יום שני, 25 באוקטובר 2021

החדשות הטובות של ישראל 17 באוקטובר 21.

 

במהדורת ה -17 באוקטובר2021  של החדשות הטובות בישראל, נקודות השיא כוללות:

-                      סטארט -אפ ישראלי יכול לבדוק האם חולה סרטן מחלים זקוק לכימותרפיה.

-                      הישראלים מסייעים ומצילים אפגנים לכודים.

-                      ישראלי נבחר לנשיא ארגון המחקר הגרעיני הבכיר באירופה.

-                      אחיו של ראש ממשלת ישראל השיק בבריטניה משאית אלקטרו-מימן.

-                      ב.מ.וו, LG וחברות לאומיות רבות אחרות משתמשות בזכוכית חכמה ישראלית במוצריה.

-                      טורניר שחמט שהתארח בישראל משך משתתפים מאיראן ומערב הסעודית.

-                      למעלה ממיליון איש ביקרו בכותל המערבי של ירושלים במהלך הפסטיבלים האחרונים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

סוף הגל הרביעי? מספר מקרי ה- Covid הקשים בישראל כיום מתחת ל -400 (לרוב לא מחוסנים) וכמה בתי חולים סגרו את מחלקות הקורונה שלהם. למעלה מ -3.8 מיליון ישראלים קיבלו כעת את החיסון השלישי. הממשלה מתכננת לאפשר לתיירים בודדים שמחוסנים במלואם להיכנס מ -40 מדינות מסוף נובמבר.

https://www.timesofisrael.com/top-virologist-says-delta-defeated-predicts-6-months-of-covid-quiet-for-israel/

https://en.globes.co.il/en/article-israel-set-to-reopen-for-tourists-on-november-1-1001386943

בדיקת דם לאיתור סרטן חוזר. אסף צבירן היה שותף להקמת C2i Genomics של ישראל. הוא פיתח בדיקת דם שיכולה לזהות האם חולה סרטן ישרוד לאחר הסרת הגידול במלואו, או שיש צורך בכימותרפיה נוספת.

https://www.israel21c.org/a-blood-test-that-can-identify-recurrent-cancer/

הבסיס הביולוגי של האמפתיה. מדענים מאוניברסיטת תל אביב וצפון אמריקה השתמשו בסמני זרחן וסידן כדי לעקוב אחר דפוסי המוח בחולדות כשהם מגיעים לעזרתו של בן כלוא מגזעו. רשת עצבית מופעלת באופן דומה לזה כאשר הם מקבלים פרס שוקולד.

https://www.aftau.org/news_item/tau-research-exposes-the-biological-basis-of-empathy/

https://elifesciences.org/articles/65582

דירוג גבוה של שיבא. ברשימה השנתית של מיטב בתי החולים המתמחים בעולם דירג מגזין ניוזוויק את המרכז הרפואי שיבא מספר 40 לנוירוכירורגיה, 42 לטיפול קרדיולוגי ו -44 לגסטרואנטרולוגיה.

https://www.israelhayom.com/2021/10/08/newsweek-lists-israeli-cancer-heart-treatment-among-worlds-best/

טיפול חמצן היפרברי בהתאמה אישית. מרכז סגול בישראל במרכז הרפואי שמיר הוא מתקן המחקר וההיפרברי הגדול בעולם. חברת אביב סיינטיפיק של ישראל שיתפה פעולה עם סגול על מנת לספק אימון קוגניטיבי ופיזי ב- HBOT. יש לה גם מרפאות בפלורידה ודובאי.

https://en.globes.co.il/en/article-aging-process-data-co-aviv-scientific-raises-40m-1001385214

https://aviv-clinics.com/hyperbaric-medical-program/

הרופא שהמציא חיסון נגד טיפוס בבוכנוולד. ד"ר לודוויק פלק, שנמלט לישראל מפולין בשנת 1957, גילה חיסון פורץ דרך של חיסון לטיפוס בעודו אסיר במחנה הריכוז הנאצי בוכנוולד במהלך מלחמת העולם השנייה. הוא הצליח להטעות את הנאצים וחיסן אלפים רבים של יהודים.

https://www.aish.com/jw/s/How-an-Imprisoned-Jewish-Doctor-Invented-a-Typhus-Vaccine-in-Buchenwald.html

