יום ראשון, 24 בנובמבר 2019

החדשות הטובות של ישראל 24 בנובמבר 19


במהדורה ה -24 לנובמבר 2019 של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• כעת רופאים יכולים לתקן ברכיים באמצעות סחוס מלאכותי מפותח בישראל.
• ישראל קיבלה פרס הומניטרי על עזרתה לפורטו ריקו
• קוטל עשבים שפותח על ידי ישראל שולט בעשבים על ידי הפיכתם לבלתי פוריות.
• הביצועים הכלכליים הטובים של ישראל מפתיעים את כל האנליסטים.
• תכנית גילוי הונאה ישראלית פופולרית בקרב בנקים בבריטניה.
• 50 תינוקות נולדו בפארק הטבע העירוני בירושלים.
• הזוכה בחידון התנ"ך הבינלאומי של ישראל מתחתן.

ההישגים הרפואיים של ישראל

סחוס הברך המלאכותי מפותח. הרופאים הישראלים ביצעו שני חולים ישראלים את הניתוח החלופי הראשון של המניסקוס (סחוס בברך). באמצעות חתך קטן קיבלו כל אחד את שתל המניסקוס המלאכותי NUsurface שפותח במרכז המחקר והפיתוח של נתניה, ישראל של חברת Active Implants האמריקאית.

תוצאות חיוביות לניסוי ה- ALS של סיעור מוחות. כפי שפורסם בעבר, הטיפול בתאי הגזע ל- ALS ממוח סיעור מוחות בישראל מצליח היטב במחקרים. הניסוי האחרון בשלב 2 של תאי MSC-NTF ממוח העצם האוטולוגי של מוח-העצם בקרב 48 חולים בשלושה אתרים בארה"ב היה יעיל ונסבל היטב.

בוגרי מאיץ הדסה הראשונים. מאיץ הדסה, המנוהל במשותף על ידי המרכז הרפואי הדסה IBM  ורשות הפיתוח בירושלים, סיים את ששת הסטארט-אפים הראשונים שלה. הם טכנולוגיות הבריאות MyMilk, TuneFork, Deep Health, Neuroya, Ukappi ו- MDI.

סדרות טלוויזיה מדע-טק חדשות. צוות הפקות טלוויזיה בארצות הברית מצטלם לסדרה תיעודית על תעשיית המכשור הרפואי בישראל. זה יציג את האנשים והטכנולוגיות שמצילים חיים ברחבי העולם. בתוכנית, שנקראת "TrueFuture", ישראל תופיע בשמונה עד עשרה פרקים בסדרה 3.

מימון אירו נוסף לבדיקת וירוסים / חיידקים. מועצת החדשנות האירופית הוסיפה 2.5 מיליון יורו לקרנות בינלאומיות שקיבלה MeMed של ישראל בעבר כדי לבצע את המבחן שלה המבדיל בין נגיף לחיידק. מאוד מתוזמן לשבוע המודעות האנטיביוטי העולמי (18-24 בנובמבר).

בואו נהיה רועשים. ב- 15 באוקטובר, 2019, שיתף קולולם עם העמותה הישראלית 'אחד בתשע' לציון חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד. 2,000 איש התכנסו בתל אביב כדי לשיר את הלהיט של ג'ניפר לופז "בואו נעלה בקול" ולחגוג את החיים לצד ניצולי סרטן השד, משפחות וחברים.

ישראל הינה מכילה וכוללת

עשר שנים של העצמת נשים. אני תמיד שמח לפרסם את ועידת ירושלים הטכנולוגית השנתית על פועלה לקידום ותמיכה של נשות עסקים ויזמים יהודיים. הכנס השנה "Unlock the Wealth" משך שיא של אלף משתתפים.

גלגלים של אהבה. הבלוג האחרון של שרון ברחובות האמיתיים של ירושלים הכיל את רכיבת "גלגלים של אהבה". היא גייסה 2.5 מיליון דולר עבור ALYN, המטפלת בחולים שנעים בין תינוקות עם מחלות הזקוקות להתייחסות מיוחדת מתמדת, ועד אנשים מבוגרים שנקלעו לאתגר וזקוקים לטיפולים מיוחדים עקב תאונות או מחלות.

