יום ראשון, 7 בנובמבר 2021

החדשות הטובות של ישראל 7 בנובמבר 21.

 

במהדורה ה-7 בנובמבר 2021 של החדשות הטובות בישראל, נקודות השיא כוללות:

-                      לראשונה אושר טיפול סרטן חדש שפותח בישראל.

-                      כמעט מחצית מכלל אנשי הרפואה בישראל הם ערבים.

-                      מערכת ישראלית עוקבת אחר רשת הכוורות הגדולה בעולם.

-                      כמעט כל חברות Fortune 100 המובילות משתמשות באתר סקירת טכנולוגיה ישראלית.

-                      ישראל זורחת בגלזגו ובדובאי.

-                      מדליית זהב ישראלית באליפות אירופה בשחייה.

-                      ארכיאולוגים ישראלים מגלים כמה חפצים עתיקים ייחודיים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

חדשות בנושא הקורונה. פחות מ-6,400 ישראלים חולים כעת בנגיף הקורונה, עם 178 מקרים חמורים בלבד. כמו כן, מחקר ישראלי מראה שחולים עם מחסור בוויטמין D נוטים פי 14 לחלות במחלה קשה. לבסוף, חיסון הפה של Oramed קיבל אישור להתחיל בניסויים קליניים שלב 1 בדרום אפריקה.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/316432

https://www.timesofisrael.com/1-in-4-hospitalized-covid-patients-who-lack-vitamin-d-die-israeli-study/

https://www.timesofisrael.com/israeli-pill-vaccine-against-covid-starting-trials-in-south-africa/

טיפול בסרטן אושר. ה-FDA האמריקאי אישר את הזרקת Doxorubicin-HCI Liposomal מ-Ayana הישראלית לטיפול בסרטן השחלות, מיאלומה נפוצה וסרקומה של קפוסי. הכימותרפיה החדשה פותחה על ידי פרופסור באוניברסיטה העברית יחזקאל ברנהולץ.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/generic-cancer-killing-israeli-drug-approved-for-marketing-by-fda-682430

השפעות העיכול של תחליפי סוכר. מדענים מאוניברסיטת בן גוריון בישראל מצאו שסכרין, אספרטיים וסוכרלוז משבשים את המנגנון שבו משתמשים חיידקי המעי כדי לשמור עלינו. אשלגן אססולפאם (Ace-K), advantame ו- neotame לא היו בעלי השפעה זו. לתוצאות יש רלוונטיות להשמנה וסוכרת.

https://www.timesofisrael.com/sweeteners-hurt-the-ability-of-gut-bacteria-to-keep-us-well-israeli-study/

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/artificial_sweeteners_disruption.aspx

https://www.mdpi.com/1422-0067/22/18/9863

הכל דרך העיניים שלך. חברת Beyeonics הישראלית גייסה 36 מיליון דולר כדי לשפר את פיתוח מוצריה. Beyeonics Surgical מתמקדת במוצרי נוירוכירורגיה ואורתופדיה. Beyeonics Vision's One הוא מיקרוסקופ ניתוחי מציאות חזותית לניתוחי קטרקט ורשתית.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3918948,00.html

https://www.youtube.com/watch?v=TxY5kax1HTo

מיפוי העצבים במוח. מדעני האוניברסיטה העברית בירושלים השתמשו בטכניקת הצביעה של ניסי בת ה-140 כדי לחשוף מסלולי סיבים בחומר הלבן של המוח. הם גילו שתאי גליה (דבק) שהתעלמו מהם בעבר מסודרים בשורות קצרות המתיישרות עם תאי העצב. זה יעזור לחקר מחלות מוח.

https://www.bfhu.org/2021/10/08/elucidating-the-brains-white-matter/

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/314683

אלקטרותרפיה לכאב ודלקת. הסטארט-אפ הישראלי Healables מפתח מכשירים לבישים לטיפול "אלקטרוציוטי" בכאבים ודלקות בזרועות וברגליים. ElectroGear מיועד לספורטאים, להימכר באמצעות מקצועני ספורט, ודגם רפואי יהיה זמין במרשם, עד לקבלת אישור רגולטורי.

