יום ראשון, 12 ביולי 2020

החדשות הטובות של ישראל 12 ביולי 20.

במהדורת ה- 12 ביולי  2020 של החדשות הטובות של ישראל, השיא כולל:

 

• בדיקות רגישות גבוהה ישראלית חדשה לזיהומים ונוגדנים מסוג Covid-19.

• אלפי מכשירי רנטגן ניידים שיוצרו בישראל הופצו ברחבי העולם.

• ישראל מינתה את שגריר הבדואים הערבי הראשון.

• מדענים ישראלים מייצרים ניקוי ידיים מפסולת צמחית.

• ההשקעה בחברות הסטארטאפ ישראליות עלתה בשלושת החודשים האחרונים.

• ביטחון ישראלי נוסף לנמלים במדינות אפריקה ו (מוסלמיות) אפריקאיות.

• אלופת טור דה פראנס בבריטניה אמורה להוביל נבחרת ישראל לרכיבה על אופניים.

• אישה ישראלית דתיה נוספת קיבלה אישור לייעץ בענייני יהודי

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

הבדיקה הטובה ביותר לנוגדנים מסוג קוביד -19. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב פיתחו בדיקה סרולוגית שמדגימת דם אחת יכולה לראשונה לזהות את שלושת הנוגדנים המפתחיים הנוגדים את קוביד -19. הבדיקה רגישה ומדויקת ביותר לסביבות 98-99 אחוזים, טובה יותר מהבדיקות הנוכחיות.

https://www.timesofisrael.com/israeli-researchers-develop-more-efficient-accurate-antibody-test-report/

מבחן מהיר נוסף של קוביד -19. ה- AID Genomics של ישראל פיתחה ערכת בדיקת קורונה המספקת תוצאות תוך 30 דקות בלבד. הוא משתמש באנזימים שונים מהבדיקות הנוכחיות עם רגישות גבוהה בהרבה. AID Genomics שיתפה פעולה עם קבוצת BGI בבעלות סינית, שתפיץ את המבחן בישראל ובעולם.

https://www.timesofisrael.com/30-minute-covid-19-test-developed-in-israel-inventor-predicts-it-will-go-global/

https://www.youtube.com/watch?v=AElVxSQqpHc

תקן את הלב לפני הטיפול בסרטן. חוקרים ממכון הטכניון הישראלי גילו פריצת דרך כי סרטן מתקדם הרבה יותר מהר בקרב חולים עם בעיות לב. כדי לשפר את סיכויי ההישרדות שלהם, על מטופלים אלו לטפל בלבם קודם לפני תחילת הטיפול בסרטן.

https://unitedwithisrael.org/major-israeli-cancer-discovery-treating-heart-problems-early-a-key-to-survival/

כמה עמוק אנחנו ישנים. מדעני המוח באוניברסיטת תל אביב העובדים עם אחרים במכון ויצמן בישראל, בריסטול ובאוניברסיטאות מונפלייה בצרפת, גילו את מנגנון המוח לשינה עמוקה. ה- locus coeruleus בגזע המוח מפריש את הנוראדרנלין הכימי ורמות גבוהות מדי מונעות שינה עמוקה.

https://www.jpost.com/israel-news/how-did-you-sleep-through-your-alarm-tau-study-reveals-how-deep-we-sleep-634118

https://advances.sciencemag.org/content/6/15 /eaaz4232

טכנולוגיית סטנט גסטרו חדשנית. סטטי גסטרו חיוניים לניקוי קרישי דם בתעלות המרה והלבלב. ה- Endo GI Medical של ישראל קיבלה את אישור ה- FDA האמריקני למערכות המסירה המוצגות של סטנט המפחיתות את הסיכון לזיהום כתוצאה מחדירות סטנטים יחידים.

https://www.jpost.com/health-science/israeli-medical-company-receives-fda-approval-for-life-saving-tech-633756

https://www.endo-gi.com/

מכשיר פורץ דרך לחולי דיאליזה. ה- FDA האמריקני העניק ייעוד פורץ דרך ל- VasQ ממכון הרפואה למינציה. המכשיר מספק חיבורים בטוחים למכונות דיאליזה. https://www.prnewswire.com/news-releases/vasq-external-support-awarded-breakthrough-device-designation-by-the-fda-301071728.html

