יום ראשון, 31 בינואר 2021

החדשות הטובות של ישראל 31 בינואר 21.

 

במהדורה ה -31 בינואר של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• כמעט שליש מהישראלים קיבלו את החיסון הראשון קוביד 19.

• חלופה ישראלית פורצת דרך לאנטיביוטיקה זוכה למימון אירופי.

• טכנולוגיית הקול הישראלית מעניקה עצמאות לנכים.

• עגבנייה ישראלית חדשה מתנגדת לנגיף שמשמיד מחצית מהיבולים בעולם.

• שלוש חברות ישראליות עברו שווי של מיליארד דולר.

• באמצעות קק"ל ניתן כעת לשתול עץ בישראל ולהשתתף בטקס בזום.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

עם החיסונים. כמעט 3 מיליון ישראלים קיבלו את המנה הראשונה של חיסון ה- COVID-19 וכמעט 1.7 מיליון קיבלו את השני. חולי קורונה ומחלות קשות של בני 60 ומעלה נמוכים כיום ב 60% לעומת תחילת החיסון. סרטון מעורר השראה.

https://www.jns.org/israel-surpasses-1-million-fully-vaccinated-with-both-doses/

https://www.timesofisrael.com/week-after-2nd-pfizer-vaccine-shot-only-20-of-128000-israelis-get-covid/

https://www.youtube.com/watch?v=lvIjwpAsOdA

מקפה ועד חיסונים. ה- Youtiligent של ישראל פיתח פיתרון IoT (Internet of Things) לבדיקת חיסון שהוחזק בטמפרטורה הנכונה. Youtiligent מבצע פיילוט למערכת עם שניים מארבעת ארגוני הבריאות בישראל. לפני קוביד, Youtiligent פיקח על מכונות קפה וגלידה!

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3888741,00.html

https://www.youtiligent.com/

https://www.youtube.com/watch?v=Nb2D7p5xjF8

נשימה של בריאות. BREATH OF HEALTH (BOH) פיתחה מערכת לבדיקת נשימה שמזהה את קוביד 19. ניסויים קליניים במרכזים הרפואיים הדסה ושיבא הראו אחוזי הצלחה ראשוניים של 98%. BOH חתמה על הסכם עם קבוצת Reliance בהודו להפצת המערכת ברחבי הודו.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3889818,00.html

https://bohpharma.com/

מסלול חדש למיקוד סרטן. בתאים רגילים יש 23 כרומוזומים מכל אחד מההורים. אבל תאים סרטניים לא, ומדענים מנסים כבר שנים לנצל עובדה זו. כעת מדעני אוניברסיטת תל אביב פענחו את התופעות ויכולים להנחות אונקולוגים לטיפולים המתאימים ביותר לכל סוג של סרטן.

https://www.timesofisrael.com/israeli-scientists-unveil-powerful-tool-advancing-personalized-cancer-medicine/

https://www.nature.com/articles/s41586-020-03114-6

תקווה לטיפול בפרקינסון. חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון גילו כי חלבונים בשם BMP5 / 7 אולי פוטנציאליים לעתיד חדש עבור מחלת פרקינסון. בבדיקות מעבדה, החלבונים מנעו הצטברות של גושי אלפא סינוקליין רעילים ואיבוד תאי מוח חיוניים המייצרים דופמין.

https://academic.oup.com/brain/advance-article/doi/10.1093/brain/awaa368/6012790

הצלחה בניסיון למוניטור הכליות. Serreno של ישראל דיווח על דיוק של יותר מ -96% בניסויים של מערכת הניטור של Sentinel לפגיעה חריפה בכליות בשלוש יחידות טיפול נמרץ ישראליות. המכשירים ייוצרו כעת על ידי חברת Elcam Medical הישראלית, שהשקיעה גם בSerreno  1.5 מיליון דולר.

https://www.timesofisrael.com/startup-hopes-life-saving-kidney-monitor-will-hit-us-hospitals-this-year/

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3888772,00.html

AI לשיפור IV. Embrionics בישראל משתמשת בבינה מלאכותית כדי לשפר את אחוזי ההצלחה של טיפולי פוריות. אמבריוניקה, שהוקמה על ידי היזמית החרדית ד"ר יעל גולד-זמיר, פורצת דרך בבחירת עוברים, ניתוח גנטי ושימוש בביג דאטה בכדי לעזור לשמח לזוגות ללא ילדים.

