יום חמישי, 23 ביולי 2020

החדשות הטובות של ישראל 19 ביולי 20.

במהדורת ה- 19 ביולי 2020 של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

 

• מדענים ישראלים השתמשו בתרופות להפחתת שומן בכדי להרעיב את נגיף הקורונה.

• ניסוי ישראלי שיפר מאוד את התפקוד הקוגניטיבי בקרב קשישים בריאים.

• מל"טים ישראלים מצילים אירופאים ועוזרים לפלורידה להתכונן להוריקנים.

• חיבור ה- USB המהירה החדשה של אינטל פותחה בישראל.

• השקעות חדשות ענקיות בפרויקטים משותפים של ארה"ב וישראל.

• השותפות הישראלית-גרמנית מבטיחה להפוך את ייצור המזון.

• יום השנה העשירי לעלון VeryGoodNews הראשון בישראל.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

טפל בשומן בריאות כדי להרוג את קוביד -19. מדענים באוניברסיטה העברית בירושלים ובהר סיני בניו יורק, מנעו מההתרבות של קוביד -19. בבדיקות מעבדה, הנגיף הושמד תוך 5 ימים על רקמת ריאה שנחשפה לטיפול אנטי-כולסטרול Fenofibrate (Tricor).

https://www.timesofisrael.com/existing-drug-may-downgrade-covid-threat-to-common-cold-level-jerusal-study/

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3650499

מפסוריאזיס לקוביד -19. אחד הטיפולים המפותחים על ידי חברת Can-Fite הישראלית הוא CF-101 (Piclidenoson) שנמצא בניסויים בשלב 2 ו- 3 לפסוריאזיס, דלקת מפרקים שגרונית ומחלות אחרות. Can-Fite אמור להתחיל בקרוב ניסוי בשלב 2 של CF-101 על חולי קוביד -19.

https://www.businesswire.com/news/home/20200715005283/iw/Can-Fite-Completes-Phase-II-COVID-19-Protocol-Based

9 מיליון דולר עבור 25 פרויקטים של Covid-19. מועצת ישראל להשכלה גבוהה וקרנות פילנתרופיות בחרה 25 פרויקטים מחקריים שישתפו 9 מיליון שקל מתוכנית "killCorona" שלהם במטרה לסייע במאבק בקוביד -19. הפרויקטים כוללים אבחונים, חיסונים, טיפולים במקרים חמורים ומגבילים את התפשטות הנגיף.

https://www.timesofisrael.com/25-research-projects-to-whip-coronavirus-get-nis-9-million-in-funding/

טיפול בסרטן פלזמה. ה- CAPS Medical של ישראל פיתחה קטטר חד-פעמי קטן שיכול להגיע עמוק בתוך הגוף בכדי לספק פלזמה אטמוספריה קרה. הפלזמה היא זרם של גז מיונן בעל אנרגיה גבוהה ההורג תאים סרטניים מוצקים ומעורר תגובה חיסונית הורסת גידול מבלי לפגוע בתאים בריאים.

https://www.israel21c.org/new-plasma-cancer-treatment-designed-to-kill-malignant-cells/

https://www.capsmedical.com/

נוגדנים להילחם בסרטן. ישנם כמה חלבונים "נקטינים" המסייעים לתאי סרטן להתחמק ממערכת החיסון. Nectin Therapeutics של ישראל (באוניברסיטה העברית בירושלים) מכניס נוגדנים חדשים לתוך נקטינים אלו כדי לעורר את המערכת החיסונית ולעזור לה להילחם בסרטן ברקמות מוצקות ובזרם הדם.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839716,00.html

http://www.nectintx.com/

התאמת טיפול בסרטן לחולים. הביוטק הישראלי Nucleai התקדם מניתוח ביופסיות בלבד. כעת היא משתמשת בראייה הממוחשבת ובלימוד המכונות שלה בכדי לחקור את מאפייני הגידולים, ועוזרת לחזות אילו חולי סרטן יגיבו לאילו תרופות אימונותרפיות.

https://www.timesofisrael.com/nucleai-raises-6-5-million-to-help-pharma-firms-match-drugs-to-cancer-patients/

קולונוסקופ חכם. ה- FDA האמריקני אישר את הקולונוסקופ G-Eye ממערכות הרפואה החכמה בישראל. חידוש הבלון הייחודי שלו מספק שדה ראיה משופר וממחיש עלייה ניכרת בזיהוי פוליפים סרטניים - מבשרי סרטן המעי הגס.

