כיום הוא מקיף את מדעי החי והצומח, קרקע, מים וסביבה, הנדסה חקלאית ואחרי קציר.

https://www.israel21c.org/100-years-of-innovation-turns-israel-into-an-agricultural-leader/

 

החקלאות הישראלית יכולה להאכיל את העולם. מדענים מאוניברסיטת תל אביב עשו פריצת דרך טכנית שיכולה לשפר באופן מסיבי את התשואות של היבולים ואת עמידותם לבצורת, מחלות ומזיקים. המחקר שלהם מבטיח לחשוף את התפקיד הנסתר בעבר של משפחות של גנים המהווים 80% מהגנום של הצמחים.

https://www.jpost.com/science/article-743120

 https://www.nature.com/articles/s41477-023-01374-4

 

לעיניך בלבד - מחשב נייד ה-AR הראשון בעולם. Sightful של ישראל חשפה את המחשב הנייד החדש והמהפכני Spacetop ללא מסך פיזי. הוא מגיע עם משקפי מציאות רבודה (AR), כמעט בגודל של משקפי ראייה רגילים. עבור מרכיבי משקפיים, הם מיוצרים עם עדשות המותאמות לפי מרשם המשתמש.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/h1q1l6xrh

 https://www.sightful.com

https://www.youtube.com/watch?v=GSBESw3a_tc

 

פרס InfoSec העולמי. האבטחה האחורית של ישראל זכתה ב"בחירת העורך לאבטחת יישומים" בטקס פרסי ה- InfoSec העולמי ה-11 בסן פרנסיסקו. Backslash זכה גם בפרס Cyber Top Innovations, שהוענק על ידי Enterprise Security Tech.

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/04/26/2655470/0/en/Backslash-Security-Named-Winner-of-the-Coveted-Global-InfoSec-Awards-During-RSA- Conference-2023.html

https://www.backslash.security/about

 

מטוסי כיבוי. אלביט מערכות תספק שירותי כיבוי אש אווירי עד 2031 למשרד לביטחון לאומי של ישראל באמצעות צי של 14 מטוסים. הטייסת תופעל בהנחיית משטרת ישראל בתיאום עם רשות הכבאות וההצלה.

https://elbitsystems.com/pr-new/elbit-systems-signs-follow-on-contract-worth-approximately-100-million-to-provide-firefighting-squadron-services-to-the-israeli-ministry-of-national-security/

 

מערכות תגובה לאסונות באסיה. רשתות הלוויין גילת של ישראל אמורה לספק VSATs עבור רשת תגובה מתקדמת לאסון באסיה. הוא יאפשר שירותי קול, הזנות וידאו, שידורים מרובים, התראות חירום, שירותי ניידות ועוד, עבור ממשלות, יחידים ומגיבים ראשונים.

https://www.gilat.com/pressreleases/gilat-receives-multimillion-dollar-order-for-expansion-of-advanced-disaster-response-network-in-asia/

 

מיליארד שקל לפרויקטים סולאריים. דוראל אנרג'י בישראל חתמה על הסכם פיננסי למימון הפורטפוליו הגדול ביותר בישראל של פרויקטי אחסון משולב סולארי. קונסורציום המלווים בראשות בנק מזרחי יעניק מימון של למעלה ממיליארד שקל. דוראל תחבר את הרשת שלה לרשת החשמל של ישראל.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/energy-and-infrastructure/article-742843

 

כלכלה ועסקים

 

צינור הגז למצרים יורחב. הקבינט הישראלי אישר צינור חדש של 65 ק"מ בין רמת חובב לגבול עם מצרים, שיאפשר ייצוא של 6 מיליארד מ"ק נוספים של גז טבעי למצרים מדי שנה. היא תגדיל את ההכנסות השנתיות מתמלוגים ומסים במאות מיליוני שקלים.

https://en.globes.co.il/en/article-cabinet-approves-expansion-of-israel-egypt-gas-pipeline-1001445859

 

