יום ראשון, 9 ביולי 2023

החדשות הטובות של ישראל 9 ביולי 23

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל ב-9 ביולי, 23 ביולי, נקודות שיא כוללות:

• מדענים ישראלים שכנעו תאים סרטניים להרעיל את עצמם.

• בניתוח מורכב הצילו מנתחים ישראלים את חייו של נער ערבי פלסטיני.

• מספרם של בוגרי ישראלים חדשים גדל שוב.

• שני ערביי ישראל קיבלו את פרס הנשיא.

• ישראל תהפוך למרכז תקשורת ואנרגיה בינלאומי.

• היצוא של ישראל של גזר ותפוחי אדמה זינק.

• נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 21 העפילה למשחקים האולימפיים.

• סטודנט תל אביב סיים את לימודיו לאחר 8 חודשי לימודים בבונקר אוקראיני.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

תכנות גידולים להרס עצמי. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב קידמו רעלן למולקולות mRNA (שליח RNA) והעבירו אותם ישירות לתאי סרטן. התאים קיבלו הוראה לייצר את הרעלן שבסופו של דבר הרג אותם. פריצת דרך נוספת מהמעבדה של פרופסור דן פאר.

https://en-lifesci.tau.ac.il/news/2023/peer/cells

 https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-748548

https://www.thno.org/v13p3497.htm

מולקולה למניעת עששת. מדענים בישראל, סין וסינגפור גילו מולקולה 3,3′-Diindolylmethane (DIM – הידוע גם בשם ביסינדול) מפחיתה את ה-biofilms המייצרים רובד דנטלי וחורים בשיניים ב-90%. למולקולה נמצא גם תכונות אנטי מסרטנות וניתן להוסיף אותה למשחות שיניים.

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/Kushmaro_cavities_DIM.aspx

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-748213

מרכז הקרנת פרוטונים נפתח. P-Cure של ישראל פתחה את מרכז הקרנת פרוטון (PIC) במודיעין. עשרות חולי סרטן ישראלים יוכלו כעת לקבל טיפול בהקרנת פרוטונים. ניתן אישור ל-PIC לטפל בסרטן היד והצוואר וסרטן מוח חוזר.

https://www.jpost.com/israel-news/article-748050

ארה"ב מאשרת טיפול לעין עצלה. NovaSight הישראלית קיבלה את אישור ה-FDA עבור מכשיר הטיפול הדיגיטלי CureSight שלה לאמבליופיה (עין עצלה). האישור ניתן לאחר ניסוי רב-מרכזי, אקראי ומבוקר של 103 משתתפים מתחת לגיל 9. 79% מהילדים השתפרו בניסוי.

https://nocamels.com/2023/06/children-watch-tv-to-cure-their-lazy-eye/

https://eyewire.news/news/novasight-announces-fda-510k-clearance-of-curesight-digital-therapy-for-amblyopia

הסרה בטוחה של דליות. VVT Medical של ישראל קיבלה את אישור ה-FDA האמריקאי עבור המכשיר הרפואי Sclerose שלה לטיפול בדליות. המזרק הכפול הייחודי שלו מזריק חומר טרשתי לווריד דרך מזרק אחד ובו זמנית מוציא דם ושאריות דרך המזרק השני.

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/vvt-medical-receives-fda-510k-clearance-for-its-sclerosafe-system-301857362.html

 https://www.vvtmed.com/

 https://www.vvtmed.com/

 www.youtube.com/watch?v=3ZqSIcWT4Hk

עוד מערכת ניווט ישראלית לניתוחי עמוד שדרה. מערכת הניווט האופטית התלת-ממדית מבית PathKeeper Surgical בישראל ביצעה לראשונה את ניתוח עמוד השדרה המסחרי שלה בחולים בארה"ב. הוא שימש בשני ניתוחי איחוי עמוד שדרה מותני מוצלחים למחלת דיסק ניוונית ב-VHC Health בארלינגטון, וירג'יניה.

