יום רביעי, 31 בינואר 2024

החדשות הטובות של ישראל 28 בינואר 24

 

במהדורת 28 בינואר 24 של החדשות הטובות של ישראל, הדגשים  כוללים:

·       הרבה סיפורים מחממי לב על חיילי צה"ל.

·       הטכנולוגיה הישראלית הפחיתה את התמותה בצה"ל ב-50%.

·       ישראל היא המדינה המזרח תיכונית הטובה ביותר עבור נוצרים ומוסלמים.

·       ישראל מובילה את העולם בטכנולוגיית בשר שאינו מן החי.

·       עדויות רבות לכלכלה החזקה של ישראל.

·       תרומה ענקית של תולדות הספרות היהודית בתימן.

·       ארכיאולוגים חושפים קשרים יהודיים בני 2,500 שנה לארץ ישראל.

 


חדשות חיוביות בזמן מלחמה

 

אישה דרוזית הצילה יישוב יהודי. ב-7 באוקטובר לכד סמ"ר איאד יוסף הדרוזי שני מחבלי חמאס שפלשו לישוב היהודי יתד שבו התגורר. אשתו נסרין חקרה אותם בערבית וחילצה מהם מידע חיוני שסייע לכוחות צה"ל לחסל את האיום על עירם.

https://worldisraelnews.com/how-a-druze-woman-saved-her-jewish-town-on-october-7/

 

סטודנטים זרים מתחזקים את מחלבות בגבול עזה. רפתות ליד גבול ישראל עם רצועת עזה מספקות חלב ברציפות מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, הודות לכמה אנשי צוות שנותרו מאחור בזמן שרוב התושבים פונו. בין אלה שנשארו היו סטודנטים מאפריקה ומאסיה.

https://www.timesofisrael.com/undeterred-by-oct-7-massacre-foreign-interns-keep-gaza-periphery-dairy-farms-afloat/

 

חדשות טובות מבית שמש. העיתונאי חנוך דאום הציע לשלם לבעל מסעדה תל אביבית עבור ארוחות חיילי צה"ל שישבו ליד שולחן. הבעלים ענה, "תצטרך לעמוד בתור, שישה אנשים אחרים הציעו לעשות את אותו הדבר לפניך!"  (מאמרים נוספים בהמשך)

https://www.shemesh.co.il/en/highlights/good-news-corner-11th-january-2024/about

 

קרא הכל על זה. אל תחמיצו: ארנק שאבד בעזה לפני 10 שנים חזר לבעליו. שיא של 39,000 כרטיסי תורם איברים ADI הונפקו בשנת 2023. 31,000 תינוקות יהודים ישראלים נולדו מאז 7 באוקטובר. מתנדבים מעניקים לחיילים חבילות שי אותם יוכלו לחלק לנשותיהם עם שובם מעזה.  ועוד...

https://www.shemesh.co.il/en/highlights/good-news-corner-11th-january-2024/about

 

בעזה יחד, התאחדו מחדש במחלקת היולדות. חיילי המילואים אליה רוזן ודניאל נובוגרוצקי לחמו יחד במשך שישה שבועות בעזה. הם גויסו ב-7 באוקטובר כדי להצטרף לאותה יחידה בצה"ל. הם נדהמו להיפגש שוב כשגילו שנשותיהם חולקות חדר יולדות באותו בית חולים.

https://www.israelnationalnews.com/news/383577

 

IFCJ תורם 19 מיליון דולר ב-100 ימים. הקרן לידידות הבינלאומית של נוצרים ויהודים (IFCJ) סיפקה סיוע בסך 19 מיליון דולר לאלפי ישראלים ב-100 הימים הראשונים של המלחמה עם חמאס. IFCJ ימשיך לתמוך במפונים ובקורבנות מלחמה עקורים עם צרכים בסיסיים וחיוניים אחרים במהלך 2024.

https://www.jns.org/wire/ifcj-provides-19-million-in-aid-in-first-100-days-of-war/

https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-782687

 

