יום חמישי, 21 במרץ 2024

החדשות הטובות של ישראל 17 במרץ 24

 

במהדורת 17 במרץ 24 של החדשות הטובות של ישראל, הדגשים  כוללים:

·       מהנדס סטודנט הדפיס בתלת-ממד אלפי פריטים עבור צה"ל.

·       חוקרים ישראלים מצאו גישה חדשה לריפוי פרקינסון.

·       יהודים וערבים ישראלים הם חברים טובים בטורניר שחמט.

·       חברה ישראלית משתמשת בחיידקים כדי לשמור על טריות המזון.

·       סוללת ה-EV הנטענת במהירות בישראל עדיין עובדת היטב בקור המקפיא.

·       הסכם הסחר החופשי של ישראל עם גואטמלה נכנס לתוקף.

·       רוכבי האופניים הישראלים נמצאים בכושר מנצח.

·       רב ישראלי בן 88 חגג זה עתה את הולדת בנו הראשון.

 


חדשות חיוביות בזמן מלחמה

 

שגרירות כריסטיאן תורמת 4 אמבולנסים. השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים תרמה ארבעה אמבולנסים חדשים כדי להחליף את עשרות האמבולנסים הישראלים שנהרסו ב-7 באוקטובר ומאז. האחד הוא אמבולנס צבאי מתקדם ליישובי עוטף עזה. אחד מהם ישרת ניצולי שואה בצפון.

https://www.jns.org/wire/international-christian-embassy-jerusalem-donates-four-new-ambulances-to-israel/

 

חיילי מילואים מתלונניםתנו לנו להילחם. נציבת תלונות הציבור בצה"ל, תא"ל (מיל') רחל טבת-ויזל, מצאה כי רוב 1,316 התלונות בשלושת החודשים הראשונים למלחמה (אוקטובר-דצמבר) היו של אזרחים שביקשו לחזור לשירות מילואים לאחר שקיבלו פטור וחיילי מילואים שביקשו לעבור ליחידה קרבית.

https://www.timesofisrael.com/idf-ombudswoman-report-finds-rise-in-reservists-clamoring-to-be-allowed-to-fight/

 

הגיוס הגדול ביותר אי פעם לצה"ל של תלמידי ישיבות. מחזור הגיוס הקרוב לצה"ל יכלול שיא של 1,000 לוחמים מישיבות ההסדר (300 ליחידות קרביות), עוד 300 מישיבות גבוהות ציוניות ועוד מאות ממכינות קדם צבאיות דתיות.

https://www.israelnationalnews.com/news/386759

https://www.timesofisrael.com/idf-confirms-1300-to-be-recruited-early-from-pre-army-programs/

 

ההתנדבות שינתה את חייה. ב-7 באוקטובר הייתה יוכבד רוטנברג בדאלאס, טקסס, וחיכתה לאחיה החייל הבודד שיחזור מישראל כדי שיוכלו לפתוח עסק בארצות הברית. כיום יוכבד היא מייסדת שותפה של עמותת "חרב הברזלהזדמנויות התנדבות בישראל", המסייעת לאחרים לארגן את טיולי ההתנדבות שלהם בישראל.

https://www.israel21c.org/how-a-two-week-trip-to-volunteer-turned-lifechanging/

https://www.facebook.com/groups/353201190423242/

 

אתה צריך את זה, אריאל מדפיס את זה בתלת מימד. אריאל הרוש הוא סטודנט להנדסה באוניברסיטת בן גוריון. הוא הדפיס בתלת-ממד מחבר רדיו לחבר בצה"ל ופתאום מפקדי הצבא ביקשו 1,000 מהם. הוא ו-400 מתנדבים הדפיסו מאז 43,000 פריטים, מכריות ברכיים ועד מתאמי רובים לראיית לילה.

https://nocamels.com/2024/03/volunteer-engineer-is-3d-printing-kit-for-israeli-troops-at-war/

                                                     

