יום ראשון, 7 באוגוסט 2022

החדשות הטובות של ישראל 07 באוגוסט 22.

 

במהדורה ה7 לאוגוסט 2022 החדשות הטובות בישראל, נקודות השיא כוללות:

• מדענים ישראלים גילו מולקולה המתקנת תאים פגומים.

• לחברות התעופה הישראליות יש כעת אישור רשמי לטוס מעל ערב הסעודית.

• פריצת דרך ישראלית משתמשת בסיליקון במקום ליתיום בסוללות.

• טכנולוגיה ישראלית תגביר את תנובת היבול העולמית.

• פולקסווגן רכשה 4 מיליארד דולר של טכנולוגיית מכוניות אוטונומיות ישראליות.

• תל אביב אירחה את "סופר קאפ" בכדורגל של צרפת.

• תגלית יהודית נוספת בשילה - מקום המשכן המקראי.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

בדיקת חסינות קורונה. צוות של אימונולוגים ישראלים, אפידמיולוגים וחוקרים אחרים השתמשו בהצלחה ברמות של סמני נוגדנים כדי לחזות את הסיכון לזיהום ב-Covid-19. נוגדי IGG עבור 608 מבוגרים בריאים נוטרו במשך 90 יום. 239 הזיהומים הבאים היו בקורלציה.

https://www.timesofisrael.com/can-you-judge-your-covid-immunity-with-an-antibody-test-israeli-research-says-yes/

החלשת הנגיף. הביוטק הישראלי-בריטניה Eleven Therapeutics מפתחת טיפול RNAi התוקף את המבנה הגנטי של וירוסים נשימתיים כגון  Eleven.  SARS-COV-2 קיבלה  מענק של 9 מיליון דולר מקרן גייטס. https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/h1ju600ltc

https://www.eleventx.com/

סריקות אולטרסאונד באמבולנסים של מד"א. פרמדיקים של מגן דוד אדום באמבולנסים ומסוקים של טיפול נמרץ ישראלים ישתמשו בבדיקות אולטרסאונד כדי לנטר את לב החולים ולאתר נקודות IV בוורידים שקשה לזהות. אם אולטרסאונד מזהה דופק אך ללא דופק, יש להשתמש בנוזלים - לא בהלם או החייאה.

https://www.israelnationalnews.com/news/357443

מולקולה לתיקון כל התאים. מדענים מהאוניברסיטה העברית בירושלים גילו מולקולה, 1,8-דימינואוקטן, המסייעת לתאים לתקן רקמה פגומה. זה יכול בסופו של דבר למנוע הפרעות הקשורות לגיל כמו אלצהיימר ופרקינסון ולהגדיל את תוחלת החיים ואת הבריאות.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/mind-and-spirit/article-713621

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35579620/

א.ק.ג לריאות. Nanovation-GS של ישראל עוברת כעת ניסויים קליניים בישראל ובאיחוד האירופי של SenseGuard הננו-חיישן הראשון מסוגו לניטור וניהול מצבי נשימה כרוניים. היא גם פועלת להשגת אישור CE, עם אישור ה-FDA שיתבקש בהמשך.

https://www.jpost.com/israel-news/article-712509

https://www.exitvalley.com/Projects/Nanovation/?WebLang=EN&RefAd=rPxlQrCC%20

מפסיק את הסרטן. הרוקחת הישראלית אליאנה שטיינברג הבינה שהתרופות שלה לא מרפאות חולי סרטן וחזרה לאוניברסיטה כדי לקבל דוקטורט. לאחר מכן היא פיתחה שבב שקוף, שלוקח דגימה מהגידול כדי לבדוק טיפולים רבים כדי לגלות מה עובד הכי טוב. זה אפילו נוסה בחלל החיצון.

https://unitedwithisrael.org/israeli-researchers-nanotech-is-revolutionizing-tumor-treatment/

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/ygzqobysp

אבחון פיברומיאלגיה. קשה לאבחן את המצב הרפואי פיברומיאלגיה. כעת, חוקרים בקמפוס הבריאות רמב"ם בחיפה ובאוניברסיטת מקגיל בקנדה יכולים לזהות אותו בבדיקות דם באמצעות אלגוריתם המנתח את חומצות המרה המיוצרות על ידי חיידקי המעי. המדענים מפתחים כלי לשימוש במרפאות.

https://www.timesofisrael.com/israeli-finding-may-make-hard-to-diagnose-fibromyalgia-easy-to-confirm/

