יום שלישי, 14 באוגוסט 2018

החדשות הטובות של ישראל 05 לאוגוסט 18.

במהדורה ה -5 לאוגוסט 18 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

·         מדענים ישראלים מצאו כיצד למנוע סרטן הריאות
·         ישראל עזרה בפינוי למעלה מ -400 "קסדות לבנות" סוריות ומשפחותיהם
·         המודיעין הישראלי מנע פיגוע טרור בצרפת
·         פותחה אפליקציה ישראלית שיכולה לחזות רעידות אדמה
·         ההיי-טק הישראליים גייסו כמות שיא של משאבים כלכליים
·         ישראל זכתה באליפות הכדורסל הראשונה שלה בכדורסל 20FIBA U
·         בתוך 22 שנים נמצאו באתר אחד בלוד שלושה פסיפסים יהודיים עתיקים

הישגים רפואיים של ישראל

טיפול משולש כדי להביס את סרטן הריאות. מדענים במכון ויצמן למדע השתמשו בשילוב של 3 טיפולים בסרטן על מנת למנוע התרחשות של גידולי סרטן ריאה. בבדיקות מעבדה, כאשר טגריסו, ארביטוקס והרספטין שימשו יחד הם מנעו את התפתחות הסרטן לטיפול יחיד

התקדמות בטיפול של מחלת CROHNS. הביוטכנולוגיה הישראלית, Redhill, הודיעה על תוצאות חיוביות של ניסוי שלב 3 עבור RB-104 בטיפול במחלת CROHNS, אשר משפיעה על 1.5 מיליון איש ברחבי העולם
עוד קרנות אירופיות לבדיקת סרטן בישראל. דיווחתי בעבר על NUCLEIX הישראלית ועל בדיקות הדם והשתן החדשניות שלה לאבחון סרטן בשלב מוקדם. Nucleix קיבלה רק מענק של 2.5 מיליון יורו מתוכנית אופק 2020 של מחקר וחדשנות של האיחוד האירופי - המענק השני שלה בשנתיים.
3 ענקי בריאות מרחיבים את המו"פ הישראלי.  שלושה חברות רב-לאומיות בתחום מדעי החיים יגדילו את מרכזי המו"פ הישראליים במהלך שש השנים הקרובות. האולטראסאונד של GE Healthcare, קרדיולוגיה של Change Health ומערכות ההדמיה של מדטרוניק יקבלו דחיפה באמצעות מענק בסך 33 מיליון דולר מאת רשות החדשנות הישראלית.
ניתוח לב ל -20 ילדים רואדים. צוות הצלת הלב של ישראל בודק את לבם של 70 ילדים בבית החולים לרפואה של קיגאלי, רואנדה. 20 המקרים החמורים ביותר יועברו מיד לישראל עם כל העלויות מכוסות.
למה דיסלקטים מסוימים הם קוראים טובים. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב ומאוניברסיטת קליפורניה זיהו את הסיבה לכמה דיסלקטים בעלי מיומנויות פענוח נמוכות, אך הבנה גבוהה של קריאה. דיסלקטים בעלי צפיפות עצבים גבוהה ב- DLPFC השמאלי של המוח הפרונטלי שלהם עדיין היו מסוגלים לקרוא היטב.
אוגנדה משבחת את ישראל בבית החולים. שר הבריאות של אוגנדה, ד"ר ג'יין אסנג, בירך את ממשלת ישראל על תמיכתה בשירותי הבריאות במדינה. ד"ר אקנג דיבר בעת שהזמין מרפאת סוכרת בבית החולים "KIBOGA", שהוקם בתמיכת ישראל.