שותף שביעי להפעלה של גילוי טיפול בAI.. CytoReason הישראלית הוסיפה את SPI (חלק מהענקית היפנית סומיטומו) לרשימת השותפים ההולכת וגדלה שלה. SPI תשתמש בפלטפורמת למידת המכונה הייחודית של CytoReason ותייצג את CytoReason בשוק היפני - השלישי בגודלו בעולם.

https://www.timesofisrael.com/japanese-pharmaceutical-firm-taps-israels-cytoreason-for-ai-drug-development/

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3918547,00.html

איש חזון רפואי. חברת PixCell Medical הישראלית זכתה בפרס MedTech Visionary לשנת 2021 על המכשיר הרפואי הטוב ביותר, ובנוסף MedTech Visionary בתחום המכשור הרפואי לבדיקת דם בזמן אמת. HemoScreen של PixCell מאפשר לבצע בדיקות דם על ידי כל אחד, בכל מקום.

https://nocamels.com/2021/10/israels-pixcell-medical-wins-2021-medtech-visionaries-award/

עזרה לירדן להתמודד עם קורונה. מוחמד אל-חדיד, נשיא הסהר האדום הירדני, שיבח את ישראל על כך שהכשיר את החובשים שלו להתמודד עם מגיפת הקורונה. לדבריו, מגן דוד אדום היה "ארגון פנטסטי" והצוות שהם הכשירו "היו קריטיים למשבר הקורונה".

https://jewishnews.timesofisrael.com/jordanian-red-crescent-chief-mda-training-prepared-our-medics-for-covid/

התגובה הראשונה של זוג חתונה מוסלמי. המוסלמים המאוחדים של הצלת נור, ומוחמד, סיימו את תמונותיהם לפני החתונה כשראו תאונה בה מעורבים רוכב אופניים צעיר ומשאית. כשהם לבושים בבגדי החתונה, הם לא היססו לתת טיפול רפואי חירום לילד בן התשע.

https://israelrescue.org/blog/bride-and-groom-respond-to-vehicular-accident-hours-before-their-wedding/

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

גוף בריא, עולם בריא. דניאל פוטרמן היה שותף להקמת כושר סביבתי, המשלב פעילות גופנית ופינוי אשפה מהחוף. הוא אימץ באופן אישי את שמורת הטבע דיונת חול ניצנים של 5,000 דונם, שפועל עד שלוש פעמים בשבוע, בעודו סוחב מזחלת חול לאיסוף הזבל.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/exercise/meet-the-people-keeping-fit-while-caring-for-the-environment-680682

הבדואים מארחים יהודים לסוכות. ערבים בדואים משבט הג'האלין ביהודה ושומרון הפכו את אחד מאוהליהם בחאן אל אחמר לסוכה והזמינו יהודים ליהנות מאירוח בדואי במהלך חג הסוכות.

https://www.youtube.com/watch?v=DEQ4i9HiqiY

דרך חדשה לקדם דו -קיום. הארגון הישראלי "דרך חדשה" מחבר בין ערבים ליהודים באמצעות דרמה, ספורט, מוזיקה, דיונים והתנדבות. בתחילה פרויקט בין שני בתי ספר בכפר קאסם ורמת השרון, הוא משרת כיום אלפים רבים (ילדים ומבוגרים) בעשרות קהילות ישראליות.

https://www.israel21c.org/encounters-that-fight-bias-among-israeli-jewish-and-arab-kids/

https://www.youtube.com/watch?v=POZ7T-Lyz2c

יהודים וערבים שומרים על בטיחות החוף. על החוף בכפר שבי ציון שבגליל המערבי, שלושה מצילים ערבים ושלושה יהודים עבדו יחד מהזריחה עד השקיעה, מדי יום, החל מה -15 במרץ.

https://www.israel21c.org/saying-goodbye-to-the-summer-and-finding-hope-on-the-beach/

טיסות מסחריות ראשונות לבחריין. להלן הסיפור שילווה את תמונת הגיליון האחרון של דלפק הצ'ק אין בנמל התעופה בן גוריון בתל אביב. טיסת GF972 של גולף אייר הייתה טיסת הפתיחה של קו תל אביב-מנמה החדש שיכלול שתי טיסות שבועיות הלוך ושוב בין ישראל לממלכת בחריין.

https://www.timesofisrael.com/first-commercial-flight-between-israel-and-bahrain-lands-at-ben-gurion-airport/