https://www.israel21c.org/a-wearable-that-soothes-and-heals-at-home/

גירוי מוחי לקשישים. חוקרים ישראלים וארה"ב גילו שגירוי עדין של חלק מהמוח משפר את יכולתם של קשישים לבצע משימות מרובות. המחקר של 57 נבדקים מעל גיל 70 שיפר את ההליכה והדיבור בו זמנית, ובכך הפחית את הסיכון שלהם לנפילה.

https://www.israel21c.org/brain-stimulation-helps-elderly-walk-and-talk-at-same-time/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ana.26156

ניטור חולים ברחבי ארה"ב. DarioHealth הישראלית אמורה לספק שירותי ניטור מטופלים מרחוק לאחד הספקים הגדולים בהוואי. היא גם זכתה בחוזה עם מערכת טיפול ראשוני באטלנטה ג'ורג'יה עם מספר מיקומים. כל החולים הללו חיים עם סוכרת ו/או יתר לחץ דם.

https://www.prnewswire.com/news-releases/dariohealth-gathers-momentum-in-the-provider-market-with-two-new-contracts-for-remote-patient-monitoring-services-301412742.html

אמא ותינוק ערבים ניצלו. באוגוסט, המרכז הרפואי לגליל ילד נולד בשבוע 35 כאשר אמו הערביה הלא מחוסנת, מירה, סבלה מאי ספיקת נשימה ודלקת ריאות מקוביד-19. לאחר חודשים של טיפול ושיקום, מירה השתחררה והיא מודה לצוות על שתי מתנות - חייה והתינוק שלה.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/coronavirus/after-nearly-dying-of-covid-33-year-old-israeli-new-mom-baby-go-home-682164

 

 

ישראל היא כוללנית ועולמית

 

שומרים על ארצנו היפה. הצעירה הניגרית-ישראלית שרונה שניידר היא מייסדת ומנכ"לית חברת Tuesdays for Trash, המעודדת אנשים להתכנס על בסיס שבועי כדי לנקות שטחים ציבוריים מאשפה שנזרקה. כעת היא פועלת ב-23 מדינות. בשנת 2020, שרונה התמחתה בחברת המיחזור הישראלית UBQ במהלך תכנית מסע.

https://www.timesofisrael.com/talking-trash-young-nigerian-israeli-activist-sparks-litter-picking-movement/

סיוע לאמהות חד הוריות לצאת מחדש לשוק העבודה. עמותות ישראליות 'itworks' שותפות לקרן ידידות טורונטו הירושלמית כדי לסייע במציאת מקומות עבודה ל-20,000 אמהות חד הוריות שהוצאו לחופשה ללא תשלום על ידי מעסיקיהן כאשר הגל הראשון של נגיף הקורונה פגע בישראל.

https://unitedwithisrael.org/single-moms-get-help-re-entering-job-market-thanks-to-2-israeli-ngos/

כמעט מחצית מהחובשים הישראלים הם ערבים. משרד הבריאות הישראלי מדווח כי הערבים והדרוזים היוו 20% מאוכלוסיית ישראל אך 46% מכלל הרישיונות הרפואיים של ישראל. הם גם מהווים 50% מהאחיות החדשות, 53% מרופאי השיניים ו-57% מהרוקחים. מספר הרופאים הערבים גדל פי ארבעה משנת 2000.

https://www.haaretz.com/israel-news/MAGAZINE-at-34-this-israeli-arab-surgeon-is-an-expert-in-medicine-s-most-prestigious-spheres-1.10257129

ראש מחלקת כירורגיה ערבית מוסלמית. ד"ר מריאן חטיב מונתה למנהלת המרכז לניתוחי חזה במרכז הרפואי תל אביב איכילוב. היא מנתחת השד הערבייה הראשונה בארץ. חטיב אמר כי היותה ערבייה מחברה מוסלמית שמרנית מעולם לא היווה מחסום.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/israels-first-arab-breast-surgeon-has-a-gift-for-shattering-glass-ceilings-682268

