יום ראשון, 18 באוגוסט 2024

החדשות הטובות של ישראל 18 באוגוסט 24

במהדורת החדשות הטובות של ישראל מיום 18 באוגוסט 2024, הכותרות כוללות: 

 

 

 

חדשות חיוביות במהלך מלחמה 

 

הצבא המוסרי ביותר בהיסטוריה. קבוצת המומחים הצבאיים הבינלאומית הבכירה, המורכבת מרמטכ"לים לשעבר של נאט"ו, גנרלים, קצינים בכירים, מנהיגים פוליטיים ובעלי תפקידים בכירים אחרים, ערכה ביולי ניתוח של מלחמת צה"ל נגד חמאס, שנשלח לבית הדין הפלילי הבינלאומי. ניתוח זה משבח את ההתנהגות המוסרית של צה"ל במלחמה זו. 
https://elderofziyon.blogspot.com/2024/08/israels-army-is-not-only-moral-it-is.html 
https://unwatch.org/key-findings-of-the-high-level-international-military-group-on-the-gaza-conflict/ 
https://www.icc-cpi.int/sites/default/files/CourtRecords/0902ebd180920f26.pdf 

אמבולנסים חסיני כדורים חדשים. משטרת ישראל הכניסה לשירות את האמבולנסים הראשונים שלה חסיני הכדורים. אמבולנסים אלה ישפרו את ביטחונם של צוותי החיפוש וההצלה, במיוחד באזורים בסיכון גבוה. הרכישה מומנה על ידי עמותות Israel Friends ו-Let's Do Something (LDS), שגייסו מיליוני תרומות מאז ה-7 באוקטובר. 
https://www.israelhayom.com/2024/07/17/police-inaugurates-new-bulletproof-ambulances-the-first-in-history/ 
https://israfan.com/p/israel-police-bulletproof-ambulances 
https://israelfriends.us/ 

שיעורי הישרדות. פרמדיקים של צה"ל נמדדים לפי מדד CFR (שיעור התמותה במקרה - Case Fatality Rate), כלומר, אחוז החיילים הפצועים שפונו משדה הקרב שלא הצליחו להצילם. במלחמת לבנון השנייה ב-2006, שיעור ה-CFR עמד על 15%. במלחמת עזה שיעור ה-CFR עומד על 6.5%, הודות למספר פרמדיקים רב יותר, פינוי מהיר יותר ומוצרי דם. 
https://www.thejc.com/lets-talk/analysis/how-the-idf-is-using-lessons-from-gaza-to-teach-the-us-how-to-minimise-casualties-pohyab6f 

2,000 סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון מתנדבים בבתי חולים. למעלה מ-2,000 סטודנטים לרפואה, סיעוד ועבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן-גוריון התנדבו בבתי חולים ברחבי ישראל בימים שלאחר ה-7 באוקטובר. הם העניקו סיוע רפואי ופסיכולוגי לאלפי ישראלים פצועים ולמשפחותיהם. 
https://timesofsandiego.com/health/2024/07/06/israeli-surgeon-visiting-san-diego-recalls-medical-students-rushing-to-help-oct-7-victims/ 

אחים הצילו אלפים. ב-7 באוקטובר, האחים הדרום-אפריקאים קית' וברט אייזקסון סיכנו את חייהם כדי להגן על הקהילות בגבול רצועת עזה. ברט הגן על הצומת של מבטחים, נקודת הגישה המרכזית לשבעה מושבים. קית', ראש הביטחון של 32 יישובים באזור אשכול, מנע מתקפות נוספות. 
https://www.sajr.co.za/heroic-south-african-brothers-saved-thousands/ 

 

 

הישגים רפואיים של ישראל 

 

טפיל מרפא את המוח. מדענים מאוניברסיטאות תל אביב וגלזגו הצליחו לשנות את הטפיל Toxoplasma gondii כך שיוכל להעביר תרופות מבוססות חלבון דרך מחסום הדם-מוח. בדוגמה שלהם, הועבר החלבון MeCP2 למוח כדי לתקן חוסר הקשור לתסמונת רט. 
https://unitedwithisrael.org/israeli-scientists-turn-parasite-into-brain-healer/ 
https://www.nature.com/articles/s41564-024-01750-6 