אינטל ושיבא שותפות לאיתור מחלת קרוהן. תאגיד אינטל עובד עם מרכז החדשנות ARC במרכז הרפואי שיבא בישראל כדי לפתח אפליקציה משופרת בינה מלאכותית שתסייע לרופאים לאבחן את מחלת קרוהן בשלב מוקדם. ניתן לנתח 12,000 תמונות שצולמו על ידי "גלולת קפסולה" תוך שתי דקות בלבד.

https://www.israelhayom.com/2022/07/26/sheba-intel-hope-to-give-crohns-disease-a-punch-in-the-gut-using-ai/

https://www.i24news.tv/en/news/israel/technology-science/1658850440-israel-sheba-hospital-intel-partnership-to-detect-chron-s-disease

הימנעות מהצורך בבדיקת מי שפיר. Identifai Genetics של ישראל מפתחת בדיקה טרום לידתית לא פולשנית לגילוי מוקדם של הפרעות גנטיות קשות. בדיקת דם פשוטה של ​​האם בשליש הראשון שלה יכולה לזהות כל מוטציה חד-נקודתית, החדרה-מחיקה ושונות מבנית בגנום העובר כולו.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/pfp425ruq

 https://identifai-genetics.com/

שיפור התפיסה החזותית לסובלים מאוטיזם. מדעני אוניברסיטת תל אביב פיתחו שיטת למידה חדשה עבור אנשים עם אוטיזם שעשויה לשפר משמעותית את היכולות מבחינת תפיסה חזותית. הוא משתמש ב"הבזקי זיכרון" כדי לחזק את משך הזמן והחזרה על מיומנויות חדשות.

https://www.aftau.org/news_item/new-learning-method-from-tau-could-help-people-with-autism-improve-visual-perception-capabilities/

 https://www.cell.com/current-biology/fulltext/S0960-9822(22)00903-4

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

תכנית למאבק ברעב. ממשלת ישראל שותפה לארגון הצדקה כולל חב"ד ולבנק המזון שלה בבלווטניק בתכנית חדשה של 44 מיליון דולר. 50,000 משקי הבית הנזקקים ביותר יקבלו תוספת של 500 שקל בחודש עבור מוצרי מכולת. הם גם ישתתפו בקורסים שיעצימו אותם להגדיל את הכנסתם.

https://www.chabad.org/news/article_cdo/aid/5560528/jewish/Colel-Chabad-Tapped-for-44-Million-Program-to-Combat-Hunger-in-Israel.htm

המזכירה הצבאית הראשונה נחנכת. תת-אלוף נעמה רוזן גרימברג מונתה רשמית למזכירה הצבאית הראשונה של נשיא ישראל. לראשונה משרתות כעת שלוש נשים במקביל בפורום המטה הכללי של צה"ל.

https://www.israelnationalnews.com/news/357410

כל תפקידי צה"ל פתוחים לחרדים. צה"ל פתח את כל התפקידים למתגייסים חרדים העומדים בקריטריונים ומעניק חבילת שירותים למתן מענה לצרכי חיילים ממגזר זה. המתגייסים רשאים לדחות את שירותם עד שיוכלו להשלים בגרות בלימודי ליבה, כדי לשפר את סיווגם.

https://www.israelhayom.com/2022/07/31/idf-opens-all-units-to-ultra-orthodox-soldiers/

פרויקטים משותפים של אבטחת סייבר בארה"ב לישראל. קרן BIRD של ארה"ב, המשרד לביטחון המולדת של ארה"ב ומנהל הסייבר הלאומי של ישראל מעניקות מענקים בסך 1.5 מיליון דולר לפרויקטים משותפים שאושרו בארה"ב-ישראל, המשפרים את הגנת הסייבר ואת החוסן של תשתיות וכלכלות קריטיות של שתי המדינות.

https://www.timesofisrael.com/us-israel-fund-launches-cybersecurity-program-for-critical-infrastructure-protection/

חדשן ישראלי בהיכל התהילה של הרכב. מייסד ומנכ"ל Mobileye פרופ' אמנון שעשוע זכה בפרס Mobility Innovator מטעם היכל התהילה של הרכב. הוא מכיר ב"עבודה יוצאת הדופן שהשיגו אנשים בהחדרת טכנולוגיות ושירותים חדשים שמגדירים מחדש את הניידות".