משימת סולידריות באמריקה הלטינית. משלחת של מושלים וראשי ערים מפנמה, אורוגוואי, הונדורס, צ'ילה וגואטמלה נסעה לערי דרום ישראל שהותקפו ב-7 באוקטובר ונפגשה עם בני משפחה של בני ערובה ישראלים במהלך ביקורם בן ארבעת הימים.

https://www.jns.org/latin-american-local-leaders-pay-solidarity-visit-to-israel/

 

IFCJ מממן 123 מקלטים. הקרן לידידות הבינלאומית של נוצרים ויהודים (FCJ) מממנת יותר ממיליון וחצי דולר להצבת 123 מקלטים לצד תחנות אוטובוס המשרתות 42 יישובים בצפון ישראל, על רקע הסכסוך המתמשך של ישראל עם חיזבאללה הלבנוני. 

https://www.jns.org/ifcj-funding-123-shelters-for-bus-stops-near-lebanon-border/

 

סופרמרקט שדרות נפתח מחדש. המרכול הראשון בשדרות נפתח מחדש יותר מחמישה חודשים לאחר שהעיר הישראלית פונתה ברובה בשל המלחמה עם חמאס. בעליו, פרוספר פרץ, סיפר: "עבדתי לאורך כל המלחמה, למרות שהבית שלי נפגע מרקטה. לא ויתרתי ולא עזבתי את העיר".

https://unitedwithisrael.org/sderot-supermarket-open-for-business-5-months-after-hamas-invasion/

 

 

הישגיה הרפואיים של ישראל

 

טיפול בפאגים נלחם בעמידות לאנטיביוטיקה. המרכז הישראלי לטיפול בפאגים (IPTC), בראשות שני פרופסורים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, השתמש בבקטריופאג' PASA16 על בסיס חמלה לטיפול בזיהומים קשים של Pseudomonas aeruginosa ב-16 חולים. היא הראתה תוצאות מבטיחות עם 86.6% הצלחה.

https://en.huji.ac.il/news/anti-bacterial-virus-phage-pasa16-treated-antibiotic-resistant-infections-866

https://www.cell.com/med/abstract/S2666-6340(23)00225-8

 

איך וירוסים מסוימים נעשים מגעילים? חוקרים מאוניברסיטת תל אביב גילו מנגנון המשמש נגיפים כדי להחליט אם להרוג את הפונדקאי החיידקי שלהם. הפאגים האלה מנטרים את בריאות התא שבו הם שוכנים. הם גם בודקים שאין וירוסים השוכנים בתאים סמוכים שהפאגים רוצים לאכלס אותם.

https://foodsecurity.tau.ac.il/sbcr/news/how-do-viruses-choose-whether-to-become-nasty-or-not-16-1-2024

https://www.nature.com/articles/s41564-023-01551-3

 

רמזים עשויים להוביל לתרופה לפרקינסון. חוקרים מאוניברסיטת חיפה גילו כי לחולי פרקינסון יש תאי מוח החסרים ב-mRNA וחלבונים שבונים את המטריצה החוץ תאית (ECM).  זהו ECM המספק לתאי המוח תמיכה מבנית וביוכימית.

https://www.israel21c.org/parkinsons-breakthrough-link-discovered-between-disease-and-brain/

 

500 רופאים יעלו ארצה.  אירוע Medex של נפש בנפש שנערך בטינק, ניו ג'רזי היה הצלחה מסחררת. כמעט 500 אנשי מקצוע רפואיים השתתפו מ -30 מדינות ומחוזות בארה"ב ובקנדה, כולל רופאים, אחיות, רוקחים, מטפלים, שינניות ורבים אחרים. אירוע אירופי מתוכנן בסוף מרץ.

https://www.israelhayom.com/2024/03/11/nefesh-bnefesh-inaugurates-international-medical-aliyah-program-to-combat-israels-physician-shortage/  https://www.jpost.com/aliyah/health-services/article-791431

 

 

ישראל מכלילה וגלובלית

 

