יום ראשון, 25 באוגוסט 2024

החדשות הטובות של ישראל 25 באוגוסט 24

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל מיום 25 באוגוסט 2024, הכותרות כוללות: 

 

 

חדשות חיוביות במהלך מלחמה 

 

גיבור ה-7 באוקטובר עוזר לחיילי צה"ל בהתמודדות עם חרדה. ב-7 באוקטובר, סגן יהונתן סקרישבסקי נלחם נגד מחבלי חמאס והביא למקום מבטחים מעל ל-100 ניצולים מפסטיבל נובה. כיום הוא עובד בארגון "בשביל הבית, בשביל מחר", שם הוא מלמד חיילים קרביים משוחררים מיומנויות ידיים, סוג של תרפיה כדי להקל על חוויות החרדה שלהם. 
https://www.jns.org/oct-7-hero-saved-dozens-at-nova-festival-now-rehabilitates-combat-soldiers/ 

השראה מחזרת ישראלים הביתה. ב-7 באוקטובר, תושבי קיבוץ מגן הדפו עשרות מחבלי חמאס שחדרו לקיבוץ (ראו קישור וידאו למטה). לאחר מכן פונו לים המלח, שם חזרו 90% מהם מאז לקיבוצם. הסיפורים שלהם, מלאי נחישות ועוצמה, נותנים ליהודים בכל רחבי העולם כוח. 
https://blogs.timesofisrael.com/kibbutz-magen-first-border-community-to-return-home-inspires-boston/ 
https://www.youtube.com/watch?v=L_nBmWIVPDU 

חוסן בצפון. בעוד שאזרחים ישראלים בדרום חוזרים לבתיהם, בצפון רבים מעולם לא עזבו את ביתם. תושבי האזוריהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים כאחדהפכו לשומרים של מולדתם, ומסרבים לנטוש את אדמתם האהובה, אפילו מול מצוקות בלתי נתפסות. 
https://www.israelhayom.com/2024/07/23/the-unbreakable-bonds-stories-of-resilience-from-israels-embattled-north/ 

שיפור משמעותי. אמנם לחייל צה"ל הממוצע יש כלי נשק מודרניים, אך למילואימניקים חסרות כוונות מדויקות לרובי ה"נגב" שלהם. לכן, מספר אזרחים ישראלים פיתחו בהתנדבות את מתאם "תומר", על שם תומר נגר – "נגביסט" אמיץ שנפל ב-7 באוקטובר בהגנה על מוצב קציעות. 
https://www.jewishpress.com/news/israel/idf/its-saving-our-lives-israeli-hack-gives-precision-to-first-generation-machine-gun/2024/07/30/ 

תרומות לבתי חולים בצפון. הקרן לידידות (IFCJ) תורמת מיליון דולר למרכז הרפואי צפון (פוריה) לחיזוק תחנת הטראומה שלו. בנוסף, היא מממנת ציוד חדש ואספקה רפואית בשווי 620,000 דולר לבית החולים האיטלקי בנצרת. 
https://israfan.com/p/ifcj-boosts-northern-israels-medical-infrastructure-162m-donation 

אלפי מתנדבים אמריקאים. כתבה נוספת מדגישה את העבודה של מתנדבים מארה"ב. ביניהם ישנם כ-3,500 שהגיעו לישראל מאז ה-7 באוקטובר במסגרת משלחות JNF-USA כדי לשקם ולשפץ קהילות בגבול עזה ולהעניק תמיכה חשובה ומעוררת השראה. 
https://www.jpost.com/israel-news/article-810564 

סיוע בשיקום קהילות ישראליות. ראסל רובינסון, מנכ"ל JNF-USA, מתאר כיצד ארגונו בונה מרכז קהילתי 2 ק"מ מרצועת עזה. מתנדבים שמממנים את עצמם במסעות JNF-USA מפנים בתי ספר כדי שהילדים יוכלו לחזור לבית הספר. בצפון, JNF-USA בונה מרכזים קולינריים ורפואיים. 
https://video.i24news.tv/video/brightcove/6360820023112/6360820023112_hls 