ישראל מקובלת וגלובלית
מימון ההייטק החרדי והערבי. סטארט-אפים ישראלים במגזר החרדי יהיו זכאים למימון ממשלתי של יותר מ -70% מעלויות המחקר והפיתוח שלהם - עד 7 מיליון שקל במשך שנתיים. תוכנית דומה תוגש בקרוב לעידוד יזמים ערבים להיכנס לתעשיית ההיי-טק.
איי השלום. ישנם 14 אזורי תעשייה ביהודה ושומרון בהם פועלים יהודים ישראלים וערבים פלסטינים זה לצד זה. הם מגלים ש"האחר" הוא לא כפי שציפו. ובמשרות אלה, 15 אלף ערבים מוסיפים לכלכלת הרשות הפלסטינית 4.5 מיליארד שקל ויכולים ליהנות מחיים נורמליים ופוריים.

מצב חירום רפואי יומיומי. רק מקרה רגיל של חובשי משטרת ישראל מטפלים בנער ערבי פלסטיני שנפצע מחוץ למערת המכפלה בעיר חברון. זה חדשות לעיתונות הבינלאומית.
ישראל מפנה קסדות לבנות סוריות ומשפחותיהן. ישראל העבירה 422 עובדי התנדבות "קסדות לבנות" ובני משפחותיהם מסוריה, דרך רמת הגולן לירדן. המבצע זכה לשבחים על ידי מדינות רבות, כולל ארה"ב וקנדה.
שבע שנים של סיוע חשאי לאזרחים סורים. בשבע השנים האחרונות, גל לוסקי, מייסד העמותה הישראלית "FLYING AID", מסתער בסוריה כדי להבריח סיוע לשכן ישראל שסועת המלחמה. עכשיו, אישה הגבורה הזאת החליטה לספר את הסיפור שלה.
עזרה עבור המהפכה הירוקה של אפריקה משלחת מהברית למען המהפכה הירוקה באפריקה (AGRA) ביקרה בישראל כדי לראות כיצד הטכנולוגיות החקלאיות שלה יכולות לסייע לחקלאים באפריקה. AGRA  עובדת עם מיליוני חקלאים קטנים באפריקה כדי להפחית את העוני ואת הרעב על ידי השקעה בחקלאות.

המוסד מסכל את חלקת הטרור של פאריס. סוכני המודיעין הישראליים (מוסד) חשפו תוכנית איראנית לכאורה להפציץ את עצרת המועצה הלאומית להתנגדות של איראן (NCRI) בעיירה וילפינטה, בפרבר צפוני של פריז, ב -30 ביוני.

מדע וטכנולוגיה
ספר מקוון של 100 חידושים ישראליים. משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי הוציא את הספר המקוון הדו-לשוני (אנגלית ועברית) "חידושים ישראליים - פריצת דרך מוצרים ששינו את העולם". הוא מכיל 100 סיפורי הצלחה. לחץ על הקישור הבא ולאחר מכן על החץ השמאלי.

