יום ראשון, 24 ביולי 2022

החדשות הטובות של ישראל 24 ביולי 22.

 

במהדורת החדשות הטובות בישראל ה24 ביולי, 2022 נקודות השיא כוללות:

• ניסוי ישראלי מראה שטיפול בחמצן בלחץ גבוה יכול לרפא "קורונה ארוכת טווח".

• ביקור רשמי היסטורי במרוקו של הרמטכ"ל של צה"ל.

• חמישה סטארטאפים ישראלים חדשניים נוספים מסייעים במניעת בזבוז מזון.

• המכונית המעופפת של ישראל עולה מהקרקע.

• טייסי בואינג 737 יחבשו בקרוב אוזניות ישראליות.

• ישראלים זכו בשיא של 7 מדליות זהב במשחקי העולם.

• ארכיאולוגים חושפים קשר יהודי היסטורי נוסף לירושלים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

כמעט כל התינוקות מחוסנים נגד פוליו. ישראל הפיקה בהצלחה את חיסון הפוליו שלה לילדים בגילאי שישה שבועות עד 18 חודשים - הגיל בסיכון הגבוה ביותר להידבק במחלה. שיעור החיסונים עמד על 81% בלבד במרץ, אז התגלה המקרה הראשון של הנגיף מזה 34 שנים. השיעור עומד כעת על 99%.

https://www.timesofisrael.com/health-ministry-touts-99-polio-vaccination-rate-among-babies/

הגנה על קשישים מפני קורונה. מחקר שנערך בקרב כ-40,000 קשישים ישראלים מראה כי החיסון הרביעי לקורונה הפחית את שיעורי התמותה מנגיף הקורונה בקרב הישראלים הפגיעים ביותר ב-72%. היא גם קיצצה את שיעורי ההידבקות באוכלוסייה זו ב-60% ואת האשפוזים ב-34%.

https://www.timesofisrael.com/major-israeli-study-elderlys-covid-death-slashed-by-72-after-4th-vaccine/

HBOT מקל על תסמינים של קורונה ארוכה. טיפול בחמצן היפרברי שיפר משמעותית את מצבם של 37 חולים שסבלו מתסמינים קוגניטיביים שלאחר הקורונה. הניסוי הקליני נערך על ידי מרכז סגול לרפואה ומחקר היפרברית במרכז הרפואי שמיר ובאוניברסיטת תל אביב.

https://www.globenewswire.com/en/news-release/2022/07/12/2478286/0/en/Effective-treatment-is-now-available-for-millions-suffering-with-long-COVID- symptoms.html

https://www.nature.com/articles/s41598-022-15565-0

גילוי מוקדם של פרקינסון. חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים סיגלו טכניקה הנקראת quantitative Magnetic Resonance Imaging (qMRI) כדי לחשוף שינויים ביולוגיים ברקמת המרתף של הסטריאטום, איבר במוח הידוע כי הוא מתדרדר במהלך התקדמות מחלת פרקינסון.

https://www.timesofisrael.com/israeli-lab-says-it-developed-brain-scan-to-make-early-parkinsons-screening-routine/

 https://www.israelnationalnews.com/news/356364

אלטרנטיבה אנטיביוטית מירקות. חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בישראל גילו כי הפיטוכימיקל 3,3'-diindolylmethane (DIM) הורג חיידקים ומרפא פצעים במהירות. DIM מופק מירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי. סטארטאפ הספין-אוף BGU Lifematters ממשיך בפיתוח DIM.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-711688

 https://www.mdpi.com/1999-4923/14/5/967

https://www.timesofisrael.com/israeli-study-chemical-heals-wounds-twice-as-fast-could-be-antibiotic-alternative/

 http://lifematters.co.il/

שימו לב - אתם ערים? אנחנו יודעים שלישראלים תמיד יש גלי מוח, אבל עכשיו חוקרים מאוניברסיטת תל אביב חקרו אותם לעומק. הם מצאו שגלי אלפא-ביתא (10 עד 30 הרץ) אינם נפלטים במהלך שינה או במצבי חוסר הכרה. זה יכול לעזור לזהות אם חולי תרדמת מודעים לקולות חיצוניים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-study-brainwaves-may-be-key-to-gauging-awareness-in-unconscious-people/