סטארט-אפים טכנולוגיים מעסיקים יותר נשים במו"פ. סקר של רשות החדשנות ואוניברסיטת רייכמן קבע כי 38% מהנשים בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית מילאו בשנה שעברה תפקידי מו"פ. זאת לעומת 28% בשנת 2013. נשים מחזיקות כיום בכשליש מכלל משרות ההיי-טק במדינת היהודים.

https://www.jns.org/israeli-tech-companies-hiring-significantly-more-women-in-rd-roles/

 

ישראל מעבירה בית יתומים מעזה ליהודה. לבקשת הרשויות הגרמניות אפשרה ישראל את העברתם לבית לחם של כ-60 יתומים, בני 3 עד 15, מבית יתומים עזתי במימון גרמני, שהפסיק את פעילותו בשל המלחמה. 

https://www.ynetnews.com/article/ryxljohpt

 

נשים מוסלמיות אמיצות מדברות בעד ישראל. אנילה עלי (פקיסטן) וסוראיה דין (סרי לנקה) הקדישו את עצמן להתנגדות לדיכוי אסלאמיסטי קיצוני של נשים ולשנאת ישראל והיהודים. אנילה דיברה באירוע צד של האו"ם בחסות המשלחת הישראלית לאו"ם.

https://www.jns.org/two-muslim-women-who-are-fighting-for-freedom/

https://webtv.un.org/en/asset/k1t/k1tv3tvn0o  (27:41)

 

טורניר שחמט מאחד יהודים וערבים. אליפות ישראל הפתוחה בשחמט בעכו הפגיש יהודים, ערבים ודרוזים בתחרות ידידות.  גילם של 132 שחקני השחמט נע בין 9 ל-78 והם כללו כ-20 רב-אמנים ורבי-אמנים בינלאומיים.

https://www.timesofisrael.com/chess-tournament-makes-mates-of-arabs-jews-and-druze-amid-gaza-war/

 

יחסים טובים עם ליבריה. חבר בית הנבחרים מוימה בריגס מנשה הוא יו"ר השדולה של קרן ישראל בעלת הברית בליבריה. היא הביעה את רצונה לחזק את הקשרים הדיפלומטיים של ליבריה עם ישראל, שעשויים לכלול אף הקמת שגרירותה בירושלים עד סוף 2024.

https://israfan.com/2024/03/06/strengthening-ties-liberias-commitment-to-open-its-embassy-in-jerusalem/

 

שלושה שגרירים אפריקאים חדשים. נשיא המדינה הרצוג הודה לשגרירים הנכנסים של גינאה המשוונית, בורונדי ואסוואטיני על תמיכתם בישראל ועל ההגנה על מעמדה של איראל כמשקיפה באיחוד האפריקני. "אנחנו מאמינים באפריקה. אנחנו אוהבים את אפריקה", אמר הרצוג לשגרירים.

https://www.jns.org/israeli-president-lauds-african-countries-for-diplomatic-support/

 

 

מדע וטכנולוגיה

 

זוכה פרס מדעי המוח. פרופ' חיים סומפולינסקי מהאוניברסיטה העברית בירושלים והרווארד הוא הישראלי הראשון שזכה בפרס המוח - הפרס הבינלאומי הגדול והיוקרתי ביותר לחקר המוח. הפרס מוענק מדי שנה על ידי קרן לונדבק של דנמרק.

https://www.timesofisrael.com/physicist-haim-sompolinsky-first-israeli-to-win-largest-brain-science-research-prize/

 

כל כך מתוק! אינקרדו הישראלית (לשעבר DouxMatok) חשפה את Incredo Sugar G2, גרסה מרוכזת של סוכר אינקרדו עטור הפרסים שלה. המוצר החדש הוא בר קיימא יותר מכיוון שניתן לייצר, לאחסן ולייצר אותו בכמויות קטנות יותר.

https://www.ourcrowd.com/startup-news/incredo-announces-breakthrough-in-its-sugar-reduction-solution-with-the-launch-of-incredo-sugar-g2-a-concentrated-clean-label-offering-made-of-real-sugar-and-protein

 

