יום ראשון, 4 בספטמבר 2022

החדשות הטובות של ישראל 04 בספטמבר 22

 

במהדורת החדשות הטובות בישראל, ה4 בספטמבר 2022 נקודות השיא כוללות:

• שתי פריצות דרך ישראליות במאבק בסרטן.

• רופאים ישראלים הצילו חיים של ילדים בארה"ב ואוקראינה שנתגלו בתרדמת.

• מנתחים ישראלים מתקנים את פניהם המעוותים של ילדים באתיופיה.

• דוד ישראלי לחימום גז מקצץ 50% מפליטת CO2.

• שני סטארטאפים ישראלים מתקינים אנרגיה מתחדשת ב-7 מדינות ערב.

• מטהרי אוויר ישראלים מותקנים באלפי כיתות לימוד בארה"ב.

• מתעמלת ישראלית זכתה במדליית זהב אירופית במינכן.

• ארכיאולוגים חשפו את העיירה שבה חי יהושע לפני 3,000+ שנים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

דרך טובה יותר להרוג סרטן. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת ליסבון שיפרו את השיטה הנוכחית להשבית את ההגנה של הסרטן. במקום עירוי נוגדנים יקר שעובד רק חלקית, הם פיתחו מולקולה זעירה לטיפול יעיל לחלוטין שניתן למתן דרך הפה בבית.

https://english.tau.ac.il/molecule_immunotherapy

 https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-714196

https://www.youtube.com/watch?v=0cjQW_ng02o

https://www.youtube.com/watch?v=bzaElqTc6Cw

איתור מוטציות גנים מזיקות. חוקרים בארגון הרפואי הדסה בירושלים פיתחו אלגוריתם AI לזיהוי, בדיוק של 96%, את כל המוטציות המזיקות האפשריות של הגן הגורם לסרטן TP53. פריצת הדרך יכולה לשפר את ההקרנה הגנטית וטיפול מותאם אישית לחולי סרטן.

https://hadassahinternational.org/breakthrough-research-at-hadassah-cancer-institute-pinpoints-harmful-mutations/

https://academic.oup.com/bib/article/23/2/bbab524/6510957?login=false

משלוח ננו-יהלומים. חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן ייצרו יהלומים זעירים שיכולים להעביר טיפולים תרופתיים וקוסמטיים לתאים, דרך שכבות עור אנושיות. הם גם נוגדי חמצון יעילים. הננו-יהלומים מיוצרים על ידי פיצוץ חומרי נפץ בתוך תא סגור.

https://www.i24news.tv/en/news/israel/technology-science/1661859600-israeli-researchers-create-nanodiamonds-used-for-medical-treatment

שימוש בגלעיני אבוקדו לטיפול בעור שנפגע מהשמש. AvoMed הישראלית רשמה פטנט על תהליך ידידותי לסביבה להפקת PFA (אלכוהול שומני פולי-הידרוקסי) מגלעיני אבוקדו שנזרקים בדרך כלל. PFA היא תרכובת ביו-אקטיבית ש-AvoMed משתמשת בה למוצרי טיפוח מפותחים לטיפול בנזקי השמש ובדלקות.

https://www.israelhayom.com/2022/08/12/israeli-tech-turns-avocado-pits-into-beauty-aids/

תיקון מפרצת ללא ניתוח לב פתוח. קרדיולוגים במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים הם הראשונים בישראל לתקן מפרצת לב מסכנות חיים על ידי צנתור מינימלי. ארבעה מטופלים עברו את ההליך של 2.5 שעות שבו שתל מושחל דרך הזרוע או הרגל אל הלב.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-715588

אלגוריתם מנבא את הסיכון לשבץ מוחי. שני סטודנטים במכון הטכניון הישראלי כתבו אלגוריתם למידת מכונה המנבא התפתחות של פרפור פרוזדורים (AFib) - מצב הגורם לשבץ מוחי. בעזרת מיליון הקלטות א.ק.ג של יותר מ-400,000 מטופלים, האלגוריתם שלהם היה מדויק ב-95%.

https://ats.org/our-impact/student-algorithm-could-lower-risk-of-stroke/

https://academic.oup.com/ehjdh/article/2/4/576/6342413?login=false

ניתוח עמוד השדרה דרך המותניים. קמפוס בריאות רמב"ם הוא בית החולים הישראלי הראשון שמתקן בעיות גב באמצעות ניתוח חור מנעול "קדמי לפסוא" באמצעות חתך זעיר פולשני במותניים. הוא מנצל "מסדרון אנטומי" העובר מהמותניים לגב, שם מנתחים מבצעים אז איחוי עמוד שדרה.