https://www.israel21c.org/mobileye-founder-honored-by-automotive-hall-of-fame/

מטוס משימה מיוחד עבור נאט"ו. התעשייה האווירית לישראל זכתה בחוזה של 200 מיליון דולר לאספקת מטוסי משימה מיוחדים למדינה חברה נאט"ו באירופה. המטוסים הייחודיים משתמשים בחיישנים ממוזערים לצד תוכנות ואלגוריתמים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

https://en.globes.co.il/en/article-iai-signs-200m-special-mission-aircraft-deal-with-nato-country-1001418896

אל על מקבלת אישור לטוס מעל ערב הסעודית. אל על קיבלה אישור רשמי מסעודיה לטוס מעל שטחה. משך הטיסות לתאילנד יורד מאחת עשרה שעות לשמונה וחצי שעות.

https://www.israelnationalnews.com/news/357582

סיוע לאוקראינה. מש"ב - הסוכנות הישראלית לשיתוף פעולה בינלאומי לפיתוח - שלחה 25,000 ארוחות מיידיות לתושבי חרקוב, צפון מזרח אוקראינה. בינתיים, העמותה הישראלית ישראאיד מספקת ל-475,000 תושבי מיקולאיב, דרום אוקראינה, ארבע מערכות סינון מים באוסמוזה הפוכה.

https://www.jpost.com/international/article-713331

https://www.jns.org/israel-sends-25000-instant-meals-to-kharkiv-ukraine/

 

מדע וטכנולוגיה

 

מיליון דולר. מלגות לסטודנטים ישראלים למדעים. שישה דוקטורנטים ישראלים מצטיינים במדעים המדויקים, מתמטיקה ומדעי החיים קיבלו פרסים של 100,000 ₪ בשנה ופטור מלא משכר לימוד. הם גם קיבלו סכום שווה ערך ל-3,000 דולר בשנה עבור השתתפות פעילה בפעילויות מעבר לים.

https://www.jpost.com/science/article-713346

 https://adams.academy.ac.il/fellows/2022-2023/

סוללת סיליקון נטענת חדשה. חוקרים במכון הטכניון הישראלי פיתחו הוכחת קונספט, עיצוב וארכיטקטורה עבור סוללת סיליקון נטענת (Si) חדשה. פריצת הדרך עלולה להוביל לסיליקון זול וזמין שיחליף ליתיום נדיר ויקר בסוללות לרכב חשמלי ובסוללות אחרות.

https://www.technion.ac.il/en/2022/07/rechargeable-silicon-batteries-sustainable-energy-source/

עמדות טעינה מהירות במיוחד. ZOOZ (לשעבר Chakratech) ו-Afcon Electric Transportation של ישראל מבצעות פיילוט בתחנות טעינה של רכב חשמלי (EV) "מהיר במיוחד". הם יפעלו במקום שבו תשתית החשמל אינה מסוגלת לספק את קיבולת ההספק הגבוהה הנדרשת בדרך כלל.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/energy-and-infrastructure/article-712907

כבישים בטוחים יותר בארה"ב. Autotalks של ישראל שיתפה פעולה עם Yunex Traffic של אטלנטה כדי לפרוס טכנולוגיית V2X (Vehicle to Anything) בפלורידה ובקולורדו. מערכת ה-RSU2X של Yunex, עם ערכות השבבים של Autotalks, מאפשרת לאוטובוס או רכב חירום להפוך את הרמזורים לירוק, להגביר את הבטיחות, הדייקנות ולהפחית את CO2.

https://auto-talks.com/v2x-infrastructures-improve-safety-on-us-roads/

הופכים את הלילה ליום. True Night Vision מ-visionary.ai של ישראל משנה צילום בתאורה נמוכה כך שמצלמות יכולות ממש לראות בחושך. זה יכול אפילו לחדור לערפל. השימוש בו נמשך הרבה מעבר לצילום חובבני אלא למזל"טים (חילוץ, גידולים וכו'), אנדוסקופים, מצלמות במעגל סגור ועוד.

https://nocamels.com/2022/07/seeing-the-unseen-how-photo-ai-turns-night-into-day/

https://www.youtube.com/watch?v=9xuoJcFCMMA

תוצאה טובה! לביא ביו הישראלי סיפקה ללקוחות ארה"ב את הייצור הכולל של Result™ - חומר החיסון המבוסס על חיידקים בר-קיימא לשיפור תפוקת החיטה. המוצר יסייע לחקלאים בארה"ב להגדיל את ייצור החיטה - חיוני, בשל השפעת המשבר האוקראיני.

