יום ראשון, 14 ביולי 2024

החדשות הטובות של ישראל 14 ביולי 24

במהדורת החדשות הטובות של ישראל מה-14 ביולי 2024, הבולטים כוללים 

 

 

חדשות חיוביות במהלך מלחמה 

 

חובש פצוע מראה נחישות בלתי מתפשרת. חייל נפגע מירי החיזבאללההחובש של צה"ל טל רץ לעזרתו, אך החיזבאללה ירה עליו טיל נ"ט. כעת טל נמצא בשיקום, אך כבר חזר לנהל את מזקקת גולני, השייכת לו ולמשפחתו. הוא שומר על הרוח החיובית! 

 

ניצול נסי משתחרר מבית החולים לאחר 9 חודשים. סער בן סלע, אחד מקורבנות פסטיבל נובה, כמעט מת כאשר טרוריסט של חמאס כיוון אליו את נשקו. אך הנשק נתקע ולבסוף סער הובא לבית החולים איכילוב. לאחר ניתוח ותשעה חודשים של החלמה, שוחרר סער ויצא מבית החולים ברגל. 

 

מסע ריפוי למקסיקו. קבוצה של 30 יתומים ישראלים חזרה לאחרונה ממסע ריפוי של 13 ימים במקסיקו. המסע, שאורגן על ידי ארגון משפחה אחת והקהילה היהודית של מקסיקו סיטי, הביא יתומים שאיבדו את שני הוריהם בשל טרור (למשל, ב-7 באוקטובר) ומשפחותיהם המאמצות לארץ השמש. 

 

מלגות לסטודנטים מהגבול עם עזה. הקונגרס היהודי הרוסי והמרכז להשפעה יהודית העניקו מלגות בסך כולל של 430,000 שקל לסטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון, המתגוררים עד 7 ק"מ מגדר הגבול עם עזה. רבים מהסטודנטים היו מושפעים ישירות מהאירועים ב-7 באוקטובר. 

 

תמיכה עולמית לערים בגבול עזה. הסוכנות היהודית לישראל השיקה את תוכנית Communities2Gether, המחברת 25 קהילות ישראליות עם קהילות בכל העולם. השותפויות נועדו לעזור בבניית תשתיות, חיזוק קשרים חברתיים וקידום קשרים ארוכי טווח. המטרה העיקרית היא לאפשר לכולם לחזור לביתם. 

 

בת ערובה משוחררת סיימה קורס צה"ל בהצטיינות. נוגה וייס, ששוחררה משבי חמאס בנובמבר, סיימה זה עתה קורס צה"לי בהצטיינות. היא אמרה: "היום סיימתי את הקורס וזה מרגיש כמו ניצחון. אני מצפה לעתיד וליכולת לעזור לחיילים אחרים." 

 

החיפוש אחרי סטיבי. כשרבקה נסעה מתל אביב ללונדון, היא השאירה את כלבה סטיבי אצל חברים בכפר המרוחק 7 ק"מ מגבול עזה. ב-7 באוקטובר ברח סטיבי ונעדר 41 ימים. בזכות שתי עמותות להגנת בעלי חיים ומבצע פרסום, נמצא סטיבי וכעת יש לו משימה חדשה: לנחם את קורבנות ה-7 באוקטובר. 

 

ישראל חיה. קאת'לין הייז כותבת ב-Jewish Journal על מסעה הראשון למדינת היהודים. במשפט הפתיחה היא מציינת: "יש משהו כמעט מקראי בעם הישראלי. סיפורים חדשים על ה-7 באוקטובר ממלאים אותי ביראה וצניעות." והיא מוסיפה: "הם פשוט ממשיכים לחיות." 

 

 

הישגים רפואיים של ישראל 

 

מניעת אובדן גפיים. במרכז הרפואי לניאדו בנתניה, בבלגיה, בגאורגיה וכן בארה"ב (אוניברסיטאות ייל וג'ונס הופקינס) מבצעת חברת BioGenCell ניסויים שלב-2 בטיפול TRACT שלה (טיפול בתאי רגנרציה מופעלים), אשר מסוגל למנוע קטיעות גפיים. כעת נאספים כספים לניסויים שלב-3. 