שימוש בחיידקים כדי לשמור על טריות המזון. LiVA הישראלית משתמשת בחיידקים "טובים" כדי להאריך את חיי המדף של מזון טרי ב-100% לפחות. המדבקות של LiVA מכילות תערובת פרה-ביוטית מוגנת בפטנט של חיידקים הגדלה במהירות ומונעת היווצרות חיידקים ופטריות "רעים".  זו "הישרדותם של החזקים". רעיון חכם (ישראלי).

https://nocamels.com/2024/03/keeping-fruits-and-vegetables-fresh-with-a-simple-sticker/   https://www.liva.ag/

https://www.youtube.com/watch?v=PXNkdzZPqSU

 

הדברת חומרי הדברה. חדש בניוזלטר זה - DriftSense, והכלי שלה כדי לעזור לחקלאים להחליט מתי לרסס את הגידולים שלהם; פאלם רובוטיקס, המאתרת מזיקים ומחלות באמצעות חישה מרחוק וטכנולוגיות נוספות; חומרי הדברה ביולוגית מבוססי מיקרואורגניזמים פטרייתיים של Fungit Biosolutions וחומרי הדברה ביולוגיים בוטניים של BetterLeaf.

https://www.israel21c.org/8-innovations-helping-reduce-pesticide-use/  https://drift-sense.com/

https://palmro.com/  https://fungitbio.com/  https://olivetechltd1953.wixsite.com/better-leaf

 

לדעת לאן ללכת. Atly מתל אביב (שנקראה בעבר "צעדים") מאפשרת למשתמשים לפרסם את "המקומות האהובים החדשים" שלהם כמו אכילה בחוץ, טיולים ואפילו איפה לצאת לדייט. Atly הוסיפה לאחרונה מפות לארוחות ללא גלוטן וצליאק. ל-Gluten-Free Eats יש 28,000 מקומות בארה"ב והיא בודקת 300,000 נוספים.

https://nocamels.com/2024/03/platform-to-map-social-hot-spots-launches-new-gluten-free-map/ 

https://www.atly.com/   https://www.youtube.com/watch?v=uAFbmKGYmpg

 

אבטחת 7 מיליון רשתות. Sam Seamless Networks הישראלית מגנה על 7 מיליון הרשתות של ורייזון, וירג'ין מדיה, אורנג' ובזק - כחצי מיליארד מכשירים. מנכ"לית ומייסדת שותפה היא סיון ראושר. היא הייתה קצינה לשעבר ביחידת הסייבר המובחרת 8200 של אמ"ן.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/israeli-startup-secures-7-million-networks-500-million-connected-devices/    https://www.youtube.com/watch?v=x94vQ0CBQyY

https://www.ourcrowd.com/companies/sam-seamless-network

 

האצת פיתוח AI. כ-80% מפרויקטי הבינה המלאכותית נכשלים, מסיבות רבות. Dataloop AI הישראלית השיקה את Marketplace – פלטפורמה אינטואיטיבית המייעלת תהליכים ומאיצה את יעילות זרימת העבודה עבור צוותי AI, וכתוצאה מכך בניית יישומי AI יעילה יותר.

https://www.ourcrowd.com/startup-news/dataloop-ai-launches-a-marketplace-to-drastically-enhance-ai-development-processes-and-slash-time-to-market

 

אוזניות לכלבים צבאיים. חברת Silynxcom הישראלית פיתחה אוזניות מגן לכלבי צבא כמו יחידת K9 של צה"ל הפועלת בעזה. האוזניות מאפשרות גם העברת פקודות חלקה באמצעות רדיו ישירות לכלב.

https://www.silynxcom.com/silynxcom-unveils-groundbreaking-headset-for-military-dogs-offering-unparalleled-protection-and-communication/

https://www.thedefensepost.com/2024/03/04/silynxcom-headset-military-dogs/

 

מילה באוזן. בהמשך להכרזה הקודמת שלה על אוזניות לכלבים, סילנקסקום הישראלית דיווחה לאחרונה כי האוזניות החדשות שלה בתוך האוזן סיימו ניסויים ונרכשו על ידי לקוח אכיפת החוק האירופי שבדק את הציוד. המערכת תואמת למגוון רחב של מכשירי רדיו מוצפנים.

