יום ראשון, 19 בנובמבר 2023

החדשות הטובות של ישראל 19 בנובמבר 23

 

 

  הבזקים חמים הכלולים במהדורה הזאת

·       ישראל היום הינה "מדינה תורמת."

·       דוגמאות רבות של מתנדבים המקדישים את חייהם  לסיוע לישראל.

·       ושינגטון D.C.   - מקומו של ההפגנה הגדולה ביותר למען ישראל  בהיסטוריה של ארה"ב.

·       מדינות אירופה הוציאו ביליוני דולרים לקנות מערכות הגנה תוצרת ישראל.

·       הצלחות ישראל בכדור-רגל, "רוגבי" , ואומנות רכיבה על סוסים

·       ילדת בית ספר ישראלי הצילה נוסעים באוטובוס בורח. 

 

חדשות חיוביות בזמן מלחמה

 

62% של ישראלים תרמו.  כמעט שני שליש של הציבור הישראלי תרמו לתוכניות הקשורות למאמץ המלחמה במשך השבוע השלישי למלחמת ישראל-חמס, ונתנו יותר כסף מתמיד. המחקר המשותף שנעשה על ידי אוניברסיטאות תל אביב ובן גוריון מגלה שהתרומה הממוצעת של ישראלי הוא כ-458 NIS לשבוע.  

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/nearly-two-thirds-of-israelis-giving-weekly-donations-to-war-effort-says-study/

 

ילדים מפונים ממשיכים ללמוד.  כ-80 ילדים שפונו מבתיהם בעוטף עזה ממשיכים ללמוד.  הם לומדים לפי ה – Sprint EdTech platform   ב"מרכז לחדשנות בטכנולוגיה וחינוך" בירוחם בדרום ישראל.

https://nocamels.com/2023/11/for-evacuated-israeli-kids-innovative-studies-keep-minds-sharp/

https://www.mindcet.org/en/

 

 נופש חינם עבור ניצולי מסיבת ה- rave.  יוני כהנא, ישראלי וחבר לשעבר בחב"ד, הוא כיום בעל "היער הסודי ריטריט"  בקפריסין.  הוא אירגן צוות של מומחי  המטפלים בטראומה לספק חינם "נופש טרפויטי"  לקבוצות ניצולים מה- Supernova  מסיבת מוזיקה.  הוא מתרים עבור עוד קבוצות.

https://www.timesofisrael.com/at-an-exclusive-cyprus-retreat-center-supernova-rave-survivors-get-help-to-move-on/   https://charidy.com/recovering   https://secretfo.rest/en/

 

טיפול בעובדים –   במרכז הישראלי של חברת AT & T  יש תוכנית בעלת 6 נקודות לטיפול בצוות במשך המלחמה:  1)  לשמור קשר, 2) תמיכה נפשית דיסקרטית, 3) קרן עזרה דחופה לעובדים,  ומשרד להנהלת התרומות, 4) תוכניות ילדים, 5) תמיכה בעובדים שמשרתים ב צה"ל,  6) יוזמות התנדבות.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/sys0x11r7p

 

משרד נהפך לבית מלון עבור עובדים  -  בעלי בית מלון Varonis הפך את השטחים הפתוחים במשרדו ל"קמפ" ענק ל-250 מפונים מהערים הדרומיים– נתיבות, אופקים, ואשקלון,ומהעיר הצפונית, קרית שמונה.  לאחר שבוע, העבירו אותם לבית מלון, שהעובדים שילמו ע"י פדיון החופשות שלהם. 