ניטור סרטן לאחר הניתוח. במרכז המו"פ הישראלי שלה, C2i Genomics פיתחה פיתרון מותאם אישית, בזמן אמת, לפיקוח על הישנות ותגובת הטיפול לסוגים שונים של סוגי סרטן מוצקים. זה משתמש בגישה פורצת דרך של זיהוי דפוסי DNA לגידול ביופסיה נוזלית.

https://en.globes.co.il/en/article-cancer-recurrence-monitoring-co-c2i-genomics-raises-12m-1001331769

https://c2i-genomics.com/

צילומי רנטגן ניידים לחמש מדינות נוספות. ננוקס של ישראל חתמה על עסקאות חדשות רבות על פריסה של מעל 1000 מכשירי הרנטגן הניידים שלה לרוסיה, בלארוס, טייוואן, סינגפור ואיטליה. פריסות קודמות כוללות ליפן, אוסטרליה, ניו זילנד, נורבגיה, דרום קוריאה וויאטנם.

https://www.nanox.vision/news-en

מחקר וטיפול באוטיזם. התמצית האחרונה של בן-גוריון, "מחקר וטיפול באוטיזם", הציגה ארבעה מומחים ישראלים מובילים מאוניברסיטת בן-גוריון והמרכז הרפואי של אוניברסיטת סורוקה. הם דנו בשאלה אם אבחון מוקדם של אוטיזם יכול להוביל למיגור תסמיני האוטיזם בהמשך החיים.

https://www.youtube.com/watch?v=7KqM0RN6Ubo

הצלת חיים היא חיונית. מאמר מרגש על חובש הצלה מאוחדת, שבערב בחינת הכימיה הסופית שלה מיהרה להציל את חייו של קורבן התקף לב.

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/283030

 

ישראל הינה מכילה וכוללת

 

אפילו נכים יכולים לגלוש כאן. ישנם מספר מועדונים בישראל בהם אנשים עם מוגבלויות יכולים ליהנות מההזדמנות לגלוש בים. יש אפילו גלשנים אדפטיביים מיוחדים, כולל שילוב גלשנים והליכונים שעוצב על ידי עדי קלנג בישראל, אלופת הגלישה האדפטיבית העולמית של ISA 2017.

http://www.galimsurf.com/en/

https://blogs.timesofisrael.com/israels-little-steps-helps-dmd-boys-catch-the-waves/

http://streamer.co.il/news/view/adi-klang-from-israel-won-the-isa-world-adaptive-surfing-chaphips?lang=en

הגנה על נכים מפני קוביד -19. במהלך מגיפת "קוביד -19", הצדקה הישראלית ALEH דואגת במלואם ל 750 תינוקות, הילדים והתושבים הפגיעים שלה בארבעת האתרים הישראלים שלה. הצוות מכוסה בבגדי מגן ובידוד עצמי במידת הצורך. הורים ומתנדבים נשארים בקשר טלפוני.

https://honestreporting.com/israelis-disabilities-covid-19/

https://www.youtube.com/watch?v=SwhpuDVvodQ

השגריר הבדואי הראשון של ישראל. משרד החוץ של ישראל ממנה את ישמעאל חלדי לעמוד בראש שגרירות אריתריאה. לאחר אישורו זה יהפוך אותו לשגריר הבדואי הראשון בישראל (ערבית מוסלמית) אי פעם.

https://www.jns.org/israel-set-to-appoint-first-ever-bedouin-ambassador-to-head-eritrea-mission/

הפרופסור הערבי הראשון של בר-אילן. אוניברסיטת בר-אילן מינתה את פרופ 'אלינור סייג-חדאד לפרופסור הבכורה הערבי הראשון שלהם. עבודתה מתמקדת בבלשנות וגם ברכישת שפה על ידי ילדים. בנוסף היא משמשת כיועצת בכירה לארגונים שונים בארץ ובעולם.

https://www.jpost.com/israel-news/bar-ilan-university-appoints-first-full-time-arab-professor-634178

שגרירים חדשים. נשיא ישראל ריבלין קיבל תעודות דיפלומטיות מהשגרירים החדשים של קולומביה, יוון, דנמרק, רומניה וארגנטינה למדינת ישראל. היו כמה הבדלים לטקסים קודמים, עקב קוביד -19 - עם מסכות, התרחקות חברתית, משמר כבוד וקהל קטן יותר של צה"ל.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/283236