https://www.timesofisrael.com/new-to-israel-back-surgery-via-the-waist-using-advanced-keyhole-method/

מבחנים מוזיקליים לאיתור הידרדרות נפשית. חוקרי אוניברסיטת תל אביב פיתחו מבחנים מוזיקליים המודדים פעילות מוחית בגיל מבוגר. 50 מטופלים מהמרכז הרפואי הגריאטרי דורות-נתניה ביצעו מנגינות בכלי נגינה שונים תוך תיעוד פעילות מוחית חשמלית.

https://www.sciencedaily.com/releases/2022/08/220817104010.htm

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnagi.2022.773692/full

ביוטק ישראלי בדרום קליפורניה. SCICC עם האגודה הישראלית לרפואה האמריקאית וארגון היזמים המובחרים מארח את "Merage Medical-Biotech Innovations" הכולל 20 ביוטק ישראלים. 14 בספטמבר @ 19:30 בעמק סן פרננדו

להזמנה מראש:

jsegal@investorsresearchgroup.com או drbendrillings@gmail.com

https://www.dropbox.com/s/1la78kouzbsm8ej/MerageSep2022-Fellows.pdf?dl=0

עוזר להתאוששות של שחקן "ליטל ליג". מאמרים רבים מתארים כיצד שחקן הבייסבול של ליטל ליג העולמי, איסטון אוליברסון, בן ה-12, יצא מתרדמת לאחר נפילה רצינית. החלמתו נעזרה על ידי הנוירוכירורג הישראלי ד"ר עודד גורן המתאמן כיום במרכז הרפואי גייזינגר בפנסילבניה.

https://uk.news.yahoo.com/little-leaguer-easton-oliverson-likely-212322081.html

https://providers.geisinger.org/provider/Oded+Goren/757451

"ללא סיכוי" נער אוקראיני מתאושש בישראל. אנה קוסמה הגיעה למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים כשהיא בתרדמת עמוקה כשהיא סובלת מזיהום נדיר וסיכויי הישרדות מועטים. הרופאים הכניסו אותה למצב "הרדמה מוחית" כדי למנוע נזק מוחי מהתרופות, ולאחר 3 חודשים היא שוחררה לגמילה.

https://www.timesofisrael.com/teen-flyn-from-ukraine-to-israel-with-2-survival-rate-recovers/

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

אישה ראשונה מפקדת הגנה אווירית. חיל האוויר הישראלי מינה את סא"ל רויטל ברזני לעמוד בראש גדוד ראם 66 שלו, המפעיל את מערכת קלע דוד נגד רקטות וטילים לטווח בינוני עד ארוך. ברזני, אם לשלושה, היא הקצינה הראשונה שפיקדה על גדוד במערך ההגנה האווירית של צה"ל.

https://www.timesofisrael.com/in-first-idf-appoints-woman-as-commander-of-air-defence-battalion/

מקלט לחסרי בית תל אביב. עיריית תל אביב, בסיוע ארגון הצדקה לסובה, חנכה מקלט בהיקף של 36 מיליון שקל ל-144 תושבים חסרי בית. בין השעות 15:00-9:00 הוא יספק מקום לישון, להתקלח, לאכול, לקבל ייעוץ, הפניות רפואיות ועוד. ללסובה יש 13 מקלטים זמניים בעיר.

https://www.timesofisrael.com/tel-aviv-opens-11m-designer-shelter-for-citys-unhoused-population/

https://www.lasova.org.il/en/

יותר תלמידים יהודים לומדים ערבית. תכנית חינוך חדשה הושקה ב-30 בתי ספר בירושלים שבה ילמדו תלמידים יהודים ערבית. התוכנית שואפת לצמצם את מחסומי השפה והחברתיים בין ערביי ירושלים לבין האוכלוסייה היהודית דוברת העברית בבירת ישראל.

https://www.timesofisrael.com/jerusalem-schools-begin-teaching-spoken-arabic-to-reduce-east-west-divide/