חיישן צעדים מודד את התקדמות מחלות המוח. חוקרים בתל אביב פיתחו חיישן צעדים לביש המנטר את מצבם של קשישים וחולים בירידה קוגניטיבית או במחלות נוירולוגיות. קיצור אורך הצעדים הוא אינדיקטור חשוב להערכת מצבם של חולים בפרקינסון, טרשת נפוצה ומחלות דומות. 
https://www.israel21c.org/step-length-sensor-monitors-neurological-disease-progression/ 

תוכנת שעון חכם מנטרת את רמות הלחץ. תוכנת הניתוח NeuroSpeed AI של חברת NeuroBrave משתמשת בחיישן Photoplethysmogram (PPG) בגב השעון החכם כדי למדוד את הזמן בין פעימות הלב. שונות בקצב הלב (HRV) היא אינדיקטור טוב לבריאות הנפשית הכללית. 
https://nocamels.com/2024/07/smartwatch-tracks-your-mental-health-through-your-heartbeat/ 

הגנה מוכחת מפני לידות מוקדמות. מחקרים אחרונים עם מכשיר Lioness של חברת PregnanTech הראו שיעור גבוה של לידות במועד אצל נשים בסיכון גבוה ללידה מוקדמת. בשנה הבאה מתוכננת בארה"ב מחקר קליני נוסף, שיסייע לחברה לקבל את אישור ה-FDA. 
https://nocamels.com/2024/07/new-device-helps-pregnant-women-avoid-dangerous-preterm-births/ 
https://www.ajog.org/article/S0002-9378(24)00595-7/fulltext 

סיכויים טובים יותר בטיפולי פוריות. חברת BAIBYS משתמשת בראייה ממוחשבת (MV) ובינה מלאכותית (AI) כדי לבחור את איכות הזרע הטובה ביותר להצלחה בהפריה חוץ גופית (IVF). המערכת בוחרת ואוספת באופן עצמאי את הזרע שיוזרק לתוך הביצית, תוך שימוש בהגדלה גבוהה ובבדיקת המורפולוגיה (צורה, מבנה, גודל וכו'). 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/hyu7zxgqa 
https://www.baibys.com/ 

מעבר לגבולות. המדענית ד"ר לינדה רובינשטיין עברה מנאס"א למרכז הרפואי שיבא, והעבירה את מוקד המחקר שלה מחקר החלל ל"מחקר הפנימי". עבודתה מתמקדת במיטוכונדריה, ה"כורים" של התאים. אם יצליחו לעצור את הזדקנותם, ייתכן ויוכלו למנוע מחלות מוח כמו אלצהיימר ופרקינסון. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/kg6kb2y0a 

תרומת 50 מכשירי עירוי דם. פרופסורית רג'ינה הרצלינגר, מרצה לניהול באוניברסיטת הרווארד, תרמה 50 מכשירי עירוי דם מצילי חיים לכ-20 בתי חולים ומרכזי טראומה בישראל. המכשירים מחליפים דם שאבד בעקבות דימומים והם חיוניים במיוחד בטיפול בפצועי המלחמה הנוכחית. 
https://israfan.com/p/american-israelis-donation-aids-medical-care-soldiers-injured-gaza 

טיפול רפואי זול בבתי חולים בארה"ב. החברה הישראלית PayZen פיתחה פלטפורמת פינטק המאפשרת לבתי חולים לקבל תשלומים מראש על חשבונות רפואיים, מה שמאפשר למטופלים בארה"ב להשתמש בתוכניות תשלום ללא ריבית וללא עלויות נוספות עבור הטיפול הרפואי שלהם. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/sjwbj1y9a 
https://payzen.com/ 

 

 

ישראל היא כוללת וגלובלית 

 