מחמאות נחמדות מגורם רשמי ה- OECD. סגן מזכ"ל ה- OECD, אולריק ווסטרגארד קנודסן, שיבח את ישראל בכנס מקוון בסימן 10 שנים מאז הצטרפה ישראל ל- OECD. "רמת הפיתוח והדיגיטציה הישראלית היא כפולה מזו של מדינות OECD אחרות." הוא אמר גם דברים רבים אחרים.

https://www.jns.org/senior-oecd-official-israels-innovation-and-technology-twice-th-of-other-nations/

ישראלים בקונסורציום המזון של האיחוד האירופי. EIT Food היא יוזמת חדשנות המזון המובילה באירופה, הפועלת למזון בריא ובר-קיימא יותר. מכון הטכניון הישראלי הוא חבר קונסורציום מרכזי וחלבוני האמאי של ישראל הם חברים במועדון ההפעלה "כוכבי אוכל עולה".

https://unitedwithisrael.org/diabetes-and-obesity-could-be-history-with-new-israeli-sweetener/

https://www.eitfood.eu/in-your-country/country/israel

ישראל מונתה למועצת המזון והחקלאות של האו"ם. ישראל התקבלה לוועד המנהל של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO), והיא מתחילה כהונה של שלוש שנים בארגון. ממשרד החוץ של ישראל נמסר כי הוא רוצה לשתף את הידע הייחודי של ישראל ולשפר את תנאי החיים הגלובאליים.

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/283319

 

מדע וטכנולוגיה

 

ממצלמות רכב אוטונומיות ועד קוביד -19. האחזקות האוטונומיות של ישראל לחזית הפכה את המצלמות האור והתרמיות שלה לפתרון סינון המונים לגילוי תסמיני COVID-19. מערכות הראייה ואלגוריתמי ה- AI שלה יאתרו שיעול, טמפרטורת גוף גבוהה ועייפות.

https://ir.foresightauto.com/wp-content/uploads/2020/06/FRSX-COVID-19-050620-ENHE_FINAL.pdf

הפיכת פסולת לחיטוי ידיים. מדענים מאוניברסיטת תל אביב יכולים להפוך חלק מ -620,000 טונות הפסולת הצמחית לאלכוהול לייצור חומרי ניקוי. הכור של ה- TAU משתמש בכמות קטנה של אוזון כדי לייצר אתנול ובאפשרותו להחליף את הצורך בישראל לייבא אלקוגלים.

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/283287

ניהול פסולת עטור פרסים. SGTech של ישראל (טכנולוגיות ירוקות בר קיימא) זכה בפרס החדשנות האירופית של Frost & Sullivan לשנת 2019 עבור פיתרון המערכת האקולוגית המשולבת של SGTech. זה הופך את פסולת בעלי החיים לביוגז ומים נקיים, בתוספת קומפוסט עשיר בחומרים מזינים.

https://sgtech.co.il/snews/sgtech-receives-the-european-technology-innovation-award-by-frost-sullivan/

https://ww2.frost.com/news/press-releases/sgtech-commended-for-its-game-changing-and-sustainable-livestock-waste-management-solution-the-integrated-ecosystem-solution/

הימנע מכימיקלים רעילים. קליריה של ישראל היא אפליקציה בחינם המסייעת לאנשים להימנע מכימיקלים רעילים בעת קניות מקוונות לקוסמטיקה, טיפוח אישי, מוצרי ניקוי ומוצרי טיפוח לתינוקות. קליריה מנתחת באופן אוטומטי את רשימת מרכיבי המוצר באופן מקוון ומזהירה אם אחד מהמרכיבים תואם חומר רעיל ידוע.

https://chemsec.org/chemsec-and-clearya-partner-to-help-online-shoppers-avoid-toxic-chemicals-in-daily-products/

https://www.clearya.com/

מפעל מיקרו-אצות בר-קיימא. ימוג'ה של ישראל פתחה את המפעל החדש שלה המיועד לייצור מיקרו-אצות בעלות ערך גבוה. המפעל "הירוק" הוא ללא כימיקלים, משתמש במים ממוחזרים ובאנרגיה מינימלית. היא כבר ממלאת הוראות מהמגזרים העולמיים-תזונתיים וקוסמטיים.

