יום ראשון, 2 במאי 2021

החדשות הטובות של ישראל 2 במאי 21.

 

במהדורה ה2 במאי 2021 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• רמות ההדבקה בקורונה בישראל הן הנמוכות ביותר מזה למעלה משנה.

• טיפול ישראלי משתמש בתאי המטופל כדי לעקוף עורקים חסומים.

• הסיוע ההומניטרי הישראלי בדרך לארבע מדינות מוכות.

• יותר בשר ומוצרי חלב טבעוניים ישראלים.

• הטכנולוגיה הישראלית תסייע להרחבת חקר החלל.

• חברות סטארט-אפ ישראליות באירופה מספקות עשרות אלפי משרות מקומיות.

• קבוצת כדורסל ישראלית זכתה בגביע אירופה FIBA.

• חידוש מסעות של תגלית לישראל בחינם.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

פאניקה נגמרה. ישראל רשמה פחות מ -100 מקרים חדשים של קוביד -19 ביום, עם פחות מ -1,600 חולים. בריכות שחייה, מכוני כושר ומסעדות אמורות להיפתח אפילו ללא חסינים. ודו"ח ישראלי חדש מראה כי כל מדינה יכולה לשלוט ב- Covid-19 אם יותר מ -50% מגילאי 60 יתחסנו.

https://www.timesofisrael.com/scientists-israel-proves-every-developed-country-can-subdue-covid-with-vaccines/

https://www.timesofisrael.com/israel-sees-just-38-new-covid-cases-the-lowest-daily-tally-in-a-year/

https://www.i24news.tv/en/news/coronavirus/1619419343-israel-sees-just-36-new-covid-cases-in-24-hours-less-than-2-000-active-patients-in-total

מסכות חותכות אסטמה ואלרגיות. מחקר שערך המרכז הרפואי שיבא בישראל הגיע למסקנה כי חבישת מסכות פנים מגנה על אזרחים רבים לא רק מפני קוביד -19 אלא גם מפני אסטמה ואלרגיות. ביקורים דחופים ביחידת החירום של שיבא במהלך המגיפה של חולי אסתמה צנחו ב 49% ואשפוזים ב 65%.

https://unitedwithisrael.org/israel-sees-dramatic-drop-in-severe-asthma-due-to-face-masks/

https://www.israel21c.org/wearing-masks-for-covid-saved-us-from-asthma-and-allergies/

ריסוס האף חוסם מוטציות של קורונה. בניסויים האחרונים במרכז הרפואי שיבא בישראל, תרסיס האף של טאפיקס מהנאסוס הישראלי חסם 100 אחוז "מוטציות הבריטיות והדרום אפריקאיות של נגיף SARS-CoV-2.

https://nocamels.com/2021/04/israeli-nasus-nasal-spray-taffix-covid-variants/

https://www.youtube.com/watch?v=MqdurzubL18

מוכנה לשנות ניתוחי מוח. תמר רובוטיקה בישראל מפתחת רובוט כירורגי כדי לחולל מהפכה בניתוחי המוח. זה יעניק לרופאים כלי זעיר פולשני להסרת גידולים וקרישי דם וטיפול במצבי מוח אחרים הדורשים כעת ניתוחים גדולים. ראה סרטון של המייסד פרופסור שוהן.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/israeli-startups-precision-robots-poised-to-transform-brain-surgery/

https://www.youtube.com/watch?v=xbPYQOycveU

חלבונים הגורמים למחלות מעיים. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב פיתחו פלטפורמת בינה מלאכותית שתוכל לזהות את החלבונים הספציפיים המאפשרים לחיידקים להדביק את המעיים. זה צריך להוביל לטיפולים חדשים שיכולים לנטרל את החלבונים ולמנוע מחלות, ולבטל את השימוש באנטיביוטיקה.

https://www.aftau.org/news_item/tau-researchers-identify-proteins-that-cause-intestinal-disease/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33707240/