בחזית השירות הציבורי. הילה חדד חמלניק, בוגרת לימודי הנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון, שירתה בצה"ל, עבדה כמנהלת ניסויים במערכת כיפת ברזל, ניהלה את רשות הדרכים הישראלית, עמדה בראש משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה והייתה מיוזמות קרן ההון סיכון SAFEDOME (ראו למטה). 
https://ats.org/our-impact/hilla-haddad-chmelnik-a-model-of-public-service/ 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/h1azj3fwt 

צמיחת ההכנסות של האוכלוסייה הערבית-ישראלית. חוקרים מאוניברסיטת רייכמן מדווחים כי ההכנסה השנתית הממוצעת מעבודה בקרב ערביי ישראל צמחה בקצב מהיר יותר מאשר בקרב חרדים וישראלים חילונים. המחקר מציע כי שיעור תעסוקה גבוה יותר של נשים ערביות, השכלה טובה יותר ושכר גבוה יותר תרמו לעלייה זו.' 
https://www.timesofisrael.com/income-from-labor-among-arab-israeli-society-grows-faster-than-other-sectors-study/ 

מנהיגות טכנולוגיות ערביות בישראל. שתי נשים ערביות-ישראליות, ח'ולוד איותי וסאג'ה קבאהא, דיברו עם CTech על Seeratechהפודקאסט הערבי הראשון בהנחיית נשים על מנהיגות טכנולוגית ערביות בישראל, אותו הן מנחות יחד. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/hjvcgb0k0 

המשרד של אלה. רב-סרן אלה ואויה היא דוברת צה"ל לעולם הערבי והאישה המוסלמית הבכירה ביותר בצה"ל. קירות משרדה מעוטרים בתעודות, תעודות הוקרה, תמונות משפחתיות, קליגרפיה ערבית מהקוראן, דגל דרוזי, צלב, עותק קטן של ספר הזוהר ודגלי המדינות המשתתפות בהסכמי אברהם. 
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-809892 

בריטניה רוכשת מערכת נגד רחפנים מישראל. כמה פוליטיקאים בריטים רוצים לאסור על מכירת נשק לישראל. במקביל, הכוחות הבריטיים שילמו כמעט 4.6 מיליון פאונד כדי לרכוש את מערכת ה-"500 Smash" של Smart Shooter מישראלתוסף לרובה לשיפור הדיוק נגד רחפנים תוקפים. 
https://www.thejc.com/news/uk/british-army-buys-israeli-smart-shooter-anti-drone-system-xo2fgc8o 

1,000 נוצרים מגישים עתירה לבית הדין הבינלאומי. כמעט אלף נוצרים מ-45 מדינות הביעו את תמיכתם בקשר התנ"כי של ישראל לארץ הקודש בהצהרה שהוגשה לבית הדין הבינלאומי בהאג. זאת, לקראת החלטת בית הדין הקוראת לישראלים "כובשים" במולדתם. 
https://www.jns.org/christians-highlight-israels-biblical-roots-to-hague-court/ 

 

 

מדע וטכנולוגיה 

 

טקסס וישראל בחלל. סוכנות החלל הישראלית חתמה על מזכר הבנות (MOU) עם איגוד העסקים של טקסס (TAB) לשיתוף פעולה עתידי ביוזמות הקשורות לחלל. ההסכם כולל חילופי משלחות תעשייתיות ואקדמיות, חילופי ידע מקצועי ובעלות משותפת על תכנים מפותחים. 
https://www.jpost.com/business-and-innovation/all-news/article-809596 

זיהוי רחפנים בכל תנאי ובכל סביבה. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב הציגו מערכת תיוג חכמה, שמאפשרת מעקב וזיהוי של רחפנים גם בתנאים קשים כמו סביבות עירוניות, גבהים נמוכים ותנאי מזג אוויר קיצוניים. המערכת כוללת מדבקות זיהוי חכמות, רדאר בתמיכת בינה מלאכותית וקרינה אלקטרומגנטית. 
https://unitedwithisrael.org/israeli-innovation-allows-drone-tracking-and-identification-despite-extreme-conditions/ 

