יום ראשון, 25 באפריל 2021

החדשות הטובות של ישראל 25 באפריל 21.

 

במהדורה ה -25 באפריל של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

מעל 80% מהמבוגרים הישראלים מחוסנים כעת נגד קוביד 19.

פריצת דרך אופטית ישראלית מאפשרת גילוי מוקדם של סרטן העור.

ישראל מציינת את יום כדור הארץ עם ניקיון לאומי ומרכז קיימות חדש.

שבבים חדשים שפותחו על ידי ישראל הם המהירים ביותר אי פעם.

ישראל חותמת על הסכם היי-טק עם אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם.

גילוי הדוגמה העתיקה ביותר לכתיבה אלפביתית בישראל.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

חדשות טובות בחיסון. כעת 5 מיליון ישראלים קיבלו שתי חיסונים נגד קוביד - 80% מהאוכלוסייה הבוגרת. ומחקר חדש מראה שחיסונים הצילו כ -6,000 נפשות ישראליות. סוף סוף בית החולים בילינסון בישראל שחרר את כל 257 האימהות שלה, שנדבקו במהלך ההריון עכשיו ביחד עם תינוקות הבריאים שלהן.

https://www.timesofisrael.com/israel-reports-no-new-daily-covid-deaths-for-first-time-in-10-months/

https://www.israel21c.org/israel-may-have-achieved-herd-immunity-against-covid-19/

https://www.jns.org/covid-vaccine-saved-6000-israelis-lives/

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/304842

פתחים נוספים. מקרי Covid-19 הישראלים החדשים צנחו ליותר מ -200 ביום, מה שמאפשר פתיחה מחודשת של כל בתי הספר, הברים, המסעדות ומפגשים. ישראלים כבר לא צריכים ללבוש מסכות בחוץ. והשר הבריטי, מייקל גוב, הגיע לבדיקת פתיחת "מסדרון ירוק" בין בריטניה לישראל.

https://www.timesofisrael.com/very-strange-very-nice-israelis-shed-masks-outdoors-after-vaccine-victory/

https://www.jns.org/in-light-of-low-covid-19-rates-israeli-schools-resume-full-activity/

ישראל הייתה מודל חיסון מושלם. המגוון של אזרחי ישראל הכניס את אומת הסטארט-אפ לבחירה המועדפת של פייזר לקראת הפעלת החיסון הראשון שלה. אוכלוסיית ישראל כוללת מהגרים ממעל 100 מדינות שונות. תופעות לוואי נדירות של חיסון יופיעו בקרוב בתמהיל האתני של ישראל.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/304735

מקורן של סופות ציטוקינים. חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן בישראל זיהו את המנגנונים המולקולריים האחראים לסופות הציטוקינים הקטלניות בחולי קוביד -19. המקור הוא מולקולות RNA ארוכות שאינן מקודדות (lncRNAs) שבעבר נחשבו כחלק מ- DNA "זבל" - ללא תפקיד!

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/304826

מולקולות יוגורט פרוביוטיות מטפלות בקוביד. חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בישראל זיהו טיפולי מועמדים חדשים למחלות מעי קוביות ודלקתיות על בסיס מולקולות מבודדות מיוגורט פרוביוטיקה מותסס. אלה הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות העלולות לרפא סערות ציטוקינים הנגרמות על ידי Covid-19.

https://unitedwithisrael.org/israelis-discover-this-common-food-could-help-beat-corona/

https://www.timesofisrael.com/using-yogurt-molecules-israeli-lab-cures-mice-of-covid-style-inflammation/

תכנות מחדש של מערכת החיסון למלחמה בסרטן. מדענים מאוניברסיטת בר אילן והמרכז הרפואי של אוניברסיטת הדסה, פיתחו טיפול למיאלומה נפוצה. תאי ה- T של המטופל משולבים עם מולקולת קולטן אנטיגן (CAR) כימרי. בשלב 1 בניסויים בבני אדם בהדסה.