https://lavie-bio.com/press/lavie-bio-announces-successful-product-launch-of-its-bio-inoculant-result-for-the-2022-spring-wheat-growing-season/

הגברת היבול. כיל בישראל יחד עם הסטארט-אפ הישראלי PlantArcBio פיתחו טכנולוגיית RNAi שאינה GMO המשפרת את תפוקת היבול עם השפעה מינימלית על הסביבה. ניסויי שדה בשלבים מוקדמים העלו משמעותית את משקל הזרעים לדונם עבור גידולי קנולה. ניסויים בקנה מידה גדול יותר מתוכננים ב-2022.

https://investors.icl-group.com/reports-news-and-events/press-releases/press-releases-details/2022/ICL-Joins-Forces-with-PlantArcBio-to-Boost-Crop-Yields/default.aspx

הדור הבא של ירקות טריים. GreenOnyx הישראלית פיתחה טכנולוגיה לגידול הדור הבא של ירקות טריים שלמים וטבעיים. ניתן לאכול אותם עם כפית, ישירות מהאריזה, ללא כל הכנה כמו חיתוך, קילוף או הוצאת חלקים בלתי אכילים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/1zzvop802

 https://www.greenonyx.ag/

חלבונים מצמחים עם אפס פסולת. חברת Gavan Technologies הישראלית פיתחה שיטה חדשה בת קיימא להפקת חלבונים מצמחים. אלה משמשים לאחר מכן לייצור פיגמנטים טבעיים, תחליפי גלוטן, חומרים מזינים וחומרי טעם, תוך שימוש באנרגיה מועטה או ללא אנרגיה ואינם מייצרים פסולת חד פעמית.

https://www.israelhayom.com/2022/07/27/zero-waste-alt-protein-production-platform-uses-the-whole-plant/

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/gavan-develops-zero-waste-plant-protein-extraction-301593167.html

טעם וניל אורגני החזק בעולם. ה-Vanilla Vida של ישראל מחוללת מהפכה בתעשיית טעמי הווניל. הלקוחות העסקיים שלה אומרים שזהו טעם הווניל החזק ביותר אי פעם ולקוחות הקצה אוהבים את הטעם. זה גם מבטל את הסיכונים של ייבוש טרופי באוויר הפתוח באינדונזיה או מדגסקר.

https://www.timesofisrael.com/israeli-tech-firm-creates-worlds-strongest-ever-vanilla-flavors/

https://www.youtube.com/watch?v=DixUYZ4LAvo

חותכים את נהג המירוצים. צוות מכוניות המירוץ של פורמולה ממכון הטכניון הישראלי חשפה את מכונית המירוץ החשמלית האוטונומית הראשונה אי פעם. זה ייכנס לתחרות העיצוב הבינלאומית של פורמולה סטודנט באירופה בחודש הבא. הקבוצה זכתה בתחרות בשנתיים הקודמות.

https://www.Israel21c.org/technion-unveils-its-first-autonomous-electric-formula-car/

מביאים לחירשים את גביע העולם בכדורגל. החתימה של ישראל עכשיו היא להנגיש את מונדיאל 2022 בקטאר לקהילת החירשים. האפליקציה שלה מספקת שירותי תרגום וידאו חי בשפת הסימנים. זה יעזור גם כשמדברים עם רופאים, בנקים או שירות לקוחות.

https://nocamels.com/2022/07/israeli-deaf-accessible-app-fifa/

סרטונים שנוצרו על ידי AI.   Peech של ישראל פיתחה פתרון עריכת וידאו אוטומטי המופעל על ידי בינה מלאכותית, אשר הופך קטעי וידאו גולמיים לסרטוני מותג מקצועיים תוך שניות. הוא משתמש בטכנולוגיית עיבוד שפה טבעית (NLP) כדי להפוך תוכן מדיה פנימי לסרטונים ממותגים באיכות גבוהה.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/sj7mwerp9

 https://www.peech-ai.com/

https://www.youtube.com/watch?v=H-FTG29Q3_8

אנחנו חיים בעידן הג'טסון. "The Jetsons" הייתה סדרת טלוויזיה מצוירת משנות ה-60 ש"הציגה" חידושים ישראלים רבים - מכוניות מעופפות, טלפונים וידאו וכו'. "The Jetsons" שודרה לראשונה ב-31 ביולי 1962. היא עלתה ב-2062 וג'ורג' ג'טסון היה בן 40. אז, המאמר החכם הזה מספר שהוא היה נולד ב-31 ביולי 2022!

