יום שישי, 17 באוגוסט 2018

החדשות הטובות של ישראל 12 לאוגוסט 18.

במהדורה ה -12 של אוגוסט 2018 של החדשות הטובות של ישראל:

·         מדענים ישראלים גילו אנזים כדי למנוע פגיעה בחוט השדרה.
·         ארגון צדקה ישראלי לילדים נכים מוכר על ידי האו"ם.
·         הישראלים זכו בשני פרסים באליפות אירופה בדיבייט
·         בעוד שוניות האלמוגים בעולם גוססות, שונית אילת צומחת.
·         הישראלים השיגו חיכוך נמוך במיוחד לחיזוק ביצועי המחשב.
·         טיסות ישירות חדשות מישראל לוושינגטון ולסין.
·         ישראלים זכו בזהב באתלטיקה, באקרובטיקה ובבואלינג לעיוורים.

הישגים רפואיים של ישראל
טיפול חדש בלישמניאזיס. דיווחתי בעבר על עבודתה של ישראל להילחם בלשמניאזיס - מחלה טפילית קטלנית נפוצה במזרח התיכון. כעת פועלת פרופ 'שולמית מיכאלי, באוניברסיטת בר-אילן, למסחר תרכובת, שב -20 דקות הורגת שני סוגים של טפילי לישמניה.
קורא זיכרונות במוח.מדענים ישראלים גילו כי זיכרונות חיוביים ושליליים מאוחסנים בגנים בתוך אזורים במוח שניתן לאחזר גם לאחר המוות. הממצאים יכולים לעזור יום אחד לטפל בחולים עם הפרעות פסיכיאטריות כגון OCD, סכיזופרניה וטראומה.
אנזים שיכול למנוע נזק לחוט השדרה. מדענים מאוניברסיטת תל אביב גילו אנזים השולט ברמות גלוטמט בדם ויכול לעזור למטופלים להתאושש מפציעות בעמוד השדרה אם יופעלו מיד לאחר תאונה. צמצום שחרורו של גלוטמט לאחר טראומה אפשרה נגעים באתר הפציעה להתחדש.
החלפת הברך הישראלית הראשונה. דיווחתי בעבר על סטארטאפ קרטייהל הישראלית שהמציאה את שתל הברך של Agili-C המשתמש בחומר נגזר אלמוגים לתיקון סחוס בברך פגום. הרופאים בבית החולים הדסה בירושלים ביצעו את הניתוח הישראלי הראשון של Agili-C.
קרסולו עכשיו ברכו. רגלו התחתונה של יעקב א 'נקטעה לאחר תאונת עבודה. אבל הרגל שלו היתה בסדר, אז במבצע "רוטציה" הראשון של ישראל, הרופאים בבית החולים רמב"ם בחיפה הפכו אותו הפוך והפכו את הקרסול למפרק הברך. לאחר שיהיה ליעקב תותבת מצויד, הוא יהיה מסוגל ללכת כרגיל.
הגנה ביולוגית על החיים. דיווחתי על כך בעבר על חברת נוביו הישראלית (שנקראה בעבר ננולוק) והנאנו-פולימר המהפכני שלה שגורם לחיידקים למות מיד במגע. נוביו גייסה 3.6 מיליון דולר כדי לסייע לה לקבל את אישור ה- FDA. ראה גם סרטון חדש.

4 מיליון דולר כדי לקדם בדיקות עמידות לסרטן. דיווחתי קודם על הביוטכנולוגיה הישראלית NewStem, המפתחת פלטפורמת תאי גזע לבדיקת טיפולים בסרטן במעבדה לפני שהיא מבזבזת אותם על חולים. NewStem קיבלה 4 מיליון דולר ממקור בלתי סביר - הוליווד מדיה.
עתיד הרפואה מתגבש בישראל. הפילנתרופ הבריטי דוד דנגור כותב כי ישראל נמצאת בחזית הפיתוח של חידושים רפואיים מותאמים אישית שיכולים לפתור טיפולים רפואיים ולא יעילים שבשימוש בבריטניה ובמקומות אחרים.

חלבון מתוק נותן תקווה לחולי סוכרת. הסטארט-אפ הישראלי עמי פרוטינס סינתז את החלבון thaumatin, שנמצא באופן טבעי במפעל הקתמפי הניגרי, הפועל כממתיק אך אינו מעלה את רמות הסוכר בדם או האינסולין. עמי ניהלה טעימות ראשונות וגייסה 3 מיליון שקל.

