יום ראשון, 7 בפברואר 2021

החדשות הטובות של ישראל 07 בפברואר 21.

 

במהדורה ה -7 בפברואר 2021 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• עוד בניסויים טיפול ישראלי ריפא 89% מחולי Covid-19 החולים תוך פחות משבוע.

• מדענים ישראלים גילו כי גמלים יכולים לסייע במלחמה בסרטן.

• קוסובו וישראל חתמו על הסכם קשרים.

• ישראלים זכו באוסקר על הטכנולוגיה המועילה לתעשיית הקולנוע.

• ינואר היה החודש הטוב ביותר אי פעם להשקעות בחברות סטארט-אפ ישראליות.

• גילוי ישראלי של הסמלים העתיקים ביותר על פני כדור הארץ.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

חיסונים לכל אדם מעל גיל 16. ישראל היא המדינה הראשונה שמציעה חיסונים לכל אזרח מעל גיל 16. היא מכוונת לחסן 90% מבני 50 ומעלה בשבועיים הקרובים . כמעט שני מיליון ישראלים (20% מהאוכלוסייה) קיבלו כעת שתי מנות של חיסון פייזר עם 0.066% חולים.

https://www.timesofisrael.com/israel-expands-vaccination-drive-to-anyone-over-the-age-of-16-starting-thursday/

תוצאות שלב 2 טובות של טיפול  בקורונה. Allocetra מ- Enlivex Therapeutics בישראל ריפאה את רוב 37 החולים Covid-19 החולים במחלות קשות ובניסויים בשלב 1b ו- 2. 33 חולים שוחררו מבית החולים בממוצע מתחת ל 6 ימים לאחר הטיפול.

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/02/03/2168999/0/en/Enlivex-Reports-Positive-Top-Line-Results-from-Phase-II-Clinical-Trial-Evaluating- Allocetra-in-Sever-and-Critical-COVID-19-Patients-and-Provides-a-Program-Update.html

מניעת התפרצויות Covid-19 בבתי ספר. Thermoguard בישראל פיתח מדחומים מיוחדים לאיסוף נתונים המסמנים פסגות קטנות אך משמעותיות בטמפרטורת הגוף. הם נבדקו בגני ילדים כדי להזהיר את הצוות לנקוט בפעולות מוקדמות כדי למנוע התפרצויות בכיתות המוניות מצד ילדים לא מחוסנים.

https://www.timesofisrael.com/with-kids-unvaccinated-israeli-tech-aims-to-detect-and-prevent-school-outbreaks/

טכנולוגיה מרחוק לטיפול בקרדיו. השותפות של המרכז הרפואי שיבא עם חברת Datos Health בישראל משנה את העברת התכניות לשיקום לב. דטוס גם שותפה עם חברת Vaica Medical בישראל כדי להוסיף מתקני ניהול חולים לאפליקציית המעקב הרפואי המרוחקת שלה.

https://cardiacrhythmnews.com/remote-technology-in-cardiac-care-is-here-to-stay/

https://www.vaica.com/

https://finance.yahoo.com/news/datos-health-partners-vaica-medical-130000525.html

מפת גוגל של RNA מוחי. מדענים מאוניברסיטת בר אילן, הרווארד ו- MIT הפיקו מפה מפורטת של הגנים הנמצאים במרכז הזיכרון הראשי של מוח עכבר. החוקרים טוענים כי אותה טכנולוגיה תפעל בבני אדם ותוכל לסייע בטיפול במחלות במוח כמו אלצהיימר, ואחרות כולל סרטן.

https://www.timesofisrael.com/israel-led-team-creates-a-google-map-of-brain-rna-may-help-alzheimers-fight/

https://science.sciencemag.org/cgi/doi/10.1126/science.aax2656

איך מתח נע בגוף. מחקר חדש מדהים בו מדענים במכון ויצמן בישראל בחנו כיצד הגוף מגיב ללחץ על בסיס תא אחר תא. הם מיפו את "ציר הלחץ" ואת ייצור ההורמון קורטיזול. המחקר פותח דרכים לטיפולים חדשים במתח כרוני.

