יום ראשון, 18 באפריל 2021

החדשות הטובות של ישראל 18 באפריל 21.

 

במהדורה ה-18 באפריל 2021 של החדשות הטובות לישראל, נקודות השיא כוללות:

• 3 פריצות מחקר ישראליות בנושא סרטן, הזדקנות והשמנת יתר.

• נאס"א מכנה שני אסטרואידים על שם הסטודנטים הישראלים-ערבים שגילו אותם.

• יפן מודה לישראל על עזרתה במלאת 10 שנים לצונאמי.

• מתחרה ישראלי בהייטק לאפליקציית זום.

• השקעה בסטארטאפים ישראלים שובר שלושה שיאים של כל הזמנים.

• ישראלים שוב הצליחו לחגוג כראוי את יום הולדת של המדינה.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

חיסון אפילו מגן על הלא מחוסנים. ילדים לא מחוסנים במשפחות מחוסנות נוטים פחות להידבק בנגיף. חוקרים מטכניון ובריאות מכבי בישראל השתמשו בנתונים של 223 קהילות ישראליות כדי להראות שכל עלייה של 20% בחיסון ההורים מוריד בחצי את שכיחות ההידבקות בילדים.

https://www.timesofisrael.com/hope-for-herd-immunity-vaccines-shown-to-protect-israelis-who-dont-get-them/

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.03.26.21254394v2

כיצד לשלוט בהזדקנות. מדען אוניברסיטת בן גוריון ד"ר דברה טויבר וצוותה זיהו כמה גנים המעורבים בתהליך ההזדקנות. בעוד ש- SIRT6 מסייע בתיקון ה- DNA לקידום הזדקנות בריאה, גנים אחרים גורמים לנזק. ניתן להאריך את אריכות החיים, ולהפוך את הנזק באמצעות טיפול גנטי ממוקד והתערבויות.

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/genes_aging.aspx

https://www.aging-us.com/article/202755

מתג הרעב. חוקרים במכון ויצמן בישראל ובאוניברסיטה העברית בירושלים, עם עמיתים בבריטניה, מצאו כי קולטן המלנוקורטין 4 (MC4) הוא המתג הראשי לרעב במוח. זה בדרך כלל "פועל" ("אני מרגיש שבע") עד שרמות האנרגיה יורדות. גילויו יכול לסייע בפיתוח תרופות נגד השמנת יתר.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/304339

פריצת דרך לטיפול בסרטן המוח. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב גילו טיפול פוטנציאלי לסרטן המוח התוקפני גליובלסטומה. הפרשת יתר של החלבון P-Selectin (SELP) מגבירה את צמיחת הגידול. עיכוב SELP האט את הצמיחה ועצר תאי סרטן נודדים למוח.

https://www.israel21c.org/cure-for-deadly-brain-cancer-may-be-on-its-way/

https://www.youtube.com/watch?v=qaWYYwbayUI

השפעת המיקרוביום על סרטן. MyBiotics של ישראל אמורה לשתף פעולה עם הדסיט - זרוע העברת הטכנולוגיה של המרכז הרפואי הדסה, לזיהוי טיפולי סרטן מבוססי מיקרוביומים. הם יחקרו עד 100 חולי מלנומה שטופלו בחיסוני מעכבי מחסום PD-1 / PD-L1.

https://www.timesofisrael.com/mybiotics-hadassah-to-study-impact-of-microbiome-on-cancer-therapies/

מכשיר לטיפול פורץ דרך בסרטן. ל- IceCure בישראל כבר יש אישור של ה- FDA האמריקאי לטיפול קריוגני (מקפיא) בסרטן. ייעוד המכשיר האחרון לפריצת דרך של ה- FDA, לעומת זאת, יאיץ את ההליכים לגבי האישורים למכשיר Prosense של IceCure לטיפול בחולי סרטן.

https://www.timesofisrael.com/icecure-shares-up-as-tumor-freezing-tech-gets-fda-breakthrough-device-nod/

