יום ראשון, 21 בנובמבר 2021

החדשות הטובות של ישראל 21 בנובמבר 21.

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל, ה-21 בנובמבר 2021 נקודות השיא כוללות:

מחקר ישראלי פורץ דרך איתר חולשות מרובות בתאים סרטניים.

אוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום החמישי בעולם ליזמות.

ארבעה מוצרים ישראליים בהמצאות הטובות ביותר של מגזין TIME לשנת 2021.

שלושה סיפורי הצלחה מרכזיים באנרגיה סולארית.

חודש שיא בהשקעה בסטארטאפים ישראלים.

מדליות זהב לשני ג'ודוקאים ישראלים.

חגיגת בר ובת מצווה ל-700 יתומים ישראלים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

התמקדות במוקדי סרטן. צוות חוקרים, בראשות מכון ויצמן הישראלי, השתמש באלגוריתמים כדי למצוא ניאו אנטיגנים - "נקודות חמות" על גידולים - המספקים גישה לאימונותרפיה עדכנית עבור חולי סרטן מרובים. לאחר מכן הנדסו המדענים תאי T מאנשים בריאים כדי להרוס לחלוטין את הגידולים.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/new-israeli-cancer-study-leads-to-possible-breakthrough-in-immunotherapy-682152

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/315059

https://www.jci.org/articles/view/129466

https://www.youtube.com/watch?v=dLbQwKHpLF0

אפליקציה מורידה לחץ דם. מחקר בן 3 שנים של אפליקציית הבריאות הדיגיטלית מבית Hello Heart בישראל מראה כי למעלה מ-84% מהמשתתפים עם יתר לחץ דם בשלב II השיגו ירידה בלחץ הדם הסיסטולי שלהם. זה היה מחקר היעילות הרב-שנתי הגדול ביותר של תרופה דיגיטלית לשליטה ביתר לחץ דם.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3920395,00.html

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2785012

11 פרויקטים נוספים למחקר רפואי מדויק. 11 פרויקטים חדשים זכו בסכום כולל של 32 מיליון שקל בסבב השנתי הרביעי של שותפות ישראל לרפואה מדויקת. הם כוללים AI לסרטן וקרוהן, גילוי של גנים חדשים של מחלות וטיפולים בהפרעות נדירות.

https://www.timesofisrael.com/11-israeli-projects-get-millions-in-funding-for-personalized-medicine-research/

מעבדת חדשנות AI חדשה לטיפול מותאם אישית. פייזר, AstraZeneca, Merck וטבע פתחו את AION Labs - מעבדת חדשנות ישראלית חדשה לסטארטאפים לפיתוח טכנולוגיות חדשניות מבוססות בינה מלאכותית לטיפולים מותאמים אישית. סטארט-אפים ישתמשו בביולוגיה חישובית כדי לגלות ולפתח תרופות דיוק ממוקדות במטופל.

https://www.timesofisrael.com/new-innovation-lab-brings-together-pharma-biotech-giants-for-ai-therapeutics/

https://www.jpost.com/health-and-wellness/pfizer-astrazeneca-help-launch-computational-science-lab-in-israel-682248

בדיקת טיפולים חדשים לבטיחות. Quris של ישראל השיקה "מטופל על שבב" - פלטפורמת הבינה המלאכותית הראשונה בעולם לניבוי אילו תרופות מועמדות יפעלו בבטחה בבני אדם. צוות ההנהגה של קוריס כולל את חתן פרס נובל של ישראל אהרון צ'חנובר ​​וד"ר רוברט ס. לנגר, מייסד שותף של Moderna.

https://jewishbusinessnews.com/2021/10/18/quris-ai-to-predict-which-drugs-will-safely-work-in-humans/

https://www.quris.ai/

Roche שותפה ל-Ibex לאיתור סרטן בינה מלאכותית. Roche חתמה על הסכם עם Ibex Medical Analytics בישראל לפיתוח משותף של זרימת עבודה של ניתוח תמונה משובצת. זה יאפשר לפתולוגים לבדוק ביופסיות באמצעות תוכנת NAVIFY & uPath של Roche תוך גישה חלקה לאלגוריתמים, התובנות והכלים של AI של Ibex.