https://www.smartmedsys.com/us/g-eye-colonoscope-now-fda-510k-cleared/

אבחון פגיעות במוח ספורט. מדענים מאוניברסיטת בן גוריון בישראל פיתחו סריקת MRI משולבת בתוספת ניתוח של כלי הדם של המוח לגילוי אנצפלופתיה כרונית. CTE היא מחלה ניוונית-ניוונית הנגרמת כתוצאה מפגיעות ראש חוזרות ונשנות - סוגיה מרכזית בסוגי מגע למשל. כדורגל אמריקאי.

https://unitedwithisrael.org/israeli-creates-first-of-its-kind-test-to-detect-football-players-brain-injuries/

תהליך ההזדקנות הפוך. ד"ר שי אפרתי באוניברסיטת תל אביב השתמש בטיפול בחמצן היפר-ברבי (HBOT) כדי לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ואת רקמת המוח של עשרות מתנדבים בני 65 ומעלה. הם קיבלו מסלול של 60 יום של שעתיים בחדר בלחץ 5 פעמים בשבוע, ונשמו חמצן טהור במשך חלק מהזמן.

https://www.timesofisrael.com/israeli-doctor-claims-to-reverse-aging-with-pure-oxygen-treatment-study/

מניעת עיוורון. AEYE Health של ישראל יכולה להציל מיליוני אנשים מעיוורון באמצעות מצלמת הרשתית הקלה לשימוש הידנית שלה. יחד עם אלגוריתמי ה- AI של AEYE, אפילו הלא מיומנים יכולים לבצע בדיקות אבחון אוטומטיות לצורך הדמיית רשתית ולגלות באופן מיידי מחלות עיניים שונות.

https://www.aeyehealth.com/

https://www.youtube.com/watch?v=8YJjfw2QtKk

קרנית סינתטית. ישראל אישרה את השתלת הקרנית הסינתטית הראשונה באדם. מנתחים בבית החולים בילינסון בישראל יפעלו להחזרת מראהם של 10 ישראלים המשתמשים בשתלי KPro מ- CorNeat Vision בישראל. אם יצליח, קנדה, ארה"ב, צרפת, סין והולנד יבואו בעקבותיה.

https://unitedwithisrael.org/israel-to-perform-first-synthetic-cornea-transplant-returning-sight-to-blind/

https://www.corneat.com/news/CorNeat-Vision's-Synthetic-Cornea-Approved-for-First-in-Human-Implantation

אוטומציה של ניתוח תאים. Accellix של ישראל תומכת במחקר רפואי חיוני על טיפול בתאים בעזרת מכשירי הציטומטריה הזרימה האוטומטית שלה. כעת מעבדות יכולות לקבל ניתוחים מדויקים של דגימות התאים שלהם תוך דקות ללא נהלים מורכבים והכשרה או צורך להעביר את הדגימות למעבדה מרכזית.

https://www.businesswire.com/news/home/20200611005290/iw/Accellix-Cell-Therapy-QC-Company-Raises-9.5

http://www.accellix.com/

https://www.youtube.com/watch?v=Mh9giMuJsik

רובוטים רפואיים מתקדמים יותר מטוסי F-35. מאמר נהדר הכולל הרבה מהמטלות והנהלים שביצעו רובוטים היי-טק במרכז הרפואי הדסה בירושלים, שהיה בעבר בלתי אפשרי. אלה כוללים ניתוחי עמוד שדרה, הדמיה תלת ממדית במהלך פעולות ובדיקות דם אוטומטיות.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/283730

 

ישראל הינה מכילה וכוללת

 

עזרה לילדים להתמודד עם קוביד -19. רופאי ילדים מובילים בישראל הקימו את ארגון גושן לקידום בריאותם, התפתחותם ורווחתם מיטביים של ילדים. האתר שלה (בעברית, אנגלית וערבית) כולל הסבר על נגיף הקורונה לילדים, הרגעת הפחדים שלהם, עזרה להם לישון ורעיונות לפעילות ביתית.

https://www.jpost.com/health-science/an-online-resource-for-israeli-parents-to-rely-on-during-lockdown-622418

https://gadalta.org.il/corona-eng/

אוסטרליה וישראל "חברים". מאמר טוב המדגיש את מערכת היחסים המצוינת בין ישראל לאוסטרליה מבחינה פוליטית וכלכלית. זה מתואר כ"זוגיות המבוססת על סחר, אמון וערכים הדדיים. "

https://www.jns.org/australia-israel-relationship-a-mateship-based-on-trade-and-mutual-values/