מדליות אולימפיאדות לתלמידים ישראלים. הסטודנטים הישראלים ממשיכים להאיר בתחרויות בינלאומיות. באולימפיאדת הפיזיקה בליסבון, פורטוגל, זכו הישראלים בשני זהב ושלושה כסף. באולימפיאדת הכימיה בצ'כיה ובסלובקיה זכו הישראלים במדליות כסף וברונזה.
פרס לאפליקציית נגישות. חברת הסטארט-אפ הישראלית GalaPrompter פיתחה את האפליקציה GalaPro, המספקת למשתמשים בסמארטפונים בכל תוכניות ברודווי עם כתוביות בשפות רבות, דיבוב ושירותי הגברה. GalaPro זכתה לפרס יוקרתי של נגישות תקשורת וטכנולוגיה 2018 Sapolin פרס.
פיילוט עבור מכונית מתקפלת. דיווחתי בעבר (דצמבר 2013) על מכונית מתקפלת בישראל רכב כאשר זה היה רק רעיון. עכשיו, עיריית תל אביב תפתח בשנה הקרובה תוכנית פיילוט שתראה כ -50 רכבי עיר שנבדקו ברחובות העיר העמוסה ביותר בישראל.
מערכת לחזות רעידות אדמה. חברת הסטארט-אפ הישראלית SeismicAI משתמשת בחיישנים כדי לאתר רעידות אדמה קטנות ובינה מלאכותית (AI) לחיזוי חזקים יותר. זה גם מגיע למרכזי ניהול, להזהיר אזרחים ושליטה על אותות תנועה ותשתית קריטית (למשל תחנות כוח).
שומר את גידולי המנגו של טוגו. דיווחתי בעבר (10 לספטמבר) כי BioFeed של ישראל פיתחה פתרון ריסוס זבוב כדי להגן על גידולי מנגו בהודו. עכשיו ההדברה הידידותית של BIOFEED FREEDOME בשימוש כדי להרוג את שני מיני הזבוב פירות שכרגע הורסים את גידולי המנגו בטוגו.
10 זוכים אתגר המונית. MassChallenge ישראל האיצה מעל 100 חברות מאז 2015. באירוע האחרון שלה בירושלים, 10 יזמים נבחרו לנסוע לבוסטון כדי להציג את העסק שלהם למימון. הם כללו סולוטום (ממיסים שקיות), MonitHer , MyPart, QPower ו Ziron Labs.

כלכלה ועסקים
תחזית הדירוג של ישראל עולה. סוכנות הדירוג הבינלאומית Moody's Investors Service הצטרפה ל - Standard & Poor's (S & P) בהעלאת תחזית הדירוג של ממשלת ישראל מ "יציב" ל "חיובי". הדירוג הנוכחי של ישראל הוא A1. הסיבות של מודי היו המשמעת הפיסקלית של ישראל וצמיחה כלכלית חזקה.
חברות סטארט-אפ היי-טק גייסו שיא של 3.2 מיליארד דולר תוך שישה חודשים. היקף הגיוסים של חברות ההיי-טק הישראליות במחצית הראשונה של השנה זינק לרשומות בהיקף של 3.2 מיליארד דולר - גבוה מהיקף הגיוסים השנתי השנתיים בכל השנים שבין 2010 ל -2013. צמיחת ההשקעות מסין ומאירופה היה משמעותי.
פייסבוק משלמת מיליונים עבור Redkix. רכישה החמישית של פייסבוק בהיקף של מיליון דולר בישראל היא מפתחת הודעות Redkix, שפיתחה פלטפורמה כדי לייעל את הצ'אט של הארגון. זה מסרים מיידיים מרכזיים עבור מקום העבודה כדי לסייע לעובדים לשתף פעולה על ידי חיבור אחד לשני.
הקרן המשותפת לישראל-הודו משיקה 4 פרויקטים. המו"פ התעשייתי והטכנולוגי של ישראל-הודו (I4F) זכה במענקים הראשונים. חברות סטארט-אפ ישראליות הן Bacsoft, Ubiqam, Agrosolar ו- Samoculis. הפרויקטים הם מים / אנרגיה, איכות רשת סלולרית, השקיה וגלאוקומה מכשירים כירורגיים.
הזמנת מזון הולך הולנדית! Takeaway.com מהולנד רכשה זה עתה סטארט-אפ ישראלי תן=ביס בהיקף של כ -115 מיליון דולר. 10bis כרטיס תוכנה וארוחת צהריים מאפשר תאגידים להחליף את הקנטינה שלהם עם שירות משלוח ממסעדות מקומיות.
מלונות בישראל כהשקעה. בפסגת ישראל להשקעות (19-20 בנובמבר) בתל אביב ניתנת ניתוח מעמיק של ההזדמנויות העסקיות בתחום האירוח בישראל. עם 55,000 חדרים בלבד עבור 3.6 מיליון מבקרים, השוק נראה מעניין למשקיעים, מפתחים, מפעילים ויועצים.
שותף בריא למפיק הסוכר הגדול באירופה. אני דיווחתי בעבר (מאי 2015) על הטכנולוגיה של DouxMatok של ישראל שהופך סוכר מתוק ומפחית את הסכום הנדרש כדי להוסיף מוצרים. עכשיו Südzuckee של גרמניה התחיל להקים קו ייצור, שיווק משותף ומכירות של סוכר DouxMatok לאירופה.