 https://www.nature.com/articles/s41593-022-01107-4

מקדחת יהלום מנקה עורקים סתומים. נתן בן ה-71 במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, הוא האדם הראשון בישראל שפינה את ההסתיידות העורקית הקשה שלו באמצעות כתר זעיר מצופה בשבב יהלום מסתובב במהירות של 100,000 סל"ד. הטיפול בסרטן של נתן מנע צנתור ואנגיופלסטיקה קונבנציונליים.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-711686

ממטוסי קרב ועד לחדר הניתוח. האוזניות הכירורגיות מבית Beyeonics בישראל החלו את החיים כאוזניות לטייסים. Beyeonics היא ספין-אוף מחברת הקבלן הביטחוני הישראלי אלביט. למוצר שלה יש כעת אישור FDA למנתחי עיניים ויש תוכניות להתאים אותו לניתוחי עמוד השדרה.

https://www.israel21c.org/a-surgical-headset-born-on-a-fighter-jet/

מוניטור AI לתינוק. הסטארטאפ הישראלי LittleOne.Care מפתח מכשיר בינה מלאכותית לביש המנטר את צלילי התינוק ותנועותיו, ומתריע בפני ההורים על מצבי חירום ובעיות התפתחותיות. זה יכול לזהות התעללות במעון, אם התינוק נשכח במכונית, או אם המכשיר מוסר.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/parenting/article-711550

https://www.littleone.care/

SPARK גלובלי ישראלי מבריק. פרופ' דריה מוכלי-רוזן מאוניברסיטת סטנפורד, ילידת ישראל והשכלה, נאמה בסימפוזיון הבינלאומי של המרכז הרפואי רמב"ם לאחרונה. היא הקימה 3 סטארטאפים בתוספת SPARK -שותפות אקדמית-תעשייתית שמימנה 48 פרויקטים ומהווה מודל עולמי לרפואה מתרגמת.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-711621

https://www.rambam.org.il/en/research_and_innovation/research_programs/spark_nitzoz/

הכשרת בני נוער בצפון אמריקה להיות מצילי חיים. 50 חברים בארגון הנוער NCSY, מחלקים שונים של ארצות הברית וקנדה, סיימו את לימודיהם כמגיבים רפואיים רשומים במלואם (EMR). זה מגיע בעקבות השלמת תוכנית אימוני קיץ עם ארגון חירום ישראלי איחוד הצלה.

https://www.israelnationalnews.com/news/356260

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

שומר אחי. כשחובש מד"א עלי נחלץ לעזרתו של חולה התקף לב, הלב שלו כמעט נעצר. החולה היה אחיו פאהד. עלי נאלץ להפעיל מחדש את ליבו של פאהד עם דפיברילטור מספר פעמים בדרך לבית החולים. למרבה המזל, פאהד החלים לחלוטין, לרווחת ילדיו - האחיינים של עלי.

https://www.mdais.org/en/news/080622

 https://afmda.org/donate/

הכשרת עובדי בריאות הרשות הפלסטינית. המרכז הרפואי שיבא בישראל השיק תוכנית להכשרת מקצועניות בריאות ערביות פלסטיניות להשתמש בטכנולוגיות טל-בריאות. יוזמת OB-GYN Beyond של שיבא תאפשר להם לנטר מרחוק נשים ערביות הרות ועובריהן באזור חברון.

https://www.timesofisrael.com/israeli-hospital-trains-palestinian-health-workers-in-remote-care-for-pregnant-women/

 https://cdn.jwplayer.com/previews/1kFMc7dU

עץ השלום להסכמי אברהם. נציגי מדינות הסכם אברהם ישראל, בחריין, איחוד האמירויות הערביות ומרוקו נטעו "עץ שלום" במשחקי העולם ב-2022 בברמינגהם אלבמה. https://israelinsightmagazine.com/2022/07/14/world-games-birmingham-honors-abraham-accords-with-peace-tree-ceremony-during-world-games/