https://jewishbusinessnews.com/2021/01/24/israels-embryonics-uses-ai-for-fertility-treatments/

תל אביב היא העיר השישית והבריאה בעולם. תל אביב, הידועה בזירת הטבעונות והתרבות התוססת שלה, דורגה כעיר 6 הבריאה בעולם, על פי דו"ח חדש של Money.co.uk בבריטניה. זה השווה בין תוחלת החיים, רמות השמנת יתר, רמות זיהום, ציון בטיחות, שעות אור שמש ועלות של בריאות.

https://nocamels.com/2021/01/tel-aviv-is-named-the-6th-healthiest-city-in-the-world-in-new-report/

https://www.money.co.uk/guides/healthiest-places-to-live#valencia-is-the-healthiest-city-in-the-world

מימון האיחוד האירופי לחלופה אנטיביוטית. אומניקס בישראל הוענק 10.8 מיליון יורו במימון האיחוד האירופי במסגרת תוכנית EIC Accelerator, כחלק מתוכנית מימון המחקר Horizon 2020 של האיחוד האירופי. הפפטיד OMN6 של אומניקס הורס את קרום החיידק, ללא קשר לעמידותו.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3889749,00.html

https://www.omnixmedical.com/omnix-medical-wins-e10-8m-in-eic-accelerator-funding/

אירופה מאשרת מכשיר להידוק העור. Sofwave בישראל קיבלה את סימן ה- CE של אירופה בתוספת אישור ישראלי למכשיר המהפך והפחתת הקמטים בעור. SUPERB (Beam Parallel Ultrasound Synchronous Beam) של Sofware כבר קיבל אישור של הFDA אמריקאי.

https://sofwave.com/news/press-release/sofwave-receives-ce-medical-mark-and-additional-key-regulatory-clearances-for-its-revolutionary-skin-tightening-and-wrinkle-reduction-device/

פועלים למניעת פוליפים במעי הגס טרום סרטניים. Digestix Bioscience של ישראל נמצא בשלב מוקדם של פיתוח מכשיר רפואי וטיפול למניעת הישנות של פוליפים מסוימים במעי הגס. פוליפים אלה מופיעים אצל לפחות 25% מהאנשים מעל גיל 50 ואם לא מסירים אותם עלולים להתפתח לסרטן המעי הגס.

https://cannabics.com/cannabics-pharmaceuticals-founds-digestix-bioscience-inc-a-subsidiary-for-treatment-of-precancerous-and-early-stage-neoplastic-local-tumors/

https://www.digestix.com/

 

ישראל כוללת ועולמית

 

צמצום הסטיגמה של מחלות נפש. המכללה הטכנולוגית בירושלים (JCT) שותפה בבית החולים מקלין, השלוחה הפסיכיאטרית הגדולה ביותר של בית הספר לרפואה בהרווארד. 30 סטודנטים ללימודי סיעוד ב- JCT בשנה הרביעית יהוו את "סוכני השינוי" לפירוק הסטיגמה של מחלות נפש בירושלים וברחבי ישראל.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/295553

עצמאות לנכים. VoiceITT של ישראל שיפרה את אפליקציית זיהוי הדיבור הנייד שלה כדי לאפשר לאנשים עם ליקויי דיבור לגשת ולהתקשר עם Alexa של אמזון. כעת הנכים יכולים לשלוט על אורות, מזגן, טלוויזיה, מחשבים וכו 'מבלי להזדקק לעזרה. סרטון נהדר!

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/voiceitt-makes-alexa-accessible-for-people-with-disabilities-301185816.html

https://www.youtube.com/watch?v=hmVCzeXPeWU

שילוב הייטק ערבי. מספר הערבים הישראלים הלומדים הנדסת חשמל ומדעי המחשב בבית הספר להנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב כמעט הוכפל מ- 237 בשנת 2016 ל 459 בשנת 2020. הם כוללים 150 נשים ערביות - כמעט פי שלוש לעומת 2016. מספרים קטנים אך מעודדים מְגַמָה.

https://www.jpost.com/israel-news/culture/arab-students-studying-engineering-and-computer-science-doubled-in-5-years-656653