ישראל מקובלת וגלובלית
האו"ם מכבד את תנועת הנוער המיוחדת בישראל. המועצה הכלכלית והחברתית של האומות המאוחדות (ECOSOC) העניקה מעמד של "יועץ מיוחד" לאגודת קרמבו הישראלית. היא מכירה בתנועת הנוער כמובילה עולמית, המשלבת ילדים נכים עם ילדים אחרים.
היועצת המשפטית הראשונה לבית הדין הרבני בישראל. שירה בן-אלי מונתה כעוזרת שיפוטית לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים - אחת התפקידים הבכירים ביותר במערכת בתי המשפט האורתודוכסיים. העמדה קשורה קשר הדוק לתהליכי קבלת ההחלטות של בית המשפט.
כדורגל ישראלי להיות ידידותי עיוור צבעים. ליגת העל של ישראל יאמץ הנחיות חדשות כדי לסייע לתומכים עיוורים. ירוק ואדום הוגדרו כצבעים זהים, ואם הצבעים של קבוצות מנוגדות, הצוות החיצוני יידרש להשתמש בתלבושת חלופית של שחור או לבן או פסים.
ירושלים מציינת יעד לשלום. דיווחתי קודם על אירוע הכדורגל שאורגנה על ידי קולנה ירושלים, שאיחד כל כך הרבה ילדים ערבים ויהודים בירושלים. הנה סרטון וידאו של האירוע.
"ירושלים" עבור ניצולי הר הגעש גואטמלה. עמותת "זק"א" הישראלית עובדת בשיתוף פעולה עם הקהילה היהודית בגואטמלה על מנת לבנות 100 בתים למפונים מההתפרצות של הר הגעש בגוואטמלה. הבתים נקראו "שכונת ירושלים", ואלה שהושלמו כבר משכנים משפחות שנפגעו.
אירוע חגיגי לתמיכה בעבודה הומניטארית של רופאים ישראלים. פרויקט "חיים ותקווה", לפרויקט ההומניטארי המדהים של רופאים ישראלים ברחבי העולם, יתקיים ב -9 בדצמבר 2018, במיאמי ביץ', פלורידה. השחקנים כוללים את גלוריה אסטפן ואת התזמורת הסימפונית של מיאמי.
אלופים בדיבייט.  הישראלים זכו באליפות אירופה שהתקיימה בסרביה. נועם דהאן וטום מנור זכו בתחרות הראשית, זוכים על צוותים מאוניברסיטאות אוקספורד וקיימברידג '. עמיחי אבן חן ועידו קוטלר זכו בקטגוריית "אנגלית כשפה שנייה".

מדע וטכנולוגיה
הגברת החקלאות ההודית. ישראל ממשיכה להיות מוקדמת על הבמה העולמית בטכנולוגיה חקלאית. וידאו זה מ I24 חדשות מראה כיצד באזור של הודו עם אקלים גשום, טכנולוגיה זו אפשרה לחקלאים עירוניים לגדל עגבניות בהצלחה.
שונית האלמוגים באילת צומחת. כבר דיווחתי בעבר על מצבם המצויין של שונית האלמוגים באילת, בניגוד חמור לנזק שנגרם לשוניות האלמוגים של מדינות אחרות. מהדו"ח האחרון של המכון הבינ"ל למדעי הים באילת עולה כי שונית אילת גדלה בשיעור של 0.5% בשנה.
עזרה תאילנד עם אבטחת מידע.  שגרירות ישראל בתאילנד אירחה את "ישראל Cyber Security Roadshow 2018". 12 חברות האבטחה הישראליות הציגו את המוצרים והשירותים שלהן לחברות תאילנדיות המעוניינות להפחית את ההתקפות הסייבר.
החלק ימינה עבור דף הבית. דיווחתי בעבר על חברת ההפעלה הישראלית Impris ויכולתה להשיק אפליקציות באצבע אחת מבלי להסתכל אפילו על הטלפון החכם. עכשיו Impris מתאים את הטכנולוגיה הזו למכוניות, כך שתוכל לשלוט במוזיקה, שיחות טלפון, העברת הודעות, וניווט בלי להוריד את העיניים מהכביש.
כל אחד יכול לבנות אתרי VR. חברת הסטארט-אפ הישראלית DoublX VR פיתחה פלטפורמה המאפשרת לכל אחד או לכל ארגון להעלות וידאו ממצלמת מציאות וירטואלית של 360 מעלות. זה יוצר אתר וירטואלי במציאות D3 כדי לצפות עם משקפיים VR. הכל בחינם, ללא צורך לכתוב שורה אחת של קוד המחשב.
פריסה של חוזים מורכבים. חברת הסטארט-אפ הישראלית Uhura Solutions פיתחה פלטפורמת אינטליגנציה מלאכותית (AI), שיכולה לנתח אפילו את חוזי הלקוח המורכבים ביותר, לבודד את מונחי המפתח ולעזור בהחלטות עסקיות חיוניות. מכוון במוסדות פיננסיים, זה יכול לחסוך שעות של עבודה לחסל טעויות אנוש.
ספר את הסיפור שלך. דיווחתי בעבר על סטארט-אפ ישראלי המציע כלים לבעלי אתרים מקוונים כמו חידונים וסקרים כדי לקדם משוב מהמשתמשים. עכשיו אפסטר השיקה כלי הסיפור עבור הטבעת על גבי אתר אינטרנט או שילוב לתוך פלטפורמות חברתיות כגון Instagram או Snapchat.
ניטור מכונות תעשייתיות. חברת הסטארט-אפ הישראלית אקופלאנט טכנולוג'י חדשנות מפתחת מערכת מבוססת ענן לניטור מכונות תעשייתיות. מטרתו היא לשפר את יעילות האנרגיה והציוד. אקופלאנט גייסה 1.7 מיליון דולר בקרנות.
ישראל היא הכוח המניע של המכוניות של מחר. למרות שישראל אינה יצרנית רכב, אנשים רבים אינם מודעים לשותפות הישראלית עם יצרנים מרחבי העולם. מאמר זה על ידי VIVA SARA PRESS נותן תובנה מאחורי הקלעים אולי של הרכב שאתה נוהג בו
רובוט קוטף פלפלים. מדעני אוניברסיטת בן גוריון הם חלק מהצוות שבנה את רובוט פלפל. הרובוט סוויפר יחד עם חברות בינלאומיות אחרות כחלק מפרויקט ממומן אירופי 2020. צוות BGU פיתח את טכנולוגיית סיווג הפרי וגילוי הפריון.
הגנה מפני קרינה אלקטרומגנטית. חברת הסטארט-אפ הישראלית GREEN ELMF מייצרת כבלים המבטלים את השחרור המגנטי החשמלי מתשתית קווית. הטכנולוגיה פותחה על ידי שני פרופסורים בטכניון. התוצאה היא הפרעה חשמלית פחות ואולי בריאות טובה יותר, במיוחד עבור ילדים צעירים.
להילחם באש עם לייזרים. הסיבה העיקרית של אש מתפשטת במהירות ביער היא כאשר העלים בחלק העליון של העצים עולה באש. אש הלחימה של ישראל (FTF) מפתחת אלגוריתם לקורות לייזר מבוקר עבור מסוקים או משאיות כדי להסיר עלים, ענפים דקים ומחטים אורן מעל צמרות עצים שעומדים בדרך של האש.