https://www.jns.org/opinion/thanks-to-israel-we-live-in-the-jetsons-world/

התחל Brightcoding. תזכורת שקורס ההיי-טק החינמי של ברייטקוד בן 6 חודשים זמין לכל בני 18-32 שהגיעו לישראל בתוכנית תגלית-תגלית. אחריו שנתיים ניסיון בעבודה בתשלום בישראל בחברת הייטק. בשיתוף עם Experis Academy.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rkj800ixp5

 

כלכלה ועסקים

 

שיא יצוא חזוי. יצוא הסחורות והשירותים של ישראל בשנת 2022 כבר עלה ב-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והוא צפוי להגיע לשיא של 165 מיליארד דולר בשנת 2022. יצוא השירותים צפוי שוב לעלות על זה של סחורות.

https://www.timesofisrael.com/israeli-exports-projected-to-reach-record-high-of-165b-in-2022/

קידום עסקים עם בחריין. יריב בכר מ-StartUpNationHQ מתאר מפגש שנערך לאחרונה בין סטארטאפים ישראלים לשגרירות בחריין כדי לדון בהזדמנויות עסקיות בתחומי המפתח של פינטק, ייצור, נסיעות ותיירות, לוגיסטיקה, ICT ושירותי בריאות.

https://www.youtube.com/watch?v=hkP3S1tDBXk

300+ חברות טכנולוגיה מדבריות. הדו"ח הראשון של DeerTech ו-Start-Up Nation Central מדגיש את החוזק והפוטנציאל של ישראל להתמודד עם אתגרי המדבר. יותר מ-300 חברות סטארט-אפ ישראליות מפתחות טכנולוגיות חקלאות, אנרגיה, מים ותשתיות המותאמות או מותאמות לסביבות מדבריות.

https://www.timesofisrael.com/first-map-of-israeli-desert-tech-identifies-over-300-companies/

https://nocamels.com/2022/07/business-boom-negev-desert/

הגדלת מגזר הבריאות הדיגיטלי בישראל. AstraZeneca, Accenture, Amazon Web Services וארגון הבריאות הישראלי כללית השיקו יחד תוכנית סטארטאפ חדשה בשם BeyondBio SCALE. המטרה היא לעזור לסטארטאפים ישראלים לפתח וליישם פתרונות בריאות ברחבי העולם.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/byxhpdlpq

מאכלי ים מודפסים בתלת מימד עבור סינגפור. MeaTech 3D הישראלית שיתפה פעולה עם Umami Meats של סינגפור כדי לפתח מאכלי ים מובנים מודפסים בתלת מימד. Meatech מאמינה שהיא תוביל לשווקים חדשים ברחבי אסיה ובעולם תוך פתרון האתגר של הפחתת מקורות המזון באוקיינוס.

https://www.israelhayom.com/2022/07/13/slaughter-free-steak-meats-cultured-seafood-in-singapore/

מערכת e-passport חדשה עבור אנדורה. Pangea-IT של ישראל זכתה במכרז הבינלאומי של ממשלת אנדורה לעיצוב מערכת הדרכונים החדשה של המדינה ומתן מערכת שלמה להנפקת דרכונים אלקטרוניים עבור תושבי המדינה האירופית.

https://www.startuphub.ai/pangea-wins-andorran-government-international-tender-for-providing-new-e-passport-system/

הלקוח של Innoviz ב-4 מיליארד דולר הוא פולקסווגן. חברת Innoviz הישראלית חשפה כי פולקסווגן היא יצרנית הרכב שהגישה איתה הזמנה של 4 מיליארד דולר. Innoviz תהיה הספקית הישירה של חיישני הלייזר LiDAR עבור כלי הרכב האוטונומיים של פולקסווגן.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/ry4900ri65

אקזיטים, השתלטות ומיזוגים. חברת Magic Software Enterprises הישראלית רוכשת את אפוש (לשעבר Vidstart) הישראלית תמורת 25 מיליון דולר.