עזרה לאפגנים. SmartAID הישראלית מסייעת לתת תמיכה לבריאות הנפש לנשים בסיכון באפגניסטן. הם גם מספקים טלפונים סלולריים, חבילות נתונים וחבילות סוללות סולאריות. בנפרד תאגיד הפיתוח העולמי של ישראל מציל פליטים אפגנים ואף קיבל שבחים מ-CNN.

https://www.israel21c.org/israeli-aid-agency-connects-afghani-women-to-counseling/

https://www.thejc.com/news/world/exclusive-raf-translator-saved-from-taliban-by-israeli-led-team-1.520718

https://unitedwithisrael.org/cnn-applauds-israel-for-rescuing-afghans-from-taliban/

אירופה מכירה בחיסונים ישראלים. ישראל היא אחת המדינות הבודדות מחוץ לאיחוד האירופי ש"דרכוניהם הירוקים "הוכרו על ידי האיחוד האירופי ובריטניה. המשמעות היא שבריטניה מקבלת כעת מבקרים ישראלים מבלי לדרוש מהם לבצע בדיקות שליליות של Covid-19 לפני הגעתם לבריטניה.

https://israelbetweenthelines.com/2021/09/23/eu-agensus-with-israels-green-passport/

הישראלי-אמריקאי חולק פרס נובל לכלכלה. פרופסור יהושע אנגריסט זכה זה עתה בשיתוף פרס נובל לכלכלה השנה על עבודתו בנושא "ניסויים טבעיים". פרופ' אנגריסט עלה לעלייה ב-1982 אך רכש את התואר השני והדוקטורט שלו בארה"ב. הוא לימד באוניברסיטה העברית בירושלים, בהרווארד וב- MIT.

https://www.jpost.com/breaking-news/israeli-american-economist-joshua-angrist-wins-2021-nobel-prize-in-economics-681648

הצהרה משותפת לבריטניה ממדינות הסכם אברהם. ישראל, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו פרסמו הודעה משותפת במועצת זכויות האדם של האו"ם. בהתבסס על החלטת האו"ם 1325, ההצהרה הדגישה את הערך של השפעת נשים על ענייני זכויות אדם, שלום, פיתוח בר קיימא וביטחון.

https://www.israelhayom.com/2021/09/23/abraham-accord-nations-issue-first-joint-statement-at-un-promote-women/

סקר איכות חיים דיגיטלי. היוצרים של סקר איכות החיים הדיגיטלית לשנת 2021, Surfshark, ביקשו לייחס להם את מקור התמצית מהמאמר של Times of Israel בניוזלטר האחרון שלי, מה שאני שמח לעשות. ישראל דורגה במקום ה -4 בסקר זה, עלייה מהמקום השמיני בסקר 2020.

https://surfshark.com/dql2021

לא מהעולם הזה. אסטרונאוטים מאוסטריה, גרמניה, ישראל, הולנד, פורטוגל וספרד מבלים חודש במכתש רמון במדבר הנגב הישראלי. הארגונים מאורגנים על ידי סוכנות החלל הישראלית ופורום החלל האוסטרי, ומדמים חיים על כוכב הלכת מאדים.

https://www.youtube.com/watch?v=TKsoKTtlQVI

 

מדע וטכנולוגיה

 

ראש CERN נבחר בישראל. הפיזיקאי הישראלי פרופסור אליעזר רבינוביצ'י נבחר לנשיא מועצת CERN - הארגון האירופי למחקר גרעיני. פרופ 'רבינוביצ'י מתמחה בפיזיקה תיאורטית באנרגיה גבוהה, במיוחד תורת שדות הקוונטים ותורת המיתרים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-elected-president-of-europes-nuclear-research-organization-cern/

ראש הטכניון באירופה למחקר בינה מלאכותית. CSRankings דירג את מכון הטכניון הישראלי כמכון מספר אחד באירופה למחקר למידת מכונה. היא גם הציבה את הטכניון במקום ה -11 בעולם למחקר למידת מכונות והמקום ה -15 בעולם למחקר בינה מלאכותית.

https://www.jpost.com/israel-news/technion-rated-1-in-artificial-intelligence-in-europe-680257

לייזרים אנכיים. מדענים במכון הטכניון הישראלי, יחד עם מדענים גרמנים, שילבו בהצלחה מגוון של לייזרים פולט פני שטח אנכיים (VCSEL) כדי לייצר לייזר רב עוצמה אחד.

https://www.jpost.com/science/israeli-and-german-researchers-collaborate-to-present-vertical-lasers-680514

מנוע חיפוש שמות טוב יותר. מדענים מאוניברסיטת בן-גוריון בישראל פיתחו אלגוריתמים שיכולים לזהות שמות שנשמעים דומים אך אינם בהכרח כתובים באותו אופן. זה יעזור לחברות לחפש מועמדים לעבודה או אנשים שאולי ירצו לחפש קרוב משפחה רחוק.