הסכם אבטחת סייבר עם קוריאה. איגוד ההיי-טק הישראלי חתם על הסכם עם איגוד תעשיית אבטחת המידע של קוריאה (KISIA) שמטרתו לטפח קשרים ולעודד שיתוף פעולה עסקי בין חברות אבטחת סייבר ואבטחת מידע בשתי המדינות.

https://www.timesofisrael.com/israel-hi-tech-and-korea-industry-groups-sign-accord-on-cybersecurity-cooperation/

 

תחנות הרכבת החדשות של ירושלים. לקראת יום ירושלים פרסם משרד התחבורה סקיצות חדשות של שתי תחנות רכבת חדשות המתוכננות במרכז ירושלים.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/energy-and-infrastructure/article-743140

 

עסקים עם מדינת ג'ורג'יה בארה"ב. בריאן קמפ, מושל מדינת ג'ורג'יה האמריקאית, יוצא למסע פיתוח כלכלי לישראל. חברות ישראליות מעסיקות יותר מ-1,000 גאורגים. ג'ורג'יה ייצאה 280 מיליון דולר וייבאה לישראל סחורות ושירותים של 650 מיליון דולר בשנה שעברה.

https://www.timesofisrael.com/georgia-governor-brian-kemp-to-head-to-israel-for-economic-development-trip/

 

מאיץ ליוצאי צה"ל. ליחידה הטכנולוגית ממרם של צה"ל, שנוסדה ב-1959, יש רשת של כ-12,000 בוגרים שהקימו כרבע מהסטארט-אפים של חברת Unicorn בשווי מיליארד דולר. תוכנית מאיץ החלל ממרם של אגודת בוגרי ממרם (כיום בקבוצה 6) עוזרת להצמיח סטארטאפים ישראלים.

 

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bk0ohgzh2

 https://www.mamram.space/

https://www.youtube.com/watch?v=MOlsNVi7XE8

 

האם אתה שותה מספיק? כתבה נוספת של NoCamels על ה-impacX של ישראל עם הבקבוק החכם, החלק העליון הרוטט והאפליקציה שמזכירה לך לשתות יותר מים. impacX שיתפה פעולה עם מספר חברות הפצה ולאחרונה השיקה את הבקבוק החכם בישראל "כפיילוט מדינה מלאה".

https://nocamels.com/2023/05/smart-water-bottle-boosts-healthy-hydration-habits/

https://water.io/shop/

 

תראה מי מפתח מחשבים קוונטיים. ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מצטרף לדירקטוריון ה-Quantum Source של ישראל המפתחת מחשב קוונטי ישראלי. לפני שנכנס לפוליטיקה בנט היה שותף להקמת Cyota (אקזיט של 145 מיליון דולר) והיה מנכ"ל Soluto (100 מיליון דולר).

https://www.calcalist.co.il/ctechnews/article/rjcthljh2

 

אקזיטים, השתלטות ומיזוגים עד 21/5/23. אריסטוקרט האוסטרלי רכש את NeoGames שהוקמה בישראל תמורת כ-1.2 מיליארד דולר. IBM רכשה את Polar Security של ישראל תמורת 60 מיליון דולר.

 

השקעה בסטארטאפים ישראלים עד 21/5/23: Sightful גייסה 33 מיליון דולר; Laguna Health גייסה 15 מיליון דולר; SWAPP גייסה 11.5 מיליון דולר; Spinframe גייסה 8 מיליון דולר; Visual Layer גייסה 7 מיליון דולר; CryptoHub גייסה 6 מיליון דולר; אנטרו סקיוריטי גייסה 6 מיליון דולר;

 

 

תרבות, בידור וספורט

 

 בית פתוח. הבית הפתוח תל אביב (18-20 במאי) הציע יותר מ-180 סיורים, מפגשים ושיחות במבני ציבור, בתים פרטיים ומרחבים ציבוריים ברחבי העיר. הם כללו את פרויקט ההתחדשות העירונית של פארק יצחק שדה, אצטדיון בלומפילד, מעון שגריר צרפת ובית הדין האסלאמי לצדק.