https://www.path-keeper.com/post/pathkeeper-surgical-commercializes-spine-navigation-system-with-first-u-s-cases

 https://www.path-keeper.com/

 https://www.youtube.com/watch?v=yfhhLUgcHxg

טיפול בצניחת מקבל מימון אירופי ואישור ארה"ב. אסקלה מדיקל בישראל קיבלה 5.5 מיליון אירו מהמועצה האירופית לחדשנות עבור הפתרון הבלתי ניתוחי, ללא חתכים למשך 20 דקות עבור חולים הסובלים מצניחת אגן. זה גם קיבל לאחרונה את אישור ה-FDA האמריקאי.

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/escala-medical-awarded-5-5-million-eic-funding-to-revolutionize-pelvic-organ-prolapse-treatment-301862578.html

מנתחים ישראלים מחברים מחדש את ראשו של ילד ערבי פלסטיני. זה נשמע כמו מדע בדיוני. סולימאן בן ה-12 ערף את ראשו מבפנים בתאונת אופניים שניתקה את בסיס הגולגולת שלו מחלקו העליון של עמוד השדרה. מנתחי הדסה ביצעו ניתוח נדיר ומורכב ביותר להצלת חייו של סולימאן.

https://www.timesofisrael.com/hadassah-surgeons-reattach-boys-head-to-his-neck-after-internal-decapitation/

 

ישראל כוללת ועולמית

 

עוד תארים אקדמיים. מספר עולה של סטודנטים ישראלים מסיימים תארים אקדמיים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודיעה כי בשנת הלימודים 2021/20 סיימו בהצלחה 88,200 סטודנטים ישראלים. בעלי תואר שני גדלו ב-4.5%. רוב הבוגרים היו נשים.

https://www.cbs.gov.il/en/mediarelease/Pages/2023/Recipients-of-Academic-Degrees-(202122)-Selected-Data-on-the-Occasion-of-the-End-of-the-Academic-Year.aspx

https://www.jpost.com/omg/article-748030

משקפי ראייה לניצולים. אנשי מצילים ללא גבולות, יחד עם מצילים ללא גבולות יהודה ושומרון, ביקרו בעיר שדרות במסגרת משימתם להתאים והכנת משקפי ראייה לניצולי השואה. https://www.israelnationalnews.com/news/373607

העצמת חיילים חרדים. הנדבן הירושלמי דוד הגר הוענק אות הנשיא להתנדבות על הקמת יחידת הנחל החרדי של צה"ל. כמו כן, עבודתו בעמותת נצח יהודה, ששילבה למעלה מ-16,000 בוגרי שירות חרדים במשק ובחברה בישראל.

https://israfan.com/2023/06/16/unsung-hero-philanthropist-honored-for-empowering-haredi-soldiers/

מדליות כבוד 2023. אות הכבוד הנשיאותי מוענק למי שתרם תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל, לעם היהודי ולאנושות כולה. בין הנמענים לשנת 2023 היו סמנכ"ל האוניברסיטה העברית של יוני מונה חורי-קסברי וקפטן הכדורגל לשעבר ביבראס נאתכו - מוסלמי צ'רקסי.

https://www.israelnationalnews.com/news/373568

https://en.wikipedia.org/wiki/Bibras_Natcho

כבשים עבור סנגל. שגרירות ישראל ברובה של סנגל המוסלמית סיפקה למשפחות עניות כבשים לחג טבסקי - השם הוולוף לעיד אל-אדחה. מתנות אלו הן מסורת שנתית מאז 2006.

https://www.jpost.com/international/article-747945

https://www.gov.il/he/departments/news/the_international_day_without_the_use_of_disposable_bags