עזרה לערבים ישראלים- MOVEUP. PRESENTENSE עמותה הישראלית ללא כוונת רווח, שותפה עם שגרירות בריטניה בישראל ואחרים להשקת MoveUp - מאיץ ליזמי טכנולוגיה ערבים-ישראלים. 10 או 12 יזמים ישתתפו בתוכנית וירטואלית של חודשיים בהנחיית מומחים ישראלים ובריטים.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3889546,00.html

אחד המסגדים העתיקים בעולם. לארכיאולוגים ישראלים הייתה הפתעה כשחשפו מסגד מהמאה ה -8 לספירה בטבריה. הם גילו את יסודותיו של מסגד מהמאה השביעית לספירה שמתחתיו! הם מצאו גם מטבעות וכלי חרס שעזרו לתארך את המסגד הישן - העתיק ביותר שנחפר.

https://www.timesofisrael.com/one-of-the-oldest-mosques-in-the-world-uncovered-in-tiberias/

תכניות לתקופה שלאחר קורונה. בוועידת וידיאו דחק ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בראשי אוסטריה, אוסטרליה, נורבגיה, דנמרק, יוון וצ'כיה לפעול יחד לקידום המחקר המדעי בנושא חיסונים. זה יספק הגנה עתידית למגפות לממשלות כנגד כוחות השוק.

https://www.jns.org/netanyahu-urges-world-leaders-to-pool-scientific-economic-efforts-amid-pandemic/

ישראל פותחת שגרירות באיחוד האמירויות הערביות. ישראל פתחה שגרירות באמירויות הערביות של אבו דאבי. השגריר החדש איתן נאה וצוותו "ירחיבו את הקשרים עם ממשלת אמירות, הגופים הפיננסיים והמגזר הפרטי, האוניברסיטאות, התקשורת ועוד." איחוד האמירויות אישר כי השגרירות שלה תהיה בתל אביב.

https://www.israelhayom.com/2021/01/25/israel-opens-embassy-in-uae-expanding-new-relations/

https://www.timesofisrael.com/arriving-in-uae-israeli-envoy-sets-sights-on-budding-trade-bonanza/

 

מדע וטכנולוגיה

 

פרסי מדען צעיר. פרופסור יוסי יובל של אוניברסיטת תל-אביב יוני, פרופסור הטכניון עידו קמינר ופרופסור ויצמן רפאל קליין זכו בפרסים בינלאומיים של מדענים צעירים של בלווטניק ו -100,000 דולר כל אחד על מחקריהם הפורצים בתחום הנוירו-אקולוגיה, פיזיקה קוונטית וננו-חומרים בהתאמה.

https://nocamels.com/2021/01/three-israeli-researchers-science-award-blavatnik/

תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל. ממשלת ישראל פרסמה מכרז להקמת תחנת כוח סולארית פוטו-וולטאית הגדולה בישראל, ליד דימונה. הוא ישתרע על 3,000 דונם (750 דונם) וכולל אחסון סוללות. כבר 27 קבוצות חסרות תקדים הגישו בקשות להקמת המפעל.

https://en.globes.co.il/en/article-tender-published-for-israels-largest-solar-power-plant-1001350088

WiFi חירום. ה- SOS WiFi של ישראל מקרין אות שמאפשר לטלפונים סלולריים להתחבר באופן חופשי לאינטרנט גם בחלק מהאזורים המרוחקים ביותר בישראל. זה יכול לשלוח אזהרות סכנה למטיילים או לתת להם חבל הצלה לעולם החיצון אם הם זקוקים לחילוץ או לעזרה.

https://www.timesofisrael.com/group-aims-to-give-hikers-emergency-wifi-no-matter-how-far-off-the-beaten-path/

http://soswifi.co.il/

אמי טכנולוגי. הדמיה Beamr של ישראל זכתה בפרס האמי הטכנולוגי והנדסי מטעם האקדמיה הלאומית לאמנויות ומדעי הטלוויזיה. Beamr פיתחה טכנולוגיה הדוחסת שידורי וידיאו ברשתות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3889736,00.html

https://beamr.com/

בניית AI. ה- Swapp של ישראל מספק ליזמי נדל"ן וחברות בנייה פלטפורמה אחת לבניית כל פרויקט תכנון הבנייה שלהם. זה אומר שזה מפשט את תהליך התכנון המקוטע, ומאפשר למפתחים ליצור תוכניות אדריכליות תוך שבועות במקום עד 12 חודשים.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3888995,00.html

https://www.swapp.net/

שומרים על 50% מיבול העגבניות. מרכז המו"פ הישראלי לזרעי ירקות של סינג'נטה הרב-לאומית פיתח זן עגבניות חדש. זהו הראשון העמיד בפני נגיף פרי העגבניות חום העגבניות (ToBFRV), שבשש השנים האחרונות הרס יותר מ -50% מיבול העגבניות בישראל ובעולם.