יצירת היסטוריה במרוקו. סגן אלוף אביב כוכבי התקבל בברכה במסע הרשמי הראשון אי פעם על ידי רמטכ"ל צה"ל למרוקו. בינתיים, ישראל ומרוקו חתמו על הסכם בנושא קניין רוחני, לעידוד חדשנות משותפת וקידום שיתוף פעולה בנושא פטנטים.

https://worldisraelnews.com/watch-a-first-idf-chief-welcomed-in-morocco/

https://www.israelnationalnews.com/news/356859

סלאם שלום. כשהמתחרה העיראקית מיס יוניברס שרה עידן הצטלמה עם מיס ישראל ב-2017, זה הניע אותה בדרך של קירוב בין אנשים לכל מקום. היא הקימה את ה-NGO Humanity Forward כדי לבנות גשרים בין מוסלמים ויהודים ולקדם סובלנות, הבנה הדדית וכמובן שלום.

https://www.humanity-forward.org/new-page-2

חיילי צה"ל לשעבר משפצים בתי ספר בטנזניה. רפי רייקר הישראלי הקים את עמותת אפריקה - עובדים ביחד. היא שולחת מתנדבים לשעבר של צה"ל לשפץ בתי ספר ולבנות תשתית מים נקיים. הם שינו שמונה בתי ספר ואת מערכת המים בכפר מלינדה, טנזניה, והפחיתו את התחלואה ב-75%.

https://www.israel21c.org/former-soldiers-renovate-schools-in-tanzanian-village/

https://www.afrikantanzania.com/home

שותפות אסטרטגית עם אוסטריה. קנצלר אוסטריה קרל נהאמר פגש את ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד בירושלים וחתם על הסכם שנע בין נושאי ביטחון וסייבר לבריאות ותיירות.

https://www.israelhayom.com/2022/07/13/austrian-chancellor-in-israel-signs-strategic-partnership-agreement/

שותפות אסטרטגית עם ארה"ב. ישראל וארה"ב הכריזו על דיאלוג אסטרטגי ברמה גבוהה בנושא טכנולוגיה כדי לשפר את השותפות האסטרטגית שלהן בטכנולוגיות מתקדמות. הוא עוקב אחר שותפויות ארה"ב עם בריטניה, אוסטרליה ויפן ויעסוק בהיערכות למגפה, אקלים, בינה מלאכותית ומדע קוונטי.

https://www.israelnationalnews.com/news/356444

הפסגה העולמית משיקה פרויקטי מזון ואנרגיה. מנהיגי ישראל, הודו, ארה"ב ואיחוד האמירויות כינסו את הפסגה הווירטואלית הראשונה של I2U2. בין שאר המטרות והפרויקטים, איחוד האמירויות הערביות היא להשקיע 2 מיליארד דולר בפארקי ייצור מזון ידידותיים לסביבה ברחבי הודו שישתמשו במומחיות של המגזר הפרטי הישראלי וארה"ב.

https://www.timesofisrael.com/israel-india-us-uae-unveil-joint-food-security-energy-projects-at-virtual-summit/

שמירה על האורות באוקראינה. מסע הפרסום "Light Up Health" של ה-NGO הישראלי SmartAID שומר על הכוח לבית החולים לילדים קייב אוכמטדיט באוקראינה, ליחידה לטיפול EmergeNYC במיקולאיב ובית החולים הכללי אומן. SmartAID סיפקה גנרטורים לשעת חירום, זרקורים למנתחים, אנרגיה סולארית ועוד.

https://www.israel21c.org/israeli-ngo-lights-up-health-facilities-in-ukraine/

 

מדע וטכנולוגיה

 

מניעת בזבוז מזון. המאמר האחרון של Israel21c מציג כמה סטארט-אפים של פודטק ישראלים שלא נכללו בעבר בניוזלטר זה. הם כוללים את אנינה (ירקות מכוערים), Ripe Guard (תאריכי תפוגה), Varcode (תגי זמן וטמפרטורה), Bountica (פפטידים נגד פטריות), ZOEPAC וסרטון חדש מבית ירוק מיקרוביו.