הצלחה הולכת וגוברת לתכנית הלמידה הערבית-יהודית. תכנית הלמידה המשותפת של "יוזמות אברהם" הכפילה , מ -15 בתי ספר תיכוניים ובינוניים ו -500 תלמידים בשנה שעברה ל -40 בתי ספר ו -1,000 תלמידים כיום. זוהי תכנית לימוד הרחבה והשיטתית הראשונה בישראל.

מטוס אתיופיאן איירליינס נקראת תל אביב. שמו של אחד המטוסים החדשים של דרימליינר שהוזמן על ידי חברת אתיופיאן איירליינס הוא "תל אביב". צופה חד הבחין בשם בכלי הטיס כשעזב את מפעל בואינג בצ'רלסטון, דרום קרוליינה. זה אמור היה להיחשף בטקס בשדה התעופה בן גוריון.

מושלי רוד איילנד. מושל רוד איילנד ג'ינה ריימונדו הוביל לאחרונה משלחת מושלים במשימה כלכלית ומדינית לישראל. היא פגשה יזמים, מומחי מדיניות ונבחרי ציבור, כדי לחזק קשרים עם מדינת ישראל ולבנות שותפויות חדשות עם הקהילה העסקית שלה.

הלטינים מעניקים פרס הומניטרי לישראל. SOMOS Inc הינה צדקה הפועלת לסייע לרבים מ -4 מיליון ההיספנים במדינת ניו יורק. אך הם לקחו זמן בכנס השנתי שלהם כדי להציג לישראל את פרס המנהיגות ההומניטרית על עזרתה לפורטו ריקו לאחר שהוריקן מריה הרס את האי הקריבי.

מדע וטכנולוגיה

לימודי הנדסה הם הבחירה העליונה. 18.4% מתלמידי התואר הראשון בישראל נרשמו לקורסי הנדסה השנה האקדמית, מה שהופך אותה לבחירה המובילה זו השנה השנייה ברציפות. הנדסה כוללת חשמל ואלקטרוניקה, תוכנה, מערכות מידע, הנדסה אזרחית ומכנית וכימיקלית וחומרית.

תחנת הכוח הגדולה בישראל. ישראל תקים את תחנת הכוח הפרטית הגדולה ביותר בגז טבעי שלה, בעלות של  3 מיליון שקל. הוא יוקם בסמוך לעיר השרון כפר סבא ויספק עד 1,300 מגה וואט, כ -10% מהיכולת הנוכחית של חברת החשמל.

אנרגיה סולארית מחניון. ישראל כמעט סיימה לבנות את מערך השמש הגדול ביותר בחניון בישראל ולחבר אותו לרשת החשמלית. ממוקם בפארק התעשייה עמק חפר, יש לו קיבולת של 130 קילוואט. בחניון הותקנו גם תחנות טעינה לרכבים חשמליים.

כנס טכנולוגיות מים. WATEC Israel 2019 (18-21 בנובמבר) הוא הוועידה המובילה בישראל בתחום טכנולוגיית המים והבקרה על הסביבה. המוקד השנה היה "מימון מים וחדשנות - מניעה מנהיגות עולמית בניהול תכנון אחראי והגנה על מים".

ניטור ואבטחת דלקים. אחת החברות הישראליות החדשניות המציגות ב- WATEC ישראל 2019 הייתה Hydrantech. היא פיתחה מכשיר חכם המזהיר את הרשויות על נזילות, גניבת מים או ניסיונות זדוניים לחדור לאספקת מים. זה גם מספק נתונים שימושיים על השימוש במים.

עוד על ישראלים הזוכים באולימפיאדת הרובוטים של דובאי. הניוזלטר בשבוע שעבר העלה את הידיעה על כך שהקבוצה הישראלית זכתה בכסף באתגר העולמי FIRST בדובאי. הצוות כלל תלמידים מבית הספר התיכון האזורי מגידו בצפון הארץ. כשחזרו, הם הראו את הרובוט לראש הממשלה.