https://www.jpost.com/health-science/groundbreaking-made-in-israel-treatment-may-offer-cure-for-blood-cancer-664422

גילוי מוקדם של סרטן העור. מדענים מאוניברסיטת תל אביב פיתחו טכנולוגיה אופטית חדשה שתאפשר אבחון מיידי ולא פולשני של מלנומה, סוג של סרטן העור. סיבים אופטיים מיוחדים יכולים להבחין בין נגעים שפירים לממאירים בעור, דבר שעלול להציל את חייהם של חולים רבים.

https://www.ynetnews.com/health_science/article/rJhXOTKI00

https://aapm.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/mp.14471

ניתוחים מורכבים מצילים ילד מעזה. רופאים בבית החולים רמב"ם בחיפה ביצעו שלוש ניתוחים כמעט בו זמנית להצלת מדחת טאפש - ילד בן 7 מעזה. הם שיחזרו את שלפוחית ​​השתן שלו, העבירו כליה שנתרמה על ידי אמו וחיברו את כל זה בניתוח בן 11 שעות.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/complex-surgery-at-rambam-hospital-saves-life-of-7-year-old-gaza-boy/

חובשים מצילים פעוטות ערבים לאחר שהלב נעצר. ילד ערבי בן שנתיים עם בעיות לב כרוניות נפל מחוסר הכרה בביתו בדיר אל אסד, צפון ישראל. ארבעה EMT (מוסלמים ויהודים) מההצלה המאוחדת בישראל הצליחו להחזיר לו את הדופק והעבירו אותו ואת אמו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/304253

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

הדרוזים מצטיינים ברפואה הישראלית. אחד המיעוטים הקטנים ביותר בישראל, העדה הדרוזית בישראל, השפיע מאוד על תחום הבריאות בישראל. הם כוללים את מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת ומייסד ווקאליס בריאות. כמו כן, שגייר שאנן מהמרכז הרפואי לגליל.

https://israelbetweenthelines.com/2021/04/08/druze-in-israel-excel-in-medical-field/

ערבית - שפה ישראלית רשמית. סרטון וידאו נהדר שמראה כיצד ישראל מספקת לאזרחיה הערבים מתקנים בערבית. שלטי רחוב, כספומטים לבנקים, מוזיאונים, אירועי תרבות, מוסיקה, פרלמנט, מערכות טלפון והורדות  טפסים ממשלתיות. ומכיוון שהסכמי אברהם, ישראלים יהודים ממהרים ללמוד גם את זה. יאלה!

https://www.youtube.com/watch?v=Xhyj0L2sjM0

מסנני אוויר לעשרה שגרירים אפריקאים. חברת Aura Smart Air בישראל הציגה בפני עשרה שגרירים אפריקאים בישראל את מערכת טיהור האוויר החדשה שלה. מנכ"ל Aura Air אמר כי הוא מקווה להביא את הטכנולוגיה הישראלית לאפריקה כדי לסייע במאבק בקוביד 19 ובמחלות אחרות הקשורות לאוויר מזוהם.

https://israelbetweenthelines.com/2021/04/08/10-african-ambassadors-receive-israeli-air-filter-system/

האירוע הדיפלומטי הפיזי הראשון לאחר הקוביד. למעלה מ- 60 דיפלומטים עולמיים מחוסנים השתתפו בתל אביב בקבלת הפנים הבינלאומית הגדולה ביותר שאינה וירטואלית מאז החל משבר קוביד 19. הם התארחו, ללא התרחקות חברתית, על ידי שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לכבוד יום העצמאות ה -73 של ישראל.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/304142

ניקוין ביום כדור הארץ. רשות הטבע והגנים בישראל פתחה את הקמפיין הנקי המיליון לציון יום כדור הארץ הבינלאומי ב -22 באפריל. עשרות אלפי מתנדבים נרשמו לסייע למאות עובדים בשכר (בעבר היו מובטלים) בניקיון ארצי. מאות אלפים נוספים היו צפויים להצטרף אליהם.