https://www.timesofisrael.com/israeli-startup-ibex-medical-aims-to-transform-cancer-diagnostics-with-ai-tech/

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3920455,00.html

בית חולים מתמודד עם השמנת יתר באמצעות משחק מחשב. המרכז הרפואי שיבא בישראל השיק תוכנית מבוססת משחקי סמארטפון כדי לעזור לילדים הסובלים מעודף משקל לאמץ אורח חיים בריא יותר. הם משתמשים באפליקציית Rumble של UVTAL הישראלית ובשעון חכם לניטור שינה, דופק ופעילות גופנית.

https://www.jns.org/sheba-medical-center-initiates-gaming-program-to-combat-child-obesity/

עלייה מהירה יותר לאנשי רפואה. תוכנית חדשה של ממשלת ישראל תזרז ותתמוך בתהליך העלייה של אנשי מקצועות הבריאות היהודים. זה יועיל לכ-3,000 יהודים, בעיקר מברית המועצות לשעבר, ארה"ב, קנדה, צרפת וארגנטינה ותתגבר על המחסור שניכר במהלך מגיפת הקורונה.

https://www.timesofisrael.com/israel-seeks-to-ease-immigration-for-doctors-nurses-due-to-manpower-shortage/

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/315208

מנתחים בונים מחדש את פניו המרוסקות של החייל. שבועיים לאחר שחייל נורה בראשו, השתמשו מנתחים בבית החולים רמב"ם בטכנולוגיית תלת מימד כדי לבנות את פניו מחדש. כדור פגע בקצין ליד מוחו, עיניו ולשונו, וניפץ את לסתו. אבל למעט כמה צלקות, בקרוב הוא ישוחזר לחלוטין.

https://www.timesofisrael.com/after-idf-soldier-takes-bullet-to-face-doctors-rebuild-his-jaw-in-high-tech-op/

קוסם מציל את התינוק הנחנק. אהרון הקוסם של איחוד הצלה, עובד בביצוע מופעי קסמים בהוד השרון. בעבודתו ללא שכר כחובש מתנדב, הוא נקרא להציל תינוק שנחנק. לאחר מכות גב ולחיצות בחזה, "אברקאדברה" - התינוק ירק החוצה חפץ קטן והתחיל לנשום מחדש.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/315217

ישראל היא כוללנית וגלובלית

 

רשת גלובלית לנשות עסקים ישראליות. אורלי כרמון, ראש ארגון Orca Global Leadership and Networking בקנדה, הקימה רשת של 31,000 נשים עסקיות או מקצועניות ישראליות ברחבי העולם. חברים מתחברים חברתית ומקצועית, בעוד ש-Orca מציעה גם קורסי הכשרה לפיתוח.

https://www.timesofisrael.com/money-talks-business-network-unites-israeli-women-at-home-and-around-the-globe/

האישה הראשונה שעומדת בראש יחידת ההגנה המובחרת של חיל הים. סרן אופיר הורי היא המפקדת הראשונה אי פעם ביחידת סנפיר הצפונית של חיל הים הישראלי. היחידה, ש-40% ממנה הן נשים, אחראית על אבטחת נמלים אזרחיים וצבאיים בישראל והגנה עליהם מפני איומים ביבשה, בים. מתחת למים ומהאוויר.

https://www.israelhayom.com/2021/10/15/israeli-navys-snapir-unit-gets-first-ever-female-commander/

ברוכים הבאים לכותל. משלחת של תשעה בחריינים, בלבוש מסורתי, ביקרה לאחרונה בכותל בירושלים. הם קראו תפילות והשאירו פתקים בקיר. יהודים, צעירים ומבוגרים כאחד, חיבקו את המבקרים מבחריין, וחלקם בירכו את האורחים בערבית. (ראה כמה מהתמונות הייחודיות.)

https://www.timesofisrael.com/from-western-wall-to-old-city-alleys-curious-israelis-embrace-bahrini-visitors/