מים לחקלאי הרשות. המנהל האזרחי של ישראל אישר תוכניות להקים צינור באורך 30 ק"מ להובלת כ-3 מיליון מ"ק של שפכים מטופלים מרמאללה לחקלאים ערבים פלסטינים בבקעת יריחו. שיתוף הפעולה הנדיר בין הרשות לישראל יעצור את זיהום שמורת הטבע נחל פרת.

https://www.jpost.com/middle-east/article-714896

עוד סיוע ישראלי לקנטאקי. הקונסול הכללי של ישראל לדרום מזרח ארצות הברית, דרך חב"ד קנטקי, הצטרף למאמצי הסיוע לנפגעי השיטפונות בקנטקי, סיפק ביגוד, נעליים וכלי בית. בשנה שעברה ארגונים לא ממשלתיים ישראלים עזרו לקורבנות הטורנדו הקטלניים של קנטקי.

https://www.jns.org/in-aftermath-of-deadly-flooding-kentucky-governor-cancels-planned-trip-to-israel/

תיקון פני ילדים באתיופיה. מנתחי פה ולסת הישראלים עודד נחליאלי ומיכאל אבא מתקנים מומים של ילדים בגינאה המשוונית, כולל ילד שלא היה מסוגל לאכול מזון מוצק במשך 4 שנים. הם גם הכשירו רופאים מקומיים להשתמש במערכת ההדרכה הכירורגית מרחוק ORVizio של ישראל.

https://www.israel21c.org/the-israeli-doctors-saving-the-faces-of-children-in-africa/

https://orvizio.com/

 

מדע וטכנולוגיה

 

הכנסת ה-AI לקמעונאות. מאמר נהדר המציג סטארטאפים טכנולוגיים ישראלים המפתחים פתרונות טכנולוגיים כדי לסייע לקמעונאים להצטרף למהפכה הדיגיטלית. כולל חמישה סטארט-אפים שנכללו בעבר בניוזלטר זה OneBeat, Drill, Trax, Nexite ו-StoreEE. https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rkeum8sko

ישראל מתדלקת Spacemilk. חברת תזונת הבריאות והספורט הטבעונית האמריקאית Spacemilk שיתפה פעולה עם NextFerm Technologies הישראלית כדי להשתמש בחלבון התזונה החדש של הסטארט-אפ הישראלי המבוסס על תסיסה של שמרי ProteVin, ללא GMO. המוצר אמור להיות מושק עד סוף 2022.

https://www.israel21c.org/spacemilk-picks-israeli-vegan-protein-for-its-sports-drink/

https://spacemilk-smk.myshopify.com/

כיצד חיטת בר מגינה על עצמה מפני חרקים. מדענים מאוניברסיטת בן גוריון בודדו את הגן בחיטת בר המייצר רעל להרחקת חרקים. החיטה התרבותית המודרנית איבדה את התכונה הזו, שמדענים ישראלים מאמינים שהם יכולים להכניס מחדש כדי לשפר את ההגנה על משאבי החיטה החיוניים בעולם.

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/ZinWheat.aspx

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpls.2021.667820/full

איתור מחלות בתפוחי אדמה. האוניברסיטה העברית בירושלים וארגון המחקר החקלאי של ישראל (מכון וולקני) פיתחו חיישן ביולוגי לגילוי מוקדם של מחלות בגידולי תפוחי אדמה. הוא פולט זוהר כאשר הוא נחשף לתפוח אדמה נגוע. ככל שיותר מחלות, כך ההארה יותר.

https://www.bfhu.org/20 22/08/25/israels-hebrew-university-volcani-institute-team-up-to-prevent-looming-global-food-crisis/

 https://drive.google.com/drive/folders/1aH_DSEvNacoKu_gV-eSLAyInxIIE1Xzd

טכנולוגיה ישראלית במכונות חקלאיות. ג'ון דיר היא אחת מיצרניות מכונות החקלאות והיער הגדולות בעולם. היא משלבת את מערכת הטכנולוגיה החקלאית מ-CropX הישראלית, המאפשרת למשתמשים לצפות בנתונים וניתוחים כולל ניטור חיישני קרקע, מתוך מרכז התפעול של ג'ון דיר.

https://www.israel21c.org/john-deere-synching-with-israeli-farm-management-system/

שותפות לייצור חמצן על הירח. הליוס הישראלי הצטרפה ל-Eta Space של פלורידה כדי ליצור ולאגור חמצן על הירח. הכור האלקטרוכימי של הליוס יחלוץ את החמצן מסלעי הירח והטכנולוגיה הקריוגנית של Eta Space תנוזל אותו ותשמור אותו.