בדואים זוכים לכבוד. למעלה מ-600 ישראלים בדואים התגייסו לצה"ל בשנה האחרונה. הפרטים פורסמו במהלך "ברית האחים" - טקס הוקרה לתרומות הבדואים לכוחות הביטחון.

https://www.jns.org/more-than-600-bedouins-enlist-in-idf-in-past-year-encouraged-to-join-tech-units/

ערבים עיוורים מועסקים בירושלים. אגודת העיוורים הערבים היא הקולקטיב הראשון מסוגו במזרח התיכון. עשרות ערבים עיוורים השיגו עבודה מוערכת בהכנת מטאטאים איכותיים. הרעיון הופץ ברחבי העולם הערבי, לעיראק, לאיחוד האמירויות ולמצרים.

https://www.youtube.com/watch?v=Eqxv7G2oyGA

הגעה ראשונה של EgyptAir. היסטוריה נעשתה עם ההגעה לנמל התעופה בן גוריון בתל אביב של הטיסה הישירה הרשמית הראשונה מקהיר על ידי חברת התעופה הלאומית של מצרים EgyptAir. חברת התעופה הפעילה בעבר שירות, אך על ידי חברת הבת אייר סיני, במטוסים לא מסומנים.

https://www.youtube.com/watch?v=r2y7VuM2y0M

https://unitedwithisrael.org/watch-egyptair-airliner-arrives-in-tel-aviv-1st-direct-flight-from-cairo/

חובשת ישראלית בחופשה בוינה מצילה חיים. חני, פרמדיקית מתנדבת באיחוד הצלה, הייתה בחופשה בוינה כשאישה נפלה מהקורקינט החשמלי שלה ממש מולה. לא הייתה לה קסדה והיא סבלה מפגיעת ראש קשה. חני טיפלה בה, גם לפני ואחרי הגעת חובשים אוסטריים.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/314403

עמדות ישראליות לכיסא גלגלים בבתי חולים בבריטניה. שירות הבריאות הלאומי של בריטניה מתקין תחנות עגינה לכסאות גלגלים מ-Wheelshare של ישראל בבית החולים נורת'ומבריה המומחה לטיפול חירום ובבית החולים הכללי של נורת' טיינסייד. תחנות העגינה פועלות בכל שעות היום והן בחינם.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/314666

חילוץ רוכבות אופניים מאפגניסטן. עוד על המבצע של ישראאיד להוציא 57 רוכבות אופניים אפגניות מהסכנה מהטליבאן באפגניסטן.

https://thecjn.ca/news/second-canadian-israeli-rescue/

השקיית תירס עבור חקלאיות קניה. ה-SupPlant של ישראל מביאה את מערכות ההשקיה החכמות שלה לעזרתם של 500,000 חקלאי תירס קנייתים - בעיקר נשים בבונגומה ובבוסיה. SupPlant שואפת לעזור ל-2 מיליון+ חקלאים קטנים ברחבי אפריקה והודו עד 2022.

https://www.jpost.com/international/supplant-to-help-500000-kenyan-maize-growers-avoid-crop-failure-681223

ישראל ב-COP26. בוועידת האקלים של האו"ם בגלזגו הדגיש ראש ממשלת ישראל כי החידושים של ישראל יכולים לסייע בפתרון בעיות הסביבה בעולם. ומבקר המדינה של ישראל הוביל את הפגישה של עמיתיו הבינלאומיים המופקדים על מעקב אחר פעולות הממשלות שלהם.

https://www.timesofisrael.com/israels-state-comptroller-leads-meeting-of-global-counterparts-in-glasgow/

https://www.jpost.com/environment-and-climate-change/cop26-saving-the-planet-in-glasgow-from-climate-change-684069

 

מדע וטכנולוגיה

 

פרויקטים לביטחון פנים. ישראל-ארה"ב קרן מחקר ופיתוח תעשייתי דו-לאומי (BIRD) מממנת שני פרויקטים לביטחון פנים הכוללים סטארט-אפים ישראלים. מערכת למניעת התנגשות עבור מגיבים ראשונים אוויריים (Ciconia של ישראל) ותקשורת שיחות חירום מולטימדיה (Carbyne של ישראל).