אושרה מערכת טלרפואה ביתית. MyHomeDoc של ישראל קיבלה את אישור ה- FDA האמריקאי להוסיף לאישורים האיחוד האירופי והישראלי שלה. למכשיר 4 חיישנים משובצים לניתוח ולדיווח על צלילי ריאות, לב ומעי, אוטוסקופיה לאוזן, אוקסימטר לדופק ורוויה, בדיקת מדחום, גרון ומצלמת עור.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3903190,00.html

https://www.my-homedoc.com/

טיפול בדיבור לצרכים מיוחדים. Ampliospeech בישראל פיתחה פלטפורמת התערבות דיגיטלית לתלמידי החינוך המיוחד. Amplio פונה במקור לדיסלקטים, ומשתמשת בבינה מלאכותית (AI) ובעיבוד שפות טבעיות כדי לשפר את יכולות שפת הדיבור של כל הילדים עם צרכים מיוחדים.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3903092,00.html

https://www.ampliospeech.com/

ניתוח לב לתינוק עיראקי. מתנדבים בארגון הסיוע "שבט אחים" הביאו את התינוקת חנה מהמיעוט היזידים בעיראק, לטיפול לב מציל חיים בבית החולים שיבא בישראל. ממחנה פליטים בעיארק אמר אביה של חנה, "אנו אסירי תודה למדינת ישראל על העזרה לנו בנסיבות קשות אלה."

https://unitedwithisrael.org/yazidi-baby-from-iraq-brought-to-israel-for-life-saving-surgery/

מוסלמים ויהודים מצילים אישה נכה. כאשר אישה נכה לקתה בהתקף לב במוסד טיפולי, שלוש EMTs מאזור מבשרת שייכים למאוחדת הצלה עבדו יחד להצלת חייה. הם כללו את מוראד ברהום - ערבי מוסלמי שיש לו בית בקיבוץ היהודי בקריית ענבים כמעט 40 שנה.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/299728

תורמי הכליות החביבים ביותר בעולם. העמותה הישראלית מתנת חיים עזרה ב 1,003 השתלות כליה מאז 2009 מתורמים אלטרואיסטים - אנשים שאינם קשורים למקבליהם. בישראל השיעור הגבוה ביותר לנפש הוא האנשים התורמים כליות לזרים.

https://www.israel21c.org/israel-tops-world-in-kidney-donations-to-strangers/

 

ישראל היא כוללנית ועולמית

 

ישראלית ברשימת הנשים המובילות של יבמ ברשימת AI. לראשונה, 40 הנשים המובילות בעולם של IBM בתחום הבינה המלאכותית כוללות ישראלית. חגית צפריר, ראש אגף בריאות בקבוצת הראל. הפרויקט של חגית "אלה העוזרת הדיגיטלית" מספק שירות לקוחות דיגיטלי באתר הראל ובוואטסאפ.

https://unitedwithisrael.org/ibm-names-israeli-to-global-list-of-leading-women-in-ai/

התחלה משותפת - סבב 3. יוזמה שהקימה ישראל Start Up Together הינה תוכנית מקדימה להאצה מקוונת המכשירה יזמים באופן מקומי וברחבי המזרח התיכון. המסלול הישראלי שלה, לישראלים ערבים ויהודים מעל גיל 18, נמצא כעת בסבב השלישי שלו. בשני המסלולים יש 60 משתתפים.

https://www.timesofisrael.com/a-decade-post-arab-spring-startup-nation-program-aims-to-build-startup-region/

גברת קצין צה"ל ערבי מוסלמי גאה. קפטן אלה ווווייה, מהעיירה הערבית קלנסאווה, הוא קצין בלשכת דובר צה"ל. היא גאה לומר, "דגל ישראל מעניק לי הרגשה של התרגשות, שייכות ואהבה." בשנת 2015 היא זכתה במדליית המצוינות של הנשיא.

https://unitedwithisrael.org/female-arab-idf-soldier-says-i-am-100-percent-israeli-and-very-proud-of-it/

סטודנט ישראלי-ערבי מגלה שני אסטרואידים. אזיל נממאדה, סטודנט במכון הטכניון בישראל, גילה שני אסטרואידים כאשר השתתף בשיתוף הפעולה הבינלאומי לחיפוש אסטרונומי המזוהה עם נאס"א. נאס"א קראה להם ANI1801 ו- ANI2001 על שם ראשי התיבות של אייל וישראל.

https://www.israel21c.org/nasa-names-asteroids-after-israeli-student-who-found-them/