עתיד ללא מסכים. מאמר מעניין על משקפי המציאות המוגברת (AR) של חברת Lumus. מערכת המראות שלהן שולחת תמונות ישירות לעיני המשתמש, כך שאין צורך במסך. זה יכול להיות שימושי לניווט ברכב, תרגום בזמן אמת, שיחות וידאווכל זה עם עיצוב אופנתי מאוד. 
https://nocamels.com/2024/07/new-specs-augment-reality-and-make-you-look-good-doing-it/ 
https://lumusvision.com/news/company/ 

חיילי צה"ל מתאמנים עם XR. חברת Combatica משתמשת ביכולות המציאות המורחבת (XR) של קסדות Quest-2 של חברת Meta כדי להכשיר כוחות אכיפת חוק, יחידות מיוחדות וצוותי ביטחון. Combatica מתמקדת בבניית יכולות קבלת החלטות תחת לחץ ובקרב ירי, תוך שימוש בנתוני עתק להפחתת הסיכון לירי ידידותי. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/bkehcfatc 
https://combatica.com/ 

האמת נחשפת. במאמר המקושר יש פרטים מרתקים נוספים על Revealense. היא מנתחת התנהגויות בלתי רצוניות כמו תנועות מיקרו בפנים, טון דיבור ודופק, ומספקת תובנות קריטיות לביטחון הפנים ולטיפול בבריאות הנפש. היא גם מסוגלת לזהות Deep Fakes, כמו קטעי וידאו מזויפים. 
https://nocamels.com/2024/07/startup-can-read-our-thoughts-from-our-involuntary-actions/ 

משיכת בוגרי אוניברסיטאות זרים בעלי כישורים גבוהים בתחום ההייטק. רשות החדשנות של ישראל השיקה תוכנית בשווי 10 מיליון שקל שתומכת בארגונים המביאים לישראל בוגרי תארים מתקדמים בתחום הבינה המלאכותית. המטרה היא שאלה יובילו פרויקטים חדשניים ויתרמו לכלכלה הישראלית ולמעמדה של ישראל כמעצמה טכנולוגית. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/rkotiiic0 

160 מהחברות הביטחוניות החדשניות של ישראל. Startup Nation Central יצרה מפת פעילות עם 160 חברות ישראליות שמתמודדות עם אתגרים קריטיים בתחומי ההגנה האווירית, ביטחון הפנים, תעופה, יישומים דו-שימושיים, טכנולוגיות חלל ועוד. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/hky8xdjtr 
https://finder.startupnationcentral.org/reports/defense-tech-map 
https://lp.startupnationcentral.org/wp-content/uploads/2024/07/DefenseTech_Landscape_Map_V5.pdf 

 

 

כלכלה ועסקים 
 

כפילות השקעות ביולי. סך ההשקעות בסטארטאפים ביולי 2024 עמד על 703 מיליון דולריותר מכפול מהסכום שהושקע ביולי 2023. 28 העסקאות שהושלמו הביאו לכך שבפעם החמישית ברציפות הושקעו למעלה מחצי מיליארד דולר בסצנת הסטארטאפים הישראלית. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/h1m100gytc 

מיליונים לסטארטאפים ישראליים. מאז ה-7 באוקטובר, קרן הון הסיכון Index Ventures השקיעה סך של 60 מיליון דולר בחמישה סטארטאפים ישראליים. אם נבחן את פעילות הקרן בכללותה, נגלה כי מאז פתיחת משרדיה בישראל בסוף 2022, הקרן השקיעה 186 מיליון דולר ב-12 סטארטאפים ישראליים. כמו כן, קרן SeedIL השקיעה 18 מיליון דולר בסטארטאפים ישראליים בשלבים מוקדמים. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/bkirsog00r 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/bj3na00ukr 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/byiuc0gqc 

36% ממס ההכנסה של ישראל מגיעים מתחום ההייטק. נתונים חדשים מרשות החדשנות מדגישים את חשיבותו של תחום ההייטק לכלכלה הישראלית. בשנת 2021, תרמו עובדי ומעסיקי ההייטק 36% מהכנסות מס ההכנסה של המדינה. בשנים האחרונות, סביר להניח שהתרומה היחסית אף עלתה. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/syscj0pcr 