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3919216,00.html

תל אביב נמצאת בדרך (החשמלית) לאוויר נקי. חברת ElectReon הישראלית ביצעה עסקה של 9.4 מיליון דולר להשקת תשתית טעינת הכביש האלחוטית שלה להנעת 200 אוטובוסים חשמליים של דן בתל אביב ובדרום ישראל. ElectReon כבר קיים ומפעילה את טכנולוגיית הכביש החכמה שלה בגרמניה, צרפת ובלגיה.

https://www.timesofisrael.com/israeli-smart-road-startup-to-deploy-charging-infrastructure-in-tel-aviv/

לינה לעוד 1,000 תלמידים. אוניברסיטת בן גוריון בישראל פתחה כפר סטודנטים עם 1,000 מיטות לקראת שנת הלימודים החדשה. המתחם כולל דירות סטודיו, דיור לסטודנטים נשואים, דתיים ובעלי מוגבלויות. הם כוללים טלוויזיה חכמה, מטבח מלא, דוד שמש ועוד.

https://in.bgu.ac.il/en/Pages/news/new_student_village.aspx

שמירה על הדבורים. BeeHero הישראלית פיתחה חיישני בינה מלאכותית של האינטרנט של הדברים (IoT) בעלות נמוכה, ומכניסה אותם לכוורות כדי לנטר שינויים בתוך הכוורת. בארה"ב, BeeHero הטמיעה את הרשת הגדולה בעולם של כוורות מנוטרות בו זמנית על פני עשרות אלפי דונמים.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3919155,00.html

אנחנו לא חמודים! Unlimited Robotics של ישראל מפתחת רובוט שירות לבתים, מסעדות, חדרי כושר, שדות תעופה, מתקני קשישים, ולמעשה לכל מקום שזקוק לסיוע. המנכ"ל גיא אלתגר אמר, "אמזון מפתחת משהו מאוד חמוד... אנחנו לא בתעשייה החמודה. אנחנו התעשייה הפונקציונלית והמעשית",

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3918654,00.html

מחקר אולטרסאונד לב בחלל. פרטים נוספים על מחקר הלב שייערך על ידי האסטרונאוט הישראלי איתן שטיב במשימת רקיע בתחנת החלל הבינלאומית. הוא יבדוק את האולטרסאונד האלחוטי Vscan Air בגודל כיס של GE Healthcare עם תוכנת הנחיית AI מבית UltraSight הישראלית.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3918836,00.html

פיתוח פתרונות ברי קיימא. NRS Agro Innovation של ישראל מסייעת למכון וולקני בישראל למנוע השלכת אפרוחים זכרים. היא פועלת גם למיגור הסלמונלה בביצים. חברת בת של NRS, RumenEra, פועלת להפחתת פליטת מתאן מפרות ולשיפור השימוש בקרקע ובמים.

https://nocamels.com/2021/10/israel-venture-builder-nrs-agro/

רכבי חירום מתקפלים. ה-City Transformer של ישראל תספק 1,000 מכלי רכב חשמליים מתקפלים לארגון חירום של איחוד הצלה במהלך 5 השנים הקרובות. זה יאפשר לרשת של כוחות חירום מתנדבים לאתר רכב ולהשתמש בו כדי לתת מענה למקרי חירום רפואיים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-foldable-electric-cars-to-make-debut-as-emergency-response-vehicles/

https://nocamels.com/2021/10/city-transformer-foldable-united-hatzalah/

תזמון רמזורים כדי לחסוך בדלק. מספר חברות ישראליות מפתחות מערכות רמזורים חכמות. כעת דיווחים מוקדמים על ארבעת הטייסים של גוגל ישראל של טייסי מערכת ה-AI בחיפה, באר שבע והחברה הלאומית לדרכים, מראים ירידה של 10-20% בצריכת הדלק ובזמן העיכוב בצמתים.

https://www.timesofisrael.com/google-tests-ai-tech-to-better-time-traffic-lights-in-israel/

