יום ראשון, 31 ביולי 2022

החדשות הטובות של ישראל 31 ביולי 22.

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל ב31 ביולי, 2022  נקודות השיא כוללות:

• חדר המיון החדש של תל אביב ההיי-טק הוא הגדול בעולם.

• כל 450,000+ אזרחי ישראל מעל גיל 75 מקבלים תחבורה ציבורית חינם.

• צאו לסיבוב ברכבל החדש של חיפה.

• נמל התעופה בן גוריון בתל אביב מופעל באמצעות אנרגיה סולארית.

• חברת אנרגיה מתחדשת ישראלית וחברה סעודית חתמו על הסכם.

• אפל ו-Yahoo! ירחיבו את מרכזי המו"פ הישראליים.

• טורניר טניס ATP מגיע לישראל - מקום ראשון ל-26 שנים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

זה התחיל כאן. מאמר זה נותן פרטים נוספים על ניסוי העברת המיקרוביאלית בצואה (FMT) במרכז הרפואי שיבא בישראל בשנת 2020 לטיפול בחולי מלנומה סופניים. ניסויי FMT מתקיימים כעת בלפחות 30 מקומות גלובליים. "תחושת הבטן" היא שיום אחד זה יכול לחסוך מיליונים.

https://www.nature.com/articles/d41586-022-01959-7

הפיכת תאי לוקמיה ללא מזיק. מדענים מאוניברסיטת תל אביב היו חברי מפתח בצוות בראשות מדענים מאוניברסיטת ברצלונה, שהחזיר תאי סרטן דם ממאירים לתאים "רגילים" במעבדה. הם השתמשו ב-RNA שליח כדי להמיר תאי לוקמיה לימפובלסטית חריפה למקרופאגים.

https://www.jpost.com/science/article-709219

 https://www.nature.com/articles/s41375-022-01621-1\

שותפות סטארט-אפ לאיתור ALS.  NeuraLight ו- NeuroSense Therapeutics של ישראל משתפות פעולה כדי לשפר את האבחון והניטור של טרשת צדדית אמיוטרופית (ALS). הם ילמדו מטופלים המשתמשים בסמנים הביולוגיים של NeuroSense, יחד עם הסמנים הביולוגיים הדיגיטליים של Neuralight.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rj06yaktc

מתקן המיון הגדול בעולם. בית החולים איכילוב בתל אביב חנך את בית החולים סילבן אדמס. חדר המיון בגודל 8,000 מ"ר הוא הגדול בעולם. הטכנולוגיה כוללת רישום זיהוי פנים, בדיקה עצמית, התראות על תוצאות חריגות, רובוטי ניווט ואפליקציה.

https://www.jns.org/canadian-philanthropist-sylvan-adams-opens-worlds-largest-emergency-room-at-tel-avivs-ichilov-hospital/

 https://www.israelnationalnews.com/news/357263

החולה גילה. Navina של ישראל עשתה צעדים גדולים מאז שדווח כאן בנובמבר 2020. מסנני טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלה מארגנת ומציגה כעת נתוני מטופלים ל-1,500 רופאים בארה"ב. הידע של המייסדים ביחידות צה"ל 8200 מסייע כעת לרופאים להעריך מטופלים בצורה יעילה יותר, עם פחות אבחנות שגויות.

https://nocamels.com/2022/07/military-intelligence-patient-data-overload/

https://www.youtube.com/watch?v=jDbtpMi0llg

קורס עזרה ראשונה נפשית מקוונת לנערים. כשמעיין כהן סיימה קורס עזרה ראשונה רגיל היא הבינה שאין מרכיב פסיכולוגי, אז היא יצרה אחד. כ-3,000 אנשים לוקחים כעת חלק בשלב הפיילוט של הקורס המקוון החינמי. הוא מתמקד באיתור מצוקה ובנקיטת פעולה ראשונית.

https://www.timesofisrael.com/mental-health-first-aid-course-for-teens-by-17-year-old-israeli-draws-thousands/

משיכת רופאים לפריפריה. משרד העלייה והשילוב בישראל אמור לספק חבילת מענקים לרופאים שהיגרו לישראל ומתגוררים מחוץ למרכז הארץ. הם יהיו זכאים לקבל 50,000 שקלים למשפחה. מענקים בעלי ערך נמוך יותר זמינים לאנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות וההנדסה.

https://www.jns.org/israel-approves-grants-for-immigrant-healthcare-professionals-living-in-periphery/