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/y0lql80z0   https://www.varonis.com/

 

תמיכה לכולם – חבילת התמיכה "NOW" שלהגליל המערבי מאפשר לאנשים לשלוח חבילות מתנות למפונים , לחיילים או לכל קרוב בישראל.  הקופסאות מלאות במוצרי "פרימיום" שנמכרים ע"י עסקים קטנים בגליל או בנגב, שסבלו הפסדים כבדים בעקבות המלחמה.  נתמך ע"י ה – JNF בארה"ב.

https://www.israel21c.org/gift-boxes-support-israeli-people-and-businesses-in-wartime/

https://united.westgalil.org.il/product/support-package-for-your-loved-ones/

 

רוח ההתנדבות – כמעט 4000 מ ה-5700 אנשים צעירים (בני 18-30) שבאו לישראל מחו"ל בתוכנית "מסע ישראל " נשארו בישראל בסופו של דבר, והרבה מאלה שעזבו חוזרים.  המאמר הזה מעלה על נס משתתף שבא ללמד אנבלית וכעת  "שף" מתנדב ב –IDF .

https://www.jns.org/the-indomitable-spirit-of-volunteerism-in-wartime/

 

מתנדבים במשק - הרבה מהעובדים הזרים עזבו את ישראל בתחילת המלחמה. ארגוני צדקה כמו "השומר החדש, "אחים למשק,"  ו"צו 8" מגייסים מתנדבים להחליף אותם.  30 מתנדבים עובדים כעת בחוות בן סעדון ובמפעל אריזה בבאר גנים, על יד אשקלון.

https://www.timesofisrael.com/agriculture-ministry-seeking-to-lure-out-of-work-israelis-to-take-up-jobs-on-farms/   https://www.jns.org/volunteers-give-first-aid-to-israeli-agriculture/

 

ישראל יכול לסמוך על מחלקת המתימטיקה שלה הפקולטה למתימטיקה   בטכניון עוזר למאמץ המלחמה בישראל.  הרבה מהצות משרתים במיליאים ובפיקוד העורף.  אחרים עוזרים בקציר ירקות, מכינים מקלטים, מביאים משלוחים של מזון ובגדים לצה"ל, ועוזרים למפונים מערי הגבול. 

https://www.technion.ac.il/en/2023/11/the-math-department-helps-in-a-big-way-on-the-war-and-home-fronts/

 

ניורולוג כירורגי בכיר מארה"ב מתנדב – מיד אחרי המאורעות של ה-7 באוקטובר, רופא ניורולוג אמריקאי בעל שם עולמי , ד"ר תאודורו פורשט דגי התנדב לעבוד במרכז הרפואי של בי"ח שיבא.  שיבא מטפל בהרבה מין הפצועים במשך המלחמה.  ד"ר דגי מביא את נסיונו מהסיכסוך בצפון  אירלנד וקוסובו.

https://www.timesofisrael.com/top-us-neurosurgeon-volunteers-hard-won-wartime-expertise-at-sheba-medical-center/

 

מלחמה זה דבר מלוכלך, אבל...אנו מקווים שצה"ל ינקה את עזה מהטרוריסטים של חמס.  בינתיים, הרב  שי גראוצ"ר הקים מכבסה נייידת עם שלושה משאיות לעזור לחיילים להישאר רעעננים. זה רק  פעילות אחת שהארגון שלו "כלל ישראל" מארגן, תחת הכותרת "עומדים יחד."

https://www.timesofisrael.com/israeli-charity-aims-to-provide-it-all-for-soldiers-including-mobile-laundry-and-spas/  https://www.youtube.com/watch?v=O4boAx0sDmg

 

 

ההשיגים הרפואיים של ישראל

 

תוכנית שיקום לחיילים וותיקים -  ReWalk for Veterans))   תוצר של CBS שפירסם את ההשפעה המשנה חיים של המצאת ה - exoskeleton      של הReWalk הישראלי שמאפשר חיילים ותיקים אמריקאים שרתוקים לכסא גלגלים לקום  וללכת.  CBS אפילו לא הזכיר שזו המצאה ישראלית, או אפילו את שמו. 

https://www.cbsnews.com/video/robotic-tech-helped-a-veteran-walk-again-now-shes-working-to-expand-access/

 

שיקום לפצועים – תוכנית ה – RESTART הישראל שינתה כיוון משיקום חיילים וותיקים לטיפול בפצועים במלחמה הנוכחית. הסורקים שלהם וה מדפדות ה – 3D מיד מייצרים עזרים להחזיר את הניידות לחיילים.  המתנדבים של RESTART הם בעצמם היו חיילים וותיקים פצועים. 

https://nocamels.com/2023/11/veterans-provide-practical-help-comfort-for-wounded-idf-troops/