https://wis-wander.weizmann.ac.il/life-sciences/stress-every-cell-mapping-stress-axis-detail

מכשיר לטיפול במיגרנה מקבל אישור ארה"ב. תרניקה הישראלית קיבלה אישור של ה- FDA האמריקאי לשווק את המכשיר הטיפולי Nerivio לטיפול חריף במיגרנה פתאומית או כרונית בקרב אנשים בגיל 12 ומעלה. תחבושת המיגרנה של תרניקה אושר על ידי ה- FDA בשנת 2019.

https://nocamels.com/2021/01/israeli-device-gets-fda-approval-for-migraine-treatment-in-adolescents/

טיפול בחצקונים מקבל אישור ה- FDA. סול-ג'ל בישראל שמייצר Twyneo קיבל אישור ה- FDA האמריקאי לאחר בדיקת שלב 3 מוצלחת.

https://ir.sol-gel.com/news-releases/news-release-details/sol-gel-technologies-announces-fda-acceptance-filing-new-drug-0

חזק ובטוח יותר ממורפין. ה- Therapix Biosciences בישראל עובד עם אוניברסיטת קלגרי על מנת להעריך את השפעת ההקלה על הכאב של משכך כאבים THX-160. במחקרים פרה-קליניים, THX-160 היה במקרים מסוימים אפילו יעיל יותר ממורפיום במינון גבוה.

http://therapix.investorroom.com/2020-12-02-Therapix-Biosciences-to-Collaborate-with-The-University-of-Calgary-to-Further-Examine-its-Proprietary-Drug-Candidate-THX-160-for-Pain  

https://therapixbio.com/

עונות ההורמונים שלנו. נתונים גדולים אנונימיים במערכות של ארבע חברות הרפואה בישראל מספקים לחוקרים את המידע הדרוש להם כדי לפתור בעיות רפואיות. בדוגמה האחרונה, מדענים ממכון ויצמן בישראל השתמשו בנתונים מכללית כדי לתעד את הדפוס העונתי של ההורמונים.

https://wis-wander.weizmann.ac.il/life-sciences/seasons-our-hormones

https://www.pnas.org/content/118/7/e2003926118

טיפול בסרטן מגמלים וכרישים. פרופסור ניב פאפו מאוניברסיטת בן גוריון, גילה כי נוגדנים זעירים הנקראים ננו-נוגדנים, שנמצאים רק בגמלים ובכרישים, יכולים לחדור לרקמות סרטניות קשות כדי לשחרר טיפולים כימותרפיים. BGU קנתה גמל וכעת החלו בניסויים על סרטן הערמונית.

https://worldisraelnews.com/camels-and-sharks-may-help-kill-cancer-cells-israeli-scientist-says-in-startling-discovery/

https://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/acs.jmedchem.0c00418

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

ישראל - כור היתוך במזרח התיכון. סרטון נהדר המציג את יוסף חדד המראה כיצד המיעוטים בישראל חיים במדינת היהודים.

https://www.youtube.com/watch?v=DD1uj9-QqYo

זמן לא מבוזבז. משרד הרווחה בישראל פירט את הישגיו במהלך 11 החודשים של הממשלה הנוכחית כקצבאות נכות, רפורמה משפטית בגיל הרך, הסכם עובדים סוציאליים היסטורי, מרכזי מקלט לנשים, מרכזי צרכים מיוחדים לפעוטות, רשתות ביטחון לרווחת האוכלוסייה המבוגרת ועוד...

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/296137

אימוני סטארט-אפ ברחבי המזרח התיכון. תוכנית הזום השבועית של ישראל מתחילים יחד עוזרת ליזמים צעירים מסוריה, עירק, ערב הסעודית, לוב, תוניסיה, מצרים, מרוקו, ירדן, עזה והרשות הפלסטינית. נושאיו כוללים מחקר שוק, תכניות עסקיות וגיוס כספים. 40% מהמשתתפים הם נשים.

https://tps.co.il/articles/entrepreneurs-from-syria-libya-iraq-gaza-participate-in-israeli-program-to-develop-startups-and-social-initiatives/