https://www.timesofisrael.com/israeli-space-tech-startup-helios-partners-with-eta-space-to-make-oxygen-on-moon/

שימוש במימן ירוק לחימום בתים. ה-TurboGen של ישראל פיתחה דוד גז מיקרו-טורבינה המופעל באמצעות 50% מימן ו-50% גז טבעי (מתאן). המיקרוגנרטור TG-40 מייצר 50% מה-CO2 המיוצר על ידי דוד גז רגיל. TurboGen פועלת לפיתוח מיקרו-טורבינת מימן 100%.

https://www.israel21c.org/your-home-could-be-heated-by-non-polluting-hydrogen/

בני נוער יזמי טכנולוגיה. סרטון נהדר שמציג כמה מבני הנוער הישראלים שהציגו את המצאותיהם בתחרות היזמים הצעירים של יוניסטרים.

https://www.youtube.com/watch?v=Lkb4CYh_SYc

סיור אומת החדשנות. המועצה העסקית של דרום קליפורניה לישראל ארגנה את השליחות העסקית הראשונה לישראל של לשכת המסחר בדרום קליפורניה. יש לו את האישור המלא של הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס. הכירו את שחקני המפתח, המוסדות והחברות המעצבות את אומת החדשנות.

https://www.scicc.biz/2022-tour-of-israel/

 

כלכלה ועסקים

 

עכשיו אנחנו מבשלים! ייצור הגז הטבעי של ישראל זינק ב-22% במחצית הראשונה של השנה, כאשר הממשלה מימשה את תוכניותיה לייצא גז דרך מצרים לאירופה. 10.85 מיליארד מ"ק הופצו ב-12 החודשים האחרונים משדות תמר ולווייתן, מתוכם 42% יוצאו.

https://www.bnnbloomberg.ca/israel-eyes-gas-exports-to-europe-as-production-surges-by-22-1.1809731

חדשנות עם ניו זילנד. תומכי קיווי גולים בישראל מוזמנים ב-5 בספטמבר להיפגש ביפו, לרשת ולחזק את הקשר של ישראל עם ניו זילנד (אימייל למידע). הקישור ל-New Zealand Israel Innovation Hub מכיל מידע על יצירת שותפויות חדשות בין ישראל וניו זילנד.

contact@nziih.co.nz

 https://nziih.co.nz/

300 מיליון שקל לסטארטאפים רפואיים. Peregrine Ventures בישראל הקימה קונסורציום של חברות מובילות שיפתחו וישקיעו במשותף למעלה מ-300 מיליון שקל בסטארטאפים ובוגרי החממה הטכנולוגית של Peregrine. הם כוללים את אוניברסיטאות בריסטול-מאיירס סקוויב, אלביט ותל אביב ובן גוריון.

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bjmsrj1cc

אנרגיה מתחדשת ל-7 מדינות ערב. חברות האנרגיה הישראליות Enlight Renewable Energy ו-NewMed Energy אמורות להשיק פרויקטים של אנרגיה מתחדשת במצרים, ירדן, מרוקו, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן וסעודיה. הפרויקטים מתמקדים בייצור אנרגיה סולארית ורוח, ואגירת אנרגיה.

https://www.moroccoworldnews.com/2022/08/350802/two-israeli-companies-to-launch-renewable-energy-projects-in-morocco

פיילוט של וודאפון לאמוניה ירוקה. ענקית הטלקום Vodafone פרסה ברומניה טכנולוגיית תאי דלק אפס פליטה מ-GenCell הישראלית כחלק מפרויקט פיילוט שמטרתו להפעיל מגדלים סלולריים מרוחקים. תוצרי הלוואי היחידים של תא הדלק האלקליין GenCell FOX הם מים, חנקן וחום.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/article-716027

שומרים את העיניים על הכביש. Cipia הישראלית (לשעבר EyeSight Technologies) הוסיפה את SAIC Motors ו-Chery לשלושת יצרניות המנועים האחרות באמצעות מערכת ניטור הנהג שלה Driver Sense. Driver Sense ישמש ברכב שטח של Chery שייוצר בסוף 2023.