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/yemoja-opens-sustainable-microalgae-production-plant-301069936.html

https://yemojaltd.com/

אפליקציית VeganNation. חלק מהותי במערכת האקולוגית החדשה של VeganNation  הוא האפליקציה לנייד שלה. הוא ניגש לעסקים וארגונים טבעוניים וקישורים דרך VeganPay לארנק VeganCoin שלך.

https://vegannation.io/our-app/

מכוניות מעופפות ידידותיות לסביבה של העתיד. למערך האווירונאוטיקה העירוני בישראל שתי חטיבות. רובוטיקה טקטית על מטוסי הקורמורנט הבלתי-מאוישים שלה; Metro Skyways מפתחת את CityHawk בן 6 המושבים. שניהם יופעלו על ידי תאי דלק מימן וממוקדים להיות זמינים בסוף העשור הזה.

https://unitedwithisrael.org/israeli-made-flying-cars-may-be-floating-into-our-future/

לוויין ישראלי. ישראל השיקה בהצלחה את לוויין אופק -"). גם הלוויין וגם משגר השביט שלו פותחו באופן מקומי בישראל. לוויין הסיור המתקדם מאוד כבר נכנס למסלול ועבר בדיקות ראשוניות. זה יתחיל להעביר את התמונות הראשונות שלו שבוע לאחר ההשקה.

https://worldisraelnews.com/israel-launches-advanced-ofek-16-satellite-can-monitor-iranian-nuclear-weapons/

אשדוד - נמל חכם יותר. אחד משני הנמלים הגדולים בישראל, אשדוד, בחר ב -18 סטארט-אפים נוספים לבדיקת הטכנולוגיות החדשניות שלהם. הם כוללים סיור במזל"ט, חיישני זיהום, משאיות מטען אוטונומיות ואנרגיית גלים. שלושה סטארט-אפים נבחרו בעבר בשנת 2019 וכבר מריצים את הטכנולוגיות שלהם.

https://www.timesofisrael.com/drones-pollution-sensors-aim-to-make-work-at-ashdod-port-smarter/

מערכת Smart City עטורת הפרסים. מערכות התמנון הישראלי זכו בפרס חדשנות למוצרים של היועצים העולמיים Frost & Sullivan - רק אחד הפרסים הרבים של אוקטופוס. פלטפורמת הבקרה Smart City של Octopus מאפשרת פיקוח על פעולות, אבטחה, תשתיות ותקשורת.

https://octopus-app.com/2020-global-smart-and-safe-city-platform-new-product-innovation-award/

מושב המכונית הבטוח ביותר. כ -700 ילדים מתים בתאונות דרכים באירופה מדי שנה, ו -80,000 נפצעו. האיחוד האירופי העניק ל- BabyArk לישראל מענק של 2.5 מיליון אירו לפיתוח "מושב הרכב הבטוח ביותר שנוצר אי פעם" לילדים. הוא משלב טכנולוגיית ספיגת אנרגיה ומעגן את המושב למסגרת הרכב.

https://unitedwithisrael.org/israelis-develop-safest-car-seat-ever-for-children/

דיו ננו לחיישנים.  תא ננו PV של ישראל הודיע ​​על טכנולוגיה חדשה להדפסת דיו. השימושים כוללים חיישנים עבור חברת בריאות רב-לאומית מובילה בעולם. יש להשתמש בו גם בפרויקט הממומן על ידי האיחוד האירופי לחיישני טביעות אצבע מודפסות באמצעות לייזר RFID.

https://ir.pvnanocell.com/press-releases/detail/62/project-hiperlam-delivers-outstanding-results-using-pv-nano

שינויי ים. כשסירות מפרש וכלי שיט אחרים נקלעים לקשיים בים, סירת ההצלה זורקת בדרך כלל חבל כדי לאבטח את הספינה במצוקה. Sealartec של ישראל משתמש במבנה צף הידרודינמי עם מכשיר לכידת רובוטית ותהליכים אוטונומיים השולטים באלגוריתם קבלת ההחלטות. זה גם מאחזר כלים לא מאוישים.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3838482,00.html

https://sealartec.com/

https://www.youtube.com/watch?v=mtaZsPuu8eo

מורכב מכדי להסביר בשלוש שורות. כמה חברות ישראליות מפתחות מוצרים טכניים מכדי שיוכלו להסביר את שטחי המצומצם. כמו למשל הדמיית מודיעין האיום הבא של Sixgill; אפשרויות האימות החדשות של CyberArk Alero; ערכת ניוזייט הדמיה לפרופיל ספקטרלי; מערכות הזיהוי הפלילי החדשות של Illusive Networks; רשת ה- Proxy החדשה של מרכז הנתונים (NetNut) של קבוצת Safe-T; מזל גדי VSAT מזל גדי פלוס החדש; HSM הוכחה כמותית של Hub Security;