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/name-search.aspx

חברות מאיץ AI.Tasq.ai הישראלית מספקת לחברות בינה מלאכותית תהליכים חיוניים לתיוג נתוני AI, המאפשרות לחברות להתמקד בפיתוח מודלים ופתרונות AI שלהן. השווקים כוללים רכבים אוטונומיים, מל"טים, רובוטיקה, חקלאות, ספורט, מדיה, בידור, מסחר אלקטרוני וקמעונאות.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3918557,00.html

https://www.tasq.ai/

משאית חשמלית ומימן. חברת "טבע" שבבריטניה, שהוקמה על ידי אשר בנט, אחיו של ראש ממשלת ישראל, חשפה משאית חשמלית של 7.5 טון, לייצור המוני בבריטניה. יש לו טווח של 250 ק"מ במצב סוללה טהורה (BEV) או עד 500 ק"מ עם טכנולוגיית הארכת הטווח (REX) המבוססת על מימן.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3918604,00.html

https://www.jpost.com/j-spot/naftali-bennetts-brother-launches-electric-truck-680600

שימוש ב- AI לצמצום עיכובים בנסיעות. אינטלקט של ישראל משתמשת בבינה מלאכותית כדי לנתח מיליוני מצלמות טלוויזיה במעגל סגור בשדות תעופה, נמלי ים וכו ', כדי לזהות צווארי בקבוק מבצעיים ומפגעים, כדי להגביר את היעילות ולשפר את הבטיחות. אינטלקט עורכת טייס עם אל על בנמל התעופה בן גוריון.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/israeli-startup-helps-boats-planes-and-trains-run-on-time/

https://www.ourcrowd.com/companies/intellact

https://www.intell-act.com/

פרס החדשנות האמריקאית. יוטיליס הישראלית זכתה בפרס החדשנות של איגוד מפעלי המים האמריקאי ללא מטרות רווח על קו המוצרים שלה באסטרה באמצעות אלגוריתמים פטנטיים לאיתור והערכת דליפות תת קרקעיות וסכנות אחרות סביב תשתיות קריטיות מתמונות לוויין חודרות קרקע.

https://www.israel21c.org/utilis-wins-american-water-works-first-innovation-award/

העלאת רוחות מבירה. המשימה של ורטיל בישראל היא לחולל מהפכה בתעשיית הרוחות המלאכה. היא יצרה שיתוף פעולה עם מבשלת המלאכה הישראלית מלכה כדי לסייע לה לייצר ולהגדיל את בירה הראשונה שלה, בשם "מלכה מזוקקת" והשיקה מהדורה שנייה.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3918550,00.html

https://www.verstill.com/spirits

ייצור וניל בהייטק. וניל וידה הישראלית שואפת ללכוד 15% מתעשיית הווניל בשווי 3 מיליארד דולר באמצעות שיטות החממה הקנייניות שלה לשליטה כיצד ומתי פריחת הסחלב המוערך. הסטארט -אפ נועד גם להוריד את מחיר הווניל הטבעי, מה שהופך וניל מלאכותי (מפטרוכימיקלים) להרבה פחות אטרקטיבי.

https://www.israel21c.org/israeli-grown-vanilla-is-about-to-disrupt-the-industry/

https://vanillavida.com/

יצירת גידולים טובים יותר. BetterSeeds של ישראל משתמשת בטכנולוגיית CRISPR לעריכת גנים זוכת פרס נובל כדי לשפר כמה מהגידולים החיוניים ביותר שלנו, כגון מלפפונים, חומוס פרה (אפונה שחורה עיניים), פולי סויה וקטניות אחרות. לדוגמה, היא מייצרת מלפפונים הגדלים בשדות ולא בסבכים, לקציר קל יותר.

https://www.israel21c.org/creating-the-crops-we-need-not-the-ones-we-have/

בדים פולטי אור. גנית גולדשטיין הישראלית לקחה את פיתוחי הטקסטיל החדשניים שלה בר-קיימא עוד יותר רחוק. בעבודה עם חברת הטקסטיל השוויצרית סאורר, היא הטמיעה כעת אלקטרוניקה ויישומי VR כדי לאפשר לבגדים להגיב למחוות גוף ולהבריק בחושך.

