יום ראשון, 11 באפריל 2021

החדשות הטובות של ישראל 11 באפריל 21.

 

במהדורה ה -11 באפריל 2021 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• מדענים ישראלים גילו כי חיידקים יכולים לסייע במלחמה בסרטן.

• סטודנטים מקומיים ובינלאומיים חוזרים למכללות בישראל.

• טכנולוגיה חזותית ישראלית חדשה יכולה לראות גם מתחת לעור וגם מגבוה באוויר.

• מיקרוסופט מתכננת להשקיע יותר ממיליארד דולר בישראל.

• ישראל שדרגה את תכניותיה לחגיגות יום העצמאות השנה.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

חיידקים יכולים לעזור בתגובה חיסונית נגד סרטן. קיים קשר מורכב בין חיידקים לסרטן. כעת, מדענים במכון ויצמן בישראל גילו כי חיידקים בתוך תאים סרטניים יכולים לעורר תגובה חיסונית כנגד הגידול, שכימותרפיה יכולה לעשות עוד יותר.

https://wis-wander.weizmann.ac.il/life-sciences/bacteria-may-aid-anti-cancer-immune-response

https://www.nature.com/articles/s41586-021-03368-8

קפיצת המוח לטיפול ב"דיכאון קובי ". BrainsWay של ישראל משתמשת כעת בטכנולוגיית הגירוי המגנטי התוך גולגולתי (TMS) לטיפול בחולים הסובלים מדיכאון עקב קורונה. היא מתמקדת באלה שנאבקים עם התאוששות, שאיבדו את יקיריהם, בקשיים כלכליים וכו '.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3901032,00.html

קרינת רקע וסרטן. מדענים מאוניברסיטת בן גוריון שחקרו קרינה מייננת טבעית בארה"ב, גילו כי בניגוד לציפיות, רמות קרינה גבוהות יותר מובילות לרמות נמוכות יותר של סוגי סרטן מוצקים רבים. רמות סרטן אחרות לא הושפעו מרמות קרינת הרקע.

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/background-radiation.aspx

https://link.springer.com/article/10.1007/s10522-020-09909-4

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

שותפות לנאס"א לטובת ביטחון המזון העולמי. CropX של ישראל שיתף פעולה עם נאס"א קציר (תכנית אבטחת המזון והחקלאות של נאס"א) כדי לספק לנאס"א תובנות קרקע על מאמצי הניטור החקלאי העולמי שלה. נאס"א בודקת את CropX בחוות אריזונה בכדי לכוונן את האלגוריתמים שלה.

https://www.nasa.gov/feature/nasa-harvest-and-cropx-partner-to-support-sustainable-agriculture

בני נוער אמריקאים חוזרים ללמוד בישראל. עם ירידת שיעורי ההידבקות בקוביד 19, קופת החולים האמריקאית פתחה "במבצע ציון" כדי להביא סטודנטים גלובליים לישראל. הם ילמדו בבית הספר התיכון אלכסנדר מוס בקק"ל-ארה"ב בהוד השרון ויטיילו ברחבי ישראל. 240 בני נוער, בעיקר מארה"ב הגיעו כבר ועוד בדרכם.

https://www.prnewswire.com/news-releases/jewish-national-fund-usa-first-to-bring-american-teens-back-to-israel-301264042.html

https://www.youtube.com/watch?v=YYdUHghrIPU

 

מדע וטכנולוגיה

 

חזרה לקמפוס. סטודנטים ישראלים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל חזרו ללמוד פיזית במכללות שלהם לאחר סיום חופשת הפסח. אלו שאינם מחוסנים לחלוטין ממשיכים ללמוד באופן וירטואלי.

https://www.technion.ac.il/en/2021/03/technion-city-opens-for-spring-semester/

https://in.bgu.ac.il/en/Pages/coronavirus-updates.aspx

https://international.huji.ac.il/

https://english.tau.ac.il/covid19center

https://www.biu.ac.il/en/news/8947

הפעלת הננו-לוויינים הישראלים. מעבדי LEON המתפקדים היטב של רמון ספייס בישראל הפעילו את שלושת הננו-צלליות הטכניוניות שנשלחו למסלול בחודש מרץ. לאחר משימות כוח ממדינות רבות, המנכ"ל אבי שבתאי היה גאה להיות חלק מרכזי במשימה ישראלית.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3900826,00.html

עוזר לארה"ב להיפתח מחדש לאחר קוביד. פליסיטי קיי, מהתעשייה האווירית בישראל, מדברת מהשדה התעופה של אטלנטיק סיטי על טכנולוגיית איתור התמר COVID של התעשייה האווירית שנועדה לשמור על בטיחות נוסעי התעופה. היא גם מתארת ​​את פנס החיטוי של חברת התעשייה האווירית נגד קוביד 19.