https://www.israel21c.org/urban-forest-and-other-wonders-of-open-house-tel-aviv-2023/

 

ספינת משא רומית התגלתה מול חופי נתניה. שחיין גילה מטען נדיר של חפצי שיש בני 1,800 שנה על ספינת סוחר עתיקה שנטרפה מול חופי בית ינאי ליד נתניה. לשחיין הוענקה תעודת הוקרה על אזרחות טובה.

https://www.israelnationalnews.com/news/371444

https://www.jns.org/swimmer-finds-1800-year-old-marble-artifacts-near-netanya/

 

שאר העולם מצביע לישראל. 'חד קרן' של נועה קירל אמנם סיימה במקום השלישי באירוויזיון, אבל היא קיבלה 'נקודות מקסימום' מ"שאר העולם" - "מדינה" נוספת שאינה משתתפת. זה כלל קהל שהצביע בפעם הראשונה, כולל ארמניה ואזרבייג'ן.

https://www.timesofisrael.com/israel-didnt-win-eurovision-but-it-did-win-the-rest-of-the-world/

 

הישראלי הראשון שמככב סולו ב-MSG. הזמר האורתודוקסי ישי ריבו יהיה הישראלי הראשון שיככב סולו במדיסון סקוור גארדן. הקונצרט מתוכנן לאמצע חודש אלול, אז נאמרות סליחות, תפילות תשובה מיוחדות, לקראת הימים הנוראים.

https://worldisraelnews.com/orthodox-singer-ishay-ribo-first-israeli-to-star-in-madison-square-garden/

 

שייט יוקרתי. MSC Musica, שוקלת 92,409 טון ונושאת מעל 3000 נוסעים, היא הספינה הגדולה ביותר שיפליג מישראל הקיץ. הוא ייצא מנמל חיפה בכל יום חמישי עד נובמבר, ויבקר בלימסול (קפריסין), מיקונוס, פיראוס וסנטוריני (יוון), וקוסדאסי (טורקיה).

 

https://www.jpost.com/j-spot/article-742257

 

מבקר נדיר בחוף הישראלי. רשות הטבע והגנים דיווחה כי לראשונה עלה כלב ים נזיר ים תיכוני נדיר לחוף לחוף במרכז הארץ. הוא מתחמם בשמש החמימה כבר 3 ימים, כאשר מתנדבים מגינים עליו עד שהוא מחליט לחזור לים.

 

https://www.jns.org/in-first-rare-seal-makes-landfall-on-israels-shore-watch/

מיקום הקיץ הטוב ביותר. Club Méditerranée, הידוע גם בשם קלאב מד, ציין את ירושלים, היעד הטוב ביותר לחופשת קיץ שטופת שמש ברחבי העולם. עיר הבירה של ישראל ניצבה בראש הרשימה עם ציון כולל של 74 מתוך 100. https://www.jpost.com/israel-news/culture/article-742176

 

מדליית זהב של מואי תאילנדית. ישראלי זכה בזהב בקטגוריית גברים עד 57 ק"ג באליפות העולם של הפדרציה הבינלאומית של אגודות מואי תאילנד (IFMA) בבנגקוק, תאילנד. קוראים לו רוח ה' בחיינו גורדון! ישראלי נוסף, מקסים ברניס, זכה בכסף בקטגוריית עד 67 ק"ג.

https://www.insidethegames.biz/articles/1136937/ifma-world-champs-senior-finals

 

המדינה היהודית

 

קבלה של 2000 שנה. שבר לוח אבן התגלה לאחרונה בחפירות בעיר דוד בירושלים. הוא נושא את השם "שמעון", האות Mem (עבור מעות - כסף) וסמלים למספרים. הוא זוהה כקבלה ומאפשר הצצה לחיי היום-יום בירושלים לפני 2,000 שנה.