חסכו 4,156 טון פסולת. מספר שקיות הניילון החד פעמיות שחולקו על ידי קמעונאים ישראלים גדולים בשנת 2022 קטן ב-73% בהשוואה ל-2016 רגע לפני חיוב של 0.10 שקל. ביום הבינלאומי ללא שקיות פלסטיק, המשרד להגנת הסביבה הודיע כי זה חסך למעלה מ-4,000 טונות של פסולת פלסטיק בשנת 2022 בלבד.

https://www.jns.org/israel-news/plastic-pollution/23/7/4/299950/

שני נערים של אסווטיני ניצלו. מנתחים מ-Save A Child’s Heart של ישראל בחולון הצילו את חייהם של שני נערים צעירים מממלכת אסווטיני (לשעבר סווזילנד) עם VSD (פגם במחיצת חדרית - חור מולד בלב). הבנים היו מאותו כפר אך לא הכירו אחד את השני. עכשיו הם כן!

https://www.sajr.co.za/israeli-doctors-save-swazi-boys-lives/

 

מדע וטכנולוגיה

 

כבל סיבים אופטיים באורך 158 מייל לרכזת תקשורת. ישראל תבנה כבל סיבים אופטיים באורך 254 קילומטרים בין אשקלון לאילת. היא תמצב את ישראל כגשר יבשתי המחבר בין מדינות המפרץ ואסיה לאירופה. https://www.ynetnews.com/business/article/bkfng56ph

כבל תת-ימי באורך 93 מייל לאנרגיה סולארית. ישראל החלה לתכנן כבל תת-ימי באורך 150 ק"מ (93 מייל) שיעבור לאורך חוף הים התיכון מאשקלון בדרום ועד לחיפה. היא תעביר חשמל משדות אנרגיה סולארית בדרום ישראל למרכז ולצפון. זה יכול גם לקשר לרשתות חשמל באירופה ובמפרץ.

https://www.timesofisrael.com/israel-plans-to-build-undersea-electricity-cable-linking-to-grids-in-europe-and-gulf/

פרס אירופי למחקר בר קיימא. ברית האוניברסיטאות EuroTech העניקה לפרופסור של הטכניון שרלוט פוגט את פרס EuroTech Future העליון על תרומתה יוצאת הדופן ל-17 יעדי הפיתוח בר-קיימא של האו"ם. היא חוקרת זרזים הממירים CO2 למוצרים שימושיים.

https://www.technion.ac.il/en/2023/06/eurotech-universities-recognise-3-outstanding-young-researchers-for-their-impactful-work/

 https://eurotech-universities.eu/news-and-events/news/eurotech-future-award-2023-winners/

עוזר לאיחוד האמירויות להדוף מתקפת סייבר. בוועידת שבוע הסייבר בתל אביב 2023 בשבוע שעבר, אמר ראש הסייבר של איחוד האמירויות מוחמד אל-כוויתי, "תודה לאל על הסכמי אברהם..." הוא חשף שישראל עזרה לאחרונה לאיחוד האמירויות להדוף DDoS רציני (מניעת שירות מבוזרת) מתקפת סייבר.

https://www.i24news.tv/en/news/middle-east/technology-science/1688021853-emirati-official-reveals-that-israel-helped-repel-a-cyber-attack-on-the-gulf-state  https://www.jpost.com/israel-news/article-747851

בניית מחשבים קוונטיים בדרום קוריאה. מכונות הקוונטים של ישראל חתמה על שלושה הסכמים עם חברות, ארגונים ומכוני מחקר ממשלתיים קוריאניות. הבריתות יסייעו להאיץ את הפיתוח של טכנולוגיית המחשוב הקוונטי.

https://www.quantum-machines.co/blog/quantum-machines-forges-partnerships-with-leading-korean-research-investment-groups/

האקתון נשים. פתרונות בטיחות בדרכים, זרימת תנועה וזיהוי מזל"טים זכו בפרסים המובילים בהאקתון הנשים השנתי של המכללה הטכנולוגית בירושלים, Hack.Her.It. 150 תלמידים, אמהות רבות עם תינוקות על הברכיים, השתמשו ב-AI העדכני ביותר באתגר של 46 שעות של אלביט, רפאל, אמזון, אינטל, סייפ ליין ועוד.