סיוע בקורונה לרומניה. ישראל שלחה 40 רכזי חמצן לרומניה, אשר מתמודדת עם הגל החמור ביותר של זיהומי קורונה מאז החלה המגיפה לפני כמעט שנתיים. המכשירים התאפשרו בעזרת AFI Europe Romania ו-Elbit Systems של ישראל.

https://worldisraelnews.com/israel-sends-covid-19-assistance-to-hard-hit-romania/

עוד מים לירדן. ישראל תכפיל, ל-50 מיליון מ"ק, את כמות המים המתוקים שהיא מספקת לירדן השכנה, אחת המדינות עם מחסור מים הכי גדול בעולם.

https://www.timesofisrael.com/israel-signs-deal-doubling-water-supply-to-parched-jordan/

הצ'ירוקי עומדים עם ישראל. מועצת השבט של צפון מזרח אלבמה צ'רוקי הכירה ב"אומה היהודית הריבונית" של ישראל, כאשר ירושלים היא "בירתה הנצחית הבלתי מחולקת". הם הביעו סולידריות עם הקהילה היהודית והשוו את החוויה היהודית לזו של שבטים ילידים בצפון אמריקה.

https://www.jns.org/alabama-cherokee-tribe-establishes-ties-with-israel-recognizes-undivided-jerusalem/

https://www.israelhayom.com/2021/10/13/alabama-cherokee-tribe-forges-ties-with-israel-recognizes-undivided-jlem/

ישראל מתווך בסודן. כלי תקשורת בסודאן דיווחו כי משלחת ישראלית שביקרה בסודאן תיווכה לאחרונה בין המנהיג הצבאי אל-בורהאן לבין ראש הממשלה המודח עבדאללה חמדוק.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/316136

יזמים ברמה עולמית. אוניברסיטת תל אביב דורגה במקום החמישי בעולם בדירוג 2021 של Startup Genome - חברת ייעוץ ומחקר מובילה בעולם בתחום החדשנות. TAU הייתה האוניברסיטה היחידה שאינה בארה"ב ב-10 המובילות. היא עקבה אחרי סטנפורד, MIT, UC ברקלי והרווארד. 1,300 בוגרי TAU הקימו סטארטאפים.

https://english.tau.ac.il/news/entrepreneurship-genome

https://startupgenome.com/articles/scaleup-founder-university-education

מהירח ועד לגילוי סרטן. יונתן וינטרוב היה אחד משלושת הישראלים שיזמו את הפרויקט של SpaceIL לשליחת חללית ישראלית לירח. זה עתה זכה בפרס לעצמאות מוקדמת ובכספים ממכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב לגילוי סרטן ללא ביופסיות, באמצעות טומוגרפיה קוהרנטית אופטית (OCT).

https://unitedwithisrael.org/israeli-space-organization-cofounder-wins-prestigious-award-to-improve-cancer-detection/

 

מדע וטכנולוגיה

 

ההמצאות הטובות ביותר של 2021. ארבע המצאות ישראליות מופיעות ב-100 ההמצאות הטובות ביותר לשנת 2021 של מגזין TIME. הן Read של OrCam (טקסט לאודיו), AIM של Percepto (תוכנת מזל"ט), חיישני ההשקיה של הצמח של SupPlant ו-ElectReon smart road. כולם הוצגו בעבר בניוזלטר זה.

https://www.timesofisrael.com/4-israeli-inventions-feature-in-time-magazines-100-best-inventions-for-2021/

אינטל משיקה את אלדר לייק. כפי שנחזה כאן בעבר, אינטל השיקה סוף סוף את שבבי ה-Alder Lake שפותחו בישראל, כולל מעבד המשחקים הטוב ביותר שלה Core 19 12900K. אינטל אומרת שזהו הפרויקט השאפתני ביותר שלה בעשור האחרון, עם 1,000 ישראלים שעבדו במשך שלוש שנים על כל מערך המעבדים.

https://www.timesofisrael.com/intel-officially-launches-most-significant-chip-lineup-sired-in-israel/