הנחות בשכר לימוד לאנשי מילואים. כ-500 סטודנטים שנה א' באוניברסיטת תל אביב, שיחלו את לימודיהם בשנה האקדמית הקרובה ושירתו במילואים לפחות 30 ימים מאז תחילת 2024, יקבלו הנחה של 2,500 שקל בשכר הלימוד, המכסה כ-25% מהעלות הכוללת. 
https://www.jpost.com/israel-news/article-811913 

 

 

הישגים רפואיים של ישראל 

 

הצערת תאי חיסון אנטי-סרטניים. חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן גילו מדוע תאי הרג טבעיים (תאי NK) של מערכת החיסון מאבדים את יכולתם להילחם בסרטן. הם החדירו ננו-חלקיקים אשר השתקו את האנזים DGK Alpha ואת גורם השעתוק Egr2, ובכך החזירו את תאי ה-NK לתפקודם התקין. 
https://www.israelnationalnews.com/news/394893 
https://www.biu.ac.il/en/article/581709 
https://www.youtube.com/watch?v=hDjFPY3zcmk 

תרופה נגד כאבי סרטן עכשיו בשימוש בארה"ב. ארה"ב ממליצה כעת על תרופת הכאב החדשנית לחולים בסרטן הלבלב, שפותחה במרכז הרפואי שיבא בישראל. 125 חולים בינלאומיים קיבלו טיפול קרינתי במקלעת השמש. 53% מהם דיווחו על שיפורים משמעותיים. 
https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-811486 
https://www.thelancet.com/journals/lanonc/article/PIIS1470-2045(24)00223-7/abstract 

מכשיר נייד יכול לנבא התקפים אפילפטיים. חברת Blink Energy פיתחה מכשיר זעיר שמוצמד לעפעף ומנתח את דפוסי המצמוץ כדי לזהות או לאבחן מצבים בריאותיים. לדוגמה, הוא יכול להתריע על התקף אפילפטי מתקרב; או כשאתה על סף הירדמות בזמן נהיגה; או לאבחן פרקינסון או הפרעות שינה. 
https://www.israel21c.org/eyelid-wearable-can-predict-and-alert-to-epileptic-seizure/ 
https://www.blinkenrg.com/ 
https://www.youtube.com/watch?v=QTfrhaxO7ig 

מאבק נגד חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. כתבה חדשה על חברת NanoSynex ועל בדיקתם לאבחון אנטיביוטיקה. מימון בסך 11 מיליון דולר ממשקיעים, IAA ואירופה סייע לפתח מוצר שיכול לבדוק עד 20 מטופלים בו זמנית ולקבוע את האנטיביוטיקה המתאימה ביותר לטיפול בזיהומים חיידקיים. 
https://nocamels.com/2024/07/startup-fights-superbugs-antibiotic-resistance-with-rapid-testing/ 

סודות הספיגה התזונתית. מדענים ממכון ויצמן ומהמרכז הרפואי שיבא יצרו את המפה הראשונה והמפורטת של אזורי הפעילות השונים במעי הדק האנושי. היא מראה מדוע המעי הדק כה יעיל בספיגת חומרים מזינים ובהגנה על הגוף מפני זיהומים. 
https://www.israelnationalnews.com/news/394262 
https://www.nature.com/articles/s41586-024-07793-3 
https://wis-wander.weizmann.ac.il/life-sciences/navigating-digestive-tract 

מישהו יכול להסביר לי את זה? אני לא יודעת איך ילד בן שמונה הצליח לבלוע חלק מפנסאבל הוא לא מת. רופאים מבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים הוציאו את העצם, שיצר מעגל חשמלי בושט של הילד. שעה נוספת, והנזק היה יכול להיות בלתי הפיך. 
https://www.ynetnews.com/health_science/article/s1z5jfb000 