https://www.jns.org/u-s-israel-business-medicine-and-technology/women/23/6/28/298724/

https://levtech.jct.ac.il/hackherit/6

תרומה של 18 מיליון דולר לבניית מדעי המחשב. מענק מוביל נדיב בסך 18 מיליון דולר מ-The Leona M. and Harry B. Helmsley Charitable Trust יתמוך בבניית בניין הלמסלי למדעי המחשב המתקדם באוניברסיטת בן גוריון. הוא יכיל 60 משרדים ושטחי מעבדה לכל חבר סגל.

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/Helmsley_computerbuilding.aspx

ירושלים עוברת דרך הגג. עיריית ירושלים החלה בתוכנית לנצל כמה שיותר גגות בבירה לייצור אנרגיה סולארית, פעילויות קהילתיות ושטחים ירוקים שיכולים להועיל לאנשים, לחיות בר וסביבה. מוצעים מענקים לגינות גג של עד 40,000 ₪.

https://www.timesofisrael.com/with-open-space-disappearing-jerusalem-city-hall-looks-to-give-roofs-a-new-purpose/

גידולים ברי קיימא יותר ללא מזיקים. באייר הרב-לאומית עובדת עם פרמטה הישראלית על פרויקט שמשתמש בבינה מלאכותית להפחתת בזבוז חומרי הדברה. פרמטה זכתה גם במסלול ה-Agri Tech של Food Tech Challengers לשנת 2023 ונבחרה לתוכנית האצה הרביעית של מיקרוסופט ל-AI for Good.

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/06/27/2694946/0/en/Bayer-Collaborates-with-Fermata-on-Increasing-Crop-Sustainability-With-AI.html

 https://foodtechchallengers.com/#winners

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/h1ejtb6zh

אין בעיות. טכנולוגיות Yopi (המדריך האישי המקוון שלך) של ישראל פיתחה מנתח זיעה עם צמיד שמשתמש בחיישנים ביולוגיים ובינה מלאכותית כדי לעקוב אחר בריאותו של אדם בזמן אמת. הוא מודד את צריכת החמצן (VO₂) כדי להעריך את מצב העורקים והוא הרבה יותר מדויק ממוניטור דופק.

https://www.timesofisrael.com/sweat-monitoring-startup-to-build-factory-for-wearable-that-tracks-oxygen-consumption/

 https://www.yopitech.com/

 www.youtube.com/watch?v=0TV1JBe_GYQ

בניית הכביש החשמלי הראשון בנורבגיה. Electreon של ישראל זכתה במכרז היחיד של רשות התחבורה של נורבגיה במחוז טרונדלג, לכביש חשמלי לטעינת אוטובוס באופן אלחוטי. זה יוערך עבור התנאים הגיאוגרפיים והאקלים הייחודיים של טרונדהיים.

https://ir.electreon.com/news-events/press-releases/detail/38/electreon-wins-the-first-electric-road-tender-in-norway

עיצוב פנים מהפכני עבור פיג'ו EV. יצרנית הרכב פיג'ו שילבה את טכנולוגיית האופנה התלת-ממדית של Stratasys של ישראל בכלי הרכב החשמליים החדשים שלה. https://www.stratasys.com/uk/guide-to-3d-printing/technologies-and-materials/3dfashion-tech-style/

https://investors.stratasys.com/news-events/press-releases/detail/830/peugeot-drives-new-revolution-in-car-interior-design-with

 https://videos.stratasys.com/watch/WAykUxkdho8y5uNAT9xBaz

 

כלכלה ועסקים

 