תרבות, בידור וספורט
תקשיב לחברים שלנו. מתוך הגפן השיקה סדרה של פודקאסטים בשם "ידידנו מישראל", בהשתתפות שחקנים ישראלים, אקדמאים, אמנים, ארכיאולוגים ועוד. הוא נועד להראות צד של ישראל שונה מזה של המדיה הגלובלית. הירשם כמנוי.
מוזיאון הטבע תל אביב נפתח. דיווחתי קודם (21 במאי) על המוזיאון החדש של שטיינהרדט להיסטוריה של הטבע בתל אביב. עכשיו המוזיאון הטבעי הגדול ביותר במזרח התיכון פתוח באופן רשמי. ההערכה היא למשוך 150,000 מבקרים מדי שנה כדי לחקור את החפצים הסביבתיים מציג תרבותי.
1500 ילדים מ -29 מדינות מתחרים בירושלים750 ילדים ו -750 בנות בגילאי 12-15 מ -29 מדינות הגיעו לירושלים, ישראל ל -50 משחקי הילדים הבינלאומיים. הם התחרו בתשעה ענפי ספורט: כדורסל, כדורגל, כדור רחוב, כדורעף, גידור, ג'ודו, אתלטיקה, טניס ושחייה.
ישראל זוכה באליפות אירופה בכדורסל. ישראל זכתה בתואר הראשון בהיסטוריה של FIBA באליפות אירופה תחת הכותרת 20 תחת הכותרת 2018 בחמניץ, גרמניה. ישראל ניצחה את קרואטיה 80-66 בגמר.
זהב, כסף וברונזה לג'ודו ישראליים. בג'ודו גרנד פרי בזגרב, זכתה טל פליקר הישראלית בזהב תחת הקטגוריה מתחת ל -66 ק"ג. אור ששון זכה בכסף בקטגוריה שמעל 100 ק"ג. היו גם מדליית ארד לישראלים ברוך שמיילוב (U66kg) וטוהר בוטבול (U73kg). ישראל סיימה במקום השישי בטבלת המדליות.


המדינה היהודית
מפעל קדרות עתיק עם חדר משחקים. בחפירות ליד רחובות נחשף מפעל חרס שיצר קנקני אגירה גדולים בתקופות הרומית והביזנטית - מהמאות  השלישי עד לשביעי לפני הספירה. המפעל הכיל חדר עם לוחות משחק חצובים בסלע, ומכלול של 20 בריכות חמות וקרות.
מרדדים את האבנים. בלוד נמצאה רצפת פסיפס בת 1700 שנה. הארכיאולוגים מאמינים כי הבעלים המקורי היה יהודי, כאשר הפסיפס מתאר רק בעלי חיים וטבע. זהו הפסיפס השלישי שנמצא באתר. הסרטון מציג אותו מגולגל לצורך העברה למקום בטוח יותר לניקוי ושימור.
הסולידריות של זורק האגדי עם ישראל. בניו יורק יאנקיז MARIANO RIVERA סייר בישראל עם חברי הכנסייה שלו כחלק ממשימה רוחנית בראשות מועצת הרבנים של ניו יורק. לאחר ביקור בבסיס צה"ל, אמר RIVERA: "בשבילי זה היה משהו מיוחד שאקח אתי בחיי".
הפארק הציבורי משמר את בית שני. ח'רבת ארזה היא פנינה ארכיאולוגית ידועה על גבעה נופית בשכונת גילה בירושלים. כאשר נתגלתה שרידים של כפר יהודי, גן ירוק ארכיאולוגי החליף את הדירות המתוכננות ואת הקניון.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.