אנטיביוטיקה מפלפל. חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון פיתחו נגזרת של צמח פלפל ארוך המפריעה לתקשורת הכימית בין חיידקים. הנגזרת PL-18 של Piperlongumin מפחיתה את האלימות החיידקית על ידי הפרעה לביופילם שמקיף את החיידקים. 
https://nocamels.com/2024/07/bgu-study-finds-antibiotic-properties-in-pepper-plant/ 

זיהוי COPD באמצעות שעון חכם. חברת RespirAI עושה שימוש בבינה מלאכותית ובחיישני שעון חכם כדי לעקוב אחרי חולים כרוניים, למשל חולים ב-COPD (מחלת ריאות חסימתית כרונית). RespirAI משווה את רמות רוויית החמצן (SpO2) ונתוני האק"ג לתנועה הגופנית של העונד כדי לנבא הידרדרות אפשרית במצבו. 
https://www.israel21c.org/copd-flareups-could-be-predicted-via-smartwatch/ 
https://www.respirai.com/ 

אבחון שומן עתיר סיכון. לא כל סוגי השומן שווים. מדענים מאוניברסיטת בן-גוריון פיתחו בדיקת ביופסיה של miRNA ללא צורך בניתוח לאבחון דלקות ברקמת השומן הויסצרלית (VAT). סוג שומן זה מגיע מסוג מסוים של שומן גוף המהווה סיכון קרדיומטבולי גבוה אצל אנשים הסובלים מהשמנת יתר. 
https://www.israel21c.org/if-your-fat-is-vat-fat-you-could-be-at-higher-risk/ 
https://academic.oup.com/jcem/article-abstract/109/3/858/7274810 

 

 

ישראל היא כוללת וגלובלית 

 

דו-קיום בבתי החולים בצפון. פרופ' מסעד ברהום, מנהל ערבי-נוצרי של המרכז הרפואי לגליל, ופרופ' סלמאן זרקא, מנהל דרוזי-ישראלי של המרכז הרפואי זיו בצפת, מתארים כיצד הצוות שלהם, המורכב מיהודים, נוצרים, מוסלמים, צ'רקסים, דרוזים ובדואים, עובד יחד כמו משפחה כדי להציל את קורבנות חיזבאללה. 
https://www.timesofisrael.com/northern-hospitals-model-coexistence-as-they-prepare-for-a-third-lebanon-war/ 

תמיכה במשפחות דרוזיות. ישראלים תרמו כ-שני מיליון שקל כדי לתמוך במשפחות הילדים הדרוזים במג'דל שמס, שנהרגו מרקטה שנורתה על ידי מחבלי חיזבאללה. אינספור ישראלים ערכו מסעות עלייה לרגל למגרש המשחקים שנפגע, הניחו זרי פרחים או קשרו סרטים שחורים על הגדר השרופה. 
https://www.ynetnews.com/article/sy11g5uhtr 

מקלט כדורסל לילדים עקורים. ג'ארד ארמסטרונג היגר מפילדלפיה, פנסילבניה, ארה"ב לאשקלון. לאחר ה-7 באוקטובר ומתקפות הטילים שלאחר מכן מצד חמאס, הוא שינה את תוכנית המחנות הכדורסל הלא-רווחית שלו (JAB CAMP) כדי לחבר ילדים באמצעות מחנות כדורסל ומרפאות בישראל ובארה"ב. 
https://www.israel21c.org/us-israeli-basketball-player-aims-for-peace-through-sport/ 
https://www.jabcamp.com/our-why 

גדוד הבדואים של צה"ל. מסה מצולמת על גדוד הבדואים של צה"ל, הפועל באזור המדברי בדרום ישראל. בנוסף לרוב הבדואי, יש בגדוד גם חיילים יהודים, ערבים-ישראלים ונוצריםגיוון שמשקף את הקשר העמוק של החיילים לארץ אותה הם מגנים. 
https://www.timesofisrael.com/an-exclusive-look-into-the-faces-of-the-idfs-bedouin-battalion-gadsar-585/ 