עמוס -17 מגיע למסלול מבצעי. בעבר דווח על שיגור לוויין התקשורת הישראלי עמוס -17. היא סיימה בהצלחה בדיקות מערכות והגיעה לנקודת המסלול הייעודית שלה במרחב. בעלי Spacecom מתכננים להתחיל בפעילות מסחרית לאפריקה בימים הקרובים.

מתקשר בכל התדרים. כפי שפורסם בעבר, הלוויין הראשון לקוביות שנשא מטעם NSLComm בישראל שוגר למסלולו על ידי רקטת סויוז. המנכ"ל רז יצחקי אומר כי NSLSat-1 מתקשר בכל התדרים: UHV, VHF, S-band ו- Ka-band. השיפורים לשתי הקוביות הבאות נמצאים בייצור.

רובוטים לבדיקת מכונות תעשייתיות. מערכות Kitov בישראל מפתחות פתרונות מבוססי בינה מלאכותית להדרכת רובוטים לבדיקה חזותית של מוצרים מיוצרים. זה עתה חתם על הסכם עם חברת דינסו היפנית להתקנת הטכנולוגיה של קיטוב בלמעלה ממאה ממערכות הניידות האוטומטיות של דנסו.

תזמון רמזור חכם. ההפעלה הישראלית Axilion מפתחת תוכנת תזמון חכמה לרמזור המסוגלת להבחין בין סוגים שונים של כלי רכב ולתעדף תחבורה ציבורית. הטכנולוגיה משמשת כיום בירושלים לתעדוף הרכבת הקלה של העיר. Axilion גייסה זה עתה 6 מיליון דולר.

משמיד עשב ידידותי לסביבה זוכה ב -250 אלף דולר. WeedOUT של ישראל פיתחה ניסוח ייחודי של אבקת עשב שהופכת את העשבים לבלתי פוריים. זה מבטל עשבים שפיתחו עמידות בפני קוטלי עשבים כימיים. WeedOUT זכה ב- Agrivest 2018 וכעת ב- Radicle Challenge Israel בפרס ההשקעה שלה בסך 250,000 דולר.

כלכלה ועסקים

הצמיחה ברבעון השלישי עולה על התחזיות. התמ"ג של ישראל צמח ברבעון השלישי של 2019 ב -4.1%, הרבה מעבר לציפיות השוק של 2.6-2.8%, על פי הערכה ראשונית שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. התוצאה הבלתי צפויה מצביעה על כך שהצמיחה הכלכלית חזקה מכפי שרוב האנליסטים האמינו.

פיתרון נוסף למחסור בעובדי היי-טק. מרבית קוראי הידיעונים יידעו כי בישראל יש מקומות פנויים לאלפים רבים של עובדי היי-טק. יש לו תוכניות הכשרה למחשבים לחרדים, ערבים ישראלים ואפילו מהגרים אפריקאים וערבים פלסטינים. כעת היא מחפשת גמלאים שרוצים לחזור לכוח העבודה.

קידום חדשנות טכנולוגית בחיפה. רשות החדשנות הישראלית (IIA) בחרה בקבוצת ILAB הכוללת את JVP ומלאנוקס לקידום חדשנות טכנולוגית בחיפה. ILAB תקבל 25 מיליון דולר שתואם. ILAB יתמוך ב -150 סטארט-אפים המתמקדים בבריאות דיגיטלית, אנרגיה, סביבה וניידות חכמה.

מדינת מישיגן רוצה לקנות טק ישראלי. מושל מדינת מישיגן גרטצ'ן ויטמר, שביקר בישראל, חתם על הסכם עם חברת העמותה-מרכזית הישראלית ללא מטרות רווח כדי לאתר את הטכנולוגיה הישראלית שיכולה לשפר את איכות החיים של אזרחי מישיגן. וויטמר גם השתתף גם בכנס WATEC בישראל.