https://nocamels.com/2022/08/eye-tracker-in-the-car-keeps-drivers-awake-and-alert/

https://www.youtube.com/watch?v=Qp5mAKQ7KtQ

הטחינה הישראלית כובשת את ארה"ב בסערה. בשנת 2011, ג'קי זיטלמן הישראלית ושתי אחיותיה האמריקאיות הפכו את הטחינה הישראלית למוצר מצליח ביותר, זמין ב-900+ חנויות בארה"ב. טחינה סום מיוצרת בצפון ישראל, במפעל בבעלות מוסלמי ישראלי.

https://www.israel21c.org/the-sisters-whose-tahini-is-taking-america-by-storm/

https://soomfoods.com/

AliExpress מקימה מחסנים בישראל. ענקית הקמעונאות המקוונת הסינית AliExpress הקימה מחסנים בישראל באיירפורט סיטי ליד נמל התעופה בן גוריון. לקוחות יכולים להזמין פריטים באינטרנט ואם הם כבר נמצאים במחסנים שבישראל, זה יקצר את זמני ההמתנה למשלוח ויקטין את העלויות.

https://www.jns.org/major-chinese-online-retailer-aliexpress-expands-to-israel/

אוויר נקי לכיתות ארה"ב. חברת Aura Smart Air הישראלית מתקינה את מטהרי האוויר שלה באלפי בתי ספר, אוניברסיטאות ואוטובוסים אמריקאים. הם כוללים בניו יורק, מרילנד וקליפורניה. המכשירים לוכדים והורגים 99.9% מהווירוסים, החיידקים, החיידקים והאלרגנים.

https://www.israel21c.org/back-to-school-with-healthier-air-thanks-to-israeli-device/

השקעה בסטארט-אפים ישראלים עד 4/9/22: Theranica גייסה 45 מיליון דולר; Fairmatic גייסה 42 מיליון דולר; Accessibe גייסה 30 מיליון דולר; לנדא (נדל"ן) גייסה 25 מיליון דולר; Rookout גייסה 16 מיליון דולר; OVO Automotive גייסה 3.5 מיליון דולר; Mermade Seafoods גייסה 3.3 מיליון דולר; הספק גייסה 2 מיליון דולר;

 

 

תרבות, בידור וספורט

 

לא מסתיים קיץ בירושלים. 31 באוגוסט הוא הסוף הרשמי של הקיץ ותחילת שנת הלימודים החדשה של ישראל, אבל עדיין יש הרבה מה לראות ברחובות ירושלים. קונצרטים של בריכת הסולטן, פסטיבל הקומדיה בישראל, מוזיקת ​​תיאטרון, מופעי VR, פסטיבל קוקטיילים, פסטיבל יין, אירוע פרסי BAFTA ותהלוכה של ספר תורה.

http://rjstreets.com/2022/08/28/two-special-events-in-jerusalem/

מכבי חיפה העפילה לליגת האלופות בכדורגל. מכבי חיפה הגיעה לשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה מאז 2009. במשחק המוקדמות האחרון שלה היא ניצחה 6-5 את הכוכב האדום בלגרד. הזכייה גם מכניסה לנבחרת ישראל לפחות 26 מיליון יורו.

https://www.jns.org/maccabi-haifa-reaches-champions-league-group-stage-for-first-time-since-2009/

עוד זהב למתעמלת ישראלית. המתעמל הישראלי ארטם דולגופיאט קלע זהב באליפות אירופה בהתעמלות אמנותית במינכן, למרות שרגלו פצועה. זו הייתה מדליית הזהב השלישית של ארטם בתחרות בינלאומית. בעבר הוא זכה בזהב באולימפיאדת טוקיו.

https://www.jpost.com/israel-news/sports/article-715204

מלגות לספורטאים. אוניברסיטת תל אביב השיקה מלגה שנתית חדשה לסטודנטים-ספורטאים. קרן מלגות הספורט הבינלאומית תספק תמיכה מלאה לתואר לספורטאים מוכשרים מכל הלאומים בין הגילאים 17-30, ללמוד בכל אחת מכמעט 24 התוכניות באנגלית של TAU International.

https://english.tau.ac.il/news/intl_sports_scholarship_israel

 

המדינה היהודית

 

התגלה יישוב ישראלי קדום. ארכיאולוגים גילו ישוב קדום בתל תבנה שבשומרון, עוד מהתקופה שבה נכנסו בני ישראל לארץ ישראל, לפני למעלה מ-3000 שנה. היא מזוהה עם תמנת סרח בה התגורר ונקבר יהושע בן נון.