בלוגרית מוסלמית מעוררת השראה. נגהם חג' עלי, בת 20, משפרעם שבצפון ישראל, יש לה מעל 500,000 עוקבים ברשתות החברתיות. היא מתנדבת במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה ומעודדת כל אחד לשרת בשירות הלאומי. נשיא המדינה הרצוג העניק לה תעודת הוקרה על מאמציה לקדם את ההבנה בין יהודים ומוסלמים. 
https://www.ynetnews.com/magazine/article/r1shujefc 

שלוש אוניברסיטאות ישראליות שוב בין 100 המובילות בעולם. דירוג שנחאי נחשב בדרך כלל לסמכות בקביעת איכותם של מוסדות אקדמיים. ברשימה לשנת 2024 דורג מכון ויצמן במקום ה-69, האוניברסיטה העברית במקום ה-81, והמכון הטכנולוגי טכניון במקום ה-85. 
https://worldisraelnews.com/extraordinary-achievement-3-israeli-unis-in-top-100-ranking/ 
https://www.shanghairanking.com/news/arwu/2024 

פרגוואי מעבירה את השגרירות חזרה לירושלים. פרגוואי הודיעה על העברת שגרירותה מתל אביב לירושלים ובכך חיזקה את תמיכתה הבלתי מתפשרת בעם היהודי. בהצהרה הרשמית נאמר: "פרגוואי תמיד תעמוד לצד העם היהודי, לא משנה באיזה מחיר." 
https://en.mercopress.com/2024/07/18/pena-confirms-paraguay-would-relocate-embassy-in-israel-to-jerusalem 
https://www.youtube.com/watch?v=INU80kVzYsE 

 

 

מדע וטכנולוגיה 

 

התקדמות רביעית בגודלה בתחום הבינה המלאכותית. ישראל מדורגת במקום הרביעי בעולם בתחום ההתקדמות בבינה מלאכותית, על פי מחקר עדכני של חברת התוכנה האמריקאית ZeroBounce. בעשור האחרון השקיעה ישראל למעלה מ-12 מיליארד דולר בתחום הבינה המלאכותית, והיא ממוקמת במקום הרביעי אחרי ארה"ב, סין ובריטניה – ולפני קנדה, גרמניה והודו. 
https://www.enterprisetimes.co.uk/2024/08/06/a-new-zerobounce-study-reveals-countries-advancing-ai-the-fastest/ 
https://unitedwithisrael.org/israel-rated-4th-globally-in-ai-technology-advancement/ 

הפיכת פסולת לדלק ביולוגי. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב פיתחו שיטה להמרת כל פסולת רטובה גולמית שנזרקת לפח לדלק ביולוגי נוזלי ומוצק, מבלי שהפסולת צריכה להתייבש מראש. הם משתמשים באנרגיית השמש כדי לחמם את הפסולת, להסיר מים וחמצן, ולהשתמש בשאריות כדלק מוצק. 

יותר הכרה. המועצה האירופית למחקר העניקה לד"ר ניר שלזינגר מאוניברסיטת בן-גוריון מענק של עד 1.5 מיליון אירו עבור הפרויקט שלו, שמטרתו לשלב בינה מלאכותית (AI) בתקשורת אלחוטית. ד"ר שלזינגר קיבל ביוני את פרס קריל מקרן וולף. 
https://www.bgu.ac.il/en/news-and-articles/dr-nir-shlezinger-awarded-erc-starting-grant/ 