שירות הצלה לנורבגיה. יצרנית המל"טים הישראלית אטלס דינמיקס חתמה על חוזה עם ארגון הסיוע העממי של נורבגיה (NPAID), אחת מיחידות ההצלה הארקטיות המובילות בעולם. נחילי מל"טים של אטלס פרו, המצוידים בבינה מלאכותית ומערכות תקשורת מבוזרות, יסיירו בשמי הארקטי של נורבגיה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839585,00.html

https://www.atlasdynamics.eu/applications/search-and-rescue

https://www.youtube.com/watch?v=brt2lUgGJ8M

(ראה סרטון הצלה בפועל)

מל"טים שיעזרו לפלורידה להגיב להוריקנים. הדרור "מזל"ט בקופסה" מ"פרספטו "בישראל עבר את בדיקות ההוריקן בפלורידה בדרגה 5, כולל רוחות עד 150 קמ"ש ויסייע לתגובת החירום של פלורידה בעונת ההוריקנים. לחברת Percepto יש לקוחות בעשר מדינות.

https://www.timesofisrael.com/israeli-drones-to-help-floridas-emergency-response-to-hurricane-season/

https://www.wptv.com/news/region-martin-county/florida-power-and-light-uses-drones-to-improve-service-after-storms

(כולל וידאו מעולה)

https://percepto.co/

חיבור ישראל לאמריקה. חברת הסטארט־אפ הלאומית המרכזית ללא מטרות רווח הצטרפה לשותפות עם ConnectAmericas - רשת חברתית לעסקים אמריקנים ולטיניים (LAC) כדי לקבל עזרה גלובלית בתחום הבריאות, שירותי הרווחה, אבטחת מזון ועוד. כבר כ -5,000 חברות ישראליות הקימו פרופילים ברשת.

https://www.timesofisrael.com/start-up-nation-central-to-help-latin-american-firms-tap-into-israeli-tech/

סיוע לבריאות הנפש לעובדים שנלחמים בקוביד 19. חברת CoronaCare ישראל מציעה עזרה ראשונה פסיכולוגית בחינם (באופן אנונימי) עבור אנשי בריאות ואכיפת החוק של ניו ג'רזי בקווי החזית קוביד -19. פרויקט הפיילוט הוא שותפות בין רופאים בניו ג'רזי לבין הארגון הלא-ממשלתי המאוחד בתגובה הראשונה בהתנדבות ישראל.

https://israelrescue.org/blog/corona-care-israel-offers-virtual-mental-health-aid-to-u-s-health-workers-and-first-responders-battling-covid/

 

מדע וטכנולוגיה

 

Covid-19 חיזק את ההכשרה בהנדסת היי-טק. מכללת אפקה להנדסה בתל אביב מקיימת כנס בנושא פיתוח ההון האנושי הלאומי בהנדסה ב- 20 ביולי. הוא מדווח על עלייה של 50% בהתעניינות בלימודי הנדסה מאז תחילת משבר קוביד -19.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839661,00.html

https://english.afeka.ac.il/

https://www.afeka.ac.il/ba_minisite/camp/2020/human_capital20/index.html

מהפכה לאדמה יבשה. תמיד טוב לקרוא מאמר חדש המתאר את "הנס" של הפיכת צפון ישראל משדות נבולים וביצות לארץ של יופי טבעי ושגשוג החקלאות.

https://www.jns.org/opinion/how-israel-rescued-the-promised-land-from-devastation-and-neglect/

בדיקת תחבורה חכמה בכביש העמוס ביותר בישראל. הכביש המהיר של איילון תל אביב אמור להפוך לאתר מבחן לאוטוטק ישראלי. מפעילת הכביש, נתיבי איילון בע"מ, אמורה לצאת לסדרת פיילוט בתחום הרכב החכם ותחבורה חכמה, בשיתוף עם רשות החדשנות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3835458,00.html

עוד על הנייר מזל"ט מודפס בתלת מימד. פרטים נוספים על המל"ט הבלתי מאויש של "מדפסת שמיים". מל"ט המונע באמצעות חשמל הוא 1.65 מ 'עם מוט כנפיים של 1.5 מ'. זה יכול לשאת ציוד תקשורת ומצלמה. 26 החלקים שלו (כולל הגלגלים) מיוצרים מנייר, המודפס תוך מספר שעות בלבד במדפסת תלת מימד.