https://thejewishvoice.com/2022/08/touching-our-roots-and-heritage-ancient-israelite-settlement-discovered/

להפוך את הגיהנום לגן עדן. ארגון עיר דוד החיה את עמק הינום, בפאתי ירושלים, לפארק חדש לגמרי. העמק מוזכר בספר יהושע ונאמר שהוא המקור למושג הגיהנום. הישראלים שינו אותה, בדיוק כפי שעשו לארץ ישראל השוממת פעם.

https://unitedwithisrael.org/watch-israelis-turn-hell-into-heaven/

ספורטאים למען ישראל. מאז השקתו ב-2018, אתלטים למען ישראל הביאה לארץ ספורטאים וקבוצות ספורט בעלות פרופיל גבוה כדי להתחרות באירועי ספורט ולהכיר את מדינת היהודים. לאחר מסעותיהם, רבים מהספורטאים עוזרים לפרסם את סיפור העם, ההיסטוריה, האוכל, הטכנולוגיה והתרבות של ישראל.

https://www.jns.org/athletes-for-israel-through-sports-and-positive-messaging-we-can-change-the-narrative/

180 עולים צעירים. 180 עולים חדשים בגילאי 22 עד 35 הגיעו לישראל בחודש שעבר מ-30 מדינות שונות. הם כוללים רופאים, מהנדסים, עורכי דין, אדריכלים, עיתונאים, ספורטאים, אמנים, מורים ואנשי IT שילמדו עברית באינטנסיביות במשך 5 חודשים באולפן עציון, תכנית הדגל של הסוכנות היהודית.

https://www.jns.org/doron-almog-visits-180-new-olim-on-first-day-as-jewish-agency-executive/

"צדיק" מוסלמי. ב-17 באוגוסט, נור דהרי כתב ליותר מ-10,000 עוקביו בפייסבוק, "הגיעה תקופה מרגשת עבורי לבקר בישראל למשך 10 ימים, ארץ החלומות, האהבה, השלום והדו-קיום. הארץ הקדושה של האמונות האלוהיות, נביאי אברהם וארץ הברכות. אינשאללה." קראו עליו ועל הטיול שלו.

https://www.jewishpress.com/news/israel/meet-noor-dahri-kind-of-a-muslim-tzadik/2022/08/21/

https://www.jns.org/noor-dahri-pakistani-born-muslim-counter-terrorism-expert-and-zionist/

הדרך המהירה לירושלים. כניסה חדשה לירושלים, כביש 16, נפתחה וצפויה להקל משמעותית על התנועה ולאפשר נסיעה מהירה בין כביש 1 לשכונות דרום העיר. יש בו 4 מנהרות, 7 גשרים, 50,000 דונם הכוללים שבילי אופניים, טיולים, אזורי פיקניק ותצפיות על הרי ירושלים.

https://www.timesofisrael.com/new-entrance-to-jerusalem-opens-wednesday-night-spurring-hopes-for-eased-traffic/

אנחנו צריכים להיות הכי טובים. ביום הראשון של שנת הלימודים הישראלית, כותב הנשיא הרצוג מכתב עידוד לכל ילדי ישראל.

https://www.israelhayom.com/opinions/we-simply-need-to-be-the-best/

אנחנו הדור המבורך. אבי אבלו מצהיר שחשוב מדי פעם לקחת צעד אחורה מחיי היום-יום, מהכותרות ומהדאגות, ולראות את התמונה הגדולה של החיים, שהיא כל כך טובה. הודעה נהדרת.

https://pulseofisrael.com/2022/08/31/blessed-generation/

125 שנים לקונגרס הציוני הראשון. כ-1,400 איש השתתפו באירוע באולם הקונצרטים Stadtcasino בבאזל, שוויץ, שם ניהל תיאודור הרצל את הקונגרס הציוני הראשון ב-29 באוגוסט 1897. נשיא ישראל הרצוג החל את נאומו בברכה על כך שהיה במקום בו קרה נס.

https://www.timesofisrael.com/herzog-calls-to-reclaim-zionism-turn-it-from-a-slur-to-a-source-of-pride/

https://www.gov.il/en/departments/news/president-herzog-addresses-gala-event-29-Aug-2022

https://www.youtube.com/watch?v=n8qSU1ihH44

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.