 

כלכלה ועסקים

 

חברות סטארט-אפ ישראליות מגייסות 2.5 מיליארד דולר ברבעון השני. למרות נגיף הקורונה, חברות הסטארטאפ בישראל גייסו 2.5 מיליארד דולר במהלך 3 החודשים מאפריל עד יוני 2020, 13% יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנת 2019. מספר העסקאות - 170 - היה 33% יותר ממספר העסקאות ברבעון השני של השנה 2019.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3838511,00.html

https://www.timesofisrael.com/israeli-tech-firms-raise-2-5-billion-in-q2-amid-pandemic-data-shows/

ואנחנו עובדים. לא צריכה להיות סיבה לעובדי היי-טק ישראלים להיות מובטלים. מאמר זה מפרט פרטים על עשרות חברות ישראליות המגייסות באופן פעיל צוות מיומן.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3838552,00.html

עסקת סחר חדשה עם רומניה אחת לשבועיים. בשנת 2019 נערכו 26 עסקאות סחר בין חברות וסוכנויות ישראליות ורומניות. ובשבוע אחד ביוני 2020 קיימה משימת ישראל ברומניה תוכניות וירטואליות בנושא אבטחת סייבר ומולדת, מרפאה אונקולוגית מקוונת, תוכניות מחלות כרוניות ואירוע חקלאות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3838219,00.html

עוד 5 מיליארד דולר עתודות. יתרות מטבע החוץ של ישראל בסוף יוני 2020 היו מעל 147 מיליארד דולר, עלייה של מעל 4.8 מיליארד דולר ברמתן בסוף מאי 2020.

https://www.boi.org.il/iw/NewsAndPublications/PressReleases/Pages/7-7-20a.aspx

חיבור עסקים לאינטרנט מהיר. ממשלת ישראל מציעה מענק של 1,000 שקל עבור עד 20,000 עסקים קטנים בכדי לאפשר להם להתחבר לאינטרנט הסיב אופטי של ישראל. שדרוג הקשרים שלהם יסייע לעסקים לשמור על עולם הדיגיטלי ולהרחיב את הפעילות העסקית שלהם

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3838519,00.html

עדיין יהיו BLUEBIRD ישראליות. מערכות Bluebird Aero Systems נרכשו על ידי התעשייה האווירית. לכן, הטכנולוגיה הבלתי-מאוישת של כלי רכב אוויריים חדשניים של Bluebird עדיין תהיה ישראלית. https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3832433,00.html

ביטחון לספרד וג'יבוטי. מערכות אבטחת מגל של ישראל זכו ב -2.5 מיליון דולר בהזמנות. האחת היא להאריך את חוזה האבטחה שלה עם נמל טרגונה הספרדי. האחרים מיועדים לפרויקטים ביטחוניים חדשים לנמלים, כולל ברפובליקה המוסלמית בעיקר של ג'יבוטי בקרן אפריקה.

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/magal-security-systems-announces-new-contracts-totaling-2-5-million-in-europe-and-africa-for-turnkey-seaport- projects-301088398.html

https://www.youtube.com/watch?v=jbvB8PzqCpc

בדיקת מערכות בריאות. חברת Pcysys הישראלית נבחרה בנפרד על ידי ענקית הבריאות האמריקאית Apria Health ו- Hospice Care בבריטניה, כדי להפוך את בדיקות אבטחת הסייבר שלהן באמצעות פלטפורמת בדיקת החדירה האוטומטית של Pcysys. למרבה הצער, מערכות רפואיות נתונות לעתים קרובות להתקפת סייבר.

https://www.pcysys.com/press-releases/pentera-selected-by-apria-healthcare-to-automate-its-cyber-security-validation-efforts/

  https://www.pcysys.com/press-releases/pentera-selected-by-st-margarets-hopsice-care/

כספים שגייסו חברות סטארט-אפ ישראליות: BiolineRX גייסה 4.39 מיליון דולר; פרילניה גייסה 62.5 מיליון דולר; C2i Genomics גייסה 12 מיליון דולר; אינפינידום גייסה 1.6 מיליון דולר; אקסליקס גייסה 9.5 מיליון דולר; נוקליי גייס 6.5 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