https://www.silynxcom.com/silynxcom-secures-first-order-of-its-new-in-ear-headset-system-designed-for-law-enforcement/

 

התחלה קרה? אין בעיה. חברת StoreDot הישראלית דיווחה כי בטמפרטורה של -10°C, תאי הסוללה הסופר-מהירים שלה לטעינת EV נטענו ל-80% קיבולת וסיפקו יותר מ-85% מקיבולת הטווח המלא שלהם.  אפילו בקור קיצוני של -20°C, התאים עדיין סיפקו יותר מ-70% מקיבולת הטווח המלאה שלהם.

https://www.store-dot.com/press/storedots-battery-technology-offers-ev-owners-a-winterproof-charging-experience

 

 

כלכלה ועסקים

 

סחר חופשי עם גואטמלה. הסכם הסחר החופשי (FTA) שחתמה ישראל עם גואטמלה בשנת 2022 נכנס זה עתה לתוקף. גואטמלה יש את הכלכלה הגדולה ביותר (תמ"ג ואוכלוסייה) במרכז אמריקה. היא מצטרפת לשבע מדינות באמריקה הלטינית שגם להן יש הסכמי חופש פעולה עם ישראל.

https://en.globes.co.il/en/article-Israel-Guatemala-free-trade-pact-comes-into-force-1001472602

 

עלייה גדולה במכירת דירות. למרות המלחמה, מספר הדירות שנמכרו בישראל גדל ב-14% משנה לשנה. בינואר בוצעו 8,053 עסקאות נדל"ן, הנתון הגבוה ביותר מאז ספטמבר 2022.

https://www.timesofisrael.com/apartment-sales-jumped-14-in-january-amid-ongoing-war-new-figures-show/

 

מי טס לישראל? אתר אחד עם מידע על איך להגיע לישראל ומה לעשות כשמגיעים לשם. 

.  https://www.touristisrael.com/traveling-to-israel-now/64346/

 

מרחב לבניית חלל-טק. JNF-USA מימנה את האב מצפה רמון בנגב עבור סטארט-אפים המפתחים טכנולוגיה רלוונטית לחלל החיצון. הראשונה להיענות להצעה היא Creation Space הישראלית, קבוצה המוקדשת לקידום טכנולוגיה בחלל החדש. זה גם עזר להפוך את הנוף להעתק של מאדים.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/from-mitzpe-ramon-to-mars-new-hub-paves-way-for-israels-tech-and-space-industry/ 

 

מרכז הקשר הטוב ביותר של Microsoft.  בטקס פרסי CX (חוויית לקוח) שמארחת CX Today, אודיוקודס הישראלית זכתה בפרס הפתרון הטוב ביותר של Microsoft Teams Contact Center עבור Voca Conversational Interaction Center (Voca CIC). השופטים היו מומחים עצמאיים בתעשייה.

https://www.audiocodes.com/news/press-releases/news/audiocodes-ai-first-voca-conversational-interaction-center-wins-best-microsoft-teams-contact-center-award

 

ערכת בדיקת הריון ברוק מגיעה לשוק. לאחר השקה באנגליה, אירלנד ושבדיה, הסליסטיק הישראלי זמין סוף סוף בישראל.  הוא יימכר ב-285 סניפים של סופר-פארן בקצת פחות מ-25 שקלים. המוצר מזהה את ההורמון Beta-hCG ומכר 100,000+ יחידות בבריטניה מאז יולי 2023.

https://www.israel21c.org/saliva-pregnancy-test-kit-finally-hits-israeli-market/

 

ריח מתוק של הצלחה. iRomaScents הישראלית לא יכלה למכור את "הסרטים הריחניים" שלה לתעשיית הבידור. לכן, הוא מיקם מחדש את המוצר ככלי עזר לבחירת בושם. אשף הבינה המלאכותית שלה היה נוקאאוט ב-CES לאס וגאס, שם היא המליצה במדויק על ניחוחות לציבור.

https://www.israel21c.org/startup-iromascents-uses-tech-to-simplify-perfume-sales/

 

אקזיטים, השתלטויות ומיזוגיםל-17/3/24: Wiz הישראלית רוכשת את Gem Security הישראלית תמורת 350 מיליון דולר.  אשלי הום הרב-לאומית רכשה את חברת Resident Home הישראלית תמורת מיליארד דולר. Zscaler האמריקאית רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Avalor תמורת 350 מיליון דולר. Cycode הישראלית רכשה את Bearer האמריקאית תמורת כ-10 מיליון דולר.