טקסס אוהבת את ישראל. קרן Texas Venture Partners הקימה קרן בהיקף של 50 מיליון דולר להשקעה של בין 1 ל-4 מיליון דולר בכמה סטארטאפים ישראליים בתחום טכנולוגיות ההגנה בשלבים מוקדמים. הקרן מתמקדת בתחומים כמו ביוטכנולוגיה, מדעי הקוונטים, טכנולוגיות חלל ואנרגיות מתחדשות. TVP תסייע גם לסטארטאפים הללו להתרחב לשוק האמריקאי. 
https://www.timesofisrael.com/new-50-million-texas-fund-to-scout-for-battle-tested-israeli-defense-tech/ 

קרן חירום SAFEDOME. הילה חדד חמלניק (ראו בקטע "כוללני") ואחרים ייסדו את קרן החירום SAFEDOME, שמטרתה לסייע לסטארטאפים שנקלעו לקשיים לאחר ה-7 באוקטובר. משקיעים פרטיים משקיעים עד חצי מיליון דולר בסטארטאפים שעומדים בתנאים פיננסיים מחמירים. בקישור השלישי תוכלו למצוא קרנות הון סיכון נוספות. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/h1azj3fwt 
https://safedome-vc.webflow.io/ 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/syhwm3qtt 
https://www.startupforstartup.com/startup-in-time-of-crisis/ 

שיפור היעילות במערכת הבריאות האמריקאית. חברת Vim מאחדת נתונים רפואיים ממאות גופים רפואיים בלתי קשורים בארה"ב כדי לשחזר את המודל הישראלי. החברה מאגדת ספקי שירותי בריאות ומבטחים בפלטפורמה אלקטרונית אחת, מה שמקל על טיפולים, הפניות ותשלומים ישירות במקום הטיפול. 
https://nocamels.com/2024/07/streamlining-us-healthcare-with-israeli-electronic-system-as-model/ 

מסחר במניות פרטיות. למשקיעים מוקדמים או לעובדים בחברות פרטיות שאינן נסחרות בבורסה, קשה לעיתים למכור את מניותיהם. חברת מיטב משקיעה 100 מיליון דולר ברכישת מניות אלו במחירים ריאליים, תוך שימוש בפלטפורמת המסחר המשני של Valoo. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/synlk2od0 
https://www.meitav.co.il/en/ 

טיפול במיגרנה עבור קולורדו. כ-1.7 מיליון אמריקאים יקבלו כעת כיסוי ביטוחי למכשיר הביובנד Nerivio REN של חברת Theranica לטיפול במיגרנות, באמצעות שירות הבריאות הציבורי "Health First Colorado", ספק ה-Medicaid של מדינת קולורדו. המכשיר הלביש, שנועד ללבישה על הזרוע, משחרר נוירוטרנסמיטרים במוח כדי להילחם במיגרנה. 
https://nocamels.com/2024/07/colorado-medicaid-provider-to-cover-israeli-wearable-for-migraines/ 

6.55 מיליון דולר במענקי BIRD. קרן BIRD אישרה 6.55 מיליון דולר עבור שישה פרויקטים חדשים בין חברות ישראליות לאמריקאיות. הסטארטאפים הישראליים הם Amarel Embedded Solutions, CyberRidge, Datos Health, Groundwork BioAg, Quai.MD ו-Quantum Art. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/bkxdm64tc 
https://www.cyber-ridge.com/ 
https://www.datos-health.com/ 
https://www.aes-connect.com/ 
https://www.quantum-art.tech/ 

לא עסקת רכישה שיא, אבלחברת Wiz אולי דחתה הצעת רכישה של 23 מיליארד דולר מגוגל, אך הסכימה בשמחה להשקעה של מיליוני דולרים מחברת SoftBank היפנית. לאחרונה גייסה Wiz עשרות עובדים ביפן, סינגפור, אוסטרליה וניו זילנד, והקימה מרכז נתונים חדש בסידני. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/ry4dpdx5c 