14 אמבולנסים נתרמו. ארגון Samaritan's Purse מצפון קרוליינה תרם 14 אמבולנסים חדשים של מד"א שיחליפו את אלה שנהרסו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. בנוסף, הארגון יתרום שבעה אמבולנסים משוריינים למד"א, שעדיין נמצאים בייצור וייחנכו באביב הקרוב.

https://www.jns.org/samaritans-purse-replaces-14-mda-ambulances-lost-on-oct-7/

 

משהו קורה. יש הרבה מאוד רגליים מאושרות בצה"ל בגלל אלפי זוגות המגפיים הצבאיים המאושרים על ידי ארה"ב המועברים מדי שבוע. 10,000 זוגות מגפיים חולקו לחיילים ישראלים, הודות לתרומות בסך כ-850 אלף דולר, שגויסו בעיקר מאנשים פרטיים בארה"ב באירועי מימון פרטיים.

https://www.timesofisrael.com/something-is-afoot-volunteers-fit-idf-soldiers-with-us-military-boots-amid-hamas-war/

 

מבקשי מקלט מבשלים לחיילי צה"ל. עשרות מהגרי עבודה אריתריאים אירחו מאות חיילי צה"ל המשרתים בגבול הרצועה לארוחת ברביקיו חגיגית. האריתראים הנוצרים האורתודוקסים מימנו בעצמם את עלות כל הסטייקים, ההמבורגרים, הנקניקיות, העוף, הקבב והסלטים.

https://www.jns.org/eritrean-migrants-barbecue-for-israeli-soldiers-near-gaza-border/

 

 

הישגיה הרפואיים של ישראל

 

פינלנד נותנת מיליון דולר למד"א. ממשלת פינלנד תתרום מיליון דולר למגן דוד אדום, שירות רפואת החירום הלאומי של ישראל. שגרירת פינלנד בישראל, ד"ר נינה נורדסטרום, חתמה על ההסכם לאחר שסיירה במוקד החירום 101 של מד"א בקריית אונו.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/finland-to-donate-1-million-to-magen-david-adom/

 

אישור ארה"ב לתוכנת אולטרסאונד. Techsomed Medical Technologies הישראלית קיבלה את אישור ה-FDA האמריקאי לתוכנת אבלציה בכבד פורצת הדרך BioTraceIO המבוססת על אולטרסאונד. זה עוזר למנתחים לראות את המצב בזמן אמת של גידולי כבד בזמן שהם משתמשים בטיפול אבלציה תרמית כדי להרוס אותם.

https://www.prnewswire.com/news-releases/techsomeds-biotrace-solution-achieves-de-novo-clearance-from-fda-as-the-first-ultrasound-based-software-for-tissue-response-prediction-in-liver-tumor-ablation-302028369.html   https://nocamels.com/2024/01/israeli-company-gets-fda-clearance-for-liver-tumor-software/

 

חיישן שינחה את האנדוסקופ. חברת SwiftDuct הישראלית פיתחה אנדוסקופ חכם לניווט במסלול המורכב והמסוכן הדרוש לבדיקת מצב צינור המרה. 20% מתוך 2 מיליון הליכי ERCP שנתיים גורמים נזק לצינור הלבלב הסמוך. החיישן והחוט המנחה של SwiftDuct פותרים בעיה זו.

https://nocamels.com/2024/01/unique-sensor-offers-safe-solution-for-tricky-intestinal-procedure/

https://swiftduct.com/

 

העלאת שיעורי ההישרדות של פצועי צה"ל. שיעור התמותה הנוכחי של פצועי צה"ל, שעומד על 6.7%, הוא מחצית משיעור התמותה במלחמת לבנון השנייה ב-2006. ניתן לייחס זאת לפינויים מהירים יותר, ציוד מיגון טוב יותר וטכנולוגיה רפואית מחברות ישראליות כמו מזור רובוטים ואיידוק.

https://www.timesofisrael.com/how-cutting-edge-israeli-med-tech-is-boosting-survival-rates-of-war-wounded/

https://www.youtube.com/watch?v=VaEdmYrNAO0

 