ברכות לרמדאן. מנהיגי ישראל שלחו ברכות ל"רמדאן כרים "לאזרחי המדינה המוסלמים ואחרים ברחבי העולם ביום הראשון של החודש הקדוש ביותר בלוח השנה האסלאמי. השנה זה התרחש במקביל ליום הזיכרון לחיילי ישראל ונפגעי הטרור.

https://www.algemeiner.com/2021/04/13/israeli-leaders-send-ramadan-greetings-to-muslim-world-on-eve-of-memorial-day/

מיליון מסכות לילדים בלוס אנג'לס. SmartAID עמותה ללא כוונת רווח מספקת מיליון מסכות לילדים ו -600,000 בקבוקי חיטוי ידיים במחוז לוס אנג'לס. הם נועדו להגן על ילדים באזורים מוחלשים מפני נגיף הקורונה. SmartAID חילקה בעבר מסכות במדינת וושינגטון.

https://www.israel21c.org/smartaid-donates-200000-masks-to-children-in-los-angeles/

המעבר הירוק - בריטניה מסתכלת על ישראל. מאמר בעיתון בבריטניה המדגיש את האסטרטגיה של ישראל לפתיחת המדינה לאחר קוביד.

https://www.telegraph.co.uk/news/2021/04/03/time-discussion-covid-certification/

"לעולם לא נשכח את עזרת ישראל." כאשר יפן מציינת את יום השנה העשירי לצונאמי ההרסני, צוותי הרפואה של ישראל זוכים לשבחים כגיבורים על שהגיעו לחילוץ. צה"ל היה משלחת הסיוע הזרה הראשונה שהגיעה - המדינה היחידה שיכולה להביא ציוד משלה בהתראה כה קצרה.

https://www.israelhayom.com/2021/03/30/we-will-never-forget-israels-help/

הצלת חיים ברפובליקה הדומיניקנית. משרד הבריאות של הרפובליקה הדומיניקנית ניסה בהצלחה את מערכת בדיקת סרטן צוואר הרחם EVA מ- MobileODT בישראל על 9,000 מאזרחיה. התוכנית הורחבה כעת לכדי 50,000 נשים נוספות במהלך ששת החודשים הקרובים.

https://nocamels.com/2021/04/israel-mobileodt-cervical-cancer-screening-dominican/

מדע וטכנולוגיה

 

10 מתוך 100 חברות ה- AI המובילות הן ישראליות. CB Insights 2021 "AI 100: הסטארט-אפים של בינה מלאכותית מגדירים מחדש תעשיות" כולל 7 סטארטאפים ישראלים עם מטה בישראל ושלושה נוספים עם מו"פ בישראל.

https://www.israel21c.org/10-israeli-startups-on-cb-insights-ai-100-list-for-2021/

https://www.cbinsights.com/research/report/artificial-intelligence-top-startups/

אירופה מאשרת את מבחן Covid-19 הישראלי בן 20 השניות. SpectraLIT שפותחה על ידי חברת Virusight Diagnostic בישראל קיבלה כעת אישור CE. כעת ניתן ליישם אותה ברחבי אירופה, במיוחד בשדות תעופה.

https://unitedwithisrael.org/watch-israels-20-second-corona-test-gets-green-light-in-europe/

https://www.youtube.com/watch?v=garDCU6LpL8

חומר בנייה ירוק באמת. מיזמי קנף בישראל פיתחו חומרי גלם בר קיימא וידידותיים לסביבה לתעשיית הבנייה ממפעל קנף. הצמח סופח פחמן ומזהמים עם צמיחתו. בעת הקציר, הסיבים והליבה שלו מיוצרים למוצרי בידוד, חלופות מפלסטיק ועוד.