https://www.israel21c.org/textiles-that-react-to-body-gestures-and-glow-in-the-dark/

https://vimeo.com/562363517 

פונים למעלה לסוס הים. סוסי ים שוחים לאט אך טורפים בעלי חיים קטנים ומהירים. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב גילו שסוסי ים יכולים להזיז את ראשם למעלה תוך 0.002 שניות מדהימות. זה גורם לזרימת מים עוצמתית שתולסת את טרפם היישר אל פיו של סוסון הים.

https://english.tau.ac.il/news/seahorses

https://journals.biologists.com/jeb/article/224/17/jeb243282/272028/Rearing-seahorses-trigger-powerful-gulps

זמזם הדבש טופל ושוחרר. בית החולים לרשות הטבע והגנים בישראל לבעלי חיים שטופלו בזמזם דבש אירופאי שנמצא עם שבר לעצם הבריח. ככל הנראה הפציעה הייתה כתוצאה מהתנגשות במהלך הגירה דרך ישראל. הזמזום שוחרר בשמורת הטבע פלמחים.

https://www.jpost.com/israel-news/injured-honey-buzzard-freed-after-treatment-by-nature-and-parks-authority-680563

 

כלכלה ועסקים

 

היצוא עולה 24%. היצוא הישראלי של סחורות ושירותים עלה ב-24% במחצית הראשונה של 2021 ל-67.6 מיליארד דולר בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020. היצוא עלה ב-38% חסר תקדים ברבעון השני.

https://www.jpost.com/israel-news/israeli-exports-rise-24-percent-after-uneceded-recovery-680422

Unicorn Nation-קו הייצור של חברות מיליארד דולר בישראל. מאמר מצוין המסביר את הזינוק בחדי הקרן הישראלים - חברות בשווי של יותר ממיליארד דולר. מגיפת הקורונה השפיעה על זה כבר לא רלוונטי שישראל רחוקה מארה"ב או מאירופה. כמו כן, חברות ישראליות כבר ערוכות לשוק העולמי.

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3918286,00.html

הגנה לצ'כיה. משרד ההגנה הצ'כי חתם על הסכם של 2 מיליארד שקל (כ -627 מיליון דולר) לרכישת מערכת הטילים הקרקע-אוויר ספיידר ממערכות ההגנה המתקדמות של רפאל בישראל. היא מחליפה מערכת Kub סובייטית משנות ה-70.

https://www.jns.org/czech-republic-signs-627-million-deal-for-israeli-air-defense-missile-system/

מיקרוסופט מאמינה בישראל. מיקרוסופט אומרת שהיא תכפיל את מספר העובדים במחלקת המחקר והפיתוח הישראלית שלה ל-4,500 בארבע השנים הקרובות. 2,000 אנשי המחקר והפיתוח של מיקרוסופט הם 30% יותר מאשר לפני 18 חודשים. בינתיים, קרן המיזם של מיקרוסופט M12 השקיעה בטכנולוגיות העובדות הישראליות GrowthSpace.

https://nocamels.com/2021/10/microsoft-israel-employees-development-center/

https://jewishbusinessnews.com/2021/09/23/microsoft-invests-in-israeli-startup-growthspace/

גוארדיקור יוצא לכופר של מלך. אבטחת הסייבר גווארדיקור הישראלית מגינה על חברות מפני האקרים הדורשים כופר עצום כדי לשחרר את השליטה במערכות שלהן. גווארדיקור עצמה "נלכדה" על ידי ענקית אבטחת הסייבר האמריקאית אקמאי טכנולוגיות בסכום כולל של 600 מיליון דולר.

https://www.timesofisrael.com/us-firm-to-acquire-israeli-cybersecurity-company-guardicore-for-600m/

מוצרים רב לאומיים המבוססים על זכוכית ישראלית. טכנולוגיית הזכוכית החכמה של הגאוזי הישראלית שולבה בפנסי הרכב החשמלי החדש של BMWi Vision Circular. בינתיים, לוח OLED החדש של LG משתמש בטכנולוגיה של גאוזי לתצוגות דינאמיות ברכבי תחבורה ציבורית.

https://www.timesofisrael.com/bmw-lg-unveil-new-products-using-smart-glass-tech-by-israeli-company-gauzy/

