יום ראשון, 21 באוקטובר 2018

החדשות הטובות של ישראל 21 לאוקטובר 18.


 ב -21 לאוקטובר מהדורה של חדשות טובות של ישראל, כולל את הנושאים העיקריים :

• סטארט-אפ ישראלי מספק לחולי סרטן מידע על ניסויים בטיפול.
• ישראלים מסייעים לניצולי רעידת אדמה אינדונזית והוריקן בפלורידה.
• מדענים ישראלים פיתחו תהליך חדש להתמודדות עם זיהום תעשייתי.
• שתי חברות ישראליות נוספות נמכרו במיליארדי דולרים.
• המנצח החדש של התזמורת הפילהרמונית של הבי.בי.סי הוא ישראלי.
• מוצאם היהודי של חברון מוצג כעת לציבור.

הישגים רפואיים של ישראל

ניתוחי הלב הישראליים לתינוק עיראקי-כורדי. תינוק עיראקי שנולד עם מום לב מלידה מועבר לישראל לניתוחי הצלת חיים לאחר פנייה דחופה למשרד הפנים של ישראל. התינוק אחלאם, מכורדיסטן העיראקית, סובל מהפיכת העורקים הראשיים שנשאו דם מהלב.

 אישור בארה"ב לתוכנת סריקה מוחית. דיווחתי בעבר על Aidoc של ישראל אשר תוכנת תמונה AI מסייע לרדיולוגים בזיהוי מהיר של דימומים מוחיים חריפים בסריקות CT. המערכת של איידוק קיבלה כעת את אישור ה- FDA בארה"ב וכיום היא נמצאת בשימוש במרכז הרפואי שיבא.

ארה"ב מאשרת את הטיפול בסרטן של טבע. ועדת אונקולוגיה של ה- FDA אישרה CT-P10 - טבעית של נוגדנים חד שבטיים של טבע ל- Rituxan (rituximab) לטיפול בצורות שונות של סרטן. בפיתוח של biosimilars יש פוטנציאל להגדיל את הנגישות לטיפולים עבור חולים.

"משה" מפוצץ אבנים שלפוחית ​​השתן. טיפול קונבנציונאלי באבנים שלפוחית ​​השתן משתמש בלייזר שגורם לאבן להידחות, ומאריך את הזמן שננקט להרוס אותו. טכנולוגיית הלייזר הישראלית של ביוטק לומניס (המכונה "משה") שומרת על האבן במקום, חוסכת זמן, הרדמה וכסף. וידאו פשוט נחמד מדגים זאת.

תחליף ל"שסתום הנשכח ". סטארט-אפ הישראלית טריסול מדיקל מפתחת מכשיר מינימלי פולשני שיכול להחליף שסתום לב פגום. שסתום תלת מימדי ידוע בשם "שסתום נשכח" כמו ביו טק אחרים התמקדו המאמצים לפתח תחליפים עבור שסתומים אבי העורקים ומיטרלית.

עדשות מגע לאף. בק ישראל פיתחה את NozNoz - תוסף לאף סיליקון שמכסה את התיאבון על ידי חסימת חוש הריח והטעם. ההשפעה היא למנוע את גירוי הנורה חוש הריח של הגוף השולטת רעב העדפות המזון. NozNoz הוא דומה עדשות מגע עבור האף.

תקווה בראייה לקויי ראייה.חברת הסטארט-אפ הישראלית אי.סי.איי ויז'ן פיתחה אורמה - משקפיים דיגיטליות כדי לסייע ליקויי ראייה לראות בצורה ברורה יותר. Orama משתמשת באינטליגנציה מלאכותית (AI), תוכנת מעקב אחר עין, מצלמת D3 מובנית ועוד, כדי למפות ולצלם תמונות על תאי הרשתית הבריאים שנותרו.

ישראל מדורגת במקום השישי ביעילות הבריאות. ישראל עלתה מ -7 ל -6 בדירוג העולמי על ההישג שלה עם ממוצע תוחלת חיים של 82.5 תוך הוצאה רק 7.9% מהתמ"ג שלה על הבריאות. לשם השוואה, בארה"ב יש תוחלת חיים ממוצעת של 79 אך מוציאה 16.8% מהתמ"ג על הבריאות.

איפה למצוא ניסויים לטיפול בסרטן. מחקר הסטארט-אפ של סטארט-אפ ישראלי-אמריקאי מסייע להתאים בין חולים עם מלנומה (מלכתחילה) עם ניסויים קליניים המתאימים למצבם. המטופל מספק פרטים על עצמם ועל הסרטן שלהם ל TrialJectory. אלגוריתם AI (בינה מלאכותית) ולאחר מכן לבחור ניסויים סביר להיות יעיל.