https://www.israel21c.org/israeli-startups-aim-to-stop-crops-being-lost-on-route-to-market/

https://aninafoodtech.com/

 https://finder.startupnationcentral.org/company_page/ripe-guard

https://finder.startupnationcentral.org/company_page/varcode

 http://www.bountica.com/

https://zoepac.com/

 https://www.youtube.com/watch?v=kToZ_BMb0YA

צמיחה "מהקופסה". במרכז המו"פ של הערבה המרכזית (Vidor) תוכלו לראות פירות יער זהובים, תרד גוליבר, מומורדיה (מלון מר, עם "אינסולין טבעי") וקיוואנו (מלון אפריקאי עם קרניים). כולם גדלים במים מלוחים וטמפרטורות הנעות בין 40 מעלות צלזיוס בצהריים ל-10 מעלות בלילה.

https://www.israel21c.org/turning-an-arid-desert-into-an-unexpected-breadbasket/

זרעי מזון-על אתיופיים. חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים מפתחים מזון-על נטול גלוטן מזרעי טף אתיופיים. מלא בחומצות אמינו, מינרלים, סיבים וחלבונים, טף יכול לגדול בתנאי בצורת. זרעי טף ניטעו מרמת הגולן ועד יטבתה שבמדבר הנגב.

https://nocamels.com/2022/07/gluten-free-superfood-israel/

גידול עצים אוכלי CO2 בבריטניה. מומחה ההשקיה הישראלי בטפטוף נטפים מסייע למטעי הפחמן של בריטניה להגדיל את היבול של 134 הקטרים ​​של עצי פאולוניה בסאפוק, אנגליה. עצי פאולוניה צורכים פחמן דו חמצני פי שבעה מהר יותר ממינים מקומיים אחרים.

https://www.israel21c.org/israeli-tech-supports-novel-uk-carbon-sequestering-project/

צה"ל ידידותי לסביבה. צבא ההגנה לישראל מתמקד בהגנה על מדינת ישראל, אך הוא גם מנסה להגן על הסביבה. זה כרוך ביעד מיחזור של 70%; חיישנים במכלי אשפה לאיסוף יעיל; המרת פסולת אורגנית לביוגז; והפחתה של 20% בשימוש בסכו"ם חד פעמי.

https://www.jns.org/idf-increasingly-works-to-protect-environment-using-number-of-tools-at-its-disposal/

ספורט-טק במכביה. כמה סטארטאפים ישראלים בתחום הספורט-טק הוצגו באירוע מיוחד של משחקי המכביה בוולודרום הלאומי של סילבן אדמס בתל אביב. הם כוללים את Pixellot, BlazePod, MindFly, PlayerMaker ו-i-BrainTech, חדש בניוזלטר זה הוא RSPCT - המספק ניתוח זריקות כדורסל.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/w2ki8jiqk

https://www.rspctbasketball.com/

https://finder.startupnationcentral.org/company_page/rspct-basketball-technologies

ייעול אספקה ​​לעסקים קטנים. ה-Supplyve של ישראל עושה אוטומציה של ניהול מלאי והזמנות עבור קמעונאים קטנים, במיוחד מכולת עצמאית, והספקים שלהם. משתמשים פשוט סורקים ברקודים של מוצרים באמצעות אפליקציית סמארטפון. Supplyve משולבת עם Square ומערכות נקודות מכירה אחרות.

https://www.israel21c.org/a-neat-alternative-to-tracking-retail-inventory-by-hand/

https://www.supplyve.com/

אבטחת ציוד לבית החולים. OneLayer הישראלית פורסת את הפלטפורמה שלה לרשתות סלולריות 5G פרטיות במרכז הרפואי לגליל ובמרכז הרפואי ברוך פדה. OneLayer שיתפה פעולה עם נוקיה וסלקום לאבטחת מאות עגלות רופא, מיטות ומכשירים רפואיים. https://one-layer.com/