ספורטאי המכביה רושמים את מח העצם שלהם. ארגון הצדקה הרפואית הישראלית "עזר מציון" מציע לספורטאי המכביה להצטרף למרשם תורמי מח העצם היהודי הגדול בעולם. הם מתנדבים להגיש דגימות רוק אשר נבדקות לאחר מכן כנגד ה-DNA של חולי סרטן הדם.

https://www.jns.org/athletes-at-israels-maccabiah-games-asked-to-join-jewish-bone-marrow-bank/

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

מפקדת גדוד הגנת הגבולות הראשונה. צה"ל מינה את האישה הראשונה שתשרת כמפקדת של גדוד חי"ר קרקל, חלק מחיל הגנת הגבולות. רס"ן אור לבני תועלה לדרגת סא"ל.

https://www.jns.org/idf-appoints-first-female-battalion-commander-in-border-protection-corps/

תחבורה ציבורית חינם לבני 75 ומעלה. החל מה-1 באוגוסט, התחבורה הציבורית בישראל, כולל אוטובוסים מקומיים וארציים, רכבות (ורכבל חיפה החדש), תהיה בחינם לחלוטין לאנשים מעל גיל 75. עם 450,000+ אזרחים מעל גיל 75, לישראל יש אחד תוחלת החיים הגבוהה ביותר בעולם.

https://worldisraelnews.com/israel-offering-free-public-transportation-to-people-over-75/

תיירים ישראלים מצילים בדרן במרוקו. גבר מרוקאי שהופיע בתערוכת רכיבה וירי כמעט נמחץ כשסוסו נפל עליו. תיירת ישראלית בקהל הייתה רופאה והיא ייצבה את הרוכב, שפונה לבית החולים כששאר הקהל מחא כפיים.

https://www.youtube.com/watch?v=OmWTgEsdw6Y

המגזין הסעודי משבח את הערבים בצה"ל. כתבת השער במהדורה האחרונה של המגזין הסעודי "אל מג'לה", שיצא מלונדון, הייתה תכונה חיובית על ערבים מוסלמים ישראלים המשרתים בצה"ל. הוא ציטט אחד שהיה לו "הכבוד הגדול" להחזיק גם בנשק וגם בקוראן כדי להגן על מולדתו, ישראל.

https://www.israelhayom.com/2022/07/13/saudi-magazine-cover-praises-arab-israelis-who-serve-in-idf/

קולומביה חוגגת את היום הלאומי בתל אביב. שגרירת קולומביה, מרגריטה א' מנג'ארז הררה, אירחה את קבלת הפנים ביום הלאומי של ארצה בהילטון תל אביב. האירוע כלל מצגות מוזיקליות ורקדני סלסה מדהימים מלהקת Ensálsate.

http://www.diplomacy.co.il/diplomatic-events/4634-colombian-ambassador-reception-hosted-a-national-day-at-tel-aviv-hilton-hotel

לגרום להם לשים לב לישראל! מאמר זה של דיוויד סוויסה קובע באופן אירוני "מחדשים ישראלים כל כך עסוקים בפתרון בעיות, כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר, עד שהם לא מודעים לעובדה שרוב העולם לא שם לב". עורך ניוזלטר זה מתחנן לקוראיו "להודיע ​​להם!"

https://jewishjournal.com/commentary/columnist/editors-note/349974/has-anyone-noticed-that-israel-is-becoming-a-country-for-humanity/

אימון לבריאות הנפש למטפלים אוקראינים. 20 פסיכולוגים אוקראינים בילו שבועיים בישראל וקיבלו הכשרה כיצד לטפל במקרים של טראומה. אוקראינה לא יכולה להתמודד עם המספר העצום של אנשים שנפגעו מהסכסוך עם רוסיה. מטרה מרכזית של הקורס הייתה כיצד לעזור לילדים בטראומה.

https://www.timesofisrael.com/ukrainian-professionals-turn-to-israel-for-help-in-treating-mental-trauma/

 

מדע וטכנולוגיה

 

כבלים אקספרס. העיר חיפה פתחה את רכבל רקבלית. המכוניות מסיעות בעיקר סטודנטים 2.7 קילומטרים ממסוף האוטובוסים המפרץ לטכניון חיפה תוך 10 דקות, ועוד 9 דקות לאוניברסיטת חיפה. מכונית עם 10 נוסעים יוצאת כל 15 שניות. סע על זה בסרטון היוטיוב!