https://www.israel21c.org/a-botanical-cure-for-constructions-heavy-carbon-emissions/

https://www.kenafventures.com/

תמיכה בקרובי משפחה מתאבלים. הסטארט-אפ הישראלי אמפתיה השיק אפליקציה שתדריך משפחות אמריקאיות במורכבויות הלוגיסטיות והרגשיות שנחוו עם אובדן. הוא מספק ייעוץ מומחה, סיוע בזמן אמת, מסייע באיתור ניירת חשובה ואחסונה ומסייע לקרובי משפחה לנווט בתהליך הטראומטי.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3903218,00.html

https://www.empathy.com/

אוכל דל פחמימות לחולי סוכרת. EatSane בישראל מפתחת מוצרי מזון טבעוניים דלי פחמימות ללא ממתיקים או חומרים משמרים מלאכותיים. הלחם עתיר הסיבים של EatSane עשוי מקמח אגוזים ומכיל 2.6 גרם פחמימה בלבד במקום 15 גרם הרגילים. זמין בישראל ובארצות הברית.

https://eatsane.co.il/en/

https://www.israel21c.org/global-baking-firm-grupo-bimbo-invests-in-israeli-startup/

https://www.amazon.com/product-reviews/B08YKDBYXT

קפה חכם. הסטארט-אפ הישראלי-קולומביאני Demetria משתמש בבינה מלאכותית (AI) כדי לבחור את פולי הקפה המושלמים. גאדג'ט הספקטרומטר הקטן והכף היד של דמטריה מודד גודל הפול, משקל, לחות ועוד. לאחר מכן הוא מעביר את המידע לאפליקציה לנייד, וחוסך זמן וכסף עבור מגדלי קפה, סוחרים, קונים ובריסטות.

https://www.israel21c.org/an-ai-revolution-is-about-to-transform-your-cup-of-coffee/

https://demetria.ag/

https://www.youtube.com/watch?v=QJ7vlf4w4Vk

הבאת פודקאסטים לכל אפליקציה. אודיו פרץ בישראל השיקה כעת את הפלטפורמה שלה לאפליקציות - המשווקת כפיד הפודקאסט הראשון בעולם לאפליקציות סלולריות. השירות מציע לצרכנים תוכן שמע מותאם אישית ועדכני בתוך האפליקציות המועדפות עליהם, תוך מתן הכנסות חוזרות למפתחי אפליקציות.

https://jewishbusinessnews.com/2021/04/01/audioburst-platform-brings-podcasts-to-any-app/

מתחרה לזום. חברת VidiPlus הישראלית פרסמה את תוכנת ועידת הווידיאו שלה עבור אנשי מכירות ושיווק. התכונות ה"אישיות "שלו כוללות ויזואליות תלת מימד, מיתוג, מצגות שקופיות, דפדפני אינטרנט וסרטונים המופיעים בזמן אמת לצד המגיש באותה מסגרת לחוויה מלאה של" הצג והספר ".

https://jewishbusinessnews.com/2021/04/15/vidiplus-offers-new-video-conferencing-tech-like-zoom/

https://vidiplus.com/

https://www.youtube.com/watch?v=i3dcu4TIPVQ

 

כלכלה ועסקים

 

השקעה שוברת את כל השיאים. חברות הטכנולוגיה הישראליות גייסו 5.3 מיליארד דולר בשלושת החודשים הראשונים של 2021 - מחצית מהסך הכל במשך שנת 2020; 1.5 מיליארד דולר היו רק על ידי חברות סייבר. חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו 2.8 מיליארד דולר בחודש מרץ, כפול מהשיא החודשי הקודם. וב- 7 באפריל גויסו מיליארד דולר ביום אחד!

https://en.globes.co.il/en/article-israeli-startups-raised-record-28b-in-march-1001365975

https://unitedwithisrael.org/1-5-billion-israeli-cyber-companies-set-new-investment-record/

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3903550,00.html

הסכם אסטרטגי עם מרוקו. שלושה ארגוני סחר ישראלים חתמו על הסכם בשווי מאות מיליוני דולרים עם הקונפדרציה הכללית של המפעלים המרוקאים. זה מקדם שיתוף פעולה בין סחר וטכנולוגיה, כולל מזון, חקלאות, כלי רכב, כימיקלים, ציוד, אנרגיה מתחדשת, מים ובריאות.

https://www.israelhayom.com/2021/04/01/israel-morocco-sign-strategic-accord-worth-hundreds-of-millions-of-dollars/