 

 

תרבות, בידור וספורט

 

הביאנלה בירושלים חוזרת הביתה. הביאנלה השישית בירושלים אמורה סוף סוף לחזור לבירת ישראל, חמישה חודשים לאחר שהמלחמה בעזה אילצה את המארגנים לקחת את במת האמנות לסיבוב הופעות עולמי. הוא עודכן כדי לתת הכרה רחבה יותר לאמניות ולכלול יותר עבודות שנוצרו לאחר 7 באוקטובר.

https://www.israel21c.org/after-war-induced-exile-jerusalem-biennale-returns-home/

 

מסעדות פיצה מובילות. שתי פיצריות ישראליות נבחרו לככב בדירוג השנתי של 50 הפיצריות המובילות בקטגוריית אסיה-פסיפיק. פיצריית פרסקה מקיבוץ אפיקים, הממוקמת דרומית לכנרת, דורגה במקום ה-37 במדריך, ולה פיידרה הירושלמית דורגה במקום ה-39. 

https://www.israelhayom.com/2024/03/04/2-israeli-pizzerias-make-prestigious-50-top-pizza-list/

https://www.50toppizza.it/en/asia-pacific-special-awards-2024/

https://www.50toppizza.it/en/50-top-pizza-asia-pacific-2024/

 

רוחות השינוי. כניסתה של ישראל לאירוויזיון נאלצה להשתנות, שכן רשות השידור האירופית התנגדה למילים המקוריות שהתייחסו ל-7 באוקטובר.  נקווה שהגרסה החדשה, שכותרתה "הוריקן", תעיף את הקהל! 

https://www.israelnationalnews.com/news/386542

https://www.youtube.com/watch?v=QV_NQ5F_iXY&

 

זוכה הטור דה טייוואן בשלב הראשון. רוכב האופניים הישראלי איתמר איינהורן מקבוצת האופניים הישראלית פרמייר טק, ניצח בשלב הפתיחה של הטור דה טייוואן בטאפיי, והפך לישראלי הראשון שלובש את הז'קט הצהוב באחד המרוצים הוותיקים באסיה. 

https://unitedwithisrael.org/israeli-cyclist-wins-opening-stage-of-tour-de-taiwan-in-tapei/

 

 

מדינת היהודים

 

בן בכור בגיל 88. הרב צבי קושלפסקי, ראש ישיבה בירושלים, אב זה עתה לבן בכור בגיל 88. הוא התאלמן בגיל 82 ונישא בשנית לאישה בת 50 שילדה כמה ילדים קודם לכן. התינוק נולד במרכז הרפואי הדסה בירושלים.

https://anash.org/yerushalayim-rosh-yeshiva-has-firstborn-son-at-88-years-old/

 

ניצולי רייב ומצילים מתפללים בכותל המערבי. חמישה חודשים לאחר הטבח ההרסני של חמאס בפסטיבל המוזיקה נובה, התאספו ניצולים להתפלל בכותל המערבי. פתקים של ניצולים נישאו מרעים, והונחו בסדקי הכותל. 

https://www.youtube.com/watch?v=SWo2_cUN6Ss

https://unitedwithisrael.org/watch-oct-7-music-festival-survivors-pray-at-the-western-wall/

 

חיילים מקבלים ספר תורה חדש. חיילים מישיבות הכותל ויפו הסדר, יחד עם חבריהם מחטיבת הנח"ל, קיבלו בברכה ספר תורה חדש בפרוזדור נצרים ברצועת עזה.

https://www.israelnationalnews.com/news/386532

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.