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bymdowwh9

הישראלים מגלים כוכבי לכת חדשים. צוות בראשות חוקרי אוניברסיטת תל אביב גילה, במערכות שמש מרוחקות, שני כוכבי לכת ענקיים. זו הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש במצפה החלל גאיה של סוכנות החלל האירופית (ESA) למציאת כוכבי לכת חדשים. כוכבי הלכת, Gaia-1b ו- Gaia-2b, מקיפים את השמש שלהם תוך פחות מארבעה ימים.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/all-news/article-711866

https://english.tau.ac.il/distant_planets_discovered

https://www.aanda.org/component/article?access=doi&doi=10.1051/0004-6361/202243497

AIR ONE עובר את המבחן הראשון בהצלחה רבה. AIR של ישראל סיימה בהצלחה את מבחן הריחוף הראשון שלה במכונית המעופפת AIR ONE שלה. אב הטיפוס בקנה מידה מלא, במשקל מלא, התנשא מעל קיבוץ מגידו בצפון הארץ, בפיקוח רשות התעופה האזרחית. מבחן טיסה מלא מתוכנן לאוקטובר.

https://www.timesofisrael.com/liftoff-israeli-startups-flying-car-completes-first-test/

עוד קפיצה קוונטית. מכונות הקוונטים של ישראל פיתחה מערכת הפעלה קוונטית (QOP), שפה (QUA), ונבחרה להקים את מרכז המחשוב הקוונטי של ישראל בסך 29 מיליון דולר. טויוטה שיתפה פעולה עם מכונות קוונטים כדי לאפשר ללקוחות טויוטה גישה לטכנולוגיות קוונטיות.

https://www.timesofisrael.com/toyota-partners-with-israels-quantum-machines-for-quantum-computing-solutions/

https://www.jns.org/quantum-machines-tapped-to-establish-29-million-israeli-quantum-computing-center/

ערך הצדק. Darrow.ai הישראלי היא פלטפורמה המשתמשת בבינה מלאכותית כדי להביא את פורעי החוק לדין. הוא מעבד תביעות ייצוגיות של רשלנות המשפיעות על מספר רב של אנשים - למשל, הפרות פרטיות, הונאות צרכנים, זיהום אוויר וחיובי יתר, שלעתים קרובות מורכבים מכדי להתקדם באופן ידני.

https://nocamels.com/2022/06/darrow-ai-platform-justice/

 https://www.darrow.ai/

https://www.youtube.com/watch?v=7mLCKqgSKUw

 

כלכלה ועסקים

 

לצאת עם הישן, להיכנס עם החדש. כמה עובדות מעניינות בדוח ה-IVC Israeli Tech Review האחרון. ההשקעה בחברות סטארט-אפ ישראליות מבוססות הייתה נמוכה ב-2022 מאשר ב-2021 שוברת השיאים, אבל הכספים לסטארט-אפים בתחילת דרכם היו גבוהים יותר! כמו כן, יותר סטארטאפים ישראלים הושקו ב-2022 מאשר בתקופה המקבילה ב-2021.

https://www.timesofisrael.com/amid-market-downturn-israeli-tech-firms-raise-almost-10b-in-first-half-of-2022/

קרן של 250 מיליון דולר להשקעה. הון סיכון F2 של ישראל הכריזה על קרן ה-Seed הגדולה ביותר אי פעם שלה בסך 150 מיליון דולר עבור מייסדי סטארט-אפים ישראלים, כמו גם קרן נוספת של 100 מיליון דולר שתמשיך לתמוך בחברות פורטפוליו קיימות. תחומי המיקוד של F2 כוללים Fintech, AI, Big Data, Cloud Ops וסייבר.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/sy4qip11sq

השקעות בהשפעה חברתית וסביבתית. ברידג'ס ישראל היא קרן הון סיכון המשקיעה בסטארטאפים ישראלים שמטרתם להשיג תשואות כספיות לצד השפעה חברתית וסביבתית משמעותית. הסטארטאפים מכסים טכנולוגיה בתחומים הכוללים חקלאות, מים, אקלים ובריאות. היא רואה בישראל את אומת ההשפעה.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/06qo0ztm0

