יום ראשון, 18 בספטמבר 2022

החדשות הטובות של ישראל 18 בספטמבר 22

 

במהדורת החדשות הטובות בישראל, ה18 בספטמבר 2022, נקודות השיא כוללות:

• מדענים ישראלים יכולים לזהות סרטן הלבלב בבדיקת דם.

• ישראל נמצאת בראש מדד איכות החיים הדיגיטלית העולמית.

• הטכנולוגיה הישראלית מזרימה וידאו בו זמנית למיליוני צופים.

• סטארטאפ ישראלי מייצר בשר טבעוני מזרעי שמן צמחי "משומשים".

• ניו יורק העניקה מיליון דולר לחברת אנרגיה ישראלית.

• בסרט קפטן אמריקה 4 תשתתף גיבור על שחקנית ישראלית.

• מטבע נדיר של "חופש" יהודה חזר למדינת היהודים.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

אינסולין דרך הפה מפחית שומן בכבד. Oramed הישראלי דיווח כי המועמד שלה לאינסולין פומי ORMD-0801 הפחית בהצלחה את שומן הכבד בניסוי שלב 2 שלו על חולי סוכרת מסוג 2 עם סטאטהפטיטיס לא-אלכוהולית ("NASH"). לא היו בעיות בטיחות בניסוי הכפול-סמיות, הרב-מרכזי.

https://www.prnewswire.com/news-releases/oramed-reports-positive-top-line-results-from-phase-2-nash-trial-with-its-ormd-0801-oral-insulin-candidate- 301623054.html

בדיקת דם לסרטן המעי הגס והלבלב. מדענים במכון ויצמן בישראל פיתחו בדיקת דם לגילוי סרטן המעי הגס, הנמצא בדרך כלל באמצעות בדיקה פולשנית, וסרטן הלבלב, שאין לו בדיקה אבחנתית אחת. כעת יש לקחת את הוכחת הרעיון למשפטים.

https://www.timesofisrael.com/in-first-new-israeli-blood-test-could-detect-pancreatic-colorectal-cancers/

https://www.israelnationalnews.com/news/359363

 https://www.nature.com/articles/s41587-022-01447-3

שינוי אבחון הסרטן. Ibex Medical Analytics של ישראל השיקה פלטפורמה חדשה לגילוי סרטן - Galen 3.0 עם אלגוריתמים משופרים של AI לאיתור סרטן בביופסיות של הערמונית, השד והקיבה. זה גם מחשב את האגרסיביות של סרטן הערמונית, מפחית זמן וטעויות.

https://ibex-ai.com/galen-3-0-announcement/

83 מענקים לחקר הסרטן. הקרן הישראלית לחקר הסרטן (ICRF) העניקה 83 מענקים לחקר הסרטן (28 חדשים ו-55 ממשיכים) בשווי של כמעט 5 מיליון דולר לשנת המימון 2022-2023. המימון של ICRF הגיע ל-2,730 מענקים בסכום כולל של יותר מ-87.5 מיליון דולר.

https://myemail.constantcontact.com/September-Newsletter--New-Grants-Announced--ICRF-Researcher-Predicts-End-to-Childhood-Cancer.html?soid=1101179113160&aid=GbdFVS7Qn8M

חיסונים מגוונים של קורונה מגיעים. ישראל קיבלה משלוח של חיסוני קורונה דור שני, מעודכנים כדי להילחם טוב יותר בגרסאות חדשות. הם צפויים להיות במרפאות עד סוף ספטמבר. הקהילה המדעית הבינלאומית שוב מחפשת לראות עד כמה החיסונים החדשים האלה מגנים על ישראלים.

https://www.timesofisrael.com/israelis-to-start-getting-new-variant-tailored-shots-by-end-of-month-covid-czar/