https://unitedwithisrael.org/israelis-develop-first-virus-resistant-tomatoes-saving-50-of-crop-worldwide/

https://www.zeraim.com/en/brandstory

פיצה מעופפת. פיצה האט ישראל מתחילה בניסויים בחודש יוני למזל"טים למסירת פיצה. הזמנות מרובות יועברו לאזורי נחיתה מאושרים למשל- חניונים - שם נהג יאסוף אותם וייקח אותם ללקוחות בודדים. מערכות דרגונטייל ישראל-אוסטרליה ינהלו את הניסויים.

https://www.timesofisrael.com/pizza-hut-israel-to-trial-drone-deliveries-this-summer/

https://www.youtube.com/watch?v=8gmOPFQcbCQ

הגנה מפני הונאות דיגיטליות. הבנק הפרואני בנקו דה קומרצ'יו בחר את Paygilant בישראל כדי לחזק את הערוץ הדיגיטלי החדש שהוקם. Paygilant מאבטח שירותי בנקאות דיגיטליים וניידים על ידי ניתוח מושכל של נתוני עסקאות על רקע הסיכון להונאה.

https://paygilant.com/news/israeli-anti-fraud-technology-powers-digital-banking-at-the-foothills-of-the-inca-empire/

https://paygilant.com/

https://www.youtube.com/watch?v=xDFXqhdfR28

 

כלכלה ועסקים

 

חוסן כלכלי נובע מטכנולוגיה. ישראל הצליחה לשרוד את מגיפת הקורונה טוב יותר מרוב מדינות ה- OECD בגלל הייצוא ההייטק שלה. למרות האבטלה הגבוהה, חברות ההיי-טק בישראל משכו רמות שיא של השקעות הן על ידי השלטון והן על ידי השווקים העולמיים.

https://www.youtube.com/watch?v=eZ7Nbuyr5cs

קרן הטכנולוגיה של איחוד האמירויות הערביות. הון הנזילות של ישראל והשקעות הכספת של דובאי הקימו קרן השקעות חוב סיכון משותפת עם יותר מ -100 מיליון דולר שבסיסה בדובאי. זה יממן חברות טכנולוגיה ברחבי המזרח התיכון, צפון אפריקה ואירופה כדי ליצור צמיחה חדשה באזור.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3888596,00.html

צינור גז חדש למצרים. קווי הגז הטבעיים בישראל בע"מ עומדים להניח צינור תת ימי חדש לייצוא הגז הטבעי הישראלי למצרים. המסלול בעלות 228 מיליון דולר ישלח עד 7 מיליארד מ"ק של גז מדי שנה למצרים. הגז צפוי להתחיל לזרום בצינור לכל המאוחר באפריל 2023.

https://www.bnnbloomberg.ca/chevron-to-invest-in-pipelines-to-send-israeli-gas-to-egypt-1.1550571

טיסות ניו יורק לתל אביב. אמריקן איירליינס הודיעה על תאריך תחילת ה- 6 במאי לטיסותיה הישירות בין נמלי התעופה JFK בניו יורק ו- TLV בן גוריון. כרטיסים נמכרו ב -25 בינואר. אמריקן הודיעה גם על טיסות ישירות מדאלאס, טקסס ותל אביב החל מחודש ספטמבר.

https://www.jns.org/american-airlines-to-launch-new-direct-flights-between-new-york-and-israel/

שנת שיא לאינטל. 13,000 העובדים של אינטל ישראל קיבלו עתה בונוסים עצומים כהכרה בתרומתם לשנה הטובה ביותר בתאגיד אינטל. למרות המגיפה (או בגלל), הביקוש העולמי למוצרים טכניים הגדיל את הכנסותיה של אינטל ב -8% בשנת 2020 ל -78 מיליארד דולר.

https://www.jpost.com/israel-news/intel-israel-marks-best-financial-year-ever-give-employees-huge-bonuses-656953