אי האנרגיה הראשון של ישראל. קיבוץ מעלה גלבוע בצפון ישראל יהפוך לאי החשמל המיקרו הראשון של ישראל. עם טורבינות הרוח, השדות הסולאריים וכיפת אחסון הביוגז שלו, הוא יהיה עצמאי מבחינת אספקת החשמל במקרה של כשל ברשת החשמל הארצית. גלבוע יהיה פרויקט פיילוט ויספק מרכזי הפצת חשמל מבוזרים. 
https://www.timesofisrael.com/groundbreaking-energy-islands-aim-to-keep-israel-wired-if-war-overwhelms-power-grid/ 

מערכת התרעה ללא GPS. במקרה של מצבי חירום נרחבים, צה"ל יכול כעת לשלוח התראות מבוססות מיקום לטלפונים. המערכת מבוססת על Cell Broadcast, שיטה לשליחת הודעות קצרות למשתמשי טלפונים רבים באזור מוגדר, שבו אין זמינות של אותות GPS מדויקים. 
https://www.timesofisrael.com/idf-can-now-send-location-based-alerts-to-phones-in-case-of-large-scale-attacks/ 

מערכת ההגנה של אל על. תזכורת מדוע אל על ממשיכה להטיס נוסעים מישראל ואליה, בעוד שרוב חברות התעופה הזרות הפסיקו את טיסותיהן. כל מטוס מצויד במערכת C-MUSIC של אלביט מערכות, הכוללת הגנה אוטומטית מבוססת לייזר (DIRCM) נגד איומים אינפרא-אדומים. 
https://worldisraelnews.com/safer-skies-el-als-anti-missile-defense-system/ 
https://elbitsystems.com/product/c-music/ 

האפליקציה שיכולה ללמד אתכם אושר. טליה סואן היא מייסדת שותפה ומנכ"לית של Happy Things – אפליקציה המבוססת על מחקר בפסיכולוגיה חיובית שמעודדת את המשתמשים לבצע פעולות פשוטות ויומיומיות כדי להגביר את שמחתם בצורה נגישה וקלה. נראה כי אושר הוא מיומנות שניתן לחזק באמצעות תרגול קבוע. 
https://www.israel21c.org/happy-things-the-app-that-teaches-you-happiness/ 
https://www.happythings.app/ 

האבקה ללא דבורים. חברת QueenDee פיתחה מכשיר המותקן על החלק התחתון של רחפן או כלי טיס בלתי מאויש (UAV) ומאפשר איסוף או הפצה של אבקנים מפרחים וצמחים. האיסוף מתבצע בשתי שיטות – ואקום או משיכה אלקטרוסטטית. בינה מלאכותית וזיהוי תמונה דואגים להאבקה מדויקת. 
https://nocamels.com/2024/07/ai-powered-device-transforms-drones-into-pollination-machines/ 
https://www.queen-dee.com/ 

חיבור רכבות במהירות גבוהה. חברת DirecTrains פיתחה את "החיבור הישיר", שמאפשר לרכבות להתחבר או להתנתק תוך כדי תנועה. רכבות אזוריות יכולות להתחבר לרכבות אקספרס מבלי שאף אחת מהן תצטרך לעצור. זה מפחית את העומס בכבישים, את צריכת האנרגיה, את עלויות התפעול, את פליטות הפחמן הדו-חמצני, את זמני הנסיעה ועוד. 
https://nocamels.com/2024/07/israeli-coupling-technology-lets-trains-join-separate-at-high-speed/ 
https://directrains.com/ 
https://www.youtube.com/watch?v=YzLf3z1Rb0Y 
https://www.youtube.com/watch?v=-dS42sOGE2c 

 

 

כלכלה ועסקים 
 

13 ישראלים פותחים את הבורסה בניו יורק. ב-19 באוגוסט צלצל גיא פרנקלין, מייסד Israeli Mapped in NY, בפעמון הפתיחה של הבורסה בניו יורק. לצידו עמדו שנים-עשר מייסדים של חברות טכנולוגיה ישראליות. 450 חברות שהוקמו על ידי ישראלים בניו יורק כוללות גם 30 חדי קרן. רק 30 אלה יצרו 15,000 מקומות עבודה. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/hyu2owxic 