ישראל מקובלת וגלובלית

ראו את המגוון של ירושלים על הרכבת הקלה. הרכבת הקלה בירושלים היא המקום שבו תוכלו לפגוש אנשים מכל הרקע. זהו מיקרוקוסמוס של החברה המגוונת והכוללת של ירושלים. קו הרכבת עובר בשכונות ישראליות וערביות ומשרת את כל תושבי ירושלים.

ישראל שולחת סיוע לאינדונזיה. ישראל סיפקה סיוע חירום לצונאמי שפגע באינדונזיה, למרות שאין לה 
קשרים דיפלומטיים רשמיים. הוא כולל צוותים מישראיד ומערכות לטיהור מים מסנן NU בישראל. https://israelunwired.com/israel-sends-help-to-tsunami-victims-of-muslim-country
 
סיוע לפלורידה. עמותת "ישראיד" הישראלית שיגרה צוותי סיוע לאסון הטבעי כדי לסייע לקהילות בפלורידה שנפגעו קשות מהוריקן מייקל. צוות תגובת החירום של ישראייד יפעל להשבת אנשים מושפעים לבתיהם.

חתן פרס נובל לשלום. ניצולת יאזידי, נדיה מוראד, זכתה בפרס נובל לשלום לשנת 2018, התקבלה בברכה בכנסת ובאוניברסיטת תל אביב. נדיה גייסה את הסיוע לעמיתיה הסורים האחרים, "ישראיד", ואמרה כי הם "יעילים יותר מממשלות רבות".

מרפאת ילדים לפליטים בניגריה. שגרירות ישראל בניגריה פתחה מרפאה ילדים ב Durumi ליד אבוג'ה, בירת ניגריה. חובשים ישראלים ומקומיים מטפלים בילדים הזקוקים לטיפול ראשוני, שעקרו עשרות שנים של אלימות בתוך ניגריה.

בית היתומים של חוף השנהב משופץ. הישראלים סיימו זה עתה את שיפוץ בית היתומים של הבנות בגראן בסאם בחוף השנהב באפריקה. הפרוייקט הסתיים בטקס מיוחד בו השתתפו חברי כנסת ישראלים ואנשי שגרירות ישראל-חוף השנהב.

ירושלים מארחת פסגה לביטחון התיירות. הפסטיבל הבינלאומי הראשון לביטחון התיירות נערך בירושלים. מומחים ואקדמאים מרחבי העולם נפגשו כדי לדון בביטחון ביעדי התיירות המובילים בעולם. ישראל נתפסת כמודל של איך לטפל באיומים ביטחוניים באתרי התיירות והנסיעות.

הספינה הראשונה של חיל הים האמריקני באשדוד מזה עשרות שנים. USS רוס עגנה בנמל אשדוד - הספינה הראשונה של חיל הים האמריקני לעשות זאת ב -20 השנים האחרונות. מפקד קייל ריינס מהצי האמריקאי השישי אמר כי ביקור הנמל "מחזק את השותפות החזקה והמתמשכת בין שתי המדינות". ספינות חיל הים האמריקני לישראל בדרך כלל עוגנות בנמל חיפה.
200 ישראלים מצטרפים לאירועי אסון באירופה .השתתפו בתרגיל "סאיסם 2018" (רעידת אדמה 2018), בו השתתפו למעלה מ -90 רופאים, בוקרשט, רומניה, בשיתוף עם האיחוד האירופי. הם דימו את התרחיש של רעידת אדמה בעוצמה של 7.5 מעלות עם אלפי נפגעים.

מדע וטכנולוגיה

תהליך חדש להתמודדות עם זיהום. מדעני האוניברסיטאות בישראל פיתחו את Phase Transaction Extraction (PTE) כדי לסייע בהפגת מזהמים אורגניים ומזהמים. ממיסים לחלץ תרכובות אורגניות תוך סוכני מליטה מיוחד נפרד מתכות רעילות. לאחר מכן ניתן למחזר את כל החומרים הכימיים המזהמים.
https://www.israel21c.org/israelis-develop-system-for-cleaning-industrial-pollution/

הייטק צה"ל. כ -60,000 אזרחים ישראלים ברי מזל גייסו את כל הכרטיסים הזמינים לתערוכה מיוחדת בשם "צה"ל שלנו" שהפיקה הצבא הישראלי. הם ראו את יכולות המציאות הווירטואלית של צה"ל (VR) והציגו מבט חטוף בטכנולוגיות חדישות אחרות הנמצאות בשימוש כרגע או נמצאות בעבודות.