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3918559,00.html

קופה ללא מגע בהולנד. חברת טריגו ויז'ן הישראלית מפעילה את טכנולוגיית הקניות שלה ללא תשלום של צ'ק אין הולנד עם רשת הסופרמרקטים בבעלות גרמניה אלדי. הטכנולוגיה של טריגו תניע חנות מכולת באלדי נורד בשטח 400 מ"ר באוטרכט.

https://www.timesofisrael.com/israels-trigo-pilots-contactless-checkout-free-shopping-tech-in-netherlands/

השקעה בחברות הזנק ישראליות: אורקה אבטחה גייסה 340 מיליון דולר; ואלנס גייסה 155 מיליון דולר (הנפקה) טוטנגו גייסה 100 מיליון דולר; אופטימוב גייסה 75 מיליון דולר; ספידטה גייסה 70 מיליון דולר; EquityBee גייסה 55 מיליון דולר; אבו גייסה 45 מיליון דולר; אביב סיינטיפיק גייסה 40 מיליון דולר; אמפתיה גייסה 30 מיליון דולר; Buligo Capital גייסה 20 מיליון דולר (TASE IPO); Appwrite גייסה 10 מיליון דולר; MetoMotion גייסה 5 מיליון דולר; Joyned גייס 4 מיליון דולר; Tasq.ai גייסה 4 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

פסטיבל הפסנתר חוזר לחיים. פסטיבל הפסנתר בתל אביב (27-30 באוקטובר) חוזר לבמה, עם קהל חי, לאחר ששודר כולו בטלוויזיה בשנה שעברה. 250 אמניות משתתפות ב-56 מופעים, כולל 24 קונצרטים בראשות אמניות ישראליות. הפסטיבל מערבב ז'אנרים, כוכבים, אמנים חדשים, רב דורות ואפילו הצגות ילדים.

https://www.jpost.com/israel-news/culture/piano-festival-returns-to-life-680538

יוצרים ביחד מוזיקה יפה. ב- 26 בספטמבר התקיימה חגיגה מוזיקלית של בישראל בשיתוף עם  StandWithUs. קולות נוצריים ויהודים הגיעו יחד לתמיכה בישראל.

https://www.youtube.com/watch?v=EJAoFJRfvvc

https://www.standwithus.com/interfaithalliance-live

שחמט לשלום. לציון יום השלום הבינלאומי ב -21 בספטמבר, אירגנו הארגונים הישראלים Chess4All ושראקה (בערבית "שותפות") "טורניר שחמט ביום השלום" הבינלאומי. היו מעל 600 משתתפים כולל מאיראן, סעודיה ובנגלדש.

https://www.youtube.com/watch?v=201h97erlog

 

המדינה היהודית

 

העלייה עלתה ב -31%. למרות המגיפה, העלייה לישראל עלתה ב-31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד למעל 20,000. מארה"ב הגידול היה 41%, מצרפת 55%ודרום אפריקה 56%.

https://www.jpost.com/israel-news/aliyah-up-31-percent-over-2020-numbers-so-far-681534

סוכות במלחמת יום הכיפורים. הספרייה הלאומית לישראל פרסמה תמונות נדירות רבות של חג הסוכות שנחגג במהלך מלחמת ישראל הערבית ב -1973. חיילים רבים בנו סוכות (דוכן) מאולתרות על ג'יפים וכלי רכב צבאיים אחרים - חלקם אפילו בשטח אויב.

https://www.jns.org/national-library-of-israel-releases-rare-photographs-of-sukkot-during-1973-war/

כולם יגיעו לירושלים. כמיליון איש ביקרו השנה בכותל המערבי במהלך עונת היום הקדוש. רב הכותל, שמואל רבינוביץ, אמר כי זוהי "הוכחה לקשר של העם היהודי עם הכותל המערבי, המאחד את כולנו באמצעות שימור המסורת וקדושתה".

https://www.jpost.com/israel-news/one-million-people-visited-the-western-wall-during-the-holidays-680615

חדשנות בתנ"ך. הרצאה מעולה של השנה רבה OU מאת מיכאל אייזנברג. הוא מדגיש כיצד אברהם, יצחק, יעקב ויוסף היו חדשנים. אולי יהודים וישראלים ירשו את המאפיינים האלה!

https://www.youtube.com/watch?v=jDlTBdEsd4k

https://jewishinsider.com/2021/09/michael-eisenberg-torah-business/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.