 

 

ישראל היא כוללני וכלל עולמי

 

שעונים מזהירים חרשים לאזעקות – בשיתוף עם עיריית תל אביב ה-  NGO  CODA (ילדים להורים חרשים) ייבאו "שעונים חכמים" שמרטטים כל פעם שיש אזעקה.  הם חולקו ל-300 ישראלים חרשים.  CODA נוסדה יחד עם שאני ביב, ילדה להורים עם ליקויי שמיעה. 

https://www.jns.org/israeli-startups-step-in-to-fill-wartime-gaps/

 

אישה ערביה בדואית מדברת –  "אילולי ישראל הייתי  אנאלפביתית, לא היה לי גרוש על הנשמה, רועה צאן.  אבל היום יש לי תואר ב- הנדסת חשמל, יש לי תואר שני מאוניברסיטת Stanford  ויש לי הזכות לחיות את החיים שלי כמו שאני רוצה."  האבא של סופיה שרמקו היה הבדואי הראשון להיות בעל דרגת סגן אלוף.

https://unitedwithisrael.org/watch-an-arab-bedouin-israeli-dismantles-the-apartheid-narrative/

https://www.ynetnews.com/magazine/article/hy11vp9pmt

 

מכונות watergen עדיין פועלות בעזה  שלושת המכונות הסולריות - מים מהאוויר , מופק ע"י החברה הישראלית Watergen , והותקן ע"י המכון הישראלי ללימוד איכות הסביבה "ערבה" עדיין פועלות בדרום עזה.  והם עדיין מספקות מים נקיים לפחות 2000 תושבי עזה.

https://www.timesofisrael.com/solar-run-machines-that-convert-air-to-drinking-water-still-working-in-south-gaza/

 

ערבים מקיימים קשרים עם ישראל  ערב הסעודית עזר לחסום  הצעת החלטה של מדינות ערביות ומוסלמות לבודד את ישראל כלכלית וצבאית. הצטרפו אליהם מצרים וירדן יחד עם מדינות "הסכמי אברהם", בחרין, מורוקו וסודן.  מאוריטניה ו ג'יבוטי גם התנגדו להצעה.

https://www.jns.org/saudis-help-block-anti-israel-measures-at-arab-summit/

 

דיפלומטיה ציבורית על ידי סטודנטים  סטודנטים באוניברסיטת רייכמן השיקו יוזמת ACT-IL  להילחם נגד אנטישמיות ולהשפיע באופן חיובי על הנאריטיב הישראלי.  ציבור של  28,000 פעילים מ-73 מדינות משתמשים ב-  crowdsourcing באופן שיטתי ומתוחכם להילחם נגד אפליה נגד ישראל ברשתות החברתיות. 

https://nocamels.com/2023/11/digital-diplomacy-israels-advocates-get-creative-on-social-media/

https://www.abbaeban.runi.ac.il/act-il

 

כח משימה של סטודנטים להפיץ את האמת  קבוצה של 30 סטודנטים בימלאומיים באוניברסיטת תל אבי הקימו כח משימה להתנגד ל – "חדשות שיקריות", ולספר את הסיפור האמיתי על מה ששקורה בישראל.  הם מעלים דו"חות מהימנים ועדויות של ניצולים על instagram’ TikTok, X, and Facebook .

https://www.jpost.com/israel-news/article-770096   https://international.tau.ac.il/student-task-force

 

תמיכה נוצרית לישראל  קבוצות נוצריות בארה"ב ,    כמו    “Christians United 4 Israel”   (נוצרים מאוחדים  עבור ישראל)  מרימים מגביות ושולחים מתנדבים וציוד למדינה היהודית.  יוזמה אחרת "אל תסיט את המבט" הני מסך וידיו גבוה מעל “Times Square” , להגביר את המודעות לשבויים הישראלים.  CUFI גיייס $2.65 מיליון . 

https://www.timesofisrael.com/a-sizeable-us-demographic-many-evangelicals-are-sending-money-and-manpower-to-israel/

 