מרכז מחקר חדש AI. אינטל וחברת הטכניון הישראלית חנכו מרכז מחקר חדש בחיפה, המוקדש לטכנולוגיות בינה מלאכותית. באירוע נכחו מנהיגי אינטל. המחקר יכלול עיבוד שפה טבעית, למידה מעמיקה ואופטימיזציה של חומרה עבור אלגוריתמים.

3 חברות סטארט-אפ ישראליות ברשימת "גאון" של טיים. TIME מגזין כלל 3 חברות ישראליות ברשימת 2018 של 50 חברות גאוניות. הם Lishtot (ראה כאן), WeWork (ראה כאן) ו Aidoc (ראה כאן). העורכים והכתבים של טיים בחרו חברות על סמך מקוריותם, השפעתם, הצלחתם ושאיפתם.

וידאו כדי להוכיח מי אשם. דיווחתי בעבר (ראה כאן) על Nexar של ישראל אשר פיתחה מצלמה לוח המחוונים המכונית. עכשיו חברת סטארט-אפ ישראלית חדשה פיתחה אפליקציית סמארטפון שמתחברת לפלאש ומאפשרת לקהל המשתמשים להחליף קטעי וידאו במקרה של תקרית או תאונה.

התמונה המלאה. חברת Vayavision Sensing פיתחה מערכת שנועדה לספק הדמיה תלת-ממדית מדויקת של סביבת הרכב. המערכת כוללת מגוון של מערכות חיישן אוטונומיות, מצלמות, מכ"מים ו- LiDAR. Vayavision גייס 8 מיליון דולר של מימון.

חיסול יתושים בברזיל. שתי חברות ישראליות שותפות לחסל יתושים קטלניים בברזיל. אני כבר הצגתי את Senecio (ראה כאן) ואת המערכת שלה כדי לשחרר יתושים זכר סטרילי מן המטוסים. כעת פיתחה חברת "פורסט" חידושים בתהליך חדש להשתיק את גן הפוריות של היתוש.

פרס חדשנות אקלימית. חברת פאולי קלינטק הישראלית, אפיק קלינטק, זכתה בפרס הגדול בתערוכת "אקלים חדשנות", שהתקיימה בפסגה העולמית בנושא אקלים בסן פרנסיסקו. Epic ממיר פסולת מוצקה מבניינים רבי קומות לתוך דשן יבש, חסר ריח, סטרילי, אורגני עבור הגינון.

ירח ישראל - חדשות עדכניות. מודול הירח הישראלי של SpaceIL מתמקד כיום ביבשה ב -2019. הודות לגידול של 2 מיליון דולר מממשלת ישראל. SpaceIL גם נהנה מכלים שסופקו על ידי נאס"א בתמורה לנתוני שדה מגנטי. נאס"א גם תנסה ללכוד תמונות של הנחיתה בפועל.

כלכלה ועסקים

מצב אופטימלי של המשק הישראלי. בסיכום האחרון שלו, השגריר יורם אטינגר מדגיש דירוגים פיננסיים טובים, חציון גיל 30, 3.3% 2018 אומדן הצמיחה, האחרונות מיליארד דולר יציאות השקעות רב לאומיות. הוא גם ממליץ וידאו זה שמפרסם את הספר הגדול של אבי Jorisch "אתה Shalt לחדש".
1.64 מיליארד דולר יציאה למזור רובוטיקס. חברת הרובוטיקה הישראלית, מזור רובוטיקס, נרכשה על ידי ענקית הציוד הרפואי מדטרוניק תמורת 1.64 מיליארד דולר. מנתחי הדסה בירושלים השתמשו בשנה שעברה במערכת ההדרכה של רנסנס של מזור כדי לבצע את הניתוח הרובוטי הכפול הראשון בעולם (ראה כאן) (וכאן).
2.1 מיליארד דולר יציאה עבור Imperva. חברת cybersecurity הישראלית, שהוקמה על ידי חברת ההשקעות האמריקאית Thoma Bravo, נרכשת על ידי חברת ההשקעות האמריקאית "איומה בראבו", בהיקף של כ -2.1 מיליארד דולר. לאימפרבה יש 6,200 לקוחות ו -500 שותפים בלמעלה מ -100 מדינות ומרכזי פיתוח בתל אביב וברחובות.

$ 250,000,000 cybersecurity היציאה. חברת האחזקות הממשלתית של סינגפור, Temasek, רכשה את חברת סיגניה האמריקנית, בהיקף של כ -250 מיליון דולר. מקורו במפעל היצירה של Team8 בישראל (ראה כאן) חברת Sygnia מציעה ייעוץ בתחום האבטחה הקיברנטית ותגובת אירועים לעסקים ולארגונים.