נפתח בקרוב לתיירים. הסיכויים לחידוש התיירות לישראל טובים. בני משפחה שאינם ישראלים יכולים כעת לבקר קרובי משפחה מדרגה ראשונה בישראל. ואז ב- 23 במאי יתקבלו קבוצות תיירות זרות. וכעבור זמן קצר השמים צריכים להיפתח כדי לאפשר לתיירים בודדים לבקר. הזמנות שוטפות כעת פנימה.

https://www.touristisrael.com/when-will-travel-to-israel-resume/31963/

https://www.jns.org/israel-to-begin-receiving-vaccinated-tourists-on-may-23/

https://nocamels.com/2021/03/destination-israel-travelers-post-pandemic-trip/

עוזר לעסקים קטנים בארה"ב לשרוד. חברות ישראליות Tailor Brands ומליו שמרו על חיים רבים של עסקים קטנים בארה"ב במהלך המגפה. Tailor Brands מספקת שירותי מיתוג מקוונים, ובהתחלה בחינם, ל -30 מיליון לקוחות. Melio מספקת פלטפורמה להעברת תשלומים דיגיטליים בין עסקים.

https://unitedwithisrael.org/how-israeli-startups-help-small-businesses-in-us-during-corona-crisis/

https://www.tailorbrands.com/

https://www.meliopayments.com/

פורמולה טבעונית לתינוקות אמריקאים. לאחר השקתו בקנדה ובהודו, נוסחת הפעוטות הצמחית מתוצרת Else Nutrition, בדרך ל -30,000 חנויות קמעונאיות ברחבי ארה"ב. הנוסחה הכשרה, האורגנית, הנטול גלוטןוסויה, מאושרת על ידי ה- FDA, עשויה משקדים, טפיוקה וכוסמת.

https://www.israel21c.org/else-nutrition-non-soy-vegan-baby-formula-hits-us-shelves/

APPLITOOLS עושה אקסיט תמורת 250 מיליון דולר. חברת ההשקעות האמריקאית תומה בראבו רוכשת את APPLITOOLS שהוקמה על ידי ישראל תמורת סכום של כ -250 מיליון דולר. Applitools מספקת למהנדסי תוכנה פתרונות מבוססי AI ומופעלים בענן שיעזרו לבצע בדיקות פונקציונליות וחזותיות אוטומטיות לאפליקציות שלהם.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3902274,00.html

https://www.timesofisrael.com/us-private-equity-fund-thoma-bravo-to-buy-israeli-founded-applitools/

מימון הזרעים הגדול ביותר בישראל אי פעם. אבטחת הסייבר של טלון הישראלית גייסה זה עתה 26 מיליון דולר במה שמאמין שהוא המימון הראשוני הגדול ביותר בישראל של סטארט-אפ. טלון אומר כי הוא מפתח טכנולוגיה ראשונה מסוגה המציעה הגנת סייבר מפני האיומים הייחודיים המתעוררים בעידן העבודה המבוזרת של ימינו.

https://www.jpost.com/israel-news/talon-raises-26m-in-largest-israeli-seed-funding-round-ever-664812

השקעה בסטארטאפים ישראלים: טראקס גייסה 640 מיליון דולר; ממיק גייס 96 מיליון דולר; קפיטוליס גייסה 90 מיליון דולר; ClimaCell (כיום Tomorrow.io) גייסה 77 מיליון דולר; תוכנת זוםין גייסה 52 מיליון דולר; אוגמדיקס גייסה 36 מיליון דולר; פילו גייס 30 מיליון דולר; AmplioSpeech גייסה 27 מיליון דולר; טאלון אבטחת סייבר גייסה 26 מיליון דולר; ריורי גייס 16 מיליון דולר; אמפתיה גייסה 13 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

מוזיאון העם היהודי שודרג. מוזיאון העם היהודי בתל אביב (לשעבר מוזיאון התפוצות) השלים זה עתה שיפוץ  של 100 מיליון דולר. הממצאים נעים בין מגילת אסתר מהמאה ה -15 לגיטרה של לאונרד כהן, מה שהופך את ANU ("אנחנו") הממותג למוזיאון היהודי המקיף בעולם.

https://www.israel21c.org/tel-avivs-museum-of-the-jewish-people-gets-100m-makeover/