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3921139,00.html

השדה הסולארי הגדול ביותר בארה"ב. דוראל אנרג'י בישראל בונה את מה שיהפוך לשדה הסולארי הגדול ביותר בארצות הברית. פרויקט הממותה של אינדיאנה יפיק בסופו של דבר 1.3 גיגה וואט של חשמל - מספיק כדי להפעיל יותר ממאה ושבעים אלף בתי אב.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/315100

שדה ה-PV הצף הגדול בישראל. שיכון ובינוי אנרגיה בישראל ועמותת המים חוף הכרמל חנכו את שדה האנרגיה הסולרית הפוטו-וולטאית הצף הגדול בישראל. 51,500 הפאנלים מכסים 112+ דונם ממאגר הבונים ויכולים לייצר 23 מגה וואט של חשמל.

https://en.globes.co.il/en/article-shikun-binui-inaugurates-israels-biggest-floating-pv-field-1001386475

https://www.youtube.com/watch?v=QgvNhQkFxz4

קירור ללא חשמל. SolCold הישראלית פיתחה צבע המשתמש באנרגיה סולארית כדי להפעיל תהליך קירור ללא מזגנים. הציפוי הדו-שכבתי הידידותי לסביבה שלו סופג את חום השמש ופולט אותו מחדש כקור. כל שכבה מחזיקה עד 15 שנים וניתן ליישם כמעט בכל מקום.

https://jewishbusinessnews.com/2021/10/18/israeli-startup-socold-turns-suns-rays-into-electricity-free-cool-air-conditioning/

https://solcold.co/

מיחזור מבנים. ה-Criaterra בהנהגה נשית של ישראל יוצרת חומרי בניין ברי קיימא לבניית בנייני משרדים ומגורים שניתן למחזר ובהמשך אף לעשות בהם שימוש חוזר. הייצור שלהם פולט רק 20% מ-CO2 וכ-10% מהאנרגיה, בהשוואה למוצרים סטנדרטיים. הבידוד התרמי שלהם טוב יותר ב-600%.

https://jewishbusinessnews.com/2021/10/17/criaterra-makes-construction-environmentally-friendly/

https://www.criaterra.com/

https://www.youtube.com/watch?v=Sf36Q_LONPM

רשת תקשורת לשעת חירום. Commtact של ישראל חשפה רשת תקשורת אלחוטית בזמן אמת למגיבים ראשונים. CommNet מיועד גם לאירועים גדולים ולצוותי מרכז פיקוד ובקרה. מכשירי הרדיו המוגדרים בתוכנה פועלים בתנאים קשים על פני מגוון רחב של תדרי רדיו.

https://www.jns.org/wireless-communications-company-unveils-new-system-for-first-responders/

https://commtact-systems.com/

ישראל תייבא עובדי טכנולוגיה. ישראל אמורה לאפשר לסטודנטים זרים הלומדים מקצועות הנדסיים בישראל לקבל אשרה להמשיך לעבוד כאן. כמו כן, מומחי טכנולוגיה זרים יקבלו אשרות, על מנת לעמוד ביעד הממשלתי של 15% מכוח העבודה בישראל המועסקים במגזר הטכנולוגי עד שנת 2026.

https://en.globes.co.il/en/article-israel-to-bring-foreign-professionals-to-fill-tech-vacancies-1001387752

נחשפת מונית אוויר בהמראה אנכית. לאחר ארבע שנים של פעילות חשאית, הסטארטאפ הישראלי AIR חשף את רכב ההמראה והנחיתה החשמלי האנכי AIR ONE שנוסע בעצמו. למטוס הדו-מושבי יהיה טווח של 100 מיילים ומהירות מרבית של 155 קמ"ש. יעד הייצור הוא 2024.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3920560,00.html

ישראל מאשרת מערכת סינון אוויר. משרד הבריאות הישראלי אישר כי מערכת סינון האוויר של Aura Smart Air הישראלית מנטרלת בהצלחה כמעט 100% מנגיפים של קורונה בחלל סגור. מעתה תשווק אאורה את המערכת למוסדות ישראליים, בעיקר במגזרי הבריאות והחינוך.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3919366,00.html