המיזם הישראלי של וולמרט, בהיקף של 250 מיליון דולר. הקמעונאית הגדולה בעולם, Walmart, הודיעה על עסקת בילוי אסטרטגית עם מפתחת טכנולוגיית הווידאו האינטראקטיבית הישראלית אקו (לשעבר Interlude). דווח כי להיות שווה 250 מיליון דולר, המיזם המשותף יעזור Walmart להתחרות עם אמזון.
 
100 מיליון דולר עסקאות מימון לא נדיר. עד לפני כמה שנים, חברות סטארט-אפ ישראליות נראו כאילו נקנו לכמה מיליוני דולרים. בימים אלה, היזמים הישראלים מחפשים להרחיב את העסקים שלהם ולא לצאת. שש חברות ישראליות החזיקו בגיוסים בהיקף של 100 מיליון דולר או יותר ב -12 החודשים האחרונים.

תרבות, בידור וספורט

להיות ישראלי. ספר חדש מביא את חווית העלייה הביתה. "ההוויה הישראלית: ההיסטרית, המדאיגה והמאתגרת של העלייה", בעריכת עקיבא גרש, מתאר את חוויותיהם של 51 בלוגרים עולים חדשים המתארים את החיים (יבלות וכל) בימינו.

המנצח הראשי של הפילהרמונית של הבי.בי.סי הוא ישראלי. חברת השידור הבריטית מינתה את עומר מאיר ולבר למנצח הראשי של התזמורת הפילהרמונית של הבי.בי.סי, מספטמבר 2019, במשך ארבע שנים. וולבר הוא גם שגריר טוב למען הצדקה בישראל.

נטפליקס קונה עוד סדרת טלוויזיה ישראלית. דרמה טלוויזיונית ישראלית "כאשר Heroes Fly" נמכרה לנטפליקס, והצטרפה למספר סדרות נוספות בעברית, שכבר הוצגו בפלטפורמת הפלטפורמה הפופולרית. המופע של 10 פרקים יהיה זמין למיליוני צופים החל בתחילת 2019, יחד עם כתוביות באנגלית.

מבצע חתונה - תאריכים חדשים. בסרט התיעודי המרגש "מבצע חתונה" (ראה כאן) על יהודים המנסים להימלט מהברית המועצות, יש תאריכי הקרנה חדשים. 28 באוקטובר בתל אביב; 10 בנובמבר בבית שמש.

יום ההולדת ה -50 של יתרו טל. הלהקה האגדית / רוק יתרו יתרו טול, בראשותו של איאן אנדרסון, אמורה להופיע בישראל ב -27 באוקטובר. הקונצרט מתחיל אחרי שבת באולם התרבות תל אביב, והוא חלק מהסיבוב העולמי של הלהקה לציון 50 שנה להיווסדה.

שראל נמצאת בראש הליגה. קבוצת הכדורגל הישראלית ניצחה את סקוטלנד ואת אלבניה בשני המשחקים האחרונים שלה כדי לעלות על קבוצת הכדורגל של הליגה הלאומית. לישראל יש שש נקודות - שלוש מהן לפני סקוטלנד ואלבניה.

מדינת יהודית

גיוס של 32 מיליון דולר עבור צה"ל. 1,200 אנשי עסקים מובילים ופילנתרופים השתתפו בארוחת הערב החגיגית הלאומית של ידידי צה"ל (FIDF) בניו יורק. יחד גייסו יותר מ -32 מיליון דולר לטובת תוכניות רווחה וחינוך לחיילי צה"ל.
40 שנה של שלום עם מצרים. 40 שנה לחתימת הסכם קמפ-דייוויד על הסכם השלום בין ישראל למנחם בגין ונשיא מצרים אנואר סאדאת. זה הסתיים 30 שנה של מלחמה בין מצרים לבין המדינה היהודית.

נחשפה כתובת ירושלמית עתיקה. הכתובת הקדומה ביותר של האבן נושאת את הכתיב העברי המלא של ירושלים נחפרה בכפר עתיק, במרחק של 2.5 ק"מ בלבד מחוץ לירושלים המודרנית. "חנניה בן דודלוס מירושלים" (ירושלים) חרוט על עמוד שהוכן בשנת 100 לפסה"נ.

נפתח אתר חברון היהודי המקראי. תל חברון, בעיר המכפלה, פתוחה כעת לציבור. ממצאים ארכיאולוגיים בהולדת ההיסטוריה היהודית כוללים כלי חרס מתקופת בית ראשון, תכשיטים ומטבעות, וכן בתי בד, כבשנים ומכלים ענקיים המשמשים לייצור שמן ויין על פי ההלכה היהודית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.