יצוא שיא של גזר ותפוחי אדמה. הייצוא של גזר ותפוחי אדמה של ישראל שובר שיאים בגלל הבצורת בספרד, פורטוגל ואיטליה וחורף ישראלי רטוב. יצוא תפוחי האדמה גדל מ-140,000 טון ל-200,000 טון, כאשר המחירים לחקלאים עלו ב-10%. הגזר זינק מ-15,000 טון ל-50,000 טון, כשהמחירים עלו ב-20%.

https://www.ynetnews.com/article/skfoa1mon

ריבית על חשבונות עו"ש. שני בנקים ישראלים אמורים לשלם ריבית ללקוחות עם יתרות אשראי בחשבונות העו"ש שלהם. לבנק לאומי יש תנאים רבים, אך בנק מזרחי טפחות ישלם 2% על יתרות עד 25,000 שקל בתנאי שללקוח יש לפחות 50,000 שקל. שני הבנקים אמורים להפחית ריבית על משיכת יתר.

https://en.globes.co.il/en/article-leumi-mizrahi-tefahot-offer-rente-on-current-accounts-1001450846

טיסות תל אביב לרייקיאוויק. חברת הדגל האיסלנדית Icelandair השיקה טיסות תל אביב - רייקיאוויק. השירות העונתי החדש יפעל בימי רביעי, שישי וראשון עד סוף אוקטובר. זמן טיסה משוער הוא שבע שעות.

יש ביקוש גבוה מתיירים ישראלים המעוניינים לבקר באיסלנד, ולחיבורים לצפון אמריקה.

https://en.globes.co.il/en/article-icelandair-launches-tel-aviv-reykjavik-flights-1001450526

הסכם אל על - דלתא לחיבורים טובים יותר. חברת אל על ישראל איירליינס ודלתא איירליינס הכריזו על "שותפות אסטרטגית" שלטענתם תקל על הנסיעה לנוסעים הטסים בין ישראל לארה"ב. הוא מציע יותר טיסות, קישורים נוחים, מיילים אוויריים הדדיים ועוד.

https://www.israelnationalnews.com/news/373468

 https://www.jns.org/u-s-israel/el-al/23/7/2/299349/

רכבת קלה תל אביב מקבלת מימון. HSBC (בריטניה) ולאומי (ישראל) מספקות מימון של 1.1 מיליארד דולר עבור הרכבת הקלה של תל אביב. 46 התחנות, קו סגול באורך 18 מייל יחברו את מרכז תל אביב ליהוד, קריית אונו, רמת גן, גבעתיים, אוניברסיטת בר אילן, המרכז הרפואי שיבא ושוק הכרמל.

https://www.timesofisrael.com/hsbc-and-leumi-to-provide-1-1-billion-in-financing-for-tel-aviv-purple-light-rail/

שדרוג מערכת ההתרעה על רעידות אדמה בקנדה. ממשלת קנדה מספקת כספים (מוערך במיליון דולר) לאוניברסיטת תל אביב, במטרה לשפר את מערכות האזהרה המוקדמת של רעידת אדמה (EEW) של קנדה. מערכת EEW שפותחה על ידי TAU ו-SeismicAI הישראלית נמצאת בשימוש במדינות רבות.

https://bc.ctvnews.ca/canada-providing-funds-to-israeli-institutions-to-improve-earthquake-warning-system-1.6458113

מכניס 150 מיליון דולר ללימונדה. קרן ההון סיכון האמריקאית General Catalyst אמורה לממן 80% מעלות רכישת לקוחות חדשים לחברת האינסורטק הישראלית Lemonade - כ-150 מיליון דולר. בתמורה, החברה האמריקאית תקבל 16% מהפרמיות שהופקו מהפוליסות שסייעו לממן.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bjppsxion

חלבון טבעוני ישראלי שייוצר בהודו. נקסטפרם הישראלית חתמה על הסכם עם קוטארי התססה ההודית וקבלנית המשנה ההודית Biochem, לייצור מוצר הדגל של נקסטפרם ProteVin - אבקת חלבון מותסס ללא GMO טבעונית, מבוססת שמרים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-vegan-protein-startup-inks-manufacturing-deal-in-india/