https://www.youtube.com/watch?v=m3685JI3cAU

מרכז אקדמי לקיימות. כאשר העולם מציין את יום כדור הארץ 2021, האוניברסיטה העברית בירושלים הכריזה על המרכז החדש שלה לקיימות. המרכז הוקם במטרה להגביר את המחקר וההוראה הסביבתיים באוניברסיטה ולקידום פרויקטים של קיימות ברחבי ישראל.

https://campaign.huji.ac.il/news/going-green-world-celebrates-earth-day-hebrew-u-launches-new-academic-center

https://www.jpost.com/health-science/earth-day-hebrew-university-opens-academic-center-for-sustainability-666110

החזרת צבי הים לים. המרכז להצלת צבי ים בישראל ניקה והעניק חיים חדשים למספר צבי ים שכוסו בשמן שנשפך ממכלית סורית לפני מספר חודשים. כמו כן, ביום כדור הארץ פרסמה ישראל רבות מהטכנולוגיות, הסטארטאפים והפעילויות שלה כדי לפתור בעיות סביבתיות.

https://www.youtube.com/watch?v=HxeAP78P2nA

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/304905

https://www.israel21c.org/14-clever-technologies-to-help-the-planet/

בני דודים נפגשים. משפיעים על מדיה חברתית ישראלית ואמירית נפגשו פיזית לראשונה בהיסטוריה בכנס במרכז הצעירים של דובאי. הם כללו את דייוויד אגיאריאן המאוחד עם ישראל, שניהל שיחה אישית עם כבוד מר סאיד אל נזארי - סגן השר של איחוד האמירויות הממונה על הנוער.

https://unitedwithisrael.org/united-with-israel-meets-with-dubais-deputy-youth-minister/

כוח המשימה לחדשנות ישראל-איחוד האמירויות הערביות. שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד אל-חג'א'ה, ביקר במטה המרכזי של Start-Up Nation בתל-אביב כדי להשיק שותפות רשמית לחדשנות ויזמות בין שתי המדינות. צוות משימה משותף ישתף רעיונות וייצור ערך כלכלי לשתי המדינות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3904311,00.html

העיתונאי הוותיק ביותר בעולם. וולטר בינגהאם הישראלי, בן 97, נכנס לשיאי גינס על היותו העיתונאי החי הוותיק ביותר. הוא מארח את השבועון "עולמו של וולטר" ברדיו הלאומי בישראל ו"תיק וולטר בינגהאם "ברדיו ישראל ניוסטלק. בשנת 2018 הוא זכה בלגיון הכבוד של צרפת.

https://www.jns.org/guinness-world-records-declares-walter-bingham-oldest-living-journalist/

מדע וטכנולוגיה

 

הורדת זיהום האוויר. משרד האנרגיה בישראל פרסם תוכנית חדשה שנועדה להפחית משמעותית את זיהום האוויר בשוק האנרגיה. מטרותיה כוללות הפחתת פליטת גזי חממה בתחום החשמל בין 75 - 85% עד שנת 2050; הפחתה בצריכת האנרגיה וסדרי העדיפויות של אנרגיה סולארית ומימן.

https://www.jns.org/israels-energy-ministry-unveils-plan-to-combat-air-pollution/

שבב השרתים המהיר ביותר של אינטל. אינטל חשפה את מעבד מרכז הנתונים בעל הביצועים הגבוהים ביותר, המותאם במיוחד עבור הענן והמחשוב המתקדם. היא מבטיחה ביצועים הגבוהים ב -46% לעומת הדור הקודם של המוצרים. ליבת המעבד, Ice Lake Server, פותחה בחיפה ומיוצרת במפעל קריית גת של אינטל ישראל.