 

מניעת סתירות תרופתיות. מחקר של חברת FeelBetter ב-Mass General Brigham בבוסטון מצביע על כך שהאלגוריתם שלה לזיהוי אינטראקציות בין תרופות עשוי להפחית אשפוזים בבתי חולים ב-24%. כעת חתמה FeelBetter על הסכם עם מערכת הבריאות Atlantic Health System בניו ג'רזי, המשרתת למעלה מחצי מיליון אמריקאים. 

 

הצלת חיים באוהיו. חברת University Hospitals מקליבלנד משתמשת בפלטפורמת האבחון aiOS של חברת Aidoc הישראלית ב-13 בתי חולים ומספר רב של מרפאות. כל המטופלים הזקוקים לבדיקה טומוגרפית (CT) עקב כאבים או פציעות, נבדקים על ידי aiOS למצבים צפויים ובלתי צפויים. 

 

סגירת פצעים לאחר ניתוח לב. חברת EndoRon Medical מציעה למטופלים עם מפרצת אבי העורקים הבטנית (AAA) העוברים תיקון אנדווסקולרי של המפרצת, פתרון ארוך טווח לאיטום וקיבוע של השתל הפנימי שלהם. 

 

רופאים יהודים אמריקאים רואים את זה. האגודה הרפואית היהודית האמריקאית (AJMA) היא ארגון ללא כוונת רווח המייצג אנשי מקצוע בתחום הבריאות (רופאים, רופאי שיניים, אחיות ואחרים) בארה"ב, העומדים בצורה נחרצת לצד ישראל ומקדמים ערכים ואתיקה יהודית ברפואה. הצטרפו גם אתם. 

 

אירוע עלייה ראשון לרופאים מדרום אמריקה. בבואנוס איירס, ארגנטינה, התקיים אירוע MedEx הראשון בדרום אמריקה. למעלה מ-60 רופאים הגיעו מכל רחבי ארגנטינה ומאורוגוואי השכנה, וקיבלו תמיכה בתכנון העלייה שלהם ובהסדרת רישוי מקצועי. 

 

 

ישראל היא כוללת וגלובלית 

 

מרכז ילדים חדש בירושלים. ארגון הצדקה יד עזרא ושולמית רכש בניין חדש למרכז הילדים בירושלים. הוא משפץ אותו ויוכל בקרוב להכפיל את מספר הילדים הנזקקים להם הוא מספק ארוחות חמות, שיעורי עזר, טיפולים וכיף יומיומי ל-200 ילדים. 

 

פרופסור ערבי זוכה בפרס לביומד. הצגנו את פרופסור אשף בריק, פרופסור מוסלמי-ערבי מהמכון הטכניון, כבר בשנת 2013 בניוזלטר שלנו. כעת הוא קיבל את פרס רפפורט 2024 למחקר ביו-רפואי על עבודתו במנגנוני חלבונים - עבודתו עשויה להוביל לטיפולים במחלות כמו סרטן ופרקינסון. 

 

ללמוד בטכניון באנגלית. מאז ה-7 באוקטובר, רבים מהקמפוסים האוניברסיטאיים בבריטניה ובארה"ב אינם בטוחים ליהודים. המכון הטכניון מאפשר ליהודים מכל רחבי העולם להגיע לישראל וללמוד באנגלית – הן ברמת תואר ראשון והן ברמת תואר שני – ולחזק את הקשרים בין ישראל לתפוצות. 

 

קבוצת ידידות ארה"ב-ישראל. פוליטיקאים ישראלים ואמריקאים השיקו את קבוצת הידידות הפרלמנטרית House-Knesset, הגוף החדש ביותר להעמקת הקשרים בין שתי המדינות. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר שהקשר בין שתי המדינות "עולה על מפלגות וממשלות". 

 

ישראל האמיתית. הפילנתרופ סילבן אדמס מקדם את "ישראל האמיתית" בעולם. על כרטיסי הביקור החדשים שלו כתוב "שגריר ישראל המוצהר". הוא רוצה להציג את ישראל לרוב הדומם שאינו מכיר את ישראל אך קיבל רושם שלילי מהתקשורת. נא העבירו את הניוזלטר שלי אליו. 