יד שרה נותנת השראה לצדקה אמריקאית. אליוט סלוי האמריקאי מלווה טיול בישראל לתלמידי כיתות ח 'בשנת 2018. כשאחד התלמידים נפצע, הוא לווה כסא גלגלים מעמותת יד שרה. הוא התרשם כל כך מהעמותה שבאוקטובר 2020 השיק את גיוס קמפיין- גלגל קדימה בקונטיקט.

https://www.jns.org/yad-sarah-inspires-start-of-medical-equipment-lending-outlet-in-connecticut/

תרגיל הגנת סייבר בינלאומי. בתרגיל הגנת סייבר, שאורגן על ידי מרכז המצוינות בסייבר של צבא ארה"ב, התחרו חמש צוותי צה"ל מול כמעט 60 צוותים מ -13 מדינות. זה היה התרגיל הראשון של ישראל שתואם על ידי המנהל להגנת הסייבר בצה"ל והוכיח שהוא חוויית למידה חיונית.

https://www.israelhayom.com/2021/02/01/idf-takes-on-13-other-nations-in-international-cyber-defense-drill/

קוסובו יוצרת יחסים דיפלומטיים. ישראל וקוסובו חתמו רשמית על הסכם לנורמליזציה של קשרים. שר החוץ של קוסובו כינה את האירוע "דף זהב בתולדות תושבי קוסובו". זו תהיה המדינה הרוב המוסלמי והמדינה האירופית הראשונה שתקים שגרירות בירושלים.

https://www.i24news.tv/en/news/israel/diplomacy-defense/1612191264-israel-kosovo-establish-diplomatic-ties-pristina-to-open-embassy-in-jerusalem

יום הסרטן העולמי. לציון יום הסרטן העולמי ב- 4 בפברואר, פרסמה אוניברסיטת בן גוריון בישראל כמה מאמרים על סטודנטים ובוגרים הפועלים לחיסול סרטן בישראל ובעולם. כמו כן, הנתונים שפורסמו לאחרונה (2018) מראים כי שיעורי התמותה בישראל מסרטן ממשיכים לרדת.

https://msih.bgu.ac.il/highlighting-msih-alumni-on-world-cancer-day/

https://www.jpost.com/health-science/world-cancer-day-mortality-rates-continue-to-drop-in-israel-657763

 

מדע הטכנולוגיה

 

אסטרונאוט ישראלי מושיט יד לשמיים. כאשר האסטרונאוט הישראלי איתן סטיב יעלה לחלל בשנת 2022, הוא יכוון גבוה. סוכנות החלל הישראלית וקרן רמון הודיעו כי שמו של החלק הישראלי במשימה יהיה "רקיע", עברית לשמיים. הוא נבחר על ידי 60% מהישראלים בסקר מקוון.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3890214,00.html

לחץ על אובייקטים בעולם האמיתי. PointMe של ישראל פיתחה טכנולוגיה שיכולה להפוך כל אובייקט בעולם ללחיצה שניתן ללחוץ עליה - שלטי חוצות, מבנים, פסלים, מוזיאונים, תערוכות, מסעדות ועוד. זה יכול לשנות את האופן שבו אנו מתקשרים עם הדברים סביבנו בעולם הפיזי.

https://www.pointme.me/

מסטיק שיעזור להתנגד למזונות ממותקים. הישראלים גיטית להב ושמרית לב פיתחו Sweet Victory, מסטיק בטעם מנטה המוגן בפטנט החוסם את קולטני הסוכר בלשון עד שעתיים. על בסיס מפעל ג'ימנמה סילבסטר ההודי הוא נמכר בפיליפינים ובניו זילנד.