אבחון פרקינסון ברמה התאית. צוות מדענים בינלאומיים בראשות אוניברסיטת חיפה גילה שיטה לזיהוי מקרים מוקדמים של מחלת פרקינסון. תאי מוח של חולי PD מתים כאשר הם מתנתקים מהמטריצה ​​החוץ-תאית. גילוי מוקדם וטיפול לאחר מכן עלולים לעצור את התהליך הזה.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-716881

https://www.nature.com/articles/s41531-022-00366-z

הפוך את הזמן שלך ליותר יעיל. הסטארטאפ הישראלי-אמריקאי Hour25.ai פיתח אפליקציה שלומדת ומנטרת את דפוסי הפעילות של המשתמש ונותנת התראה בכל פעם שהוא מזהה חוסר פעילות, עייפות או הסחת דעת. לאחר מכן הוא מציע התערבות מותאמת אישית, למשל, לטייל או לבצע תרגיל אופציונלי.

https://www.israel21c.org/how-to-improve-waning-focus-at-work-and-school/

 https://www.hour25.ai/

יד עוזרת. 6Degrees של ישראל עשתה התקדמות משמעותית עם צמיד MyMove שלה המאפשר לאנשים שאינם יכולים להשתמש בידיים שלהם להפעיל כל טלפון, מחשב נייד או טאבלט. זה כולל אימוץ של עיריית תל אביב את הצמיד כדי לעזור לאנשים עם מוגבלות לחזור לעבודה.

https://nocamels.com/2022/09/no-hands-no-problem-wristband-lets-you-use-any-smart-device/

 

ישראל היא כוללת ועולמית

חופשות מוזלות לאזרחים ותיקים. אזרחי ישראל מעל גיל פרישה יכולים לקבל מעתה 20% הנחה בהזמנת מלונות בישראל. ההטבה היא יוזמה משותפת של שר התיירות, השר לשוויון חברתי והתאחדות המלונות. זה חל על רוב ההזמנות של ליל שבת עד רביעי לשנה הקרובה.

https://www.jpost.com/israel-news/article-716809

כנס ידידותי לסביבה. לכנס PLANETech World 2022 בתל אביב ב-21 בספטמבר תהיה טביעת רגל פחמנית מופחתת מאוד הודות ל-Palram ו-UBQ של ישראל. פאלרם תשלב חומר ממוחזר תרמופלסטי של UBQ בבניית רבים ממבני הבניין הזמניים.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/energy-and-infrastructure/article-716618

https://www.planetech.org/planetech-world

 https://www.palram.com/

מנהרת ירושלים לרוכבי אופניים. לאחר פתיחת מנהרות כביש 16 לאחרונה, חנכה ירושלים כעת כביש תת קרקעי לרוכבי אופניים בלבד. מנהרת כרם, באורך 2.1 ק"מ, היא מנהרת המחזור החמישית באורכה בעולם, השלמתה נמשכת שנתיים ועלותה כ-25 מיליון שקל.

https://www.israelnationalnews.com/news/359476

 https://www.jpost.com/israel-news/article-716807

https://www.jerusalem.muni.il/he/newsandarticles/municipalitymessages/ofanaim-ninhara/

הבדואים בנגב השלימו "אוהל דיגיטלי". למעלה מתריסר בני נוער ערבים מוסלמים בדואים התחרו במחנה אימונים בן 5 שבועות, שכונה "אוהל דיגיטלי", שנועד לשלב את חברי הקהילה במגזר ההייטק בישראל. המחנה הוקם הודות ל-MIT, אוניברסיטת בן-גוריון ולמלכ"ר סירג'.

https://www.timesofisrael.com/bedouin-teens-develop-moovit-like-app-for-school-kids-in-negev-villages/

משלחת יוטה מבקרת בישראל. משלחת של גורמים ממשלתיים וכלכליים ביוטה ערכה את התחנה הראשונה שלה בישראל, בטיול שיכלול גם את איחוד האמירויות הערביות. הסחר ב-2021 בין יוטה לישראל עלה על 55 מיליון דולר. המשלחת מעניינת מרכזית הייתה חממת Frontier של ישראל המתמחה באג-טק מדברי.