 

הרכבת התחתית הקטנה ביותר בעולם. אתר החדשות הבריטי Express דיווח על הרכבת התחתית כרמלית שנפתחה בחיפה בשנת 1959, מערכת התחבורה התחתית העתיקה ביותר במזרח התיכון והקטנה ביותר בעולם, עם רק ארבעה קרונות ושש תחנות באורך של קצת יותר מ-1.1 מייל. היא יורדת מהר הכרמל - בגובה של 274 מטרים. 

 

המאבק בהלבנת כספים. בשנת 2023 זיהתה BioCatch יותר מ-150,000 חשבונות בנק של מובילי כספים באזור אסיה-פסיפיק וסייעה לבנקים לסגור אותם. פושעים משתמשים בחשבונות מובילי כספים כתחנת ביניים בין חשבון הקורבן לחשבון ממנו הם מושכים את הכסף. 

 

המאבק בעבדות. ThetaRay קיבלה יחד עם בנק סנטנדר את הפרס על "השימוש הטוב ביותר בנתונים לזיהוי סחר בבני אדם ועבדות מודרנית" בטקס פרסי הטרנספורמציה הדיגיטלית בלונדון. המערכת של ThetaRay הפנתה את תשומת לבו של סנטנדר לרשתות סחר בבני אדם פוטנציאליות. 

 

תושבי ניו יורק צועדים למען בני הערובה. כל שבת אחר הצהריים מאז ה-4 בנובמבר, תושבי מנהטן התומכים בישראל צועדים כ-45 דקות עם שלטים המעלים את המודעות לבני הערובה שעדיין מוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. גם ביום המנוחה, קהילת יהודי ניו יורק לא יכולה לנוח. 

 

 

מדע וטכנולוגיה 

 

פולימר פורץ דרך להדפסת תלת-ממד. חברת Nexa3D הציגה את Xyon, חומר הדפסת תלת-ממד חדשני העשוי מפלסטיק מחוזק בסיבי פחמן. Xyon הוא רב-שימושי, עמיד, בעל ביצועים גבוהים ויעיל מבחינת עלויות, ומתאים למגוון רחב של יישומי הדפסת תלת-ממד. 

 

מאבק ביתושים. האוניברסיטה העברית בירושלים מפתחת חומר דוחה יתושים טבעי; בנוסף, היא משתמשת בגנטיקה ליצירת זכרים עקרים של יתושים. אוניברסיטת חיפה עובדת על סינתזת מיקרוביוטה מדגים לשימוש כחומר דוחה יתושים. וגם: חברת Senecio (זכרים עקרים) משתפת פעולה עם Rentokil. 

 

קורס דוקטורנטים באנרגיה ירוקה. האוניברסיטה העברית בירושלים משיקה תוכנית מאסטר חדשה המתמקדת בטכנולוגיית אנרגיה ירוקה. היא תשלב חומרים ידידותיים לסביבה, תיצור מכשירים לייצור אנרגיה ירוקה ותתמודד עם אתגרים בתחום אחסון וניהול האנרגיה. 

 

שמש ואדמה. חברת agRE.tech מפתחת מערכת רובוטים מונעת בינה מלאכותית לחוות סולאריות, בשטחן מתקיימת גם פעילות חקלאית. הרובוטים, הפועלים באופן אוטונומי לחלוטין, מטפלים בריסוס, גיזום, קטיף ועוד, ומבצעים גם תחזוקה ובקרה אוטומטית של השדות הסולאריים. 

 

שעועית פרה משופרת מאושרת. חברת BetterSeeds קיבלה אישור ממשרד החקלאות האמריקאי עבור PeaMAXשעועית פרה משופרת גנטית. הזן העשיר בחלבון והחסון בעל תקופת גידול קצרה יותר וקל יותר לקצור. אידיאלי לגידול קיץ על ידי חקלאי סויה. 

 

לייזר נגד נשירת שיער. חברת Lumenis הציגה את FoLixמערכת לייזר פורצת דרך שאושרה על ידי ה-FDA למלחמה בנשירת שיער. הטכנולוגיה הייחודית של FoLix מספקת פולסי לייזר מדויקים, המנצלים את התהליכים הטבעיים של הגוף כדי לעורר את זקיקי השיער. 