ריצוף DNA כדי להילחם בפתוגנים. Sequentify הישראלית זכתה במענק מטעם רשות החדשנות לסיוע בפיתוח פאנל ריצוף DNA ממוקד לחקר מחלות זיהומיות, המתמקד באבחון פתוגנים ומעקב אחר עמידות לאנטיביוטיקה.

https://www.prnewswire.com/news-releases/sequentify-awarded-grant-by-israel-innovation-authority-for-infectious-disease-sequencing-panel-302031466.html

 

 

ישראל מכלילה וגלובלית

 

מקלטים ידידותיים לילדים. העיר חולון שבמרכז הארץ מכונה לעתים קרובות עיר הילדים מכיוון שהיא מארחת מתחם מוזיאון ילדים ענק, ספריית ילדים ופארקי סיפור ידידותיים לילדים. העירייה העסיקה כעת את האמנית רינת לוק אלחייק כדי לצייר כל אחד מ-23 המקלטים הציבוריים בעיר בסגנון ספר ילדים.

https://www.israel21c.org/this-is-how-bomb-shelters-look-in-israels-childrens-city/

 

שירותי תרגום חירום נוספים. בכתבה קודמת הוזכרו השירותים הניתנים על ידי מתנדבים באוניברסיטת בר-אילן למי שאינם דוברי עברית. הוא מקשר לקו החם המקצועי לתמיכה נפשית בבר-אילן 03-5318811. שירות פרשנות חירום של בר-אילן הוא 9392* שלוחה 4.

https://www.biu.ac.il/en/article/23412   https://www.biu.ac.il/en/article/23379

 

הנוצרים המשכילים בישראל. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחה לאחרונה כי 55.1% מהערבים הנוצרים בישראל למדו לתואר ראשון בתוך שמונה שנים מסיום התיכון, לעומת 34.6% מהערבים ו-48.1% מכלל הישראלים.

https://www.algemeiner.com/2024/01/15/israels-christian-community-booming-data-show/

 

החיים שלי בישראל כערבי מוסלמי. סופיה קאליפה מספרת את סיפורה.  אנא צפו והעבירו סרטון זה.

https://www.youtube.com/watch?v=wkvaxLaIsG0

 

כובש את הלבבות והמוחות הערבים. סא"ל אביחי אדרעי הוא ראש ענף תקשורת ערבית ביחידת דובר צה"ל, שתפקידו להפריך את השקרים של אל-ג'זירה ותומכי חמאס אחרים. סגניתו היא רס"ן אלה וואוויהאישה מוסלמית, המכונה "קפטן אלה", גם לאחר קידום.

https://www.jns.org/how-the-idf-spokesperson-in-arabic-wins-hearts-and-minds/

 

עיתונאים הודים, כולל מוסלמים מקשמיר, מסיירים בישראל.  הארגון הישראלי שראקה (שותפות) הביא משלחת של עיתונאים הודים ומשפיעני מדיה חברתית, לסיור בישראל בעקבות ה-7 באוקטובר והמלחמה הנוכחית. הוא כלל שלושה סופרים מוסלמים ועיתונאי אפגני שחי בגרמניה.

https://www.jns.org/indian-journalists-including-muslims-from-kashmir-tour-israel/

 

אנחנו יודעים מי החברים שלנו. נשיא צ'כיה פטר פאבל הבטיח לנשיא ישראל הרצוג כי ארצו עומדת כתף אל כתף עם המדינה היהודית במאבקה להבסת חמאס.  "תמיד אפשר לסמוך על צ'כיה", אמר פאבל להרצוג כשנפגשו בבית הנשיא בירושלים.

https://www.jpost.com/israel-news/article-782289

 

זמן טוב להיות בישראל. הודעות תמיכה מעולות ממנכ"לית אורקלעה ספרא כץ. "אמריקה במיוחד אוהבת מנצח. וישראל מנצחת". אורקל העלתה את 'אנחנו עומדים לצד ישראל' לאתרים גלובליים בשפה המקומית כדי לפרסם עד כמה ישראל חשובה ומה ההבדל בין טוב לרע.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/hklfqi7kt

 