השקעה בסטארט-אפים ישראלים עד 7/8/22: Talon Cyber ​​Security גייסה 100 מיליון דולר; Eleven Therapeutics גייסה 22 מיליון דולר; GreenOnyx גייסה 18 מיליון דולר; Flow Security גייסה 10 מיליון דולר; Peech גייסה 8.3 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

הסיפור של "הוקי". מאמר ואוטוביוגרפי מרתקים על גיורא אפשטיין הישראלי. הוא פרש מחיל האוויר בגיל 59 ולאחר מכן עבד 20 שנה כטייס אל על. הוא רשמית טייס הקרב המודרני הפורה ביותר בעולם והועלה לדרגת תת-אלוף בגיל 80.

https://www.algemeiner.com/2022/07/26/hawkeye-israeli-fighter-pilot-holds-world-record-for-jet-downings/

https://www.amazon.com/Hawkeye-Enthralling-Autobiography-Top-Scoring-Israel/dp/1911621963

https://www.youtube.com/watch?v=YCZPvnt_Mkk&t=750s

מירושלים לתל אביב ובחזרה. שרון נוסע לאחרונה בין ירושלים לתל אביב. הבלוג שלה כולל את פסגת היזמות לנשים בתל אביב ואת משאיות המזון של ירושלים.

http://rjstreets.com/2022/07/31/multiple-views-of-jerusalem/

מוֹקֵד! – טריקה. אפליקציית Hour25 AI, שפותחה על ידי ישראלים, מקבלת עצות מכוכבי NBA לשעבר, כולל אדי ג'ונסון, לעזור לאנשים רגילים לחסום הסחות דעת ולפתח את הפוקוס של כוכב העל סטף קארי. Hour25 משפר את המיקוד בזמן אמת על ידי הפחתת הרגשות השליליים שמפריעים.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/270u2ubnf

 https://www.hour25.ai/

כיתת אמן של כוכב NBA מוסלמי טורקי בירושלים. שחקן ה-NBA הטורקי Enes Kanter Freedom מוביל מחנה כדורסל בירושלים ל-40 נערות ונערים מוסלמים, יהודים, נוצרים ודרוזים בגילאי 10-15. העזרה שלו כוללת את הארגון הלא ממשלתי של יוסף חדד "ביחד ערבים זה לזה" וכוכב החישוקים לשעבר תמיר גודמן.

https://unitedwithisrael.org/muslim-nba-star-teams-up-with-jewish-jordan-for-jerusalem-camp/

https://www.jns.org/nbas-freedom-spreads-message-of-peace-through-sports-in-israel/

PSG זכתה בסופר קאפ הצרפתי בתל אביב. מול קהל של 30,000 איש באצטדיון בלומפילד בתל אביב, פריס סן ז'רמן זכתה בסופר קאפ הצרפתי היוקרתי (Trophée des Champions), וניצחה 4-0 את פ.צ נאנט. המשחק שודר גם למיליוני צופים ב-140 מדינות ברחבי העולם.

https://www.jns.org/psg-beats-nantes-to-win-soccer-champions-trophy-in-tel-aviv/

https://www.israelnationalnews.com/news/357416

 

המדינה היהודית

 

84 דרום אמריקאים מתחילים חיים חדשים בישראל. העמותה הבינלאומית של נוצרים ויהודים (IFCJ) הביאה לישראל 84 מהגרים חדשים מדרום אמריקה. במקור מארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה, מקסיקו, פרגוואי ופרו, הסיבות שלהם לעלייה היו מגוונות, אבל עבור רובם הייתה זו איכות חיים טובה יותר.

https://www.jns.org/84-immigrants-to-israel-from-south-america-land-in-israel-to-start-new-lives/

צנצנות אחסון מתקופת התלמוד שנמצאו בשילה. חמישה קנקני אחסון גדולים שלמים נחשפו בשילה שבשומרון, מתחת לרצפת בניין מתקופת התלמוד (200-400 לספירה). ממצאים קודמים הם מהתקופות ההלניסטית, הרומית, הביזנטית והמוסלמית הקדומה. שילה היה מקום המשכן בסביבות 1250 לפנה"ס.

https://worldisraelnews.com/evidence-of-our-connection-rare-discovery-at-ancient-jewish-site-in-samaria/

אומה שעוזרת לאחרים. ישראל היא רק רסיס על המפה במזרח התיכון, אבל צברה מוניטין עולמי של עזרה יעילה והקרבה למדינות אחרות בעתות משבר - אפילו למדינות אויב כמו סוריה. היהדות שמה דגש על מתן עזרה לזולת, ולכן מדינה יהודית תמיד תעמיד אותה בראש סדר העדיפויות.

https://www.youtube.com/watch?v=M_f85mieJxQ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.