 

מניעת תאונות באמצעות תוכנה. חברת CorrActions פיתחה תוכנה מונעת בינה מלאכותית המנתחת את המצב הקוגניטיבי של נהגהאם הוא עייף, שיכור או מוסח? מערכת Driver NeuroMonitoring (ניתוח מוח) משתלבת עם חיישני תנועה בהגה, במושבים וכדומה. 

 

טלפונים לחרשים. חברת Nagish, שנוסדה על ידי ישראלים, מאפשרת לחרשים לבצע שיחות טלפון. הפתרון משתמש בבינה מלאכותית לתמלול בזמן אמת, מתאים את תצוגת הטקסט לצרכי המשתמש ומציע ממשק משתמש אינטואיטיבי. בעולם ישנם כמיליארד אנשים עם לקות שמיעה. 

 

 

כלכלה ועסקים 

 

220 מיליון דולר לסטארטאפים ישראלים. חברת ההון סיכון האירופית Forestay Capital סגרה את הקרן השנייה שלה עם 220 מיליון דולר, ומתמקדת בהשקעה בסטארטאפים ישראלים ובסיוע להם להתרחב באירופה. Forestay אמרה: "...נמשיך לתמוך בחדשנות הטכנולוגית הישראלית בתחום ה-AI הארגוני בטווח הארוך." 

 

Meta מאיצה סטארטאפים ישראלים בתחום הבינה המלאכותית. Meta משיקה את AI Accelerator TLV כדי לקדם את הפוטנציאל של סטארטאפים ישראלים בשלבים המוקדמים עם מיקוד ביכולות ומוצרים בתחום הבינה המלאכותית. עשרה סטארטאפים ייבחרו לתוכנית הכוללת 15 מפגשים, שתתקיים מספטמבר עד דצמבר 2024. הפרויקט נתמך על ידי מעבדת המחקר AI של Meta. 

 

טכנולוגיית חלל. Space Florida, הסוכנות למימון ופיתוח תחום התעופה והחלל של מדינת פלורידה בארה"ב, ורשות החדשנות הישראלית מממנות פרויקטים משותפים בתחום טכנולוגיית החלל. הסטארטאפים הישראליים המשתתפים הם: Purammon (אלקטרוליזה של מימן וטיהור מים), StemRad, Novelsat ו-Mobility Insight. 

 

סיוע ליפן בהפחתת פליטות גזי חממה. ענק הביטוח היפני Sompo וחברת Momentick הישראלית ישתפו פעולה להפחתת פליטות גזי חממה ממקורות אנרגיה יפניים, פלטפורמות קידוח וצינורות גז. הפתרון של Momentick מזהה ומודד פליטות גזי חממה באמצעות צילומי לוויין. 

 

עסקת מיליארדים. התעשייה האווירית לישראל (IAI) הודיעה על הסכם בשווי מיליארד דולר לחמש שנים עם צד שלישי לא ידוע. (לפי עיתון כלכליסט, IAI תספק לוויין ריגול למרוקו.) החברה מצפה להשלמת העסקה עד שנת 2029. 

 

חוות שרתים בשווי 1.1 מיליארד שקל בנתניה. חוות שרתים חדשה בשווי 1.1 מיליארד שקל תיבנה על ידי NED, שותפות ישראלית-בריטית, באזור התעשייה פולג בנתניה. חוות השרתים תשתרע על שטח של 13,500 מ"ר והיא מיועדת להתחבר לכבלים תת-ימיים שינחתו בנתניה. 

 

קנדה מאשרת מערכת אימון שרירים. חברת Sofwave Medical קיבלה אישור מ-Health Canada לשווק את Pure Impactעם טכנולוגיית PlyoPulse™ EMS ("גירוי שרירים חשמלי") באזור זה. המערכת כבר קיבלה אישור מה-FDA האמריקאי. 