פתיחת העורקים. MultiGeneAngio מ- VESSL Therapeutics בישראל נמצא בניסויים בבני אדם לטיפול במחלות עורקים היקפיים וכליליים. תאי המטופל נחלצים, משופרים בגנים ומושתלים מחדש, כדי להגביר את זרימת הדם לשרירים מורעבים בחמצן. וה- MultiGeneGraft של VESSL מטפל במחלות כליות בשלב הסופי.

https://jewishbusinessnews.com/2021/04/25/vessl-therapeutics-is-a-medtech-startup-offering-new-cardiovascular-treatments/

http://vessltherapy.com/

תיקון עצמות. למדענים במכון הטכניון בישראל יש טכנולוגיה חדשה לתיקון עצמות ורקמות רכות. במקום להשתיל עצם ממקומות אחרים בגוף, הם השתמשו בתאי גזע מהרקמה הרכה בתוך השיניים שהושלכו. לאחר מכן שילבו זאת עם תאים אחרים לתיקון חוט השדרה בבדיקות מעבדה.

https://jewishbusinessnews.com/2021/04/27/technion-scientists-develop-new-technology-for-bone-and-soft-tissue-repair/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/adfm.202008687

אישור אירופי לטיפול חכם בהפריה חוץ גופית. AIVF של ישראל קיבלה את סימן ה- CE על פלטפורמת הניתוח המיוחדת להפריה חוץ-גופית AI המונעת ביופסיות מסוכנות. המערכת של AIVF משפרת את הצלחת הטיפול בהפריה חוץ גופית - תהליך יקר ופולשני. כעת מבוקש גם אישור ארה"ב.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3906485,00.html

 

ישראל היא כוללנית ועולמית

 

אישה ערביה היא סגנית נשיא אוניברסיטה העברית. האוניברסיטה העברית בירושלים בחרה בפרופסור מונה חורי-קסברי לסגנית נשיא לאסטרטגיה ומגוון. היא תהיה אחראית על הרחבת תמהיל חברי הסגל וסטודנטים מיהודים אורתודוכסים, ערבים, יוצאי אתיופיה ובעלי מוגבלויות.

https://www.jewishpress.com/news/israel/israeli-arabs/hebrew-u-appoints-arab-woman-as-vice-president/2021/04/28/

הצלת חיים בירושלים. חאלד הוא אחד מכמעט 700 פרמדיקים מוסלמים בארגון הצלה המאוחדת - הארגון הרפואי לשעת חירום בישראל. במהלך הרמדאן, חאלד צם במהלך היום אך עדיין נענה לכל השיחות ומתייחס באופן שווה לחולים מכל הדתות.

https://www.jns.org/view-from-the-other-side-of-violence-saving-lives-in-eastern-jerusalem/

גורם לכל טיפת מים לספור. סרטון נהדר של טכנולוגיות המים המשפרות בעולם. טיפה אחת של מים מלוחים הנלקחת מהים התיכון, עוברת ממתקן התפלת ישראלי לברז ביתי, שותים, מחזירים אותה מחדש ומעבירים צינורות ברחבי ישראל לגידולי מים באמצעות השקיה בטפטוף ישראלי. כמעט לא מבזבזים טיפה.

https://www.youtube.com/watch?v=YscEfqIllt4

לה פריזיאן מקדמת את ישראל שלאחר קורונה. ההצלחה של ישראל להכות את נגיף העטרה מושכת תשומת לב רבה בתקשורת הבינלאומית. המגזין הצרפתי Le Parisien הקדיש כותרת שער לישראל כדוגמה ל"חיים אחרי הקורונה ". זה מתאר את פעולת החיסון הלאומית חסרת התקדים של תל אביב וישראל.

https://www.israelhayom.com/2021/04/25/french-magazine-devotes-cover-story-to-post-covid-israel/

מטוסי ישראלי ואיחוד האמירויות מתאמנים יחד. מטוסי חיל האוויר הישראלי טסו לצד מטוסי האמירויות כחלק מהתרגיל האווירי הבינלאומי Iniohos שערכה יוון. המדינות האחרות המעורבות היו קפריסין, צרפת, ארה"ב, ספרד וקנדה. איחוד האמירויות וישראל טסו יחד גם בשנים 2017 ו- 2019.