100 שנה למחנה יהודה. שוק הרחוב מחנה יהודה בירושלים הוא אחד מהסמלים המפורסמים של עיר הבירה. בימים אלה היא חוגגת את שנת המאה העסקית שלה. הנה כמה מאמרים, בתוספת התמונות הצבעוניות של יעקב ריצ'מן של השוק ומרכולתו.

https://jr.co.il/jerusalem/2023/jer669.htm

 https://www.jpost.com/israel-news/article-748262

https://www.israelnationalnews.com/news/373569

 https://en.machne.co.il/

השקעה בסטארט-אפים ישראלים עד 23/9/23: Nokod Security גייסה 8 מיליון דולר; Escala Medical קיבלה מענק מאיץ של המועצה האירופית לחדשנות של 5.5 מיליון אירו; X-trodes קיבלה מענק מאיץ של המועצה האירופית לחדשנות של 5.2 מיליון אירו; QLOG גייסה 2.5 מיליון דולר;

 

 

תרבות בידור וספורט

 

לשים את הבלט הישראלי על המפה. רקדן הבלט המקצועי, יצחק עקיבא, אימץ את היהדות האורתודוקסית בזמן שהחלים לאחר שקרע את הרצועה הצולבת הקדמית שלו בבית האופרה של בוסטון. לאחר מכן הקים את איגוד הבלט האמריקאי-ישראלי "כדי לשים את מדינת היהודים על מפת הבלט הבינלאומית".

https://www.jns.org/jewish-and-israeli-culture/arts/23/6/28/298778/

 https://aiballet.org/

פסטיבל הג'אז בירושלים. פסטיבל הג'אז השנתי ה-9 בירושלים הפגיש מוזיקאים מכל העולם. ההופעות התקיימו במספר מקומות ברחבי מוזיאון ישראל. אמנים הגיעו מארה"ב, מרוקו, בולגריה, איטליה, צרפת, סנגל ומאלי.

https://video.i24news.tv/en/9e44d596-82e6-4c4c-8a1c-96f84ae49bd5/content/6330272965112

https://www.jerusalemjazzfestival.org.il/en/

רחובות הומים של ירושלים. תיירים נהרו לרחובות ירושלים. האירועים כללו את חודש הקריאה; יום הולדתו ה-150 של המשורר נחמן ביאליק; ועידת דופק ישראל הראשונה; שבוע העיצוב בבית הנסן; הפסטיבל המוסלמי של עיד אל אדהא; ומאה שנה לשוק מחנה יהודה.

http://rjstreets.com/2023/07/02/did-you-see-whats-happening-in-jerusalem-in-july/

3 שבועות של אופרה בתל אביב. תוכנית אופרת הקיץ של תל אביב כוללת בעיקר הופעות יומיות בכרטיסים בקונסרבטוריון של העיר. כמו כן, מופעי חוצות חינם בכיכר אומנויות הבמה של האופרה הישראלית ובכיכר קדומים ביפו. בנוסף, כיתות אמן וסדנאות. ראה פרטים בקישור השני.

https://www.timesofisrael.com/in-tel-aviv-indoor-and-outdoor-arias-from-singers-in-training/

https://www.summeroperatlv.co.il/tickets

 https://www.summeroperatlv.co.il/

הלילה הלבן חוגג 20. העיר הלבנה בתל אביב חגגה את השנה ה-20 לפסטיבל הלילה הלבן שלה, כל הלילה (לילה לבן בעברית). השם מזהה גם את אדריכלות הבאוהאוס הבהירה של תל אביב. האירועים כוללים הופעות ציבוריות, מופעים מוזיקליים, גישה פתוחה למוזיאונים ויוגה עם הזריחה.