https://www.timesofisrael.com/utah-looks-to-build-on-abraham-accords-cement-its-ties-in-the-middle-east/

https://www.frontierng.com/

חיזוק הקשר עם מרכז אמריקה. הפורום השנתי השני של מרכז אמריקה-ישראל, בהשתתפות 14 מדינות, הסתיים בפנמה סיטי, פנמה. המוקד השנה היה חיזוק הקשרים בין נוצרים ליהודים. הופיעו בו שרי ממשלה כולל מפנמה, אורוגוואי וגואטמלה.

https://www.jns.org/second-annual-central-america-israel-forum-in-panama-draws-14-nations/

איכות החיים הדיגיטלית הטובה בעולם. בשנה שעברה עלתה ישראל מהמקום ה-8 ל-4 במדד איכות החיים הדיגיטלי השנתי של SurfShark. השנה, ישראל נמצאת בראש 117 המדינות, בעיקר בזכות האינטרנט הסלולרי המהיר והמשתלם שלה. כישראלי, אני יכול לאשר שאיכות החיים הדיגיטלית שלי בהחלט השתפרה בשנה האחרונה!

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/rj9ga11ils

https://surfshark.com/dql2022

 https://surfshark.com/dql2021

 

מדע וטכנולוגיה

 

שותפות לקידום בינה מלאכותית. חוגגת 50 שנה בישראל, IBM משתפת פעולה עם מכון הטכניון והאוניברסיטה העברית בירושלים כדי לקדם יכולות ויישומים של בינה מלאכותית בישראל. IBM תממן מחקר בינה מלאכותית על עיבוד שפה טבעית, גילוי רפואה ומחשוב רב עננים.

https://www.afhu.org/2022/09/08/hebrew-university-and-the-technion-partner-with-ibm-to-advance-artificial-intelligence/

 https://www.technion.ac.il/en/2022/09/huji-technion-ibm-ai/

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/bjxt11xplj

סטרימינג למיליונים. טכנולוגיה שפותחה על ידי צוות המחקר והפיתוח הישראלי של מיקרוסופט מאפשרת הזרמת וידאו למיליוני משתתפים מקוונים מבלי להעמיס על רשת החברה. הטכנולוגיה המאובטחת והקלה להתקנה פותחה על ידי Peer5 הישראלית, שמיקרוסופט רכשה בשנה שעברה.

https://www.timesofisrael.com/microsoft-integrates-israeli-tech-to-upgrade-video-streaming-quality/

https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hj11ho11pxs

שתי דרכים לטהר את האוויר. ל- Airovation של ישראל שני מכשירים מטיהור אוויר מקורה: "Air-O", המטפל ב- CO2, תרכובות אורגניות נדיפות בגזים מזיקים, נגיפים מוטסים וחיידקים; ו"אווירוספרה ", המשתמשת בחיישנים כדי למדוד תנאים לתינוקות ולהתייחס לאוויר סביבם.

https://nocamels.com/2022/09/israeli-air-purifying-solutions-to-be-adopted-in-china-and-taiwan/

מים מהאוויר במכונית שלך. Mullen Automotive חתמה על שותפות עם Watergen של ישראל לפיתוח ולצייד את תיק הרכבים החשמליים של מולן ביכולת לייצר מי שתייה טריים מאוויר דק. המטרה היא לספק עד 5 ליטר מים חמים או קרים מדי יום.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/article-716292

הבטחה בטוחה ברכב שלך. ה- OVO Automotive של ישראל מאפשר למנהלי הצי לספק לנהגים יישומים ברכב ללא תלות ביצרניות רכב ו- Apple/Google. יישומים אלה פועלים בענן וזרמים למסך הרכב מבלי לפגוע בבטיחות ואבטחת הרכב, הנהג או הנוסעים.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/skrkiy0yj

 https://ovo.auto/

שוקולד "חלב" ללא חלב. הישראלים דניאל ואליה ברקט הם טבעוניים, אך הם פספסו שוקולד חלב שמנת טעים, אז הם פיתחו שוקולד טבעוני משלהם. זה נמכר בכל רחבי ישראל תחת שם המותג "שוקולד פנדה". הם רק התחילו למכור את זה בארצות הברית, תחת שם המותג "גן עדן שביעי".