אמנים איראנים בתערוכת חיפה. הביאנלה הים תיכונית הרביעית בחיפה הציגה עבודות של 60 אמנים וקולקטיבי אמנות מ -17 מדינות - כולל איראן, אפגניסטן, טורקיה ובחריין. הנושא השנה היה "לחיות ביחד - לעבור גבולות".

https://www.youtube.com/watch?v=CopPGqMi_-E

https://www.israel21c.org/artists-from-bahrain-iran-take-part-in-haifa-exhibition/

HBO קונה את "על הספקטרום". HBO קנתה את זכויות העיבוד וההפצה לתוכנית הטלוויזיה הישראלית "על הספקטרום" המציגה את חייהם של מבוגרים בספקטרום האוטיסטי. זה ישודר גם מדובב וגם עם כתוביות. אולפני אמזון רכשו גם את הסדרה, כדי לבצע גרסה מחודשת בשפה האנגלית.

https://www.jpost.com/israel-news/culture/israeli-tv-show-dealing-with-on-the-spectrum-adults-sold-to-hbo-max-663970

אולפני אמזון שותפים לבמאי הישראלי. עלמה הראל, הבמאית הישראלית עטורת הפרסים שעומדת מאחורי הדרמה של שיא לבוף "מותק ילד" מ- 2019, הקימה חברת הפקות חדשה "זוסה". היא תעבוד עם אולפני אמזון לפיתוח ויצירת סדרת טלוויזיה חדשה באופן בלעדי עבור אמזון פריים וידיאו.

https://deadline.com/2021/04/director-alma-harel-inks-first-look-tv-deal-with-amazon-studios-1234733220/

 

המדינה היהודית

 

נהג מוסלמי מקשט אוטובוס לפסח. נהג האוטובוס המוסלמי איהאב הפך את מספר 77 ירושלים שלו לאוטובוס "פסח" לנוסעים החרדים שלו, עם נייר אלומיניום, פרחים ושולחן סדר מיניאטורי. אחד הנוסעים אפילו מצא את האפיקומן, וקיבל ארוחת ערב לשניים כפרס.

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4948382,00.html

הכל קורה בירושלים. פעילות רכבת ההרים הירושלמית האחרונה כללה השבעת הכנסת ה -24, חזרות המטס של יום העצמאות, יום השואה, מזג אוויר באביב ופארקים ושווקים סואנים.

http://rjstreets.com/2021/04/11/jerusalem-up-and-down-weeks/

ניצול שואה חוגג את בר המצווה באיחור של 75 שנה. רגע לפני שישראל ציינה את יום השואה, ניצל שואה בן ה -87 ניסים סמו ערך את טקס בר המצווה שלו מול ילדיו, נכדיו וחבריו בעיר יהוד בישראל. יום הולדתו ה -13 הופרע, כאשר ישראל נלחמה למען העצמאות.

https://tps.co.il/articles/holocaust-survivor-joyously-celebrates-his-bar-mitzvah-almost-75-years-late/

יום העצמאות. הישראלים חגגו השנה את יום העצמאות בהתלהבות בזכות הקלות של מגבלות נגיף הקורונה. חיל האוויר של ישראל טס מעל ערי ישראל ב"הצדעה "לכל אזרחי ישראל. זיקוקים, אירועים ציבוריים ומסיבות פרטיות נערכו ברחבי הארץ. תודה Jacob לאתרים חמים.

https://www.timesofisrael.com/israel-to-celebrate-independence-day-with-air-force-flyby/

https://jr.co.il/hotsites/israel-resources.htm

למה אני ציוני. סרטון וידאו נהדר בן חמש דקות לציון 20 שנה לפרסום חיבורו של פרופסור גיל טרוי "למה אני ציוני". בכל שנה ביום העצמאות של ישראל, אנו חוגגים את הציונות ואת הברכה הקלה והעצומה שישראל מאירה על כולם.

https://www.youtube.com/watch?v=SlcdEGFEnyQ

אמרתי לך! סרטון חדש המסכם 10 ניסי ישראל, שקרו במקרא. הכינוס; עקרה לאחרים; פורח עם השיבה; חידוש העברית המדוברת; תחיית תורה; הצלחה כלכלית; חלב זורם ודבש; בניית ירושלים מחדש; ברכות לעולם והכרה דיפלומטית.

https://www.youtube.com/watch?v=jAAHvQTXK3E

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.