לרכוב למען החופש. עשרות אלפי רוכבי אופניים ברחבי העולם נענו לקריאתו של בעל קבוצת האופניים ישראל-פרמייר טק, סילבן אדמס, להצטרף לרכיבה ביותר מ-40 ערים ברחבי העולם לציון 100 ימים בשבי של בני הערובה של חמאס. 

https://www.jns.org/ride-for-freedom-marks-100-days-of-our-people-in-captivity/

 

איחוד האמירויות פותחת מרכז מו"פ ישראלי בתחום הבינה המלאכותית/IR. למרות המלחמה, איחוד האמירויות תפתח מרכז חיפה לחקר בינה מלאכותית ואחזור מידע. היא תהיה הזרוע הישראלית של המכון לחדשנות טכנולוגית (TII) באיחוד האמירויות שהמציא את מודל הקוד הפתוח פלקון לשפה גדולה.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/b1rklvfut https://www.ynetnews.com/business/article/h13tjctua

 

אבטחת מדינות מפרץ ידידותיות. Perception Point הישראלית חברה ל-Securenet FZC שבסיסה בדובאי כדי להגן על מדינות מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC) מפני התקפות מקוונות.

https://www.ec-mea.com/perception-point-partners-with-securenet-to-distribute-effective-threat-prevention-solutions/

 

 

מדע וטכנולוגיה

 

חוזרים לחלל. שבוע החלל הישראלי חוזר בין ה-28 בינואר ל-2 בפברואר, עם אירועים מיוחדים למפוני צה"ל ולחיילי מילואים. בכנסים ישתתפו אנשי החלל המובילים בישראל, כמו האסטרונאוט הישראלי השני איתן סטיבה, וכן סוכנויות חלל של איטליה, צרפת ואזרבייג'ן.

https://www.jpost.com/science/space/article-783201   https://www.space.gov.il/special-event/285

 

קלינטק 100 חברות. חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית קלינטק גרופ פרסמה את רשימת 100 הקלינטק השנתית ה-15 שלה. הוא כלל את גיבור הדבורה הישראלי בקטגוריית חקלאות ומזון. קופפרינט הישראלית צוטטה בקטגוריית חומרים וכימיקלים.

https://www.israel21c.org/beehero-copprint-make-the-cleantech-global-top-100/

 

משדה הקרב למגרש התצוגה. צה"ל אישר למייסדים של כמה סטארט-אפים טכנולוגיים ישראליים לטוס במטוס אל על חכור במיוחד ל-CES 2024 בנבאדה כדי להדגים לעולם את המוצרים החדשניים שלהם. מנכ"ל Visionary.ai אורן דבי יחזור בשבוע הבא לחילוץ מסוקי צה"ל בעזה.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/h1ge8ba00a

 

רובוט לטיפול בקשישים מקבל שדרוג AI. Intuition Robotics הישראלית השיקה לאחרונה את ElliQ 3 – גרסת הבינה המלאכותית הגנרטיבית של מנורת השולחן הרובוטית הנלווית שלה ElliQ. החברה מציינת כי "כעת משתמשים יכולים לדון במספר כמעט אינסופי של נושאים באופן טבעי ומפורט יותר עם ElliQ".

https://techcrunch.com/2024/01/09/elliq-ces/

 

הבשר המתורבת בישראל משנה את כללי המשחק". באירוע ציון דרך, ישראל אישרה לחברת Aleph Foods הישראלית למכור לציבור את בשר הבקר המתורבת (כשר/פרווה) שלה. (ארה"ב וסינגפור אישרו בעבר רק עוף מתורבת). Aleph Farms מקווה להשיק את סטייק ה-Black Angus Petit Steak שלה בהמשך השנה.

https://www.jns.org/israel-gives-worlds-first-regulatory-approval-to-cultivated-beef/

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/bkm3zsst6

https://www.jpost.com/business-and-innovation/article-783204

 

הגברת ייצור הבשר המתורבת.טכנולוגיית ProFuse  הישראלית השיקה את ProFuse -S1 - תוסף המאיץ את התפתחות תאי השריר בתעשיית הבשר המתורבת. בעתיד זה יכול גם להועיל לשיקום של תאי שריר אנושיים.