אקזיטים, רכישות ומיזוגים עד 4 באוגוסט 2024: חברת Outbrain רכשה את חברת Teads האמריקאית תמורת מיליארד דולר. חברת Payoneer רכשה את החברה הסינגפורית Skuad תמורת לפחות 61 מיליון דולר. Fiverr רכשה את AutoDS. חברת Deel, שהוקמה בישראל ובארה"ב, רכשה את הסטארטאפ הבריטי Hofy בסכום מוערך של 100 מיליון דולר. חברת Element Fleet הקנדית רכשה את Autofleet תמורת 110 מיליון דולר. חברת Prytek הרב-לאומית רכשה את TipRanks תמורת 200 מיליון דולר. 

השקעות בסטארטאפים עד 18 באוגוסט 2024: חברת Magenta Medical גייסה 105 מיליון דולר; Placer.ai גייסה 75 מיליון דולר; Chaos Labs גייסה 55 מיליון דולר; Dazz גייסה 50 מיליון דולר; Scopio Labs גייסה 42 מיליון דולר; Addionics גייסה 39 מיליון דולר; PayZen גייסה 32 מיליון דולר; Faye גייסה 31 מיליון דולר; Linx גייסה 27 מיליון דולר; Waltz גייסה 12.5 מיליון דולר; Sepio גייסה 11 מיליון דולר; CarbonBlue גייסה 10 מיליון דולר; Holisto גייסה 10 מיליון דולר; Monto גייסה 9 מיליון דולר; Clutch Security גייסה 8.5 מיליון דולר; BAIBYS גייסה 4.5 מיליון דולר; Definity גייסה 4.5 מיליון דולר. חברת Wiz קיבלה השקעה של מיליוני דולרים מחברת SoftBank היפנית. חברת BlueTree גייסה 2.26 מיליון דולר. 

 

 

תרבות, בידור וספורט 

 

הצלחה לאמן יוצא אתיופיה-ישראל. משה טארקה היה בן שלוש כאשר משפחתו הובאה לישראל במסגרת מבצע משה דרך סודן. כעת הוא פתח גלריה לאמנות ברחוב שבזי 58 בתל אביב. אמנותו המופשטת נמכרת באלפי דולרים לאספנים בישראל ובחו"ל והוצגה במוזיאונים ישראליים חשובים. 
https://www.israel21c.org/edgy-ethiopian-artist-breaks-the-glass-ceiling/ 

שבע מדליות אולימפיות. ספורטאים ישראלים זכו במספר שיא של שבע מדליות אולימפיות. הזוכים הם תום ראובני (זהב בגלישת רוח), שרון קנטור (כסף בגלישת רוח), רז הרשקו (כסף בג'ודו), ארטיום דולגופיאט (התעמלות), ענבר לניר (כסף בג'ודו), פיטר פלצ'יק (ארד בג'ודו) ונבחרת ההתעמלות האמנותית (כסף). 
https://worldisraelnews.com/israel-nets-1-gold-and-3-silver-medals-at-paris-olympics/ 
https://www.jpost.com/israel-news/sports/article-812978 
https://worldisraelnews.com/israel-captures-7th-olympic-medal-as-rhythmic-gymnastics-team-wins-silver/ 

נבחרת הכדורגל האולימפית. לראשונה מאז 1976, השתתפה נבחרת הכדורגל האולימפית עד גיל 23 של ישראל במשחקים האולימפיים בפריז, וסימנה בכך חזרה היסטורית. הנבחרת כללה שילוב דינמי של כישרונות צעירים ושחקנים מנוסים, כולל כמה מכוכבי הכדורגל המובילים בישראל. 
https://israfan.com/p/israels-olympic-soccer-team-paris-2024 