https://www.timesofisrael.com/israeli-uae-fighter-jets-fly-together-in-large-international-exercise-in-greece/

https://unitedwithisrael.org/watch-idf-fighter-pilots-join-uae-troops-for-aerial-drill/

הסכם נוסף שנחתם עם איחוד האמירויות. ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם דו צדדי להתמודדות עם מגפות, אבטחת סייבר והגנת נתונים. בהסכם יופיעו גם חקיקת פרויקטים כלכליים ובריאותיים משותפים רחבי היקף. השר יולי אדלשטיין אמר שזה "יחזק את מערכת הבריאות בישראל".

https://www.israelhayom.com/2021/04/22/israel-uae-sign-healthcare-agreement/

AI לטובת החברה. גוגל שיתפה פעולה עם אוניברסיטת תל אביב בהשקת תוכנית חדשה לקידום מחקר רב תחומי הקשור לבינה מלאכותית לטובת החברה. AI לטובת מצב חברתי בחרה 10 חוקרים המשתמשים בבינה מלאכותית לקידום האנושות על ידי התייחסות לנושאים חברתיים עולמיים מרכזיים.

https://www.jewishpress.com/news/on-campus/google-tau-launch-new-program-ai-for-social-good/2021/04/27/

סיוע לאורוגוואי, אתיופיה, הודו וקריביים. רופאים מהמרכז הרפואי שיבא בישראל יוצאים לאורוגוואי כדי לעזור לה להתמודד עם נגיף הקורונה. כמו כן, מבית החולים אסותא באשדוד לאתיופיה וציוד מ- SmartAID של ישראל להודו. ומגיבי ה- IsraAID יוצאים לקריביים בעקבות התפרצות געשית גדולה.

https://www.jpost.com/israel-news/israel-to-send-covid-aid-to-uruguay-665521

https://unitedwithisrael.org/israel-dispatching-team-to-ethiopia-to-help-fight-covid-19/

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/305115

https://www.jns.org/israaid-sending-team-of-responders-to-caribbean-in-wake-of-volcano-eruption/

 

מדע וטכנולוגיה

 

אינטל תקים "שבבי העתיד" בחיפה. ענקית הטכנולוגיה אינטל תקים קמפוס חדש בסך 200 מיליון דולר בחיפה כדי לפתח את "שבבי העתיד". בכוונתה לגייס 1,000 עובדים ישראלים בתוספת 400 נוספים לחברת הבת שלה במעבדות "הבנה". התחרות תהיה קשה מכיוון שמיקרוסופט, פייסבוק ו- Nvidia כולן מציעות תוכניות הרחבה ישראליות.

https://www.timesofisrael.com/as-competition-heats-up-intel-touts-new-200-million-haifa-campus/

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3906529,00.html

אמזון שותפה למחקר קוונטי ישראלי. המרכז למחשוב קוונטי של אמזון שירותי אינטרנט מממן מחקר באוניברסיטה העברית בירושלים כדי לקדם את ההבנה של שערים קוונטיים - אבני הבניין הבסיסיות של מחשבים קוונטיים. זה יעזור בפיתוח מחשב קוונטי אוניברסלי מדרגי.

https://campaign.huji.ac.il/news/hebrew-university-and-amazon-web-services-establish-quantum-computing-research

https://www.jns.org/hebrew-university-teams-up-with-amazon-on-quantum-computing-research/

מכון מחקר טק. NGO Start-Up Nation Central מקשר בין מנהיגי עסקים וממשל בינלאומיים לטכנולוגיה ישראלית. היא הוקמה על ידי הפילנתרופ האמריקני פול זינגר, והיא מקימה כעת מכון מחקר ומדיניות כלכלי חדש בישראל שיעזור להמשיך בצמיחת מגזר הטכנולוגיה והכלכלה בישראל.