מביא תרבות בפריסה ארצית. הארגון הישראלי "תנועת תרבות" מונה אמנים ומחנכים צעירים מרחבי ישראל. הם מקדמים פעילויות תרבות עבור 2,500 ילדים ובני נוער, בנוסף להקות אמנות למבוגרים וקשישים בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל. היא פועלת גם בשמונה עיירות ערביות-ישראליות.

https://www.israel21c.org/art-movement-brings-culture-to-all-corners-of-israel/

https://www.tarbutmovement.org/

יום שוקולד עולמי שמח. בישראל מתגוררים למעלה מ- 60 שוקולטיירים בעלי שם עולמי. ביום השוקולד העולמי (7 ביולי) הישראלים נהנו מחטי סוכריות, כמהין ואפילו קבב שוקולד ישראלי!

https://www.youtube.com/watch?v=QVxi1ZnWkQU

סברמן להצלת וירוס הקורנו. הצעה מפוארת של דייויד כי גיבור העל-קומיקס העברי האגדי של אורי פינק סברמן יכול לצאת מפנסיה כדי להיפטר מאיתנו. הלוי! https://blogs.timesofisrael.com/sabraman-to-the-corona-curse-rescue/

מיני-גראנד קניון של ישראל. ערוץ הטלוויזיה "קן" של ישראל חשף את גרסת המיני של ישראל לגראנד קניון באריזונה. בדומה להרבה דברים בישראל, הוא נוצר תוך כמה עשורים בלבד כשמלחת מי ים המלח פועלת בישראל ויוראן זורם מחלק אחד של ים המלח לחלקו השני, וחותך לבוץ הערבה.

https://www.youtube.com/watch?v=IlN8APOicP4 (פרשנות בעברית בלבד, אבל צילום נהדר.)

https://www.eretz.com/wordpress/blog/2020/02/08/the-dead-seas-secret-river/

זוכה הטור דה פראנס שיחזור לישראל. זוכה הטור דה פראנס בארבע פעמים, כריס פרום בבריטניה יוביל את נבחרת האופניים ישראל סטארט אפ (ISN). הוא אמור לחתום על חוזה ב -1 באוגוסט שייקח אותו לסוף הקריירה המקצועית שלו. ה- BBC דיווח שהוא עוזב, אך לא את יעדו!

https://www.timesofisrael.com/four-time-tour-de-france-champion-chris-froome-to-lead-israeli-cycling-team/

 

המדינה היהודית

 

כמעט גן עדן. השיפוצים וההשתלה מחדש בפארק סאקר בירושלים עשו שיפור אדיר לאחד הציבוריים הגדולים מחוץ לשטחים הירוקים בבירת ישראל.

http://rjstreets.com/2020/07/05/jerusalem-moving-outside-summer-in-sacher-park/

מורשת יהודית אתיופית בלב תל אביב. נולד בדרך לישראל במבצע סולומון, האתיופי ישראלי בן 29, אשרגר ארארו, הוא מייסד Battae, מרכז מורשת אתיופית בלב תל אביב. מבקרים ישראלים ובינלאומיים חווים את שמחת התרבות האתיופית באמצעות אוכל, ריקוד ואמנות.

https://www.israel21c.org/meet-the-woman-breaking-down-barriers-in-israel/

https://www.youtube.com/watch?v=eaxwigwXXps

מנהיגה רוחנית ישראלית אורתודוכסית. הרבנית שירה ספיר היא האישה התשיעית שסיימה את מסלול הלימודים בן החמש שנים במכון סוזי ברדפילד למנהיגות הלכתית של אור תורה סטון. מוסמכת כמוראת הורעה ומנהיגה רוחנית, היא מוסמכת לספק הכוונה בענייני המשפט העברי.

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/283128

https://ots.org.il/marching-on-the-glass-floor/

מה קיבלת אותי ליום ההולדת ?! דמיין את השיחה הזו לפני כ -150,000 שנה, כאשר כמה פגזי צדפות מצוירים נמתחו זה בזה על פשתן פראי ליצירת השרשרת הקדומה ביותר שהתגלתה אי פעם. הם נמצאו במהלך חפירות במערה בצפון הארץ. זהו גם השימוש המוקדם ביותר הידוע במחרוזת.

https://www.timesofisrael.com/worlds-1st-necklace-prehistoric-painted-shells-once-on-twine-found-in-israel/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.