 

https://worldisraelnews.com/who-was-shimon-2000-year-old-stone-tablet-with-hebrew-inscription-uncovered/

https://www.israelnationalnews.com/news/371555

 

כל כך הרבה קורה ברחובות ירושלים. אירועים אחרונים בבירת ישראל כוללים את פסטיבל הסופרים הבינלאומי; ביקור רשמי של נשיא קניה; ל"ג בעומר, חתונות, המופע "להעז לחלום", רכיבה המונית לרוכבי אופניים; ופתיחת גשר ההליכה התלוי החדש.

http://rjstreets.com/2023/05/14/life-goes-on-in-jerusalem-for-lag-bomer-and-future/

 

רק בישראל. כשהמוזיקאי הכוכב הישראלי עידן רייכל הופיע ברמת גן, הוא הודה בפני הקהל ששכח לקנות חיתולים לילדיו התאומים בני השנתיים. בסיום הקונצרט העניק ראש עיריית רמת גן לעידן חפיסת חיתולים. וכשהגיע מאחורי הקלעים, הוא מצא עוד שתי חבילות, שנקנו על ידי מעריצים.

https://www.israel21c.org/when-a-pop-star-forgets-to-buy-diapers-for-his-twins

 

מוזס קונה תנ"ך ב-38 מיליון דולר. אלפרד מוזס רכש את הקודקס ששון בסות'רבי'ס בניו יורק תמורת 38 מיליון דולר. זה היה הכי הרבה ששולם אי פעם עבור ספר במכירה פומבית. לאחר מכן הוא תרם אותו בנדיבות למוזיאון ANU לעם היהודי בתל אביב, שם הוא יוצג כחלק מהאוסף הקבוע.

https://www.jns.org/tel-aviv-anu-museum-of-the-jewish-people-buys-codex-sassoon-for-38-1-million/

 

התרומה הגדולה ביותר לבית חולים ישראלי. תושבי קליפורניה, ד"ר סוזן וד"ר הנרי סמולי, תרמו 25 מיליון דולר לבית החולים בילינסון במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה. הוא ישמש להקמת מכון חלוצי סרטן אינטגרטיבי במרכז דוידוף המטפל באחד מכל שבעה חולי סרטן ישראלים.

https://www.jns.org/beilinson-hospital-receives-israels-largest-ever-donation-for-cancer-research/

 

להיות חיובי. גם בזמנים טובים וגם בזמנים קשים, צריך לפרסם ולהדגיש את המסר הזה. https://www.youtube.com/watch?v=hVHxTFuL-eA

 https://www.yadlolim.org/

 

מצעד הלאומים חוגגים את ישראל 75 בירושלים. אלפי משתתפים מרחבי העולם הצטרפו לאירוע "מצעד האומות" בירושלים לרגל חגיגות שנת העצמאות ה-75 של ישראל. הוביל אותה אריה איתמר שהגיע במקור לישראל שלפני הקמת המדינה, בגיל שבע, באונייה אקסודוס.

https://www.jns.org/march-of-life-honors-israels-75th-anniversary-with-national-events/

 

יום ירושלים וחג השבועות. יעקב ריצ'מן עדכן את משאבי האתר שלו עבור הפסטיבלים האחרונים. אנא הסתכל, השתמש ושתף.

https://jr.co.il/hotsites/jerusalem.htm

 https://jr.co.il/hotsites/shavuot.htm

 

שישה ימים של ניסים. אנא צפו בסרטון מעורר ההשראה הזה שילווה את יום ירושלים.

https://www.youtube.com/watch?v=8i3uIz7hoYs

 

תחגוג את ישראל ב-4 ביוני. אם אתם בסביבות ניו יורק ולונג איילנד, אל תפספסו את ההזדמנות להצטרף לחגיגות ב"מצעד לחגוג ישראל" ביום ראשון, 4 ביוני. הנושא של השנה של "ישראל @ 75: חידוש התקווה". צפים, להקות ואמנים יצעדו במעלה השדרה החמישית מרחוב 57 לרחוב 74.

https://www.jns.org/opinion/a-celebration-of-israel-to-bring-all-jews-together/

https://www.jns.org/large-delegation-of-israeli-ministers-headed-to-new-york-for-annual-parade/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.