https://unitedwithisrael.org/delicious-israelis-invent-dairy-free-milk-chocolate/

https://www.youtube.com/watch?v=4O4DTNX-BHA

כבש נטול שחיטה. טכנולוגיות הבשר העתידיות של ישראל ייצרה את הכבש המעובד הראשון שלה, שלדבריו נראה, מתבשל וטעמו כמו בשר כבש טחון קונבנציונאלי, מבלי לפגוע בחיה אחת. החברה בידדה תאי פיברובלסטים מכבשים AWASSI בשנת 2019.

https://www.israel21c.org/coming-soon-for-first-time-lamb-meat-without-slaughter/

בשר טבעוני מזרעים. המזונות הגדולים יותר של ישראל לוקחים דלעת מרוסקת וזרעי חמניות מיצרני שמן והופך אותם ל'בשר 'טבעוני נקי לתווית למסעדות וקייטרינג. הבשרים האלטרנטיביים, מוסמכים כשרים, מכילים 27% חלבון, 7% סיבים, ברזל, סידן, אשלגן ורק 1% שומן רווי.

https://www.israel21c.org/your-next-shawarma-could-be-made-from-pumpkin-seeds/

https://www.more-foods.co/

אבוקדו צמיחה מהירה ונטולת מחלות. Bestree של ישראל, שלוחה של המכון לחקר גליל MIGAL בישראל, פיתחו אבוקדו מרקמות מעובדות ולא מזרעים. השימוש ברקמות מעוקרות מונע העברת מחלות, משפר את איכות הפרי ומזרז את תהליך הצמיחה.

https://www.israel21c.org/fast-growing-disease-free-avocados-via-new-israeli-method/

גידול סופר -פרוט ברזילאי. האקאי הוא עץ דקל הגדל באזור הטרופי של ברזיל באגן אמזון. לפריו יש חשיבות רבה בכלכלה הברזילאית. טכנולוגיית החקלאות הישראלית, כולל השקיה וחיישנים מדויקים, תאפשר כעת לטפח עצים אלה באזורים יבשים יותר בלב ברזיל.

https://www.gov.il/en/departments/news/israeli-technologies-to-help-ace-acai-palm-trees-8-sep-2022

עכשיו אנחנו מבשלים. הבית של ישראל מציע גרסאות ביתיות של העיכול האנאירובי שלה, שהופך פסולת אורגנית לגז. פסולת המזון שלך עשויה לייצר מספיק ביוגז לבישול של שעתיים ביום, ודשן עשיר לגינה שלך. בנוסף, אתה עוזר לסביבה. מעל 15,000 כבר נמכרו.

https://nocamels.com/2022/09/turning-kitchen-leftovers-into-cooking-gas

https://www.homebiogas.com/shop/

 

כלכלה ועסקים

 

המשלחת העסקית הגדולה ביותר באיחוד האמירויות לישראל. צירים בוועידת תל אביב לסחר ישראל באיחוד האמירויות הביעו את תדהמתם עד כמה הגיעו יחסי סחר בשנתיים מאז חתימת הסכמי אברהם. כעת יש 72 טיסות שבועיות בין המדינות.

https://www.timesofisrael.com/just-scratched-the-surface-israel-uae-cebrebrate-therd-tees-and-trade/

סחר חופשי עם גואטמלה. ישראל וגואטמלה חתמו על הסכם סחר חופשי, הכולל מוצרי תעשייה, מזון וחקלאות. הסחר הדו-צדדי עלה ב-11% ל-40 מיליון דולר ב-2021. שר החוץ של גואטמלה אמר שכלכלת ארצו השתפרה רק לאחר העברת שגרירותה לירושלים.

https://www.israelhayom.com/2022/09/11/watch-guatemalan-foreign-minister-sings-hatikvah/