בדיקת הזהות הדיגיטלית שלך. שתי חברות ישראליות מומנו על ידי רשות החדשנות לפיתוח פתרונות להגנה על מערכות מפני משתמשים לא מורשים. FinCom.Co מחפש שם של אדם ב-38 שפות שונות. טכנולוגיית זהות הפנים של Scanovate מחלצת טקסט מתמונה.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3919168,00.html

https://scanovate.com/

https://fincom.co/

נחיתות שמחות לרחפנים. חברת Wonder Robotics של ישראל מפתחת מערכת המספקת לרחפנים אוטונומיים הבנה של סביבתם. זה ימנע התנגשויות, יעבור משא ומתן על מכשולים וימנע נחיתות לא בטוחות.

https://www.israel21c.org/this-startup-will-make-sure-drones-dont-land-on-kids/

https://www.wonderbotics.com

https://www.youtube.com/watch?v=3ebXtw0D9po

ביקורות מהימנות. תחנת ה-IT המרכזית של ישראל מספקת אתר סקירה למוצרי טכנולוגיה B2B (Business to Business) ארגוניים, לרבות אבטחת סייבר, DevOps וניהול IT. 500,000+ החברים הרשומים שלו כוללים 97 מחברות Fortune 100 ובשנה שעברה ניגשו לאתר 3.5 מיליון משתמשים.

https://www.itcentralstation.com/

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3919241,00.html

https://www.youtube.com/watch?v=RVO4FHQxGVM

 

 

כלכלה ועסקים

 

2.2 מיליארד דולר. למרות החגים הרבים, סטארטאפים ישראלים גייסו למעלה מ-2.2 מיליארד דולר בספטמבר. חברות טכנולוגיה ישראליות גייסו כעת 17.5 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2021, כבר הרבה מעל השיא של 10 מיליארד דולר שגויסו בכל שנת 2020.

https://en.globes.co.il/en/article-israeli-startups-raised-over-22b-in-september-1001385850

320 מיליון דולר להשקעה בסטארטאפים ישראלים. חברת הון סיכון TLV Partners הישראלית השיקה את הקרן הרביעית שלה לגיבוי מיזמים ישראלים חדשים. הקרן האחרונה הזו היא הגדולה ביותר עד כה - 220 מיליון דולר, בתוספת 100 מיליון דולר נוספים כדי לתמוך בחלק מ-45 הפורטפוליו הקיימים של חברות היי-טק ומייסדיה.

https://www.timesofisrael.com/tlv-partners-raises-320m-to-invest-in-early-stage-israeli-startups/

ישראל הוצגה בדובאי. ערבים וישראלים התערבבו בשמחה באקספו 2020 בדובאי. ביתן האקספו של האוהלים הפתוחים של ישראל הציג גיוון. גם בדובאי, חברות ישראליות הציגו את טכנולוגיית הלוויין, המצלמה והחלל שלהן בקונגרס האסטרונאוטי הבינלאומי.

https://www.youtube.com/watch?v=AwrGKknddb8

https://www.timesofisrael.com/israel-opens-its-pavilion-with-big-bash-at-dubais-expo-2020/

https://www.jns.org/dubai-space-related-conference-showcases-array-of-israeli-observation-satellites/

סטארט-אפים בתחום טכנולוגיות האקלים. 1,200 חברות ישראליות עובדות ב"PLANETech" - המכסה אג-טק, פוד-טק, מים-טק וקלינטק - כולל למעלה ממחצית מאז שנת 2000. ההתמקדות הישראלית היא באנרגיה נקייה, חקלאות חכמה וניידות בת קיימא . אזורי הצמיחה המהירים הם תחליפים לחלבונים מקוריים ובנייה ירוקה.

https://www.israel21c.org/israeli-innovators-working-on-solutions-to-climate-crisis/

בוסט של אמזון לקונים ישראלים. ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון הציגה מחדש משלוח חינם לישראל על פריטים רבים ברף הנמוך של 49$. הם גם מאפשרים לישראלים לפצל רכישות מרובות לחבילות נפרדות, כדי להימנע מתשלום המע"מ שרשות המסים הישראלית מטילה על הזמנות מעל 75 דולר.