שלח את עמיכמעט 300,000 נוכחו בצעדה למאן ישראל בושינטון  D.C.  -  ההתקהלות היהודית הגדולה ביותר בהיסטוריה   של ארה"ב.   ועוד 100,000 צפו באירוע ון-ליין. 

https://www.timesofisrael.com/let-our-people-go-nearly-300000-rally-in-washington-for-israel-hostages-release/   https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-773312

https://www.youtube.com/watch?v=X9CLSd8Alkk  https://www.youtube.com/watch?v=4EVMSEjz9Yo


 
מדע וכנולוגיה

 

פטנט  EURO   לטכנולוגיה לעמידות צמחים  בנזקים. המפעל PlantArcBio  הישראלי  קיבל פטנט אירופאי עבור , התוכנה “Direct in Plant” (DIP) פלטפורמה.  הפטנט מזהה את הגנים הטובים ביותר ליצור עמידות לאקלים קשה, חרקים ועשבים שוטים.  לאחר מכן הם מחדירים  את התכונות הללו במודלים להוכיח את יעילותם.

https://nocamels.com/category/news-briefs/#post-125311

 

שוקולוד להורדת רמת סוכר בדם  החברה SOLVEAT  הישראלי ייצר  prototype   (דגם אב) של חפיסת השוקולט  herbal chocolate bar .  מחקר מקדימה הראה שהוא הוריד את רמת הסוכר בדם ב- 10 עד 24 אחוז ב-10 מ -12 המשפתתפים שאובחן אצלהם טרום סוכרת.  ניסוי קליני בדרך,  לא נראה שגיוס מתנדבים תהווה בעיה!

https://nocamels.com/2023/11/startups-herb-infused-chocolate-bar-supports-healthy-blood-sugar/

 

מכרה נטוש הופך להיות מרכז נתונים הגדול ביותר.  רשות מקרקעי ישראל פירסם מכרז פיתוח למכרה הנחושת תמנה על יד אילת.  זה יכלול  חוה סולרי  ומרכז נתונים תת-קרקאי שישתרע  על 520 אקרים ויהיה הגדול ביותר בישראל.

https://en.globes.co.il/en/article-israels-biggest-data-center-planned-for-disused-timna-mine-1001458928

 

 

כלכלה ומסחר

ישראל היא מדינת החוסן.  ג'ון מדבג, ה – CEO   של OURCROWD  מסביר למה, למרות כל האתגרים, הקהילה הטכנולוגית בישראל נשאר בפעילות מלאה, ולכן יכולה לתרום באופן משמעותי ליציבות ופונקציונליות בזמנים המאתגריים  האלו. הוא מציין  במיוחד את היעילות של   “multitasking”   בגלל האפשריות המרובות המובנות  בשיטה זו.  ועוד סיבה,  זה לא "מופעת הסוסים"  הראשון שלנו. 

https://www.jpost.com/business-and-innovation/tech-and-start-ups/article-772455  

 

ביליון דולר ב"בונדס" הישראלי.  ה"בונדס" הישראלי התרים יותר מבליון דולר בחודש האחרון.  דני נוה, הנשיא וה- CEO של הבונדס, אמר  "זו גל ההשקעה הגדולה ביותר מעולם, שמראה את התמיכה הגדולה לישראל של הקהילות היהודיות ותומכי ישראל בארה"ב ומסביב לעולם.

https://www.jns.org/since-oct-7-israel-bonds-has-raised-1-billion/  

 

פיצויים לנפגעי המלחמה.  ממשלת ישראל אישרה תוכנית סיוע כלכלית הנאמד ב – 15 ביליון ש"ח.  זה כולל מענקים לעסקים נפגעי המלחמה  במחזוריות עד 400 מליון ש"ח.  זה גם כולל מענקים לעסקים נפגעי מלחמה שהמחזור הכספי שלהם עד 400 מליון ש"ח. זה כולל גם פיצוי משכורת  ופיצויים עבור עובדים שהוצאו לחופש ללא תשלום.

https://www.timesofisrael.com/knesset-greenlights-wartime-compensation-plan-for-businesses/

 