https://magazine.esra.org.il/esramagazine/look-into-it/latest-esramagazine/entry/cable-express.html

https://www.i24news.tv/en/news/israel/technology-science/1649675136-israel-s-first-public-transit-cable-car-begins-operations-in-haifa

https://www.youtube.com/watch?v=XY7z3ek43LY

למה אלמוגים זוהרים. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב הראו שהסיבה לכך שחלק מהאלמוגים התת-ימיים זוהרים היא כדי למשוך טרף. פלנקטון, המזון של אלמוגים מזופוטיים (פלורסנטים) טורפים, נמשך באופן משמעותי יותר למטרה ניאון מאשר מטרה ברורה של "שליטה".

https://www.aftau.org/news_item/tau-researchers-discover-why-corals-glow-even-in-the-depths-of-the-sea/

https://www.i24news.tv/en/news/israel/environment/1658068884-corals-glow-to-attract-prey-new-study-reveals

חיזוי רעידת אדמה מדויק ב-80%. חוקרים מאוניברסיטת אריאל בישראל יכולים לחזות רעידת אדמה חזקה ומיקומה עם דיוק של לפחות 80% כ-48 שעות קדימה. הם מזהים שינויים בשכבת היונוספירה הנגרמים על ידי גלי אקוסטיים וכבידה כאחד.

https://www.jpost.com/science/article-712972?utm_source=jpost.app.android&utm_medium=share

אל תלכו לטבעונות אלא תאכלו פחות בשר. חברת Mush Foods של ישראל פיתחה "בשר היברידי" - 50% בשר, 50% פטריות מאכל המכונה תפטיר. 50% פחות כולסטרול אבל אותו טעם בשרני. מוש פודס מתכננת להשיק את המוצר במסעדות תל אביב במהלך אוגוסט. https://www.jpost.com/food-recipes/article-712793

מניעת קלקול של משקאות. ה-Gat Foods הישראלי והביוטק הישראלי Resorcix פיתחו מרכיב בוטני טבעי - Flavorwatch המונע התקלקלות של משקאות צלולים על בסיס פירות מחיידקים תרמופיליים חומציים (TAB). Flavorwatch מבטל את צמיחת נבגי TAB על ידי פירוק התאים.

https://www.prnewswire.com/news-releases/resorcix-gat-foods-launch-natural-solution-for-preventing-tab-spoilage-301588969.html

 https://gatfoods.com/natural-flavor/

 https://www.prnewswire.com

 www.resorcix.com

משלוחים ללא אריזה. WeFill של ישראל עוזרת לאיכות הסביבה על ידי משלוח מצרכים באריזות רב פעמיות. מנויים מזמינים באופן קבוע, מקבלים את הקניות במשלוח בצנצנות זכוכית ושקיות בד ומחזירים את הריק. אלה מעוקרים ומשמשים למשלוחים עתידיים. ללא פסולת פלסטיק ועלויות נמוכות יותר.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/tech-and-start-ups/article-713001

https://wefill.co.il/zero-waste-beginners

ואן חשמלי להליכה עם גלגלים ממונעים. REE Automotive הישראלית חשפה את רכב הייצור הראשון שלה שנבנה בבריטניה ובארה"ב. הפרוקסימה הוא רכב משלוח עירוני בהספק של 120 קילוואט, 200 ק"מ לשוק האמריקאי. ההנעה לכל הגלגלים הממונעת שלו כוללת גלגלים אחוריים מתהפכות ליכולת תמרון אולטימטיבית בכל מזג אוויר.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/wzr5j8ttx

רובוט חכם שאורז. Pickommerce AI Robotics הישראלית זכתה בתחרות StartUp+ של כלכליסט ופועלים 2022 Hi-Tech. רובוט ה-AI שלו, הנקרא Dumbo, יכול לאסוף, להחזיק, לנתח ולארוז פריט ביעילות בקופסה - בקצב של 500 עד 600 פריטים בשעה. https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bjn0occ25

https://finder.startupnationcentral.org/company_page/pickommerce

https://www.linkedin.com/company/pickommerce-ai-robotics-ltd/

בוקר אור. צוות מנתיבות בדרום ישראל זכתה בפרס יוניסטרים "פרויקט השנה 2022". המזרן החכם EasyWake שלהם מעיר את הנרדם עם צלילים נעימים ורטט עדין. הוא מתממשק עם מכשירים התומכים ב-IoT, למשל, חלונות, אורות ותנורי חימום. חברת פולירון הישראלית "קמה" לקחת את זה.