האב החדשנות בנגב. האב החדשנות InNegev הוא חממה לסטארט-אפים המפתחים טכנולוגיות להגנת האקלים. הוא משך אליו סטארט-אפים כמו Emnotion ו-BeAir, אך תומך בסטארט-אפים בכל רחבי ישראל. בין השותפים ניתן למצוא את נטפים, עמותת ישראל, Alpha Capital ו-Lamed Holdings. 
https://nocamels.com/2024/07/negev-innovation-hub-cultivates-environmental-tech-in-desert-climes/ 

רפורמת החשמל חוסכת כסף לצרכנים. בקרוב יוכלו הישראלים לבחור את ספק החשמל שלהם בעצמם, ובכך לשבור את המונופול של חברת החשמל של ישראל הקיים כבר עשרות שנים. ההנחות בחשבונות החשמל עשויות להגיע עד ל-20%, מה שיוביל לחיסכון כולל של עד 2 מיליארד שקל לצרכנים. 
https://www.jpost.com/brandblend/the-electricity-reform-is-underway-how-much-will-it-save-in-our-pockets-810902 

מערכות ישראליות מגבירות את ההכנסות בפאלו אלטו. ענקית הטכנולוגיה האמריקאית Palo Alto Networks הגדילה את ההכנסות השנתיות שלה ב-16% לכ-8 מיליארד דולר, הודות לשתי מערכות מהדור הבא (NGS) הממוקמות בישראלחטיבת קורטקס וחטיבת הענן של פריסמה. ההכנסות השנתיות של NGS הסתכמו ב-4.2 מיליארד דולר, המהווים שיעור צמיחה של 43%. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/rkbop1fsr 

1.5 מיליארד דולר לאנרגיה ירוקה מישראל לארה"ב. אנרג'יקס, חברה ישראלית לאנרגיה מתחדשת, תיכנס לשותפות השתתפות במס עם ענקית הטכנולוגיה גוגל עבור פרויקטים עתידיים בארה"ב, במטרה להגיע ליכולת ייצור של 1.5 ג'יגה-וואט עד 2030. שווי השותפות מוערך בין 1.3 ל-1.5 מיליארד דולר עד 2030. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/hymnf7mir 

1.2 מיליארד דולר לפיתוח שדה גז חדש. חברת אנרג'יאן הבינלאומית הודיעה על השקעה של 1.2 מיליארד דולר בפיתוח שדה הגז קטלן מול חופי הים התיכון של ישראל. הייצור צפוי להתחיל ב-2027. השדה מכיל רזרבות גז מוכחות וסבירות של 1.1 טריליון רגל מעוקב. 
https://www.reuters.com/business/energy/energean-invest-12-bln-develop-israel-katlan-gas-project-2024-07-23/ 

טכנולוגיה ישראלית במסעדות Bojangles Drive-Thrus. הבוט הקולי מבוסס הבינה המלאכותית של Hi Auto משמש לטיפול בהזמנות של לקוחות במאות סניפי Bojangles Drive-Thrus. Bojangles קראה לטכנולוגיה "Bo-Linda", שכבר הוטמעה ביותר מ-50 מסעדות שלה. 
https://www.israel21c.org/bojangles-serves-drive-thru-diners-using-israeli-ai/ 

אקזיטים, רכישות ומיזוגים עד 25 באוגוסט 2024: ג'ונסון אנד ג'ונסון תרכוש את יצרנית המכשירים הרפואיים V-Wave תמורת עד 1.7 מיליארד דולר. Thetaray רכשה את Screena. החברה האמריקאית Applied Systems רכשה את Planck Resolution. 

השקעות בסטארט-אפים עד 25 באוגוסט 2024: Kubiya גייסה 6 מיליון דולר נוספים; DreaMed Diabetes גייסה 3 מיליון דולר. 