https://worldisraelnews.com/new-israeli-paper-airplane-drone-made-with-a-3d-printer/

חזו מחירים שנה מראש. חברת Fetcherr בישראל מעסיקה רשתות עצביות במחיר עמוק (DPNN) כדי לחזות מחירים ברמת הדיוק של 90% עד לשנה מראש. אלגוריתם ה- AI שלו גורם למאות משתנים, כולל אירועים בלתי צפויים (כמו Covid-19). היא מתמקדת כיום בתעופה ותיירות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3838051,00.html

ברית ביטחון סייבר. Cybellum של ישראל מגלה נקודות תורפה ביחידות בקרת מנוע. היא משתפת פעולה עם מעבדת החדשנות Alliance תל אביב לבניית טכנולוגיות אבטחת סייבר לשוק הרכב. הברית כוללת את רנו, חברת המנועים ניסאן ומיצובישי מוטורס.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3838507,00.html

הגנה מפני התקפות אלחוטיות. InfiniDome של ישראל מגן על מערכות התלויות ב- GPS ותקשורת אלחוטית (למשל משאיות) מפני התקפות זיוף וזיוף. ניתן לרכוש משבשי GPS ברשת באופן מקוון במחיר של 18 $ בלבד והם אחראים לגניבות ולנזק שעולה מיליארדי דולרים.

https://www.businesswire.com/news/home/20200610005095/en/Israel%E2%80%99s-GPS-Security-Startup-infiniDome-Closes-Seed

https://www.infinidome.com/

https://www.youtube.com/watch?v=bKeVPz5LnX4

תל אביב מאמצת את קרבין. תל אביב הצטרפה למספר ערים ישראליות נוספות, ביניהן ירושלים, אשקלון, מודיעין ורחובות, על ידי יישום שירות שיחות החירום החכמה מקרבין הישראלית. קרבין פועלת כיום בשבע מדינות ויכולה להתמודד עם יותר מ -400,000 שיחות ביום.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3838352,00.html

לאינטל ישראל יש את החיבורים הטובים ביותר. קבוצת ההנדסה לחיבורים לקוח של אינטל בישראל פיתחה את Thunderbolt 4, הדור הבא של פתרונות חיבורים לכבלים אוניברסליים. עם יציאת USB 4 וכבל באורך של עד 2 מ ', המשתמשים יוכלו לטעון במהירות את המחשב שלהם או להעביר נתונים במהירות 4GB / שנייה.

https://www.jpost.com/jpost-tech/israeli-intel-plant-rolls-out-new-thunderbolt-4-cable-port-634315

REE הוא מחליף משחק. REE Automotive הישראלית זכתה בפרס חלוץ BNEF החלוץ בשנת 2020 של בלומברג. REE נקראה כאחת מעשר חברות המתחלפות במשחקים, בגלל קשת הגלגלים פורצת הדרך שלה המשלבת את מרבית מערכות הרכב.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839660,00.html

https://ree.auto/

https://about.bnef.com/blog/ten-innovative-companies-name-as-2020-bnef-pioneers/

שמירה על Blockchain מאובטח. Covid-19 עודד חוזים עסקיים רבים נוספים לביצוע באופן מקוון בטכנולוגיית ה- Blockchain האחרונה. הונאה עדיין אפשרית ולכן הרשת התקפה של ישראל מגינה על חוזים חכמים, כולל בדיקות של פגיעות בקודים, איתור חדירות, בדיקות תאימות גרסאות וגילוי חריגות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839587,00.html

https://valid.network/

https://www.youtube.com/watch?v=nD-NIqvONVM

מה בדיוק אמרנו? כפי שדווח לאחרונה חברה ישראלית אחת פיתחה מערכת AI לרישום הערות במהלך התייעצות מקוונת עם רופאים / מטופלים. כעת הaudiocodes  של ישראל בשותפות עם מיקרוסופט לפיתוח Mia (Meeting Insights). בוט ה- AI שלו מייצר תמליל וסיכום של פגישת צוותי מיקרוסופט.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839592,00.html

 

כלכלה ועסקים

 

מענקים לפרויקטים משותפים של ארה"ב וישראל. רשות החדשנות הישראלית מספקת יותר כספים לחברות טכנולוגיה ישראליות היוזמות מו"פ תעשייתי ופרויקטי פיילוט עם חברות במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, קולורדו ואינדיאנה. הם יכולים לקבל עד 50% מעלויות המו"פ שאושרו.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3838736,00.html