קשתים זוכים בזהב. הקשתים רועי דרור ושמאי ימרום זכו במדליית זהב באליפות אירופה לנוער בקשתות בפלוישט, רומניה. דרור, ניב פרנקל ואורי ברלד זכו במדליית ארד בתחרות הקבוצתית. 
https://x.com/AIJAC_Update/status/1813065706667450732 
https://www.ianseo.net/TourData/2024/18685/MEDLST.pdf 
https://www.ianseo.net/TourData/2024/18685/IFCU21M.php 

תל אביב מקבלת את כוכב ה-NBA. פטריק בברלי, חבר שלוש פעמים ב-NBA All-Defensive Team, חתם על חוזה לשנתיים עם הפועל תל אביב. בין המועדונים הקודמים בהם שיחק נמצאים פילדלפיה 76ers, מילווקי באקס, לוס אנג'לס לייקרס, לוס אנג'לס קליפרס, שיקגו בולס, יוסטון רוקטס ומינסוטה טימברוולבס. 
https://unitedwithisrael.org/longtime-nba-player-signs-two-year-deal-with-israeli-league/ 

צוות הרוח של אל על. חברת התעופה אל על הקימה את "צוות הרוח" – קבוצת העידוד של ישראלכדי לתמוך בספורטאים הישראלים במשחקים האולימפיים ובפרלימפיים בפריז. כאורחי חברת התעופה, יטוסו ותיקי צה"ל פצועים נבחרים, מתנדבים ומעריצים. לצערנו, המועד להגשת בקשות כבר חלף. 
https://www.jns.org/wire/el-al-is-building-the-israel-spirit-team/ 
https://www.youtube.com/watch?v=Qu9w8QW2m_g 
https://www.elal.com/en/Israel/Pages/default.aspx 

 

 

המדינה היהודית 

 

ירושלים שוקקת חיים. למרות המלחמה, יש הרבה פעילות בבירת ישראל. המונים גדולים בכותל המערבי, במיוחד בתשעה באב; רחובות חדשים בבנייה; יום עיון השנתי ללימוד תנ"ך; ועדות הכנסת; יום העמים הילידים; תערוכת ילדים בספרייה הלאומית; וזוכי מדליות אולימפיות. 
https://rjstreets.com/2024/08/11/august-highlights-from-the-jerusalem-streets/ 

תעלה בת 3,000 שנה נחשפה בירושלים. ארכיאולוגים ישראלים חשפו בעיר דוד תעלת ביצורים עתיקה באורך 70 מטר, שהגנה על ירושלים בתקופת ממלכת יהודה לפני כמעט 3,000 שנה. תעלה זו היוותה ערוץ מאסיבי שהפריד בין עיר דוד להר הבית. 
https://israfan.com/p/ancient-fortification-moat-city-of-david 

עוד עולים מצרפת מגיעים. כפי שהסביר הרב הראשי של בית הכנסת הגדול בפריז, משה סבאג: "אין עתיד ליהודים בצרפת." מטוס נוסף מלא ביהודים צרפתים נחת בישראל כדי להתחיל כאן חיים חדשים. 
https://unitedwithisrael.org/watch-100-new-immigrants-from-france-arrive-in-israel/ 

ילדים חולים מישראל יוצאים לחופשה בקטסקילס. 28 ילדים ישראלים חולים מאוד הובאו למחנה שמחה, מחנה הקיץ היהודי של ארגון חיי לייפליין בקטסקילס. המחנה מיועד לילדים עם מחלות מסכנות חיים או משתקות. תחנת הבריאות מנוהלת על ידי שמונה אחיות, כמה רופאים ומומחים. 
https://www.jpost.com/j-spot/article-809843 

ספר תורה חדש הוקדש לבני הערובה. מאות התאספו בירושלים לטקס לציון סיום כתיבתו של ספר תורה שהוקדש לבני הערובה שעדיין מוחזקים בעזה. האירוע נערך בהובלת הוריו של בן הערובה הרש גולדברג-פולין, וספר התורה ישמש בבית הכנסת הקהל מניין שוויוני בבקעה. 
https://www.timesofisrael.com/family-of-hostage-hersh-goldberg-polin-dedicates-new-torah-scroll-to-his-return/ 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.