https://www.timesofisrael.com/intel-unveils-highest-performing-data-center-processors-made-with-israel-team/

השבב הישראלי הבא של Nvidia. מלאנוקס הישראלית, שנרכשה על ידי חברת Nvidia בשנת 2019, השיקה את מעבד הדור הבא של BlueField-3 DPU. הוא מספק רשת עוצמתית המוגדרת באמצעות תוכנה עם יכולות אבטחת סייבר מואצות עבור מרכזי נתונים.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3904439,00.html

ECOncrete זוכה בפרס אקולוגיה. ה- ECOncrete הישראלית זכתה באחד מפרס חלוץ ה- NEF 2021 של בלומברג עבור חברות שמשנות משחקים המובילות לכלכלה נמוכה בפחמן. ECOncrete מייצרת דגים בר קיימא ובטון ידידותי לסביבה לבניית פרויקטים של תשתיות חוף וים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-maker-of-ecofriendly-concrete-among-12-winners-of-bloombergnef-award/

שמירה על צוות המכירות שלך בדרך הנכונה. כדי לעמוד בתקנות, על חברות פיננסיות למנוע מעובדי השיווק שלהן להוט מדי למכור את מוצרי החברה ושירותיה. חברת Sealed.ai של ישראל מספקת טכנולוגיה לניטור שיחות מכירה יוצאות כדי להבטיח כי הלקוחות לא נמכרים בצורה לא נכונה.

https://www.israel21c.org/how-to-keep-sales-calls-from-misleading-customers/

https://www.sealed.ai/

אבטחה לקוד פתוח. ה- WhiteSource בישראל מסייע למפתחי היי-טק לבנות אפליקציות מאובטחות תוך שימוש בתוכנות הזמינות בחינם של תעשיית ה- IT, המכונות "קוד פתוח". WhiteSource מספק התראות בזמן אמת על רכיבים פגיעים ובעייתיים, דוחות מותאמים אישית, אוכף אוטומטית מדיניות ועוד.

https://jewishbusinessnews.com/2021/04/07/israeli-startup-whitesource-offers-open-source-security-solutions/

https://www.whitesourcesoftware.com/

https://www.youtube.com/watch?v=-BYiiNpqy6I

רכבת על גלגלים. מערכת הרכבות המהירה הראשונה הרכבת האוטונומית המהירה מחוץ לסין תוביל עד 500 נוסעים מתל אביב ללב השומרון. ה- ART עוקב אחר מסלול וירטואלי בכביש רגיל, המופעל על ידי סוללות מתקדמות עם טעינה מהירה. הנהג פשוט שולט בבלימה ובהאצה.

https://unitedwithisrael.org/israel-first-country-outside-china-to-launch-train-on-wheels-first-line-in-samaria/

להיפרד ממפתחות הרכב. הקוברה הישראלית השיקה את טכנולוגיית ה- Mobile-Key שלה. היא מאפשרת פתיחה וסגירה של דלתות רכב והפעלתו וכיבוי המנוע, הכול נשלט מאפליקציית סמארטפון. הוא מותקן בבית הלקוח ועובד עם רכבים חדשים וישנים רבים גם יחד.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3905472,00.html

https://www.timesofisrael.com/lost-your-car-keys-again-israeli-app-offers-smart-key-free-driving/

להתקשר עם הנכדים שלך. ZOOG של ישראל מאפשר לכל אחד ליצור תוכן שנכדיו הצעירים ייהנו ממנו. משתמשים מקליטים את עצמם מדקלמים סיפור ישירות באפליקציה ואז שולחים אותו למכשיר הנייד של כל מי שבספר הטלפונים שלהם. לאחר מכן הוא מועבר באמצעות קישור SMS או הודעה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3905111,00.html

https://www.getzoog.com/

סטארטאפ בדואית מחברת מכשירים לענן. חברת סיראג 'טכנולוגיות, בראשות שני יזמים ישראלים-בדואים, מייעלת את חיבור התקני Internet of Things (IoT) לפלטפורמות ענן. באמצעות ה- AI והאלגוריתמים של למידה עמוקה של Siraj, מה שהיה לוקח שבועות יכול להיעשות כעת בתוך דקות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3905210,00.html

https://sirajtechnologies.com/

כלכלה ועסקים

 