חברת נסיעות של 5 מיליארד דולר. חברת TripActions שהוקמה על ידי ישראל גייסה 155 מיליון דולר, והעניקה לה שווי שוק של 5 מיליארד דולר - למרות מגיפת הקורונה! במהלך השנה האחרונה השיקה TripAction 40 מוצרים חדשים, כולל לוח מחוונים ממוקד Covid-19.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3888992,00.html

בשר טבעוני לישראל. מפיץ הבשר הישראלי Best Meister הוא להפיץ את החלופות הבשריות מהצומח של הבשר המוגדר מחדש בישראל למסעדות ישראליות ואטליזים יוקרתיים במחצית הראשונה של שנת 2021. ניסויים של מוצרי הגדרה מחדש של בשר שהתחזו לבשר אמיתי היו פופולריים מאוד בקרב לקוחות ישראלים.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3889012,00.html

גשר עד כה. התשתיות הדינמיות של ישראל זכתה בחוזה הראשון שלה ביבשת אוסטרליה. היא תפרוס את הטכנולוגיה המונעת על ידי AI בכדי לשמור על עשרות גשרים ונכסי תשתית במועצת העיר הכפרית "הורשם" במדינת ויקטוריה באוסטרליה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3889391,00.html

3 חד-קרן חדשים. בתוך שבוע בלבד גייסו שלוש חברות סטארט-אפ ישראליות כספים כדי לדחוף את שווי השוק שלהן למיליארד דולר ולקבל מעמד פיננסי של "חד-קרן". הם Melio, OwnBackup ו- Drivenets, עליהם דווחו בעבר כאן.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3890213,00.html

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3889565,00.html

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3889911,00.html

השקעה בסטארטאפים ישראלים: DriveNets גייסה 208 מיליון דולר; OwnBackup גייסה 167.5 מיליון דולר; TripAction גייסה 155 מיליון דולר; מליו גייסה 110 מיליון דולר; חברת DarioHealth גייסה 70 מיליון דולר; Run.AI גייסה 30 מיליון דולר; Swapp גייסה 7 מיליון דולר; CardinalOps גייסה 6.5 מיליון דולר;

 

תרבות, בילוי וספורט

 

ט"ו בשבט בארץ ישראל. הנה קישור למהדורת השנה החדשה לעצים של כתב העת מזרחי. פורסם בירושלים.

https://mizrachi.org/wp-content/uploads/2021/01/HaMizrachi-Tu-BiShvat-5781.pdf

ט"ו בשבט בירושלים. כמה תמונות יפות של פירות וצמחים בירושלים.

http://rjstreets.com/2021/01/24/tu-bishvat-is-coming/

שתלו גפן לט"ו בשבט. אלטרנטיבה לנטיעת עצים היא שתילת גפן. עם 10 גפנים אתה מקבל בקבוק יין חינם מהיקב שבחרת.

https://www.wineonthevine.org/

צבעי דוד המלך. חוקרים ישראלים העובדים בעמק תמנע ליד אילת מצאו שלוש שאריות טקסטיל עם צבע סגול מלכותי "ארגמן" המתואר במקרא. הם תוארכו לכ -1,000 לפנה"ס - עידן המלך דוד. הם נמצאו באזור המכונה "מכרות שלמה המלך".

https://www.timesofisrael.com/ancient-cloths-with-royal-purple-dye-found-in-israel-dated-to-king-davids-time/

שחרר אותי. עדן אלן צופה להיות הישראלי הראשון ממוצא אתיופי שייצג את ישראל בתחרות השירים באירוויזיון במאי 2021. מקווה שהפעם התחרות תצא לפועל מכיוון שעדן נבחרה במקור לאירוע מבוטל 2020.

https://www.timesofisrael.com/set-me-free-israel-picks-eurovision-song-entry-for-2021/

השחמט מאחד חברים חדשים. רק שישה שבועות מאז שישראל ובהוטן הסכימו ליחסים דיפלומטיים רשמיים, שתי המדינות עורכות את טורניר השחמט הראשון שלהן. 170 משתתפים, בהם 29 מבוטאן. ישראל ומרוקו כבר קיימו את טורניר השחמט הראשון שלהן, לאחר יחסים דיפלומטיים חדשים בדצמבר.

https://www.timesofisrael.com/all-good-moves-in-bhutan-israel-chess-tournament/

 

המדינה היהודית

 