400 סטארטאפים ישראלים בניו יורק. כאשר משבר מגפת קוביד-19 נסוג, מספר עצום של סטארטאפים ישראלים הגשימו את תוכניותיהם להתרחב לעיר ניו יורק. הפלטפורמה האינטראקטיבית Israeli Mapped in NY מציגה כעת 400 סטארטאפים ישראלים הפועלים בתפוח הגדול. ראה גם פרטים על הכנס Mind the Tech NY (14-15 בספטמבר).

https://www.jns.org/despite-the-us-economic-slump-israeli-startups-blossom-in-the-big-apple/

https://newmedia.calcalist.co.il/conferences/2022/ny/index.html

 https://www.israelimappedinny.com/

מדינת ניו יורק מעניקה מיליון דולר ל-Zooz..  Zooz Power של ישראל זכתה באתגר החדשנות החכמה באנרגיה ניו יורק-ישראל. Zooz תשתמש בפרס של מיליון דולר כדי לעזור לניו יורק לשלב יכולות טעינה מהירה של סוללות ובסופו של דבר להוציא את הרכבים המונעים בגז.

https://www.timesofisrael.com/new-york-governor-announces-trip-to-israel-funding-for-israeli-startup/

https://www.algemeiner.com/2022/09/13/nys-hochul-announces-million-dollar-prize-for-israeli-ev-power-start-up-announces-trip-to-israel/

 https: //www.israelnationalnews.com/news/359701

Shop-and-go בתל אביב. ישראל מקבלת סוף סוף את חנות המכולת הראשונה שלה, ללא תשלום, ללא קופה בשופרסל ברחוב מנדלי בתל אביב, תוך שימוש בטכנולוגיה של טריגו הישראלית. המערכות של טריגו כבר מפעילות חנויות בבריטניה, ארה"ב, גרמניה והולנד.

https://www.timesofisrael.com/shufersal-opens-israels-first-shop-and-go-grocery-store-in-tel-aviv/

תל אביב לאסור על מטוסים מזהמים רועשים. מרשות שדות התעופה נמסר כי היא תשאף לצמצם את הרעש וזיהום האוויר בנמל התעופה בן גוריון באמצעות איסור על מטוסים אזרחיים בעלי 4 מנועים, כולל בואינג 747 ומטוסי ג'מבו נוספים, החל מהשנה הבאה. זה ישפיע רק על מטוסי מטען, שכן לא טס לישראל מטוס נוסעים בעל 4 מנועים.

https://www.timesofisrael.com/israel-banning-jumbo-jets-from-ben-gurion-airport-to-cut-noise-pollution/

עוד עוזר מכירות וירטואלי של AI..  Winn.AIשל ישראל מציעה עוזרת AI בזמן אמת שמנטרת באופן לא פולשני שיחות מכירה ולוכדת נתוני מפתח כך שאנשי מכירות לא יצטרכו לרשום הערות או לעדכן את המערכת באופן ידני. (ראה גם Exceed.ai של ישראל) https://www.calcalitech.com/ctechnews/article/hkopcugws

 https://winn.ai/

השקעה בסטארטאפים ישראלים עד 18/9/22: Kape Technologies גייסה 220 מיליון דולר; זסטי גייסה 75 מיליון דולר; CYREBRO גייסה 40 מיליון דולר; Dig Security גייסה 34 מיליון דולר; ג'ונקו גייסה 25 מיליון דולר; Groundcover גייסה 20 מיליון דולר; Ownera גייסה 20 מיליון דולר; Sightfull גייסה 18 מיליון דולר; Winn.AI גייסה 17 מיליון דולר; אופוס סקיוריטי גייסה 10 מיליון דולר; Xtype גייסה 5.8 מיליון דולר; VineSight גייסה 4 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

הפילהרמונית הישראלית מנגנת בקרנגי הול. התזמורת הפילהרמונית הישראלית (IPO) תערוך את סיבוב ההופעות הראשון שלה בארה"ב אחרי הקורונה בין ה-2 ל-14 בנובמבר. היא תבצע קונצרטים בקוסטה מסה, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סטנפורד, מיאמי, עם הסיום שלו בקרנגי הול המפורסם של ניו יורק.