https://www.israel21c.org/new-chewing-gum-helps-you-resist-sugary-foods/

https://www.sweetvictory-gum.com/

ניקוי פאנלים סולאריים אוטונומיים. הסטארטאפ הישראלי Bladeranger מפתח מערכת ניקוי רובוטית סולארית. לאחרונה היא הונפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב והגיעה לשיא של 1.5 מיליארד דולר. היא מפתחת גם מערכת ניהול מבוססת ענן.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3890831,00.html

https://bladeranger.com/

הדפסת עצמות בתלת מימד. Stratasys בישראל שיפרה את מדפסת J750 Digital Anatomy3D שלה עם יכולות מתקדמות של עצמות שהן מציאותיות ביו-מכנית. המערכת מחקה מבני עצם נקבוביים, רקמות פיברוטיות ורצועות לאנשי מקצוע רפואיים להדפיס מודלים שמתנהגים בדיוק כמו עצם אנושית.

https://investors.stratasys.com/news-events/press-releases/detail/716/stratasys-enhances-digital-anatomy-3d-printer-to-bring

תיקון באגים בתכנית מהיר במיוחד. אחד עבור הטקים האמיתיים. ה- Rookout של ישראל פיתח פיתרון למפתחי מערכות כדי לאתר במהירות ולאבחן את הגורם לבעיות בתוכנה שלהם. הם יכולים לעשות זאת מבלי להפסיק את התוכנית או לשנות אותה בדרך כלשהי. זה הופך את ניתוח התקלות לכל כך פשוט.

https://www.rookout.com/

https://www.youtube.com/watch?v=jCQPeeJUBqg

בדים צבועים עם פחות מים. NILIT בישראל מציעה כעת ליצרני הבגדים את הסיבים והבדים הצבועים מראש של Sensil WaterCare, המיוצרים בתהליכים בר קיימא וחיסכון במים ובפיגמנטים האחראים לסביבה. צבעים לא יישטפו, אפילו בטמפרטורות גבוהות.

http://www.nilit.com/fibers/pr-00161.asp

מדענים ישראלים זוכים באוסקר. פרופסור מאיר פדר באוניברסיטת תל אביב והסטארטאפ הישראלי עמיון זכו בפרס מדע והנדסה מטעם האקדמיה האמריקאית לתמונות. טכנולוגיית הווידיאו האלחוטית שלהם בתוספת ערכת השבבים של Amimon השפיעו משמעותית על תעשיית הקולנוע העולמית.

https://www.timesofisrael.com/and-the-oscar-goes-to-israeli-engineers-for-film-technology/

https://www.oscars.org/sci-tech/ceremonies/2020

טכנולוגיה ליקב מוביל. TRELLIS של ישראל נבחר על ידי פרנו ריקרד ייננים לתמוך בפעילותה ברחבי אוסטרליה וניו זילנד. הפלטפורמה המופעלת על ידי AI של חברת Trellis חוזה איכות, תשואה, עיתוי קציר והוצאות נלוות למגדלי פירות ברחבי ארה"ב, אירופה ואוסטרליה.

https://www.israel21c.org/major-winemaker-taps-into-israeli-grape-growing-intel/

https://trellis.ag/resources/pernod-ricard/

פריחת אנרגיית הרוח. ד"ר דניאל פרב הוא ממציא הווינד טוליפ המפותח בישראל, שנמצא כיום בבעלות טורבינות הפרחים בארה"ב עם חברת בת הולנדית. צוות ההנדסה הראשי שלה עדיין בישראל. הטורבינות שקטות, יעילות ומייצרות 50% יותר חשמל כאשר הן ממוקמות באשכולות.

https://www.israel21c.org/flower-turbines-are-blowing-wind-energy-onto-the-grid/

https://www.youtube.com/watch?v=kRIs6vmYVFk

https://flowerturbines.com/technology/

מיחזור פלסטיק ומאכיל את העולם. סטודנטים להנדסה מאוניברסיטת תל אביב בנו חוות מיקרו להשקיה עצמית מפסולת פלסטיק. הסטארט-אפ שלהם PotsFarms משווק מיכלי צמחים עם מערכת השקיה הידרופונית עצמאית העשויה מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. הם מחפשים לגדל את המפעל הירוק שלהם.