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/profuse-technology-revolutionizes-skeletal-muscle-research-with-groundbreaking-media-supplement-profuse-s1-302035743.html

 

 

כלכלה ועסקים

 

1.2 מיליארד שקל לתמיכה בהיי-טק. הסיוע האחרון של ישראל לסטארט-אפים כולל קרן ענק להשקעה בפיתוחים מדעיים פורצי דרך בתחום הדיפ-טק. מדובר בטווח של 50% מסבב פרה-סיד ועד 50 מיליון שקל בסבבי סבב A. סטארט-אפים עם נשים, יזמים חרדים או ערבים, או מהפריפריה יקבלו 10% יותר.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/b1cnkrput

 

שנה לא רעה. סקירת הטכנולוגיה הישראלית IVC-LeumiTech 2023 פורסמה זה עתה. לסיכום, בהתחשב בכך שישראל נמצאת במלחמה, האקוסיסטם הטכנולוגי הישראלי המשיך לפעול היטב. גיוסי ההון בהייטק היו יציבים; משקיעים זרים לא נבהלו מהמלחמה והגדילו את חלקם במימון על פני השקעות מקומיות.

https://www.ivc-online.com/LinkClick.aspx?fileticket=d0tSSB_wMH8%3d

 

הצבעת אמון בכלכלת ישראל לנוכח מלחמה. הערכה חיובית מאוד של השגריר יורם אטינגר. יחס חוב תוצר נמוך; יתרות מטבע חוץ גבוהות; הוא אפילו מצטט מאמר חיובי בניו יורק טיימס. וזה לדברי מנכ"ל אינטל: "העם הישראלי הוא העם העמיד ביותר עלי אדמות".

https://theettingerreport.com/vote-of-confidence-in-israels-economy-in-the-face-of-war/

 

250 מיליון דולר לצמיחה מוקדמת. Red Dot Capital Partners הישראלית השלימה את מימון הקרן הישראלית השלישית שלה. יש לה יותר מ-200 מיליון דולר להשקעה בסטארט-אפים בצמיחה מוקדמת הפועלים בכל מגזרי תעשיית הטכנולוגיה הישראלית, כולל תוכנה ארגונית, פינטק ואבטחת סייבר.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/s114aojka

 

קרן של 120 מיליון דולר לדיפ-טק. קרן ההון סיכון הישראלית-אירופית Cardumen Capital גייסה 120 מיליון דולר לקרן הדיפ-טק השנייה שלה שתשקיע בסטארט-אפים ישראליים בשלבים מוקדמים. קרן ההון סיכון הישראלית-אירופית תבחר חברות בתחומים כמו בינה מלאכותית, סייבר, ביג דאטה וטכנולוגיות מידע.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/rkcejrbta

 

ג'יי.פי מורגן מרחיבה את מרכז הטכנולוגיה הישראלי שלה. פירמת השירותים הפיננסיים הגלובלית J.P. Morgan Chase & Co. מאשרת מחדש את מחויבותה לישראל עם הרחבת מרכז הטכנולוגיה הישראלי שלה בהרצליה, ביתה של פלטפורמת ניהול הסיכונים והמסחר שלה Athena.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/hk4lupsfa

 

עובדים הודים מחפשים עבודה בישראל. אלפים עמדו בתור במדינת הריאנה שבצפון הודו במהלך מסע גיוס כדי לשלוח עובדים לישראל, שם קיים מחסור בכוח אדם. בונים, ציירים, חשמלאים, שרברבים וחקלאים מסוימים יכולים להרוויח פי חמישה יותר מאשר בהודו, שם 17% מתחת לגיל 29 מובטלים.

https://www.reuters.com/world/india/indian-workers-seek-jobs-israel-undeterred-by-conflict-2024-01-18/

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/h1b19yvft

 

מתקן התפלה באי. ישראל מסייעת להודו להקים מתקן התפלה בלקשאדוויפקבוצת איים בקצה הדרום-מערבי של הודו.