https://www.jns.org/israel-philharmonic-orchestra-returns-to-america-to-play-carnegie-hall/

https://afipo.org/event/israel-phil-us-tour-2022/

ורטיגו רוקד מסביב לאמריקה. להקת המחול "ורטיגו" הישראלית סיירה ביולי בארצות הברית. הוא זכה לשבחים ביוסטון טקסס, בפסטיבל הריקוד האמריקאי היוקרתי בצפון קרוליינה, רינו נבאדה (באוויר הפתוח) ובצ'טהאם ניו יורק, לפני שהמשיך למונטריאול קנדה.

https://www.jpost.com/365days/dance/article-715913

ישראל כל כך קטנה. מאמר זה של Israel21c כולל חמישה אתרים ליהנות מגרסאות מיניאטוריות של ישראל ויצירות של ישראלים. בינתיים, אנא פרסמו שישראל בגודל מלא אינה גדולה מניו ג'רזי, אגם מישיגן, ויילס והפארק הלאומי קרוגר. בדוק את המפות! https://www.israel21c.org/5-ways-to-tour-israel-in-miniature/

ירושלים כל כך עמוסה. ברחובות ירושלים - AGROMASHOV (הכנס החקלאי הגדול בישראל), ו-CLEANTECH; פסטיבל המחול הבינלאומי; קונצרט של שלמה ארצי; פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית; פסטיבל התרבות הישראלי האתיופי הראשון של אמונה, פסטיבל וודסטוק ופסטיבל Green Inside and Out.

http://rjstreets.com/2022/09/11/jerusalem-conferences-and-festivals-returning/

גיבורת על ישראלית בקפטן אמריקה 4. שירה האס הישראלית תגלם את התפקיד של גיבורת העל הישראלית היהודייה צבר ב"קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש" של ה-MCU, שאמור לצאת לאקרנים ב-3 במאי 2024. סברה (כינוי רות בת-סרף), הופיע לראשונה בשנות השמונים של סדרת הקומיקס Incredible Hulk עונדת מגן דוד.

https://www.jpost.com/omg/article-716850

צפו בהגירה בשידור חי. צפו בנדידה חיה של חצי מיליארד ציפורים דרך אגם אגמון-חולה בישראל מבלי לעזוב את ביתכם. קק"ל התקינה מסביב לאגם רשת של 8 מצלמות HD. לחץ על כל אחת מהתמונות בקישור השני למטה כדי לראות את העדכונים החיים. (החולה היא מי מרום התנ"כית.)

https://www.israel21c.org/now-you-can-watch-500-million-birds-24-7-live-from-hula-lake/

https://www.kkl-jnf.org/tourism-and-recreation/forests-and-parks/hula-lake-park/live_broadcast/

https://unitedwithisrael.org/off-the-beaten-track-biblical-waters-of-merom-and-the-hula-valley/

ברזיל 200 בתל אביב. קאזה ברזיל (4-9 בספטמבר) בתל אביב חגגה 200 שנות עצמאות ברזילאית. במרכז האנגר 11 בנמל תל אביב התקיימו בו הרצאות, מצגות תרבות, תצוגת אופנה, פסטיבל אוכל ועוד. היחסים בין ישראל לברזיל תמיד היו טובים והמסחר ברמות שיא.

https://www.israelnationalnews.com/news/359545

 https://www.youtube.com/watch?v=kkCnmcgraPc

טונה סנפיר זהוב שוחה לתוך אילת. טונה סנפיר מוזהבת הייתה מחזה נדיר בין המים הרדודים של אלמוגי הים האדום מול אילת. הדג הוא יליד האוקיינוסים הטרופיים והסוב-טרופיים ואורכו מגיע עד 2.5 מטרים.