https://unitedwithisrael.org/israeli-students-invent-self-watering-micro-farm-from-plastic-waste/

https://www.potsfarms.com/

גידול זעפרן בתוך הבית. זעפרן טק הישראלית (חלק מסיידו קורפ) בודקת מערכת לגידול זעפרן באיכות גבוהה ותשואה גבוהה בכל מקום. אחד התבלינים היקרים בעולם, 90% מהזעפרן העולמי גדל כיום באיראן. זעפרן טק קיבלה רישיון לטכנולוגיה מ- Growin Ltd.

https://www.nasdaq.com/press-release/israeli-groundbreaking-technology-by-saffron-tech-challenges-iranian-1000-year

https://growin.ag/

https://www.youtube.com/watch?v=aIPIB9wKR3A

 

כלכלה ועסקים

 

חודש שיא להשקעות. בינואר 2021 הושקע בחברות ישראליות שיא חסר תקדים של 1.2 מיליארד דולר. זה כלל ייצור של חמישה חד-קרן ישראלים חדשים (שווי מעל מיליארד דולר).

https://www.israel21c.org/2021-opens-with-record-investments-for-israeli-startups/

המסחר עם דובאי עומד על 270 מיליון דולר. משרד דובאי מדיה מדווח כי מאז שישראל ואיחוד האמירויות הערביות מנורמלות את הקשרים בספטמבר, הסחר בין המדינה היהודית לדובאי הגיע למיליארד דירהם (272 מיליון דולר). הנתונים לשבע המדינות האחרות באיחוד האמירויות הערביות טרם היו זמינים.

https://www.timesofisrael.com/dubai-says-trade-with-israel-has-topped-270-million-since-normalization/

קופת חולים דיגיטלית נוספת. ה- OTV (פורמלי Olive Tree Ventures) בישראל סגר קרן חדש בהיקף כולל של 170 מיליון דולר. OTV מתמקד במוצרי בריאות דיגיטליים שיש להם פוטנציאל לעבוד במדינות שונות, להפוך את שירותי הבריאות לזולים יותר ולמלא פערים במערכות הבריאות המוצפות.

https://techcrunch.com/2020/12/03/otv-closes-new-170-million-fund-and-expands-into-asia/

יצוא שיא לאינטל ישראל. חשבונות מפורטים פורסמו זה עתה עבור אינטל ישראל. הם מראים כי המבצע הישראלי הגדיל את היצוא בשנת 2020 ב -14% ל -8 מיליארד דולר. אינטל אחראית ל -14% מייצוא ההיי-טק בישראל, ו- 13,950 עובדיה מייצרים 2% מהתוצר במדינה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3891036,00.html

שמירת יבול השקדים האוסטרלי. אדטה של ​​ישראל עומדת לנסות את טכנולוגיית ההאבקה המלאכותית שלה במדינת ויקטוריה באוסטרליה. המכונות שלה שניתן לפרוס גם ביום וגם בלילה, ובטמפרטורות קיצוניות. בזמן שישראל עסוקה בהצלת דבורי הדבש בעולם, זו תוכנית ב '!

https://www.geektime.com/move-over-honeybees-israeli-startup-edete-takes-artificial-pollination-to-australia/

https://www.youtube.com/watch?v=0FNQiYOwVnU

טסלה משיקה בישראל. טסלה השיקה רשמית את מכירותיה הרשמיות בישראל לרכב החשמלי שלה באתר חדש. היא גם בונה סוכנות מכירות בקניון רמת אביב בתל אביב.

https://www.timesofisrael.com/tesla-launches-electric-car-sales-in-israel-unveils-prices/

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3891058,00.html

שותף חדש לספורט. פיקסלוט בישראל משתפת כעת פעולה עם חברת קבוצת הספורט NBC SportsEngine להשקת Pixellot YOU. המועדונים של SportsEngine יכולים להקליט את משחקיהם באמצעות מפעיל מצלמות וירטואליות ולקבל דגשים עבור כל שחקן. זה גם יעזור למאמנים לשפר את ביצועי הקבוצה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3890987,00.html

https://vimeo.com/498861670

https://you.pixellot.tv/

שגריר הסחר הישראלי הלא רשמי של הודו. Saket Agarwal מ- Onnivation Ventures בהודו, משווק את שירותיהן של 15 חברות היי-טק ישראליות לתאגידים הגדולים בהודו. "תיק" המומחיות הישראלית שלו בענן, מדעי נתונים, AI, אבטחת סייבר ושיווק מושך מיליוני דולרים בעסקים שנתיים.