קבלת פנים לטיסות נוספות מהמפרץ. הטיסה הראשונה מאבו דאבי לישראל הביאה את שגריר איחוד האמירויות ומנכ"ל חברת Etihad Airways, שאמר כי מעולם לא זכה לקבלת פנים חמה בשום מקום בעולם. בינתיים, Gulf Air מתחילה טיסות ישירות מבחריין לישראל ב -3 ביוני.

https://www.israelhayom.com/2021/04/06/israel-welcome-inaugural-abu-dhabi-tel-aviv-flight-in-official-ceremony/

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/304594

הבא להידלק. 10 חברות ישראליות נוספות פתחו את מאיץ Ignite של אינטל בתל אביב מ 392 מועמדים. 28 הבוגרים הקודמים גייסו מאז יותר מ -200 מיליון דולר. ההצלחה של המאיץ התל אביבי עודדה את אינטל להרחיב את התוכנית למינכן, גרמניה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3904296,00.html

השתלטות של 100 מיליון דולר למניעת פישינג. ענקית אבטחת הסייבר האמריקאית Cofense רוכשת את חברת הסטארט-אפ הישראלית Cyberfish, שמשתמשת בראיית מחשב ובטכנולוגיית למידת מכונה כדי למנוע התקפות פישינג. לאחר הרכישה, סייברפיש בבאר שבע יהפוך למרכז המו"פ הראשון של קופנס בישראל.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3903382,00.html

https://cyberfish.io/

הרחבת בדיקות תוכנה למערכות רפואיות. חברת קווליטסט הישראלית רכשה את ה- Comply של ישראל, המספקת שירותי בדיקות תוכנה למגזר הבריאות הדיגיטלית. הלקוחות של קווליטסט יכללו כעת את טבע, מרק, ג'ונסון אנד ג'ונסון, GE Medical ו- AbbVie.

https://www.timesofisrael.com/qualitest-buys-israel-based-comply-to-gain-edge-in-pharma-software-testing/

ניידות חכמה לרכבים מובילים. היחידה האיטלקית של יצרנית הרכב סטלנטיס חתמה על הסכם עם רשות החדשנות בישראל לפיתוח זיהוי ופיתוח מערכות ניידות חכמה. כלי הרכב של סטלנטיס כוללים את מזראטי, אלפא רומיאו, דודג ', ג'יפ, לנצ'יה, פיאט, קרייזלר, אופל, ווקסהול, פיג'ו וסיטרואן,

https://www.timesofisrael.com/stellantis-maker-of-dodge-and-maserati-scouting-israeli-startups-for-tech-edge/

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3903561,00.html

עסק של מידע מושכל. Affogata בישראל מציעה לעסקים פלטפורמת מודיעין לקוחות. הוא אוסף, מנתח וממיין נתונים מהאינטרנט, אתרי סקירה, ערוצים חברתיים, פורומים נישתיים, פלטפורמות שיחות קהילה ושיחות לקוחות. לאחר מכן הוא מספק דוחות הניתנים לפעולה כדי לעזור לעסקים לצמוח.

https://jewishbusinessnews.com/2021/04/19/israeli-startup-affogata-offers-a-customer-intelligence-platform/

https://www.affogata.com/product

פישוט עמידה בביקורת המס. הנטל ההולך וגובר של ביקורת מיסים מחייב חברות לפרוס טכנולוגיה מתקדמת כדי להבטיח תאימות בין מספר תחומי שיפוט. הנקודה הכחולה של ישראל מסווגת את התהליך המורכב, היקר והמסוכן. ל- Blue dot משרדים בישראל, ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה.