התייר המיליון של ישראל. שר התיירות של ישראל בירך את בלינדה דסויו לי מרסלו, תושבת איחוד האמירויות הערביות - התייר המיליון שלה בשנת 2022, קצת יותר מארבעה חודשים מאז הוסרו הגבלות הנסיעה הקשורות למגפה ב-1 במרץ. קרוב לרבע מיליון תיירים הגיעו לישראל בחודש יוני.

https://www.jns.org/millionth-tourist-of-2022-touches-down-in-israel-just-four-months-after-covid-restrictions-lifted/

בניית הערך של סטארטאפים. וונדי בלומפילד כותבת כיצד מרכז הסטארט-אפים של חיפה Road2 מסייע ליזמים מקומיים, מובילי תעשייה ומשקיעים להפוך את הרעיונות החדשניים שלהם לעסקים מעוררי השראה.

https://www.jpost.com/jerusalem-report/article-711978(נדרש מנוי פרימיום לגישה מלאה)

https://www.road2.co.il/

ראייה ברורה יותר עבור טייסי בואינג 737. חברת הבת של אלביט מערכות, Universal Avionics Systems, זכתה בהזמנה של 33 מיליון דולר עבור ClearVision Enhanced Flight Vision Systems (EFVS) למטוסי בואינג 737NG. ClearVision כולל את שדה הראייה של SkyLens של 360 מעלות Head Wearable Display ומצלמות EVS-5000.

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/universal-avionics-an-elbit-systems-subsidiary-awarded-33-million-contract-to-supply-enhanced-flight-vision-systems-for- boeing-737ng-301587979.html

השקעות, השתלטות ומיזוגים עד 24/7/22: ForSight Robotics גייסה 55 מיליון דולר; Dot Compliance גייסה 23 מיליון דולר; Virility גייסה 10 מיליון דולר; חברת MedOne הישראלית (אחסון מרכזי נתונים) מכרה 49% ממניות בשווי של כ-210 מיליון דולר, לברקשייר פרטנרס.

 

תרבות, בידור וספורט

 

מי באש. ג'וני סטיל, סמנכ"ל שיווק ב-Payoneer בישראל, חולק תובנות לאחר קריאת "מי באש: לאונרד כהן בסיני" מאת מתי פרידמן. הזמר/פזמונאי היהודי הקנדי לאונרד כהן הפך לשינוי על ידי חוויותיו בישראל במהלך מלחמת יום הכיפורים ב-1973.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hkyjjwv3c

לחיים! האירועים הישראליים האחרונים בהשתתפות Adam's Ale כוללים את פסטיבל הבירה השנתי השביעי של תקוע, שמשך קרוב ל-3,000 איש. בינתיים, AACI המקומית שלנו נתניה אירחה הרצאה וטעימות ממפעל הבירה של Jem's בפתח תקווה. ולבסוף, Israel21c הוציאה מדריך לסטארטאפים הישראליים הרבים למיקרו-ברוינג.

https://www.jns.org/seventh-annual-tekoa-beer-festival-draws-thousands/

https://netanyaaaci.org.il/event/beerevening/

 https://www.jemsbeer.co.il/

https://www.israel21c.org/the-complete-guide-to-israels-microbrew-industry/

הכל קורה בירושלים. שרון קלט את ההתרגשות מטקס פתיחת משחקי המכביה והרחובות בירושלים לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל.

http://rjstreets.com/2022/07/17/jerusalem-shut-down-for-biden-and-lights-up-for-maccabiah/

מדליית מרתון אליפות העולם הראשונה של ישראל. ישראלית ילידת קניה לונה צ'מטאי סלפטר זכתה במדליית הארד במרתון הנשים באליפות העולם באתלטיקה ביוג'ין, אורגון. היא רק הישראלית השלישית בהיסטוריה שזוכה במדליה בתחרות.

https://www.timesofisrael.com/chemtai-salpeter-wins-first-marathon-bronze-for-israel-at-world-championships/