פירות האדמה. כדי לחגוג את השנה החדשה לעצים, מאמר זה מסכם את הקציר השנתי של מדינת היהודים. הוא כולל 55,000 טון ענבים, 60,000 טון רימונים, 2400 טון תאנים, 32,000 טונות תמרים, 4.5 מיליון בקבוקי יין ו -16,000 טון שמן זית. קרא גם על עצי ישראל.

https://www.jns.org/opinion/tu-bshevat-an-annual-reminder-to-appreciate-the-beauty-of-the-land-of-israel/

לשתול עץ בזום. לא משנה כמה רחוקים תהיו, קק"ל יכולה לשתול עבורכם עץ ביער צרעה ליד בית שמש. תוכלו להשתתף באופן מלא בטקס מקוון, יחד עם בני משפחתכם בכל מקום. היכנסו לאתר העציצים, בחרו תאריך / שעה וקבלו קישור לטקס נטיעת העצים.

https://www.jpost.com/israel-news/tu-bishvat-for-the-first-time-ever-plant-a-tree-via-zoom-656158

https://plantatree.kkl.org.il/

הקהילה היהודית ההודית הוותיקה ביותר בישראל. מאות מקהילת בני מנשה בהודו הגיעו לישראל. אך 8,000 יהודי קוצ'ין בישראל יכולים להתחקות אחר שורשיהם ההודים עד לתקופת המלך שלמה המקראי. מרכז מורשת יהודים קוצ'ין ממוקם בנבטים, מושב במדבר הנגב.

https://www.jns.org/meet-the-cochin-jews-israels-oldest-indian-community/

מושיט יד אל העולם היהודי. שר התפוצות הישראלי עומר ינקלביץ' מקיים שירותי קבלת שבת וירטואליים עם קהילות יהודיות ברחבי העולם. הם כוללים את אבו דאבי, מומבאי, ורשה, לוזאן, באקו והלסינקי. זום אפשר לשתף ברחבי העולם מוסיקה חיה ולמידה.

https://www.jns.org/minister-of-diasporas-shabbat-initiative-reaches-smaller-more-remote-parts-of-jewish-world/

יחידה לנשים חובשות. יותר מ -1,000 מהפרמדיקים המתנדבים של איחוד הצלה הם נשים. כ 100 מהם משרתים ביחידה המיוחדת לנשים אורתודוכסיות דתיות. הם משתתפים במצבי חירום שבהם לא יהיה נוח לחולה להיות מטופל על ידי גבר. וללדת תינוקות זה חלק מהתפקיד.

https://israelrescue.org/blog/womens-unit-at-the-forefront-of-lifesaving-an-interview-with-gitty-beer/

החזרת חפצים יהודיים לישראל. לפני קורונה, הרב הישראלי אליהו בירנבוים טייל ברחבי העולם באיסוף שרידים יהודיים שנמצאו בחנויות זבל ובגניזות בבית הכנסת (מאגרים לחפצים קדושים שהושלכו). מאות חפצים המספרים את ההיסטוריה של הפזורה מוצגים כעת באור התורה באפטת, ישראל.

https://www.jns.org/collector-of-jewish-souls-a-rabbis-treasures-culled-from-around-the-world/

נהר הירדן מאחד אמונות. במאמר בשבוע שעבר על פינוי מוקשים בנהר הירדן היה צריך להזכיר כי אתר הטבילה הוא המקום בו ילדי ישראל עברו לארץ המובטחת ושם נאמר שאליהו הנביא עלה לשמיים. התמונות הן מסיבוב ההופעות היהודי בשנה שעברה.

https://baltimorejewishlife.com/news/news-detail.php?SECTION_ID=37&ARTICLE_ID=117123

חולי קוביד ישראלים חולצו מניגריה. כאשר שלושה ישראלים חלו ב- Covid-19 בלגוס שבניגריה, חב"ד המקומית נכנסה לפעולה. הם השלימו את כל הניירת המורכבת וארגנו את מטוס אל על הראשון אי פעם שנחת בניגריה כדי להחזיר אותם לפני שנתב"ג נסגר לכל הטיסות.

https://anash.org/nigerian-shluchim-arrange-israeli-rescue-mission/

סוף המגפה? ביום חמישי התעוררו תושבי ירושלים למראה קשת ענקית המשתרעת על פני כל הר הבית והר הזיתים. מנהל מדרשת קדמת ירושלים אמר, "... ביום החגיגי הזה של ט"ו בשבט זה יכול לסמל את סופו של נגיף הקורונה הקטלני ..."

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/295788

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.