בירה סושי וגלידה באוויר. יוזמת רשת המל"טים הלאומית של ישראל נכנסה לשלב השלישי שלה (מתוך שמונה) עם מל"טים המספקים הזמנות סושי, בירה וגלידה לכלי התקשורת הממתינים. בניסוי שנמשכה 10 ימים נבדקו טיסות מל"טים מעל אזורים עירוניים בתל אביב, יפו, ​​רמת שרון, הרצליה וחדרה.

https://www.timesofisrael.com/drones-deliver-sushi-beer-and-ice-cream-in-tel-aviv-as-part-of-pilot-project/

צ'ק אאוט ללא הפסקה במרכז לונדון. טריגו של ישראל מניע את חנות המכולת האוטונומית הראשונה ללא קופה. ל-Tesco Express בהיי הולבורן במרכז לונדון יש מצלמות תקרה שלקוחות יכולים לקחת פריטים ולצאת החוצה מבלי לעצור בקופה. תשלומים וקבלות מסופקים באופן דיגיטלי.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3920512,00.html

זוכה FoodTech ProFuse Technology של ישראל זכתה ב-FoodTech 2021 תוך שימוש בטכנולוגיה של מכון ויצמן הישראלי להאצת הצמיחה של תאי בשר מתורבתים. פרופיוז תקבל עד 100,000 דולר עבור אינטגרציה מסחרית עם תנובה, או כהשקעה, ועד 50,000 שקל עבור פרסום ב"כלכליסט דיגיטל".

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3920540,00.html

https://profuse-tech.com/

פח אשפה ירושלמי אסיר תודה. פח אשפה שהותקן ליד תחנת אוטובוס בירושלים מוחא כפיים למי שמשתמש בו. זרוק פיסת זבל, והקלטה של ​​קול של ילד אומרת, "תודה רבה!". זה חלק מיוזמה של תושבים מקומיים לנקות את הרחובות בשכונת פת בעיר. בשבת שקט.

https://www.timesofisrael.com/jerusalem-garbage-can-thanks-you-for-not-littering/

 

כלכלה ועסקים

 

המשקיעים ממשיכים להגיע. חברות טכנולוגיה ישראליות גייסו עד כה השנה סכום מדהים של 17.8 מיליארד דולר - כמעט כפול מהסכום של התקופה המקבילה אשתקד, ולמעלה מ-70% יותר מאשר ב-2020 כולה. ההשקעות של 3 מיליארד דולר באוקטובר היו שיא של כל הזמנים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-tech-firms-raise-staggering-17-8b-this-year-almost-double-2020-total/

https://www.israel21c.org/israeli-firms-raise-3-billion-in-record-breaking-october/

הגירעון ירד. הגירעון התקציבי המצטבר של ישראל לשנים-עשר החודשים עד סוף אוקטובר 2021 הצטמצם ל-47.1 מיליארד שקל. הוא מייצג 5.5% מהתמ"ג, שזה הרבה פחות מ-7.2% בסוף ספטמבר.

https://en.globes.co.il/en/article-budget-deficit-narrowed-sharply-in-october-to-55-1001390172

אורקל פותחת מרכז נתונים ענק. ענקית הטכנולוגיה אורקל חנכה בירושלים את מרכז הנתונים החדש שלה, שיתפקד כספק ענן עבור לקוחות ישראלים. המתקן משתרע על פני אלפי מטרים רבועים, על פני ארבע קומות ולמעלה מ-50 מטרים מתחת לאדמה. אורקל גם הודיעה על תוכניות להשיק מרכז נתונים ישראלי שני.

https://www.timesofisrael.com/oracle-inaugurates-regional-cloud-center-in-jerusalem-plans-to-open-2nd-site/

7-אחת עשרה, אבל לא בשבת. רשת המגה האמריקאית 7-Eleven עתידה לפתוח מאות חנויות ישראליות. עם זאת, בניגוד למקומות אחרים, הם יהיו סגורים בשבת, יום המנוחה היהודי, מיום שישי בערב ועד מוצאי שבת. חברת אלקטרה המקומית תשקיע 60 מיליון שקל בהקמת החנויות בשלוש השנים הקרובות.