 

 

תרבות, בידור וספורט 

 

 

כרישי לוויתן נדירים מבקרים באילת. כריש לוויתן באורך 20 רגל נצפה וצולם כשהוא גולש במי שמורת האלמוגים באילת. הדג הגדול ביותר בעולם הוא מין בסכנת הכחדה ומוגן שאינו מזיק לבני אדם. לכן, היה משמח לראות אותו מלווה בכרישי לוויתן צעירים. (המאמר כולל סרטון של הכרישים.) 
https://www.israelhayom.com/2024/07/28/watch-endangered-whale-shark-spotted-off-eilat-coast/ 

כוכב NBA מעודד ישראלים. כוכב ה-NBA לשעבר ואנליסט הספורט שאקיל אוניל שלח הודעה לעשרות ניצולים מה-7 באוקטובר ולבני משפחות אבלות של קורבנות, ששהו בחופשה טיפולית של ארגון One Family במחנה טימברליין בקנדה. ההודעה של אוניל כללה מילים בעברית; הוא הציע את "אהבתו" ותמיכתו. 
https://worldisraelnews.com/we-love-you-nba-legend-shaquille-oneal-shares-hebrew-filled-message-for-survivors-of-october-7th-invasion/ 

 

המדינה היהודית 

 

תראו מה נמצא בתעלת הניקוז! ארכיאולוגים מרשות העתיקות הישראלית גילו בחפירות בתעלת ניקוז בירושלים שרידים מחיי העיר לפני חורבנה על ידי הלגיונות הרומיים בשנת 70 לספירה. בין הממצאים נמצאו בקבוקון זכוכית, גרעיני ענבים, קליפות ביצים ומנורות חרס שבהן עדיין נמצא פיח. 
https://worldisraelnews.com/archaeological-discoveries-in-jerusalem-reveal-details-of-end-of-2nd-temple-period/ 
https://www.youtube.com/watch?v=mSD3BmTVbN4 

מחצבה ענקית נחשפה בירושלים. באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים מתבצעות חפירות של מחצבה עצומה מתקופת בית שני, אשר שימשה בזמנו של המלך הורדוס. הארכיאולוגים גילו לוחות אבן, רבים מהם באורך 2.5 מטרים ועובי 40 סנטימטרים. בנוסף, נמצאו כלי עבודה מאבן וכלי אבן נוספים, שככל הנראה שימשו את הפועלים. 
https://www.israelnationalnews.com/news/393948 

מט' באב לט"ו באב. הרכבת ההרפתקאות הרגשית של חודש אב העברי הייתה מורגשת במיוחד השנה. בין האירועים החיוביים בירושלים היו לילות הקיץ במגדל דוד, פסטיבל הבובות, "אינפיניטי" ליד פיס ארנה, ירושלים של זהב ולבסוף ט"ו באב עצמו – "החג" של האהבה. 
https://rjstreets.com/2024/08/18/in-jerusalem-from-tisha-bav-to-tu-bav-emotional-rollercoaster-more-this-year/ 
https://www.youtube.com/watch?v=uKiu8Db_1uk 

זירוז תהליך העלייה. ישראל תעניק לעולים החדשים רישיונות זמניים לעורכי דין, רואי חשבון ומורים מיד עם הגעתם, כדי שיוכלו לעסוק במקצועותיהם. מאז ה-7 באוקטובר נפתחו מעל 10,000 תיקי עלייה מצפון אמריקה, וכמעט 6,500 מצרפת. 
https://www.jns.org/israel-to-streamline-work-licenses-for-immigrant-professionals/ 

150 יהודים צרפתים עושים עלייה. הקרן לידידות (IFCJ) ארגנה טיסת אל על כדי להביא 148 גברים, נשים וילדים, שבעה תינוקות וכלב קטן לישראל כדי להתחיל חיים חדשים. הם יתגוררו בנתניה, רעננה, חדרה, גבעת שמואל ואשדוד. עוד רבים צפויים להצטרף בהמשך. 
https://www.jpost.com/aliyah/article-812981