https://www.burlingtoncountytimes.com/videos/news/2021/04/01/watch-new-covid-19-detection-technology-demonstration-atlantic-city-airport-iai-grenada-tamar/4828932001/

הכל רואה. חברת Nanomotion מבוססת בישראל פיתחה טכנולוגיית תנועה מדויקת שיכולה לחולל מהפכה בטכנולוגיית הראייה. יש לו יתרונות פוטנציאליים מניתוחים מורכבים ועד מזל"טים להצלת חירום. מנועים מיניאטוריים משתמשים בטכנולוגיה פיזואלקטרית של גל עומד, המהווים בסיס למצלמות זעירות ורזולוציות בעלות רזולוציה גבוהה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3900535,00.html

https://www.nanomotion.com/

אבטחת סייבר לספינות. ספינות ימיות, למשל. מכליות, אין מומחי IT על הסיפון, גישה איטית לאינטרנט ומבלים שבועות בים. Cydome Security של ישראל מספק פתרון סייבר נישה לשמירה על ספינות, כולל פיקוד ובקרה, תקשורת, הדרכה, חיישנים וקישורים לתשתיות חוף.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3900451,00.html

לימוד אנגלית לטכנאים ישראלים. בית הספר המקוון הישראלי לעסקים Jolt משתף פעולה עם TALMA, התוכנית הישראלית למצוינות באנגלית, בכדי לסייע בהעלאת רמת הדיבור, הכתיבה והקריאה באנגלית הנדרשת לתעסוקה בתעשיית ההיי-טק.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3902031,00.html

 

כלכלה ועסקים

 

קרן המטבע מעלה את תחזית הצמיחה לישראל. הדוח הכלכלי העולמי האחרון של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) תוקן את תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2021 כלפי מעלה מ -4.1% ל -5% עקב ההשקה המוצלחת של חיסון המדינה.

https://en.globes.co.il/en/article-shekel-gains-as-imf-raises-israel-growth-forecast-1001366485

עסקת מים עם בחריין. חברת המים הממלכתית בישראל מקורות חתמה על עסקה בהיקף של 3 מיליון דולר לספק לרשות החשמל והמים של בחריין (EWA) שירותי ייעוץ במספר פרויקטים של מים. זהו ההסכם הגדול הראשון בין שתי המדינות מאז חתימת הסכמי אברהם.

https://worldisraelnews.com/israel-and-bahrain-sign-3-million-first-of-its-kind-water-technology-deal/

עובדים מפתחים בבנק איחוד האמירויות הערביות. ה- Gloat של ישראל פרסה את מערכת הגיוס החכמה שלה לבנק הערבי הראשון שלה. הבנק הגדול ביותר של איחוד האמירויות הערביות - בנק אבו דאבי הראשון (FAB) - שיתף פעולה עם Gloat כדי להשיק את "שוק הכישרונות" הפנימי שלו ולהגביר את תוכנית פיתוח הקריירה שלו.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3901000,00.html

מיקרוסופט תשקיע מיליארד דולר בישראל. מנכ"לית מיקרוסופט סתיה נדלה מסרה לראש הממשלה את ההשקעות החדשות המתוכננות של חברתו בישראל. הם אמורים להסתכם בין מיליארד דולר ל -1.5 מיליארד דולר.

https://en.globes.co.il/en/article-microsoft-set-for-major-israel-investment-1001365619

שותפות אבטחה עם מיקרוסופט. מעבדות וויאג'ר בישראל הודיעה כי חבילת פתרונות האבטחה מבוססי הענן AI שלה זמינה כעת גם ב- Microsoft Azure. כמו כן, תוכנית השותפים המסחריים של Microsoft One מעניקה ל- Voyager Labs את האפשרות למכור ללקוחות מיקרוסופט ב -170 מדינות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3900840,00.html

סוללות לרכב אלקטרוני להודו. חברת Phinergy בישראל שותפה לתאגיד הנפט ההודי (IOC) לייצור מערכות סוללות אלומיניום. ראש ממשלת הודו, מודי, מעוניין בחשמל כדי "להסיר את הפחמן בניידות", למחזר אלומיניום משומש ולהגדיל את מוצרי תוצרת הודו.

https://energy.economictimes.indiatimes.com/news/oil-and-gas/indian-oil-corporation-enters-into-joint-venture-with-israeli-company-phinergy/81561055

עוזר לפרילנסרים בבריטניה לקבל תשלום. האפליקציה של אוסו הישראלית מסייעת לפרילנסרים בבריטניה, סוחרים יחידים ועצמאיים לקבל ולנהל תשלומים. אין לה דמי עסקה ומאפשר למשתמשיה לתפוס 100% מכל מכירה. אוסו כבר גבה מאות אלפי לירות של תשלומים עבור 1,000 אנשי מקצוע בבריטניה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3901346,00.html

https://payosu.com/

יאם! רוכשת פלטפורמת היי-טק ישראלית. יאם! מותגים - הבעלים של פיצה האט, KFC ועוד, השתלט על טיקטוק בישראל. זה נותן ליאם ולקוחות האפשרות להזמין אוכל מהיר באמצעות ווטסאפ, מסנג'ר בפייסבוק, מברק, SMS, קודי QR, ודואר אלקטרוני, באמצעות פלטפורמת ההזמנות והשיווק הכל-ערוצי של טיקטוק.