עוד 8 מיליון דולר לפרויקטים אמריקאים-ישראלים. ישראל-ארה"ב. קרן BIRD משקיעה 8 מיליון דולר בעשרה פרויקטים חדשים בתחום הרכב, סייבר, שירותי בריאות ופרויקטים משותפים אחרים של ארה"ב וישראל. החברות הישראליות הן AEYE בריאות, אירונאוטיקס, דאטמייט, פירדום, ג'נוקס, רדלר, סנסו, סרנוס. איי, VayaVision ו- XRHealth.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839383,00.html

הסכם כלכלי עם תאילנד. ישראל ותאילנד חתמו על הסכם להביא עובדים תאילנדים חיוניים לישראל לעבודה במגזר החקלאי. זה מציין גם 66 שנות קשרים בין המדינות.

https://www.youtube.com/watch?v=IpvXe0qAJ5U

פגוש אותי בטרקלין. אם חברות ישראליות צריכות להיפגש פנים אל פנים עם אורח בחו"ל במהלך סגר, לאונג 'פתאל בטרמינל ה- VIP של שדה תעופה בן גוריון הוא המקום לעשות זאת. יש בו 3 חדרי שינה מפוארים וחדר ישיבות. לאחר אישור משרד הפנים, האורח יכול להגיע לעד יומיים בטרקלין.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839472,00.html

קרן VC חדשה לחברות הזנק בשלב מוקדם. חברת ההון סיכון תל-אביב, אמיטי ונצ'רס, הבטיחה התחייבויות של 110 מיליון דולר לקרן השלישית שלה. היא תשקיע בחברות ישראליות בשלב מוקדם שאחרת יסבלו בגלל משבר Covid-19 העולמי. מרבית כספי הקרן מגיעים ממשקיעים מחוץ לישראל.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839382,00.html

ברצלונה שותפה לסטארט-אפ ישראלי. פיקסלוט וברסה (FC ברצלונה) של ישראל חתמו על שותפות להקלטה וניתוח של הקבוצה במהלך אימונים. Pixellot עובדת עם ברצלונה מזה 3 שנים, ומספקת את מצלמות ה- AI האוטומטיות שלה בסיוט אספורטיבה, ואת האסטאדי יוהאן קרויף.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3838366,00.html

שינוי ייצור חממה. פרוספרה של ישראל משתפת פעולה עם ענקית גרמניה באייר כדי לעזור בשיפור תפוקת החממה. ה- AI והפרטי נתונים של פרוספרה עוקבים אחר ייצור תוצרת חקלאית בשווי 5 טריליון דולר. באייר אומר כי השותפות תעזור לשנות את פעילות המגדלים.

https://www.jpost.com/jpost-tech/prospera-technologies-bayer-partner-to-improve-agriculture-output-634543

https://media.bayer.com/baynews/baynews.nsf/id/Bayer-partners-Prospera-Technologies-Inc-develop-integrated-digital-solutions-vegetable-greenhouse

https://home.prospera.ag/greenhouses

לאחר ההשתלטות עובר הייצור לישראל. ענקית ארה"ב KLA Tencor רכשה בשנה שעברה את אורבוטק של ישראל תמורת 3.4 מיליארד דולר. מאז, KLA העבירה את ייצור ציוד הבדיקה לתצוגה שטוחה לישראל. כ -90% מכלל הייצור של החברה יבוצע בישראל  עד סוף 2021.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3835616,00.html

מיקרוסופט מרחיבה ומעבירה משרדים. מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בתל אביב מתרחב. 1,500 עובדיה עוברים לבניין WeWork במרכז העיר תל אביב, המותאם במיוחד לצרכי המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל. מצטרפים אליהם הם Microsoft for Startups, המאיץ של מיקרוסופט וה- Reactor של מיקרוסופט.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839793,00.html

לצמוח או לצאת - זו השאלה. יזמים ישראלים שונים בין אלה שרוצים לגדל "חד קרן" של מיליארד דולר או לאלה שפשוט רוצים לצאת עם אקזיט רווחי מהיר ולהקים חברה חדשה. הנה השקפתם של האחרון. רם יניש עוזר כעת ליזמים אחרים לקבל את ההחלטה הזו.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3839776,00.html