https://www.timesofisrael.com/billionaire-paul-singer-to-set-up-tech-research-institute-in-israel/

אוקיינוס ​​של חדשנות. חברת סטארט-אפ ניישן סנטרל שותפה גם היא עם בירת אריאל בישראל בהשקת OceanTech, קהילת חדשנות חדשה באוקיאנוס. מטרתה לקדם ולגייס טכנולוגיות וסטארטאפים מישראל העובדים עם מים ברחבי העולם ומסייעים בהגנה על נכס יקר זה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3906217,00.html

https://www.startupnationcentral.org/

החוק האמריקני למימון פרויקטים משותפים של אבטחת סייבר בישראל. קבוצה דו-מפלגתית של סנאטורים אמריקאים הציגה את חוק שיפור שיתוף הפעולה בנושא אבטחת סייבר בארה"ב. היא מקצה 6 מיליון דולר מדי שנה למימון לחמש שנים לתמיכה במחקר ופיתוח אבטחת סייבר משותף, וכן בפיתוח טכנולוגיות אבטחת סייבר.

https://unitedwithisrael.org/us-lawmakers-introduce-bipartisan-bill-to-boost-cooperation-with-israel-in-fighting-cyberattacks/

הגנת הונאה למיליארד משתמשים. פורטר הישראלי הצטרף זה עתה לתוכנית השותפים של Adobe Exchange כדי לעזור ללקוחות המסחר האלקטרוני של Adobe Magento לחסום הונאות, להפחית ירידות שווא ולהגדיל את העסק. המערכת האקולוגית של פורטר מעבדת עסקאות מקוונות של 200+ מיליארד דולר ומגנה על כמעט מיליארד משתמשים.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3903568,00.html

בשר אלטרנטיבי מצמחים מותססים. צ'אנק פוד בישראל משתמש בטכנולוגיית תסיסה קניינית כדי ליצור חלופות בקר בריא, מציאותי, מצמחים. הוא משתמש במרכיבים שאינם GMO כדי לייצר חתכים שלמים של בשר בקר כמו סינטה, צ'אק או צלעות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3906413,00.html

https://chunkfoods.com/

יותר חלב שמעולם לא ראה פרה. ה- BioMilk של ישראל מפתח חלב פרות בתרבית מעבדה מתאי חלב. יש לו הרכב דומה לחלב פרה מסחרי אך עם פחות הורמונים ואנטיביוטיקה. זה גם ללא תוספים סינתטיים או צמחיים. ביומילק פתחה את המסחר בבורסה בתל אביב.

https://nocamels.com/2021/04/israel-biomilk-cultured-public-ipo/

https://www.biomilk.com/

המבורגר טבעוני מודפס בתלת ממד מושלם מדי. CTech הוזמן ל- SavorEat של ישראל לאכול המבורגר צמחי טרי-מודפס בתבנית אוטומטית. המסקנה- טעם נהדר ומושלם מבחינה טכנית אך חסר מגע אישי של המבורגר "מבולגן" בבישול ידני. יש דברים שיכולים להיות טובים מדי!

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3905756,00.html

ממרחי שוקולד הייטק, דל סוכר. חברת DouxMatok הישראלית חשפה את מוצרי המזון הראשונים שלה המיוצרים עם סוכר האינקרדו הדל קלוריות המהפכני. קקאו מאגוזי הלוז שלו וקקאו כהה בטעם קרמל מלוח הם אורגניים, ללא גלוטן, ללא GMP, וללא שמן דקלים וטעמים מלאכותיים, צבעים וחומרים משמרים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-startup-starts-sale-of-cocoa-spreads-in-us-touting-50-less-sugar/

https://nocamels.com/2021/04/douxmatok-products-sugar-reduced-tech/

ריהוט גן מפלסטיק ממוחזר. ה- UBQ של ישראל שותף לכתר ישראל לשילוב התרמו-פלסטיק הממוחזר של UBQ במספר קווי מוצרים לריהוט גן. הם רוצים להוות דוגמה תעשייתית לייצור בר קיימא כבחירה פשוטה, חסכונית והכרחית.