https://www.israel21c.org/easywake-smart-mattress-wins-young-entrepreneur-prize/

יזמים צעירים מגוונים. למעלה מ-100 פרויקטים הוצגו בתחרות היזמים הצעירים של יוניסטרים כמעט מכל האזורים, הדתות והמגזרים ברחבי ישראל. במקום שני כללו מדפי ארון חכמים נגישים; מערכת גילוי אש ביער באמצעות חיישנים; ומדבקה המסייעת במניעת התייבשות.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bjtctd5hc

נמל התעופה בן גוריון יפעל על אנרגיה סולארית. בנמל התעופה בן גוריון הותקנה מערכת אנרגיה סולארית מתקדמת. למערכת הספק של כארבעה מגה וואט וכוללת את הטכנולוגיה החדשנית של SolarEdge הישראלית. הטכנולוגיה הותקנה על ידי אלקטרה אנרג'י.

https://www.israelnationalnews.com/news/356711

כמה עמוס נמל התעופה בן גוריון? הנוסע המתמיד צחי זילברשטין הקים אתר, שמנבא עד כמה צפוי להיות שדה התעופה בן גוריון צפוף. האתר מעריך את אולם ההגעה, הצ'ק-אין והבדיקות הביטחוניות גם בטרמינל 1 וגם ב-3. יש לו חמישה דירוגים: נטוש, קל, בינוני, כבד ושיא.

https://en.globes.co.il/en/article-new-app-predicts-pre-flight-crowding-at-ben-gurion-airport-1001419175

https://tlv-busy.web.app/

 

כלכלה ועסקים

 

 

העסקה הישראלי-סעודית הראשונה. SolarEdge שנוסדה בישראל חתמה על הסכם עם Ajlan & Bros Holding Group Abilitii מסעודיה. שתי החברות אמורות "לחקור השקעות באנרגיה מתחדשת", לפי המשרד הסעודי. שווי השוק של SolarEdge של 14.7 מיליארד דולר הופך אותה לאחת החברות הכי שוות בישראל.

https://www.timesofisrael.com/israeli-american-energy-tech-firm-solaredge-inks-investment-deal-with-saudi-group/

מלונות חזרו לרמות התפוסה של 2019. התאחדות המלונות בישראל מדווחת על רמות התפוסה של יוני הקרוב לאלו של 2019, לפני המגיפה. למעשה, מלונות אילת עמוסים אפילו יותר מאשר ב-2019, שכן תיירות הפנים והחוץ פורחת. בסך הכל, ביוני 2022 נרשמו 2.1 מיליון לילות בבתי מלון, רק 5% פחות מאשר ביוני 2019.

https://www.jns.org/israel-tourism-bounces-back-hotel-occupancy-approaches-2019-levels/

נסיעות אוויריות ממריאות. אל על הציגה מחדש שישה מטוסי בואינג 777-200ER כדי לעמוד בביקוש הגובר לנסיעות הקיץ. היא גם מתכננת להתחיל בטיסות ישירות ליפן ולאוסטרליה כעת לאחר שסעודיה פתחה את המרחב האווירי שלה לחברות תעופה ישראליות. בינתיים, טיסות בינלאומיות מנמל התעופה רמון באילת יחלו באוגוסט.

https://www.jns.org/el-al-reintroduces-six-boeing-777-jets-as-summer-tourism-heats-up/

https://www.jpost.com/business-and-innovation/all-news/article-713214

https://www.jns.org/international-flights-from-eilats-ramon-airport-to-start-in-august/

Israel21c מבקר באגדות. טוב לראות ש-Legends - המזקקה הישראלית המייצרת את הוויסקי Slingshot Kentucky הייחודי - זוכה לפרסום רחב יותר.

https://www.israel21c.org/israeli-distillery-makes-countrys-first-kentucky-whiskey/

מרכז המו"פ הישראלי השלישי של אפל. אפל מרחיבה את פעילותה בישראל, עם מרכז פיתוח חדש בירושלים. לענקית הטכנולוגיה האמריקנית יש כבר 2,000 עובדים בהרצליה ובחיפה. האתר החדש שלה יתמקד לפיתוח חומרה ושבבי Mac. שבב M1 של אפל פותח בעיקר בישראל.

https://en.globes.co.il/en/article-apple-to-open-jerusalem-development-center-1001419527