https://www.business-standard.com/india-news/israel-to-begin-desalination-program-in-lakshadweep-today-what-it-means-124010900370_1.html  https://viswagyan.com/israel-to-open-desalination-plant-in-lakshadweep/

 

להיות הנשיא של התחום שלך. סרטון שיווקי חדש וחכם מאוד מבית CropX הישראלית. 

https://www.youtube.com/watch?v=3JZtaANYVOk

 

 

תרבות, בידור וספורט

 

45,000 כתבי יד תימניים. משפחתו של יהודי תימן יהודה לוי נחום ז"ל (1998-1915) תרמה את כל אוספו לספרייה הלאומית. במשך 60 שנה אסף נחום כ-45,000 כתבי יד תימניים-יהודיים ועוד 15,000 קטעים עבריים, כולל עיבודים ליצירות של הרמב"ם.

https://www.jns.org/jerusalem-library-gets-45000-jewish-manuscripts-from-yemen/

 

ישראל זוכה באליפות הודו הפתוחה. הטניסאי הישראלי אוראל קמחי זכה באליפות ה-PET ITF Mandya Open בהודו. הישראלי המדורג שלישי ניצח את ג'לה סלס ההולנדי 6-2, 6-4 וזכה בתואר ה-ITF השלישי שלו לעיני קהל מלא באצטדיון PET.

https://timesofindia.indiatimes.com/city/mysuru/kimhi-wears-crown/articleshow/106849067.cms  

 

מדליה ישראלית ראשונה באליפות אירופה באתלטיקה. מיכאל יעקובלב הוא הרוכב הישראלי הראשון שזוכה במדליה באליפות אירופה. הוא זכה במדלית ארד במרוץ הספרינט והקדיש את המדליה "לחטופים שנמצאים בשבי כבר 100 ימים. אני גאה להניף את דגל ישראל".

https://twitter.com/IsraelPremTech/status/1746275247735603505

 

 

מדינת היהודים

 

מטבע ממלכת יהודה נחשף.  מטבע כסף נדיר ביותר התגלה לאחרונה במהלך חפירה בהרי יהודה. הוא בן כ-2,500 שנה (מאות 6–5 לפנה"ס) ונמצא בעת חפירת מבנה מתקופת בית ראשון. ארכיאולוגים גילו גם שקל במשקל מודד.

https://www.jns.org/unearthed-2500-year-old-silver-coin-from-kingdom-of-judah/

 

עזרו לחשוף את אבן ירושלים. מהו הסוד שמסתתר מתחת לאבן הירושלמית מתחת לכיפת הסלע?  עזרו ליצור את הסרט המטלטל הזה שמסביר מה קורה כרגע בעולם.  אנא צפו בטריילר ואז שקלו להיות חלק מההיסטוריה כאחד מנותני החסות של הסרט.

https://www.indiegogo.com/projects/the-jerusalem-stone#/

 

הזדמנויות התמחות. ISRAEL21c מטפחת את הדור הבא של מומחי תקשורת דיגיטלית שרוצים שהעולם יידע את האמת על החיים בישראל. סטודנטים בגילאי 18-25 יכולים ליצור תוכן חדשני ברשתות החברתיות המשתף את הסיפורים החיוביים של ישראל. סיפור סיפורים לא פוליטי בעל השפעה לעולם.

https://www.israel21c.org/digitalambassador/   link for applications

 

שמירת שבת לחיילי צה"ל. ארגון "שבת 4 חיילים" מבקש ממשפחות בארה"ב שבדרך כלל אינן שומרות שבת, לשמור אותה בשם חייל צה"ל בשירות פעיל שבדרך כלל שומר אותה אך כרגע אינו יכול. בחודש הראשון שמרו לראשונה 85 משפחות שבת, ובכל שבוע מצטרפות משפחות נוספות.

https://www.jns.org/those-who-can-keeping-the-day-for-those-who-cant-shabbat-4-soldiers/

https://www.shabbat4soldiers.com/  

 

בית כנסת בח'אן יונס. 

https://www.youtube.com/watch?v=q9HE6a5ebtc

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.