תואר ראשון משדרג את מסלול תל אביב-לונדון. בריטיש איירווייס הכתירה את תל אביב כאחד מיעדי הנופש הפופולריים ביותר לשנת 2020. היא גם חנכה מטוס חדש, איירבוס a350-1000, בקו תל אביב-לונדון. תוואי לונדון הוא אחד הראשונים שהשתמשו במטוס החדש על בסיס יומי.

עסקים הם הרפתקה. וירג'ין אטלנטיק ו"כלכליסט "ארגנו את כנס" Business Is a Adventure "שהתקיים לאחרונה בתל אביב. ECOncrete ידידותית לסביבה זכתה באירוע "Pitch to Rich" לריצ'רד ברנסון וטיול בלונדון בתוספת ההזדמנות להצטרף למאיץ ההפעלה של וירג'ין.

עוד הזמנות למטוסים חשמליים. חברת ההפעלה Eviation Aircraft מטוס חשמלי בישראל רשמה שני לקוחות אמריקנים נוספים למטוסי הנוסעים החלוציים שלה, ולקחה את הוראות "אליס" ליותר מ -150 מטוסים. מנכ"ל חברת Eviation דיבר בכנס "Business is a Adventure" בישראל.

סיוע לבנקים במניעת הונאה. כפי שדווח בעבר, BioCatch של ישראל משמש למניעת הונאה על ידי הבנק הבכיר בבריטניה ברזיל צילה, קולומביה ומקסיקו. מאמר WSJ זה חושף כי הבנק המלכותי של סקוטלנד משתמש גם בניתוח ההתנהגות של BioCatch כדי להפסיק הונאה.

מיליון לקוחות פוטנציאליים חדשים המציעים קהל. פלטפורמת מימון ההמון סיכון הישראלית בהון סיכון OurCrowd משתפת פעולה עם בנק ההשקעות האמריקני סטיפל פיננסי קורפ. OurCrowd תציע הזדמנויות למימון קהל למיליון הלקוחות של סטיפל. סטיפל תספק שירותי השקעה לחברות הפורטפוליו של OurCrowd.

ECI טלקום אקסיט בכ- 455 מיליון דולר. רצועת הכלים התקשורתית האמריקאית אמורה לרכוש את ספקית ציוד הטלקומוניקציה הישראלית ECI טלקום תמורת 324 מיליון דולר במזומן בתוספת מניות בשווי של 130 מיליון דולר נוספים. ECI נוסדה בשנת 1961.

צפרדע הופכת לנסיך. דיווחתי על הפעלת התוכנה JFrog בישראל, נתניה, מספר פעמים, אך לא כאשר גייס בשנה שעברה 165 מיליון דולר. עסקה זו העריכה את החברה במיליארד דולר כדי להעניק לה את המונח הכספי "חד קרן".

אחת המעודדות הגדולות בישראל. ביו מעולה וראיון של ג'ון מדבד - מייסד ומנכ"ל פלטפורמת המונים בישראל. הוא חושף שישראל כמעט עם שווה עם סין מבחינת מספר מוחלט של חברות סטארט-אפ AI (מלאכותיות חכמות).

תרבות, בידור וספורט

מספרת 120,000 ספרים. "אנשי הספר" נקראים. הספרייה הלאומית בישראל עובדת עם גוגל להעלות 120,000 ספרים מאוסף הטקסטים היהודי הנרחב שלה לאינטרנט לשימוש ציבורי. 20,000 ספרים נדירים ושבריריים ייסרקו בתוך הבית, השאר בגרמניה.

חותמות ישראליות חדשות. בולים ישראלים חדשים שהונפקו בנובמבר מציגים משחקי לוח שהומצאו על ידי ישראל רומיקוב וטאקי, פסטיבל הסיגד של יהודי אתיופיה וישראל בשנת 70 שנה.

חמישים סרטי תינוקות. פארק האיילים בעמק ירושלים חגג את הולדתו של האיל ה -50 שלו. רק לפני שנתיים העדר שילש את גודלו לעשרים.

דברים לעשות בישראל בדצמבר. דצמבר 2019 בישראל מציע מבחר נהדר של אירועים ופסטיבלים לכל טעם, החל מפסטיבלי תרבות גדולים ועד פסטיבלי מוזיקה עממית, ומסיורי קומדיה, ועד הופעות.