https://www.i24news.tv/en/news/israel/culture/1688104305-israel-tel-aviv-celebrates-20-years-as-white-city-with-dusk-to-dawn-festivities

מופרע מדליק את תל אביב. דיוויד דריימן, סולן להקת הארד רוק האמריקאית Disturbed, הפגין את הגאווה היהודית והישראלית שלו במהלך הופעה נלהבת באקספו בתל אביב. דריימן, שלמד בבתי ספר יהודים בארה"ב והתאמן כחזן, צעק לעתים קרובות "אני לא שומע אותך!" בעברית כדי לעודד את הקהל.

https://www.jpost.com/j-spot/article-748145

נבחרת U21 בכדורגל מעפילה לאולימפיאדה. נבחרת ישראל עד גיל 21 בכדורגל ניצחה את גאורגיה בפנדלים ברבע גמר אליפות אופ"א. בכך הם העפילו למשחקים האולימפיים 2024 כאחת מ-3 הנבחרות הטובות בטורניר. זוהי ההופעה האולימפית הראשונה של נבחרת ישראל בכדורגל מאז 1976.

https://www.jns.org/israel-news/soccer/23/7/3/299563/

https://www.israelnationalnews.com/news/373528

 

המדינה היהודית

 

לראות את העולם באור חיובי. הרב דורון פרז, מנכ"ל עולם מזרחי, בסרטון הקבוע שלו מירושלים אומר כי החודש העברי הזה הוא הזמן לראות את העולם באור חיובי. תגובתו של עורך זה לעולם היא "התחל עם ישראל". https://www.youtube.com/watch?v=21_7x-1YWTs

מקפטן חיל הים ועד זמר ישראלי. יאיר לוי הוא זמר, פזמונאי ומפיק מוסיקלי יהודי ישראלי שבסיסו בתל אביב, ישראל. יאיר, שירת כקברניט בחיל הים הישראלי במשך 8 שנים.

https://pulseofisrael.com/2023/07/02/musical-prayer/

 https://www.youtube.com/watch?v=8Am-8oHbwHA

https://www.youtube.com/watch?v=odgY3OsTI_c

שילוב מהגרים דוברי רוסית. 5,000+ עולים דוברי רוסית מגיעים לישראל מדי חודש. עמותת שישי שבת ישראלי (סוף שבוע ישראלי), שנוסדה בשנת 2010, פועלת לתמיכה במשפחות ולהקל על השתלבותן בחברה. https://www.jns.org/jns/aliyah/23/6/27/298153/

לשתול עצי זית בישראל. עברו 3 שנים מאז נטע עורך זה עצי זית ביבניאל, הגליל התחתון. ביום שלישי, 11 ביולי 2023, תוכלו לשתול עצים נוספים ולהתחבר לארץ ישראל. התקשר: +972 (0)52-387-5364.

https://www.youtube.com/watch?v=SvBy8f2XRvQ

https://www.youtube.com/watch?v=BlqPr7iTzak

1,000 בני נוער יהודים מתחרים בישראל. 700 בני נוער יהודים הצטרפו ל-300 בני נוער ישראלים בחיפה כדי להתחרות במשחקי JCC מכבי - אירוע הספורט לנוער היהודי הגדול בעולם. מטרתו היא לחזק את הקשר שלהם הן עם הקהילות שלהם והן עם ישראל באמצעות ספורט.

https://www.jns.org/israel-news/topic/23/6/29/298954/

בוגר מבונקר באוקראינה. קיריל דריק כבר עלתה ולמדה לתואר שני באוניברסיטת תל אביב. הוא נסע לאוקראינה לבקר את אמו החולה, כשרוסיה פלשה, והוא נלכד. לאחר מכן הוא נאלץ ללמוד בבונקר. צוות TAU שמר על קשר והבטיח שקיריל יוכל לסיים את לימודיו.

https://www.aftau.org/news_item/from-a-dark-bunker-in-ukraine-to-a-tau-graduation-ceremony/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.