https://www.businesswire.com/news/home/20210324005416/en/Yum%21-Brands-to-Acquire-Leading-Omnichannel-Ordering-and-Marketing-Platform-Company

https://www.tictuk.com/

חכם יותר מאמזון. חדשות מעודכנות ב- SuperSmart בישראל. מערכת סריקת הקניות בסופרמרקטים שלה התרחבה כעת לגרמניה, ברזיל וארה"ב והסטארטאפ גייס עכשיו 10 מיליון דולר. במקביל, אמזון גו הצטמצמה מיעד של 3,000 חנויות ל -25 בלבד.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3902011,00.html

תקשורת אוזניות אופנוע. מערכות הקארדו של ישראל פיתחו אינטרקום לדור הבא של אוזניות המאפשר לרוכבי אופנועים לתקשר ללא הסחות דעת. קרדו נרכשה על ידי קרן ההשקעות הפרטית האירופית EMK Capital תמורת 150 מיליון דולר.

https://www.cardosystems.com/

https://jewishbusinessnews.com/2021/04/06/israels-cardo-systems-bought-for-150-million-by-emk-capital/

השקעה בחברות סטארט-אפ ישראליות: הביטוח הבא גייס 250 מיליון דולר; מורפיסק גייסה 31 מיליון דולר; Upsolver גייסה 25 מיליון דולר; אפוריה גייסה 5 מיליון דולר; אוסו גייס 3.2 מיליון דולר;

 

תרבות, בילוי וספורט

 

אמנים לקיום משותף. קבוצת כתר ומרכז פרס לשלום וחדשנות פתחו תערוכה חדשה שכותרתה "הצורה החדשה של קיום משותף. הוא כולל 30 יצירות אמנות שנבחרו מתוך כ -400 שהוגשו בנושא של שלום, קיום משותף, חדשנות והקשרים ביניהן.

https://www.jns.org/keter-peres-center-unveil-co-existence-themed-exhibition-of-artists-worldwide/

 

המדינה היהודית

 

שקל נדיר בן 2,000 שנה שהתגלה בירושלים. כחלק מעבודות השימור במגדל דוד בירושלים, ארכיאולוגים מצאו שקל כסף נדיר באיכות גבוהה במיוחד. הוא הועבר למטבע מקומי ושימש לתשלום תרומת חצי השקל לפני שהתקבלו מנחות המקדש. שלושה סרטונים חדשים ונהדרים.

https://www.timesofisrael.com/rare-coin-rediscovered-during-conservation-project-of-jerusalem-museum-tower/

https://unitedwithisrael.org/watch-israelis-discover-rare-2000-year-old-shekel-in-jerusalem/

https://www.youtube.com/watch?v=MiAq4GtEGOc

https://www.youtube.com/watch?v=zkvDbLThRDU

https://www.youtube.com/watch?v=WYdLPyn3TLM

סבתא מגנה על הר הכרמל. רות שפר הישראלית ידועה בשם "סבתא של הר הכרמל". מדי בוקר, ב -20 השנים האחרונות, רות אוספת אשפה שהשאירו מבקרים חסרי מחשבה, ולוקחת את הגנת הסביבה לידיים. היא מגדלור השראה לכל חובבי הטבע הישראלים.

https://unitedwithisrael.org/watch-israeli-grandmother-protects-the-environment-with-tlc/

יום הזיכרון לישראל ויום הולדת 73. תצטרף לטכניון בריטניה כדי להיזכר בחייליו שנפלו ביום הזיכרון בחתונה ב -14 באפריל בשעה 9 בבוקר שעון בריטניה. ואז חוגגים את יום העצמאות ה -73 של ישראל ביום חמישי ה -15 באפריל בשעה 20:00 שעון בריטניה, באמצעות קטעי סרטים, ראיונות חיים וצילומי וידאו נדירים. הרשמה חינם בקישורים למטה.

https://technionuk.org/event/yom-hazikaron/

https://technionuk.org/event/yom-haatzmaut/

מופע אווירי מדהים ליום העצמאות. בשנת 2020 ישראלים קיימו את יום העצמאות בסגר. השנה חוזרות חגיגות נאותות והמטס המסורתי יגיע ליותר וערים מהרגיל כמחווה לחוסנה של המדינה היהודית.

https://unitedwithisrael.org/watch-dazzling-israeli-air-show-returns-for-post-corona-independence-day/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.