סופר החלקה עבור סופר ביצועים. חוקרים באוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת צינג-הואה בסין גילו שיטה להפחתת החיכוך באופן דרמטי. זה מבטיח לייצר עיבוד מחשב מהיר יותר. זה חיכוך אולטרה נמוך ידוע בשם lobricity סופר.

כלכלה ועסקים
ישראל מקבלת עוד "A". בהתאם להבטחתה S & P העלתה את דירוגה לישראל מA+ ל-AA .  זה מצביע על צמיחה יציבה של המשק ועל תחזית החוב. AA- הוא הדירוג הגבוה ביותר של ישראל מכל סוכנות דירוג בינלאומית ויחסוך מיליארדים בריבית.
דיפ טק מקשרת בין ישראל לקוריאה. החברה הישראלית להון עצמי של חברת המעבדות של איירקוד / 02 אינקובטור הצטרפה עם חברות הון סיכון קוריאניות לפיתוח נאמנויות NI ו- Yozma Kore כדי לסייע לחברות סטארט-אפ בשתי המדינות. Labs / 02 מתמקד בסטארט-אפים טכנולוגיים ב- AI, למידה עמוקה, תחבורה אוטונומית וערים חכמות.
בריטניה סנטרקה מממנת מטען חשמלי ישראלי. חברת האנרגיה הבריטית סנטריקה, שהובילה גיוס של 12 מיליון דולר עבור חברת הסטארט-אפ הישראליתDriivz מפתחת ומוכרת ענן מבוסס רכב חשמלי לחייב את תוכנת ניהול הרשת. כבר מעל 200,000 נהגים משתמשים בשירות.
חברת UNITED AIRLINES מתחילה את המסלול מתל אביב לוושינגטון. יונייטד איירליינס מציינת את שנתה העשרים לשירות בישראל עם הטיסה הראשונה ללא הפסקה בין נמל התעופה הבינלאומי וושינגטון לבין נמל התעופה בן גוריון. שירות שלוש פעמים בשבוע מתחיל ב -22 במאי 2019.
טיסות ישירות מגואנגזו. חברות התעופה של היינאן בסין התחילו את שירותו הישיר החדש בין תל אביב לבין העיר גואנגג'ואו שבדרום סין. היינאן כבר מפעילה טיסות ישירות מישראל הן לבייג'ינג והן לשנחאי והיא אמורה להוסיף את שנזן. התיירות הסינית עלתה ב -41% ב -2017 בהשוואה ל -2016.
שער אל השמש. בשל פתיחתו המוקדמת בתחילת שנת 2019 צפוי שדה התעופה החדש של אילן ואילת רמון לשרת שני מיליון נוסעים בשנה