https://en.globes.co.il/en/article-amazon-lowers-threshold-for-free-delivery-to-israel-1001387772

השקעה בסטארטאפים ישראלים: Neuroblade גייסה 83 מיליון דולר; אקוואנט גייסה 70 מיליון דולר; Beyeonics גייסה 36 מיליון דולר; Adaptive Shield גייסה 30 מיליון דולר; Duality Technologies גייסה 30 מיליון דולר; IT Central Station גייסה 30 מיליון דולר; WeMatch גייסה 19.5 מיליון דולר; BeeHero גייסה 15 מיליון דולר; Voom גייסה 15 מיליון דולר; Moodify גייסה 8 מיליון דולר; echo3D גייסה 4 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

פארק ירושלים שומר על האקלים. האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN) בחר בפארק עמק הצבאים בירושלים בשמונה הדוגמאות המובילות שלו להגנה על האקלים. הקריטריונים כללו צרכים חברתיים, מגוון ביולוגי, ניהול מסתגל ואנליטי וקיימות לטווח ארוך.

https://israelbetweenthelines.com/2021/10/07/jerusalem-park-named-top-8-for-climate-protection/

גאלה וירטואלית של TAU. הידידים האמריקאים של אוניברסיטת תל אביב ערכו גאלה וירטואלית לתמיכה במשימתה של האוניברסיטה לקדם את העולם באמצעות חדשנות, חינוך והשפעה. הגאלה גייסה למעלה מ-2 מיליון דולר עבור יוזמות הכוללות מלגות סטודנטים, מחקר רפואי והמרכז למאבק במגפות.

https://www.jns.org/wire/american-friends-of-tel-aviv-university-hosts-virtual-gala-on-october-7-2021-raising-funds-and-awareness-for-tel-aviv-university-initiatives/ 

מרתון ירושלים. מרתון ירושלים משך 20,000 רצים לשישה אירועים שונים. ימר גטהון הירושלמי ניצח במרתון המלא לגברים בזמן שיא של 2:24:07. ספורטאית אורתודוקסית ואם לחמישה ילדים ביטי דויטש זכתה בחצי המרתון.

http://rjstreets.com/2021/10/31/jerusalem-10th-marathon/

https://www.jns.org/10th-international-jerusalem-marathon-draws-20000-runners-to-six-different-events/

זהב אירופי לשחיין ישראלי. אנסטסיה גורבנקו הישראלית זכתה במדליית הזהב במשחה ל-200 מטר מעורב אישי באליפות אירופה בבריכות קצרות 2021 בקאזאן, רוסיה. גורבנקו עשתה היסטוריה בתחילת השנה כשהיא הפכה לשחיינית הישראלית הראשונה שעולה לגמר אולימפי.

https://www.timesofisrael.com/israeli-swimmer-gorbenko-takes-gold-at-european-short-course-championships/

 

המדינה היהודית

 

נמצאה טבעת עתיקה. ארכיאולוגים חשפו טבעת זהב ואמטיסט עתיקה במהלך חפירה שנערכה ביבנה, העיר שהפכה למרכז חקר הרבנות לאחר שהרומאים הרסו את ירושלים. הטבעת נמצאה באתר המתוארך למאה ה-7 לספירה, אך ייתכן שמקורה מזמן הרבה יותר מוקדם.

https://worldisraelnews.com/ancient-ring-with-temple-stone-discovered-in-yavne/

כס המתאים למלך. (סליחה על משחק המילים) בטיילת ארמון הנציב בירושלים התגלה קוביית שירותים בת 2700 שנה מימי בית ראשון. אחוזה מלכותית שנחפרה מתקופת מלכי יהודה (המאה ה-7 לפנה"ס) כוללת שירותים פרטיים ובור ספיגה עתיק.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/314457

הנחת החוק. אלפי יהודים ברחבי העולם הלומדים דף יומי מדי יום והם סיימו לאחרונה את מסכת ביצה. לציון ציון דרך זה, חוות תרנגולות בקדומים, ישראל, הדפיסה את המילים הנאמרות בתום השלמת מסכת, ישירות על הביצים.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/314570

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.