https://www.timesofisrael.com/7-eleven-to-open-hundreds-of-stores-in-israel-but-theyll-reclosed-on-shabbat/

חד קרן חדשים. Hibob הישראלית, החברה העומדת מאחורי פלטפורמת ניהול משאבי אנוש 'bob', מגייסת 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.65 מיליארד דולר. בינתיים, סטארטאפ הביוטק הישראלי Immunai גייסה 215 מיליון דולר לפי שווי של קצת יותר ממיליארד דולר.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3919534,00.html

השקעה בסטארט-אפים ישראלים: Deel גייסה 425 מיליון דולר; TripActions גייסה 275 מיליון דולר; Wiz גייסה 250 מיליון דולר; אימונאי גייסה 215 מיליון דולר; Cato Networks גייסה 200 מיליון דולר; Hibob גייסה 150 מיליון דולר; היילו גייסה 136 מיליון דולר; Arbe Robotics גייסה 118 מיליון דולר (IPO); SeaLights גייסה 30 מיליון דולר; קארמה גייסה 25 מיליון דולר; Insurright גייסה 22 מיליון דולר; Metrolink גייסה 22 מיליון דולר; At-Bay גייסה 20 מיליון דולר; Navina גייסה 15 מיליון דולר; Better Health גייסה 10 מיליון דולר; קוריס גייסה 9 מיליון דולר; Valence Security גייסה 7 מיליון דולר; Futora גייסה 6 מיליון דולר; X-trodes גייסה 4.5 מיליון דולר; LetsTok גייסה 1.5 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

נהנה מהחזרה לחיים בירושלים. אנשים חוזרים לאט לאט לרחובות ירושלים, כמו דובים היוצאים לאיטם מתרדמת החורף, מתרבצים מעומק המערות שלהם. איזה תענוג זה להתאחד ולדבר עם אנשים בחיים האמיתיים, ולא דרך מסך מחשב.

http://rjstreets.com/2021/10/10/jerusalem-getting-back-to-normal-2/

קישורים שימושיים. יעקב ריצ'מן יצר דף אינטרנט של 130 קישורים שימושיים על חדשות באנגלית, חדשות בעברית, רדיו עברי, משאבים יהודיים, משאבים בעברית, משאבי אינטרנט, רשתות חברתיות, עסקים בישראל, קניות ישראל וירושלים.

https://jr.co.il/links/index.html

ג'ודוקאים ישראלים זוכים בזהב. ג'ודוקאות ישראליות זכו בשתי מדליות זהב וארד בגראנד סלאם של פריז, וסיימו במקום השלישי מתוך 45 המדינות בטבלת המדליות. גפן פרימו זכה במדליית הזהב בקטגוריית עד 52 ק"ג. רז הרשקו זכה בזהב בקטגוריית +78 ק"ג. ענבר לניר זכתה בארד בקטגוריית -78 ק"ג.

https://www.israelhayom.com/2021/10/17/israeli-judoka-gefen-primo-wins-grand-slam-gold/

https://www.youtube.com/watch?v=Aq0jlwpX5jY

 

המדינה היהודית

 

הגתות הביזנטית הגדולות בעולם. מתחם ענק של גתות בנות 1,500 שנה נחשף על ידי ארכיאולוגים בעיר יבנה מדרום לתל אביב. המתקן מהמאה ה-4-5 לספירה יכול לייצר כשני מיליון ליטר יין בשנה והוא הדוגמה הידועה הגדולה ביותר מהתקופה.

https://www.timesofisrael.com/worlds-largest-known-complex-of-byzantine-winepresses-uncovered-in-israel/

מגילה מצוירת ביד מהמאה ה-14 של ישראל העתיקה. מוזיאון ישראל חשף את מגילת פירנצה. הקלף המצויר ביד מהמאה ה-14, באורך 11 מטר, הוא המוקד של "ציור עלייה לרגל", תערוכה המתארת ​​את ספר המסע החזותי המוכר ביותר לארץ ישראל מאת יהודי מצרי מימי הביניים מקהיר.