Yahoo! תרחיב את המו"פ הישראלי. רב לאומית Yahoo! מרחיב את פעילותה בישראל ואת קשרי המכירות שלה עם מפרסמים ישראלים. כיום היא מגייסת תפקידים הן במרכזי רמת גן (תל אביב) והן בחיפה. Yahoo! פועלת בישראל כבר קרוב לשני עשורים, ורוכשת כמה סטארטאפים ישראלים.

https://en.globes.co.il/en/article-yahoo-expanding-israel-rd-centers-under-new-head-1001419189

ElliQ הושק. לאחר חמש שנים של פיתוח, Intuition Robotics של ישראל שחררה רשמית את מערכת ElliQ בארה"ב. הרובוט המלווה על בסיס AI עוזר לקשישים להישאר פעילים, מחוברים ומעורבים. מחקר הראה שבני 60 בודדים חיים 3-5 שנים פחות מאשר לא מבודדים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-ai-robotic-companion-for-elderly-launches-in-us-market/

Zeekr מתקין את תוכנת Mobileye.  Mobileye שנוסדה בישראל עדכנה עשרות אלפי מכוניות חשמליות של Zeekr בסין במה שהיא מכנה "אחת מחבילות הסיוע המתקדמות בעולם לכבישים מהירים". הוא משתמש בשבע המצלמות של Zeekr כדי להגיב לבלימה פתאומית קדימה, לפתיחת דלת מכונית חונה או להולך רגל.

https://nocamels.com/2022/07/mobileye-updates-electric-cars-over-the-air/

אקזיטים, השתלטות ומיזוגים. PerimeterX הישראלית מתמזגת עם US HUMAN Security תמורת שווי כולל של 1.5 מיליארד דולר. טרמור אינטרנשיונל הישראלית רכשה את Amobee שנוסדה בישראל מסינגפור טלקום תמורת 239 מיליון דולר. Mithaq Capital של ערב הסעודית מחזיקה כעת ביותר מ-20% ממניות חברת Otonomo Technologies הישראלית.

השקעה בסטארטאפים ישראלים עד 31/7/22: Balance (GetBalance.com) גייסה 56 מיליון דולר; Diagnostic Robotics גייסה 45 מיליון דולר; Frontegg גייסה 40 מיליון דולר; גיוס בר קיימא 21 מיליון דולר; סיסקו השקיעה 10 מיליון דולר ב- Island.io; INCRMNTAL גייסה 4.1 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

חשיפת אמנות "אבודה". שלושה רישומים לא ידועים עד כה של האמן המהולל מהמאה ה-20 אמדאו מודיליאני התגלו במוזיאון הכט של אוניברסיטת חיפה, מוסתרים מתחת לפני השטח של אחד מציוריו. עבודותיו צולמו ברנטגן לפני תערוכה קרובה בפילדלפיה.

https://www.timesofisrael.com/three-3-hidden-modigliani-sketches-found-under-painting-at-haifa-museum/

ג'אז ישראלי בברצלונה. פסטיבל JAZZ IM בברצלונה השנה הוקדש לישראל. שגרירות ישראל תמכה בפסטיבל בשני הרכבי ג'אז ישראלים - שלישיית טל גמליאלי, ושלישיית גיא מינטו. המארגנים הזרימו את המופעים מכיוון שכל הקונצרטים שלהם נמכרו.

https://www.jpost.com/365days/music/article-712515

תרבות ישראלית בצ'כיה. האי Střelecký, בלב פראג, הפך לאחרונה לאי של תרבות ישראלית בפסטיבל ייחודי באוויר הפתוח שאורגן על ידי שגרירות ישראל. כ-15,000 איש נהנו מלהקות ישראליות, סולנים, ריקודי עם, קרב מגע, אפיית פיתות, שירה, הפעלות לילדים ועוד.

https://www.jpost.com/365days/article-712084

 https://www.izraelnavltave.cz/en

ארץ פלאות ייחודית בים עמוק ליד תל אביב. ממש ליד החוף בתל אביב נמצאת מגלשת פלמחים - תופעה גיאולוגית, ביתם של מגוון ביולוגי של יצורים ייחודיים ועוד פלאים תת-מימיים. זהו "נקודת התקווה" הישראלית הראשונה - שהוגדרה על ידי ה-NGO הבינלאומית Mission Blue כקריטית לבריאות האוקיינוס.