אזרבג'ן קונה "ברק".  אזרבג'ן קנה מערך הגנתית "ברק MX מ -Israel Aerospace Industries  , בשוי 1.2 בליון דולר.  המטרה היא להגן על אזרבג'ן מהאיום מ אירן.

https://en.globes.co.il/en/article-azerbaijan-buys-12b-israel-aerospace-barak-missile-system-1001462371

 

פינלנד קונה מערכת הגנה"קלע דוד."  ישראל חתמה על הסכם ציון דרך למכור לפינלנד מערכת הגנה "קלע דוד" עבור 1.2 ביליון ש"ח.  מערכת קלע דוד, מיוצר ע"י "רפאל מערכות הגנה מתקדמים" יירטה בהצלחה טילים ארוך טווח מעזה.  יש לו יכולת ליירוט טילים בטווח 25 – 185 miles.

https://www.timesofisrael.com/israel-signs-landmark-deal-to-sell-davids-sling-air-defense-system-to-finland/

 

עובדי חלקאות בגבול מקבלים שכר כפול.  מחלקת החקלאות הבטיח להכפיל את שכרם של עובדי חקלאות בשדות קרובים לעזה ולגבול לבנון.  הוא מבקש בזה  למשוך ישראלים מובטלים לעבוד בחקלאות.  ישראל גם מעסיק עד 10,000 עובדי חקלאות מ – Sri Lanka. 

https://www.timesofisrael.com/agriculture-ministry-seeking-to-lure-out-of-work-israelis-to-take-up-jobs-on-farms/  https://en.globes.co.il/en/article-sri-lanka-agrees-to-send-10000-farm-workers-to-israel-1001461789

 

קרנות ממשלתיות עבור ספקים.  משרד ההגנה מבטיח שהספקים העיקרים לא יסבלו מחוסר בתזרים .  הוא שילם יותר מ -  4 ביליון ש"ח לאלפי ספקים ותעשיינים קטנים ובינוניים, רבע מהם לאלה שעל הגבול.  הוא גם עחשה תשלומים מראש. 

https://www.israelnationalnews.com/news/380298

 

תמיכה בספקים ובקרבנות. הארגון  "חבילות תמיכה עכשיו" של הגליל המערבי מאפשר לאנשים לשלוח חבילות שי למפונים, לחיילים ולכל מי שיקר להם בישראל.  החבילות ממולאים במוצרים בעלי איכות גבוהה הנמכרים ע"י עסקים קטנים בגליל ובנגב שסבלו הפסדים בגין המלחמה.  הפרויקט נתמך על יד הקרן הקיימת לישראל – ארה"ב.   

https://www.israel21c.org/gift-boxes-support-israeli-people-and-businesses-in-wartime/

https://www.facebook.com/westgalilnow/   www.westgalil.org.il

 

תמיכה במערכת אקולוגית הי-טק.  הקבוצה הישראלית, ה-  Built Up Ventures and Besadno Group” " השיקו קרן ביטחון חדש:
“The emergency Impact Investment Campaign”
.  הקרן מגייס הון עבור הפורטפוליו שלו וחברות נלוות שקשורים בהגנה על ביטחון פינמי וטיפול רפואי  חיוני. 

https://www.israel21c.org/promo/__trashed/

 

עוזרים ל – NGO’s לצבור רווחים.  האתר הישראלי Monday.com תומך בכ- 360 פרוייקטים אזרחיים כולל 360 פרוייקטעם אזרחיים כולל תאום פעילות התנדבות ואיתור דירות עבור מפונים.  למרות שיש לחברה 100 עובדים בצה"ל ובמילואים, הם הרוויחו  7 מיליון דולר בשנה שעברה

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/h15lenent

 

שיקום האקולוגיה  המיזם הישראלי "קינף" מבוסס כהפר עזה, שהיה אחד היישובים שנפגעו הכי קשה בהתקפה  ב-7 לאוקטובר.  החברה עושה מימון חדש לעסק, שהוא מבוסס על צמח הקינף הקינף סופג כמויות גדולות  של  CO2 ומתכים כבדים.  משתמשים בסיבים שלו בבניה ובייצור מוצרים ביו-פלסטיקים.

https://www.israel21c.org/war-wont-stop-this-startup-from-building-a-greener-world/

 

אנחנו בסדר!  רב החברות הישראליות הגדולות מחזיקות מעמד במשך המלחמה.  בתוכם  "טבע" – שרווחיה היו הרבה מעל הציפיות.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/rkpnrmfqa

 

מיזוגים ויציאות עד 23\11\19

החברות הישראליות  הסולריות  "סולרדרון " ו"בלדראנגר"  התמזגו.