https://www.israel21c.org/the-man-who-meets-indias-business-needs-with-israeli-products/

השקעה בסטארטאפים ישראלים: אוטונומו גייס 280 מיליון דולר; בשר עתידי גייס 26.75 מיליון דולר; vFunction גייסה 12.2 מיליון דולר;

 

תרבות, בילוי וספורט

 

עתיקות בני 120000 שנה. ארכיאולוגים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת חיפה גילו את השימוש העשוי הידוע ביותר בסמלים על פני כדור הארץ. הם נמצאו על שבר עצם באזור רמלה שבמרכז ישראל וההערכה היא שהם כ -120,000 שנה.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1040618221000021

https://drive.google.com/drive/folders/1WJO-OuaESwyBBLk8miXwTVh1ehiz6SLm

הזיתים המאכלים הקדומים ביותר. זיתים הם אחד משבעת המינים המוזכרים בתנ"ך כתוצרת ארץ ישראל. חוקרים ישראלים גילו עדויות לזיתי שולחן מלפני 6,600 שנה באתר שקוע מול חוף חיפה. הם מתארכים מראש את זיתים המאכל המוקדם ביותר הידוע בכ -4,000 שנה.

https://www.youtube.com/watch?v=xisR-cgOGQI

https://www.nature.com/articles/s41598-020-80772-6

התקווה של המרתון האולימפי של ישראל. גירמאו אמארה האתיופית-ישראלית רצה את המרתון תוך שעתיים ושבע דקות ומכוונת למדליה באולימפיאדת הקיץ ביפן. כאן הוא מספר על חייו, מדוע הוא נהנה מהספורט, מהאימונים שלו ומהגאווה שלו לייצג את ישראל.

https://www.youtube.com/watch?v=QigC_KrJIGA

 

המדינה היהודית

 

חתונה לזוגות בני מנשה. 11 זוגות בני מנשה, שעלו לאחרונה לישראל מהודו, נישאו בטקס קבוצתי חגיגי ורגשי במרכז הקליטה של ​​שבי ישראל בנורדיה, סמוך לנתניה. הם נישאו בשנית לאחר התאסלמותם הרשמית וחזרו לעם היהודי.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/296181

https://unitedwithisrael.org/11-couples-from-lost-tribe-in-india-renew-vows-in-jewish-ceremony-in-israel/

מוקד רגשי לעולים חדשים. עולים חדשים עלולים להתמודד עם ההתמודדות במגפה קשה יותר מעולים ותיקים וצברים (ילידי ישראל) הוותיקים. כעת הוקם מוקד טלפוני חדש המספק גישה 5 ימים בשבוע לאנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש הדוברים אנגלית, צרפתית, ספרדית, אמהרית ורוסית.

https://www.jns.org/israels-aliyah-ministry-launches-emotional-support-hotline-for-immigrants/

ערכות מזג אוויר חם לקשישים. המלגה הבינלאומית של נוצרים ויהודים, בתוספת סוכנויות ממשלתיות אמורים לחלק 10,000 ערכות חורף לתושבים קשישים בדיור ציבורי ברחבי הארץ. הערכות, בעלות של מיליון דולר בסך הכל, כוללות שמיכה וצעיף מחומם, ועוד כ- $ 100 של שוברים לחומרים חיוניים.

https://www.jns.org/10000-elderly-residents-in-public-housing-across-israel-receive-winter-kits/

כל יהודי אחראי זה לזה. כאשר הקורונה פגעה בישראל, טל אוחנה, ראש עיריית ירוחם שבדרום, דאג באופן אישי לצרכיהם של כולם, בדק את הנבדקים, יצר קשר עם החולים והביא חינוך לבתי ילדים. בירוחם היה רק מקרה אחד של קורונה בחודש האחרון.

https://www.youtube.com/watch?v=NDd8FxfaHa0

(מסר נהדר בסוף)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.