https://www.israel21c.org/deep-sea-wonderland-in-israel-is-declared-a-hope-spot/

https://storymaps.arcgis.com/stories/ca8f478def7a421fa2ccb0621e1605db

 https://mission-blue.org/hope-spots/

סטודנטים ישראלים זוכים בפרס BAFTA הבריטי. תלמידות הקולנוע הישראליות שולמית ליפשיץ ואוריאל ברקוביץ מבית הספר מעלה בירושלים זכו בפרס סטודנטים של האקדמיה הבריטית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה (BAFTA). סרטם "ילדה מס' 60427" מציגה נערה צעירה המגלה את יומן השואה של סבתה הניצולה.

https://www.timesofisrael.com/israeli-student-film-on-holocaust-nabs-bafta-award/

ישראל תארח את טורניר ATP Tour 250. ישראל אמורה לארח טורניר טניס ATP לראשונה מזה 26 שנים. החל מה-25 בספטמבר, תל אביב Watergen Open 2022 יתקיים במתחם אקספו תל אביב. לקראת ראש השנה, הגמר יתקיים ב-2 באוקטובר. https://www.tawo.co.il/

https://www.jns.org/world-class-atp-250-tennis-tournament-returns-to-israel-after-26-years/

המכביה הייתה יותר ממדליות. כתבה טובה וראיון I24 שמדגיש שהצלחה ספורטיבית הייתה רק היבט אחד במשחקי המכביה האחרונים בישראל. זו הייתה הזדמנות לאלפי ספורטאים יהודים להתחבר ולחגוג עם בני גילם מכל העולם.

https://www.jns.org/wrap-up-on-the-wrap-down-israel-comes-up-big-on-much-more-than-medals/

https://www.youtube.com/watch?v=gedTWloGcag

ספורט ועוד ברחובות ירושלים. ההתרגשות האחרונה ברחובות ירושלים הייתה בעיקר בגלל משחקי המכביה, ריצת הלילה של ירושלים, קונצרט פול אנקה ופסטיבל הסרטים בירושלים. בינתיים נערכים לפסטיבל הבובות הבינלאומי בירושלים של אוגוסט.

http://rjstreets.com/2022/07/24/jerusalem-celebrates-sports-and-more/

 

המדינה היהודית

 

נמצא מטבע של הקיסר הרומי הנדיב. בים, ליד חיפה, נמצא מטבע ברונזה בן 1,850 שנה המתאר את הקיסר הרומי אנטונינוס פיוס. אנטוניוס ביטל את הגזירות האכזריות של הקיסר אדריאנוס, שעודדו יהודים לחזור למולדתם ולהקים את היהדות שלאחר המקדש.

https://www.timesofisrael.com/moon-goddess-luna-rises-from-waves-on-rare-ancient-bronze-coin-found-off-haifa-coast/

שיקום נהר הירדן. ממשלת ישראל אישרה תוכנית "היסטורית" לפיתוח הקטע הדרומי של נהר הירדן. זה יעלה את מפלס המים ויעצור את הזיהום. מתקן התפלה חדש יבטיח זרימה מתמדת של מים, ויהפוך את האזור למערכת אקולוגית ביולוגית מגוונת ויעד תיירותי.

https://www.jns.org/israel-approves-historic-plan-to-develop-southern-section-of-jordan-river/

אתר המורשת המוגן הצעיר ביותר. בית הכנסת והמרכז למורשת יהודית צימבליסטה בקמפוס אוניברסיטת תל אביב הוגדר כאתר היסטורי מוגן על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. נבנה בשנת 1998, הבניין כיום הוא "הצעיר" בארץ המחזיק במעמד זה.

https://www.jns.org/cymbalista-synagogue-and-jewish-heritage-center-designated-protected-site/

ממלחמה באוקראינה לבית בירושלים. תיאור מפורט של המסע ה"מופלא" של 100 ילדים ו-50 מטפלים בוגרים מז'יטומיר, אוקראינה לבית הספר היפה של קק"ל נס הרים המהווה כעת את ביתם ולעזרת ישראלים בכל מקום.

https://www.israel21c.org/ukrainian-orphans-find-unexpected-home-in-jerusalem-hills/

קייטנה לילדים שכולים. ארגון ידידי צבא ההגנה לישראל (FIDF) לקח 21 ילדים ואחים של חללי צה"ל למחנה הקיץ השנתי ה-17 של Legacy בארה"ב. הם כללו משתתפים ערבים ודרוזים, כולם נהנו מההזדמנות להרגיש נורמליות בקרב ילדים אחרים שנפגעו באופן דומה.

https://www.jns.org/21-children-and-siblings-of-israeli-fallen-soldiers-enjoy-us-summer-camp/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.