https://www.jpost.com/jpost-tech/israeli-plastic-giant-thermoplastic-firm-to-make-eco-friendly-products-665618

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3905332,00.html

לראות עם צליל. פרופסור אמיר אמדי מבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצליה פיתח טכנולוגיה, אלגוריתם והכשרה המאפשרים לאנשים לראות דרך צליל.

https://unitedwithisrael.org/watch-people-can-see-with-sound-using-revolutionary-israeli-invention/

https://www.youtube.com/watch?v=zOspADpjAQE

מחסנים חכמים. מרכז ההגשמה של eGold באשדוד מופעל כמעט כולו באמצעות למידת מכונה ואלגוריתם שמנהל את עבודתם של ציונים של רובוטים בודדים. מתקנים ישראלים דומים אחרים משתמשים בטכנולוגיה רובוטית מבית Caja Robotics and Fabric בישראל.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3905975,00.html

https://egold.co.il/?lang=en

הפקת חמצן מהירח. הליוס בישראל פיתח טכנולוגיה להפקת חמצן מאדמת הירח. זה ייבדק בשתי משימות עתידיות כבסיס אפשרי למושבות ירח בר קיימא, או לפחות, היכולת לספק דלק לרגל השיבה של משימת ירח. אדמת הירח מכילה כ- 42% חמצן.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/305019

https://project-helios.space/

פענוח שיחות לוויתן. חמישה מדענים ישראלים הצטרפו לפרויקט CETI - Cetacean Translation Initiative, פרויקט בינלאומי שמטרתו להקשיב ולהבין את שפת לווייתני הזרע. הם משתמשים ב- AI כדי לקבוע את משמעות צלילי הלחיצה בתדרים שונים שהלווייתנים משמיעים כשהם נפגשים.

https://www.timesofisrael.com/deep-thought-in-deep-blue-5-israelis-in-pioneering-project-to-decode-whale-talk/

https://www.youtube.com/watch?v=DLyldhjjAWs&t=56s

 

כלכלה ועסקים

 

20 הראשונים לתוצר לנפש. לראשונה בתולדותיה, נתוני קרן המטבע הבינלאומית מדורגים את ישראל בין 20 הכלכלות המובילות בתמ"ג לנפש (תפוקה כלכלית לאדם) - מדד מרכזי לשגשוגה של המדינה. 43,689 דולר של ישראל הוא הגבוה ביותר ב -19, מעל קנדה, ניו זילנד ובריטניה.

https://www.timesofisrael.com/amid-covid-israel-enters-top-20-club-of-nations-with-highest-gdp-per-capita/

חברות סטארט-אפ ישראליות מעניקות משרות לאלפי אירופאים. במלאת 25 שנה לנתוני קשרי העסקים של האיחוד האירופי לישראל עולה כי 912 חברות סטארט-אפ ישראליות באיחוד ובבריטניה מעסיקות 24,223 עובדים מקומיים. יותר משליש עובדים בתחום טכנולוגיית המידע והתוכנה, ועוד אחרים בתחום האינטרנט, הטלקומוניקציה, הביו-רפואה והקלינטק.

https://www.timesofisrael.com/912-israeli-startups-in-eu-employ-24223-local-workers-data-shows/

חברות סטארט-אפ ישראליות שוב עולות על הגג. למעלה מ -200 יזמים, משקיעים ובנקאים ישראלים ערכו אירוע "טק על הגג" ביפו. הם חגגו את סוף הקורונה והחזרה לתחושת נורמליות. ראה גם קישור זה למצגת OurCrowd של ג'ון מדבד על השקעת הטכנולוגיה האחרונה של ישראל.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3905464,00.html

הזדמנויות עבודה בהיי-טק. תעשיית הטכנולוגיה בישראל מונה כיום 334,000 עובדים, המהווים כמעט 10% מכלל עובדי ישראל. למרות שמספר בוגרי מדעי המחשב גדל בכמעט 50% מאז 2019, ישנם עדיין 13,000 משרות טק פנויות בישראל.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3905770,00.html