https://video.i24news.tv/#/content/6312022121112

מכבי חיפה מעניקה לפ.ס.ז' זעזוע. מכבי חיפה הובילה את פאריס סן ז'רמן במשך 13 דקות, לאחר שהקשר הסורינמי טז'רון צ'רי כבש את השער הראשון במשחק הקבוצתי השני של חיפה בליגת האלופות בכדורגל. חיפה הפסידה בסופו של דבר 3-1, כאשר בין כובשי פ.ס.ז' הכוכב הארגנטינאי ליונל מסי וניימאר הברזילאי.

https://www.jns.org/paris-saint-germain-messi-in-israel-for-soccer-match-against-maccabi-haifa/

 

המדינה היהודית

 

בואו לחפור בהיסטוריה התנ"כית. "גלה את ארץ התנ"ך" היא שותפות משותפת בין משרד התיירות, מוזיאון התנ"ך ורשות הטבע והגנים. מטרתו היא לקחת את הנוצרים האמריקאים באמצע אפריל 2023 לסיור של 10 ימים באתרי מורשת ארכיאולוגית ישראלית.

https://www.algemeiner.com/2022/08/31/israel-starts-campaign-to-bring-american-christians-on-excavation-trips/

מטבע בשווי מיליון דולר חוזר לישראל. מטבע כסף של רבע שקל יהודה (אחד משניים בלבד שקיימים) הוחזר למדינת ישראל בטקס בניו יורק. הוא הוטבע בשנת 69 לספירה על ידי המנהיגים היהודים של המרד הגדול (66-73 לספירה) כהכרזת עצמאות של ממלכת יהודה מהאימפריה הרומית.

https://www.jns.org/extremely-rare-judean-quarter-shekel-coin-repatriated-to-israel-from-the-us/

ארכיון דוד בן גוריון. אוניברסיטת בן גוריון הקימה בניין חדש שיכיל את הארכיון של דוד בן גוריון - הנשיא הראשון של ישראל. האתר החדש בשדה בוקר יהפוך למוקד ללימוד בן-גוריון, ודרך חייו למידה על הציונות והקמת המדינה.

https://in.bgu.ac.il/en/bgi/Pages/Archives.aspx

 https://in.bgu.ac.il/en/bgi/Pages/new-bldg.aspx

https://www.youtube.com/watch?v=n843oj0MnTI&t=3s

ישראל בחיינו. אל תפספסו את אירוע זום של Israel21c "Israel In Our Lives: Innovation & Impact" ב-25 באוקטובר בשעה 12:00 שעון האוקיינוס ​​השקט. שמע משלושה מדענים ישראלים שחלו בחידושים בחלל ולמד על השפעתם הגלובלית. https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_-65HsZw2QYm43NSZoMkNXQ

איך ישראל מושכת כישרונות טכנולוגיים צעירים. סיכום שימושי של ארבע יוזמות לסייע לאנשים מוכשרים לעלות לארץ ולמלא את הפערים בתעשיית ההייטק בישראל. מענקי רשות החדשנות; תוכנית רילוקיישן לקריירה של MasaTech; חוק השבות המהיר של הממשלה; בנוסף, תוכניות חברה ספציפיות.

https://www.jns.org/opinion/how-israel-is-attracting-young-tech-talent/

20 שנות עבודה בעלייה. נפש בנפש חוגגת 20 שנה להעברת יהודים מצפון אמריקה לישראל. המאמצים האדירים של NbN אפשרו ל-75,000+ יהודים להתחיל חיים חדשים במדינת היהודים.

https://www.jns.org/celebrating-20-years-of-resettling-north-american-jewry-into-careers-homes-and-lives-in-israel/  https://www.jpost.com/jerusalem-report/article-716512

היאבקות עם מלאך. מתנדב איחוד הצלה- חובש יאיר בילה את השבת אצל משפחה בטבריה כאשר נקרא להציל את חייו של בן משפחה בן 73 שלקה בדום לב. לאחר 20 דקות הדופק שלו חזר. יאיר אמר לאחר מכן שהוא הרגיש שהוא נאבק עם מלאך המוות וניצח.

https://www.israelnationalnews.com/news/359639

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.