https://www.timesofisrael.com/museum-unveils-14th-century-hand-painted-scroll-depicting-ancient-israel/

שרידים צלבנים. באזור מעיינות ציפורי בגליל נחשף מאהל צלבני קדום. כמו כן, צולל ישראלי מצא חרב צלבנית באורך מטר על קרקעית הים מול חוף הכרמל. הצלבנים יזמו מספר מסעות צבאיים במזרח התיכון בין המאות ה-11 וה-13.

https://www.jpost.com/archaeology/first-archaeological-evidence-for-crusader-camp-found-in-israel-682262

https://www.jpost.com/archaeology/900-year-old-crusader-sword-found-by-scuba-diver-off-israels-coast-682306

ישראל מציינת את יום העלייה. ה-13 באוקטובר היה יום העלייה ומספר העולים החדשים מצפון אמריקה בדרך ל-4,500 העולים ב-2021 - הגבוה ביותר מזה 20 שנה. רוב המגיעים החדשים מגיעים מניו יורק, ניו ג'רזי, מסצ'וסטס, פלורידה וקליפורניה.

https://baltimorejewishlife.com/news/news-detail.php?SECTION_ID=37&ARTICLE_ID=148610

https://www.jns.org/feeling-part-of-the-story-having-made-the-move-olim-and-israel-mark-aliyah-day/

235 בני מנשה מגיעים. 235 עולים חדשים מקהילת בני מנשה במניפור שבצפון מזרח הודו נחתו בישראל ביום העלייה. יותר מ-4,000 בני מנשה כבר חיים בישראל. הם טוענים למוצאם מאחד מעשרת שבטי ישראל האבודים שהוגלו על ידי האימפריה האשורית לפני יותר מ-27 מאות שנים.

https://worldisraelnews.com/bnei-menashe-group-of-235-from-india-lands-in-israel/

https://blogs.timesofisrael.com/photo-essay-reflections-on-a-long-overdue-aliyah/

ילדים שכולים חוגגים בר ובת מצוות. למעלה מ-700 ילדים, שאיבדו הורה בגלל מחלה או טרגדיה אחרת, חגגו יחד את "התבגרותם" הדתית היהודית. האירוע בפארק השעשועים סופרלנד בראשון לציון כלל אומנויות ומלאכות יהודיות, טרמפים, אוכל והופעה של כוכבת הפופ הישראלית עדן חסון.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/315183

תערוכה לאומית של גאונות יהודית "סודית". הספרייה הלאומית של ישראל תציג את המחברות של "מר. שושני", או "מסייה צ'וצ'אני", שלימד את אלי ויזל ואת הפילוסוף עמנואל לוינס. היה לו זיכרון צילומי של התנ"ך והתלמוד והוא טייל בעולם תוך שמירה על זהותו האמיתית בסוד.

https://www.jta.org/2021/10/19/israel/notebooks-of-mysterious-scholar-who-taught-elie-wiesel-emmanuel-levinas-to

שום דבר לא יעצור אותנו. לאחר עיכובים עקב קוrubv, רוני וסבטלנה סוף סוף קבעו את תאריך החתונה שלהם. אלא שאז הובהל רוני לפתע למרכז הרפואי ברזילי באשקלון בחשד שעבר אירוע מוחי. במקום לדחות שוב את חתונתם, הם החליטו להתחתן בחצר המחלקה הנוירולוגית.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/314708

משלוח מאוחר. 56 מכתבים שכתבה אשה טורדנית לבעלה בחזית, במלחמת יום הכיפורים, נמסרו סוף סוף, 48 שנים לאחר שנשלחו אליו בדואר. בסופו של דבר הם הגיעו לברוך "בוקי" שניר, שעבר שלושה חודשי מלחמה מבלי ששמע מילה מאשתו.

https://www.timesofisrael.com/48-years-after-yom-kippur-war-letters-to-frontline-soldier-finally-delivered/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.