בלקסטון מגיע לישראל. קבוצת בלקסטון היא אחת מחברות ההשקעות הגדולות בעולם. להחלטה שלה לפתוח משרד ישראלי יש השלכות חיוביות עצומות על חברות הסטארט-אפ הישראליות. שגריר ישראל בעבר באו"ם, דן גילרמן, יהפוך ליו"ר בלקסטון ישראל.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3906300,00.html

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3906307,00.html

מניו יורק לישראל. חברת Cherre, שהוקמה על ידי ישראל, השיקה את פלטפורמת הניהול והניתוח של נתוני הנדל"ן שלה בניו יורק בשנת 2016. עקב יציאת ענק של מפתחי היי-טק מניו יורק, Cherre פותחת כעת מרכז מו"פ בישראל, תוך שימוש בחלק מכ -50 מיליון דולר לאחרונה. השקעה להעסקת 20 יזמים ישראלים.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3905855,00.html

https://cherre.com/

https://blog.cherre.com/2021/04/22/cherre-raises-50m-in-growth-funding/

https://www.youtube.com/watch?v=sQRbVZWgGAE

ארנק דיגיטלי לביטקוין. חברת ZenGo הישראלית פיתחה ארנק סלולרי למשקיעים קמעונאיים לאחסון ועיבוד מטבעות קריפטוגרפיים, כולל ביטקוין. הארנק ללא מפתח משתמש בקריפטוגרפיה מתקדמת ותומך בסמארטפונים של Android ו- iOS. ZenGo עיבדה עסקאות בשווי 100 מיליון דולר בשלושת החודשים הראשונים של 2021.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3906409,00.html

https://www.zengo.com/

החד-קרן העשירי של ישראל בשנת 2021. חברת Deel מציעה פיתרון שכר עולמי שיעזור ל -500 חברות להעסיק כל אחד, בלמעלה מ -150 מדינות, בהתאמה ובדקות. המימון האחרון של 156 מיליון דולר העלה את שווי השוק של דיל ל -1.25 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לחד הקרן הפיננסי העשירי החדש של ישראל השנה.

https://www.letsdeel.com/

https://jewishbusinessnews.com/2021/04/21/israeli-payroll-startup-co-deel-hits-1-25-billion-valuation/

השקעה בסטארטאפים ישראלים: דיל גייס 156 מיליון דולר; חברת אינסטינקט עמוק גייסה 100 מיליון דולר; גוסטי גייסה 50 מיליון דולר; Placer.ai גייסה 50 מיליון דולר; ביגיד גייסה 30 מיליון דולר; זנגו גייס 20 מיליון דולר; VESSL Therapeutics גייסה 16 מיליון דולר; Riverside.fm גייס 9.5 מיליון דולר; AirEye גייס 8 מיליון דולר; חברת חומרים גייסה 6 מיליון דולר; לוריס.אי גייסה 5.1 מיליון דולר; צ'אנק פודס גייס 2 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

שבח לישראל בספר חדש. הספר "ישראל: מדריך פשוט למדינה הכי לא מובנת עלי אדמות" מאת השחקנית, הסופרת, המפיקה והפעילה הישראלית נועה תשבי מסביר את ההיסטוריה המסובכת של ישראל. נועה משירה את שבחי ישראל ומתייחסת למיתוסים שמקדמים מי שרוצים להשמיד את המדינה היהודית.

https://unitedwithisrael.org/watch-superstar-author-sings-israels-praises-debunks-un-lies-in-new-book/

https://www.youtube.com/watch?v=n_ZsISE4eO4

טעימה מתוניסיה ומרוקו. החנות של חן קורן "קופסה מהשוק", בשוק מחנה יהודה בירושלים, מאפשרת לאנשים לטעום מההיסטוריה והתרבות של תוניסיה ומרוקו.