מערכת ניהול משאבי אנוש גלובלית. הכלי לניהול שכר וכוח עובדים שהקים-ישראל פפאיה רכש את פלטפורמת מערכת המידע הישראלית למנשא אנושי. זה יביא למה שאומרת פפאיה היא מערכת ניהול משאבי האנוש הגלובלית הראשונה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3837510,00.html

סטארט-אפ ישראלי נוסף שנהנה מקוביד -19. המפרסם הדיגיטלי הישראלי קנדאגו B2C פתרונות מדיה עלה בעלייה הרבה לפני הגעתו של קוביד -19, וצמח בכ -150% משנה לשנה בשנת 2019. מאז צמח עוד 600%, ומשווקות חברות שיווק שמוכרות מוצרים זולים ברשת ללקוחות השוהים ב בית.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3837753,00.html

השקעות בסטארטאפים ישראלים. OwnBackup גייסה 50 מיליון דולר; סיבו גייס 9 מיליון דולר; נובה סייט גייסה 8 מיליון דולר; רשת תקפה גייסה 6 מיליון דולר; Nectin Therapeutics גייסה 6 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

מחוץ לברודווי, על המסגר. היום! (19 ביולי) בערב 19:00 ישראל; ליגת הידידות אמריקה-ישראל בשותפות עם מרכז הבמה ברעננה ופרויקט משחקי היהדות מציגות 3 הופעות קצרות. מורשתו של הדסון, מדאם קוסם, ומפלט מלגה. הירשם בזום או על סטרימינג חי בדף הפייסבוק של AIFL.

https://aifl.org/events/off-broadway-off-raanana

https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_TngOtUUwS6ecjA3QA2bcRQ

https://www.facebook.com/events/2709052012700937/

פרס סרט אנימציה. סרט הקונספט הישראלי "סינמה רקס" זכה בפרס Canal + Youth בפסטיבל אנימציה הבינלאומי של אניסי. הסיפור הבדיוני הוא על נער ונערה יהודייה ב -1938 בירושלים שמתיידדים בגלל אהבתם לסרטים. קולנוע רקס היה קולנוע אמיתי בבעלות משותפת של ערבי ויהודי.

https://www.jpost.com/israel-news/cinema-rex-israeli-animated-film-about-jerusalem-wins-prize-632767

https://vimeo.com/432113608

הצצה לישראל. סרטון בו מוצגים אתרי תיירות ישראליים, היסטוריה, טבע, יחד, תרבות, אוכל, חדשנות והשקיעה היפה.

https://www.youtube.com/watch?v=pzZ_kWFnidY

 

המדינה היהודית

 

דרך ירושלים. ירושלים החלה לבנות חלק מכביש מהיר 870 מיליון דולר שישמש כביש טבעת סביב עיר הבירה של ישראל, במטרה להקל משמעותית על התנועה ברחבי הבירה. היא תשלים את "הדרך האמריקאית" שתוכננה בשנות השישים אך הופסקה בגלל מלחמת ששת הימים.

https://www.jns.org/jerusalem-highway-under-construction-aims-to-sificificently-modernize-traffic-flow-around-the-historic-city/

המשמעות הדתית של ישראל. בשנה שעברה, במאמר "ברית ושיחה" על פרשת השבוע (מסעי) השבוע, כתב הרב הראשי בבריטניה, לורד ג'ונתן סאקס, "רק בישראל העם היהודי יכול לבנות מערכת פוליטית, כלכלה וסביבה על המדינה תבנית של ערכים יהודיים. "

https://rabbisacks.org/the-religious-significance-of-israel-masei-5779/

10 השבטים האבודים כבר לא אבודים. הרצאה מעולה של הרב ד"ר ג'ונתן ליברמן. הוא מציע שהנבואה של יחזקאל לחזרת שבטי ישראל האבודים הופכת למציאות.

https://www.youtube.com/watch?v=Hl-YL4iRAFk

עשר שנים של חדשות טובות מאוד. ב- 18 ביולי 2010, הגיליון הראשון של עלון VeryGoodNewsIsrael נשלח בדואר אלקטרוני רק לכ- 30 בני משפחה וחברים. המהדורות הנוכחיות מגיעות כעת לאלפים רבים מדי שבוע.

https://verygoodnewsisrael.blogspot.com/2011/07/2010-history-of-good-news-july-dec-2010.html

לקבלת מידע בעלוני המידע, חפש באתר www.IsraelActive.com לפי נושא או מילת מפתח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.