 

השקעה בחברות "הזנק"  ישראליות עד 23\11\19.

Eleos Health  - 40 מיליון דולר, Vulcan Cyber -34 מיליון דולר, Ingonyama – 20 מיליון דולר, Refine intelligence -13 מיליון דולר, Guidde   11.6 מיליון דולר,  luna.dev – 6 מיליון דולר, Entrio   3.5 מיליון דולר.

 

 

תרבות, בידור וספורט

 

"חוף מבטחים" עבור ציפורים  כמו בכל שנה,  אלפי עגורים מגיעים לעמק החולה, שמורת טבע בצפון ארץ ישראל.  הם מצטרפים לעגורים, פליקנים ואלפי ציפורים אחרים בדרכם דרומה – תחנה חשובה במסע שלהם מאירופה לאפריקה.

https://www.youtube.com/watch?v=0SOvmwo3bjY

https://www.jns.org/despite-war-cranes-arrive-in-israels-hula-valley/

https://www.kkl-jnf.org/tourism-and-recreation/forests-and-parks/hula-lake-park/live_broadcast/

ספורט טוב   ישראלים עדיין מצליחים בתחרויות ספורט .  דניאל בלומן, ישראלי, ניצח ב – Longines International Equestrian Federation Jumping  World Cup  בטורונטו. 

https://www.youtube.com/watch?v=HGlVIW2bPY4

https://www.maccabi-tlv.co.il/en/2023/11/zahavi-this-victory-is-dedicated-to-the-entire-israeli-nation/

https://www.rugbyeurope.eu/news/black-lion-and-tel-aviv-heat-secure-re-super-cup-semi-final-spots/

 

טיולים חינם  ל-130 ילדים ומשפחותיהם   זבו לטיסה חינם להונגריה + לינה לצפות בקבוצת הכדורגל הישראלי ברומיה ובשוויץ.  הפרויקט אורגן על ידי יגאל ניסל, ה –CEO של Combat Antsemitism Movement.  בין המממנים ISRAIR  & FATTAL.

https://www.jpost.com/israel-news/sports/article-773340

 

 

המדינה היהודית

 

יהודי אתיופיה חוגגים "סיגיד"  למרות המלחמה, אתיופים ישראלים חגגו את חג ה"סיגיד" ב – 13 בנובמבר – 50 יום אחרי יום כיפור.  ה"סיגיג" הוכר על יד הכנסת כיום חג לאומי. "סיגיג" בא מהמילה בארמית "סגד" , שפירושו "להישתחוות", כמו  בתפילה. 

https://www.jns.org/despite-war-ethiopian-israelis-celebrate-sigd-holiday/

 

תלמידה בכיתה י"א לוקחת את ההגה.  הלל קנה, תלמידה בכיתה י"א ב"אולפנת אור תורה סטון"  הבחינה שהנהג לקה בהתקף לב.  למרות שלא ידעה לנהוג, הלה טפסה את ההגה ,ולחצה על הברקסים.  צוותי החרום השתמשו ב – CPR להציל את הנהג.  הלל קיבלה מתנה – 18 שיעורי נהיגה.

https://www.israelnationalnews.com/news/380299

 

אור רוחני    בהתקרב  חג החנוכה, יעקב ריצמן עידכן את אתר ה"בלוג" שלו המכיל מקורות  חינוכיים, videos וגם הומור בנושא חנוכה.  המדינה היהודית עשתה כברת דרך מאז קבוצה קטנה של מכבים התגברו על המושלים הסורים-יוונים.

https://jr.co.il/hotsites/chanukah.htm  https://jr.co.il/videos/chanukah-videos.htm  

https://jr.co.il/humor/chanuka.htm

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.