 

אקזיטים, רכישות ומיזוגים עד 14 ביולי 2024: חברת ההדפסה בתלת-ממד Nano Dimension רכשה את חברת ההדפסה בתלת-ממד האמריקאית Desktop Metal עבור 183 מיליון דולר. השקעות סטארטאפים עד 14 ביולי 2024: K Health גייסה 50 מיליון דולר; Sola Security גייסה 28 מיליון דולר; Volumez גייסה 20 מיליון דולר נוספים; Buildots גייסה 15 מיליון דולר; Nagish גייסה 16 מיליון דולר; Endoron Medical גייסה 10 מיליון דולר; Vee גייסה 7 מיליון דולר; Enso גייסה 6 מיליון דולר; Dono גייסה 3.7 מיליון דולר. 

 

 

תרבות, בידור וספורט 

 

נחפר מהאדמה. רשות העתיקות הישראלית מציעה סיורים מוגבלים בקמפוס הלאומי החדש לארכיאולוגיה של ישראל, שנמצא ליד מוזיאון ישראל בירושלים. עם השלמתו, הקמפוס בשטח 36,000 מטרים רבועים יכלול גלריות, מעבדות, חדרי תצוגה ומרכזי אחסון. 

 

ישראלי הוא אלוף העולם בשחמט לחרשים. הרב יהודה גרינפלד זכה בתואר אלוף העולם בשחמט לחרשים בבלגרד. 38 משתתפים מ-20 מדינות שונות התמודדו על התואר. הרב גרינפלד השיג תשעה נקודות מרשימות מתוך 11 סיבובים וסיים את הטורניר ללא הפסד. 

 

אוהדי כדורגל הולנדים תומכים בישראל. ביורו 2024 הראו אוהדי נבחרת הולנד תמיכה רבה כלפי מדינת היהודים כשגילו שמראיין אותם ישראלי. הולנד ניצחה את טורקיה, למורת רוחו של הנשיא הטורקי ארדואן שנכח במשחק. 

 

הרוכבים לוקחים תאוצה. נבחרת הרכיבה Israel PremierTech השיגה הצלחות נוספות בטור דה פראנס השנה. פסקל אקרמן סיים במקום הרביעי בשלב 8 ובמקום השלישי בשלב 10. חבר הקבוצה דרק ג'י סיים במקום השלישי בשלב 9 והתקדם מהמקום ה-21 למקום ה-9 מתוך 174 רוכבים. 

 

 

המדינה היהודית 

 

החזרת רכוש "אבוד" נוסף. חיילי צה"ל מצאו חנוכיות, קערות סדר ואפילו קרשי חלה בקרבותיהם ברצועת עזה. פריטי יודאיקה אלו נגנבו ככל הנראה על ידי תושבי עזה ב-7 באוקטובר או לפני כן. צה"ל פרסם תמונות של החפצים בפייסבוק ובמדיות אחרות כדי לאתר את בעליהם. 

 

שימור מורשתנו. יד ושם חנך את קמפוס מורשת השואה שלו, הכולל את אוסף האוספים המתקדם ביותר. המרכז החדש משתרע על שטח של 63,000 רגל רבועה ומכיל מיליוני מסמכים, תמונות, עדויות אומנות שנאספו על ידי המוזיאון מאז הקמתו. 

 

כל כך הרבה קורה בירושלים! כצפוי מבירת ישראל, היא עומדת במרכז האירועים במדינה. כנס Pulse of Israel; השקת קבוצת הידידות הפרלמנטרית Knesset-House; ה-4 ביולי (יום אנטבה); איחודים ואירועי חופשות בית הספר. 

 

צאו ורבו. אם ישראלית בת 35, אם לשני ילדים, ילדה ארבעה ילדים במרכז הרפואי בילינסון. שני הבנים ושתי הבנות שקלו בין 1.34 ל-1.62 ק"ג. רביעיות שנוצרו באופן טבעי מתרחשות פעם אחת מתוך 720,000 לידות בעולםבישראל בממוצע פעם בארבע שנים. 

 

עלייה גדולה. במסגרת 14 טיסות קבוצתיות קיץ, כבר הגיעו לישראל 2,000 עולים חדשים מיוני עד ספטמבר 2024. כמעט 1,800 צפון אמריקאים עלו ארצה מאז 7 באוקטובר באמצעות נפש בנפש, וישנם למעלה מ-10,000 בקשות חדשות - עלייה אדירה של 76% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.