עוד מדליות במשחקי העולם. ספורטאי ג'יו ג'יטסו ישראלים זכו בשתי מדליות זהב, אחת כסף ושתי ארד במשחקי העולם בברמינגהם אלבמה. נמרוד ריידר זכה ב-77 ק"ג לגברים, Ne-Waza. משי רוזנפלד זכתה ב-57 ק"ג לנשים. ישראל סיימה במקום ה-11 הכללי, עם שבע מדליות זהב, לפני בריטניה וספרד.

https://israelinsightmagazine.com/2022/07/15/world-games-five-medal-day-for-israels-jiu-jitsu-athletes/

https://www.jns.org/israel-has-noteworthy-top-15-overall-finish-at-the-world-games/

https://www.israelnationalnews.com/news/356674

עוד זכייה בשלב הטור דה פראנס. ישראל - רוכב האופניים הפרמייר טק הוגו הול תיאר את זכייתו בשלב 16 בטור דה פראנס כ"בלתי ייאמן". הוא סיים קודם לכן במקום השלישי בשלב 13 וכשהחבורה נתנה לו להתקדם בטיפוס האחרון, הוא אמר שהוא "פשוט הלך על הכל, נתן גז".

https://www.jpost.com/israel-news/sports/article-712569

 

המדינה היהודית

 

זמנים היסטוריים. בישיבת מועצת המנהלים של הסוכנות היהודית בירושלים אמר המזכ"ל ג'וש שוורץ שאנו נמצאים בתקופה היסטורית. הם יביאו השנה לפחות 50,000 עולים חדשים, בגלל המלחמה באוקראינה ומאתיופיה וממקומות נוספים - המספר הגדול ביותר מאז שנות ה-90.

https://www.israelnationalnews.com/news/356407

תאומים עולים לארץ ומצטרפים ליחידה מובחרת של חיל הים. ארי ורון, אחים תאומים בני 18 מניו יורק, עלו לאחרונה לארץ עם נפש בנפש. הם הגישו בקשה להצטרף לחיל הים ברמה הגבוהה ביותר וגוייסו ליחידה היוקרתית "שייטת 13" של החטיבה הימית.

https://www.israelnationalnews.com/news/356894

תרומה אחת ראויה לתרומה אחרת. חולה סרטן בן 13 אייל עבר השתלת מח עצם מוצלחת. כהכרת תודה על תרומת תאי גזע, אייל תרם את נינטנדו שלו למטופל אחר, והסב שמחה לשני הילדים. https://www.rambam.org.il/en/rambam_news/moving_moment_a_gift_to_encourage.aspx

קורבן הטרור שורד כדי לקבל תואר. שירה איש-רן, שנורתה על ידי מחבלים ב-2018, השיגה כעת את התואר B.Ed שלמדה באותו זמן. למרות שאיבדה את תינוקה שטרם נולד בפיגוע, היא אמרה, "אני אוהבת את עם ישראל הרבה יותר מתמיד, ואני רוצה לגדל אנשים שמעריכים את העם הזה..."

https://www.israelnationalnews.com/news/356431

צה"ל שומר על האוסף הגדול בעולם של ספרי תורה. 400 ספרי תורה נשמרים בבסיס צבאי של צה"ל. חלקם בני 750 שנה, כתובים על קלף עבה יותר מהיום. לרבים יש היסטוריות מעניינות - אחת מהן נקראת "האסיר", שכן היא נכבשה על ידי מצרים ב-1973 ו"שוחררה" ב-2000.

https://www.israelhayom.com/2022/07/19/closed-idf-base-guards-worlds-largest-torah-collection/

ברוך שובך. מאמר טוב המכיל פרטים על כמה מהתגליות הארכיאולוגיות הרבות, מ-12 החודשים האחרונים בלבד, המאשרים את הקשר הקדום של ישראל לעם היהודי. בנוסף, מקווה בן 2,000 שנה שנמצא בעת התקנת מעלית לגישה לנכים ליד הר הבית בירושלים.

https://www.algemeiner.com/2022/07/11/new-archaeological-discoveries-confirm-ancient-connection-of-israel-to-the-jewish-people/

  https://worldisraelnews.com/second-temple-era-ritual-bath-unearthed-while-building-western-wall-elevator/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.