https://unitedwithisrael.org/watch-israeli-brings-rich-north-african-background-to-jerusalem/

צלילי מוזיקה ירושלמים. שרון הצטרף לסיור בליווי מוסיקה בירושלים עם טור דה סאונד. אותו הוביל מדריך הטיולים והצ'לן דניאל שוורץ יחד עם אחיו ידידיה - כנר מקצועי עם התזמורת הסימפונית בירושלים. עוד דרך נהדרת ליהנות מרחובות ירושלים.

http://rjstreets.com/2021/04/25/jerusalem-sounds-of-music/

http://rjstreets.com/jerusalem-photo-walks/

https://www.tour-de-sound.com/

פסיפס בן 1600 שנה נחשף. פסיפס מרשים בן 1,600 שנה, שנמצא במהלך חפירות בעיר יבנה שבדרום ישראל, אמור להיות מוצג בתצוגה ציבורית במרכז התרבות בעיר. זה במצב מצוין ובפעם הראשונה שנחשפה מדרכה כזו ביבנה.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/305021

ישראל במיינקראפט. שני ישראלים פתחו בקמפיין שאפתני לבניית מפת ישראל בקנה מידה 1: 1, באופן מדויק ככל האפשר, במשחק הווידאו הפופולרי Minecraft.

https://unitedwithisrael.org/israel-is-being-built-in-minecraft/

זוכי גביע FIBA. אירוני נס ציונה הישראלית ניצחה את סטאל אוסטרוב וילקופולסקי הפולני 82-74 והפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שזכתה בגביע אירופה הפדרלי הבינלאומי היוקרתי של FIBA.

https://www.israelhayom.com/2021/04/26/defeating-odds-israeli-team-crowned-fiba-europe-cup-champions/

 

המדינה היהודית

 

תגלית תחדש טיולים בחינם לישראל. תגלית מולדת ישראל מחדשת בחודש מאי נסיעות חינם לישראל לכל המבוגרים הזכאים מארצות הברית המחוסנים או מחלימים לחלוטין מוירוס הקורונה. עשרות טיולים צפויים בחודשים מאי ויוני עם יותר מ -400 קבוצות טיולים המתוכננות בחודשים יולי, אוגוסט ואוקטובר.

https://www.jns.org/birthright-israel-to-resume-trips-for-vaccinated-americans-in-may/

ישראל מקבלת בברכה 104 עולים חדשים. 104 עולים חדשים מצפון אמריקה הגיעו השבוע לשדה התעופה בן גוריון בתל אביב, בגילאים ארבעה חודשים עד 98 שנים. 35 הצטרפו לתוכנית "לכו מעבר" של KKL-Nefesh B'Nefesh, וסיפקו חבילות משופרות לעוברים לפריפריה הישראלית וירושלים.

https://www.jns.org/israel-welcome-104-new-immigrants-from-north-america/

בית הארחה בחינם לניצולים. ד"ר מייק אוונס, מייסד מוזיאון ידידי ציון, פתח בית הארחה של 3 מיליון דולר בירושלים. הוא מיועד לניצולי השואה לשהות בו, ללא עלות, כאשר הם חוגגים את בר / בת המצווה שעבר מזמן בירושלים. 300 ניצולים כבר נרשמו.

https://www.israelhayom.com/2021/04/21/jerusalem-museum-opens-5-star-hotel-for-holocaust-survivors/

https://www.youtube.com/watch?v=p5aOqGsCEw4

הכסף של שלמה נועד לספרד. ארכיאולוג בריטי טוען כי "גבעת שלמה" בריו טינטו, ספרד, שם כרו זהב וכסף מטעם המלך שלמה. ניתוח איזוטופים מראה שכסף עתיקים שנמצאו בישראל מקורם בספרד. ישנן עדויות לכך שהולבה הסמוכה היא בירת תרשיש המקראית.

https://www.algemeiner.com/2021/04/28/british-marine-archeologist-claims-to-find-evidence-of-king-solomons-maritime-empire/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.