https://en.globes.co.il/en/article-tax-compliance-co-blue-dot-raises-32m-1001366613

https://www.bluedotcorp.com/

הענקת יתרון תחרותי לעסק שלך. DataRails בישראל פיתחה מערכת תכנון וניתוח פיננסי (FP&A) עבור חברות ארגוניות. זה מאפשר למחלקה הפיננסית להפוך את הגיליונות האלקטרוניים שלה למערכת חכמה וחזקה שמשתלבת בתשתית הנתונים של הארגון.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3905532,00.html

https://www.datarails.com/

https://www.youtube.com/watch?v=nxq0Th5Qqns

https://www.youtube.com/watch?v=laM-bwKJUAg

10 מיליון נקודות ירוקות. קבוצת X5 Retail, קמעונאית המזון הגדולה ברוסיה, מציגה כעת את מערכת התיוג Green Dot לצורך פיקוח על טריות המוצרים. עשרה מיליון תוויות יוצבו על פריטים ממבחר המטבחים החכמים X5 של אוכל מוכן לאכילה ומוכן לבישול.

https://www.retailtimes.co.uk/russias-top-food-retailer-rolls-out-10-million-green-dot-freshness-monitoring-labels/

כבר 9 חד-קרן בשנת 2021. אומת הסטארט-אפ עשויה להיקרא בקרוב אומת החד-קרן. Unicorn הוא סטארט-אפ, שהוא עדיין חברה בבעלות פרטית, שכבר הגיע למיליארד דולר פלוס הערכת שווי. בישראל היו עד כה תשעה סטארטאפים שהגיעו למעמד של חד קרן. חד הקרן הנדיר והמיתי אינו נדיר בישראל.

https://jewishbusinessnews.com/2021/04/09/israel-leads-world-in-unicorns-two-more-billion-dollar-startups-this-week-alone/

השקעה בסטארטאפים ישראלים: Innoviz גייסה 371 מיליון דולר; מעבדות רדיס גייסה 310 מיליון דולר; TipRanks גייסה 77 מיליון דולר; WhiteSource גייסה 75 מיליון דולר; חברת RapidAPI גייסה 60 מיליון דולר; נוקלאיקס גייסה 55 מיליון דולר; נקודה כחולה גייסה 32 מיליון דולר; נקודת תפיסה גייסה 28 מיליון דולר; בריזומטר גייס 25 מיליון דולר; DataRails גייסה 18.5 מיליון דולר; DoControl גייסה 13.35 מיליון דולר; אפוגאטה גייסה 5.5 מיליון דולר; ג'נג גייס 5 מיליון דולר; TransAlgae גייסה 2.5 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

בניית גשרים עם מוסיקה. עם המשפחה שמקורו באלג'יריה ותוניסיה, ריף כהן הישראלי היא מוזיקאית יחידה במינה, שנעימה האקלקטיים מחברים אנשים בכל רחבי המזרח התיכון. היא הופיעה בירדן ובטורקיה. היא אף קיבלה את הכבוד בפריס על ידי מרוקאים שקראו "היי ריף כהן!"

https://unitedwithisrael.org/watch-israeli-musiian-builds-bridges-in-the-middle-east/

https://www.youtube.com/watch?t=169&v=rAwcKznTQwg

פורסמו סרטונים היסטוריים נדירים. סינמטק ירושלים פרסם סרטונים היסטוריים נדירים המתעדים את ההיסטוריה החזותית של ישראל בסרטי חדשות, סרטים ביתיים וסרטים נדירים מסוף המאה ה -19 ועד ימינו. האתר החינמי החדש כולל 7,000 נושאים והוא נגיש בעברית ובאנגלית

https://www.israelhayom.com/2021/04/13/jerusalem-cinematheque-releases-rare-historical-videos-ahead-of-independent-day/