"שלום" מה קרה לליונל? תהיתי אם הדיווחים על ליונל ריצ'י שהגיעו לישראל מדויקים "באמת", עד שקיבלתי הודעה מארגון ה- AACI המקומי שהם מוכרים כרטיסים להופעה השניה שלו במרץ. עכשיו אני אבכה "כל הלילה", כי אני אהיה בבריטניה באותו ערב!

כוכבי כדורגל מגיעים. רקטות טרור ואיומים לא הרתיעו את קבוצת הכדורגל הפולנית מלשחק במשחק העפילה ביורו 2020 שנערך בשבוע שעבר. הם זכו בניצחון. ואז נבחרת ארגנטינה שיחקה משחק ידידות בינלאומי מול אורוגוואי בתל אביב.

הישראלי זוכה בזהב ג'יטסו באבו דאבי. אלון לבייב הישראלי בן ה -17 זכה בזהב בקטגוריית הזוטר מתחת ל -55 ק"ג באליפות העולם בג'ו-ג'יטסו באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות. המנון המדינה התקווה הושמע והוצג דגל ישראל.

הישראלים זוכים ב -14 מדליות באליפויות אירופה בתאילנד. הישראלים לקחו הביתה 14 מדליות מדהימות, (מהן 4 זהב) מהפדרציה הבינלאומית של Muaythai (אגרוף תאילנדי) אליפות אירופה חובבן (IFMA) -EMF, במינסק, בלארוס. זה כלל מדליות לשלושת האחים גורדון משילה.

המדינה היהודית

כבאים אמריקאים וישראלים עובדים זה לצד זה. פרויקט מתנדבי החירום האמריקני (EVP) מכשיר כוחות כיבוי אמריקאיים ואנשי רפואה, ואז מפזר אותם לישראל בשעת צורך. הכבאים הגיעו לישראל בציפייה לרוחות גבוהות ותנאים יבשים. כשנחתו רקטות מעזה הם יצאו לעבודה.

חייל צה"ל פוגש בקנדי שהציל. בשנת 2016 באמצע שירות צה"ל, איתן הלך לתרום את תאי הגזע שלו. העמותה הישראלית עזר מציון גילתה שהוא שידוך לג'ק בטורונטו שמת מסרטן מח העצם. התאים שנתרמו הצילו את חייו של ג'ק. 3 שנים אחר כך איתן טס לטורונטו לפגוש את ג'ק.

גישה טובה יותר למערת המכפלה. מערת המכפלה, מקום קבורתם של אברהם ושרה, יצחק ורבקה ויעקב ולאה אמורה להיות נגישה למי שאינו יכול לטפס במדרגות לאתר הדתי הנערץ על ידי יהודים, נוצרים ומוסלמים. כמו כן, הייתה מעבורת חינם במהלך סוכות.

ים המלח מתעורר לחיים. השפעה מדהימה של התכווצות ים המלח היא שחורים של כיורים במים מתוקים הופיעו. אלה הצמיחו צמחייה שופעת, משכו אליהן ציפורים ואפילו דגים. "מים זורמים מזרחה לים המלח. דייגים יפרסו את רשתותיהם כדי לתפוס דגים. "

זוג מנצח. עזריאל שילת זכה בחידון התנ"ך הבינלאומי לנוער ביום העצמאות 2018 לאחר סיבוב שובר שוויון עם אוריה כהן. מסיימי הגמר בן ה -17 נותר חברים לאחר מכן ובחודש שעבר עזריאל "הציע" את השאלה האולטימטיבית בפני אוריה. כעת הם מאורסים להתחתן.

התקף לב הוא כבר לא הגרלה. מפעל הפיס (ההגרלה הלאומית הישראלית) השקיע חמישה מיליון שקל להתקנת דפיברילטורים ב 600 דוכני הגרלות ברחבי ישראל. הם יחוברו באופן אלחוטי לשירות החירום של מגן דוד אדום (MDA) במטרה לצמצם את מקרי המוות עקב דום לב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.