תרבות, בידור וספורט
פסלים מאסיביים מלגו בתל אביב. בתערוכה בנמל תל-אביב מוצגות 25 עבודות של האמן זוכה הפרסים לגו שון קני מניו יורק, שמשתמש בלבנים של לגו - אלפים מהן - לבנות פסלים הכוללים אתרים מפורסמים, דיוקנאות, בעלי חיים וחפצים מחיי היומיום. פתוח מדי יום עד ה -31 באוגוסט
אוגוסט בירושלים. האירועים הירושלמים לחודש זה כוללים את היריד הבינלאומי לאמנות ולמלאכה (עד 18), פסטיבל בובות (עד 16), פסטיבל המים (27-29) ו -15 פעילויות ב -15 ש"ח כל אחת (ב -15 הימים האחרונים באוגוסט).
להכניס חיים לבגדים ישנים. לא, לא אבקת כביסה חדשה. מוזיאון ישראל בירושלים משתמש באפליקציית הקניות הישראלית "זיקית" (ראה כאן) כדי ליצור מציאות וירטואלית המציגה מופע אופנה אישי שמכיל בגדים קדם-צבאיים. המבקרים במוזיאון לוקחים "selfie" ותוך חמש דקות יכולים לראות את עצמם לובש את המוצגים.
האתר הנמוך ביותר בעולם מקבל שדרוג. אתר הנופש ים המלח ישתפר בקרוב. מתחם נופש חדש יוקם, עם שני בתי מלון, מרכז מבקרים, בידור ומקומות קולינריים, ספא וחנויות. המעצב של המתחם הוא משה ספדי, האחראי על כמה מהבניינים האיקוניים ביותר בישראל.
אלניס מוריסט מתנחלת בתל אביב. הרוקנית הקנדית, אלאניס מוריסט, סימנה את הופעתה השלישית בארץ, מול קהל של 15 אלף בפארק החיות של ראשון לציון. היא ביצעה את מיטב הלהיטים שלה, כולל "כל מה שאני באמת רוצה", "יד בכיס שלי", "אתה לומד", "ראש מעל רגליים" ו"אירוני ".
להתקרר בשמורות הטבע הישראליות. סרטון נחמד של חמישה אתרי נופש ישראליים ליהנות בקיץ, תוך שמירה על נעימות.
גולן עד אילת באופניים. רוכבי האופניים יוכלו לנסוע עד מהרה מהחרמון בצפון הארץ, לאילת בדרום - השלמת 1,200 ק"מ שביל ישראל לאופניים. מינהל מקרקעי ישראל ישקיע 45 מיליון שקל על פני 3 שנים לבניית 600 ק"מ של שבילי אופניים ולהשלים את השביל הלאומי.
זהב לאקרובטים ישראלים באליפות העולם. נבחרת ישראל זכתה במדליית זהב באליפות העולם לאקרובטיקה לשנת 2018 בחודש אפריל. לא דיווחתי על כך בזמנו, אבל הסרטונים נפוצו בהרחבה. ישראל גם זכתה למקום השני בטבלת המדליות....
שלומי העיוור הוא אלוף העולם שוב. דיווחתי על כך בעבר על שלומי לזמי, שזכה באליפות העולם באולינג טנפין 2018 לעיוורים. ובכן שלומי זכתה מדליית זהב 2018 גם כן.
האישה הישראלית הראשונה זכתה באליפות הזהב. Lonah Chemtai Salpeter הפכה לאישה הישראלית הראשונה שזכתה בזהב באליפות אירופה באתלטיקה כאשר זכתה ב -10,000 מטר בברלין. המטפלת לשעבר של שגריר קניה בישראל נישאה למאמן הישראלי דן סלפטר והוציאה את האזרחות הישראלית ב -2016.

מדינה יהודית
ההיסטוריה היהודית האיטלקית נשמרת בירושלים. אמנותם של יהודי איטליה נשמרה במוזיאון אומברטו נהון לאמנות יהודית איטלקית בירושלים - אחד המבנים היפים ביותר בעיר הקודש.
עגיל בת 2000 שנה שנמצאה בירושלים. בחפירות בחניון גבעתי בגן לאומי עיר דוד, המקיף את חומות העיר העתיקה, התגלה עגיל זהב מרהיב, דמוי בעל חיים קרניים, ומתוארך למאה ה -2 או הג פסה"נ, בתקופה ההלניסטית.
15  זוגות שנישאו מחדש בירושלים. 15 זוגות בני מנשה, שעלו לישראל ממניפור, הודו ביוני 2018, נישאו בשנית בטקס חגיגי ורגשי במרכז הקליטה של "שבי ישראל" בכפר חסידים, לאחר שסיימו את גיורם הפורמלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.