לנגור התינוק הראשון בגן החיות התנכי. גן החיות התנכי בירושלים חגג את לידתו של קוף לנגור ראשון. זה עדיין לא נקרא בגלל שאמו מגינה מאוד, ושומרי החיות עדיין לא יודעים את מינו. אוסף גן החיות כולל את רוב 130 החיות המוזכרות במקרא.

https://unitedwithisrael.org/mazel-tov-jerusalem-zoo-welcome-mysterious-new-addition/

ירושלים חוגגת חזרה לשגרה. איזה הבדל היה היום העצמאות בירושלים השנה בהשוואה לשנה שעברה! ישראל 73 הייתה זמן לחגיגה אחרי שנה של סגר ובידוד.

http://rjstreets.com/2021/04/18/jerusalem-celebrating-back-to-normal/

מדליות ג'ודוקא באליפות אירו. באליפות אירופה בג'ודוקא בפורטוגל, טוהר בוטבול הישראלי זכה במדליית הכסף באירוע גברים מתחת לגובה 73 ק"ג, ואילו אלוף העולם שגיא מוקי זכה בארד בתחת 81 ק"ג. גפן פרימו הישראלי זכה בארד במשקל הנשים מתחת לגיל 52.

https://www.timesofisrael.com/israeli-judokas-land-1-silver-medal-2-bronze-at-european-championships/

https://www.youtube.com/watch?v=hTtJOzirwh8

 

המדינה היהודית

 

חודש הציונות. אנו מאמינים בישראל והפדרציה הציונית מקדמים את חודש הציונות בין התאריכים 19 באפריל - 14 במאי. מטרתה לתת הבנת ליבה פשוטה של ​​ציונות לקהלים מחוץ לקהילה היהודית שרק שמעו את המילה ציונות בה השתמשו שלילי אויבי ישראל.

https://www.webelieveinisrael.org.uk/zionism-month

מדינה של ניגודים. גשם כבד וטמפרטורות נמוכות בסוף השבוע של 10-11 באפריל הורידו בחרמון 15-20 ס"מ של שלג. ואז ב -19 באפריל הטמפרטורות חצו במרכז הארץ על 40 מעלות צלזיוס. חובת מסכות הפנים של ישראל הוקלו בדיוק בזמן שהאזרחים יעצרו את נשימתם!

https://www.youtube.com/watch?v=L6R66vYekLQ

https://worldisraelnews.com/watch-israel-a-winter-wonderland-in-april-mt-hermon-gets-surprise-snowfall/

כתובת החרס העתיקה ביותר. ארכיאולוגים גילו כתובת בת 3,500 שנה על חרס בעיירה העתיקה תל לכיש, כ- 40 ק"מ מירושלים. הוא תואר כ"קישור החסר "של כתיבה מוקדמת בלבנט הדרומי, שאליו ניתן לייחס את רוב התסריטים האלפביתיים, אם לא כולם.

https://www.timesofisrael.com/missing-link-in-alphabets-history-said-unearthed-in-israel-on-canaanite-sherd/

זוכה חידון התנ"ך העולמי. גלעד אברהמוף, מישיבת בני עקיבא נתניה, זכה בחידון התנ"ך העולמי לנוער 2021 בירושלים. הוא קיבל את פרסו מראש הממשלה ושר החינוך.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/304432

https://www.youtube.com/watch?v=ZxJ0jljOuQU

נכד עוקב אחר הניצול לצה"ל. חיים לובינר, ברח מהנאצים ובסופו של דבר הגיע לישראל, שם שירת בחיל השביעי המשוריין של צבא ההגנה לישראל. נכדו בן ה -22, סגן רן שקד, משמש כיום כמפקד צוות ביחידת הסיור המובחרת של חטיבת השריון 401 בצה"ל.

https://www.jns.org/from-the-holocaust-to-the-idf-a-grandfather-and-grandson-share-a-story-of-survival-and-continuity/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.